مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی دنیای بازی را تسخیر خواهد کرد - تکفارس 
مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی دنیای بازی را تسخیر خواهد کرد - تکفارس 
مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی دنیای بازی را تسخیر خواهد کرد - تکفارس 

مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی دنیای بازی را تسخیر خواهد کرد

افشین نوری
۴ فروردین ۱۴۰۳ - 19:05
هوش مصنوعی بازی

طبق اظهارات جدید جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا، هوش مصنوعی ظرف چندسال آینده دنیای بازی را تسخیر خواهد کرد.

به‌گفته هوانگ، ما در ۱۰ سال آینده شاهد تغییرات بزرگی در صنعت گیم خواهیم بود بطوریکه ممکن است همه پیکسل‌های یک بازی به‌طور آنی و بلادرنگ توسط هوش مصنوعی ساخته شود.

به نظر می‌رسد پیش‌بینی هوانگ دور از انتظار نباشد چراکه در حال حاضر شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه هوش مصنوعی هستیم و این موضوع حتی باعث نگرانی خیلی‌ها شده است.

اگر پیش‌بینی مدیرعامل انویدیا درست باشد، در سال‌های آینده پردازنده‌های هوش مصنوعی به‌ جای رندر کردن هر فریم بازی، به‌طور لحظه‌ای آن را تولید خواهند کرد.

سرمایه گذاری عربستان در هوش مصنوعی

در همین راستا، ما به‌تازگی شاهد رونمایی از هوش مصنوعی پیشرفته Sora توسط OpenAI بودیم که قادر به تولید ویدیو از متن است و می‌تواند ویدیوهای واقع‌گرایانه با استفاده از دستورات متنی تولید کند.

با وجود حیرت‌آور بودن ویدیوهای ساخته‌شده توسط Sora، شرکت OpenAI هیچگونه اشاره‌ای به تاریخ عرضه عمومی آن نکرد و تنها اعلام نمود که کارشناسان درحال آزمایش و ارزیابی این مدل از نظر خطرات احتمالی هستند.

با این‌حال، طبق مصاحبه اخیر میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، مشخص شده که تنها چندماه تا در دسترس قرارگرفتن هوش مصنوعی Sora برای عموم کاربران باقی مانده است و این مدل تا اواخر سال میلادی جاری به‌صورت عمومی عرضه خواهد شد.

تماشا کنید: شاهکار جدید OpenAI برای تولید ویدیو از متن

شرکت یوبیسافت نیز اخیرا نمونه‌ای از شخصیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به نام NEO NPC به نمایش گذاشته که ظرفیت‌های بالقوه این حوزه را به گیمرها نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید