جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند

جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD پلی استیشن ۵ ممکن هستند

آرش بوالحسنی
۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند

بازی Final Fantasy 16 بهره‌های زیادی از سخت‌افزار کنسول پلی استیشن ۵ از جمله SSD فوق سریع آن و کنترلر دوال‌سنس و فناوری‌هایی مثل Haptic Feedback برده است.

علی رغم گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، بازی Final Fantasy 6 حداقل به مدت ۶ ماه انحصاری کنسول پلی استیشن ۵ خواهد بود. تا کنون چیزهای زیادی در مورد ممکن بودن کیفیت بصری این بازی به لطف سخت‌افزار پلی استیشن ۵ گفته شده است. هیروشی تاکای (Hiroshi Takai)، کارگردان بازی، بار دیگر به بلاگ پلی استیشن رفته تا در مورد این کنسول و قدرت آن صحبت کند. تاکای گفت:

اولین چیزی که توجه من را جلب کرد اندازه‌ی حافظه و سرعت SSD این کنسول بود. من با سخت‌افزار زیادی در طول سال‌ها کار کرده‌ام و تعداد کمی به تعادل مناسب بین توانایی‌های سخت‌افزار و اندازه‌ی حافظه دست پیدا کرده‌اند. با این حال پلی استیشن ۵ متفاوت است. این کنسول حافظه‌ی کافی برای بهره‌برداری از قدرت کنسول را دارد. در مورد SSD هم باید بگویم که به هنگام توسعه‌ی بازی، سرعت این SSD من را شوکه کرده بود.

او در مورد اینکه تیم توسعه‌ی بازی چگونه از سخت‌افزار کنسول بهره‌برداری کرد گفت:

طبعا ما می‌خواستیم که گرافیک بازی در بهترین حالت ممکن باشد، پس تمرکز زیادی روی جزئیات محیطی و مدل شخصیت‌ها کردیم. صرفا رندر کردن این مدل‌ها روی صفحه به منابع زیادی نیاز دارد و افکت‌های نورپردازی و سایه هم به آن اضافه می‌شوند. ما تنها به لطف حافظه‌ی پلی استیشن ۵ قادر به انجام این کار هستیم. Clive، پروتاگونیست Final Fantasy 16، طیف وسیعی از حملات را دارد و تمام انیمیشن‌ها و افکت‌های آن‌ها در این حافظه جای می‌گیرند.

البته رفتن از کات‌سین‌ها به گیم‌پلی و برعکس هم تنها به لطف SSD پلی استیشن ۵ ممکن است:

نحوه‌ای که بازی از گیم‌پلی سنگین به کات‌سین‌ها می‌رود و برعکس بدون سرعت SSD ممکن نبود.

کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن ۵ هم توسط این بازی پشتیبانی می‌شود و در مواقعی مثل باز کردن درهای سنگین می‌توانید آن مقاومت و تلاش را احساس کنید. فناوری Haptic Feedback هم این قابلیت را داده که شاهد لرزش‌های بسیار خفیف باشیم.

بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ (۱ تیر ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. این اکشن نقش‌آفرینی شامل دو حالت گرافیکی با تنظیمات 4K/30 FPS و 1440p/60 FPS خواهد بود.

PeymanOld_axered-eyed Banished KnightDKzeroHamedRepatriatemh.pSaladin_The_Wise...Eternal...RubyM.O.H.3.E.NRoyalknightagha mahanYoung boyS𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰از پیروان bloodyblade.Redمحمدامین حیدریSepehrS Ghost of Spartamore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند
جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Majima گفت:

    با رو شدن این جزئیات یجورایی میشه فهمید چرا بازی انحصاری PS5 هست و حتی برای نسل هشت هم عرضه نمیشه

    DKzeroHamedAli_px𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁MajimaRoyalknightVergilKingforsگیمری عادیMincraftmore
    • Aiden pearce گفت:

      اینا همش حرفه
      بخوان میتونن روی نسل هشت هم اجرا کنن
      ولی نمیخوان ( میخوان بری ps5 بخری)
      اینا همش حرفه که سونی و یا مایکرو به استدیو ها میگن که بگن ( مثلا تاد هاوارد اومده بود برای من از مزایای انحصاری روی سری ایکس میگفت در حالی که هیچ مزایایی نداره)
      اگر عنوانی مثل لست ۲ یا فورزا هوریزان ۵ روی کنسول های ۱ ترافلاپسی اجرا شدن پس اجرای فاینال ۱۶ روی سری ایکس ۱۲ ترافلاپسی هیچ مشکلی نداره (:

      halkerMax PeyneAshenاز پیروان bloodyblade.RedA.mAli_px𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁...Eternal...چپ دستMajimamore
    • Ninja theorey گفت:

      ساده نباش سخت افزار دو کنسول خیلی نزدیک هم هستند و حتی انحصاری های سونی روی ایکس باکس اجرا کنی تفاوت محسوسی نداره و ژاپنیها هم بشدت ناسیونالیسم هستند همیشه بودند.انحصاری بودنش فقط به روابط پشت پرده مربوط میشه جایی که سونی به تعداد کنسول ایکس باکس پول خرید بازی به اسکوار داده اینطوری یک استودیو بازی سازی انحصاری با قیمت کمتر خریده چون سونی تو این نسل احساس خطر کرده

    • arm4nii گفت:

      فاینال ۱۶ از لحاظ گرافیک بصری اونچنان تاپ نیست تا اینجای کار در مقایسه با خیلی بازیهای دیگه اما داستان و سیستم مبارزات خاص و جذابی داره
      اما اونجور نیست که نشه رو کنسول دیگه ای اجرا نشه.
      اینا همش صحبتهای تبلیغاتیه..

  • سرعت SSD ایکس باکس سریز ایکس یعنی خار داشته ؟
    وقتی روی یک کنسول می‌سازید بایدم از اون کنسول تعریف کنید !
    بازی با گرافیک نسل هشتی روی ps5 که به گفته ایشونssd خوبی دره تو حالت 4k ، سی فریم میده 😑🤔

    biomax𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁...Eternal...چپ دستRoyalknightAmir(PC & PS4)A.OffSoheilگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)Young boymore
  • سری فاینال فانتزی با وجود فروش ۱۷۳ میلیون نسخه‌ای (آمار مال یکسال و نیم قبله) جزو اندرریتد ترین مجموعه‌های صنعت گیمه.
    از ته دل آرزو دارم سونی اسکوئر انیکس رو بخره و با بودجه بیشتر فاینال فانتزی رو جهانی (جهانی تر) کنه و این ذهنیت که فقط شرقی‌ها با ff حال میکنن رو از بین ببره

    سعید پرهیزی𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Royalknightگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)Young boyKingforsFinal seyedگیمری عادیMincraftTommore
  • Nion گفت:

    منبع :هیروشی تاکای (Hiroshi Takai)، کارگردان بازی، بار دیگر به بلاگ پلی استیشن رفته
    دلیل : سرعت ssd
    منتغیه

    Royalknightگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)گیمری عادیSErfan Teax PlaysSepehrTomMr Hill93Mincraft
  • تعداد دفعاتی که ایشون میاد میگه ما فقططط به خاطر قدرت این کنسول میتونیم این بازی رو بسازیم از دستم در رفته
    باشه فهمیدیم :‌|
    مدیونید فک کنین بخاطر انحصاری بودن این حرفارو میزنه :‌)

    𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁...Eternal...RoyalknightVergilBrainiac( خداحافظ )Sاز پیروان bloodyblade.RedUNCLE ARTHURaliushakaramazofMr Hill93more
  • Anti FANBOY گفت:

    من بعید بدونم این گیم حداکثر توان PS5 رو داشته باشه چون مسخره میشه هنوز وارد نسل نشده از حداکثر توان ps5 استفاده شده ؟ واقعا بازی های آخر نسل باید حداکثر توان باشن الان هنوز بازی های نسل ۹ نیومده سازنده ها هم بلد نیستن از سخت افزار استفاده‌ی کامل ببرن وگرنه الان سخت افزار سری ایکس و ps5 باید 4k 60 فریم باشه نه افت داشته باشه که الان بازی هایی که به اسم نسل ۹ اومدن روی 4k افت داشته باشن

    RoyalknightaliushakaramazofMincraft
  • من دو تا اس اس دی m2 سامسونگ پرو رو گذاشتم رو حالت راید ۰ یا استریپ.. سرعتم تا ۱۳ گیگ بالا رفته
    ولی بجز سرعت لود بیشتر هیچ چیز دیگه ای ازش ندیدم..
    نه قدرت پردازش رفته بالا و نه نرخ فریم
    ..
    حرفش رو باور نکنید
    صرفا یه تبلیغ الکیه
    ..
    اون بازیی که بتونه به اس اس دی های معمولی و ساتا واقعا فشار بیاره حداقل حجم تکسچرها و مدلهاش با قاطعیت میگم ۳۰۰ گیگه!
    ..
    بلوف خوشگلی زده

    ...Eternal...RazielBrainiac( خداحافظ )ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔگیمری عادیSاز پیروان bloodyblade.RedMincraftfarshadxUNCLE ARTHURmore
        • AQUARIUS گفت:

          گفتم عجب پروفسوری هستی چون با علم ناقص و اطلاعات کم داری میتازونی!
          ببین این دوستمون agha mahan چطور توضیح داده یکم برو در مورد چیزایی که گفته تحقیق کن. من وقت این دوستمون رو ندارم که اینجا برات تایپ کنم خودت برو تحقیق کن. فقط کوتاه بهت میگم: سرعت ssd زمانی خودش رو نشون میده که یک گیم اختصاصی بر اساس اون ساخته شده باشه در این صورت اون گیم روی سخت افزار مشابه بدون سرعت ssd قابل اجرا نخواهد بود. نه اینکه کند تر اجرا بشه اصلا قابل اجرا نخواهد بود چرا؟ چون سرعت لود و تخلیه ی رم باید اینقدر بالا باشه که بشه اون بازی رو اجرا کرد در غیر این صورت اون گیم غیرقابل پلی میشه

    • ssd فریم ریت رو بهتر نمیکنه فقط لود رو سریع تر میکنه

    • agha mahan گفت:

      جناب اژدها لطفا درمورد چیزی اطلاعات کافی ندارید به صورت تخصصی بحث نکنید
      ssd پلی فایو قابلیت اینو داره که به عنوان رم عمل کنه به لطف سرعت بالاش همین که میگه تغییر حالت از کاتسین به گیمپلی و برعکس نشون میده که چقدر سرعت (این که xbox sx ۱۶ گیگ رم داره و از این ۱۶ گیگ ۱۰ گیگ رمش پرسرعت تر از بقیه ۱۶ گیگه
      یعنی ۶ گیگ سرعت کمتری نسبت به بقیه ۱۶ گیگ داره
      پلی فایو هم میتونستن همینکارو کنن ولی خب به لطف سرعت بالای ssd نیازی به این کار نبود و ssd پلی فایو میتونه نقش رم رو هم بازی کنه(درگوشی های رده بالا هم شاهد هستیم) این که میگن اره سرعت بالاس که حین فایت تغییر میکنه
      تقریبا سه برابر از اس اس دی xbox sx سریعتره که کار رو هم برای توسعه دهنده ها خیلی راحت تر میکنه
      حالا طبق روال معمول زیر پست بازی های انحصاری های سونی پر شده از کسایی که حتی پلی استیشن ندارن باید به خدمت این بچه ها عرض کنم که اجرا کردن این افکت ها با این گرافیک و کیفیت و تغییر گیمپلی و کاتسین درعرض یک ثانیه نیاز به ssd فوق سریعی داره ( نگید که مال xboxsx هم اینطوره که واقعا ازتون نامید میشم)
      دلیل انصحاری شدن ffv remake riberth هم همین بود توسعه دهنده ها سرعت ssd بالاتر پلی فایو رو ترجیح دادن تا گیمی هک اند اسلششون به بهترین و با کیفیت ترین نحو ممکن اجرا شه
      و این که جواب خود شمارم بدم ssd پلی فایو فرق داره حتی با xbox sx چه برسه به پیسی
      تو پیسی شما برای بازی کردن ۱۶ گیگ رم نیاز داری رمت کافی نباشه یه ۱۶ دیگه میندازی میشه ۳۲ گیگ
      اطلاعات بازی از ssd فرستاده میشن به رم و ازونجا پردازنده همه کار رو انجام میده
      شک نکنید که ران کردن خود ff16 همه رم پلی فایو رو درگیر میکنه و اینجا پای ssd وسط میاد ( ssd مقداری از فضایی که بازی بخاد رو در اختیار رم قرار میده و بخاطر سرعت بالاش هم مشکلی بوجود نمیاد) امیدوارم فهمیده باشین

      AQUARIUSHamedYoung boyEzio Auditore da Firenze𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁farshadxASSADullah
      • agha mahan گفت:

        امیدوارم فهمیده باشید نه بحث گول زده نه تبلیغ اگه اینطوری فکر میکنید که دیگه من حرفی ندارم اما بهتره به صورت تخصصی تر درمورد حرفای من تحقیق کنید تا وجه متمایز کننده ssd فایو رو متوجه بشید

        Hamed𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁farshadxASSADullah
      • تو مگه ایکس باکس داری که در موردش نظر میدی ؟ در ضمن فقط یک بازی نشون بده که اون بازی مثلا رو پلیستیشن ۱۰ ثانیه طول بکشه لودش اما رو ایکس باکس ۳۰ ثانیه طول بکشه طبق حرف خودت که میگی ۳ برابر سریعتره تا جایی که دیدیم هارد پلیستیشن در بهترین حالت ۲ ثانیه سریعتر و بیشتر اوقات فقط ۱ ثانیه نمی‌دونم این امار رو از کجاتون در میارین

        farshadxYoung boy
        • agha mahan گفت:

          اگه به منطق شما باشه شما مگه پلی فایو داری که زیر بازیش پست میزاری؟ با این که نباید جوابتون رو بدم و ایگنور کنم ولی اینکارو نمیکنم
          این که امارایی که دادم نه از خودم دراوردم نه الکی گفتم شما کافیه مثل اون دوستمون فرشاد ایکس یه سرچ بکنی درموردش اولین چیزی رو که دیدی‌بگی
          این که لودینگ ها یکسانیه با ایکس باکس اختلاف داره طبیعیه چون توسعه دهنده ها نمیخان این موضوع زیاد سوراخ ایجاد کنه
          وگرنه شما تمام لودینگ بازی های انحصاری رو ببین که از سرعت ssd استفاده کردن
          رچت اند کلنک که در عرض یکسانیه ورلد عوض میکنه
          ///
          همین ff16 که از لودینگ هاش به صورت لایو ویدیو دادن بیرون از این ور مپ به اونور مپ ۴ ثانیه طول میکشه
          ادم نابینا هم باشه باز این چیزارو میبینه
          ولی خب باید پلی استیشن داشت و این چیزارو تجربه کرد که متاسفانه شما تجربه نکردید

          AQUARIUS
          • farshadx گفت:

            اگر زره ای بلد بودی سرعت فشرده رو با سرعت SSD اشتباه نمیگرفتی
            https://gamefa.com/623860/ps5-hardware-specs-fully-revealed-10-28-tflops-of-gpu-performance/
            این لینک خود گیم فا و خبر مشخصات کنسول
            5.۵ سرعت خود ssd هست و به هیچ وجه بیشتر نمیشه اون سرعت فشرده کم اهمیترین موضوع هست که فقط هم سونی مطرحش کرده
            طبق همین استدلال سرعت همه SSD ها تو با فشرده سازی افزایش پیدا میکنه واسه همین بی اهمیت هست
            تمام مواردی که میگی تبلیغاتی بیش نیست
            برو یکم اطلاعاتت رو بیشتر کن بعد بیا از سرچ کردن حرف بزن

      • ASSADullah گفت:

        به طور دیگه CPU تشنه داده هست این رو از RAM میخواد و Ram از حافظه (SSD)
        خب اگر حافظه نتونه طلبی که ram از cpu داره رو پرداخت کنه “گلوگاه” ایجاد میشه. (حالا هرچقدر رم و CPU قوی باشن ، اصل مسیر ورودی (ssd))

        خب
        همین مسئله رو سونی با سرعت بالای ssd برطرف کرده تا گلوگاه رو به حداقل برسونه.

        Hamedagha mahan
      • farshadx گفت:

        به صورت کامل پرتو پلا پروندی
        SSD سونی ۵.۵ گیگ سرعت داره و xbox هم ۳ گیگ چطوری حساب کردی واسه سونی ۳ برابر xbox شد🤦‍♂️🤦‍♂️
        اون پاراگراف اولی که به صورت کلی چرند محض هست
        میدونی باید چقدر از فضار هارد ۶۰۰ گیگی حروم بشه برای رم؟! اصلآ خبر داری؟! رم ها چه سرعتی دارن؟!
        16 گیگ رم ps5 میتونه ۴۴۸ GB/s در ثانیه انتقال بده یعنی سرعت هر رم بیشتر از ۷ گیگ هست در حالی که سرعت SSD کنسول ۵.۵ گیگ هست و اصلآ از این تکنیک تو کنسول استفاده نمیکنن تا امروز من نشنیدم هیچ بازی و سازنده ای از این قابلیت نه فقط برای کنسول حتی برای pc استفاده کنه چون کار اشتباهی هست و دارندگان pc هم خودشون باید به صورت دستی این تغییرات رو اعمال کنن
        تمام اطلاعاتت اشتباه هستن
        اتفاقآ SSD کنسول xbox با همه فرق داره و نمیشه به راحتی افزایش داد و فقط یک برند و فرم فاکتور داره و بشددت اسان سازیش کردن برای کنسول
        اما ssd کنسول ps دقیقآ فرم فاکتور نسخه های pc داره و برای افزایش باید حرفه ای تر باشید
        و ۹۰% SSD های pc روی کنسول ps قابلیت نصب دارن
        وقتی از سخت افزار اطلاعات ندارید اینجوری با اعتماد به نفس هم اطلاعات غلط نشر ندید لطفآ

        Ezio Auditore da Firenze𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁
      • درود
        من مثلا تعمیرات کامپیوتر و کنسول میکنم!
        ولی باز در مورد حرفتون تحقیق میکنم..
        ..
        از حرفی که میزنید مطمئنید؟
        اس اس دی ها برای رایت کردن نامحدود نیستن و یه ظرفیت محدودی دارن!
        من خودم یه اس اس ۱ ترا داشتم بیش از ۴۴ ترابایت توش کپی کردم و خالی کردم..
        آخرش بخاطر حجم بالای رایتی که توش کردم مشکل رایت پروتکت پیدا کرد..
        بعد دادم گارانتی نتونستن تعمیرش کنن بجاش یه نو بهم دادن..
        اگه چیزی که میگی رو سونی عملی کرده باشه بعد از مدت کوتاهی اس اس دیش بدون شک خراب میشه..!
        رمها دائم هم رید و هم رایت میکنن.. وه برای اینکار ساخته شدن..
        اما اس اس دیها طوری طراحی نشدن که بتونن دائم رایت کنن و خراب نشن!

        این کاری که میگید رو میشه با یه ترفند ساده توی pc انجام داد.. البته بعد از مدتی اس اس دیت رو داغون میکنه
        ولی هیچ جا نشنیدم کنسول ps5 اینکار رو بکنه!

        ..
        در مورد اس اس دی pc باید بهتون بگم نسخه های جدیدش سریعتر از حافظه ی ps5 هستن..
        ولی هنوز به سرعت رم نمیرسن!
        رمها خیلی سریعتر عمل میکنن..
        قیمت رمها نسبت به اس اس دی ها گویای همه چیه
        ..
        اگه اس اس دیها میتونستن جایگزین رم بشن چرا شرکت ها اصلا رم میسازن؟؟

        ASSADullah
        • ASSADullah گفت:

          این نیست که ssd مثل رم رو باشه. درواقع از بار رم کم می‌کنه (اینطور بیان شده که مثل رم کار می‌کنه)

          agha mahan
          • جاهایی که نیاز به سرعت خیلی بالا نباشه میشه از ssd استفاده بشه بجای رم، توو کوییک رزیوم هم با همچین موضوعی طرفیم. ولی خب ssd هرچقدرم سرعتش بالا باشه بازم اصلا در حد و اندازه سرعت ده ها برابریه ram نیست. این جابجا شدن سریع و یکپارچه بین محیط ها هم نمیدونم چه صیغه اییه میگن فقط با ssd شدنیه، نمیدونم بازی bayonetta3 رو انجام دادین یا نع اگر نع برید تحلیل دیجیتال فاوندری رو ببینید اونا هم تعریف میکنن از این حرکت پلاتینوم گیمز که تونسته به یه نحوی اینکارو عالی ممکن کنه. توو بایونتا بین جهان های موازی جابجا میشه و این دنیا توو دنیای جدید محو میشه با سرعت بالا و یکپارچه. البته توو اون یکی دو ثانیه فریم تقریبا نصف میشه ولی سخت افزار سوییچ هم خیلییی ضعیفه و هارد ذخیره پرسرعتی هم نداره. البته مموری خوده من بالاترین سرعت مموری های evo سامسونگه که بازم نسبت به دسکتاپ ها پرسرعت نیست

            Ezio Auditore da FirenzeASSADullah
            • ASSADullah گفت:

              ssd اصلا نمیشه با سرعت رم مقایسه کرد.
              چون سرعتی که CPU می‌طلبی فقط از عهده ram برمیاد.
              کاری که رم می‌کنی ارسال داده با سرعت خیلی زیاد برای cpu هست.
              Ssd اینجا نقش اصلی برای ارسال رو انجام میده.
              شما فرض کن بخوای ۵گیک رو ارسال کنی به ram که ram اون رو با سرعت خیلی زیاد بده به cpu
              اگر اینجا از لحظه ارسال تاخیری صورت بگیره کل سیستم گلوگاه میشه چون ۵گیگ که باید مثلا در ۲ ثانیه ارسال میشد شده ۱۰ ثانیه (فرضی بود برای HDD)
              ssd چیزیه که رم و CPU آرزوشو رو داشتن 🤗

              درمورد بازی نیتندو
              همه چی برمیگرده به ساختار گیم که سازنده چطور می خواد از اون استفاده کنه (با توسط سخت افزار تایین شده)
              درضمن چیزی که همین الان متوجه شدم نیتندو سوییچ از حافظه emmc استفاده می‌کنه که حداکثر 300mb/s سرعت داره (۳برابر HDD )

              بعد مسئله حجم بازی هم هست.

              بعضی چیزا صرفاً برا تبلیغ گفته میشن.
              بنظرم ssd برا این نسل بیشتر حجم آزادی سازنده ها رو بیشتر کرده تا حذف لودینگ (یا ساختار طراحی گیم برای حذف لودینگ) چون مارپیچها حذف لودینگ هنوز وجود دارن..

              Ezio Auditore da Firenze
        • agha mahan گفت:

          جناب دراگون ssd کنسول ها فرق داره
          یعنی فک کردین درمورد این فکر نکردن؟
          کنسولا کم کمش قراره ده سال عمر کنن و مثل سگ سگدو بزنن اگه اینطور باشه که کنسولا تا الان دد شده بودن

          Ezio Auditore da Firenzefarshadx
          • درود
            داداشم اگه اس اس m2 دی پلی استیشن فرقی با اس اس دی m2 پی سی داره پس چرا کنسول فروشی ها چند ساله اس اس دیهای پلی استیشن رو با نسخه های قویتر pc ارتقا میدن..؟

            من شغلم تعمیرات کامپیوتر و کنسوله..
            از داخلشون خبر دارم
            هیچ فرقی بین اس اس دی m2 پلی با pc نیست..
            کسیکه میخواد ارتقا بده بهتره مدل ای دیتا یا سامسونگ رو جایگزینشون کنه
            نه ضعیفتر

            اگه حرفمو باور نمیکنی که میشه ارتقاش داد با نسخه ی pc این جمله رو توی گوگل سرچ کن!:

            (ارتقا اس اس دی ps5)

            یه سرچ بزن تا ببینی هیچ تفاوتی با هم ندارن..

            اس اس دی پلی استیشن از نوع m2 هست با درگاه pci4..
            این مدل نمونه های مشابه pc زیادی داره..

            ۲ تا ۳ برابر سریعتر از اس اس دی ایکس باکسه
            ولی هیچ فرقی توی فریم بازیها با نسخه ی ایکس باکس ایجاد نمیکنه

            اس اس دی پلی استیشن فقط پر سرعت تره و اگه قطعات دیگه موقع لود بازی گلوگاه نشن میتونه با سرعت بیشتری بازیها رو لود کنه نسبت به ایکس باکس

            از پیروان bloodyblade.Red
          • این اس اس دیها میتونن بازیهای ۱۰ سال بعد هم براحتی و بدون مشکلی لود کنن

            حتی اگه اون بازی ۷۰۰ گیگ حجم داشته باشه!

            ولی قطعات دیگه ی کنسولها به مرور کم میارن و به همین دلیل هم نسل عوض میشه

      • Young boy گفت:

        دستتون درد نکگه
        اطلاعات مفیدی بود

        Young boyfarshadx
    • ASSADullah گفت:

      جیگر چون تا الان هیچ بازیی از روی ssd ساخته نشده همه نسل ۸ یا میان نسلی بودن. (ساختار HDD کنسولها رو داشتن)

      طبیعی فقط سرعت لودی کمتری رو داشته باشی (اونم با تاثیر ناچیز)

      AQUARIUSEzio Auditore da Firenze𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁farshadx
  • اصلا گزارش اومده ابر کامپیوترهای گوگل و مایکروسافت و اپل هم نمیتونن این بازی رو اجرا کنن، فقط قدرت الهی و خداوندگاریه پلی فایوه که میشه همچین بازی ایی رو براش ساخت، مگه نمیبینید گرافیکش شصت برابره هلبلید و ماتریکسه و ده برابر رچت ان کلنک هم سریع و ssd لازمه 😐
    این آقای تاکای رو باید یبار از نزدیک ببینم یه کله پاچه باهم بزنیم بچه باحالیه 😃

    Young boy...Eternal...AbolfazlSfarshadxچرا استار فیلد باید گوتی بشه
  • S گفت:

    یاد این بچه دبستانی افتادم که میگن SSD بزنی گرافیک بازی بالا میره
    اینکه شخصیت اصلی طیف زیادی از حملات و اتک داره چه ربطی به SSD داره نمیدونم…

    Ezio Auditore da Firenzeاز پیروان bloodyblade.Red...Eternal...گیمری عادیچپ دستRazielfarshadxBrainiac( خداحافظ )
  • mbox گفت:

    اس اس دی خیلی قوی پرتوان و پرانرژی هست.

  • Ruby گفت:

    بالاخره یه بازی تمام نسل نهمی!

    Young boyاز پیروان bloodyblade.Red
  • hoseinm گفت:

    ۳۰اف پی اس؟؟؟ ۱۰۸۰ پلی بدیم بهتره ک

  • Peyman گفت:

    بله سخت افزار کنسول برای پورت کردن یه بازی روش شدیداً دست سازنده رو میتونه باز یا بسته کنه مثلا وقتی پلی استیشن سه اومد ساخت انچارتد نسخه دوم و سوم مخصوصا و گاد آف وار سه سازنده ها گفتن خیلی از لحاظ نورپردازی نرم عمل کردن انیمیشن ها رندر گیری سایه ها استفاده از اچ دی ار موقع رندر گیری خیلی کمکشون کرد و واقعا انچارتد سخت افزار پلی استیشن سه به چالش کشید هر بازی معمولاً اخرای نسل ساخته میشه برای چالش کشیدن کلی استفاده در حد ترکوندن از سخت افزار لست آف اس دو گوست اف توشیما برای پلی استیشن فور اخر نسل عرضه شد ردددرمپشن البته من رو فور پلی ندادم ببینم ایا خوب اجرا میکرد یا نه ولی کلا سخت افزار کنسول ها نسل نهم ایکس باکس ایکس پلی استیشن فایو خیلی خیلی دست توسعه دهنده ها رو در رندرگیری خروجی با کیفیت از بافت ها سایه ها نورپردازی ها باز گذاشته تاریخچه کنسول ها رو تو یه پک آموزشی از فرادرس میخوندم از کنسول های هشت بیتی مبگفت تا شصت چهار بیتی و الان که به اینجا رسیدیم

جلوه‌های بصری Final Fantasy 16 به خاطر SSD ممکن هستند