بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا
بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا
بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا
بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

اختلال اضطراب اجتماعی یکی از مسائل گریبان‌گیر مردم این روزهای جامعه می‌باشد که در دنیای انیمه با آثاری زیبا و تاثیرگذار مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئله استرس و اضطراب چیزی است که در دنیای امروز در انسان‌های بسیاری می‌توان با اشکال و حالت‌های مختلفی آن را مشاهده کرد. موضوعی که نه یک مریضی بلکه به سبب شرایطی است که فرد در طول روزمره آن را تجربه می‌کند و نه تنها سلامتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بلکه در موارد گوناگونی همچون کار، درس، تفریح و … می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی فرد را با اتفاقات منفی تحت‌الشعاع قرار دهد.

یکی از جنبه‌های بسیار مهمی که طی ده‌های گذشته در جوامع گسترش یافته است، شاخه‌ای از استرس و اضطراب تحت عنوان اختلال اضطراب اجتماعی می‌باشد که نسل جوان را بیش از پیش در خطر قرار داده است. اختلالی که عملاً کیفیت زندگی فرد را دگرگون کرده و وی را هر روز تها و تنها می‌کند و این مسئله با گسترش شبکه‌های مجازی و فاصله گرفتن از دنیای واقعی بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

با این حال دنیای زیبای انیمه از موضوع اختلال اضطراب اجتماعی غافل نشده و سازندگان آثار این مدیوم با پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی سعی داشته‌اند تا به این مسئله پرداخته و نه تنها مردم را نسبت به آن آگاه نمایند، بلکه به شیوه‌های روان‌شناسانه‌ گوناگونی نیز راه‌حل‌هایی را پیش روی افراد دچار این اختلال قرار داده‌اند تا بتوانند برای داشتن روزمره‌ای عادی و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای تلاش نمایند.

به همین سبب نیز در مقاله امروز تصمیم گرفتیم تا به معرفی ۱۰ انیمه‌ای بپردازیم که به مسائل و مشکلات حول محور اختلال اضطراب اجتماعی پرداخته‌اند. مسئله‌ای که بسیاری از ما امروزه در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستیم و مطالعه آن را به شما توصیه می‌نماییم.

انیمه Welcome to the NHK (به ان‌اچ‌کی خوش آمدید)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

انیمه Welcome to the N.H.K با نگاهی طنزآمیز، تاریک و شوکه‌کننده، به واقعیات ترسناک زندگی در دنیایی پرداخته که شخصیت اصلی آن از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می‌برد.

این انیمه روایت‌گر جوانی ۲۲ ساله به نام ساتائو می‌باشد که از هیچ درس و کار و زندگی برخوردار نبوده و در تنهایی خود غرق شده است. او به حدی از جامعه و اطرافیانش فاصله گرفته که بقیه به وی لقب هیکیکوموریه (فاصله گرفتن شدید از اجتماع) را اعطا کرده‌اند. ساتائو دچار این توهم شده که تمامی وقایع اطرافش یک توطئه از سازمانی مرموز و مخفی است که قصد دارد تا دنیا را نابود کنند و به همین سبب نیز او وارد ماجراجویی عجیب و غریبی می‌شود تا این توطئه را خنثی نماید. مسیری پر فراز و نشیب که انیمه Welcome To The NHK تدارک دیده تا به غلبه بر ترس و اضطراب بپردازد.

انیمه WataMote: No Matter How I Look At It, It’s You Guys’ Fault I’m Not Popular (واتاموت: مهم نیست که چه شکلی هستم، تقصیر شماست که زیبا نیستم)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

انیمه WataMote: No Matter How I Look At It, It’s You Guys’ Fault I’m Not Popular به چنین نام عجیب و غریبش یکی از تاثیرگذارترین آثار مرتبط با اختلال اضطراب اجتماعی می‌باشد که نوجوانان و جوانان بسیاری در اطراف ما مشغول سپری کردن روزهای زندگی خود بدین شکل هستند.

