بهترین مراحل بازی های ویدیویی؛ قسمت دوم
مراحلی که در ذهن و خاطرات گیمرها ماندگار شدهاند بیشمارند، بنابراین یک بار دیگر تصمیم گرفتیم نگاهی به برخی از بهترین مراحل بازی های ویدیویی بیندازیم.
بعد از نگارش قسمت اول و درخواستهای فراوان شما برای انتشار قسمت دوم، تصمیم گرفتم لیست دهتایی دیگری از بهترین مراحل بازیهای ویدیویی تهیه کنم. در این لیست نام مراحل و عناوینی را میبینید که به دلیل محدودیت در مقاله قبلی جایی نداشتند. شما میتوانید قسمت اول را از این لینک مطالعه کنید.
توجه: این لیست بر اساس تجربیات شخص نویسنده در تجربه عناوین مختلف نوشته شده است. با توجه به وسعت گسترده صنعت بازیهای ویدیویی، میتوان صدها مرحله دیگر نام برد که هرکدام از آنها زیبا و هیجانانگیز هستند. جدا از اینها، سعی شده است تا از عناوین مستقل در این لیست استفاده نشود تا خواننده ارتباط بیشتری با موارد ذکر شده برقرار کند. همچنین با توجه به محدود بودن گنجایش مقاله، نمیتوان به تمام مراحل خوب صنعت اشاره کرد. ترتیب قرارگیری موارد مذکور در این لیست نیز ارتباطی به بهتر یا بدتر بودن آنها نسبت به یکدیگر ندارد.
Sonic the Hedgehog – Green Hill Zone
مرحله Green Hill Zone، بسیار شبیه به Airship Fortress در Mario Bros. 3 است؛ یک مرحله بسیار نمادین که شاید بسیاری از هواداران Sonic را با این مرحله به یاد میآورند. این قسمت بازی یکی از بهترین مراحل Sonic the Hedgehog بود. بازیکنان میتوانند بخشهای پلتفرمینگ و طراحیهای محیطی عالی این مرحله را با سرعت بالا Sonic تجربه کنند. ما هرگز مرحلهای به این خوبی در دیگر بازیهای Sonic ندیدیم. این مرحله سرشار از چمنزارهای سرسبز با ویژگیهای محیطی مانند درختان نخل، صخرهها و حیوانات جنگلی متعدد است.
مانند مراحل دیگر بازی، Green Hill شامل ۳ بخش اصلی است. در بخش سوم، Sonic قبل از رفتن به مأموریت دوم با آنتاگونیست بازی یعنی Doctor Eggman مبارزه میکند. Green Hill Zone نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کرد، به ویژه بابت موسیقی بینظیر آن بسیار تمجید شد. Green Hill Zone همچنین توسط منتقدان به عنوان یک مرحله کلاسیک و شناخته شده خطاب میشود.
Crysis – Reckoning
بازی Crysis با نقشههای بزرگ، گیمپلی سرگرمکننده، اکشن عالی و مکانیکهای درخشان، بازی بینظیری بود، اما هیچ یک از مراحل موجود در بازی به اندازه Reckoning، آن حس لذتبخش و فراموش نشدنی را ایجاد نکردند. نقشههای موجود در این مرحله فوقالعاده بودند؛ مناطق باز گسترده با کارهایی زیادی که میتوانستید در آنها انجام دهید، از ویژگیهای بارز دیگر این مرحله بود. همچنین به دلیل گستردگی محیط، Immesive این مرحله فوقالعاده بود و راههای زیادی برای از بین بردن دشمنان یا عبور از آنها وحود داشت. تیراندازی و مبارزات در Reckoning بسیار سرگرمکننده بود و مناظر و پس زمینه این مرحله، چشمها را نوازش میکرد. یکی از دلایلی که من هرگز Crysis را فراموش نمیکنم، همین مرحله است.
مرحله Reckoning یازدهمین و آخرین مرحله Crysis است. این مرحله در اطراف محیط استقرار نیروهای Ceph تمرکز دارد که اولین حمله گسترده را برای بیرون راندن نیروهای انسانی و حرکت در مقیاس جهانی انجام میدهند. قبل از انجام این کار، آنها باید تهدید اصلی USS را از بین ببرند. این مرحله به تنهایی ارزش وقت گذاشتن شما برای تمام کردن Crysis را دارد.
God of War – Blades of Hades
برخی میگویند Blades of Hades ناامید کننده بود، اما گروهی دیگر از جمله شخص من، به فوقالعاده بودن آن باور دارند. بازیکنان در این مرحله نه تنها از مبارزات بیوقفه و معماهایی که God of War مملو از آن است، موقتا فاصله گرفتند، بلکه با یک طراحی مرحله بینظیر مواجه شدند که به مهارتهای عالی و دقت بالا نیاز داشت. Blades of Hades بخش بسیار کوتاهی از یک مرحله بزرگتر بود، اما تا زمانی که ادامه داشت، بسیار سرگرمکننده بود.
دلیل اصلی خاص بودن این قسمت از اولین نسخه God of War، تفاوت بزرگ آن نسبت به مراحل دیگر است. در مراحل دیگر بازی یا شما در اکشن شلوغ بازی غرق بودید و یا معماهای گاها سخت و آسان را حل میکردید. پتلفرمینگ Blades of Hades موجب ایجاد تنوع در بازی شد و به شما نشان داد که God of War همیشه لزوما به معنای کشتن و جنگیدن نیست.
Mass Effect 2 – Kasumi: Stolen Memory
در سرتاسر مجموعه Mass Effect، هدف اصلی فرمانده شپرد نجات کهکشان است. بنابراین، قهرمان بازی زمان زیادی را صرف حل مشکلات متفرقه نمیکند. با این حال، این اتفاق در یکی از DLCهای بازی به نام Kasumi رخ میدهد. این ماموریت به قدری خوب است که DLC مذکور را در میان بهترینهای این سری قرار میدهد.
هدف اصلی، تصاحب یک جعبه خاکستری است که ارزش احساسی قابل توجهی برای Kasumi دارد، زیرا متعلق به شریک سابق او است. با این حال، این جعبه توسط قاتل شریک زندگی او، یعنی Donovan Hock تصاحب شد و در خزانه این مرد ثروتمند قرار گرفت. بنابراین، شما باید مهمانی Donovan Hock را به هم بزنید و این جعبه ارزشمند را به دست بیاورید. با این حال، وقتی خزانه را پیدا میکنید، متوجه میشوید که چند سیستم دفاعی و امنیتی بزرگ دارد. قفل صوتی و اسکنر DNA، از جمله این موارد هستند. شما باید راهی برای عبور از هر کدام از این سیستمهای امنیتی پیدا کنید. خنثی کردن هرکدام از آنها مستلزم حل یک پازل جذاب و سرگرمکننده است.
از نکات جالب این مرحله، تاثیرگذاری آن در روند داستان Mass Effect 3 است. Kasumi در بازی Mass Effect 3 و در جریان ماموریت Citadel: Hanar Diplomat باز میگردد. اگر شپرد ماموریت مذکور در DLC بازی Mass Effect 2 را انجام دهد، Kasumi در طول ماموریت به شما کمک خواهد کرد و پس از آن برای کار روی Crucible استخدام خواهد شد. اگر ماموریتش در نسخه قبلی را انجام نداده باشید، او باز هم در صحنه حاضر میشود، اما در نبردها به شما کمک نمیکند.
Payday 2 – Shadow Raid
با اینکه قالب کلی مراحل Payday 2 مشابه یکدیگرند و حول محور سرقتها جریان دارند، اما ماموریتهای خوب و فراموش نشدنی زیادی نیز در بازی دیده میشود. در مرحله Shadow Raid، هدف اصلی غارت یک انبار بزرگ پر از کالاهای گران قیمت است. آنچه این دزدی را از بقیه متمایز میکند، مخفیکاری بودن آن است. اگر زنگ هشدار را به صدا درآورید، فقط یک دقیقه فرصت دارید تا ماموریت خود را با موفقیت انجام دهید.
بنابراین، تیراندازی یا نبرد با پلیس در این ماموریت معنا ندارد. شما باید نفوذ کنید، تا جایی که ممکن است چیزهای گران قیمت را بردارید و فرار کنید. همانطور که این موضوع همیشه در مورد Payday 2 صدق میکند، راههای مختلفی مقابل شما برای انجام و تکمیل ماموریتها وجود دارد.
The First Colossus – Shadow of the Colossus
چالش برانگیز و سخت، اما بدون شک ارزشش را دارد! بیایید به مرحلهای برویم که حس موفقیت و پیروزی را به خوبی به شما هدیه میدهد. بازی تازه شروع شده است و ایدهای از اطراف خود ندارید. ناگهان به یک غول بزرگ میرسید که عظمت، قدرت و بزرگی او به راحتی قابل لمس است. در لحظات اول ایدهای برای نحوه چگونگی شکست دادن آن ندارید، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی متوجه میشوید که باید با چسبیدن به موهای این هیولا، از بدن او بالا بروید تا به نقطه صعف اصلی او، یعنی سرش برسید.
وقتی اولین غول یا اصطلاحا Colossus بازی را شکست میدهید، حس میکنید که یک کار غیرممکن را انجام دادهاید، اما این تازه شروع سختیهای پیش روی شماست. اوئدا با این بازی یک اثر هنری تمام عیار را خلق کرده است و هیچ کلمهای نمیتواند حس شما هنگام مواجه شدن و مبارزه با اولین Colossus را توصیف کند. این مرحله و به طور کلی تمام مراحل Shadow of the Colossus به ما اثبات میکند که فقط با خلاقیت میتوان صنعت بازیها را به جلو هدایت کرد. اگر این بازی را تجربه نکردهاید لحظهای درنگ نکنید، Shadow of the Colossus بدون شک یکی از آن تجربههایی خواهد بود که در عمر خود هرگز مشابهاش را ندیده و نخواهید دید.
Sen’s Fortress – Dark Souls
مگر میتوانیم از بهترین طراحی مراحل در بازیها صحبت کنیم و نامی از آثار هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) و فرامسافتور (FromSoftware) به میان نیاوریم؟ سری Dark Souls و اولین نسخه آن که بدون شک کلاس درسی برای تمامی علاقهمندان به طراحی محیط و مراحل هستند. بازی اول Dark Souls شاید نقطه اوج تمامی محصولات میازاکی در پیوستگی محیطی و پلتفرمینگ چالشبرانگیز باشد. بالاخره وقتی صحبت از این سبک میشود، چالش و سختی حرف اول را میزنند.
بازی Dark Souls شاید سختترین و پربارترین بازی نسل هفتم است و این همان مرحلهای است که باعث میشود بسیازی از افراد، تجربه بازی را برای همیشه رها کنند. در لحظه به لحظه این مرحله، احتمال مردن شما وجود دارد و با توجه به تاریکی و غیرمنتظره بودن مسیر پیشرو، گذر از آن به یک ماموریت غیرممکن تبدیل میشود. شما برای رسیدن به ورودی شهر Anor Londo، شما باید از یک معبد بزرگ و مرگبار گذر کنید.
جدا از دشمنان شبیه به مار که میتوانند به تنهایی اصلیترین خطر مسیر شما باشند، محیط ذکر شده سرشار از تله و دامهای مرگبار است. از تیغههای آهنین بزرگ در حال حرکت گرفته تا توپهای بزرگی که برای له کردن شما کافی هستند، همه اینها Sen’s Fortress را به یکی از چالشبرانگیزترین و شاید بهترین مراحل سری Dark Souls تبدیل میکنند.
Psycho Mantis – Metal Gear Solid
بازی Metal Gear Solid اولین عنوانی بود که بر مخفیکاری سه بعدی تسلط یافت، اما بیشتر به خاطر باس فایتهای طولانی و غیر متعارفش به یاد آورده میشود. خاطرهانگیزترین و خلاقانهترین آن، مربوط به همین بخش بازی است که میتواند مغزتان را منفجر کند. Psycho Mantis یکی از اعضای روانی گروه FOXHOUND بود که در تصرف مسلحانه جزیره Shadow Moses در سال ۲۰۰۵ شرکت کرد. او یک ماسک مخصوص برای جلوگیری از نفوذ افکار مردم به ذهنش میپوشد که او را منحصر به فرد میکند.
در سال ۱۹۸۴، Mantis اساسا خود را مجذوب کسانی میدانست که احساسات منفی در خود دارند، بنابراین Yevgeny Borisovitch Volgin را در مسیر انتقامش همراهی میکرد. او بعدا با نام رمزی Tretij Rebenok (به روسی به معنای “فرزند سوم”) برای XOF کار کرد و بعد از مدتی از سازمان جدا شد. مبارزه با این شخصیت، یکی از بهترین لحظات سری و نسخه اول است. بدون هیچ اسپویلی در این مقاله، میتوانید ویدیو این مبارزه حماسی را از این لینک تماشا کنید.
The Village – Resident Evil 4
بدون شک اینجا با یکی از ترسناکترین ۱۵ دقیقههای تاریخ صنعت گیم روبهرو هستیم، جایی که لیان اس کندی در اولین لحظات ماموریت غیرممکن خود برای نجات دختر رئیس جمهور، با وحشتناکترین لحظات عمر خود مواجه میشود. وقتی اولین بار وارد روستای مخوف Resident Evil 4 میشوید، سکوت عجیب و خلوت آن شما را آزار میدهد و جدا از اینها، دو راننده عجیبی که در ابتدای بازی شما را به روستا میرسانند، به ترس و حس دلهره شما میافزایند. جلوتر که بروید، متوجه میشوید که افراد این روستا به یک نوع بیماری خاصی مبتلا شدهاند و در هر حالی به شما هجوم میآورند.
طراحی محیط و تعداد دشمنها به گونهای است که در ظاهر، راه فراری برای شما به نمایش گذاشته نمیشود. به هرجا که فرار کنید و هرچقدر که دشمنها را بکشید، تاثیری در امنیت شما ندارد و خطرات از همه ور به سمت شما هجوم میآورند. بدون شک اولین روستای Resident Evil 4 که آن را در اوایل بازی ملاقات میکنید، یکی از دلهرهآورترین و البته هیجانانگیزترین مراحل و مکانهای سری Resident Evil است.
Cronos – God of War 3
این تنها مرحله در تمام بازیهای ویدیویی است که میتوانید در آن ناخن یک تایتان یونان باستان را دربیاورید، از مری او به پایین بپرید، راه خود را در معده او باز کنید و سپس او را بکشید! بازی God of War 3 سرشار از باس فایتهای حماسی است، اما مبارزه با کرونوس حس و حال دیگری دارد. در نگاه اول، کریتوس و کرونوس از نظر جثهای اختلاف زیادی با هم دارند و کریتوس تقریبا اندازه یک بند انگشت کرونوس است، اما همیشه گفتهایم “فلفل نبین چه ریزه!”. کریتوس بارها ثابت کرد که سایز و اندازه دشمنانش برای او شوخی است و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ چیزی هراس ندارد.
شما در این باس فایت باید تک به تک و با حوصله به اجزای مختلف بدن کرونوس آسیب وارد کنید تا در نهایت بتوانید ضربه نهایی را به او بزنید. در اساطیر یونان، کرونوس آخرین فرزند گایا و اورانوس و امپراتور تایتانها بود. ششمین و آخرین فرزند او با نام زئوس، پسری بود که طبق پیشگویی کرونوس را سرنگون کرد و تایتانها را شکست داد، پیشگویی که برای خود او حتی فرزند او نیز رخ خواهد داد…
حالا که با برخی دیگر از بهترین مراحل صنعت گیم از دید من آشنا شدید، نظرات خود را مجددا با ما به اشتراک بگذارید. به ما بگویید که کدام مراحل از کدام بازیها لحظاتی فراموش نشدنی را برایتان رقم زدند و جدا از اینها، اگر قسمت دیگری از این سری مقالات میخواهید، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
رزیدنت اویل ۴ همون اول کاری میکنه که بگی:
جون!چه شاهکاری 🗿🤝
واقعا حق گفتی وقتی اولش با اون تریلر و مرحله اول که خیلی خفن و پر جزئیات هستش کیف می کنی.
لامصب هیچ وقت یادم نمیره که تفنگ اول بازی داخل درجه اول مثل تفنگ آبپاش بود لامصب و هر چقدر می زدم اصلا نمی مردند.
مرحله آخر آلن ویک
Alan Wake فقط اون مرحلش که باید با بری تو سکو موسیقی جلو Taken ها مقاومت کنی یعنی خداست !
خیلی سخت بود
جای مرحله آتیش زدن مزرعه Far Cry 3 خالیه مخصوصا با آهنگ فوق العاده Make it bun dem
واقعا اون آهنگ عجب هایپی تزریق می کرد به آدم. یکی نیست به این یوبی سافت بفهمونه که بجای اینکه هر سال یه فارکرای بده حداقل نسخه های خوبش مثل farcry 2 و farcry 3 رو ریمستر کنه .
Blades of Hades ؟
نا امید کننده؟
این چه شوخی های بی مزه ایی هست یه سری می کنن؟
مرحله ویلیج اویل ۴ خیلی خدا بود امید که در ریمیک به خوبی نسخه اصلی باشه
این سبک مقاله سبک خیلی خوبی بود که شروع کردید لطفا ادامه بدید
یادم رفت بگم
انتخاب عکس کاور مقاله ۱۰.۱۰
یعنی ادم هی دلش می خواد بیاد گیمفا تا این پستر رو در بالای سایت ببینه
دقت کردین گاد اف وار های یونان بعضی از مراحلشون سلیقه ای بوده؟
مثلا من از باس هیدیس توی گاد اف وار ۳ خوشم نیومد ولی بقیه ازش تعریف میکنن
هیدیس که عالی بود…تمام باس های خدای جنگ ۳ واقعا تو یه لول دیگه بودن
دقیقا
خیلیا معتقدن بهترین باس فایت GOW 3 هرکول یا زئوسه
ولی واسه من با اختلاف همون باس اول پوسایدن بهترینه
هرموقع بازیو شروع میکنم تمام دیالوگاشونو با خودم زمزمه میکنم
You challenge me moran
A god of Olympus
A true warrior does not hide ((Poseidon))
Leave the sea’s and face me!
اصلا حالا که اینطوره سه گانه اولو دوباره میرم
Interesting choice🤝🏻🔥
You have disrespected the Gods for the last time Kratos
* Mortal
یک پیام از صلاح الدین :
مرحله آخر هر دو رد دد می تونستن تو لیست باشن…
و همچنین مرحله ۵۰ جنگ های صلیبی…
من از ۴۸ هیچوقت نتونستم بیشتر برم
از ۴۰ به بعد هم واسه هر کدوم یه هفته طول کشید
یک پیام از صلاح الدین :
فقط یه هفته؟
من تو رو تحسین می کنم 😅😅😅
یه زمانی بیکار بودیم روزی هفت هشت ساعت راحت پلی میدادیم
اه یادش بخیر
بهترین مرحله فقط دار زدن کولم اودریسکول تو rdr2
مرحله اخر ردد 💔 اون اهنگ لعنتی و سوارکاری ارتور
اون منطقه sens fortress عجب جهنمی بود واقعا وقط یک بونفایر داشت در از تله هم بود
مکانیک های دارم سولز هم دست یه دست هم میداد که از اون پل های مسخره که یه ورش انمی و وسطش موانع متحرک باشه بی افتی
تشکر بابت این مقاله ❤
مرحله سقوط برج ایفل تو مدرن وارفیر ۳ ( اسم مرحلشو نمیدونم )
Iron Lady
کالاف هر نسخه که میده توش بالاخره باید یه مرحله شاهکار باشه🗿♥️اصلا کالاف بدونه یه مرحله عالی معنا نداره🗿♥️👌
حضرت کریتوس کبیر
Mass effect 2 یه داستان ثابت رو روایت نمیکنه ، همین قضیه که واقعا زیاد داستان اصلی رو پیش نمیبره باعث شده به یه مجموعه ی خفن گنده از مراحل خوب و شخصیت پردازی های عالی تبدیل بشه
هر طرف رو نگاه میکنی تو مس افکت دو ماموریت خوب میبینی
از suicide mission تا لویالیتی میشن موردین همشون خوبن
مس افکت سه هم چند تا از مراحل اصلیش واقعا خوبن که بهترینشون همون مرحله ی مربوط به گروگان هاست بنظرم ، چه اصلیه چه فرعیه با گرانت
.
جز اون مرحله ی آخر اسپک آپس هم خیلی لول سرپاییه ، بازی عملا ران اند گان میشه:)
Dishonored 1-2
PREY
Deus ex Human revolution
-__-
دقیقا مرحله فرعی Kasumi بهترین بود نسبت به بقیه اعضا
سوساید میشن هم که تو بخش اول گفتین کلا فضاییه… اصلا مس افکت ۲ پر شده از کوئست های شاهکار😄😄
عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای امیرحسین رنجبر. شب حضرتعالی بخیر و خوبی.
