بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم
بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم
بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم
بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم

بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم

محمدرضا نوروزی
۱۲:۲۶ ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم

به عرضه Wo Long: Fallen Dynasty بسیار نزدیک هستیم؛ این فرصت خوبی است تا تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی را مرور کرده و انتظارات خود را از آن بیان کنیم.

استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) که بیشتر به خاطر عناوین محبوب Ninja Gaiden ،Dead or Alive و Nioh شناخته می‌شود، به‌زودی یک آی‌پی جدید ارائه می‌دهد و طرفداران این استودیو منتظر تجربۀ این بازی هستند. قبل از هر چیز، خوب است بدانید که بازی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ (۳ مارس ۲۰۲۳) عرضه می‌شود و برای تمامی کنسول‌های نسل نهمی و هشتمی و البته PC در دسترس خواهد گرفت. همچنین، این عنوان از زمان انتشار در دسترس مشترکین گیم پس قرار خواهد گرفت.

آن چه از Wo Long: Fallen Dynasty می‌دانیم

بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم

Wo Long: Fallen Dynasty در سال ۱۸۴ میلادی و در اواخر سلسله هان حول سه پادشاهی چین اتفاق می‌افتد. به نظر می‌رسد که شخصی به نام Guo Wei به همراه ارتش خود کودتا کرده و از طرفی موجودات شیطانی تهدیدات تازه‌ای برای جهان بازی محسوب می‌شوند.

بازی داستان یک سرباز بی‌نام را دنبال می‌کند که بازیکن کنترلش را به دست خواهد گرفت. گفته شده که دهکده‌‌ی این شخصیت توسط ارتش Yellow Turban (این افراد نام خود را از رنگ پارچه‌ای که شورشیان به سر خود می‌بستند گرفته‌اند؛ در تاریخ آمده است که دستار زردها علیه امپراطوری هان قیام کرده‌اند) نابود شده و لذا شخصیت ما تصمیم می‌گیرد تا به عنوان یک قهرمان به پا خیزد و اوضاع را مرتب کند.

در سوی دیگر، با توطئه‌ای پیرامون یک اکسیر مرموز با قدرت‌های عجیب و غریب روبه‌رو هستیم که طبق افسانه‌ها، زندگی جاودان به مصرف کننده‌اش می‌دهد و افراد بسیاری به دنبال کشف آن هستند. طبق تریلرهای منتشر شده، در طول مسیر بازی شما نه تنها با جنگ‌سالاران و متفکران نظامی مشهور تاریخ چین، از جمله لیو بی، کائو کائو و سان جیان مواجه خواهید شد، بلکه بازی شما را در برابر شیاطین و هیولاهای بی شماری نیز قرار می‌دهد.

همانطور که اشاره کردم، کاراکتر اصلی بازی شخصیتی بی‌نام است و از همین رو توسط گیمر شخصی‌سازی می‌شود. شما در ابتدای بازی توانایی آن را دارید تا به مانند اثر قبلی استودیوی تیم نینجا، یعنی Nioh، این شخصیت را مطابق سلیقه‌ی خود طراحی و ویژگی‌های ظاهری او را تعیین کنید

به نظر می‌رسد که داستان بازی نیز بسیار غنی بوده و از طرفی شاهد یک جهان مملوء از اطلاعات تاریخی مفید و اسطوره‌های تاریخی امپراطوری چین کهن خواهیم بود.

Wo Long یک تجربه‌ی اکشن ماجراجویی محسوب می‌شود که مبارزات آن بر پایه‌ هنرهای رزمی چین بنا شده است؛ ما این بار، شاهد مبارزات سریع و حرکات آکروباتیک هستیم. جادوهای مختلف نیز از دیگر ویژگی‌های Wo Long: Fallen Dynasty هستند که بر پایه‌ی ۵ عنصر آب، آتش، باد، زمین و فلز ساخته شده‌اند و پلیر می‌تواند با ترکیبشان، دست به خلق طلسم‌های مختلفی بزند.

این اثر نسبت به Nioh از قابلیت‌های جدیدی پشتیبانی می‌کند که در نوع خود جالب به نظر می‌رسند. برای مثال، شما می‌توانید داستان را به صورت Co-op و تا حداکثر ۳ بازیکن پیش ببرید. گفته‌ شده که بازی به بازیکن آزادی عمل بیشتری می‌دهد و شما می‌توانید به مانند عناوینی چون Sekiro، به صورت مخفیانه و یا هجومی بازی کرده و نقاط مختلف نقشه را به دنبال اسرار مختلف زیر و رو کنید.

بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم

از Sekiro نام بردیم؛ این عنوان شباهت‌های بسیاری به اثر یاد شده دارد؛ برای مثال، بازی تمرکز بیشتری روی میزان استقامت، دفاع و یا دفاع به موقع ضربات دشمن (دیفلکت) دارد و از این رو، مبارزات بازی با حفظ سرعت، نیازمند دقت بیشتری خواهند بود.

جالب است بدانید که بیش از ۴۰ زره مختلف نیز در طول بازی وجود خواهد داشت و بخش‌های مختلف زره‌ها به صورت جداگانه یافت می‌شوند و در انتها با کامل کردن هر ست به شما جوایزی اهدا خواهد شد. سلاح‌ها و زره‌های بازی نیز از طریق آهنگران قابل ارتقاء خواهند بود. همچنین، خشونت بازی در بخش‌هایی افزایش پیدا کرده است و شاهد ضربات و انیمیشن‌های خونین مختلفی به هنگام از پای درآوردن دشمنان و شیاطین بازی هستیم که بازی را هیجان‌انگیزتر جلوه می‌دهد.

از نظر فنی اما، گفته شده که بازی حداقل به یک پردازنده Intel Core i5-8400 یا AMD Ryzen 5 3400G، به همراه ۸ گیگابایت رم و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 (4 GB) یا Radeon RX 570 (4 GB) و همچنین ۶۰ گیگابایت فضای خالی نیاز دارند.

اگر قصد دارید تا بازی را در استانداردترین حالت ممکن تجربه کنید، پردازنده Intel Core i7-8700 یا Ryzen 3600 XT، به همراه ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیک GeForce RTX 2060 (6 GB) یا Radeon RX 5700 XT (8 GB) به شما پیشنهاد می‌شود.

بازی روی کنسول‌‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس دو حالت گرافیکیِ «اولویت نرخ فریم» یا «اولویت کیفیت رزولوشن» ارائه می‌دهد و سعی می‌کند به طور کلی رزولوشن و نرخ فریمی پویا داشته باشد.

همچنین کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، بازی Wo Long: Fallen Dynasty را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا خواهند کرد.

آن چه از Wo Long: Fallen Dynasty می‌خواهیم

wo long

پس از معرفی Wo Long، انتظارات طرفداران با توجه به تریلرها و اطلاعات منتشر شده بسیار بالا رفت؛ البته با استناد به کیفیت بالا و البته ظاهر جذاب و پر زرق و برق آثار پیشین تیم نینجا، این امر طبیعی به شمار می‌رود. بد نیست که ما هم به عنوان یک طرفدار، انتظارات خود از بازی را بیان کنیم.

بازی، ادعا می‌کند که قرار است حسابی ما را در تاریخ چین و اساطیر و افسانه‌هایش غرق سازد و از طرفی موجوداتی را به تصویر بکشد که هر یک ویژگی‌‌های منحصر به فردی دارند و از دل همین فرهنگ غنی به وجود آمده‌اند. طبیعتا ما هم انتظارمان چیزی فراتر از ادعای سازندگان نیست و امیدواریم تا وعده‌ای که داده‌اند به طور کامل در بازی پیاده‌سازی شده باشد.

وجود داستانی گیرا و جذاب و همچنین اکتشاف دنیای بازی برای سر در آوردن از اسرار موجود در آن از خواسته‌های ما خواهد بود. از طرفی، طراحی باس‌فایت‌هایی به یاد ماندنی و شخصیت‌های دوست داشتنی که برگرفته از ژنرال‌های واقعی و کاراکترهای محبوب هستند، دل هر گیمری را به دست خواهد آورد.

از باس فایت‌ها گفتیم؛ Wo Long: Fallen Dynasty یک اثر سولز-لایک نیست، اما با توجه به ساخته‌های قبلی استودیوی تیم نینجا، یعنی سری Nioh، می‌توان از این اثر انتظار تجربه‌ای چالش‌برانگیز را داشت. طبیعتا این تنها ظاهر باس‌های بازی نیست که آن‌ها را به یاد ماندنی می‌کند و انتظار داریم تا مبارزات حماسی و صد البته چالش‌ برانگیزی در بازی به وقوع بپیوندد.

بازی بر مبنای هنرهای رزمی چین بنا شده است و از ویژگی‌‌های مهم این سبک از مبارزات، می‌توان به انعطاف و سرعت بالا و همچنین ضربات هماهنگ و آکروباتیک اشاره کرد که طبیعتا می‌تواند چشم‌نواز ظاهر شود. انتظار داریم تا طراحی انیمیشن‌ها بسیار روان صورت گرفته باشد و سازندگان توانسته باشند تا این مبارزات را به شکلی خونین و البته تماشایی به تصویر بکشند.

یکی از نگرانی‌های موجود در رابطه با Wo Long، خشک بودن انیمیشن‌ها و ضربات مختلف است. با توجه به سبک مبارزات بازی، شاید اگر بازی خشک به نظر برسد، مبارزات نتوانند آنطور که باید و شاید تماشایی باشند و اندکی ذوق گیمر را کور کنند.

گفته شده که تعداد زره‌های بازی به عدد ۴۰ می‌رسد و حدودا ۱۵ نوع سلاح در بازی وجود دارد که بازیکن می‌توان آن‌ها را در طول زمان ارتقا دهد. سلاح‌های منحصر به فرد و جذاب بسیاری در هنرهای رزمی چینی وجود دارند که هر یک می‌توانند منبع الهام بسیار خوبی برای طراحی سلاح‌های بازی باشند.

بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم

از نانچیکو و Chain Whip گرفته تا سلاح‌های معروفی چون تونفا و نیزه همگی پتانسیل حضور در میان سلاح‌های بازی را دارند و هر یک دارای سبک مبارزه‌ مرگبار و البته زیبای خود هستند. می‌توان گفت که دست سازندگان حسابی باز بوده تا مبارزات بازی را به بهترین شکل طراحی کنند.

گفته شده که امکان گشت و گذار بازیکن در مراحل مختلف وجود دارد و از طرفی دست شما باز است تا مراحل را به صورت هجومی و یا مخفی‌کاری تجربه کنید. طبیعتا لازمه‌ی این امر، آن است که هوش مصنوعی خوبی برای دشمنان طراحی شده باشد؛ در غیر این صورت، مخفی‌کاری نه تنها لذت‌بخش نخواهد بود، بلکه به تجربه‌‌ی بازیکن ضربه خواهد زد. آنطور که در برخی از تریلرهای منتشر شده دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی بازی در بخش‌هایی ضعیف عمل کرده است؛ البته باید صبر کرد و دید تا در انتها خروجی کار به چه شکل خواهد بود.

تریلرها و گیم‌پلی‌های منتشر شده از بازی، مناطق بسیار زیبایی را به تصویر می‌کشند و این موضوع ریشه در طبیعت زیبای کشور چین دارد. دوست داریم تا مبارزات بازی در مناطق متنوعی صورت بگیرد و بازیکن را به گشت و گذار در خود تشویق کند.

احتمالا همه‌ی شما با موسیقی‌ سنتی چینی آشنا هستید و می‌دانید که ترک‌های طراحی شده در این سبک چه تاثیری روی فیلم‌های رزمی محبوب گذاشته‌اند. انتظار داریم تا به هنگام مبارزات، موسیقی‌های گوش‌نوازی بشنویم؛ اگرچه تا به الآن ترک‌های شنیده شده از طریق تریلرهای بازی راضی‌کننده بوده‌اند.

از نظر فنی، سیستم مورد نیاز اعلام شده نسبت به خروجی بصری آن سنگین است؛ در حالی که حتی شاهد عرضه‌ی بازی روی کنسول‌های نسل هشتمی هستیم. امیدوارم تا با توجه به شرایط موجود، دارندگان کنسول‌های نسل هشتمی نیز بتوانند از بازی لذت ببرند و اشکالی برای این دسته از گیمرها به وجود نیاید.

