معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا
معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا
معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا
معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا

معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها

محمدرضا نوروزی
۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا

امروز قرار است تا با هم سری به بازار کامیپوترهای گیمینگ بزنیم و مناسب‌ترین سیستم‌ها برای بودجه‌ دلخواه شما را معرفی کنیم. همراه گیمفا باشید.

رایانه‌های شخصی، یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌ها در دنیای گیمینگ هستند. کامپیوتر‌ها در برخی موارد مثل سرعت عملکرد، در بازی‌های اشوتر ول‌شخص از کنسول پیشی می‌گیرند و از آن‌ها می‌توان برای انجام ‌بازی‌های حرفه‌ای چون DOTA 2 و LOL استفاده کرد.

با وجود پتانسیل‌ بالا و امکانات جذاب رایانه‌های شخصی، اوضاع اقتصادی و شرایط امروزی باعث شده تا افراد به سختی توانایی تجربه‌ بازی‌های دلخواه خود را داشته باشند؛ با این وجود، در این مقاله تصمیم گرفتیم تا با در نظر گرفتن بودجه‌های مختلف، سیستم‌های مناسبی برای انجام بازی‌های ویدیویی را امعرفی کنیم.

ما در این مقاله از سیستم‌هایی بر مبنای پردازنده‌ی Intel استفاده کردیم و نکته‌ دیگر آن است که سیستم‌ها جدای از مانیتور معرفی شده‌اند و در مقالات آینده حتما سری به مانیتورهای مختلف با بودجه‌های کم تا زیاد خواهیم زد.

تا ۳۰ میلیون تومان

معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا

برای آن که تجربه‌ قابل قبولی از یک بازی ویدیویی روی کامپیوتر شخصی خود داشته باشید، می‌توانید با حداقل بودجه‌ ۳۰ میلیون تومانی کار خود را شروع کنید. برای این سیستم، می‌توان از یک کارت گرافیک GTX 1650 استفاده کرد که ۴ گیگابایت حافظه GDDR6 در اختیار شما قرار می‌دهد.

این کارت گرافیک به طور میانگین قادر است تا بازی‌های نسل هشتم را روی بالاترین حالت گرافیکی و رزولشن ۱۰۸۰ با نرخ فریم ۳۰ اجرا کند؛ با این وجود، اگر قصد دارید تا آثار نسل نهم را با آن تجربه کنید، باید کمی حساسیت خود را در مورد تنظیمات گرافیکی بازی کاهش دهید.

مادربرد از دیگر قطعات مهمی به شمار می‌رود که به هنگام تهیه‌ آن حتما باید دقت‌ لازم را به عمل آورید چرا که پردازنده‌ی شما باید توسط مادربرد پشتیبانی شود و تعداد اسلات‌های کافی برای نصب کارت گرافیک و رم در آن لحاظ شده باشد. همچنین می‌تواند تا حدودی آینده را برای شما تضمین و بستری برای آپگرید سخت‌افزار فراهم کند.

با توجه به سیستم خود اگر از پردازنده‌ نسل ۱۱ استفاده می‌کنید، ASUS PRIME B560M-K مادربرد مناسبی خواهد بود و در صورتی که قرار است از پردازنده‌ پیشنهادی ما و نسل ۱۲ استفاده کنید، قطعه‌ ASUS Prime H610M-K D4 از انتخاب‌های مناسب به شمار خواهد رفت.

برای این سیستم، از ۱۶ گیگابایت رم دوکاناله استفاده می‌کنیم که بسته به سلیقه‌ و بودجه‌‌ مشخص شده آن را تامین کنید. برای مثال، رم‌های ۱۶ گیگابایتی Asgard از جمله Asgard Loki W2 16GB Dual 3200MHz CL16 جوابگو خواهند بود.

برای تجربه‌ بازی‌‌های روز از یک CPU یا پردازنده‌ی نسل جدید استفاده می‌کنیم که بسته به میزان بودجه‌ ما پردازنده‌های نسل ۱۲ سری Core i3 اینتل مناسب خواهند بود؛ پردازنده‌ Intel Core i3 12100 – Tray انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

از آن جایی که بودجه‌ کمی در نظر گرفته‌ایم، به یک SSD 256لذ برای نصب ویندوز و هارد دیسک ۱ ترابایتی احتیاج خواهیم داشت که برند‌های مختلفی این گونه قطعات را تولید می‌کنند و برای مثال می‌توان به SSDهای برند سامسونگ و یا هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال و یا سیگیت اشاره کرد که بسته به سلیقه‌ خود می‌توانید این قطعات را تهیه کنید.

برای تامین انرژی سیستم، می‌توان از یک پاور ۵۵۰ تا ۶۰۰ واتی استفاده کرد که به شخصه پاور SilverStone 550W ET550-HG و یا Green GP600-HP EVO را پیشنهاد می‌کنم.

برای باقی بخش‌ها از جمله نوع کیس و خنک‌ کننده‌ آن، می‌توانید به فروشگاه‌های مختلف سر زده و در حد بودجه‌ خود این قطعات را به دلخواه تهیه کنید چرا که معمولا این قطعات بسته به سلیقه‌ کاربر تهیه می‌شوند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کیس تهیه شده باید بسته به اندازه‌ی مادربورد و کارت گرافیک از ابعاد مناسبی برخوردار باشد.

نوع قطعهنام قطعهقیمت حدودی امروز (میلیون تومان)
پردازندهIntel Core i3 12100 – Tray۵.۵
مادربردASUS Prime H610M-K D4۴
کارت گرافیکMSI GeForce GTX 1650 D6 VENTUS XS OC۹.۵
رمAsgard Loki W2 16GB Dual 3200MHz CL16۳
ذخیره‌سازWD Blue 1TB WD10EZEX / ADATA XPG SX8200 Pro 256GB۳
پاورGreen GP600-HP EVO۳.۳
جمع قیمت ۲۸.۳ میلیون تومان (قیمت کیس لحاظ نشده است)

تا ۵۰ میلیون تومان

معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا

سیستم‌های تا سقف ۶۰ میلیون تومان این توانایی را دارند که تجربه‌ متوسط و قابل قبولی از بازی‌های ویدیویی برای شما به ارمغان بیاورند و یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌روند و کیفیت ارائه شده توسط این کامپیوترها به هنگام بازی‌کردن کاملا استاندارد خواهد بود.

این بار قرار است تا از کارت گرافیک RTX 3060 TWIN استفاده کنیم که به ما ۱۲ گیگابایت حافظه‌ از نوع GDDR6 می‌دهد و عملکرد بسیار خوبی از خود در بنچ‌مارک‌های مختلف به جا گذاشته است. این کارت گرافیک بازی‌های نسل هشت و نُه را با بالاترین کیفیت ممکن و نرخ فریم ۶۰ یا بالاتر روی رزولشن ۱۰۸۰ اجرا خواهد کرد.

با این وجود، اگرچه این سیستم توانایی اجرای بازی‌ها با رزولشن‌ ۴k را خواهد داشت، اما نمی‌توان آن را بهترین انتخاب برای اجرای بازی‌ها روی این رزولشن دانست. باز هم برای اسمبل این سیستم از مادربرد ASUS Prime H610M-K D4 استفاده می‌کنیم که از پردازنده‌های نسل ۱۲ و ۱۳ پشتیبانی می‌کند و از طرفی این قابلیت را به ما می‌دهد تا میزان رم خود را تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهیم.

باز هم یک پردازنده‌ نسل ۱۲ در نظر گرفته‌ایم که بتواند جدیدترین بازی‌ها و تکنولوژی‌ها را ساپورت کند.Intel Core i5 12400F – Tray انتخاب ما در بخش پردازنده و CPU خواهد بود.

کماکان پیشنهاد می‌کنم که از ۱۶ گیگابایت رم دوکاناله استفاده کنید، چرا که استفاده از رم بیشتر تاثیر چندانی روی عملکرد خروجی شما به هنگام تجربه‌ بازی‌ها نخواهد داشت، مگر آن که بخواهید از سیستم خود برای انجام فعالیت‌های دیگری چون برنامه‌نویسی استفاده کنید. رم‌های معرفی شده در بخش قبل برای این سیستم نیز انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

این بار میزان توان پاورمان را افزایش و آن را تا ۷۵۰ وات ارتقا می‌دهیم. برای چنین سیستمی می‌توان از پاورهایی چون Corsair RM750x یا GameMax RGB 750 Rainbow استفاده کرد که بسته به برند و همچنین مشخصات ظاهری چون استفاده از تجهیزات نورپردازی و غیره، هزینه‌ی مختلفی طلب خواهند کرد.

حال که از بودجه‌ بیشتری برخوردار هستید، می‌توانید از یک SSD یک ترابایتی و یک هارد ۲ ترابایتی و یا بیشتر بهره ببرید تا علاوه بر نصب ویندوز روی SSD بتوانید، بازی‌های آنلاین و یا حیاتی‌تر خود را روی آن نصب نمایید و از هارد دیسک برای نصب دیگر بازی‌ها و ذخیره‌ فایل‌های خود استفاده کنید. یکی از SSDهایی که می‌توانیم برای این قسمت معرفی کنیم، Blue SN570 NVMe M.2 است که ۱ ترابایت فضا برای شما به ارمغان خواهد آورد.

به مانند بخش قبل، می‌توانید برای سیستم خود کیس و لوازم نورپردازی و غیره را بسته به سلیقه‌ خود طراحی کنید و دقت داشته باشید که از یک سیستم خنک‌کننده‌ مناسب برای تهویه‌ هوای داخل کیس در نظر گرفته شود.

نوع قطعهنام قطعهقیمت حدودی امروز (میلیون تومان)
پردازندهIntel Core i5 12400 – Tray۱۰
مادربردASUS Prime H610M-K D4۴
کارت گرافیکRTX 3060 ZOTAC Twin Edge 12GB۱۸
رمAsgard Loki W2 16GB Dual 3200MHz CL16۳
ذخیره‌سازWD Blue WD20EZRZ Internal Hard Drive – 2TB /
۹۷۰ Samsung Evo plus 1TB Internal M2 SSD Drive
۶
پاورGameMax RGB 750 Rainbow۴.۵
جمع قیمت ۴۵.۵ میلیون تومان (قیمت کیس لحاظ نشده است)

۱۲۰ میلیون تومان و بیشتر

معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا

اگر روزی گنج پیدا کردید و تصمیم گرفتید که یک سیستم رویایی برای خود تهیه کنید تا بتوانید جدید‌ترین بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت و رزولشن و البته قابلیت رهگیری پرتو بازی کنید، می‌توانید از این قطعات پیشنهادی برای اسمبل آن استفاده کنید.

کارت گرافیک‌های سری ۴۰ انویدیا که به تازگی عرضه شده‌اند و عملکرد خیره‌کنندهای از خود به جای گذاشته‌اند. جالب است بدانید که در حال حاضر کارت گرافیک RTX 4070ti که در این سیستم استفاده خواهیم کرد حدود ۶۰ و قوی‌ترین کارت گرافیک این خانواده یعنی RTX 4090 حدود ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

این خانواده از کارت‌های گرافیک عملکرد دیوانه‌واری از خود در بنچ‌مارک‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند و اگر به دنبال تجربه‌ بالاترین خروجی ممکن در رزولوشن‌های ۴k و یا بالاتر هستید می‌توانید از این کارت‌های گرافیک روی سیستم خود استفاده کنید.

باز هم پیشنهاد می‌کنم که از یک رم دوکاناله‌ی ۱۶ گیگابایتی و یا نهایتا ۳۲ گیگابایتی استفاده کنید. با این وجود، اگر قرار است تا رم خود را تا بیش از ۶۴ گیگابایت افزایش دهید و از جدیدترین پردازنده‌های نسل ۱۳ استفاده کنید، مادربرد ASUS Prime Z690-P D4 توانایی پشتیبانی از این امکانات را خواهد داشت و تا ۴ اسلات رم با قابلیت افزایش حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت را دارا خواهد بود.

بسته به نوع عملکرد سیستمی که می‌خواهید و این که آیا قصد دارد سوای بازی کردن به فعالیت‌‌های دیگری چون برنامه‌نویسی بپردازید و به خصوص بودجه‌، می‌توانید از یک پردازنده‌ی عالی چون Intel Core i5 13600KF و یا یک پردازنده‌ی فوق‌العاده و البته گران قیمت چون Intel Core i9 13900KF استفاده کنید که دو برابر گزینه‌ اول قیمت خواهد داشت.

چنین سیستمی به یک منبع تغذیه‌ قدرتمند تا ۸۵۰ وات توان احتیاج پیدا خواهد کرد که گزینه‌های مختلفی از جمله محصولات سری ROG Strix ایسوس جوابگو خواهند بود و می‌توانید از قطعاتی چون ASUS ROG STRIX 850G استفاده کرده و یا اگر به توان بیشتری احتیاج دارید، SilverStone 1200W می‌تواند تا ۱۲۰۰ وات انرژی مورد نظر شما را تامین کند.

برای حافظه نیز می‌توانید به مانند بخش قبلی عمل کنید و یا اگر قصد دارید تا فضای بیشتری به کامپیوتر خود اختصاص دهید، می‌توانید میزان SSD و هارد خود را به دلخواه افزایش دهید و در ادامه تکرار می‌کنم که حتما دقت کنید تا کیس و سیستم اسمبل شده‌ شما از فرایند خنک‌سازی مطلوبی برخوردار باشد تا به قطعات داخلی آسیبی وارد نشود.

نوع قطعهنام قطعهقیمت حدودی امروز (میلیون تومان)
پردازندهIntel Core i9 13900KF۳۰
مادربردASUS Prime Z690-P D4۱۳.۵
کارت گرافیکASUS ROG STRIX RTX 4070 TI OC 12GB۶۰
رمAsgard Loki W2 16GB Dual 3200MHz CL16۳
ذخیره‌سازWD Blue WD20EZRZ Internal Hard Drive – 2TB /
۹۷۰ Samsung Evo plus 1TB Internal M2 SSD Drive
۶
پاورGameMax RGB 750 Rainbow۱۱.۲
جمع قیمت ۱۲۳.۷ میلیون تومان (قیمت کیس لحاظ نشده است)

نظر شما در مورد سیستم‌های بالا چیست؟

🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉پیشنروriversideDARKSIRENGidoraDark FantasySassassin77Captain Vankok1100هادی صفائیvafadarmeysambشرکA.M.E021Ilya.gamerMaster Hunterامیر حسینred-eyed Banished Knightmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا
معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا
معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا
معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا
معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alireza گفت:

    واقعا خرید سیستم برا گیم بدترین کار دنیاس یعنی همین ps5 هم هزینه کمتری میکنی هم انحصاری های ناب دریافت میکنی و هم از دسته لذت میبری گرچه با گودرت موس کیبرد هم آشنام ولی واقعا دوال سنس فک میکنم ارزشش خیلی بیشتر از یه کیبرد باشه

    adelPC???HDMI_DEUParsa.mrIliyasiavash000MincraftDaniel WayneAli slh𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)more
    • THE GOD LAST گفت:

      داداش همه برای گیم نمیگیرن چند سال دیگه نسل تموم میشه میریم نسل ۱۰ کنسولیا باید کنسول عوض کنن اونایی ک پیسی دارن لذت میبرند🗿

      siavash000Mincraft🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴شادمن 3Amir rezayatگمنامvvitcherMamad(you?)Dark Fantasyموز سخنگوmore
    • کسی که دنبال بستن ی سیستم قویه هدفش به گیم محدود نمیشه و فقط بخشی از فعالیتاش رو به این مدیوم سرگرمی اختصاص میده
      در جریان باش دیگه خبری از انحصاری نیستو اسمشونو باید بزاری انحصاری زمانی که بعد ی سال واسه PC منتشر میشن
      دوره‌اش گذشت که چهار سال واسه پورت انحصاریا وقت گذاشاه بشه ، الان لست ریمیک حدود هشت ماه بعد از عرضه رو پلتفرم PS5A واسه PC عرضه شد همین رویه واسه ریترنال هم صدق میکنه منتها با تاخیر یک ساله
      درمورد دوال سنس هم بدون که PC امروزه از تمام ویژگیاش استفاده میکنه ، مدرک میخوای؟ تریلر زمان لانچ ریترنالو ببین

      IliyaMincraftAmo Hamed🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴P.morgan 𔓙ThunderDoomvvitcherBrainiac(خداحافظ)Dark FantasyAHC
      • Alireza گفت:

        بله داش منم قبولت دارم و من درباره گیم گفتم و آره انحصاری زمانی هست ولی چقدر باید هزینه کنی تا همون انحصاری رو پیسی جواب بده و از لحاظ اقتصادی هم کسی که میخواد ۲۴ ساعته گیم بزنه و وقت آزاد زیاده داره آره واسش هزینه پیسی شاید قابل تحمل باشه ولی اکثریت مردم که شاغلن و وقت زیادی برای این کار ندارن و میخوان با هزینه کم یک کیفیت خوب دریافت کنن کنسول گزینه بهتر و منطقی تریه و انحصاری هاییم که دریافت میکنه راضی نگهش میداره چون هم با قیمت کم تر بازیی رو داره اجرا میکنه که از لحاظ کیفیت نیازی به تعریف نداره و تا مدت ها میتونه سرگرم نگهش داره چون زمان کمی واسه بازی داره ولی فک نکنم اون فرد شاغل تن به خرید پیسی های گرون بده البته از لحاظ اقتصادی و این قیمت ها فک نکنم همون گیمر ۲۴ ساعته هم تن به خرید پیسی بده

        Daniel WayneGidoraHamed
    • pro_gamer گفت:

      اتفاقا بهترین کار ممکنه، شما نه تنها اکثر بازی های PS5 رو دریافت می‌کنی به لطف سونی بعد از چندین سال، نه تنها میتونی هرچی دلت خواست mod کنی و بدون اشتراک پرداخت کردن مثل پلاس، آنلاین بازی کنی با استیم
      نه تنها میتونی به کل آرشیو گیم پس دسترسی داشته باشی، و باز هم میتونی که به آرشیو عملا هر کنسول ای که تا به الان درست شده دسترسی داشته باشی با emulation و …

      Amo HamedBrainiac(خداحافظ)𝕄𝕣 ℂ𝕣𝕒𝕡ThunderDoomKuros
      • Alireza گفت:

        داش قیمت و شرایطم در نظر گرفتی یا ن بنظرت کسایی مثل من که شاغلن چند تا بازی میتونن در طول زمان تموم کنن و چقدر باز نوشخوارش کنن یه پیسی ببندی بتونه یک انحصاری اجرا کنه چقدر در میاد؟اگه برا منم مفته حق انتخاب میزاشن خب منم پیسی رو انتخاب میکردم ولی متاسفانه دنیا بیرحمه و من حتی فکر میکنم با توجه به شرایط اقتصادی واسه کسایی که شاغل نیستنم کنسول بهتره البته میل خودشه من کی باشم برا بقیه تصمیم بگیرم

        گمنامGidoraHamed
      • Alireza گفت:

        حالا چرا فشاری میشی بقیه اعتراض کردن و جواب تک تکشونو دادم ولی متاسفنه هنوز منتشر نشده هروقت خوندی بعد بیا توهین کن واقعا ناراحتم میبینم با این قیمت ها که اصلن خرید پیسی برای گیم به صرفه نیست و ارزش ذاتی کالا کمتر از قیمتشه اینهمه بازم خواستار داره دقیقا چیزی که دلالا میخوان و همینه که یه شبه میخوابی یه چی دوبرابر میشه شما میری چند برابر پول میدی تا یه کیفیت پایین تر از پولی که خرج کردی رو داشته باشی ولی پیسی قبول دارم از کنسول بهتره از لحاظ فنی

        SGidoraHamed
    • مسئله موس کیبورد و دسته دوال سنس نیست همین دسته ps و میشه واسه pc استفاده کرد و هم موس کیبورد pc رو واسه ps. بیشتر سلیقه ای که طرف کدوم و بخواد
      در ضمن اگه pc یه پیکره بندی خوب جمع و جور کنی از هر کنسولی چند قدم جلوتره و هر لحظه میتونی ارتقاش بدی

      MmdBrainiac(خداحافظ)ThunderDoom
      • Alireza گفت:

        داش واقعا نمیدونم چرا اکثریت پیام میدن اقتصاد رو در نظر نمیگیرن شما یه سیستم ببند بتونه یه انحصاری رو اجرا کنه چقدر درمیاد من این امکاناتو در مقابل قیمت کنسول در نظر گرفتم شما میتونی کونسول قدیمیتم بفروشی یکی جدید بگیری اونوقت بنظر شما شرایط اقتصادیتون این امکانو میده که هر لحظه همه قطعات سیستمو بروز نگه دارید با این نوسانات قیمت! ولی شما میتونی با یه قیمت مناسب یه کیفیت خوب رو تجربه کنی و سالها از کنسولتون بدون اینکه بخوایین به ارتقا اینا فکر کنید استفاده کنید ولی قبول دارم سیستم امکاناتش بیشتره موس کیبورد یه نعمته و… ولی مهم اینا نیست مهم شرایط شما و کیف پول شماس

        GidoraHamed
    • god of war گفت:

      اشتباه می کنی من به عنوان یک سونی فن همیشه دوست داشتم یک پی سی داشته باشم
      مثلا وقتی با دسته بی کیفیت دارم کات سین ها طولانی فیلم های سینمایی سونی رو می بینم واقعا با خودم می گم کاش الان یک پی سی داشتم و با موس و کیبورد و ویندوز ماکرو کبیر گیم های درست حسابی می زدم

      Sepehrvvitcherگیمر دهه ۷۰گیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)Brainiac(خداحافظ)ThunderDoomKuros
    • Broadsmoke گفت:

      اتفاقا اصلا ps5 نخرید که به هیچ وجه ارزش ۳۰ میلیون رو نداره
      همین الان با ۳۰ میلیون میشه سیستمی بست که حداقل ۲ برابر ps5 قدرت داره
      هم به گیمای سونی و مایکروسافت دسترسی داری هم به گیمای خود پیسی
      دوالسنس هم به پیسی وصل میشه

      گمنامGidoraBrainiac(خداحافظ)ThunderDoomᴘᴏʀɪKurosRuby
    • MILAD8TECH گفت:

      شما میتونی گیم های ایکس باکس (ایکس باکس گیم پس و انحصاری در روز اول) و پلی استیشن رو (با تاخیر یک ساله در حال حاضر) پلی بدی دسته ایکس باکس پلی استیشن دوالسنس (بنفیت های دوالسنس رو بازی های پی اس فایو تو پی سی هم هست تو بخش توضیحات استیم میتونی مشاهده کنی) یا موس و کیبورد دوسته من! فرقی نداره میتونی به پی سی متصل کنی

      MILAD8TECHBrainiac(خداحافظ)ThunderDoomAlirezaKuros
      • Alireza گفت:

        درسته ولی من شنیدم بیشترین گیم هایی که از دوال سنس استفاده میکنن همین انحصاریان ولی شما برای یه اجرا انحصاری تو پیسی باید چقدر پول بدی منم قبول دارم پیسی خیلی امکاناتش بیشتره ولی شما نیستید که انتخاب میکنید کدومو داشته باشید کیف پول شماس که واسه شما انتخاب میکنه

        RubyGidoraHamed
    • Solo گفت:

      از بدیای پی سی پلیر بودن مهمترینش اینه که نمیشه با دسته بازی شوتر پلی داد هر کاری کنی مخت ارور استاپ ورکینگ میده فلذا بنده شخصا دوال سنس ده هم بیاد کیبورد و موس رو ترجیح میدم

      S77KurosEnnenraLove GameBrainiac(خداحافظ)ThunderDoomAmir_khJACOB FRYEParhammore
    • دوال سنس فقط مخصوص ps5 نیست!
      به pc هم میخوره..
      و توی بازیهای جدید کاملا باهاش مچه..
      تریگرها و ویبره و… هم قشنگ تو بازیی که باهاش مچه کار میکنه..
      حتی اگه با یه بازی قدیمی هم مچ نباشه میشه با نرم افزار ds4 windows مشکلو حل کرد..

      SThunderDoom77KurosLove GameBrainiac(خداحافظ)mrdot2010Alireza
      • Alireza گفت:

        درسته، پیسی خیلی امکانات بیشتری هم داره ولی بازهم از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست مگر برای کسایی که صب تا شب پا سیستمن و وقت زیادی برای گیم میذارن و میتونن هزینه های سینگین پیسی رو باهاش کنار بیان ولی من فکر میکنم برای اکثریت مردم که وقت زیادی هم برای گیم ندارن و هزینه کمی هم میخوان متحمل بشن کنسول باز هم گزینه بهتر و منطقیتریه

        RubyHamedKuros
        • درسته
          ولی برای pc یه بار هزینه میکنی..
          حتی اگه نخواستی آنلاین بزنی میتونی هیچوقت پول بازی هم ندی!
          اونقدر بازی کرکی ریخته که تا آخر عمرت هم تضمینی..
          ولی کنسول یا اکانتیه یا ارجینال که باید بابت بازیهاش پول پرداخت کنی..
          فرقی هم نداره انلاین یا آفلاین باشه..
          البته منظورم کنسولهای نسل ۹ هست..
          وگرنه ps4 که هک شده..
          لطفا نریزید سرم بگید کرکی دزدیه.. خودم میدونم.. ولی چاره چیه وقتی اینقدر بازی اورجینال گرونه؟
          مخلص

          Brainiac(خداحافظ)SThunderDoomAbolfazlKurosAmirtk07
          • Alireza گفت:

            بله داش بازی کرکی زیاده و این یه مزیت بزرگ برا پیسیه و دقیقا منم از همین لحاظ گفتم برای گیمر های ۲۴ ساعته خوبه ولی من که شاغلم خیلی وقت های کمی برای بازی کردن میتونم اختصاص بدم و خیلی طول میکشه که یک بازی رو کامل کنم و میتونم تا مدت ها سرگرم شم علاوه بر این که کمتر هزینه کردم بازی های ناب انحصاری رو هم دارم با کمترین قیمت تجربه میکنم و بازی های دیگه ای رو هم میتونم بازی کنم ولی اکثر آدمایی که شبیه منن فک نمیکنم تن به خرید پیسی بدن با این قیمت ها البته همون گیمر ۲۴ ساعته هم فک میکنم بصرفه تر باشه براش خرید کنسول البته میل خودشه من به سلیقش احترام میزارم و آره پیسی بهتر از کنسول هست ولی بدون در نظر گرفتن این شرایط ولی با این شرایط من خرید کنسولو عاقلانه تر میدونم با این امکانات زیادی که داره در مقابل قیمتش

            𝒟𝓇𝒶𝑔𝑜𝓃🔥Hamed
          • من خودم تموم عمرم پی سی پلیر بودم الان دو سالی هشت کنسول پلیر شدم و به تازگی یه پی سی برای کارم گرفتم و سیستم گیمسنگ بستم که بازی هم بشه زد و روی کاغذ خیلی از پلی استیشن قوی تره تو این مدتی که از دنیای پی سی گیمینگ دور بودم و به تازگی برگشتم متوجه این شدم که چقدر بهینه سازی واسه پی سی افتضاح شده فاجعه شده اصلا دیگه سازنده ها به پی سی اهمیت نمیدن نمیدونم مشکل از کجاست شاید همین کرکی زدن بازی ها باشه که زحمن نمیدن سازنده ها به خودشون که نسخه پی سی رو بهینه کنن با اینکه ۴۸ درصد گیمر ها پی سی دارن و ۵۲ درصد کنسول ولی فروش بازی ها شاید بین ۵ تا ۱۵ درصد نهایت از پی سی بدست میاد و باقیش از کنسوله و مخصوصا پلی استیشن واسه همین بنظرم پی سی گیمینگ دیگه مثل سابق نیست از طرفی یه زمانی واقعا بازی های شوتینگ برای دسته بهینه نبود الان بر عکس بنظرم واسه موس و کیبورد اکثر بازی ها بهینه سازی نمیشه خلاصه نمیگم گیمینگ روی پی سی داره دد میشه ولی وضعیتش اصلا خوب نیست و اولویت آخر دولوپرها شده متاسفانه .

            ThunderDoomAlireza
    • A.M.E021 گفت:

      داداش خب همه که دوست ندارن فقط گیم بزنن، با پی‌سی همه کار میشه کرد که با کنسول نمیشه اما قبول دارن نسبت به قیمت برای بازی کنسول بهتره، مثل این میمونه که پیاز بهتر از جعفری برای یک بز هست، هرچند ربطی نداره

      Alireza
    • ThunderDoom گفت:

      نمیدونم چرا غصه مارو میخوری
      ۱ میلیاردم پیسی باشه و کنسول ۵ تومن بازم پول میدم تا یک میلیارد پیسی میگیرم

      Brainiac(خداحافظ)Kuros
    • JACOB FRYE گفت:

      نصف جامعه گیمرا pc پلیرن بعد تو تنها چه فکری میکنی ?
      اگه بد بود قیمتش بیشتر نبود !
      بعد تو چطور دوال سنس با کیبورد مقایسه میکنی ?
      با دوال سنس دوتا میتونی پلی بدی ?😐
      یا وارزون ?
      یا رینبو ?
      ……
      کمتر هزینه کنی کمتر لذت می‌بری !
      بعد pc هزار تا کار دیگه میشه باهاش کرد نه فقط بازی !

      Brainiac(خداحافظ)Dark FantasyThunderDoomLove Game
      • Love Game گفت:

        حالا جدا از رینبو و وارزون
        من موندم مثلا گیم هایی مثل سی اس چطوری رو ps3 بودن؟ اصلا اون سیستم شوتینگ با دسته عذابههههه
        ولورانت هم که دست کمی از روش نداره روش کلی ابلیتی هم داره میخواد رو کنسول که هیچ رو موبایل هم بیاد صلوات برا پلیر هاش
        دوتا با لیگ که بماند(ویدیو بود طرف داشت با این صفحه های رقص لیگ میزد :/ )

        ThunderDoomJACOB FRYE
      • Alireza گفت:

        داش نصف جامعه پیسی پلیرن درست ولی اکثرن فک میکنم همه ذغال باشن و چون قیمتش زیاده این اتفاق افتاده یعنی درسته پیسی امکانات بیشتری داره مخصوصا بازی کرکی که یه برتری بزرگشه ولی با این قیمت ها اصلن مقرون به صرفه نیست به قولی قیمت ها بیشتر از ارزش ذاتی کالان ولی ما یه طرف کنسول رو داریم که قیمتش مناسبه البته اونور آب مناسب ترم هست و کالایی که دریافت میکنی حتی فک میکنم قیمتش از ارزش ذاتیش کمترم هست پس خودت بگو کدوم واسه انتخاب بهتره و درباره دوال سنسم خب من یه جورایی با توجه به نظراتی که شنیدم خیلی هایپم این امکانو تجربه کنم و بیشتر نظر شخصی بود و اهل بازی آنلاینم نیستم و کمتر هزینه کنی کمتر لذت میبری اینم درست ولی شکست جایی صورت میگیره که شما بیتشر هزینه کنی ولی کمتر لذت ببری و من این دیدگاهو نسبت به پیسی دارم شما برا تجربه یه انحصاری باید چقدر هزینه کنی؟و من فقط از لحاظ گیم مقایسشون کردم شما همیشه باید با کیف پولتون صحبت کنید ن امید آرزو منم پیسی رو بیشتر دوست دارم ولی مقرون به صرفه نیس واقعا

        JACOB FRYEHamed
    • الان اره . وقعا قیمت یک کنسول با یک pcمخصوص بازی اصلا قابل مقایسه نیست

    • S گفت:

      یک عدد کنسول پزنت رو مشاهده میکنید

      Reza
    • دکمه ی شیفت کیبوردمو با دوال سنس عوض نمیکنم.
      و همچنین کارت گرافیک ۱۶۵۰ مو هیچوقت با پی اس فایو عوض نمیکنم.
      یک بازی ولو رو با کل تاریخ سونی عوض نمیکنم.
      تخفیف ها و قیمت های ریجن ترکیه رو با ۷۰ دلاری های پلی استیشن عوض نمیکنم.
      و در اخر. نشستن پشت صندلی و دوتا۲ پلی دادن رو
      هیچوقت با لم دادن رو تخت و بازی کردن با دسته و یک بازی انحصاری هر کنسولی عوض نمیکنم.
      تمام

      mrdot2010ThunderDoomJACOB FRYESگیمر دهه ۷۰
    • Ghost گفت:

      گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده. وقتی قد نخود تجربه نداری و نظر میدی
      اون فریم فوق العاده و لطافت و کنترلی که با کیس و کیبرد میگیری می ارزه به کل اون ps5 بهینه نشده و لگ با کنترلر داغون کارکتر چه تو تیراندازی چه تو حرکت

      mrdot2010JACOB FRYE
      • Alireza گفت:

        قبول دارم فریم و کیبرد تو پیسی یه نعمتن ولی در ازا قیمتی که واسش باید پرداخت کرد ارزش نداره درواقع اگه شما یه جنس بخری که قیمتش پایین باشه ولی کیفیت بهتری بگیری بهترین انتخابو کردی اگه پول بدی و در ازاش همونقدر کیفیت بگیری بازم انتخاب خوبی کردی ولی اگه پول بدی و در ازاش کیفیت کمتری بگیری ضرر کردی و منم این امکاناته ps5 در کنار هزینه کمتر نسبت به پیسی مقایسه کردم وگرنه اگه ps5 چه میدونم صد میلیون بود میگفتم گور باباش و معلومه که اگه بخواییم از لحاظ فنی برسی کنیم و به قیمت کاری ندیم پیسی بهتره هرکی هرچقدر پول بده آش میخوره ولی گاها پیش میاد که آدم پول بیشتری میده ولی آش کمتری میخوره

        • اره داش راس میگی ۵۰ ملیون سیستم ببندی همه بازیا رو ۱۴۴۰ های اف پی اس خوب بگیری و تا اخر نسل رو ۱۰۸۰ راحت مدیوم جواب بده همراه تمام بازیای کرکی بدتر از خریدم کنسول ۳۰ تا ۳۵ ملیون تومنیه که یه دونه بازی بخری ۷۰ دلار

    • ببین داداش من که خودم پی اس فنم هم پی اس فایو دارم با این حرفت مخالفم. برای مثال تو میتونی گاد اف وار رو روی پلی استیشن تجربه کنی ولی فورزا رو نه . در عین حال که هر دو بازی شاهکارن ولی برای تجربه دو تاشون باید خرج زیادی کنی. پی سی بهت یه میونبر ساده میده: خرجت رو یکی میکنی پی سی میخری و هر دو تا رو تجربه میکنی . در ضمن خیلی جا ها پی سی از پلی استیشن و ایکس باکس قویتر عمل می کنه و اگر هم قدیمی یا خراب شد میتونیی به راحتی قطعاتشو توی بازار پیدا کنی و تعویض کنی.

    • Ali slh گفت:

      داداش هر وقت گیمای سطح بالای مولتی مثل وارکرفت دوتا لول سی اس اومدن کنسول بعد میشه بگی ارزش داره بری سمت کنسول ، دوال سنس هم روی پی‌سی مچ میشه ، کسی که میره سمت پی‌سی ۹۹ درصد کار دیگه غیر گیم مد نظرش هست که داره میره سمت پی‌سی جوک خالص مینویسی ها

      • Alireza گفت:

        دوست عزیز به اندازه کافی دلایلم رو تو اعتراضات دیگران گفتم و فک نمیکنم که دیگه نیازی به توجیه کردن داشته باشم اکثر نظرات تکراریه همین نظر شمارو بیست نفر دیگه هم گفتن واقعا دیگه حال تومار نوشتن ندارم

  • ZODIAC گفت:

    بسیار عالی آقای نوروزی😁
    یه مقاله هم مث این در مورد لپ تاپ بتونید بنویسید عالی میشه.
    پ.ن: اون گزینه ی ۳۰ ملیونی اگر لپ تاپشو بگییرم ماینکرفت با شیدر اجرا میکنه؟😂

    SOverlord77Captain VankokBrainiac(خداحافظ)ThunderDoomParhamبیگ اسموکامیر حسینAMIR WAZOWSKImore
    • بستنِ یه سیستم گیمینگ، ریسک دار ترین کاریه که یه گیمر انجام میده. اولین نکته اینه که بودجه باید در حدی باشه که سیستمی که میبنده بازیها رو تا انتهای نسل ساپورت کنه. وگرنه تهش بمبسته. دقت کنید دوستان اگه بودجه‌تون کمتر از ۵۰ میلیون بود، بهتره قید پی سی رو بزنید و کنسول بگیرید. سیستم زیر ۵۰ میلیون فقط پشیمونی میاره.

      SAlireza
  • خودم الان میخوام یک سیستم ببندم و این مقاله قطعا کمک میکنه به من 👌

    S77Captain VankokBrainiac(خداحافظ)ThunderDoomبیگ اسموکEnnenramatinesfMehdi_MorganABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)more
  • Majima گفت:

    تمام بودجه ها کف قیمتش ۳۰ میلیونه
    واقعا اینجا بدنیا اومدن شوخی بدی بود که خدا باهامون کرد

    Dark FantasyfarhadqpSmh.pRe77OverlordMajimaLove GameAli_pxmore
  • ممنون آقای نوروزی
    من یه سوال دارم در مورد پردازنده و اون اینه که با گرافیک RTX 3070 میشه یه CPU i5 11400F داشت؟ منظورم اینه که همچین پردازنده معمولی‌ای باعث نمیشه عمکرد کارت گرافیک قوی تحت تاثیر قرار بگیره؟

    77Captain VankokBrainiac(خداحافظ)ThunderDoomبیگ اسموکAMIR WAZOWSKI
  • god of war گفت:

    توجه
    قیمت ها در فروردین ۱۴۰۲ هستش
    اگه دارید پس انداز می کنید نمی تونید روش حساب کنید
    بار ها برای بنده شده برای یک چیزی پول جمع کردم بعدش گرون شده و یا مجبور شدم باز هم پول جمع کنم و یا به یک ندل پایین تر رضایت دادم
    سباط اغتسادی🗿

    SepehrDark FantasySHades77OverlordLove GameCaptain VankokBrainiac(خداحافظ)Geralt of Riviamore
  • بین سیستم قدرتمند و کنسول برای اجرای بازی ها من «امنیت» رو انتخاب میکنم.

