Spider-Man 2 لباس ونوم را به شکلی بیرحمانه به تصویر خواهد کشید؛ منتظر یک داستان تاریک باشید
در تریلر گیمپلی Marvel’s Spider-Man 2 شاهد لباس سیمبیوت و قدرتهای جذاب آن بودیم، اما تیم اینسامنیاک در مصاحبهای با IGN، جزئیات بیشتری را به منتشر کرده است.
اگر بازی اول Spider-Man از استودیوی اینسامنیاک را تجربه کرده باشید، حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که چرا لباس سیمبیوت در این عنوان وجود ندارد. بر اساس صحبتهای کارگردان Marvel’s Spider-Man 2، زمانی که نسخۀ اول در دست ساخت بود، این بحث در میان سازندگان شکل گرفت که آیا باید لباس سیمبیوت را به آن اضافه کنند یا خیر. وی در این باره گفت:
وقتی ما در اواسط ساخت Spider-Man 1 قرار داشتیم، در این مورد صحبت کردیم که چه لباسهایی را باید به بازی اضافه کنیم و مشخصاً، لباس سیاه یا همان سیمبیوت نیز مطرح شد و ما کنجکاو شدیم که آیا این لباس تنها باید یک اسکین ظاهری باشد یا فراتر از اینها باید با آن پیش برویم؟
تیم ما باور داشت که لباس سیمبیوت باید بازی خود را داشته باشد و سرانجام تصمیم بر آن شد تا آن را به بازی اول اضافه نکنیم و در عوض، آن را برای ادامۀ بازی و ایدۀ کلی آن نگه داریم. بسیار غافلگیر شدم از این موضوع که مردم از عدم حضور لباس سیمبیوت در بازی اول عصبانی نشدند.
بنابراین با عدم طراحی لباس سیمبیوت در بازی اول، اینسامنیاک بذر اثر دوم را کاشت.
در بازیهای ویدیویی گذشتۀ Spider-Man، لباس سیمبیوت بیشتر جنبۀ ظاهری داشته، اما ورژنی که اینسامنیاک خلق کرده است، قدرتها و قابلیتهای منحصر به فرد خود را دارد. کارگردان بازی Spider-Man 2، رایان اسمیث، حول این موضوع گفت:
برای ما، لباس سیمبیوت از نقطه نظر گیمپلی، تماماً حول قدرت و تغییر فرم میچرخد. چه حرکات قدرتمندی را میتوان تصور کرد؟ چگونه میتوانیم این قدرتها را با شاخکهای سیمبیوت عجین کنیم و حس گیمپلی را متحول سازیم؟
تفاوت میان گیمپلی و حس تجربۀ بازی میان پیتر با لباس معمولی و پیتر به همراه سیمبیوت، کاملاً واضح خواهد بود. حالا قابلیتهایی وجود خواهند داشت که قبلاً در دسترس پلیر نبودند. مشتهای سیمبیوت به شدت روی هدف تاثیر میگذارند و حملات سیمبیوت میتوانند چندین دشمن را به هوا بفرستند.
ما انتظارات بالای طرفداران از سیمبیوت را درک میکنیم و قصد داریم روی حس متفاوت آن تاکید بیشتری داشته باشیم. بسیاری از حرکات مایلز و پیتر بر اساس سرعت و روان بودن طراحی شده بودند و حالا سیمبیوت بر اساس قدرت و تهاجم طراحی شده است. پلیرها اگر نگاهی به فینیشرهای پیتر بیندازند، متوجۀ این موضوع [خشونت بیشتر] میشود.
همچنین، نگرانیهایی وجود داشت مبنی بر که لباس سیمبیوت باعث شود بازی بیش از حد آسان شود، اما اسمیث در ادامه توضیح داد که آنها اطمینان پیدا خواهند کرد تا بازی فانتزی قدرتمند بودن را برای پلیر به ارمغان بیاورد، اما بیش از حد آسان نباشد.