حرف آخر

Wo Long: Fallen Dynasty یکی از مورد انتظارترین عناوینی است که در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد و تنها چند روز تا عرضه‌ی این اثر فاصله داریم. تا به اینجا همه چیز به نظر سر جایش است و تنها باید منتظر ماند و دید تا کیفیت اثر نهایی به چه صورت خواهد بود. امیدواریم که با یکی از برترین آثار اکشن ماجراجویی سال روبه‌رو شویم.

آیا برای تجربه‌ی Wo Long: Fallen Dynasty هیجان‌زده هستید؟ شما نیز می‌توانید انتظارات خود از این بازی را در بخش نظرات بیان کنید.

ParsaZabiDARKSIREN...Eternal...Soulred-eyed Banished KnightMMYKINGmeysambخستهگیمر غمگینmasoud pc gamerfarshadxiSiavash

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم
بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم
بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم
بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم
بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • جانمی جان قرار بعد از تموم کردن اتومیک هارت که به بازی خیلی خوب برای من میرم سراغ این بازی وای وای باورم نمیشه با دلار ۵۰ هزاری بتونم انقدر ساده و کم هزینه بازی پلی بدم واقعا سپاس گذار مایکروسافت هستم با گیم پس که منو واقعا شیفته خودش کرد هرگز و هرگز تا این گیم پس باشه سراغ پلیستیشن نمیرم

    AAS(بازگشته است)Ninja theoreyzamanisasan2Ali 0zadeAli soulslikeRoozbehFocusمرد تنهای شبشبح اسپارتان...Eternal...گیمر غمگینmore
  • iSiavash گفت:

    بی صبرانه منتظر این بازی هستم. فقط امیدوارم برای کنسول های نسل هشتمی اشکال ایجاد نشه و بازی روان و بدون باگ رو شاهد باشیم.

    Ali 0zadeAmir(PC & PS4)گیمر غمگین
  • ترکیبی از سکیرو و نیوه🍷
    امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاد😁

    Amir(PC & PS4)Atomic Soldierpacman remasterediSiavash
  • سلام و احترام خدمت جناب آقای محمدرضا نوروزی.
    طی روزهای آتی عنوان Wo Long: Fallen Dynasty در دسترس طرفداران ژانر Hardcore قرار می‌گیرد که امیدوارم از آن نهایت لذت را ببرید.
    ۸ – یک طراحی مرحله/مراحل بایستی در عین سادگی کارآمد و پخته باشد.
    یک بازی (Video Game) همیشه و در همه حال از یک سری منابع محدود در جهت بهره‌برداری در طول طراحی استفاده می‌کند. دلیل این محدودیت‌ها به عوامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط می‌گردد. این مهم وظیفه یک طراح است تا بتواند با محدودیت‌ها کنار آمده و با استفاده از تمامی منابعی که در اختیار دارد در جهت خلق یک اثر هر چه بی‌نقص برآید.
    طراحی منعطف یا در اصطلاح Modular Design همان تکنیکی است که یک طراح باهوش و نخبه از آن برای طراحی یک مرحله استفاده می‌کند. یک طراح توانمند هرگز ((تأکید می‌کنم، هرگز)) تمامی یک مرحله را به صورت دستی و از صفر تا صد طراحی نمی‌کند بلکه برعکس از تکنیک Modular Design در جهت خلق یک Level کارآمد استفاده می‌کند.
    به یاد داشته باشید شما برای انجام یک پروژه هرگز زمان بی‌نهایت نداشته و نخواهید داشت.
    حال از این منظر به خالقینی همچون FROMSOFTWARE نگاهی بیاندازید که چگونه و با چه نبوغی دست به خلق این مهم می‌زنند. این ناشر در طول دو نسل به طور متوسط هر ۴ سال یک بار یک اثر درخور خلق کرده است که بهترین مثال برای موضوع فوق می‌باشد.
    اگر عمری بود به طور مفصل به موضوع Modular Design نیز خواهم پرداخت.

