بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا
بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا
بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا
بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

سریال Harry Potter که اعلام ساخت آن با واکنش‌های به شدت منفی همراه بوده است، می‌تواند حاوی المان‌ها و مسائلی باشد که حتی بهتر از فیلم‌های این مجموعه ظاهر بشود.

مجموعه کتاب‌های Harry Potter (هری پاتر) نوشته جی. کی. رولینگ یکی از محبوب‌ترین داستان‌های ژانر فانتزی می‌باشد که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ شاهد ساخته شدن ۸ فیلم از این فرنچایز بودیم که در کنار فروشی سرسام‌آور، طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به دست آورد و سبب شهرت بازیگران جوان آن در مدیوم سینما شد. مسئله‌ای که باعث شد تا دنیای جادویی خلق شده توسط جی. کی. رولینگ به خودی خودی کامیونیتی بزرگی را تشکیل داده و المان‌های و ویژگی‌های آن در دنیای واقعی نیز به طریق مختلف توسط طرفدارانش رواج پیدا کند.

در حالی که فیلم‌های Harry Potter به خودی خود اقتباس‌های تحسین شده از رمان‌های جی. کی. رولینگ به شمار می‌روند اما در این بین شاهد تغییرات ریز و درشت بسیاری بودیم که تا حدودی موجب انتقاد طرفداران ۲ آتیشه هری پاتر شده بود و این مسائل در آن زمان حتی واکنش خالقش را نیز در پی داشت.

با توجه به این که کمپانی برادران وارنر ساخت سریال Harry Potter را برای شبکه HBO تایید کرده و انتقادات و حواشی بسیاری را ایجاد کرده است اما شاید که این مجموعه تلویزیونی جدید بتواند فرصتی باشد تا شاهد اقتباسی تمام و کمال از دنیای جادوگری رولینگ باشیم. اقتباسی که این بار بدون هیچ کم و کاست و تغییری بتواند خط به خط کتاب‌ها را در مدیوم تلویزیون به تصویر کشیده و نظر مثبت طرفداران این مجموعه را جلب نماید.

به همین منظور نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ موضوعی بپردازیم که در فیلم‌ها یا نادیده گرفته شده و یا دستخوش تغییراتی عجیب و غریب که چندان به مذاق طرفداران کتاب‌ها خوش نیامدند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پرداخت بیشتر به گروه‌های مختلف مدرسه هاگوارتز

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

یکی از ویژگی‌های مهم و نمادین دنیای جادوگری هری پاتر، گروه‌های ۴گانه مدرسه هاگوارتز می‌باشند که عملاً می‌توانند مسیر زندگی دانش‌آموزان دنیای جادوگری را برای همیشه متحول کنند.

گروه‌های گریفیندور، اسلیترین، ریونکلا و هافلپاف که هر کدام توسط بزرگترین جادوگران زمان خود تاسیس شده‌اند، ویژگی‌های کاملاً متفاوت و جذابی دارند که طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها را پوشش می‌دهند. به صورت نمادین گریفیندورها به عنوان قهرمانانی شجاع، ریونکلاها به عنوان انسان‌هایی درون‌گرا ولی قاطع، هافلپاف به عنوان افرادی دانشمند و درس‌خوان و اسلیترین به عنوان جادوگرانی مغرور و بعضاً بدجنس، در کتاب‌ها وقایع مختلفی را رقم زده‌اند که به هیچ وجه در فیلم‌ها آن‌طور که می‌بایست به آن‌ها توجه نشده است. با توجه به ماهیت سریال‌ها، مجموعه تلویزیونی Harry Potter می‌تواند در طول فصل‌های مختلف خود، جنبه‌های ناگفته بسیاری از گروه‌های ۴گانه هاگوارتز را به تصویر کشیده تا مخاطبین به شکلی عمیق‌ از تاریخچه و شخصیت‌های آن‌ها اطلاع پیدا نمایند.

تمرکز بر روی جادوها و چگونگی اجرای آن‌ها در مبارزات

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

یکی از مهمترین وجه تمایز بین دنیای جادوگری رولینگ و باقی آثار فانتزی، شیوه مبارزات آن می‌باشد که حول محور بر زبان آوردن ورد و جادوهای مختلف بوده و حالتی شبیه به دوئل دارد.

علی‌رغم این که در فیلم‌های ابتدایی فرنچایز سینمایی Harry Potter شاهد اشاره به نام برخی از این جادوها همچون استیوپفای، اکسپلیارموس، وینگاردیوم لِویوسا و آوادا کداورا بوده‌ایم اما در ادامه این مسئله به حاشیه رانده شد و چندان مورد توجه قرار نگرفت. سریال هری پاتر نه تنها می‌تواند به تاریخچه این وردها و طلسم‌ها پرداخته و چگونگی به وجود آمدن آن‌ها را مورد کنکاش قرار دهد، بلکه حتی می‌تواند طیف بیشتری از آن‌ها را برای مخاطب به تصویر کشیده و طریقه استفاده از این ورد و جادوها در حین مبارزات نفس‌گیر دنیای جادوگری را به شکلی تخصصی‌تر، به معرض نمایش بگذارد. این که جادوی مهلک، خطرناک و پرطرفداری همچون آوادا کداورا از کجا آمده، نخستین‌بار به چه شکل مورد استفاده قرار گرفته و تاثیرات آن بر افرادی که برای نخستین‌بار از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند یکی از نمونه مسائلی باشد که سریال HBO باید نسبت به فیلم‌ها بیش از پیش به آن بپردازد.

اختصاص بودجه بیشتر برای به تصویر کشیدن جلوه‌های بصری چشم‌نوازتر و صحنه‌های نبرد گسترده‌تر

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

با قاطعیت باید گفت که جلوه‌های بصری تک تک فیلم‌های Harry Potter در زمان خود شگفتی‌ساز بوده و از غول فیلم نخست گرفته تا نبرد هاگواترز، هر کدام مخاطبین خود را به وجد آورده است.

با این حال پیشرفت تکنولوژی و ساخت فیلم‌های پرزرق و برق‌تر می‌تواند ساخته‌های ۲ دهه گذشته کمپانی برادران وارنر را تحت تاثیر قرار بدهد؛ مخصوصاً آن که جلوه‌های بصری فیلم‌های نخست هری پاتر دیگر بیش از حد قدیمی و کارتونی به نظر می‌رسند. با توجه به سابقه شبکه HBO می‌تواند امیدوار بود که سریال Harry Potter از بودجه‌ای گران‌قیمت بهره برده و ما شاهد به تصویر کشیدن سکانس‌هایی چشم‌نواز و امروزی باشیم که روایات کتاب را با جزییات هر چه تمام برای مخاطبین به ارمغان بیاورد. تنها تصور کنید که نبرد مدرسه هاگوارتز با جلوه‌های بصری امروزی و حضور دو چندان سیاهی‌لشکر، تا چه اندازه می‌تواند تقابل میان هری پاتر و لرد ولدمورت را بیش از پیش حماسی نماید.

جام جهانی کوییدیچ

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

می‌توان به سازندگان فیلم‌های Harry Potter حق داد که به سبب محدودیت زمان و بودجه نتوانستند تا تمامی وقایع کتاب‌ها را در مدت زمانی ۱ الی ۲ ساعته به تصویر بکشند. با این حال یکی از وقایع کتاب که در فیلم‌ها غائب بود، حسابی خشم طرفداران دنیای جادوگری رولینگ را در زمان خود برانگیخت.