مقاله فوق نگاهی کلی بر مقوله طراحی مرحله در بازیهای ویدیویی داشته که به آن Level Design نیز میگوییم.
اگر شما پیامهای اینجانب را دنبال کرده باشید احتمالاً تاکنون معنای Level و Level Design را متوجه شدهاید و میدانید که برای طرح ریزی کلی یک Level چه مراحلی بایستی طی گردد.
به دقت به تمامی مثالهای فوق که توسط نویسنده محترم ذکر شده نگاه کنید و از خود سه سوال اساسی که قبلاً طراح/طراحان مراحل از خود پرسیدهاند را بپرسید:
1 – هدف از خلق این مرحله/مراحل چیست؟
2 – چند راهحل منطقی درون مرحله/مراحل طراحی شده است؟
3 – چگونه میتوان در ایجاد حس غوطهوری و منتقل کردن احساسات به مخاطب موفق عمل کرد؟
طرح مسئله:
((مرحله Village (روستا) در عنوان Resident Evil 4))
1 – هدف از خلق این مرحله با توجه به داستان سری عناوین RE در چند نسخه قبل و روایت اکثر ایشان در شهر Raccoon City چیست؟ چه توجیه و ارتباطی میتوان میان Village و آن شهر یافت؟
2 – طراح/طراحان مرحله Village از چند روش و به چه اشکالی برای پیشروی و تعامل در این مرحله استفاده نمودهاند و چگونه آن را به مخاطب خود آموزش دادهاند؟
3 – طراح/طراحان این مرحله (Village) از عامل زمانی ((روز روشن)) در جهت ایجاد رعب و ترس و فضاسازی و غوطهوری مخاطب خود بر خلاف تمامی سه نسخه اصلی پیشین استفاده کردهاند. چرا؟
سوالات فوق را با دقت و تفکر پاسخ دهید تا بتوانید نگاهی موشکافانه، ریزبینانه و هوشمند به مقوله Level Design داشته باشید. تمامی سعی خود را کردم تا از ایجاد مسائل سخت برای شما اجتناب نمایم.
ادامه دارد…
جواب برای دارک سولز که مشخصه.افزایش فشار در پلیر
جناب چمنی خوش برگشتید
نویسنده محترم؛ کلمه “خوش برگشتید” در ادبیات فارسی صحیح نیست.
بهتره از خوش آمدید استفاده کنید.
برام مهم نیست چی در ادبیات فارسی صحیح بوده دوست عزیز. ادبیات فارسی دیگه تغییر کرده. تغییرش دادیم. البته اگه ادبیات فارسی مونده باشه. ضمن اینکه خوش آمدید در این سناریو اصلا معنای مورد نظر منو نمیرسونه
تک تک مرحله ها و باسای dark souls 1 انقدر خوب بوده ک هنوز با جزئیات یادمه
رد دد ۲ اون مرحله که میری تو جزیره و باید فرار کنی
مدرن ۲ اون مرحله که تو فرودگاه هستی !!!
انصافا حس پیروزی فقط کشتن اولین غول shadow of the Colossus
یادمه اونزمان داداشم گفت، نوید دیوانه شده، یک ساعته داره از سر و کول این غوله بالا میره 😂🤦🏻♂️
بنظرم معبد خواهران تقدیر GOW 2 هم میتونست در لیست حضور داشته باشه که در اون مرحله پازل های درگیر کننده و پلتفرمینگ محشری رو به نمایش گذاشتن
مبارزات که دیگر جای خود
سنز فورترس اخه 😐 چقدر این منطقه عذاب بود بدترین منطقه بازیه بشدت ناجوانمردانه گریه ادمو درمیاره به نظرم جای خالی یکی از مراحل دیسانرد ۲ تو این لیستا حس میشه همیشه مخصوصا مرحله کلاک ورک و سفر در زمان که شاهکار دیزاین بودن مخصوصا کلاک ورک که انقدر فوق العاده و عظیم و عجیبه ادم اولش با خودش میگه سازنده ها چجوری این مرحلو طراحی کردن سفر در زمانم که خدای خلاقیه واقعا، بقیه مراحل بازی هم از نظر دیزاین چند سر و گردن بالاترن از بقیه بازیا
بدتر از blighttown ؟