بر اساس صحبتهای بالا، حس و حال گیمپلی را متوجه شدهاید، اما لباس سیمبیوت و این قدرتهای منحصر به فرد برای داستان چه معنایی خواهند داشت؟ در تریلر به وضوح مشاهده میکنیم که استفاده از لباس سیمبیوت روی روان پیتر تاثیر گذاشته و او را بیرحمتر کرده است. کارگردان بازی در این مورد میگوید:
ما در رابطه با تمامی بخشها نهایت توان و انرژی خود را میگذاریم، چه گیمپلی باشد، چه روایت. همانطور که در تریلر گیمپلی مشاهده کردید، لباس سیمبیوت تاثیر زیادی روی مبارزات دارد، اما داستان و روایت نیز تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت. و من فکر میکنم اگر به کامیکها و پیشزمینههای روایی سیمبیوت نگاهی بیندازید، متوجۀ تهاجمی بودن و المانهای اعتیادآور سیمبیوت خواهد شد و این که چگونه روی شخصیت پیتر تاثیر میگذارد. اما من فکر میکنم فراتر از پیتر، در این بازی بیشتر روی اطرافیان او تمرکز خواهیم کرد، این که چگونه تحت تاثیر پیتر و لباس سیمبیوت قرار میگیرند؛ کاراکترهایی مانند مایلز و MJ.
کارگردان بازی، برایان اینتیهار، در ادامه توضیح میدهد که چگونه این لباس فراتر از فراهم آوردن حس قدرت برای پلیر، تسخیر پیتر و فاسد شدن او و آسیب رساندن به دوستانش را به تصویر میکشد.
همانطور که میدانید، لباس سیمبیوت بسته به کامیکی که خواندهاید، ریشههای مختلفی دارد. اینتیهار میگوید که نحوۀ معرفی لباس سیمبیوت در بازی دوم به ریشهها احترام میگذارد، اما اینسامنیاک ترسی از تغییر دادن برخی موارد ندارد.
شاید در تریلر منتشر شده اشارههایی به طراحی و ریشههای لباس سیمبیوت شده باشد، لباسی که تفاوتهایی با سایر اسکینها دارد. اگر با دقت به پیتر نگاه کنید، متوجۀ پیچکهایی دور بازوی او خواهید شد؛ هدف آن بوده است که مخاطبین متوجه شوند این یک لباس دستساز نیست و به صورت ارگانیک بدن پیتر را پوشانده است.
- تعویض کاراکتر در Marvel’s Spider-Man 2 چگونه کار میکند؟ اینسامنیاک توضیح میدهد
- نقشه Marvel’s Spider-Man 2 دو برابر بازی قبلی خواهد بود؛ اضافه شدن محلههای کویینز و بروکلین
بازی Marvel’s Spider-Man 2 در پاییز امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
دقیقا همون چیزی که میخوایم😍
فقط کاش گرافیک هم چند پله بهتر کنند،سیمبیوت و ونوم خیلی پتانسیلشون بالاست👌
من که احساس میکنم موقع عرضه این بازی ، بهترین کیفیت تا اون زمان روی پیاس۵ میشه
اعتماد کامل به اینسومنیاک و پیاس۵
اصلا شک نکنید که این باز بهترین گرافیک نسل ۸ خواهد بود این نسخه بتا بوده. سونی همیشه گرافیک هاش کولاک بوده. الان بازی رو دست گرافیک گاد آف وار رگناروک اونده؟ نه بگید اومده؟ نه دیگه. سونی قدرت اعظم و بهترین در نسل بشر گرافیک در دنیای بازیها
حرفت درسته , بهترین گرافیک نسل هشتم میشه , نسلی که گذشت !!!
بهت پیشنهاد میکنم برو تریلر هل بلید ۲ رو ببین !!!
بازیی که ۴ سال پیش تریلر گیم پلی دادن (خب وقتی تریلر گیم پلی میدن یعنی زمان عرضه بازی نزدیکه) هنوز نیومده
بعد ۴ سال یه تریلر از صورت کاراکتر اصلی دادن 😂
تریلر بیخیال بازی معرفی کن
باشه
یه چند سال وقت گذاشتن که یه دمو ۱۰ دقیقه ای بسازن . مطمئنم باش که بازیه نهایی کاملا کاملا با اون چیزی که دیدیم متفاوت خواهد بود و اون تریلر فقط و فقط جنبه تبلیغاتی داشت .