جام جهانی کوییدیچ یکی از وقایع نمادین و بسیار جذاب دنیای جادوگری رولینگ می‌باشد که در جریان وقایع جام آتش جریان داشت ولی به صورت کامل از اقتباس سینمایی کنار گذاشته شد. شبکه HBO به لطف ماهیت مدیوم تلویزیون می‌بایست حسابی بر روی این موضع مانور داده و وقایعی ارزشمند و درخور نام هری پاتر را به ارمغان بیاورد. این که شخصیتی همچون ویکتور کرام چگونه در این جام جهانی عملکرد خود را به معرض نمایش گذاشته یا ریتا اسکیتر چگونه با حاشیه، بازیکنان کوییدیچ را به جان یکدیگر می‌اندازد، به حدی می‌تواند در ایجاد جو مثبت حول محور سریال Harry Potter تاثیر داشته باشد که نبود آن‌ها قطعاً اشتباه بزرگی از سوی کمپانی برادران وارنر و شبکه HBO خواهد بود.

به تصویر کشیدن شخصیت‌های غایب در فیلم‌های Harry Potter

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

در حالی که فیلم‌های Harry Potter نسبت به شخصیت‌های اصلی و بازیگران آن‌ها سنگ تمام گذاشت و وقایعی فراموش نشدنی را حول محور معلمین، دانش‌آموزان و مرگ‌خواران رقم زد اما در این بین شاهد شخصیت‌هایی بودیم که به هیچ عنوان در فیلم‌ها حضور پیدا نکردند.

در کتاب‌های هری پاتر شاهد حضور شخصیت‌هایی همچون لودو بگمن، پیوز شبح و وینکی بودیم که در کمال تاسف هیچکدام مورد توجه عوامل سازنده فیلم‌ها قرار نگرفتند. شاید که پیوز شبح تنها روحی سرگردان در مدرسه هاگوارتز باشد که علاقه شدیدی به آزار و اذیت دانش‌آموزان دارد اما جنی به نام وینکی در داستان هری پاتر تاثیر مهمی داشت و داستانی که حول محور وی روایت می‌شد، به حدی تاریک و غم‌انگیز بود که هر خواننده‌ای را احساساتی می‌کرد. امید می‌رود که در سریال Harry Potter و به سبب داشتن زمان کافی، شاهد حضور آن‌ها و تعاملاتشان با شخصیت‌های اصلی باشیم که می‌تواند به نکته مثبتی برای بازسازی شبکه HBO تبدیل گردد.

اختلاف زمانی وقایع فیلم و کتاب و تفاوت سنی شخصیت‌ها

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

زمانی که نخستین Harry Potter در سینما اکران شد، بازیگران اصلی آن از لحاظ سنی به شخصیت‌های خود بسیار نزدیک بودند.

با این حال به سبب این که برخلاف روایت ۱۰ ساله کتا‌ب‌ها، در فیلم‌ها شاهد خط زمانی ۷ ساله بودیم، روند سنی و اختلاف آن بین بازیگران و شخصیت‌ها بیشتر به چشم آمد و تا حدودی مسبب انتقاداتی از سوی طرفداران این مجموعه شد. اگر که شبکه HBO بتواند عیناً وفادار به کتاب پیش رفته و روند تولید فصل‌ها و زمان پخش آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کند که سن بازیگران اصلی و شخصیت‌های آن‌ها و خط زمانی وقایع به مانند کتاب پیش برود، می‌تواند وفاداری خود را به کتاب‌های رولینگ در مقایسه با فیلم‌ها بیش از پیش اثبات کرده و واکنش‌های مثبتی را دریافت نماید.

طریقه به تصویر کشیدن گابلین‌ها

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

گابلین‌ها ( یا همان جن‌های خودمان) موجوداتی تاثیرگذار در دنیای جادوگری به حساب می‌آیند که کنترل بانک گرینگوتز را بر عهده داشته و از جادو و طلسم‌های مختص به خودشان بهره می‌برند.

با این حال فیلم‌های Harry Potter زمان بسیار کم و ناچیزی را به آن‌ها اختصاص داد و حتی برخی از وقایع حول محور آن‌ها که در کتاب روایت شده بود نیز به صورت تمام و کمال از اقتباس‌ها کنار گذاشته شد. این موجودات کوتاه قد، جادویی و عجیب و غریب که از خلق و خویی تند و تهاجمی بهره می‌برند، بارها در دنیای کتاب‌ها با اتهامات بسیاری روبرو شده و رفتارشان با باقی انسان‌ها و جادوگران مورد انتقاد قرار گرفته است. اگر که شانس بیاوریم و شبکه HBO گابلین‌ها را با شخصیت‌های انسانی جایگزین نکند، می‌توانند حسابی بر روی آن‌ها مانور داده و وقایعی جذاب و منحصر به فرد را به ارمغان بیاورند که به هیچ وجه در فیلم‌ها به آن‌ها پرداخته نشده است.

شیوه مرگ لرد ولدمورت

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

لرد ولدمورت با هنرنمایی تماشایی رالف فاینز نه تنها یکی از عامل مهمی بود که فیلم‌های هری پاتر را از آن جو کودکانه به سمت روایتی جدی و تاریک سوق داد، بلکه به خودی خود نیز شروری نمادین و منفوری در ژانر فانتزی محسوب می‌شود.

با این حال در تصمیمی بسیار اشتباه و شاید احمقانه، شیوه مرگ وی در Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2 (هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم) تمام و کمال تغییر کرد و پس از دوئل لرد ولدمورت و هری پاتر، شاهد بودیم که گویا تانوس با بشکن خود این جادوگر بدنام را از هستی پودر نموده باشد! کلیت مفهوم لرد ولدمورت، ترس از مرگ و اعمال بی‌رحمانه وی برای دست‌یابی به جاودانگی می‌باشد که به مرگ شخصیت‌هایی مهم و ایجاد طلسم‌هایی نابخشودنی و تاریک منتهی شده است. اگر که شبکه HBO می‌خواهد بین سریال خود و فیلم‌های هری پاتر تمایزی ایجاد کند و از گزند حمله تند طرفداران در امان باشد، باید شیوه مرگ لرد ولدمورت را عیناً از کتاب‌ها الهام گرفته و تا جای ممکن از تکرار آن سکانس تحقیرانه و مبتذل فاصله بگیرد.

روایت آرک شخصیتی پرسی ویزلی

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

خانواده ویزلی یکی از المان‌های مهم و دوست‌داشتنی دنیای جادوگری رولینگ می‌باشند که پسر کوچک آن‌ها به نام ران وفادارانه تا آخرین لحظه در کنار هری پاتر باقی ماند و در برابر تاریکی به مبارزه پرداخت.

با این حال برادر بزرگ ران، پسر سوم مولی پرویت و آرتور ویزلی که پرسی نام داشت، نقطه مقابل تمام چیزهایی بود که باعث محبوبیت خانواده‌اش شده بود. او سعی داشت تا همیشه جدی گرفته شود و به همین سبب نیز به وزارت‌خانه سحر و جادو پیوست و در برابر هری پاتر قرار گرفت که موجب یک دشمنی و درگیری بین او و باقی اعضای خانواده‌اش شد. در حالی که فیلم‌های Harry Potter جسته گریخته به نمایش این شخصیت می‌پرداخت و عملاً چندان به آن توجه نمی‌کرد اما سریال HBO باید روند کاملاً متفاوتی را در قبال این شخصیت برنامه‌ریزی نماید. آن‌ها باید بتوانند یا نمایشی کامل و مفصل از آرک شخصیتی پرسی ویزلی را به نمایش گذاشته و تفاوت عقیده‌های او و باقی اعضای خانواده‌اش را به تصویر بکشند یا که تمام و کمال وی را از داستان کنار گذاشته تا بیش از پیش به چنین شخصیتی ظلم نشود!

حفظ تعادل در شخصیت‌پردازی ران ویزلی

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

ران ویزلی اولین و مهمترین دوست هری پاتر در تمام طول زندگی‌اش بود که تحت هر شرایطی به حمایت از وی پرداخته و فارغ از شدت و میزان خطر، در ناعادلانه‌ترین رویارویی و نبردها نیز در کنار هری بر علیه لرد ولدمورت و افرادش به مبارزه پرداخته است.

