برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024
برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024
برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024
برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024

برنامه زمانی عرضه ۶ سخت‌افزار جدید پلی استیشن ۵ تا تعطیلات ۲۰۲۴

امیرحسین نصرتی
۰۰:۱۲ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024

گزارش‌ها حاکی از در دست تولید بودن چندین سخت‌افزار جدید مربوط به پلی استیشن ۵ هستند که در ادامه، برنامه زمانیِ احتمالیِ عرضه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

از زمان عرضه پلی استیشن ۵، شرکت سونی مدل‌های گوناگونی از سخت‌افزارهای نسل نهمی خود را منتشر و به‌روزرسانی کرده است. به عنوان مثال، ژاپنی‌ها در این مدت یک نسخه سبک‌تر از PS5، کنترلر DualSense Edge و هدست واقعیت مجازی PS VR 2 را تولید کرده‌اند و اینطور که به‌نظر می‌رسد، این شرکت قصد ندارد سرعت خود را در این زمینه کاهش دهد چراکه طبق شایعات، ۶ سخت‌افزار جدید دیگر در دست ساخت دارد که هرکدام، مراحل متفاوتی از توسعه خود را می‌گذرانند.

Project Leonardo

این سخت‌افزار، تنها مورد معرفی شده در فهرست این خبر قلمداد می‌شود. در ژانویه ۲۰۲۳ بود که این کنترلر با هدف هرچه آسان‌تر نمودن انجام بازی توسط معلولین و ناتوانان جسمی معرفی شد. Project Leonardo که از قابلیت شخصی‌سازی فوق‌العاده بالایی بهره می‌برد، طبق گفته سونی با کمک کارشناسان حوزه Accessibility، جامعه بازی‌بازان و توسعه‌دهندگان، طراحی و ساخته شده است. لئوناردو با یک کیت مخصوص از قطعات عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند با استفاده از آن‌، دکمه و روکش آنالوگ‌ها را در سایزها و شکل‌های مختلف و متنوع، تغییر دهند. این کنترلر، احتمالاً در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

مدل جدید کنسول پلی استیشن ۵

اگر پیگیر اخبار پلی استیشن باشید، حتماً خبر دارید که در حدود یک‌سال گذشته، شایعات تا چه اندازه به کنسول جدید PS5 با قابلیت درایو بلوری قابل‌تعویضی که احتمالاً در ۲۰۲۳ عرضه می‌شود، پرداخته‌اند. اگرچه برخی منابع گزارش می‌دهند که این کنسول، همان PS5 Slim خواهد بود اما منابع دیگری باور دارند که این دو سخت‌افزار، کاملاً مجزا و جداگانه در دست ساخت هستند. درواقع گفته می‌شود که طراحی پلی استیشن ۵، در سال جاری به‌طور کلی دگرگون خواهد شد.

اگرچه هیچ چیز مشخص نیست و کسی هم به این موضوع اشاره نکرده است اما شاید سونی در پلی استیشن شوکیس بعدی، بالاخره از این مدلِ جدید PS5 رونمایی کند. احتمال دارد این کنسول، همراه با برخی سخت‌افزارهای دیگر معرفی و نهایتاً در سپتامبر ۲۰۲۳ عرضه شود.

سخت‌افزارهای صوتی جدید

در فوریه امسال بود که برخی منابع از تلاش سونی برای توسعه دو هدفون بی‌سیم برای پلی استیشن ۵ خبر دادند. پیش‌بینی می‌شود این محصولات تحت نام‌های پروژۀ Voyager (هدست بی‌سیم)، Nomad (هدفون بی‌سیم)، تا پایان سال مالی ۲۰۲۳ (مارس ۲۰۲۴) در دسترس مصرف‌کنندگان قرار بگیرند. با این وجود اما هیچگونه اطلاعات دقیقی از روز عرضه و قیمت‌ آن‌ها در دسترس نیست.

کنسول دستی Q Lite

شاید باورش سخت‌باشد اما طبق گزارش‌ها، سونی روی ساخت یک کنسول دستی جدید کار می‌کند که البته، قرار نیست دنباله و نسخه نسل بعدی PS Vita باشد. اگرچه اطلاعات موجود درباره این سخت‌افزار، گُنگ و مبهم هستند اما به‌نظر می‌آید این کنسول، یک سخت‌افزار جانبی دیگر است که برای استفاده از آن باید پلی استیشن ۵ را در خانه داشته باشید و وظیفه اصلی‌اش، استریم بازی‌های این کنسول در رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم برثانیه است.

از نظر ظاهری هم گفته می‌شود Q Lite مشابه کنترلر DualSense است با یک صفحه نمایش بزرگ در وسط و یکی از مزایای مهم رقابتی آن نیز پشتیبانی از قابلیت Haptic Feedback، دقیقاً مانند کنترلر پلی استیشن ۵ خواهد بود. باز هم امیدواریم که این سخت‌افزار نیز در پلی استیشن شوکیس بعدی رونمایی شود، هرچند که احتمال دارد شرکت سونی، رویدادی کاملاً جدا برای آن در نظر داشته باشد. احتمال می‌رود Q Lite تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.

PlaysStation 5 Pro

با اینکه موضوع بسیار جنجال‌برانگیزی است اما ماه گذشته بود که منابع داخلی اعلام کردند که مهندسین سونی در حال کار روی تولید PS5 Pro هستند. اگرچه اطلاعات چندانی از این کنسول در دست نیست اما گفته می‌شود در چند ماه آینده، کیت پروتوتایپ PS5 Pro در اختیار استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن قرار خواهد گرفت و سایر توسعه‌دهندگان ترد پارتی نیز تا اواخر سال، آن را دریافت خواهند کرد. احتمال می‌رود این کنسول در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴، به دست مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا برسد.

منبع: Insider-Gaming

nobodyA.OffRoyalknightگیمرِ روان شناسMaster bladeققنوس آسمانDARKSIRENPeymanA.mOnly Rockstar.KratosMajimaیه گیمر سادهmeysambEAGAMERLegionPs5Max22SepehrS Ghost of Spartamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024
برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024
برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024
برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024
برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • lul-book گفت:

    اون کنسول دستی واقعا اضاف خرجی و نیاز نیست
    ولی بقیش مخصوصا اون کنترل برای معلولین جسمی واقعا عالی و تحسین برنگیز

    Brainiac(خداحافظ)untitled gamerA.OffMincraftKAmir rezayat
  • sorena گفت:

    کنسول دستی Q Lite
    یه همچین چیزی من نیاز دارم تا مثل الان که حوصله ی نشستن پای تی وی رو ندارم باهاش بازی کنم! بیشتر اوقات که بازی نمی کنم درواقع دلیل اصلیش همین نداشتن حس نشستن پای تی وی هست.

    Brainiac(خداحافظ)KHaj_HosseinChris redfieldبیگ اسموکRondaEAGAMERمحمدامین حیدریMincraft
    • lul-book گفت:

      با کمال احترام همین الان میشه با گوشی این کار کرد

      Brainiac(خداحافظ)MincraftK
    • بیچاره استودیوهای مولتی ساز 🤣🤣🤣
      دقت کن ،دو سال دیگه چی میشه !
      Ps5
      Ps5 pro
      Xsx
      Xss
      Xss pro
      Xsx pro
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      تازه اگر بخوان برا نسل ۸ هم بزنن 😭🥶🥶🥶

      Brainiac(خداحافظ)MincraftRoyalknightKHaj_HosseinChris redfieldOnly Rockstar..Soosmar (بازنشسته)more
      • sorena گفت:

        والله اینطور که داره پیش می‌ره میان نسلی های واقعی همین سریز اکس و پی اس ۵ بودن. لامذهب چند سال گذشته هنوز یه بازی تمام نسل نهی که قشنگ تغییر نسل رو به ما نشون بده منتشر نشده و اینطور هم که بوش میاد فعلا قرار نیست منتشر بشه! حالا این وسط کمپانی ها دنبال میان نسلی برای این میانی ها باشن دیگه خیلی مسخره اس.. یادش بخیر یه زمانی از پی اس ۱ رفتم به دو قشنگ پشمام ریخت! بعد x360 و گیرز ۱ اومدن پرز های پستمم ریخت. اما الان هیچی به هیچی. حتی نمایش کیلزون شادو فال هم برای نسل هشت هایپ کننده نبود چه برسه به الان که عملا تفاوتی بخصوصی حس نمی‌شه.

        Brainiac(خداحافظ)شبح اسپارتانMincraftKAmir rezayatHaj_HosseinOmid_FshChris redfieldانسان.more
        • خب نباید هم اون تفاوت رو دیگه انتظار داشت ، قدیم تفاوت جهشی بود ،الان قدم به قدمه … مثلا گرافیک هورایزن الان با یه بازی نسل ۷ مقایسه بشه کوبیده میشه اون بازی ،ولی ما چون ذره ذره پیش رفتیم ،حتی بعضی ها میگن هورایزن نسل نهی نیست که این به نظرم اشتباست …

          ولی رو هزینه ها هم هست به نظرم ، هزینه خیلی رفته بالا … اما تناقض هم دارن ، وقتی موتورهای گرافیکی پیشرفت کردن ،چرا هزینه ها بیشتر شدن رو من یکی نمیدونم !

          Jaber-shamsPop_StarMincraftthe one above all.Soosmar (بازنشسته)k_04lul-book
          • Clara گفت:

            یه مثال راحت برای افزایش هزینه اینه که ببینی مثلا لست ۱ چند ساعت پلی تایم داشت و لست پارت ۲ چند ساعت

            جدا از اون حقوق کارکنان با توجه به تورم جهانی بالا رفته

            اما هزینه اصلی که بالا رفته تبلیغات بازی هاس

            Pop_StarMincraftانسانTom
        • Dastan گفت:

          چون فقط فریم ریت و رزلیشن میره بالا بخاطر همین سازنده ها نمیتونن گرافیک بازی رو ببرن بالا
          نسل قبل فقط ۱۰۸۰p میزدن الان باید ۴k بزنن که چهار برابر این قدرت میخواد

          Mincraft
        • Hamed گفت:

          sorena@ دوست عزیز مشکل اینه که شما انتظار یک جهش از نسل هفت نسبت به نسل هشت داری اگر از جهشی که میگی منظورت کیفیت بصریه که بهتره بهش فکرنکنی چون این موضوع به بالاترین حد خودش رسیده اونم با بازی هایی مثل دلست دو، رد دد دو، د اوردر ۱۸۸۶، رایز سان او روم، هورایزن فوربیدن وست و… شما الان باید به چیزای دیگه دقت کنی مثل هوش مصنوعی که به چه حد میتونن برسن هوش مصنوعی شخصیت های همراه هوش مصنوعی دشمنان و… یا استفاده کردن از SSD برای بازی ها نمونش رچت و کلنک ریفت اپارت یا هم پیشرفت در اینکه مشکلات بازی رو قبل از عرضه شناسایی کنند با نرم افزارهای پیشرفته که موقع عرضه انقدر مشکل نداشته باشن این چیزاس که الان مهمن وگرنه عملا اکثر بازی ها از نظر ظاهری دیگه مثل فیلم شدن ولی باطنشون هنوز جای پیشرفت داره

          MincraftAmir rezayat
          • انسان گفت:

            والا نسل هفت به هشت هم جهش خاصی ندیدیم ‌‌. جهش یعنی این که آخرین نید فور اسپید ps1 رو با اولین نید فور اسپید ps2 مقایسه می کنیم و دهانمان از تعجب باز می ماند که در دو سال چگونه اینقدر پیشرفت رخ داده است ؟
            اما حالا
            need for speed rivals Xbox 360 رو با nfs unbound ps5 مقایسه کنیم حقیقتا آنچنان تعجبی ندارد برای من .

            K1
            • Hamed گفت:

              A person@ مشکل شما میدونیه چیه عزیزدل مشکل شما اینه که داری یک بازی تردپارتی مثل نیدفور اسپید رو مقایسه کنی واسه اینکه آدم بفهمه واقعا چه پیشرفتی اتفاق افتاده رجوع میکنه به انحصاری ها شما باید انحصاری ها رو مقایسه کنی نه تردپارتی ها، الان شما گاد ۲۰۱۸ که نسل هشتمی بود رو با گاد سه که نسل هفتمی بود یا با گاد یک و دو که نسل شیشمی بودن مقایسه کن دلست دو رو با دلست یک مقایسه کن آنچارتد رو چهار رو با آنچارتد یک مقایسه کن یا همینطور اینفیموس سکند سان یا آیپی های جدیدی مثل گوست او سوشیما د اوردر ۱۸۸۶ شما کدوم بازی هایی تو نسل هفتم دیدی کیفیت بصری این بازی ها رو داشته باشن اینا همه جهش حساب میشه چه از لحاظ کیفیت بصری چه از لحاظ هوش مصنوعی و… یا اونطرف فورزا رو نگا کن نسبت به نسخه های نسل هفتمیش، سری گیرز رو نگا کن یا آیپی های جدیدی مثل رایز سان او روم، کوانتوم بریک اینا همه جهشه تازه اکثر بازی ها تردپارتی هم کم از انحصاری ها نداشتن مثل ردد ۲، ویچر ۳، رزیدنت اویل ریمیک ۲ و… شما اینارو دیدی به وجد نیومدی انصافا؟ در مورد نسل نهم هم به این دوستمون توضیح دادم که چرا هیچ جهشی مثل نسل های قبل نمیبینه چون الان کیفیت بصری اکثر بازی ها تقریبا به آخرین حد خودش رسیده چیزی که الان باید مارو به وجد بیاره کیفیت بصری نیست بحث هوش مصنوعیه، بحث سرعت SSD بحث راهی برای حل کردن مشکلات فنیه بازی هاس ایناس که باید پیشرفت کنن

              • انسان گفت:

                صحبت شما در مورد نسل نهم رو قبول دارم . ولی بی انصافی نیست آنچارتد ۴ با آنچارتد ۱ مقایسه شه ؟ انصاف اینه که با نسخه سوم که کولاک گرافیک ps3 بود مقایسه بشه که تفاوت خاصی ندارم از لحاظ گرافیکی. ولی در کل حرف شما درسته . مخصوصا و مخصوصا بحث هوش مصنوعی بازی ها که باید پیشرفت محسوسی بکنه . متشکر

                Hamed
        • justgamexb گفت:

          Need for speed unbound

          با اشتراک ea play رایگان گذاشتم برای دانلود تو اینترنت دیدم ۱۰ ساعت قابل اجرا هست چون الان چند وقتیه عرضه شده باید ببینم

      • Tom گفت:

        قطعا برای ss نسخه پرو نمیدن
        Ss اومد که فقط بتونه بازیای نسل ۹ رو اجرا کنه

        Mincraft
      • معمولا ماکروسافت پسوند مدل جدید کنسولشو حرف X قرار میده
        حالا اگه سری ایکس ی نسخه قوی تر دیگه بده که اونم پسوندش X باشه آوردن اسمش جلو هرکسو ناکسی دردسر ساز میشه مخصوصا جلو خانواده💀

        Pop_StarBrainiac(خداحافظ)MincraftAmir rezayatHaj_Hossein.بیگ اسموک™️EllieHamedk_04more
  • . گفت:

    Ps 5 Pro قراره یعنی چه کیفیت خروجی بده؟

    Brainiac(خداحافظ)Haj_HosseinOnly RockstarSoosmar (بازنشسته)بیگ اسموکlul-bookRondaEAGAMERLegionPs5محمدامین حیدریmore
  • شخصاً عرضه نسخه پرو در آینده نزدیک رو منطقی نمیدونم، یک کنسول قوی تر بی شک ۲ سال بعد از انتشار نسخه اورجینال، عرضه نخواهد شد. اما پایان ۲۴ یا اوایل ۲۵ زمان مناسبی برای عرضه چنین کنسولی خواهد بود. وجود عنوان پرو در نامگذاری
    به صورت ناخودآگاه باعث سرخوردگی افرادی میشه که در تفکر خرید نسخه معمولی بودند و حالا که سونی داره فروش بالا رو تجربه می‌کنه مطمئنا با انتشار یک نسخه‌ی پرو ترمز خودش رو نخواهد کشید.

    untitled gamerهادی صفائی
  • Hamed گفت:

    واقعا کار سونی برای افراد ناتوان تحسین برانگیزه Project Leonardo خیلی جذابه این قابلیت Accessibility خیلی عالیه یعنی سونی هرکاری میکنه تا همه از بازی هاش لذت ببرن، در مورد کنسول دستی Q Lite هم هنوز گنگه چون گزارشا و شایعات خوبی از قابلیت های این کنسول دستی نیومده امیدوارم هرچه زودتر به طور رسمی سونی ازش رونمایی کنه و ببینیم واقعا چی قراره باشه

    Brainiac(خداحافظ)armin
  • Joker گفت:

    به احتمال زیاد ps5 slim داریم باتوجه به اینکه برد دستگاه های ps5 سری ۱۲نستبتا مقدار قابل توجهی نسبت به سری اول کوچیک شدن

  • انسان گفت:

    یادش بخیر
    Ps4 fat با اون نوار براق سیاهش که صدای فنش کر کننده بود و اشکالاتی از دست من خارج

    Pop_Star
  • meh گفت:

    خدایی ps5slim فکر خوبی بود ولی امیدوارم یه چیز بدردنخور مثل سری اس نشه

    • انسان گفت:

      اگر با تاریخچه مدل های اسلیم آشنایی داشتید این حرف را نمی زدین . مدل اسلیم اصلا و ابدا به معنای نسخه ضعیف تر نیست . بلکه وظیفه اش موارد زیر است :
      _ طراحی ظاهری بهتر و مشتری پسند تر
      _ حجم و وزن کمتر
      _ کاهش هزینه ساخت با تغییر طراحی مدار ها
      _ بازطراحی مادربرد
      _ کاهش قیمت ( مثل ps3 slim )
      در هیچ کدام از موارد مذکور قرار نیست سخت افزار تغییر کنه . در نتیجه اصلا از اون بابت نگران نباشید .

      مردان سایلنت هیلmeh
  • Amiran گفت:

    دوستان یه سوال
    به نظرتون صبر کنم پی اس فایو پرو بیاد یا چون دلار داره گرون میشه و پی اش فور برای فروش همون قیمت میمونه بخرم زودتر پی اس فایو رو

برنامه زمانی عرضه 6 سخت‌افزار جدید پلی استیشن 5 تا تعطیلات 2024