بزارهل بلید بیاد ببین چندساعت داستان داره اصلا همون هست یا پایینتره واینکه چهار سال یه تاریخ عرضه نداره گاد یه تیزر نشون داد دو سال بعدش امد اون هنوز گیم پلی نداده
منم بهت پیشنهاد میکنم چیزی که نیومده رو الکی بزرگش نکن
اگه به تریلر باشه که باید بازیای یوبی سافت هر سال گوتی بگیرن
اگه به تریلر سی جی ای تو همین الان برو تریلر اساسین کرید BROTHERHOOD رو ببین بعد بیا نظر بده تریلر همین الان از کل تریلر های هالیوود هم بهتره ولی گرافیک بازیش ؟ حتی میتونم بگم به احتمال زیاد گرافیک همین اساسین از گرافیک هلبلید ۲ بهتر باشه
آره rdr 2 و هورایزن فوربیدن وست و لست ۲ و هورتزا هورایزن ۵ و چند تا بازی دیگه
هم
تو همون ترولی نبودی که میگفت فنای ایکس باکس و همیشه مسخره کردید اونا مسخره نکردن فلان
الان داری چیکار میکنی؟
فقط محظ اطلاع گاد رحمناروک حتی بهترین گرافیک سالشم نشد
امیدوارم فقط یک ساعت تو عمرت بتونی رو RTX 4090 سایبرپانک رو بازی کنی تازه بفهمی گرافیک چیه اصلاتمام نظرات تو سایتا همش شده فن بوی بازی یه مشت بچه مچه ریختن که الهی بمیرم براشون آنقدر وقت بیکاری دارن چون سیستم گیمینگ و کنسول ندارن همینجوری تایپ میکنن و لایک و دیس لایک ایشالا شما هم یه روز بازی میکنین نگران نباشین…..
این گیم پلی اصلا ملاک خوبی نیست برای قضاوت به نظرم.
باید تا عرضه صبر کنیم به نظرم گیم پلی بازی که خیلی خوبه گرچه یه مشکلاتی هست ،اما گرافیک تا اون زمان مطمئنا پیشرفت زیادی خواهد کرد.
کاش این احساس هم میکردی که اگه با لباس ونوم باشی دشمن هایت را تیکه تیکه کنی سر بخوری چقدر لذت بخشه
نوعی از مورتال کمبت با شخصیت ونوم هم سازگاره
ونوم پتانسیل یه بازی جدا رو داره اصلا
+++
ونوم فوق العادست و واقعا حیفه که پتانسیلش هدر بره.
وقتی تو گیم التیمیت با ونوم بازی میکردی فایتش با ولورین خیلی خفن بود
مهدی جان چیزی ک ما دیدیم فقط برای شوکیس و طرفدار ها بود و نسخه نهایی نبود
وقتی بازی پالیش بشه از این رو ب اون رو میشه دقیقا مثل تریلر اول گاد رگناروک و تریلر دومش ، دومی نسخه نهایی و پالیش شده بود
میدونم داداش
میشه گفت کاملا نه ولی تاحد زیادی از بازی web of shadow الهام گرفتن برای مبارزات
دارک خوبه
کلا چند وقته هرجا ابر قهرمان مارولی میبینیم همش رنگارنگ و شوخی های مزخرف
اقا عالی کارتون درسته 👏 اصلا با خبرایی که از اسپایدی ۲ اومد واقعا خیلی امیدوارتر شدم به بازی
جو منفی بعد مراسم رو کاملا نابود کرد با انتشار این چند خبر🫱🏼🫲🏻
YES
نایس
یکی از دارک ترین بازی های اسپایئرمن یک عنوان تقریبا ناموفق به نام
spidermam web of shadows بود. من شئیئا با اتمسفر دارک و تاریک بازی حال کردم.
هم این هم ultimate و هم shattered dimensions از ونوم بهترین استفاده رو کردن و ماشالا هیچ کدوم اونطور دیده نشدن
از نظرم یکی از ضعیفترین بخش های web of shadows دادن انتخاب به بازیکن واس پایان بندی بازی اینکه تو میتونستی تصمیم بگیری بازی چطوری تموم اصن یه بازی ایی نیس بنظرم(مثلن یکی که میتونستی ادم بد بمونی با ملکه خوشگلت به فرمانروایی ادامه بدی(میدونید کیو میگم😂😂) تو این بازی باید لباس سیبیوت تو بخش متناسبی از داستان رو بدن پیتر بمونه بعد بره سراغ ادی براک و ونوم وارد داستان بشه(هاییپ) و بعد پایان بازی بهت این امکان رو بدن که هر وقت خواستی بین سیمبیوت و لباس خود اسپایدی سوییچ کنی این بهترین کاره و ۱۰۰ درصد همین رو تو گیم گذاشتن
حرفاش درسته
ونوم تو کمیک هم یه نوع انگل فضاییه که به مرور زمان فرد رو از درون میخوره و چه از نظر روانی و چه از نظر فیزیکی فرد رو تضعیف میکنه
به نظرم حتما یه مبارزه بین مایلز و پیتر خواهیم داشت
جالبه بدونید یه بار ونوم به ددپول چسبید، کاری به ترکیب وحشتناک و خیلی خفنش ندارم ولی ددپول بخاطر قدرتایی مثل جاودانگی که داشت باعث شد کنترل ونوم رو در دست بگیره حتی وقتی ونوم فرم کامل میگرفت (مثل اولین تریلر اسپایدرمن ۲ ) بازم ددپول بود که کنترل داشت….
ونوم هم بخاطر فرم جاودانگی ددپول سعی داشت همیشه بهش بچسبه و تغذیه کنه از ددپول و هردو اوکی بودن xd
یه هم زیستی خیلی خفن
ولی ترکیب خیلی وحشتناکی شده بود
کمیک کوتاهی بود دوس داشتید بگردید پیدا کنید
Venompool
البته به احتمال زیاد با الهام از سری التیمیت سیمبیوت توسط دکتر کانرز با خون عنکبوت های رادیواکتیوی ازکورپ برای درمان هری ساخته شده
این خودش داستانه که سیمبیوت چطور از هری جدا شد و به پیتر رسید و چرا دکتر کانرز داشت از همه فرار میکرد؟ طبق تریلر پیتر برای نجات هری دنبال کانرز بود
نکته جالب اینه که ونوم اولین بار به ددپول چسبید و عملا از دستش روانی شده بود و بعد ددپول میشه گفت با کلک به مردعنکبوتی انداختنش که داستانا شروع شد
ی نکته ای که خیلی تو کمیکا جالبه اینه که سیمبیوت ها از احساسات و نوع رفتاری میزبانشون الهام میگیرن و اونارو به ارث میبرن
و ونوم دیوانگیش رو از اولین انسانی که میزبانش بود ارث گرفت که اونم ددپول بود
منبع : Deadpool’s Secret secret wars Comic #3
دقت نکرده بودم به لباسش واقعا ایده جالبیه .
من از گرافیک بازی راضیم و گرافیک بازی بهتر شده ولی اون جهش مدنظر رو نداشته .
هروقت ملاک بازی هارو گیم پلی و موسیقی گذاشتید میتونید بازی هایی رو پیدا کنید و بازی کنید که اصلا انتظار نداشتید که اون بازی این حس ناب رو بده و هروقت ملاک رو گرافیک گذاشتید مطمعن باشید هرچند بار تو ذوقتون خواهد خورد .
بازی نیاز به پولیش داره .
خوشم میاد خودشون میان از بازی خودشون تعریف میکنن 😂
هیچ بقالی نمیگه ماستم ترشه خب لعنتی :دی
آره ما هم تا به حال هیچ تعریفی از ریمیک نو منزل اسکای نشنیدم .
بهتر از اینه که بخاطر بازیشون بیان جلو دوربین بگن از اینکه پلیرامونو فشاری کردیم متاسفیم😁
مطمئنم بهترین اثر اینسامنیاک میشه . فقط یه SOP مفصل و خفن نزدیک عرضه بازی نیاز داره . نوتیفیکیشن ایمیلم اومده دیدم نوشته حضرت اشرف تقاضای دوستی دارد ! نام کاربری برخی دوستان توی یه لول دیگه است
یه استودیو میشه بتسدا بازیش میشه رد فال
یه استودیو میشه اینسامنیاک بازیش میشه شاهکار اسپایدر من ۲
بتسدا رو لطفا وارد بازی کثیف جنگ کنسولی نکنید تازه ردفالم ارکین ساخته که اصلا تجربه کافی در ساخت کواپ انلاینو نداشته حالا به خاطر یه بازی کل تاریخ یه استدیو رو زیر سوال میبرید ؟ بتسدا همون استدیوایه که اسکایریم و فال اوت و ولفنشتاین و اویل ویتین و های فای راشو ساخته
یکی میشه یه ترول با سواد که بعد ۴-۵ سال سنش میره بالا و از ترول بودن دست میکشه،
یکی هم میشه مثل شما که فرق بین آرکین و بتسدا و ناشر و استدیو رو نمیدونه و تز میده، و از اون بدتر یه سری هم میان لایکش میکنن