با این حال به طرز ناعادلانه‌ای شاهد بودیم که فیلم‌های Harry Potter یشتر بر جنبه منفی و حماقت‌های ران تمرکز داشته و چندان وجه قهرمانانه و مثبت وی را به تصویر نکشیده‌ است. ران ویزلی علی‌رغم خلق لحظاتی کمدی و حتی ترک هری پاتر در یک بازه کوتاه اما در کتاب‌ها از شخصیت‌پردازی متعادلی بهره برده که در فیلم‌ها خلاف آن را شاهد بوده‌ایم. شبکه HBO باید بتواند تا نشان دهد که ران ویزلی یک بازیکن حرفه‌ای شطرنج است که بارها در درس‌ها نمرات بهتر و بالاتری از هری پاتر گرفته و در یک بازه زمانی به عنوان دروازه‌بان و ستاره تیم کوییدیچ هاگوارتز شناخته شده است. خلق این لحظات و وفاداری به کتاب‌ها حول محور چنین شخصیت مهم و دوست‌داشتنی می‌تواند به برگ برنده سریال Harry Potter بدل گشته و تمامی توجهات را به سمت خود معطوف نماید.


آیا به ساخت سریال Harry Potter و حفظ کیفیت آن خوش‌بین هستید؟ حضور جی. کی. رولینگ به عنوان ناظر می‌تواند کیفیت این مجموعه تلویزیونی جدید شبکه HBO را تضمین نماید؟ آیا سریال Harry Potter نسبت به فیلم‌های محبوب و نوستالژی آن می‌تواند روایتی مسنجم‌تر و بهتر را ارائه دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

77𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸KENOBIS.A.D.E.G.HAli_pxMMYKINGNima????UNCLE ARTHURیوهانThe greatAlirezaDota2red-eyed Banished KnightHaj_HosseinLeroxپین هدLove Gamealiushakaramazofmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا
بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا
بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا
بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا
بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • alihn2000 گفت:

    احتمالش کمه در حد فیلماش جذاب بشه. اونم با این سیاست های مسخره ای که تو فیلم و سریال نشون میدن!

    Turok. .Alucardba77A.Offجول دوست داشتنیLove GameStar LordNimaJohnny joestar
  • Harry Potter گفت:

    فقط در صورتی که عوامل سازنده سریال هری پاتر حداقل به نیمی از این دلایل و موارد مطرح شده توجه کنن سریال هری پاتر می‌تونه نسبت به فیلم‌ها موفق‌تر بشه. ولی سریال برای اینکه بین طرفداران مجموعه‌ی فانتزی هری پاتر محبوبیت بیشتری نسبت به فیلم‌ها کسب کنه کار سختی در پیش داره.

    alihn2000Alucardba77جول دوست داشتنیLove Game
  • lord--sega گفت:

    باید از بعد اتفاق افتادن دوئل افسانه ای دامبلدور و گریندلوالد شروع کنن و از کودکی لردولدمورت شروع کنن به نمایش جزئیات
    اگر اینطور باشه قطعا سریال خوبی از آب در میاد، تقریبا ۷۰-۸۰ درصد قصه ی هری پاتر از همون جا شروع میشه

    mr.molAlucardba77Deleted accountA.OffAli 0zade
  • موارد جالب و به جایی بود
    ولی این اتفاق کلا نمی افته D‌:

    Alucardba77A.Off
  • پین هد گفت:

    اینکه فیلم های هری پاتر به طور کامل به منبع اقتباس خودشون وفادار نبودند کاملا درسته.البته مقصر جی کی رولینگ نیست بلکه برادران وارنر این وسط خرابکاری کرد.وقتی ۴ تا کارگردان عوض کنی نتیجه این میشه.

    Alucardba77S.A.D.E.G.HLove GameAll gamers are goodBrainiac(خداحافظ)the one above all
    • Ali_px گفت:

      فیلم هم تایم زیادی نداره
      من تمام کتاب ها جز یادگاران مرگ رو خوندم
      مثلا تو محفل ققنوس که نزدیک هزار صفحه است رو هم(سه جلده و طولانی ترین کتاب مجموعه ست) نمیشه تو فیلم همه چی رو جا کرد
      پرسی تو همین کتاب بود که خیلی با هری درگیری داشت

    • esmaaiel گفت:

      عزیزم. کار کارگردان ساختن فیلم از روی فیلمنامه است. عوض شدن کارگردان ربطی به این مسئله ایی که گفتی نداره. اقتباس کردن از کتاب و تبدیلش به فیلمنامه برای ساخت فیلم کاریه که سناریست (فیلمنامه نویس) انجام میده و اصولاً در ساخت فیلم در کمپانی ها و استودیوهای بزرگ اول فیلمنامه نوشته میشه و بعداٌ کارگردان استخدام میشه.

  • Haj_Hossein گفت:

    من به hbo اطمینان دارم که منبع وفادار میمونه.

    Alucardba77....Haj_HosseinA.OffS.A.D.E.G.HLove GameNimaBrainiac(خداحافظ)Alirezamore
  • به عنوان به پاتر هد هرچقدر شاهکار بسازید بازم کتابا یه چیز دیگس

    Hesam77arselanA.OffAshen undead the bearerRazielAli 0zadeBrainiac(خداحافظ)the one above all
  • AMR-8780-SS گفت:

    بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود:
    ۱-هرماینی سیاه پوست (فک کنم تایید شده)

    TurokAlucardba77A.OffAMIREAli 0zadeمحمدامین حیدریAll gamers are good
  • مهم تر از همه اینا حذف نکردن خاطرات مربوط به تام ریدل هست

    Alucardba
  • Dota2 گفت:

    به نظر من که این سریال شکست میخوره. حالا ببینید کی گفتم.. : )

    TurokAlucardba77esmaaielA.OffAli 0zadeLove Game
  • به نظرم کلا باید شخصیت پردازی هارو عمیقتر و چند لایه تر کنن. مثلا توی کتابا به این نکته اشاره شده که پدر و مادر نویل لانگ باتم توسط بلاتریکس انقد شکنجه شدن تا دیوونه شدن ولی اصلا تو فیلما اثری ازشون نیس و فقط یه اشاره کوچیک بهش میشه
    توی کتابا سیریوس کامل به هری شجره نامشون رو توضیح میده اینکه نارسیسا و بلاتریکس فک کنم دختر عموهاش میشن که خواهرن با هم نارسیسا با لوسیوس مالفوی ازدواج میکنه و بلاتریکس هم با شخصی به اسم راباستن که اینم هیچ اشاره ای نشد بهش
    توی فیلم خیلی جزئی راجب مارولو گونت توضیح داده میشه که پدر ولدمورته و فقط در همین حد
    توی فیلم به مخاطب مفهوم نمیکنن که جان پیچ ها یا همون هورکراکس ها فقط با یه سری چیز میتونن نابود بشن مثل شمشیر گریفندور ویا نیش باسیلیسک که این توضیح میده که چرا اخر فیلم هرمیون و ران میرن تو دخمه ای که جنازه باسیلیسک هست تا نیششو در بیارن
    نحوه ی استفاده از طلسما اصلا تو فیلم خوب نشون داده نشده. مثلا مخاطب نمیفهمه که اکسپلیارموس فقط واسه خلع سلاح نیس و اگه به بدن بخوره طرفو پرت میکنه. استیوپفای طرفو بیهوش میکنه. لوموس رو تو فیلم میگن اما نحوه خاموش کردن چوب دستی رو نمیگن که تو کتابا میشه ناکس
    به نظرم توی سریالا میتونن خیلی بهتر به دمنتورها یا همون دیوانه سازها بپردازن که چجوری و توسط کی خلق شدن و شدن نگهبانان ازکابان و چطور بعد سقوط وزارتخونه اومدن سمت ولدمورت
    میشه بیشتر به هاگزمید پرداخته شه و از پتانسیل تک تک مغازه هاش مثل بار سه دسته جارو و یا هاگزهد بیشتر استفاده شه
    در کل خیلی کارا میتونن بکنن تو سریال و امیدوارم که با دقت انجام بدن کارشونو چون هری پاتر فن بیس فوق العاده قوی داره و همگی بتونیم یه هری پاتر خفن تماشا کنیم❤️

    All gamers are goodAMIREred-eyed Banished KnightAli 0zadeStar Lord
  • Ali 0zade گفت:

    سیاه کردن تمام شخصیت ها ، هرماینی با خواهر رون ، و رون با هری …. ، یه قسمت داستان عاشقانه قراره ببیینیم مث لست و …

    Turokesmaaiel
  • Ali_px گفت:

    من فکر کردم مثلا زمانش قراره قبل هری پاتر باشه
    میخوان هری پاتر رو دوباره و به صورت سریالی بسازن؟؟؟

  • گمنام گفت:

    خود فیلمش هم قسمتاخرش غیر از موارد اکشن هیچ چیز دیگه ای نداشت
    اینکه راحت هری و دو دوستش زنده موندن و …..
    قرار بود ویزلی تو فیلم کشته بشه ولی تغییرش دادن وصدای خیلی ها را در اورد
    حتی سه گانه حیوانات شگفت انگیز هم با حذف جانی دپ خودشو نابود کرد

    esmaaiel
  • morfin گفت:

    دلایلی که نشون می ده قطعا از فیلم بدتر خواهد شد : ۱_ ما تو سال ۲۰۲۳ هستیم و داستان قراره توسط جنبش woke هالیوود به خاک و غیره کشیده شه

    Turok
  • Brith lord گفت:

    هری پاتر دنیای خوبی داره ولی مخصوص کودکان زیر ۱۲ سال داستانش در مقایسه با رمان های دیگه مثل ویتچر و ارباب حلقه ها و گیم اف ترونز مثل یک تیکه لکه سیاه در مقابل یک جهان بزرگه و از لحاظ شخصیت پردازی هیچ کدوم از کاراکتر های هری پاتر در یک مقیعت ترسناک و غم انگیز قرار داده نمیشن بر عکس کاراکتر های کتاب های مانند ویتچر و گیم اف ترونز که از این مقیعت غم انگیز و ترسناک برای برقراری ارتباط بین تو و اون شخصیت استفاده میکنن و باعث میشن که تو با صحنه آسیب دیدن اون شخصیت به گریه بیفتی کاریکه کتاب های هری پاتر و فیلم هاش به بچگانه ترین حالت ممکن به تصویر کشیدن

    وکیل الرعایاesmaaiel
  • Hossin گفت:

    دلیل اینکه سریال قرار نیست بدرد بخور باشه: ساخته شدن در سال ۲۰۲۳

  • ehsann گفت:

    من عاشق فیلمهای هری پاتر بودم تا اینکه کتاب خوندم و خیلی نا امید شدم. محقل ققنوس که طولانی ترین کتابش بود شده بود کوتاه ترین فیلم یا خیلی چیزای دیگه، در کل میتونه ایده ی خوبی باشه ولی نه با این سبک انتخاب بازیگر و کارایی که کمپانی های سازنده سریال میکنن. درکل میشه به hbo امیدوار بود

  • Mehdi10F گفت:

    معلومه که بهتر هست.شاید طرفدار جذب نکنه ولی بهتر هست چون اگه دقت کنین تو اون دوران هنوز فیلمی نیومده بود که اینقدر جلوه های ویژه و داستان جالبی داشته باشه . تو اون زمان اگه هری پاتر رو می دیدیم میگفتیم عجب فیلمی هست ولی الان که میبینیم شاید به اندازه اون موقع باحال نباشه و یا حتی خسته کننده باشه حداقل تا قبل هری پاتر و جام آتش اینطوری هست . ولی الان یه هری پاتر جدید با جزئیات بیشتر که داستان های گفته نشده هری پاتر رو روایت میکنه و همینطور یه تجدید خاطره میشه با جلوه های ویژه و بصری فوق العاده.

بررسی دلایلی که سریال Harry Potter می‌تواند بهتر از فیلم‌ها ظاهر شود - گیمفا