نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا

نقدها و نمرات فیلم Tetris

علی محمدپناه
۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
فیلم tetris

نقدهای فیلم Tetris درباره بازی ویدیویی‌ای به همین نام منتشر شده و این اثر توانسته نمرات نسبتا خوبی از منتقدان بگیرد.

فیلم تتریس (Tetris) داستان شکل‌گیری و انتشار و در نهایت به شهرت رسیدن بازی تتریس را روایت می‌کند و سکان کارگردانی آن را جاس اس بیرد در دست دارد و تارون اجرتون نقش اصلی آن را به تصویر می‌کشد.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم «تتریس» به هیچ وجه اندازه خود بازی آن اعتیادآور و سریع نیست اما داستانی سرگرم‌کننده و جذاب از پشت این بازی کلاسیک ۸ بیتی را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۹۸ نقد برای فیلم «تتریس» منتشر شده که امتیاز ۸۱ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۰ از صد دیده می‌شود که بر اساس ۳۰ نقد منتشر شده برای آن است. در ادامه می‌توانید نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این اثر را مشاهده کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم Tetris

  • راتن تومیتوز | ۹۸ نقد – امتیاز ۸۱ درصد
  • متاکریتیک | ۳۰ نقد – امتیاز ۶۰ از صد
فیلم tetris
فیلم Tetris

«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: لوویا گیارکی»

فیلم «تتریس» سطح بالاتری نسبت به فیلم‌های معمولی دارد اما به هنگام تماشای آن آرزو می‌کنید که ای کاش این اثر بیشتر به رابطه میان خلاقیت و طمع می‌پرداخت.

«۷۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»

فیلم «تتریس» با بهره‌گیری از نوستالژی اواخر دهه هشتاد میلادی، از جمله راه‌اندازی کنسول Game Boy، یک درس تاریخ خوبی را برای مخاطبان ارائه می‎‌کند و به بیننده‌ها یادآوری می‌کند که تا چه اندازه اوضاع بین اتحاد جماهیر شوروی و باقی دنیا پرتنش بوده است.

«۶۷/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»

فراتر از کلیشه‌ها و عناصر اضافه شده برای افزایش درام، فیلم «تتریس» در اصل برای اینکه داستان جالبی دارد، موفق است و زمانی که فیلم به جزئیات خودش پایبند می‎‌شود، در بهترین حالتش قرار دارد. همانند یک بازی تتریس سخت، این فیلم ممکن است برخی از قطعات خودش را از بین ببرد اما در نهایت، تجربه رضایت‌بخشی را رقم می‌زند.

«۶۰/۱۰۰ IGN | منتقد: مت دوناتو»

فیلم «تتریس» تمام تلاش خودش را می‌کند تا داستانش درباره حقوق بین‌المللی این بازی را به چیزی بسیار هیجان‌انگیز تبدیل کند و توانسته نتایج متوسطی را بدست بیاورد.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»

فیلم «تتریس» جذابیت و سرگرم‌کنندگی را در جزئیات قراردادها و قراردادن بستن گنجانده و همین نیز سبب شده تا به اثری جالب‌توجه تبدیل شود.

«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: دان جولین»

در حالی که فیلم «تتریس» هرگز فراتر از طرح‌های خودش نمی‌رود اما این روایت تخیلی درباره صدور مجوز بازی تتریس در بسیاری از موارد بسیار مهیج و پرشور احساس می‌شود.

«۵۰/۱۰۰ Screen Daily | منتقد: تیم گریرسون»

تارون اجرتون توانسته انرژی قابل‌توجهی را به نقش خودش اضافه کند اما کارگردان جان اس بیرد تعادل درون مایه فیلم را برهم می‌زند و همین کار نیز باعث پیچیده شدن فیلم می‌شود، فیلمی که آن طور که باید سرگرم‌کننده و تماشایی نیست.

«۵۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: گریم گاتمن»

فیلم «تتریس» یک اقتباس خوب و جالب است اما با وجود تمام استعدادهای موجود در آن و همچینن نوستالژی دهه هشتاد، هنوز بخشی از پازل این فیلم گم است و سازندگان نتوانستند به خوبی آن را تکمیل کنند.

CJ of GTA VIAlborzهیچDARKSIRENخستهCameraManaliushakaramazofArtin_Gamearred-eyed Banished Knightmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات فیلم Tetris - گیمفا