    Abolfazlred-eyed Banished KnightCharlie ChaplinGrandWarden
  • Peyman گفت:

    قطعا هستم منی که نتونستم اثار سولز جلو ببرم برای شروع می‌تونه اثر خوبی باشه چالشش اندازه بلاد بورن سکیرو فکر نکنم باشه ولی واسه امثال من که تمرکز بالا و سرعت عمل همزمان نداریم این بازی تمرین خوبی هست برای شروع از طرفی هم خودم عاشق افسانه ها داستان اساطیری دیو پری غول هستم 😂افسانه های شرقی مخصوصاً ژاپن چین و سبک بازی های سکیرو اگه اشتباه نکنم این استودیو تنچو رو تولید کرده بود وای یادش بخیر سال هفتاد نه یا هشتاد بود اولین بار تنچو پلی دادم خیلی سخت بود ولی شدیداً عاشق مبارزات بازی بودم سیستم قطع عضو بیست سال پیش پیاده کردنش سخت بود برنامه نویسی قوی دقت خیلی خیلی بالا زحمت فوق‌العاده چند برابر بیشتر از الان میخاست که نینجا با تنچو اون زمان ثابت کرد نیهو رو پلی ندادم جرأت نکردم گفتم حیف بازی به این خوبی مثل سکیرو نمیتونم جلو برم حسرتش رو دلم میمونه سکیرو دقیقا شد حسرت برام ایکاش کمی فقط کمی مهربون تر نه اسونتر مهربون تر تو مینی باس ها باس ها میساخت میازاکی دیگه شک ندارم می‌تونستم برم جلو حیف شد الدن رینگ سختی مناسبی داشت ولی بلاد بورن سکیرو و دارک سولز نسخه دومش واقعاً قبول کنیم بی حد سخت بودن

    گیمر غمگینAli soulslike
    • Lu Bu گفت:

      با الدن شروع کن سراغ هر باس هم ک میری اورپاور برو با شمشیر سرعتی بازی کن . استرست کم میشه و خیلی راحت یاد میگیری قلقشو ، امان از استرس ، امان از زود قلت زدن ک به واسطه همین استرس به وجود میاد . خیلی کم کسایی هستن ک واسه بار اول بتونن باس رو از پا در بیارن در صورت اینکه اورپاور نباشن ، پس حداقل باید چندین بار شکست بخوری تا حرکاتشو یاد بگیری ، واقعا دوست ندارم یکی از این اثار محروم بشه .

    • دارک سولز ۲ اسون ترین بازی میازاکی بود که خیلی از طرفدارا بخاطر همین اعتراض کردن و تو دی ال سی ها وضعیت بهتر شد و سخت تر شد بازی. اونم بخاطر اینکه کارگردانش میازاکی نبود.اتفاقا برای شروع سولزبورن ها بلادبورن از همه عامه پسندتره خودمم با همون شروع کردم

      pacman remastered
    • اتفاقا اگه در حد نیوه باشه سختیش اصلا گزینه‌ی خوبی نیست چون از بازیای میازاکی سختترن. بلادبورن بهترین گزینه واسه شروعه؛ هم شاهکاره هم سیستم مبارزاتش ساده‌تره هم حالت پیشرویش خطی‌تره و کمتر گیجت میکنه. پری کردن هم توی بلادبورن خیلی ساده‌تره و تایمینگ طولانی‌تری داره پس تفنگ بلادبورن رو اصلا دست کم نگیر. البته دیمون سولز هم خیلی سخت نیست. اگه پلی ۵ داری ریمیکش گزینه‌ی خوبیه اگه هم پیسی خوب داری (سی‌پی‌یوی خوب منظورمه) میتونی با RPCS3 نسخه‌ی کلاسیک رو بری. کمک هم خواستی بیا بپرس سولزبورن باز زیاد داریم توی سایت…

  • من که شدیدا هایپم براش و مخصوصا با توجه به قیمت بازیها روی کنسول من بین این و رزیدنت اویل ۴، این بازی اولویتم هست چون خودمم سولز باز هستم و خب این عنوان گیم پلی خیلی طولانی تری نسبت به رزیدنت اویل داره(حدود ۴۰ ساعت) و ترجیح میدم روز عرضه بازیش کنم. امیدوارم خواسته های ما طرفدارای سولزلایک رو براورده کنه چون از ساخته قبلی همین استودیو یعنی سری nioh حسابی راضی بودم

  • Lu Bu گفت:

    مطمعنم این بازی موفق میشه و متاشم صدرصد بالای هشتاد پنج خواهد بود

بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم