ورای تصور، فراتر از واقعیت | اولین نگاه به Drive Club
“برای هر یک از اتومبیلها بیش ۲۵۰۰۰۰ چند ضلعی(پلیگون) به کار رفته است”. این یک واقعیت است، واقعیتی در باره ی بازی Racing جدیدی که در راه است و پروژه ای جاه طلبانه که قرار است تعریف جدیدی از این سبک برای ما ارائه دهد. Drive Club قرار است با ایجاد هماهنگی بین دو مقوله ی “شبیه سازی” و “آرکید مسابقه ای” تجربه ای بی نظیر از مسابقه با اتومبیل های لوکس و گران قیمت این روزهای جهان را برای مخاطب به ارمغان بیاورد.
استدیوی Evolution Studios سونی در لیورپول که سازنده ی سری Motorstorm محسوب میشود، در لیورپول تصمیم به ساخت IP جدیدی در سبک مسابقه ای میگیرد که Drive Club نامیده میشود. هر چیزی که تا بحال از این عنوان دیده ایم، نوید یک عنوان متفاوت را میدهد که قرار است انقلابی بر پا کند.
اینجا دیگر خبر از ماشین های غول پیکری نیست که در جاده ها میزنند همدیگر را لت و پار میکنند، همان تیم این بار عزم خودشان را جزم کرده اند تا Drive Club ی را بسازند که میخواهد نگاهی نو در زمینه ی “شبیه سازی مسابقات اتومبیل رانی” ارائه دهد.
پس از نمایش بازی،یکی از مسئولان استدیو Evolution گفته بود که این بازی نه سال است که در حال ساخت بوده ( و مسلما زمان پیش تولید خیلی بیشتر بوده است) و از موج اولین عناوین در دست ساخت برای کنسول PS4 به حساب می آید، پس جای تعجبی ندارد که این همه کار روی بازی جواب داده و حالا که به داشبورد اتومیل های بازی نگاه میکنیم، حقیقتا که فرا واقعی ساخته شده اند.
سازنده : Evolution Studio
ناشر : Sony Computer Entertainment
سبک : Racing
پلتفرم : PS4
تاریخ انتشار : Q4 2013
Matt Southern از استدیو Evolution میگوید :
از اولین پروژه های که هنگام ملحق شدن به تیم در سر داشتیم همین بود. راستش نه سال قبل که به این استدیو وارد شدیم، علاقه ی قلبی همه ما این بود که روزی این عنوان را بتوانیم بسازیم.
آنطور که از مصاحبه ها و نقل قول ها بر می آید، نزدیک به یک دهه Drive Club فقط در حد طرح بوده و دلیلش هم نرسیدن تکنولوژی کنسول ها به سطح دلخواه برای ساخت بازی بوده است.
عناوین مسابقه ای PS3 به اندازه ی شوترهای آنلاین محبوب نیستند و ما از خودمان پرسیدیم، چرا؟
پس نام بازی از اینجا شکل میگیرد. کلوب رانندگی تاکید بر کار تیمی دارد. چیزی که در بازیهای مسابقه ای دیگر وجود ندارد. حتی در بخش آنلاین چنین بازیهای فقط یک برنده وجود دارد اما شوترهای آنلاین چنین نیستند، آنجا یک تیم است که برنده میشود. پس چرا نباید یک عنوان مسابقه ای هم اینطور باشد؟چرا نمیتوان بصورت تیمی مسابقه داد؟
Drive Club در مورد این نیست که شما حتما اول شوید، این بازی در مورد کار گروهی است، با تیمتان مسابقه میدهید، تجربه کسب میکنید و حتی اگر ببازید هم با تیم خود اوقات خوشی را سپری کرده اید و این ارزشمند است.پس با این حساب Drive Club تمرکز بسیار زیادی بر بخش اجتماعی ماجرا گذاشته است و بازیکن را به عضویت در تیم ها و کلوب های مختلف دعوت میکند. بازیکن میتواند بهمراه تیمش و یا تکنفره مسابقه دهد و حتی وقتی که ببازد میتواند تجره کسب کند، به این طریق از بازی زده نمیشود که هیچ اشتیاق برای بازی کردن بسیار بیشتر میشود. با پیشروی در این بخش میتوان اتومبیل های جدید و امکانات جدید برای اتوموبیل های سوپر لوکس خریداری کرد و از Drive Club لذت برد.
مصاحبه ی کوتاه با الکس پرکینز؛ کارگردان هنری بازی
آقای پرکینز آیا شما ۶۰ fps را برای بازی در نظر گرفته اید؟
-این افزایش فریم هم قیمتی دارد و بحثی هم در موردش نیست، ما ۶۰ fps را در نظر گرفته ایم، البته اگر همه چیز دست من بود جزییات هر مرحله را بیشتر میکردم و از فریم ریت کمتری استفاده میکردم.
میشود بگویید تا چه اندازه ای میتوان به اتومبیل های دیگر صدمه زد؟
به آن مرحله از طراحی مواد داخل بازی رسیده ایم که بگوییم میتوانید حتی خراش کوچک بیندازید، کمی صدمه بزنید و حتی اتومبیل را منهدم ( نه به معنای انفجار) کنید. حتی فیبر کربن و ترک ها هم دیده میشود. میتوانید به فلز ضربه بزنید، فلز خمیده شود، رنگ روی فلز از بین میرود و در آخر خود فلز هم صدمه جدی میبیند. جزییات بسیار بالاست.
آیا این فشار را احساس میکنید که باید برای کاربران PS4 یک الگو درست کنید؟
اگر از نظر هنری نگاه کنیم، در اصل این ایجاد خلاقیت، میتوان اینرا دید که تو بتوانی از بهترین راههای ممکن زیباترین چیز را بسازی. ما هم نمیخواهیم این اصل را تغییر بدهیم.
—-
اگر روی هم رفته بخواهیم حساب کنیم، بیش از ۵۰ سال تجربه در بخش طراحی هندلینگ اتومبیل های Drive Club در حال کار ساخت این قسمت بسیار مهم بازی هستند. کسانی که تجربه هایشان نه فقط در حد Motorstorm و بازی های قبلی همین استدیوست بلکه مغزهایی پشت بازیهایی چون Formula 1، WipEout، Project Gotham Racing، Gran Turismo و Tourist Trophy و Superbikes با استدیو در طراحی بخش هندلینگ اتومبیل ها همکاری میکنند.قطعا همکاری جمعی اینچنینی میتواند الگویی برای عناوین بعدی PS4 باشد.
اما استدیوی Evolution به عنوان یکی از استدیوهای Firs-party سونی، توجه بیش از اندازه ای بر زبان همه فهم بازی یعنی گرافیک گذاشته است :
Drive Club به طرز بیمارگونه ای به همه ی جزییات بها داده است. تیم سازنده ی بازی از جزییات میکرویکوپی فلزات اتومبیل ها میگویند و اینکه کاری که آنها میکنند جزییات خودروهای Gran Turismo را تقریبا در برابر Drive Club هیچ میکنند.استدیو میخواهد در سطح جزییات به انتهایی برسد که دیگر جایی برای رفتن نباشد. آنها از همه ی توان PS4 برای جزییات این بازی کمک میگیرند.طراحی جزییات جدا از مدل اتومبیل ها، در هر مرحله باورنکردنی است. گفتنی است که تیم سازنده برای ساختن این مراحل به محل های واقعیشان سفر کرده اند و حتی نمونه گیاهان آن منطقه را جمع آوری کرده و برای بازی دوباره ساخته اند شان.
پس از نمایش اولیه ی بازی Southern در مورد دو مودل نمایش داده شده در دمو گفت :
جزییات بازی از لحاظ جزییات و دقت با آن چیزی در واقعیت میبینید هیچ فرقی ندارد و این مدلی که در دمو میبیند طراحی اش ۷ هفت ماه طول کشیده ( فقط دو اتومبیل)
چیزی که بیشتر از این جزییات برای ما مهم است و مارا به وجد می آورد، تجربه ی متفاوتی است که در انتظار مخاطبان ماست.
وقتی یوشیدا در مورد عادات جدید بازی کردن با PS4 حرف میزد، قطعا یک روی صحبتش در مورد Drive Club بوده چون سازندگان این بازی هم آنچه که در بازیشان وجود دارد را عادات جدید بازی کردن دانستند یوشیدا هم آنرا هیجان واقعی خوانده است. حتی کار استدیو تا جایی پیش رفته است که در طراحی کنترلر PS4 هم سهمی داشته اند و گفته شده کلید شولدر R2 بسیار با دقت تر ساخته شده تا در Drive Club مشکلی از لحاظ گیم پلی پیش نیاید.
در یکی از مصاحبه های اعضای تیم که در مجله OPM به چاپ رسیده بود به نکته ی خوبی اشاره شده بود و فکر میکنم این چیزی است که تمامی کسانی که یک بازی مسابقه ای میخواهند دنبالش هستند. گفته شده بود که در بازی میتوان به مدت یک دقیقه اتومبیل را در یک جهت مسقتیم راند و پس از آن آنقدر آزادی دارید که کاملا راه را عوض کنید و دور بزنید :
ما سیستم هایی طراحی کرده ایم که به طرز هوشمندانه ای میفهمند که بازیکن چه کاری را میخواهد انجام دهد ، به نظر کار نشدنی می آید اما واقعا اینجا کار میکند.من با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در طول یک جاده ی مستقیم در حال حرکتم. در انتها باید یک دور نود درجه بزنم، میتوانم دور بزنم و احساس کنم که اتومبیلی که میرانم، تحت کنترل کامل خود من است.
این همه توجه به جزییات، این قدر دقت در طراحی اتومبیل ها و کنترلشان، به خاطر این نیست که Evolution در حال ساخت یه بازی رانندگی است، این استدیو میخواهد یک ژانر را برای تمام طول عمر یک کنسول دوباره تعریف کند. پرکینز( طراح هنری بازی) میگوید میخواهیم کاری کنیم که بازیسازان بعد از ما بگویند ” آنها کاری کردند که خیلی بهتر از کار ماست” و به تکنیک های ما احترام بگذارند وما هم بهشان نمیگوییم که چطور این کارها را کردیم. بازیسازان بعد از ما باید خودشان کشف کنند که ما چه کاری انجام دادیم که Drive Club ساخته شد.
Drive CLub حاصل نه سال کار و چشم درد و تلاش است؛ و قرار است افق های ریسینگ PS4 را روشن کند، این بازی را دست کم نگیرید …
پر بحثترینها
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- گزارش: نام رمزی بازی بعدی ناتی داگ Jordan است
نظرات
بدون شک جزو بهترینهاست …
ممنون … :yes: :yes:
بهترین ریسینگ بعد گرن توریسمو :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ولی حیف که هیچکدوم رو نتونستم و نمیتونم تجربش کنم 😥 😥 😥
بازم PS4.خسته شدم بابا یه انحساری واسه PC نیومد. :reallypissed: :reallypissed: :no:
ولی خداییش خیلی تصاویر دلچسبیه.خیلی هم با خلاقیت تمام روش کار شده.مبارک اونایی که PS4 میخوان بخرن باشه. :-((
تصاویر خیلی زیبا هستند، مخصوصا تصویر (راننده)… :yes:
ممنون قاسم جان…
دارم میخوانم ممنون قاسم جان منتظرش بودم :yes: :yes: :laugh: :laugh:
این میتونه یکی از بهترین انحصاری های PS4 باشه :smug:
راستی قاسم جان ممنون :yes:
باید تجربه اش کنم.واقعا حیفه اگه بازی نکنمش 😕
تازه اوله نسله همچین گرافیکی داریم،آخراش دیگه چی بشه،خدا رحم کنه :sarcasm:
متن رو خوندم، این طور که سازنده بازی صحبت کرده، با یک بازی خارق العاده در سبک Racing رو به رو هستیم…!!
منتظر انتشارش هستم تا معلوم شه، حرف و عمل چقدر با هم تفاوت دارند… :yes:
تو این نسل که فعلا هیچ بازیه انحصاری جالبی ندیدم که منو مجبور به خرید کنسول بکنه…
منظورتان چیست؟ :-X این نسل هست یا نسل بعد ؟
به نظر دیگران احترام بگزاریم 😉
آقا آرش یعنی میخواهی بگی از Titanfall خوشت نیومده؟؟؟
واقعا من تو سلیقه ی شما موندم که شما از چی خوشتون میاد والا هر تا حالا اومده رو میگید چرت… 😉 😉 😉
داداش آقا آرش پی سی بازه titanfall برای پی سی هم میاد پس دلیلی نداره کنسول بخره
آقا آرش که یه دونس من یا ایشون شوخی میکردم امید وارم به دل نگیرن…
آقا آرش هم مثل ما میگن OnlyPC
یکی از برگ برنده های ps4 همینه اینجور که پیداست با یه بازیه عالی طرفیم
امیدوارم سونی در سبک ریسینگ شاهکار بسازه.
گرافیکو 😀 فقط براا دوتا ماشین ۷ماه عالیه 😀
تجربه ی متفاوت هم که می خواد بده
به نظر نمیرسه دربرابر Project CARS پخی باشه
حیف اون قرار بود انحصاری PC باشه
مثل اینکه شما به چرتو پرت گفتن عادت داری خودت و اصلاح کن.این بازی معرکه است.
شما فک کن ۱%
عزیزم Project CARS در برابر GT6 که برای همین نسل هست هم چیزی برای گفتن نداره چه برسه به DC و Forza !
خخخخخخخخخخ اگ میدونستی بهترین ریسینگ ۲۰۱۵ شده این حرف رو نمیزدی رو اسمم کلیک کن
واقعا گرافیک و جزئیات عالیه.مبارک هر کی که پی اس۴ میخره(خودم اولیشم :inlove: )
واقعا برنامه ریزی این شرکت های بزرگ ستودنی است.واسه اینه که اینقدر پیشرفت دارند.
عالیه
نوش جون طرفداراش :yes: :yes:
بازی بزرگی خواهد بود . اولین بازی من در ps4 بخصوص با این همه ویژگی که برای بخش انلاین در نظر گرفتن . :yes:
قاسم جان ممنون. با این متن خیلی از حقایق رو روشن کردی.
خیلی این بازی رو دوس دارم :inlove:
گرافیکش تو حلقم 😐
لامصب جزعیاتش فوق العاده هست … رقابت بیان این و فورزا که دو عنوان نسل بعدی هستند واقعا سخته :smug:
اینا گفته بودند از تمام قدرت Ps4 استفاده میکنیم ولی تمام قدرت کنسولهای نسل بعد فقط آخرای هر نسل نشون داده میشه :yes: :smug:
9 سال کار کردند ولی حدودا ۵ سال ایناش رو مختص طراحی هاش بوده :yes: امیدوارم بازی موفقی از اب در بیاد تا نو آوری در سبک ریسینگ ایجاد بشه :yes:
ممنون بابت اولین نگاه
من که از همون روز اول امید شدیدی به این بازی داشتم و دارم و خواهم داشت. :inlove:
وااای اون تصویر راننده واقعا طبیعیه.بهترنی گرافیک تو این سبک رو داره فک کنم. :inlove:
ممنون
چه میکنند این سازنده های Motor Storm :yes: 😯
آقای نجاری Drive Club تا اونجایی که من میدونم عنوان Launch . برا ps4 هستش ولی شما تاریخ انتشار رو نوشتی Q4 2014 درست میگم یا اشتباه میکنم
بله درست میفرمایید، اشتباهی بود که اصلاح شد
من که خیلی به این بازی امیدوارم :evilgrin:
فراتر از تصور همیشه SONY :yes:
Only Need4Speed:Rivals :yes: 😀
جزییات گرافیکی دیوانه کننده اس!۹ سال تلاش بروی این بازی مطمئنا تجربه ای ناب در سبک ریسینگ نسل بعدی به وجود میاره!
