جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد

جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد

امیرحسین نصرتی
۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد

اگرچه Final Fantasy 16 از حالت Performance بهره می‌برد اما بررسی‌ها نشان می‌دهند وجود این حالت، لزوماً تضمین‌کننده عملکرد خوب بازی نیست.

طبق رسم همیشگی، رسانه دیجیتال فاندری (Digital Foundry) یک عنوان جدیدِ دیگر در دنیای بازی‌های ویدیویی را مورد بررسی موشکافانه فنی خود قرار داده و این بار سراغ Final Fantasy 16 رفته است. بنابر گزارشی که دیجتال فاندری می‌دهد، هر دو حالتِ Performance و Quality در این بازی از رزولوشن پویای عجیب و گسترده‌ای بهره می‌برند.

رزولوشن در حالت Quality به‌طور معمول بین 1080p و 1440p متغیر است و سپس به 4K آپ‌اسکیل می‌شود. طبق تست‌های صورت گرفته، بازی در این حالت با نرخ فریم اکثراً ثابت ۳۰ اجرا می‌شود و کاتسین‌ها هم در تمامی حالت‌ها، روی ۳۰ فریم بر ثانیه تنظیم شده‌اند. جان لینمن (John Linneman) از دیجیتال فاندری می‌گوید Quality به دلیل ثبات و پایداری که دارد، بهترین حالتی است که می‌شود Final Fantasy 16 را تجربه کرد و اینطور تخمین می‌زند که احتمالاً اسکوئر انیکس (Square Enix) هم قصد داشته است تا پلیر‌ها، بازی را روی این حالت انجام دهند.

نتجیه‌گیری لینمن و پیشنهاد او به انتخاب Quality Mode، تحت‌تاثیر عملکرد ناپایدار Final Fantasy 16 در حالت Performance به‌دست آمده است. در این حالت، رزولوشن نهایتاً روی 1080p قرار دارد و اکثر اوقات بسیار پائین‌تر و حتی روی 720p قرار می‌گیرد. برای کم‌تر احساس شدن این افت رزولوشن‌ها، Performance Mode از جلوه‌هایی مانند Anti-Aliasing موقتی استفاده می‌کند اما باز هم کاهش کیفی، محسوس و ملموس است. لینمن همچنین گزارش می‌دهد که تغییر کیفیت سایه‌ها و تکسچرها نیز منجر به حواس‌پرتی بازیکن می‌شوند.

وی همچنین می‌گوید این تغییرات کیفی، هیچکدام نمی‌توانند نرخ فریم‌دهی بازی را روی عدد ۶۰ ثابت کنند. در صورت اکتشاف در محیط، نرخ فریم افت می‌کند اما در کمال تعجب، وقتی که مبارزات شروع می‌شوند، تقریباً روی ۶۰ ثابت است. به گفته دیجیتال فاندری، بازی برای اینکه مطمئن شود مبارزات کاملاً روان صورت می‌گیرند، رزولوشن را به‌شدت پائین می‌آورد.

زمان‌های بارگذاری هم بسیار سریع هستند و اکثر آن‌ها تنها چند ثانیه طول می‌کشند. طبق یکی از تست‌ها، بارگزاری بازی از روی داشبورد پلی استیشن ۵ کم‌تر از ۱۰ ثانیه به‌ طول انجامید.

Final Fantasy 16 که روز گذشته نقدها و نمرات آن منتشر شدند، هم‌اکنون روی کنسول پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد. لازم به ذکر است که سازندگان وعده داده‌اند که عملکرد فنی بازی را به‌ مرور و طی آپدیت‌های پس از انتشار، بهبود خواهند بخشید.

منبع: PlayStationLifeStyle

agomonmilad saمحمدامین حیدریSpider-ManDARKSIRENBlack SwordsmanRoozbehFocusDream in Red (Playstation T)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)آقای شکستهAlbert WeskerSUPERMANPop_StarAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدمMaster bladeMajimaانساناپوزوسیون گیمفاTahaicmeysambmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد
جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جزئیاتی از عملکرد اجرایی Final Fantasy 16 روی حالت‌های مختلف منتشر شد