    SHades77OverlordLove GameAllliOriginalDaltonBrainiac(خداحافظ)ThunderDoomAbolfazlmore
  • lord--sega گفت:

    جالبه که این اعداد تو اکثر علوم قفله
    ۱۲۰ میلیون موز داشته باشی یا گلابی یا گیلاس
    ۶۰ میلیون آناناس داشته باشی یا خیار چنبر
    ۳۰ میلیون زردالو داشته باشی یا شیفتالو
    هرکدوم از اینا رو با این ارقام داشته باشی میشی لرد
    ولی با ۱۲۰ میلیون تومان میشی زیر فقر، گشنه،گدا

  • Reza PM گفت:

    من همین ایکس باکس سری ایکسمو به پی سی ترجیح میدم. هم کلی آثار با کیفیت انحصاری قراره بیاد (که البته رو پی سی هم هستن این انحصاریا) هم گیمپس داریم هم کلا موقع بازی با کنسول ولو میشی رو مبل راحت بازی میکنی پی سی گردن درد میگیره آدم.
    با این که پی سی با گرافیک gtx 1660 ti دارم اما کلا ازش استفاده ای نمیکنم چون واقعا حسش نیست با پی سی گیم زدن

    PC???Dark Fantasy77OverlordNimaLove GameBrainiac(خداحافظ)™️EllieThunderDoommrdot2010more
  • Anti FANBOY گفت:

    با این وضعیت واقعا آدم میمونه چی بگه یعنی با این بهینه سازی ها و قیمت کنسول ها و لوازم جانبی دیگه باید بگیم گیم یه کار لاکچری حساب میاد pc با قیمت ۳۰ میلیون تومان واقعا نمیدونم چی بگم ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم اونم با این بهینه سازی ها جواب نمیده اگه پیش بره و حتما باید کارت گرافیک سری ۳۰۶۰ باید بگیره که یه تجربه خوب دریافت کنه اونم با قیمت ۵۰ میلیون
    واقعا دلم برا آینده میسوزه که یه بچه عمرا با این وضعیت بتونه کنسول بگیره تو بازی زندگی توی ایران شروع نشده باختی 💔🥀

    OverlordAbolfazlDark FantasyThunderDoom77Captain VankokBrainiac(خداحافظ)🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉بیگ اسموکEnnenramore
  • سیستمی که بخواد تا آخر نسل گرافیک بازی هارو تو بهترین حالت روی متوسط و ۳۰ فریم بیاره در چه حد قیمتشه؟

  • و منی که فکر میکردم بعد سی میلیون قراره روند کاهشی شه😂😂دوستان با لپ تاب میشه وارزون زد؟؟

    Brainiac(خداحافظ)ThunderDoom77
  • روی اون ۱۲۰ میلیونیه اتاقی که توی عکسشه هم میدن دیگه؟ :‌)

    ThunderDoomAbolfazlBrainiac(خداحافظ)S
  • Javad.Star گفت:

    درود بر گیمرها
    پاینده باشید
    به نظر من
    کنسول خیلی جذاب تر هست برای من
    چون جمع جور هست
    کنار تلویزون غول(۷۵ اینچ به بالا) میتونی لذت بازی های داستان محور یا حتی آنلاین برد
    رابط کاربری اسان و بهینه
    اگه اخلاق برات مهم نباشه با ظرفیت ۳ یا به اصلاح کپی خور لذت بازی ارزون ببر

    با یک هزینه کامپیوتر شاخ شما صاحب
    PS5+PSVR2+(+75Inch 4k@120hz hdr plus )

    ThunderDoom
  • Vbi گفت:

    تا ۲۰۰ تومن چه کیسی میشه جمع کرد ؟برای تابستون

    بیگ اسموک
  • الان pc دارم فقط یه تلوزیون میخوام بخرم میخواستم بدونم اگه تصویر pc رو با وای فای وصل کنم کیفیتش از اینکه با یه کابل hdmi وصل کنم کمتره یا تفاوت چندانی نداره چون TV های جدید با ورودی مستقیم رفرش ریت و واسه گیم تنظیم میکنه نمیدونم تو wifi هم اینطوریه یا نه

  • فقط میتونم بگم هعییی. فشار واقعی اینجاست. زندگی تو این مملکت یعنی در حسرت مردن

    Brainiac(خداحافظ)ThunderDoom77
  • 7arman6 گفت:

    یخورده بلد باشی با ۶۰ تمون میتونی یه سیستم قوی تر از اون ۱۲۰ ببندی

    Brainiac(خداحافظ)ThunderDoom77
  • ..Empty گفت:

    با این وضعیت و مواردی که تو مقاله گفته شد حداقل ۳۰ تومن باید کنار بزاری برا سیستم..
    همین مقدار پول هم که همچین سیستمی میشه باهاش اسمبل کرد پول زیادیه با شرایط اقتصادی. با ۳۰ تومن خرید ps5 منطقی تره.
    واقعا چه میشه گفت‌..

  • سیستم خودم کلا دسته دو جمع کردم و حدود ۱۸ میلیون برام آب خورد ryzen 3 3100 16gb ram 3200 gskill gtx 1660 super hdd 1 tb power green 550 w main b450 plus aus واقعا خیلی خوب تونستم جمعش کنم تا حالا که راضیم همه گیم ها رو رو الترا تا الان آورده البته حدود ۳۰ الی ۴۰ اف پی اس ولی خب ۷۰ درصد تایم من دوتا۲ و بازی های استراتژیک هستش

    ThunderDoom
  • نه داداش گریه چیه خاک رفته تو چشم

    ThunderDoomMEDIUMBrainiac(خداحافظ)77
  • عقاب گفت:

    خوبه اگه بشه شاید ی سیستم ببندم چند وقتیه تو فکرشم فقط ۲ تا سوال دارم Rtx 3050 ti بهتره یا ۲۰۶۰ super
    و اینکه rtx 3060 سه فنه چقدر کاراییش از دوقلو بیشتره ؟

  • RezaB1GDADDY گفت:

    چرا از محصولات AMD چیزی قرار ندادین؟ من تازه سیستم بستم به همه پیشنهاد میدم محصولات AMD رو حتما بررسی منن از نظر اقتصادی مخصوصا تو شرایط فعلی گزینه های فوق العاده ای داره، خودم یک RX6900 بستم چهل تومن برین یوتیوب مقایسه هاشو ببینین در حد ۳۰۸۰ti و ۳۰۹۰ خروجی فریم میده،cpu هم سری ۷۰۰۰ خیلی خوبه مخصوصا R 7 7700x

    mrdot2010ThunderDoomBrainiac(خداحافظ)Dark Fantasy77red-eyed Banished Knight
  • RezaB1GDADDY گفت:

    تو سیستم سی تومنی گراف RX6600 خیلی بهتر جواب میده قیمتش ۱۲ تومنه

    ThunderDoomBrainiac(خداحافظ)Dark Fantasy77red-eyed Banished Knight
  • Habib گفت:

    خرید pc در ایران برای گیم بسیار باید بهش دقت بشه من خودم به بیشتر دوستام چنین پیشنهادی میدم مثلا دوستم میخواست بره از داخل سایت دیوار ps4 بخره قیمت ها ۱۳تا ۱۶ اختلاف داشت براش یک pc جمع کردم از سایت دیوار از فروشنده معتبر لوازم ها همه یک سال دوسال گارانتی …
    rx580 8 کارت گرافیک سی پی یو هم اینتل i3 9100 با ۱۶ گیگ رم و غیره تقریبا همون ۱۳ خرده ای در اومد میخوام اینو بگم زمانی خرید pc خوبه که اختلاف قیمتی کمی با کنسول داشته باشه با این سیستم از ps4 هم بهتر فریم میده روی ۱۰۸۰ هم میتونه کرکی بیشتر بازی رو انجام بده هزینه کمتر هم میتونه بازی دیگه رو بازی کنه مثل گیرز و غیره ….
    قطعا کسی که کنسول پلیر هستش میره سمت کنسول و برعکس کسی که pc پلیر هستش میره سمت pc …
    اما کسی که مونده بین این دوتا pc یا کنسول بنظر خودم pc رو انتخاب کنید حالا چرا مثال میزنم طرف در نظر داره ps5 بخره قیمت الانش ۳۰میلیون تومان هستش نسخه دیسکی دیجیتال ۲۶ میلیون بگزریم زیر نظر داره ۳۰میلیون بازی هم که یا اکثریت اکانت هکی میریزن یا ظرفیتی میخرن که هکی ارزون تر هستش ولی چه فایده ظرفیتی هم بین نصف تا یکسوم قیمت کامل یک بازی میشه بین ۷۰۰تا یک خرده ای برای یک بازی جدید حالا بازی های قدیمی ارزون ترن … اما اینجا یک مسئله هستش اگه تلویزیون ۴کی داره خوبه اما اگه نداری ۱۰۸۰ هستش بهترین گزینه از نظر من pc هستش چرا …
    چون با این قیمت میتونی سیستمی ببستی که قطعا تا اخر نسل نه جواب میده حتی بهتر از ps5 …. البته میگم قیمت منظورم خرید لوازم دست دوم هستش که اگه از یک فروشگاه معتبر خرید و گارانتی دار باشه محصولی که میخرید تو دیوار زیاده خاطر جمع باشید بهترین گزینس خرید pc دسته دوم نسبت به کنسول ها …. سیستم پیشنهادیم …
    Rx6900xt یا rtx 3080
    ۱۶ یا ۳۲ رم
    i5 نسل دوازده یا رایزن ۵ ۵۶۰۰x خرید این سیستم تقریبا بین ۳۵ تا ۴۰تومان در میاد ولی قطعا خیلی مزایای بیشتری داره نسبت به کنسول که بخواد روی ۱۰۸۰ اجرا بشه این سیستم تا اخر نسل نه بازی رو میتونه با اخرین کیفیت روی ۱۰۸۰ اجرا کنه

    mrdot2010ThunderDoomBrainiac(خداحافظ)77red-eyed Banished Knight
    • RPG Gamer گفت:

      حبیب جان میشه این سیستمی ک گفتی با ۶۹۰۰XT و i5 نسل دوازده و ۱۶ گیگ رم رو ک گفتی ۳۵-۴۰ تومن در میاد برام ۱۰ تاشو بفرستی؟؟؟
      فکر کنم دلار نیمایی حساب کردی حبیب جان!!!

      Habib
      • Habib گفت:

        البته داداش دست دومم گفتم برای اطمینان هم میتونی برنامه دیوار رو باز کنی شهر رو بزنی مشهد اونجا میبنی فرشگاه معتبرمثل اراد سیستم کارت گرافیک ۳۰۸۰ روی زده تقریبا ۲۰ میلیون ….
        و راجب اون قسمت که گفتم i5 نسل دوازده اشتباه شد i3 نسل دوازده بود ببخشید بازم گلوگاه ایجاد نمیکنه خاطر جمع باشید از یوتیوب میتونی ببینی رم که نیاز به توضیح نداره اکثر رم ها ضمانت مادام العمر دارن

  • Lu Bu گفت:

    سیستم عالیه ، هیچ شکی هم درش نیس و قابلیت هاش و کارایی هاش هم نسبت به کنسول همه میدونن نیاز نیس بگم
    ولی خدایش وقتی با پنجاه تومن میشه جفت کنسولو خرید
    چرای بری پنجاه تومن بدی یه سیستم ببندی ک بازی هارو ۱۰۸۰ شصت فریم بازی کنی اونم با این بهینه سازی ها فکر کنم واسه چندین سال بعد همینم غیرممکن شه
    من اگ پنجاه شصت میل پول داشتم مطمعنا جفت کنسول رو به پیسی پنجاه تومنی ترجیح میدادم
    و با وجود این سرویس هایی ک جفت کنسول در اختیار مخاطب هاشون گذاشتن ، قابلیت کرکی پیسی هم تا حدودی اثرشو از دست میده
    پس مطمعنا نسبت به پولی ک دارم کنسول رو ترجیح میدم
    پ ن : ارزوی یه پیسی فول با بهترین لوازم جانبی رو داشتم و دارم ولی رسیدن بهش سخته و اگ حتی پولش باشه بعضی وقتا با خودم میگم واقعا ارزش نداره دویست سیصد تومن بدم واسه یه پیسی
    پ ن۲ : این نوع پیسی ها واسه بچه پولدارهاست ک پول تو جیبیشونه ن ما 😅

    RezaAlirezared-eyed Banished Knight
  • RPG Gamer گفت:

    از ۵۰ میلیون پریدید یهو ۱۲۰ میلیون؟!!!
    بعدشم کارت گرافیک برای سیستمای زیر ۵۰ میلیون خیلییی بصرفه تره از AMD استفاده بشه.۱۸ میلیون پول رو باهاش میتونی ۶۷۰۰XT بگیری ک راحت ۱.۵ الی ۲ برابر RTX3600 بهت بازدهی میده!!!! چجوری معرفی کردید واقعا :))
    روی سیستم ۱۵۰ میلیونی با ۱۳۹۰۰k مادربرد H610??یا مدل مادربرد رو اشتباه نوشتی یا قیمتو!!چون این مادربرد با این گرافیک و سی پی یو یه باتل نک واقعی بهت تحویل میده!

    ThunderDoomK1
  • Amirhossein گفت:

    دیگه بازی کردن هم برامون شد آرزو

    77
  • مادربرد سیستم ۱۲۰ میلیونی رو اشتباه نوشتید!

    77Brainiac(خداحافظ)RPG Gamer
  • من وقتی این قیمت هارو می بینم یاد کودکی و اولین گیمم روی پی‌سی می افتم.(چهار سالم بود که بابام برام یک ویندور اکس‌پی گرفت که اولین گیمش کانتر سورس بود بعدش می شد ۷ کماندو.)
    بلد نبودم بازی رو تو کانتر سورس بیارم بالا مجبور بودم برم ۷ کماندو بازی بکنم.
    بعدش در اثر نوسان برق که قاتل خوشی هام بود از بین رفت.
    بعد بابام یک لبتاب دل گرفت که اون هم از شانس گندم نمی تونست یک کالاف دیوتی بلک آپس اجرا بکنه.😵‍💫
    بعدش اونو دادم رفت الان با لبتاب لنوو بابام کار می کنم خیلی کم و اون هم دیگه بماند که چند روزی استفاده می کنم باید چوب تو حلقش بکنم ببینی از منوی استارت در میاد یا نه.(ویندوز۷)😵‍💫

    S77red-eyed Banished KnightCaptain VankokBrainiac(خداحافظ)Anti FANBOY
  • Nob گفت:

    سیستم های خوبی آن ولی عدد جلوشون خیلی قشنگه

  • Ilya.gamer گفت:

    بهترین پیشنهاد برای خریدن یک کنسول یا پی سی این هست که یک شخص آشنا در یک کشور اروپایی یا ایالات متحده داشته باشین و اونا وقتی میان ایران براتون بیارن

  • AminTSL گفت:

    بجای ۱۶۵۰ یه ۳۰۶۰ یا rx6700 دست دوم میشه تهیه کرد

    red-eyed Banished Knight
  • محمد گفت:

    سیستم گیمینگ تا ۱۰ هزار تومن سراغ دارید قربان؟

    SepehrBrainiac(خداحافظ)77
  • شرک گفت:

    من الان خودم کامپیوترم مادبردش سوخته الان میخوام ارتقا بدم ۱۲ میلیون باید پول بدم تاره ddr3 نه ddr4 دیگه تو این مملکت pc خریدن شده آرزو نمیدونم با این وضعیت سرنوشت ما چی میشه

    SBrainiac(خداحافظ)77
  • PS1 HAGRID گفت:

    متوجه تخیلی بودن قیمت ها ثانیه به ثانیه تو این کشور هستم کاملن اما چرا کسی که ۵۰ یا ۱۲۰ تومن بودجه داره باید مادربرد سری H بخره ؟
    بماند که سی پی یو هارو Tray پیشنهاد کردین بدون اینکه سی پی یو کولری معرفی کنید

    شرکRPG GamerBrainiac(خداحافظ)77
  • mehdi گفت:

    مگه حالا باید آکبند بخریم،کارت گرافیک که مهمترین قطعه pcبرای کامپیوتر هست ،میشه دست دوم خوب هم پیدا کرد و خرید ،به نظرم ارزشش رو داره.چه معنی میده بری پول یه گرافیک آکبند ۳۰میلیونی بدی،درصورتی که میشه،همونو با ۱۵،۱۶تومن جمش کرد.توسایت دیوار اگر بگردی ،کارت های گرافیک خوب که ماین نشده باشه که شیرش کشیده شده باشه،میتونیم پیدا کنیم ،البته میدونم که مهارت لازم داره که یه موقع سرمون کلاه نره.بقیه قطعات هم مثل پاور حتی با کمتر از نصف قیمت اکبند اون محصول میشه تهیه کرد فقط یکم صبر لازم داره تا یه چیز ترو تمیز با قیمت خوب تو دیوار موجود بشه حالا میخواد هرچیزی از قطعات(پاور،سی پی یو،رم،مادر برد،کارت گرافیک،مانیتور،)باشه.

    شرکRPG Gamer
    • فقط در صورتی که دو ماه بهت فرصت تست بده وگرنه معلوم نیست چی باشه اگه باهاش ماینیگ کرده باشن پدرش درومده من خودم نظرم اینه کیس رو تا جای ممکن خوب ببندی و کارت گرافیک رو کار راه انداز بخری تا نسل بعدی هم پول جمع میکنی هم قیمتش میخوره تو سرش من یه سیستم بستم که واقعا یه ۴۰۷۰ برازندش بود ولی ۳۰۶۰ti خریدم چون ۴۰۷۰ فقط خودش ۷۵ تومن بود اندازه کل سیستمی که بستم بجاش یه پردازنده و مادر بورد اسمی انداختم که سال بعد همین ۴۰۷۰ رو بندازم روش که اون موقع شده ۳۰ تومن انشالا البته سی تومن الان اینکه سی تومن الان چند تومن میشه سال دیگه نمیدونم ولی بهترین کار اینه کارت گرافیگ دست دو فقط از فروشنده معتبر به شرط حداقل دو ماه استفاده و تست وگرنه بد میره تو پاچت

  • Love Game گفت:

    وقتی میای قیمت هارو میخونی
    و میبینی دیگه صفر هاش رو هم نمیزنه کسی خودمون میدونیم منظور چقدره…

  • MB asus TUF Z690 plus gaming
    CPU i7 12700
    Ram 32 DDR4 corsair vengeance 3600
    VGA GIGA RTX 3060ti
    به همراه پاور خیلی خوب و یه کیس مشتی و یه سری دم و دستگاه دیگه ۴ ماه پیش ۷۱ تومن برام درومد البته من برای کارم خریدم چون پی اس فایو و سریز اس دارم و بیشتر با اون ها بازی میکنم از قیمت خوب بازی ها تو استیم و و گرافیک بالای بازی های قدیمی حتی بگذریم میتونم بگم حتی این سیستم هم در نهایت لذت پی اس فایو رو نمیده یک به دلیل دوال سنس و دوم به دلیل دنگ و فنگ بازی ها و پورت بد رو پی سی آپدیت بودن درایور ها و یه سری گیر و گور دیگه که باید کلی وقت بذاری بری تو ردیت و این داستان ها با این درصد فروش بالای گیم ها رو پی اس که هفتاد تا هشتاد درصد بعضا رو پی اس میفروشه و بیست ، سی درصد دیگه روی پی سی و ایکس باکس بنظرم روز به روز این داستان پورت های افتضاح بیشتر هم خواهد شد پس بازم میگم واسه گیم خلاصه هیچی پی اس نمیشه و حتی ایکس باکس سریز اکس بنظرم کاملا انتخاب درست تری هستن نسبت به پی سی ، پی سی دنیای خودش رو داره واقعا ولی اگه کنسول خوبی داشته باشی کنارش معمولا اون کنسوله میشه پلت فرم اصلیت چون راحت تر گیمو در اختیارت میذاره

    ThunderDoom
  • AHC گفت:

    کمش ۳۰ میلیون حالا چیزی که من تو ذهنم میتونه چقدر باشه

  • قیمت هارو ببین 🔫😑به نظرم همه تلاشتون رو بکنید تا مهاجرت کنید میدونم دل کندن سخته ولی باید برای آینده بهتر تلاش کرد اگه شرایطش رو داری واقا برو من خودم دارم همه تلاشم رو میکنم هر ماه ی مقدار پول پس انداز میکنم که وقتی درسم تموم شد یا خودم تنها یا با خانواده برم البته امیدوارم‌تا اون‌موقع شراریط درست بشه یاد شعر شروین افتادم که میگفت :

    اون روزو میبینم که همه بچه‌های هیپ هاپ دارن کنسرت میزارن رو استیج میلاد

    انکار دور از باور ولی این قصه آخرش قشنگ میشه اون روز میاد

    واقعا امیدوارم آخر این قصه قشنگ بشه و اون روز بیاد 🖤

    فراموش نمیکنمlord--sega
    • Peyman گفت:

      باهات کاملا موافقم صد در هزار اما مشکلات پدیرش پول اینکه فن حرفه بلد باشی بزاریم کنار پدر مادرمون چکار کنیم میدونم اونجا بریم تو سرمون میزنن ولی باز زنده میمونیم اینترنت داریم به ارزوهامون میرسیم خوب سختم باید کار کتیم که اینو هر جایی باید داشته باشی میمونه پدر مادرت همش نگرانشون هستی اگه اتفاقی بیوفته خدایی نکرده عزیزت اینجاس اگر بشه پدر مادرش ادم با خودش ببره عالی میشه خیالت راحت هر چقدر سختی میکشی پول درمیاری ولی پدر مادرت پیشتن و مواظبشون هستی خدایی نکرده شبانه قلب پدرش طرف یا مادرش بگیره یکی باید باشه ببره دکتر رسیدگی کنه ایران تا چند ساله دیگه نه پزشک داره نه پرستار خودشون اعلام کردن همه دارن میرن چون دوم هوای الوده تز سمی تر خشکی نبود اب وضعیت کشورم که اقتصاد بقیه مشخص اینترنت هم همینم دیگه نیست اونموقع کلا دیگه ایران از لحاظ محیط زیست منابع هم دیگع جای زندگی نیست باقی بزاریم کنار ایکاش بشه ادم خوذشو پدر مادرش باهم بتونن برن

      گیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)
      • من که قراره با خانواده بعد تموم شدن درسم برم و البته بعضی وقتا ها هم ی سر به ایران بزنیم همه چیز هایی هم که گفتی صددرصد قبول دارم درسته واقعا سخته رفتن چون خاطراتم اینجاست و دل کندن سخته من که برنامه ریزی کردم بریم کانادا یا آلمان که البته خودم کانادا و شهر ونکوور رو ترجیح میدم و انتخاب میکنم

  • Peyman گفت:

    من پارسال همون سیستم دومی بستم منتها کارت گرافیک ۳۰۶۰دوازده گیگ دی دی ار۶. Cpu cori9 رم ۳۲گیگ انداختم کلا تابستون سالی که گذشت اخرش جمع کردم بدون مانیتور ۶۰تومان شد بدون مانیتور خورده زیر کیبورد موس البته با اینکه قدیم رو پی سی پلی میدادم زیاد الان دیگه رو پی سی نمیتونم پلی بدم کلا برای اموزش کارهای گرافیکی خریدم

  • Noren گفت:

    سیستم حدود ۶۰ میل بهتر پرفورمنس میده یا ps5؟
    و سیستم پیشنهادی ای اگه تو اون محدوده دارین ممنون میشم بگید

  • Ghoghook گفت:

    همه اومدن کلاس گزاشتن ازسیستمای ملیونیشون هم خبردادنا اما هیچکه نگفت با ۵ت یا۱۰تومن سیستم بسته که بازیای نسل ۸را میتونه با۷۲۰اجرا کنه ولی من با۱۱ت سیستم ساختم که باهاش رددد۲وجاستکاز۴وخدایجنگو بازیکردم تازهپردازنده ۵نسل۶و۱۲گیگ رم دی دی ار۳ و۱۰۳۰کارت گرافیک با۲گیگرم دی دی ار۵ لوو پروفایل که سیستمش پاورش۲۰۰واته یعنی مینی کیسه پس میشه هرزمان حال کرد خوب معلومه با۳۰تومن سیستم گردن کلت میشه روهم کرد ایا واقعا همه میتونن ۳۰بدن برای سیستم

معرفی سیستم گیمینگ برای تمام بودجه‌ها - گیمفا