مرحله ی بعدش ک باس ارسنین و اسماگ هست که بدتره خدایی
۱۰-۱۵ سال پیش گیم زدن عجب حسو حالی داشت
بدون دغدغه میشستیم پای گیم
نه نگران اجاره خونه بودیم نه نگران پول آب برق گاز نه خلافی ماشین نه کم شدن ساعت اضافه کار
مامان بابا نگران ما بودن و ما نگران کاراکترایی که کنترلشون میکردیم
اما الان کسی نیست نگران ما باشه ولی ما تا دلت بخواد نگرانی داریم ، ولی هنوز یه گوشهای از قلبمون نگران شخصیتای محبوبمون هستیم
چقدر Sen’s Fortress خارق العاده بود
تو نگاه اول و همون اولین بار که واردش میشی و اون man-serpent هارو میبینی و اون میزان از تله و این واقعیت که بونفایری هم نیست به راحتی میتونه در ابتدا کابوس خیلیا بشه
ولی وقتی تمام و کمال کل اون منطقه و تله هاشو به خاطر بسپری تبدیل به یکی راحت ترین مناطق دارک سولز میشه
به شخصه خودم چندین بار اولین بار که بازی کردم نزدیک یه ساعت سر اون دو تا من سرپنت دروازه ورودی مونده بودم 😂
Sens fortress made me question my life choice 😂
واقعا یکی از رو مخ ترین محیط های دارک سولز ۱
البته محیط رو مخ کم نداشت دارک سولز ۱
حاجی رفتین رو مخ ترین مراحلو لیست کردین ؟😂 سولزپلیری نیست از سنس فورترس زخم نخورده باشه شدو ریدم اگر اسکیل مخفی کاریت بالا نباشه غیرقابل انجام دادنه ولی انصافاً payday مراحل به یاد موندنی کم نداره مخصوصا the big bank عالیه
دقیقا ، اونجارو آدم باید بار ها و بارها بمیره تا مسیر و تله ها دستش بیاد
البته new Londo ruins هم کم رو مخ نیست
forbiddenwoods Bloodborne هم فوقالعاده بیادموندنیه
ویلیج ایول ۴ انقدر عالی بود که حتی تو ایول ۸ از شروعی مشابه و با الهام از اون استفاده کردن 😍
یه معمایی بود تو رزدنت اویل هفت که لوکاس مارو تو یه اتاق زندانی میکنه با یه دلقک
یکی از بهترین و ترسناک ترین مراحل نه فقط رزدنت اویل بلکه تو کل بازی های ویدیویی تاریخ بود
باس فایت کرونوس عظمت بود فقط. این باس فایت عظمت کریتوس رو نشون میداد که بزرگترین تایتان نمیتونست کریتوس رو خورد کنه با انگشتاش اون سکانساش خیییلی خوب بود🔥و آخرشم کریتوس همچین تایتانی رو سلاخی کرد🔥😈
بزرگترین تایتان سری گاد آف وار اطلسه
که تو چینس آف اولیمپوس و نسخه دوم سه گانه حضور داشت و کره زمین رو دوششه
تقریبا ی سرو گردن از کرونوس بلندتره
درسته اطلسو یادم رفت
مرحله فرودگاه کال آف م.و۲
نزدیک ده بار فقط داخل سن فورترس مردم
رزیدنت اویل ۴ شاهکار🤩با مراحل جذاب😍 یاد کرایسیس بخیر
Call of wwllاونموقعی که وارد کاخ سفیدشون میشی و طرفو می کشی
بهترین مرحله ای که من هر موقع میبینم یه احسنت میگم مبارزه کریتوس با پوسایدونه
یعنی انقدر با سلیقه بودن هم در طراحی مراحل برای چندین مبارزه اش و هم از جنبه سینمایی بازی
دارک سویلز یک خیلی خیلی باس هاش ساده بودن
تک فازی و حرکات تکرار شونده (ولی dlc یکم سخت بود)
ولی bonfire پیدا نمیکردی اصلا فرض کنین من داشتم یک ساعت پیشروی میکردم تا به bonfire برسم این باعث شده بود dark souls یک سخت ترین دارک سویلز باشه برای من
نصف بیشتر گیم هم که fast travel نداشت بازی برای ارتقای اسلحه باید چندین دقیقه برمیگشتی نقطه خاص از بازی
باساش راحت بود؟
عجب. قبول دارم یه سریا به اون اندازه که میگن سخت نبود ولی به گمونم تو خیلی فارم کردی ک میگی اسون ود وگرته اگه خطی بری جلو اونقدرم راحت نیست
به نظرم مرحله The One Last Enemy That Shall Be Destroyed از RDR1 کاندیدای خوبی میتونه باشه برای قسمت سوم
این آیتم ها و مقالات رو لطفا ویدئویی بزارید حالا توقع مجری گری و ساخت آیتم حرفه ای نداریم چون محدودیت و شرایط رو میدونیم ولی حداقل ی ویدئو از بازی ها همراه با صدای گوینده…
مقاله تریلرهای برتر هم همینطور …و مثال های دیگه …
من مرحله آخر uncharted lost legacy که تعقیب کردن قطار بود رو خیلی دوست داشتم
داخل یه محیط سرپوشیده تاریک راحت تر میشه ترس القاح کرد هر چند بعد از چند باری این روش هم جواب نمیده مثل بازی doom 3 یا سایر بازیها ولی مرحله دهکده اویل ۴ بدون اینکه محیط سربسته باشه بدون اینکه محیط تاریک کنن حس ترس به مراتب بهتر و طبیعی تر به بازیکنان تقدیم میکنه
بعضی از بازیها یاد گرفتن برای حس ترس و دلهره محیط بایستی تاریک و شب اتفاق بیوفته البته برای خودشون راحت تره چون هیچ خلاقیتی لازم نیست
مرحله فرعی عکاسی تو GTA V
عالی
مراحل دارک🗿🌚
فقط مراحل توهمی شدن سری فارکرای😅
لیست حقی بود ولی باید کامل تر می شد.
مثلا سایلنت هیل که مرحله اول با اون هیولا ها ملاقات می کنی.
یا جی تی ای سن آندرس که اولش سی جی میگه: Shit!here we .go again یا Medal of honor(کال آف دیوتی امروزی اولین بار به این نام بود)اون بخشی که یک کلبه رو می بینی و وقتی به پنجرش تیر میزنی پنجرش می شکنه و هزاران بازی دیگه که من می تونم بگم بهترین مرحله هارو برای آدم ها به ذهن می گذارند.
گاد سه یکی از بهترین نسخه های خودش بود
بازی ناشناس binary domain و باس فایت های tsar runner و spider🗿♥️بازی the saboteur و مرحله اون بالن که اخرش میپوکه🗿♥️مرحله اخره spec ops the line🗿♥️مرحله تهران splinter cellبا اون نوع تلفظ قرمه سبزی سم فیشر و دیالوگ سمه سربازا😂😂😂😂مرحله مبارزه با دث استروک تو بتمن ارکام اورجینز🗿♥️مرحله جزیره اسکارزها توی لست دو به خصوص درگیر شدن ابی با اون یارو گنده وکه لعنتی زدیم دهن یارو رو تا ناموس باز کردیم بازم نمیمرد🗿💀مرحله کارما توی کالاف بلک اوپس🗿💀اوف چه قد مراحل حقی یادمه تو بازی ها🗿💀مرحله اول بازی کالاف مدرن یکم توی اون کشتی جالب بود🗿♥️به خصوص وقتی باید موقع فرار از کشتی هی کشتی تکون تکون میخورد💀مرحله هواپیما کالاف مدرن سه🗿♥️خو دیگه چیزی یادم نمیاد چون زیادن😂😂😂😂
COD4 اون مرحله که کلا اسنایپری هست تو گرجستان
مرحله فرودگاه مسکو در MD 2
باس مرحله آخر Doom eternal
مرحله رقص با اون پیرزنه در GTA 5😅
مرحله خراب شدن ماشین BMW در most wanted 2005
و…
سلام
واای من سر Sen’s fortress dark souls داشتم می ترکیدم فقط اون باس آخر این منطقه که با شکست دادنش به Anor londo میری خیلیییی سخته
کل مراحل پورتال . مخصوصا از یه جایی به بعد که میفهمه یه چیزی رو . اسپویل کنم زندگی خیلیا به فنا میره . پایان بعد از مرحله آخر پورتال هم که یه پایان شگفت انگیزه و مغز میپکونه
برای من جنگ با Hades انقدر سخت بود که اصلا به جذابیت داشته یا نداشتت دقت نکردم