باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا
باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا
باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا
باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا

باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه

علی محمدپناه
۱۵:۰۲ ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
انیمیشن super mario bros movie

انیمیشن Super Mario Bros Movie در چهارمین هفته از اکرانش توانست از مرز فروش جهانی یک میلیارد دلاری در باکس آفیس عبور کند.

یکی از آثاری که در چند هفته اخیر توانسته گیشه را در اختیار خودش داشته باشد، انیمیشن برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros Movie) محصول مشترک یونیورسال، ایلومینیشن و نینتندو است که چند هفته‌ای صدر جدول را از آن خودش کرده است.

انیمیشن «برادران سوپر ماریو» در چهارمین هفته اکرانش روی پرده سینماها در داخل آمریکا به فروش ۴۰ میلیون دلاری بسنده کرد تا فروش کلی‌اش در داخل این کشور را به رقم ۴۹۰ میلیون دلار افزایش بدهد و همچنان صدرنشین جدول باکس آفیس باشد.

این در حالی است که این انیمیشن بسیار جذاب و محبوب در گیشه‌های بین‌المللی در این هفته به فروش ۶۸٫۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد و فروش کلی بین‌المللی‌اش را به رقم ۵۳۲٫۵ میلیون دلار رساند و با احتساب فروش داخلی و خارجی، این اثر تاکنون یک میلیارد و ۲۲٫۵ میلیون دلار فروش جهانی داشته است.

همین نیز انیمیشن «برادران سوپر ماریو» را به دهمین انیمیشن سینمایی تاریخ تبدیل می‌کند که توانسته از مرز فروش جهانی یک میلیارد دلار عبور کند. این انیمیشن در رده دهمین انیمیشن پرفروش تاریخ قرار دارد و این جایگاه را از انیمیشن من نفرت‌انگیز ۲ (Despicable Me 2) و مینیون‌ها: ظهور گرو (Minions: The Rise Of Gru) گرفته است. علاوه بر این، این انیمیشن تازه به سومین اثر از استودیو ایلومینیشن تبدیل شده که به فروش بالای یک میلیارد رسیده است و با ادامه اکران آن نیز مطمئنا می‌تواند فروش بسیار بیشتری را نیز کسب کند.

فیلم evil dead rise
فیلم Evil Dead Rise

فیلم مرده شریر برمی‌خیزد (Evil Dead Rise) که همانند هفته گذشته در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفته، این هفته فروش ۱۲٫۲ میلیون دلاری را در سینماهای داخل آمریکا بدست آورده و فروش کلی‌اش در داخل این کشور را به رقم ۴۴٫۴ میلیون دلار رسانده است.

فیلم خدایا آنجایی؟ منم مارگارت (Are You There God? It’s Me Margaret) اقتباسی از کتابی به همین نام به شمار می‌رود و در اولین هفته حضورش در گیشه‌های داخل آمریکا به فروش ۶٫۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت.

جایگاه چهارم جدول باکس آفیس این هفته را نیز فیلم جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4) به خودش اختصاص داده است. این فیلم که ششمین هفته حضورش در گیشه را تجربه می‌کند، این هفته به فروش ۵ میلیون دلاری در داخل آمریکا بسنده کرد و فروش کلی‌اش در این کشور را به رقم ۱۷۵٫۶ میلیون دلاری افزایش داد.

در اکران دوباره فیلم جنگ ستارگان: قسمت ششم – بازگشت جدای (Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi) محصول سال ۱۹۸۳ میلادی، این اثر توانست به فروش ۴٫۷ میلیون دلار در گیشه‌های داخل آمریکا دست پیدا کند و در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار بگیرد.

فیلم هندی پونیین سیلوان ۲ (Ponniyin Selvan: Part Two) در اولین هفته اکرانش روی پرده سینماهای داخل آمریکا در جایگاه هشتم جدول باکس آفیس قرار گرفت و فروش ۳٫۸ میلیون دلاری را از آن خود کرده بود. یکی دیگر از فیلم‌های تازه اکران شده این هفته، فیلم سیسو (Sisu) نام دارد که با کسب فروش ۳٫۲ میلیون دلاری در داخل آمریکا در جایگاه دهم جدول باکس آفیس قرار گرفت. در ادامه می‎‌توانید جدول کامل باکس آفیس این هفته را مشاهده کنید.

جدول باکس آفیس هفته

نام فیلمفروش آخرهفته
۱Super Mario Bros Movie۴۰
۲Evil Dead Rise۱۲٫۲
۳Are You There God? It’s Me Margaret۶٫۸
۴John Wick: Chapter 4۵
۵Return of the Jedi۴٫۷
۶Dungeons & Dragons۴٫۱
۷Air۴
۸Ponniyin Selvan: Part Two۳٫۸
۹Guy Ritchie’s Covenant۳٫۶
۱۰Sisu۳٫۲
فروش فیلم‌ها مربوط به داخل آمریکا است.

منبع: ددلاین

DARKSIRENهیچ.MincraftmeysambjupiterTHEVILخسته.Masuod Enayatialihn2000AbolfazlFinal seyedAMIRE

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا
باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا
باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا
باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا
باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Abolfazl گفت:

    پرفروش ترین فرانچایز تاریخ گیم که داره میره بشه پرفروشترین انیمیشن تاریخ 💪

    TomهیچPop_StarMincraft
  • alihn2000 گفت:

    نسخه دیجیتال سوپر ماریو رو نگفتن کی میاد؟ با این فروشی که داره فکر کنم طول بکشه.

    Pop_StarMincraftA.Off
  • A C E گفت:

    عذاب . خرد جمعی به شدت در تلاش تا آرامشش رو پیدا کنه ماریو داره چیزی رو برداشت میکنه که ۴۰ سال پیش کاشت . یه جور نماد بازگشت به پاکی و معصومیت کودکانه است سوپر ماریو یا بهتره بگم جامپ من کاری رو کرد که هایتیبل نتونست یعنی شکست دادن جان ویک . نتیجه اخلاقی : با لوله کشا در نیوفتید حتی اگر بابایاگا باشید

    Blue eyes White Dragonساقه طلاییesmaaielPop_StarMincraftA.OffMasuod Enayati
    • esmaaiel گفت:

      اصلا نباید اینو شکست جان ویک یا پیروزی ماریو بر جان ویک تلقی کنی. اون یک فیلم بزرگسالانه درجه R هست و این یک انیمیشن درجه PG
      کلّی عوامل مثل: تعداد مخاطبان، تعداد دفعات تماشا، تعداد سینماهای اکران کننده و… هستن که باعث میشه فروش یک انیمیشن PG از یک فیلم R مسلماً بیشتر باشه.

      تازه اگه بخوای حساب کنی تموم چهار فیلم مجموعه جان ویک نسبت به بودجه ساخت هرقسمتش، فروش خوب و سوددهی برای سازندگان داشتن.
      همینکه فیلم جان ویک ۴ بعداز گذشت بیشتر از یک ماه تو رتبه چهارم باکس-آفیس هست و چهاربرابر بودجه تولیدش فروخته برای یه فیلم درجه R موفقیت حساب میشه. اونم درحالیکه فیلم Dungeons & Dragons با بودجه بیشتر از جان ویک و درجه PG-13 در مدت اکرانی مشابه حتی نتونسته دوبرابر بودجه ساختش فروش کنه تا هزینه تولیدش رو دربیاره.

      A C EهیچBlue eyes White DragonA.Off
      • Milladen گفت:

        مزاح کرده بنده خدا اینقدر منطقی و حساب کتابی حالا لازم نبوده جوابشو بدی.

        A C E
      • A C E گفت:

        متاسفانه قسمت اول نظرم ارسال نشده . درست میگی کاملا قسمت آخرش شوخی بود . به طور کلی منظورم این بود خشونت در جهان زیر پوستی در حال گسترش و خرد جمعی سعی داره جلوش مقاومت کنه . یه جور مث روزه گرفتن به شدت احساس نیاز میکنی و میدونی وجود داره این نیاز اما صلاح میدونی که بهش بیتوجهی کنی. حالا اینکه این روش جواب میده یا نه اونو دیگه خدا میدونه

  • Nasrat گفت:

    بنظر من انیمیشن «برادران سوپر ماریو» لیاقت چنین فروشی را دارد و همچنان با فروش داخلی ۴۹۰ میلیون دلار توانسته رکورد «فروزن ۲» که فروش ۴۷۷ میلیون دلاری در آمریکا می باشد را بشکند.
    طوریکه بنظر میرسد این انیمیشن به یکی از سه پرفروشترین انیمیشن های تاریخ مبدل خواهد گشت.

    A C EهیچBlue eyes White DragonA.Offساقه طلاییAbolfazlPop_StarMincraft
  • واو بیش از یک میلیارد برای ماریو واقعا فروش عالی داشته

    هیچ
باکس آفیس | پادشاهی انیمیشن Super Mario Bros Movie در گیشه - گیمفا