این انیمه روایت‌گر دختری درون‌گرا، گوشه‌گیر و تنها به نام کوروکی می‌باشد که در دنیای واقعی هیچ دوست و همراهی نداشته و روزهای خود را در یک بازی ویدیویی به نام اوتومه سپری می‌کند. بازی‌ای که او در آن‌جا به شدت محبوب بوده و قرارهای عاشقانه بسیاری را به صورت مجازی تجربه کرده است. در نهایت در یکی از روزها که حسابی از شرایط زندگی خود ناامید شده، روبروی آینه قرار گرفته و با حقیقتی تلخ روبرو می‌شود. WataMote: No Matter How I Look At It, It’s You Guys’ Fault I’m Not Popular علی‌رغم ظاهر زیبایی که دارد اما به شدت درناک و غم‌انگیز بوده و می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد. محصولی که بدون هیچ ابایی واقعیات زندگی در فضای مجازی را به تصویر کشیده و نشان می‌دهد که چنین افرادی تا چه اندازه در دنیای واقعی عذاب می‌کشند.

انیمه Hitoribocchi No Marumaru Seikatsu (هیتوریبوچی نو مارومارو سیکاتسو)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

انیمه Hitoribocchi no Marumaru Seikatsu به چالش‌ها و سختی‌های دانش‌آموزانی می‌پردازد که اختلال اضطراب اجتماعی را باید در مدرسه و فضای گاهاً سمی آن تحمل نمایند، پرداخته است.

این انیمه روایت‌گر زندگی دانش‌آموزی به نام هیتوری می‌باشد که علی‌رغم برخورداری از هم‌کلاسی‌هایی دوست‌داشتنی اما به شدت با مشکل دوری از اجتماع دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود تلاش‌هایی که انجام داده اما هیچ موفقیتی در بهبود این شرایط کسب نکرده است. این مسئله زمانی شدت می‌گیرد که دوست صمیمی‌ مدرسه‌اش به مکانی دیگر نقل مکان کرده و عملاً دنیا بر سر هیتوری خراب می‌شود. مشکلات افسردگی و جامعه‌گریزی کودکان و نوجوانان حاضر در مدارس یکی از مسائل بسیار مهمی است که جوامع و خانواده‌ها باید به آن توجه نمایند و انیمه Hitoribocchi no Marumaru Seikatsu به زیبایی این مسئله را موشکافی کرده است.

انیمه Komi Can’t Communicate (کومی نمی‌تواند معاشرت کند)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین محصولاتی که کمپانی نتفلیکس حول محور اختلال اضطراب اجتماعی منتشر کرده و حسابی سر و صدا به راه انداخته، اثری تحت عنوان Komi Can’t Communicate می‌باشد.

انیمه‌ای که روایت‌گر زندگی پر و فراز نشیب دختری به نام شوکو می‌باشد که از ظاهری بسیار زیبا و جذاب برخوردار می‌باشد که هر پسری آرزوی برقراری ارتباط با وی را دارد. با این حال برخلاف ظاهر فریبنده شوکو، در درون وی شاهد غوغای عجیب و غریبی هستیم که عملاً زندگی او را به نابودی کشانده است. او نه تنها در برقراری ارتباط با غریبه‌ها مشکلی جدی دارد، بلکه در رسیدن به اهداف خود می‌بایست تا دامنه ارتباطی خود را افزایش دهد و این مسئله به نقطه ضعفی بزرگ برایش بدل شده که آینده شوکو را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در انیمه Komi Can’t Communicate شاهد مسیری طاقت‌فرسا برای غلبه بر ترس‌های درونی هستیم تا بتوانیم روزمره‌ای عادی و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای را تجربه نماییم.

انیمه Senryu Girl (دختر سنریو)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

انیمه Senryu Girl بیشتر از آن که حول محور اختلال اضطراب اجتماعی تمرکز داشته باشد، به بینندگانش می‌آموزد که چگونه باید به اطرافیانمان احترمام گذاشته و آن‌ها را همانطور که هستند بپذیریم.

این انیمه درباره زندگی دختری بسیار دوست‌داشتنی و بامزه به نام یوکیشیرو جریان دارد که از شیوه ارتباطی بسیار عجیب و منحصر به فردی در قبال اطرافیانش بهره می‌برد. او به سبب آن که از مشکلات کلامی بهره می‌برد، نه از کلمه‌های رایج روزمره بلکه با استفاده از اشعار بزمی سنریو سعی می‌کند تا با انسان‌های اطرافش به دوستی و معاشرت بپردازد. در یکی از روزها یوکیشیرو با مجرمی به نام ایجی آشنا شده و معصومیت و عشق پاک این دختر ۱۶ ساله به حدی ایجی را تحت تاثیر قرار می‌ذهد که زندگی‌اش برای همیشه دگرگون می‌شود. Senryu Girl نه یک انیمه ساده، بلکه اثری هنری و فراموش نشدنی می‌باشد که اعماق قلب و روحتان را نشانه خواهد گرفت.

انیمه Hinako Note (یادداشت هیناکو)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

انیمه Hinako Note به ما یادآور می‌شود علی‌رغم آن که قلباً خواستار برقراری ارتباط با افراد جدیدی در زندگی‌مان هستیم اما اختلالاتی همچون اضطراب اجتماعی تا چه اندازه می‌تواند مانعی بر سر خواسته‌هایمان باشد.

این انیمه روایت‌گر دختری به نام هیناکو می‌باشد که به طرز عجیبی در برقراری ارتباط با اطرافیانش مشکل داشته و علی‌رغم ذات مهربان و دوست‌داشتنی‌اش اما مجبور بوده تا گوشه‌گیر و تنها باشد. با این حال او تسلیم نشده و راهی شهر توکیو می‌شود تا بتواند با شرکت در یک مدرسه‌ای تئاتر، ضعف خود را رفع نماید و این مسئله او را با شخصیت‌های گوناگونی آشنا کرده که عملاً زندگی وی را زیر و رو می‌کنند. انیمه زیبای Hinako Note به عنوان سفری برای شناخت خود به شمار می‌رود که در آن بتوانید مشکلات و ضعف‌های خود را حل و فصل نمایید.

انیمه Words Bubble Up Like Soda Pop (کلمات به مانند سودا پاپ حباب می شوند)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

محصول سینمایی Words Bubble Up Like Soda Pop نه تنها به خودی خود انیمه‌ای بسیار دیدنی و خاطره‌انگیز به شمار می‌رود، بلکه از عناصر عشق و موسیقی استفاده می‌کند تا بتواند راه‌حلی برای اختلال اضطراب اجتماعی پیدا نماید.

این انیمه روایت‌گر دختر و پسری گوشه‌گیر و تنها می‌باشد که به هیچ عنوان نمی‌تواند در مکان‌های شلوغ و پرازدحام حضور پیدا نمایند و به شدت تحت تاثیر استرس و اضطراب قرار می‌گیرند. با این حال در یکی از روزها به صورت اتفاقی با یکدیگر آشنا شده و به سبب علاقه به موسیقی در کنار یکدیگر حضور پیدا می‌کند. حضوری که آن‌ها را مجاب می‌کند تا ترس‌های خود را کنار گذاشته و سعی کنند تا زندگی عادی و بدون ترس و وحشتی را سپری نمایند. دنیای این دختر و پسر جوان انیمه Words Bubble Up Like Soda Pop به حدی معصومانه، زیبا و ساده است که می‌تواند هر مخاطبی را به سمت خود جذب کرده و درس‌های پندآموزی را به آن‌ها بیاموزد.

انیمه Recovery Of An MMO (ریکاوری معتاد ام‌ام‌او)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

قاعدتاً هر یک از ما بارها برای فرار از شرایط و ترس از اجتماع، به سمت بازی‌های ویدیویی روی آورده‌ایم تا در دنیای مجازی آن بتوانیم آرامش داشته باشیم. مسئله‌ای که به شکلی بسیار زیبا و تاثیرگذار توسط انیمه Recovery of an MMO Junkie مورد کنکاش قرار گرفته است.

این انیمه روایت‌گر زندگی خسته کننده و تکراری دختری به نام موریاکا می‌باشد. دختری که روزگار چندان رفتار خوشی با او نداشته و این مسئله وی را وادار می‌کند تا غم و درد خود را با انجام‌ بازی‌های آنلاین سپری نماید. او رفته رفته به حدی در دنیای خیالی بازی‌های ویدیویی آنلاین غرق می‌شود که به آن‌ها اعتیار پیدا کرده و این موضوع او را از کار و زندگی انداخته و افسردگی شدیدی را برایش به همراه داشته است. انیمه Recovery of an MMO Junkie نشان می‌دهد که چگونه فضای مجازی و بازی‌های ویدیویی می‌تواند خودی دروغین از ما خلق نماید تا ضعف و کمبودهای دنیای واقعی را در آن جبران نماییم ولی خبر نداریم که این مسئله تنها یک توهم زودگذر بوده و دیر یا زود باید با واقعیات تلخ اطرافیمان مواجه شویم.

انیمه March Comes In Like a Lion (مارس (بهار) مثل شیر می آید)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

در انیمه March Comes In Like A Lion شاهد جوانی هستیم که سختی روزگار و تنهایی باعث شده تا خود را فراموش کرده و هیچ ارزش و اهمیتی برای زندگی و دغدغه‌هایش قائل نباشد.

این انیمه روایت‌گر جوانی ۱۷ ساله به نام ری می‌باشد که در شطرنج ژاپنی یک نابغه به شمار می‌رود. با این حال او در تنهایی، دنیایی دردناک را برای خود ایجاد کرده و هیچ تفریح و امیدی نداشته و تنها روزهای خود را به شکلی تکراری سپری می‌کند. با این حال زمانی که سر و کله ۳ خواهر به نام‌های مومو، هیناتا و آکاری پیدا می‌شود، زندگی ری دستخوش تغییر می‌گردد. این ۳ خواهر متوجه زندگی کسالت‌بار و سراسر ترس و نامیدی ری می‌شوند و برای بهبود شرایط وی، وارد مسیر پر و فراز نشیبی خواهند شد که ری به عنوان تصمیم‌گیرنده نهایی، باید بخواهد شرایط زندگی خود را تغییر دهد. انیمه چالش‌برانگیز March Comes In Like A Lion یادآور می‌شود که گاهی انسان‌هایی نجات‌بخش می‌توانند وارد زندگی ما شوند تا شرایط را بهبود ببخشند، با این حال با وجود تلاش و کوشش‌های آن‌ها، این خود ما هستیم که باید برای تغییر زندگی و تجربه جنبه‌های جدید آن، با عزمی راسخ به سمت تغییرات مثبت قدم برداریم.

انیمه My Roommate Is A Cat (هم‌اتاقی من یک گربه است)

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

در علم روان‌شناسی این مسئله به عنوان یک حقیقت غیرقابل انکار به شمار می‌رود که حیوانات تاثیر به‌سزایی در بهبود شرایط روحی انسان‌ها دارند و این موضوع در انیمه My Roommate is a Cat به زیباترین شیوه ممکن به تصویر کشیده شده است.

این انیمه روایت‌گر نویسنده‌ای تنها و خجالتی به نام سوبارو می‌باشد که پس از مرگ والدینش، دنیا تبدیل به جهنمی غیرقابل زندگی برای وی شده است و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست تا پایش را از در خانه بیرون بگذارد. با این حال در یکی از روزها با گربه‌ای به نام هارو آشنا شده و سرپرستی وی را بر عهده می‌گیرد. گربه‌ای دوست‌داشتنی و بامزه که گویی در قامت یک فرشته آسمانی، بر زمین نازل شده تا زندگی طاقت‌فرسا سوبارو را دگرگون نماید. او یاد می‌گیرد تا هارو را در اولویت زندگی خود قرار داده و برای مراقبت از وی با شرایط جدید و غیرمنتظره‌ای روبرو بشود که به مرور باعث می‌شود تا مرگ والدینش را پذیرفته و پا به اجتماع بیرون از خانه بگذارد. انیمه My Roommate is a Cat از همان دقیقه نخست شما را مجدوب خود خواهد کرد و روایت داستان آن به حدی جذاب و تاثیرگذار است که قطعاً می‌تواند زندگی کسی که از ترس و اضطراب اجتماعی برخوردار می‌باشد را دگرگون نماید.


به عقیده شما دلیل افزایش اختلال اضطراب اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان در چیست؟ آیا چنین قشری که نیاز شدیدی به درک شدن دارند، آن توجه و احترام مورد نیاز را دریافت می‌کنند؟ خانواده‌ها تا چه اندازه در این مسئله مقصر هستند و تا چه اندازه در بین اطرافیانتان، برای حل چنین مشکلی با فرزند خود همکاری می‌کنند؟ آیا انیمه‌های نام برده شده می‌توانند تاثیری در بهبود شرایط چنین افرادی داشته باشند؟ نظرات و دیدگاه خود را درباره این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

Dota2دنوبBlueParsaOrinsnowgirlیوهانKENOBIZ2656Cirilla RiannonֆǟʍʊʀǟɨThunderDoom????meysambMADAOققنوس آسمانMMDv-alkalineÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا
بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا
بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا
بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا
بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یاهاری رو هم میشه نام برد ، عالی بود تو این زمینه

    Dota2Bluemariomeysamb
  • Mahdi Sam گفت:

    بی نهایت منتظر فصل سوم San gatsu no lion هستم

    Blue
  • HannaH گفت:

    اضطراب اجتماعی این روزها بیداد می کنه. تقریبا هر بار با دوستان می روید از ساعات آخر هفته استفاده کنید یا مهمانی های کاری که چند شرکت ناشناس توش هستن، همه جا پر از آدمهایی هست که وقتی ازشون می پرسی حالت چطوره یا هر موضوعی که سر صحبت رو باز کنه تا مرز سکته جلو می رن، جواب های مقطع و بی معنی می دن یا تلاش می کنن فرار کنن. دوستان هم که بدتر، حتی برای برداشتن یک لیوان آب ساده پیشنهاد می دن حتما باهاشون برید.
    دلایل اضطراب اجتماعی زیاد هست و از قدیم توی مدارس کلی قربانی می گرفت، اما انفجار شبکه های اجتماعی، اینکه ناگهان دنیای اطراف هزاران بار بزرگتر شده، اینکه دوست داریم شبیه دیگران بشیم تا دوست داشته بشیم و در نتیجه خودمان نباشیم، سرعت بالای همه چیز که فرصت تمرکز روی چیزی رو نمی ده و کم بودن گستره تجربه واقعی (غیر مجازی) و نیازش در محیط های حقیقی خیلی تاثیر گذار هست.
    این روزها اینقدر همه دانش از خلاصه کتاب، ویدیو های یوتیوب و تیک تاک و اخبار بی اساس می یاد، عملا با یک جمعیت بزرگ بی سواد در جهان روبرو هستیم که در موقعیت واقعی که نمی تونن لفت بدن یا ای دی عوض کنن یا به هر شکل دیگه از واقعیت فرارکنن،. کمبود اعتماد به نفس حسابی اذیتشون می کنه، چون دانایی شون اطلاعات هست نه دانش. نتیجتا برج بلند دانایی شون انگار از شیشه هست و به راحتی قابل شکستن با دلیل و منطق. نتیجتا دور بودن از جمع و پنهان شدن توی لاک دفاعی بسیار محبوبه.
    طولانی شد ولی شنیدن نظرات دوستان باید جالب باشه.

    Cirilla RiannonMMDBlue30nabhlKingforsPerfectNimaکاپیتان قیمتPop_Starmore
    • حق میگی ،خودمم بخاطر کرونا یه مدت دور بودم از جمعیت ،خیلی ارتباط گرفتن برام سخت شد ،الانشم سخت،
      اما از وقتی رفتم بسکتبال استریت بازی کنم ،تونستم بهتر ارتباط بگیرم ،رازش این که هر کاری فک میکنی ابروتو میبره انجام بدی ،تا ترست بریزع

      HannaHBlue
    • Kingfors گفت:

      توی مزخرف ترین زمان ممکن زندگی میکنیم. به نظر من بهترین زمان برای زندگی از ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ بود.
      همه چی ساده تر بود چون انسان تازه با تکنولوژی آشنا شده بود.

      MMDHannaH
  • MADAO گفت:

    به عقیده شما دلیل افزایش اختلال اضطراب اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان در چیست؟

    دلایل زیادی هست ، اکثرشون برمیگرده به دوران کودکی
    واسه من که همه چی از مدرسه شروع شد ​به خاطر قلدری هایی که بهم میشد تنها گوشه گیر بودم.
    وقتی تو دوره ای که شخصیت داره شکل میگیره دچار این وضعیت بشی سخته که بخوای در بزرگسالی خودتو تغییر بدی.
    مثل انیمه «My Roommate Is A Cat » .هنوزم دوست دارم بیشتر وقتمو توی خونه با حیوون خونگی بگذرونم تا اینکه برم اون بیرون میون مردم.
    ولی خب به خاطر کارم نمیتونم!

    ….
    مقاله متفاوتی بود👍

    Cirilla RiannonBlueZabiHannaHArtin_Gamear𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭
  • ???? گفت:

    Welcome to N.H.K یکی از بهترین انیمه هاییه که میتونین پیدا و تماشا کنین
    از همه لحاظ شاهکاره
    حتما ببینیدش 👌

    .MMDBluesasutoAMIREAtomic Soldier
  • مطلب غیر مرتبط (SPAM)
    عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای عسگری.
    مقاله فوق فارغ از نام بردن تیتروار یک سری آثار، از باب مبحث Social Anxiety Disorder یا اختلال اضطراب اجتماعی بسایر حائز اهمیت می‌باشد. بدین دلیل که هر روزه ما جامعه‌ای پیچیده‌تر، متراکم‌تر و … داریم با این حال لازم به ذکر است مبحث اختلال اضطراب اجتماعی در کشوری چون ژاپن بسیار پررنگ‌تر از سایر کشورهای آسیای شرق می‌باشد.
    ۱ – ترس از قضاوت شدن توسط اطرافیان چه در دنیای واقعی و چه مجازی
    ۲ – در تمامی اتفاقات اجتماعی روزمره (اعم از واقعی یا مجازی) مدام شرایط را برای خود می‌سنجید (این کار را بیش از حد معمول انجام می‌دهید)
    ۳ – از ملاقات و آشنا شدن با افراد جدید به دلیل ترس یا اضطراب واهمه دارید
    اگر هر یک از موارد فوق را به مدت حدأقل ۶ ماه تجربه کرده‌اید، باید خاطر نشان کرد که شما دارای اختلال اضطراب اجتماعی می‌باشید.
    حال چگونه متوجه این مهم شویم یا به عبارتی اختلال اضطراب اجتماعی خود را چگونه در ظاهر نشان می‌دهد و چه علایمی دارد:
    ۱ – عرق کردن، قرمز شدن، لرزیدن (در مورد لرزیدن با نگاه کردن به دست فرد به راحتی می‌توان این مهم را متوجه شد)
    ۲ – ضربان قلب بالا
    ۳ – عدم توانایی در برقراری ارتباط کلامی یا درد در ناحیه شکم
    ۴ – خشک شدن و عدم توانایی در حرکت یا بیش از حد آرام و نرم (بیش از حد معمول) صحبت کردن
    ۵ – پرهیز از نگاه چشمی (چشم در چشم شدن یا eye contact) با افراد غریبه
    ۶ – عدم تمایل به حضور در مکان‌های شلوغ مملو از آدم‌های غریبه (مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلف)
    دانشمندان تا به امروز نتوانسته‌اند دلیل اصلی بروز این اختلال را پیدا کنند، منتهی با اولین نگاه می‌توان آن را در خانواده جستجو کرد. با این حال در برخی شرایط این اختلال در بین تمامی فرزندان یک خانواده مشاهده نشده است.
    جهت درک بهتر معضل فوق و درمان آن می‌توان از طریق روان درمانی و در صورت نیاز داروهای مرتبط با تجویز پزشک بهره برد.
    منبع: موسسه ملی سلامت ایالات متحده (NIH)

    اوردک تک تک ورژن حقیقیBlueRazielPop_StarHannaH❤ NieR LoveRAMIRE𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭Arnaldمعین سلیمانیmore
  • فقط اسم دومی🗿
    ولی آقای عسگری همیشه مقالات با کیفیتی در مدت زمان کوتاه ارائه میدن🙌🏻

    BlueYellow-samurai
  • Mad max گفت:

    به نظرم فیلم تو این زمینه میتونه تاثیر گذار تر باشه
    مخصوصا انیمه سریالی که دیدنش طول میکشه !!

    Blue
  • Arnald گفت:

    از اونجایی که تو لیست welcome to nhk و march comes in like a lion بودن میشه گفت لیست خوبیه.
    حتما این دو انیمه رو ببینید؛واقعا نظیر ندارند.

    .MMDPop_StarAMIREیوهانAtomic Soldier????
  • BLACK GOKU گفت:

    Mob psycho 100 هم جزو اینا حساب میشه یا نه؟؟؟

    Blueشادمن 3
  • snowgirl گفت:

    تو گیما هم OMORI رو پیشنهاد میکنم 🤝🏻

    snowgirlMMD𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔
  • Perfect گفت:

    بنظرم انیمه Bocchi the Rock می تونه باشه

    DanteMMD
  • “به عقیده شما دلیل افزایش اختلال اضطراب اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان در چیست؟”
    من درباره مشکلات روح روان تقریبا میشه گفت اطلاعات زیادی دارم چندین سال هم از مشکلات روانی رنج میبردم
    یه سری تجربیات چندساله ام میگم شاید خوشتون بیاد شایدم نیاد
    خیلی ساده بخوام بگم ما دوتا نیم کره تو مغز داریم
    نیم کره ای چپ که نماد انرژی مردانه اس و اتش و گرما و خورشید و توسط نادی پینگلا انرژیش تامین میشه
    همون اگاهی انسانه و ساکته یا همون خوداگاهی
    نیم کره ای راست که نماد انرژی زنانه س و اب و سرما و ماه
    و نادی ایدا انرژیش تامین میشه
    افکار و احساسات انسانه و همون صدای تو سر و ناخوداگاه انسان در زمان ماه کامل انرژی زنانه ب اوج میرسه و هر احساسی که داشته باشید تقویت میشه برا همین کسایی که مشکلات روانی دارن بدتر میشن
    مشکلی که این روزا وجود داره اینکه انرژی زنانه تو اکثر انسان ها غالب شده و شدیدا وابسته ب صدای تو سرشون هستن و غرق در افکار و خودشون و افکارشون یکی می دونند
    و اضطراب و مشکلات روانی از افکار انسان میاد
    در صورتی که صدای تو سر و افکارتون شما نیستین شما کسی هستین که بهش گوش میدین و افکارتون و صدای تو سرتون بخشی از شما هستن نه خود شما
    یه حالت ب اسم روشن بینی هست یا روشن ضمیری یا بیداری
    که شما تماما افکارتون رو پاک سازی میکنید و فقط اگاهی براتون میمونه
    یعنی می بینید میشنوید ولی هیچ فکری و هیچ صدایی تو سرتون نیست فقط اگاهی خالص که با لذت همراهه و هیچ درد رنجی هم وجود نداره
    فقط وقتی خودتون بخواید ب صورت اختیاری فکر میکنید خیلی بهتر از حالت اجباری و بعدش دوباره سکوت کامل
    معروف ترین شخصی که تو دنیا ب این حالت رسید بودا بود
    که بعد ۶ سال سخت موفق شد بلاخره ب این حالت برسه
    اگه چیزایی که گفتم براتون جالب بود و ارتباط گرفتید
    کتاب نیروی حال اکهارت توله رو بخونید خیلی فوق العاده س
    اکهارت توله هم ب روشن بینی رسیده

    v-alkalineFinal seyed
  • محمد گفت:

    WataMote: No Matter How I Look At It, It’s You Guys’ Fault I’m Not Popular
    این چرا اسمش طوماره😂

  • IntOner One گفت:

    میدونم رمان مصور حساب میشه ولی چون انیمه اقتباسی داشتع:
    When they cry هم روان پریشانه و خشن به این مسائل رسیدگی کزده و جز بهترین رمان ها مصور تاریخ هم به حساب میاد

بهترین آثار دنیای انیمه با موضوع اختلال اضطراب اجتماعی - گیمفا