ممنون قاسم نجاری عزیز.خسته نباشی 🙂
واقعا بازی خیلی خوبی هست. :yes:
کلا کسایی گه اهل ریسینگ هستند خیلی خوش به حالشون هست چون Forza 5.drive club.projcet cars.Nfs rivals.F1.gran turismo 6. همشون هم در سبک خودشون عالی هستند
اگر میخوان بگن که تو ملتی ترکوندیم باید بگم که Rivals تو ملتی سبک اختراع کرد…
اگر میخوان بگن تو گرافیک شبیه ساز ها ترکوندیم که Project cars ترکونده بود…
اگر میخوان بگن که نو آوری داشتیم Rivals دیگه جایی برای نوآوریه دیگران نگذاشته…
اگر میخوان بگن که تو گرافیک، تخریب پذیری و … تو حالت آرکید ترکوندیم باید بگم Rivals دیگه تو فیزیک رو دست نداره همون طور که آقا امیر گفتن(هنگام ورود به چمن ها لاستیک ها سبز میشوند 😯 😯 😮 😮 :hypnotized: :hypnotized: )
اگر میخوان بگن تو هوش مصنوعی ترکوندیم باید بگم Rivals و Forza کولاک کرده بودن…
اگر چیزی مونده شما هم بگین تا جواب بدم…
آقای نجاری این دیدگاه مارو هم برسی کنی خیلی خوب میشه…
ممنون 😉 😉 😉
همینجا جا داره دست اقای نجاری رو به گرمی تمام بفشارم احسنت بر تو
واقعا انقدر برا نسل بعد راجب قیمت و انلاین و مسخره کاریهای یک شرکت مطلب اومده بود که کلا یادمون رفته بود اصل یک گیمر بازیهای یک کنسوله
واقعا نمیدونستم اینها یک شاهکار به تمام معنا ساختن از نوع حرف زدنشان معلومه که چیزی ساختن که ریسینگهای دیگر که تو ۱ سال ساخته میشن و تو یه نسل ۵ تا سری ازشون میاد بیرون هیچن
9 سال به فکر ساخت ۵ سال فقط دنبال جزییات ۷ ماه برای طراحی دو ماشین یا امامزاده یوشیدا 😯 😯
واقعا بعد از خوندن مطلب طوری هایپ شدم که همین الان اگه ps4 تو دسترس بود از زیر سنگم شده پول رو درمیاوردم و این عنوان رو تجربه میکردم
Sony Make.believe
ایول گرافیکش عالیه
حتمآ میخرمش :yes:
:yes: مرسی……. عالی بود…..
با این اوصاف خرید Drive Club برای من ۱۰۰% شد .
و باز پلی استیشن…لعنت بر هر چی بازیسازه که pc را دست کم گرفته..برای همشون متاسفم…. :no: :no: :no:
با حرف شما کاملا موافقم…
لعنت به هر چی انحصاری سازه…
من یکم دچار سوء تفاهم شدم بعد از خوندن!
از همون لحظه ای که وارد تاپیک شدم فکر میکردم مربوط به The Crew هست! با خودم گفتم آفرین یوبیسافت …. آخه بازیش خیلی شبیه انحصاری بود!!! بعد دیدم DriveClub هستش! 😐 😐
:-/
احتمالا مایکروسافت بازی Forza 5 رو برای رقابت با این بازی زده ولی این کجا و ان کجا
Experience Graphics Power ONLY ON PLAYSTATION4