بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب

امیرحسین رنجبر
۱۸:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

یکی از چیزهایی که می‌تواند ‌یک بازی را در خاطره‌ها جاودانه کند، مراحل به یادماندنی است. در این مقاله نگاهی به بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی می‌اندازیم.

ماموریت‌ها همواره ماجراجویی‌های زیادی را به همراه دارند. بعضی از این مراحل، انتظارات و کلیشه‌ها را نادیده می‌گیرند و شما را به قلمروی ناآشنا و جدیدی می‌برند. این مراحل دارای لحظاتی هستند که ما را شوکه کرده و مجذوب خود می‌کنند. این نوع مراحل به ما یادآوری می‌کنند که چرا بازی می‌کنیم و دلیل اصلی علاقه ما به این سرگرمی چیست. ما آرزوی رسیدن به ناشناخته‌ها را داریم. ما دوست داریم سازندگان ما را به محیط‌هایی بفرستند که برای آن‌ها آماده نیستیم ما دوست داریم مهارت‌های روانی و جسمی خود را مورد امتحان قرار دهیم.

در یک رسانه سرگرمی که همیشه در حال گسترش است، این لحظات به یادمادنی هستند که صنعت را بهبود می‌دهند. در این مقاله نگاهی به مراحلی خواهیم انداخت که بدون سانسور و با جاه‌طلبی تمام، کلیشه‌ها را کنار می‌زنند و لحظاتی دیدنی را برای بازیکنان خلق می‌کنند. با گیمفا و ادامه این مطلب همراه باشید.

توجه: این لیست بر اساس تجربیات شخص نویسنده در تجربه عناوین مختلف نوشته شده است. با توجه به وسعت گسترده صنعت بازی‌های ویدیویی، می‌توان صدها مرحله دیگر نام برد که هرکدام از آن‌ها زیبا و هیجان‌انگیز هستند. جدا از این‌ها، سعی شده است تا از عناوین مستقل در این لیست استفاده نشود تا خواننده ارتباط بیشتری با موارد ذکر شده برقرار کند. همچنین با توجه به محدود بودن گنجایش مقاله، نمی‌توان به تمام مراحل خوب صنعت اشاره کرد. ترتیب قرارگیری موارد مذکور در این لیست نیز ارتباطی به بهتر یا بدتر بودن آن‌ها نسبت به یکدیگر ندارد.

Call of Duty: Modern Warfare – All Ghillied Up

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

مرموز، تاکتیکی و چالشی، بازی‌های سری Modern Warfare کم‌تر چنین حسی را به نمایش گذاشته‌اند. این مرحله شاید یکی از به یاد ماندنی‌ترین مراحل کل فرنچایز Call of Duty باشد. فرص کنید که تازه اسد را با تمام قدرت SAS نابود کرده‌اید، حالا باید با استفاده از قابلیت دید در شب، حملات هوایی و تفنگ‌های نیمه اتوماتیک، تحت پوشش تاریکی قرار بگیرید تا ساکت و آرام به هدف خود برسید. بعد از نبردهای فراوان، حالا زمان آن است که یک قدم به سال ۱۹۹۶ بردارید. زمانی که کاپیتان مک میلان با لباس پر از برگ خود از میان علف‌ها بیرون می‌آید، مطمئنا متحیر می‌شوید و تحت تاثیر قرار می‌گیرید.

شما فقط دو نفر هستید. به عنوان افرادی مسلح به تک تیرانداز و یک کلت، باید در سکوت کامل از شهر ارواح عبور کنید. هیچ مرحله‌ای در سری تا این حد دور از انتظار نبوده است. برای انجام هرچه بهتر عمل تک تیراندازی، باید زیر وسایل نقلیه بخزید و در ساختمان‌های خالی و ترسناک حرکت کنید. شما کاملا مطیع دستورات مک میلان هستید. وقتی مک میلان می‌گوید حرکت نکن، باید بایستید. وقتی می‌گوید بخز، باید بخزید و وقتی به شما می‌گوید بدو، باید با استرس زیاد و نهایت سرعت بدوید. این مرحله شاید جایگاه یکی از به یاد ماندنی‌ترین، هوشمندانه‌ترین و شاید احساسی‌ترین مراحل سری را به دست آورده باشد.

خالی از لطف نیست که اشاره کنیم محمد علوی، طراح ایرانی که در آن زمان در اینفینیتی وارد (Infinity Ward) مشغول به کار بود، وظیفه طراحی این مرحله را برعهده داشت و به معنای واقعی کلمه، وظیفه خود را به بهترین شمل ممکن انجام داد.

Grand Theft Auto IV – Three Leaf Clover

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

کمپین GTA IV یک شاهکار روایی و هم تراز با برخی از فیلم‌های بزرگ سینمای مدرن است. درام، اکشن، خیانت و غم از دست دادن اطرافیان، تنها گوشه‌ای از احساساتی است که در GTA IV تجربه می‌کنید. با این حال، انتخاب بهترین مرحله بازی چندان کار دشواری نیست. مرحله Three Leaf Clover، یک ماموریت سرقت بانکی بود که من هرگز مشابه آن را تجربه نکرده بودم. از لحظه شروع دزدی تا لحظه‌ای که به خانه Packie برگشتم، به ندرت پلک زدم. اکشن و هیجان این مرحله به قدری بالا بود که امکان ندارد در حین انجام آن عرق نکنید. نه تنها اکشن، بلکه نحوه اجرا و طراحی مرحله نیز خارق‌العاده است.

تک تک لحظات این ماموریت حس یک سرقت بانک واقعی را به شما القا می‌کند. وقتی پنج ستاره در بالای صفحه فعال شد، می‌دانستم که بی سر و صدا فرار نخواهیم کرد. با دیدن هلیکوپتر و ماشین‌هایی که همه حانبه تعقیبتان می‌‌کنند و همچنین آتش سوزی درون مترو، هرگز دوست ندارید این ماموریت تمام شود. GTA IV سال‌ها قبل از اینکه Payday مفهوم سرقت بانکی در بازی‌ها را متحول کند و همچنین پیش از اکران فیلم‌هایی مانند شوالیه تاریکی، یکی از بهترین مراحل دزدی بانکی تاریخ را ارائه کرد. تحسین‌ها از این ماموریت بدون شک در تصمیم راکستار (Rockstar) برای شروع بازی GTA V با یک سرقت بانکی، تاثیر گذاشت.

The Witcher 3 – Through Time and Space

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

بدون تعارف، تقریبا تمام ماموریت‌های بازی The Witcher 3 خاطره انگیز است. بسیاری از بازی‌ها بر قدرتمند بودن شخصیت اصلی به‌عنوان بزرگ‌ترین شخصیت بازی تاکید می‌کنند. این مرحله به خوبی چنین حسی را به گرالت منتقل می‌کند. در این مرحله، جهان و کهکشان به لطف شما نجات می‌یابد. در طول این مرحله متوجه می‌شوید که گرالت قوی‌ترین، عاقل‌ترین و تواناترین شخصیت درون بازی است. Avallac’h شما را به یک کرم چاله بین سیاره‌ای می‌برد که ناگهان متوجه می‌شوید که تنها یک ماهی کوچک در در یک حوضچه بسیار بزرگ هستید.

سفر در زمان و مکان اغلب در عناوین علمی تخیلی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین زمانی که در The Witcher 3 چنین اتفاقی را تجربه می‌کنید، حیرت‌زده می‌شوید. چهار مکان مهم و اصلی در این ماموریت وجود دارد که هر کدام حس خاص خود را به مخاطب القا می‌کنند. در یک زمین بزرگ، با عنکبوت‌های بیگانه مبارزه می‌کنید. همچنین در سیاره‌ای که شبیه به سیارات No Man’s Sky است، در چمن‌زارهای قرمز مرتفع پرسه می‌زنید. شما از محیط‌های یخ‌زده عبور می‌کنید تا در نهایت به پایتخت دنیای Aen Elle برسید. این مرحله به سادگی وسیع بودن جهان و زیست بوم‌ها را به نمایش می‌گذارد و باری دیگر به شما یادآوری می‌کند که تنها صفحه کوچکی از یک کتاب بزرگتر هستید.

تنوع محیطی بالا، یکی از اصلی‌ترین چیزهایی است که مرحله Through Time and Space را به یکی از خاص‌ترین مراحل بازی The Witcher 3 تبدیل می‌کند.

Cyberpunk 2077 – The Heist

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

شاید اگر تمام مراحل بازی Cyberpunk 2077 به خوبی مراحل ابتدایی این بازی بودند، عنوان مذکور می‌توانست نظر گیمرها را بیشتر به خود جلب کند. ساعات اولیه Cyberpunk 2077 بی‌نظیر است. تحت دستور دکستر دشان، V و جکی به Konpeki Plaza نفوذ می‌کنند تا یک شیء خاص را از یکی از قدرتمندترین مردان شهر، یورینوبو آراساکا، بدزدند.

کار از آنجایی شروع می‌شود که باید یک ربات کوچک را از طریق برخی از دریچه‌ها به سمت نت‌رانر شرکت هدایت کنید تا او را از کار بیندازید. سپس شما و جکی به پنت هاوسی می‌روید که هدف در آنجا قرار دارد. با این وجود، همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود. ناگهان متوجه ملاقات یورینوبو و پدرش می‌شوید، اتفاقاتی می‌افتد که شما را وادار به فرار از شرکت می‌کند. این مرحله یک تجربه بسیار سینمایی است و آغازگر یک روایت کلی در بازی به حساب می‌آید. به عبارتی می‌توان مرحله The Heist را بهترین و سینمایی‌ترین ماموریت کل بازی خطاب کرد، چرا که در ادامه مراحل بازی حالت خطی‌تری به خود می‌گیرند.

Gears of War 2 – Intestinal Fortitude

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

فکر نمی‌کنم هرگز در شکم هیولایی به این بزرگی قرار گرفته باشید! به هر حال وقتی درون شکم کرمی به طول یک شهر بزرگ قرار می‌گیرید، باید انتظار چنین وسعتی را هم داشته باشید! در حالی که بازی‌های ویدیویی همیشه در نمایش محیط‌‌های حال به هم زن و به یادماندنی موفق بوده‌اند، هیچ محیطی به اندازه Intestinal Fortitude سرگرم‌کننده نیست. رگ‌های داخلی معده به موانعی تبدیل می‌شوند که باید با اره برقی سلاح خود از پیش رو بردارید. دستگاه گوارش این هیولا به پیچ و خم‌های مه آلود و گندیده تبدیل می‌شود.

باکتری‌ها به دشمنان خزنده و ترسناک تبدیل می‌شوند که مجبور می‌شوید با آن‌ها مبارزه کنید. وظیفه اصلی شما، رسیدن به سه قلب این هیولا است تا با قطع کردن رگ‌های متصل به آن‌ها، این کرم بزرگ را از پای در بیاورید. تک تک لحظات این مرحله با هیجان و دریای خون همراه است، همچنین تنوع تحسین‌برانگیز آن نسبت به مراحل دیگر سری، آن را بهتر در یاد و خاطرات ثبت می‌کند.

Half-Life 2 – Dark Energy

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

بازی Half-Life 2 یکی از بهترین عناوین شوتری است که تاکنون ساخته شده است. آخرین ماموریت بازی، Dark Energy، شاید بهترین ماموریتی باشد که تا به الان برای تمام عناوین سبک FPS ساخته شده است. طراحی مرحله درخشان و گرافیک زیبا این ماموریت، آن را به یادماندنی کرده است. در واقع، مهم نیست که چند بار بازی Half-Life 2 را تجربه می‌کنید، از تک تک دقایق این ماموریت لذت خواهید برد و تازگی خود را همیشه برای شما حفط می‌کند.

همه ما انتظارات زیادی از ولو (Valve) داریم، اما این ماموریت فراتر از همه انتظارات است! Half-Life 2 در کل یک بازی عالی بود و آخرین ماموریت آن، قطعا بهترین ماموریت کل بازی به حساب می‌آید. در نهایت امر، داستان بازی هم به یک نتیجه عالی رسید. با ساخت و عرضه بازی Half-Life Alyx برای VR، همه ما امیدواریم که ولو نگاهی تازه به این سری داشته باشد و به سکوت طولانی خود پایان دهد.

Halo Reach – Pillar of Autumn

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

آخرین ماموریت بازی Halo: Reach یکی از بهترین مراحل در کل فرنچایز بود. ماموریت Pillar of Autumn، ما را مجبور کرد با انبوهی از مهاجمان Covenant بجنگیم، دشمنانی که مشخص بود تمامی نخواهند داشت. این ماموریت یک پایان عالی برای بازی بود و به مرحله ابتدایی Halo: Combat Evolved متصل شد. به نوعی می‌توان این ماموریت را یکی از احساسی‌ترین و دراماتیک‌ترین پایان‌های سری و کل صنعت بازی‌های ویدیویی خطاب کرد. اگر از طرفداران دو آتشه سری هستید، امکان ندارد همزمان با تمام شدن این مرحله اشک نریزید.

اتمسفر این مرحله، ناآرامی موجود در هوا و صدای شلیک اسلحه که محیط را فرا می‌گیرد، این ماموریت را به یکی از بهترین ماموریت‌های تاریخ صنعت گیم تبدیل می‌کند. این ماموریت به Master Chief و Cortana اشاره داشت که به پیوند دادن داستان سری کمک به‌سزایی کرد. اگر فرصتی برای تجربه Halo: Reach پیدا کردید، لطفا این ماموریت را بازی کنید، باور کنید ارزشش را دارد!

آخرین ماموریت Halo: Reach، یک نامه عاشقانه برای همه طرفداران Halo است. این مرحله حس دنیایی در لبه نابودی را به‌طور کامل انتقال می‌دهد. مردم اغلب انتخاب کردن تنها یک ماموریت خوب بازی Halo: Reach را دشوار می‌دانند، اما برای من، هیچی شکی در انتخاب Pillar of Autumn وجود ندارد.

God of War 3 – Kratos vs Zeus

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

سری God of War به جرئت یکی از بهترین فرنچایزهای تاریخ است. کریتوس، یک مبارز کهنه‌کار است که توسط خاطرات تلخ زندگی‌اش تسخیر شده و مجبور می‌شود به خدایان خدمت کند. طولی نمی‌کشد که خدایان به وعده‌های خود عمل نکرده و به کریتوس خیانت می‌کنند. مشخصا کریتوس از این خیانت خوشحال نمی‌شود و تصمیم می‌گیرد تا آخرین قطره خون خدایان یونان را بریزد.

در بازی God of War 3 می‌بینیم که او سرانجام با پدرش زئوس روبه‌رو می‌شود. به نظر می‌رسد زئوس از دست کریتوس به خاطر کارهایی که انجام داده، بسیار عصبانی است. با این وجود، چیزی نمی‌تواند جلوی مبارزه این دو خدا با یکدیگر را بگیرد. مرحله مبارزه با زئوس، یکی از بهترین و سخت‌ترین ماموریت‌های بازی God of War 3 است که سرانجام آن مطمئنا گیمرهای سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بازی God of War 3 مراحل به یادمادنی زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به همان ماموریت ابتدایی و پرولوگ بازی اشاره کرد. مقدمه‌ای که بدون شک یکی از بهترین پرولوگ‌های تاریخ صنعت سرگرمی است. با این وجود، ماموریت مبارزه با زئوس به دلیل خاتمه دادن به ماجراجویی‌های اولین سه‌گانه، خاص و منحصر به فرد قلم‌داد می‌شود.

Mass Effect 2 – Suicide Mission

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

در حالی که این بخش از بازی بیشتر یک act است تا یک مرحله، نمی‌توان انکار کرد که تک تک چیزهای موجود در این بخش، فراموش نشدنی هستند. به ندرت یک بازی با چنین کیفیتی، به نتیجه‌گیری نهایی مطلوبی می‌رسد؛ با این حال، نتیجه‌گیری در Mass Effect 2 همچنان فراتر از انتظارات است. ناراحت‌ کننده است که Mass Effect 3 نتوانست پایانی به باشکوهی نسخه قبلی خود داشته باشد. صرف نظر از این، Mass Effect 2 در همان نقطه آغازین مشخص می‌کند که شما در حال جمع‌آوری یک تیم برای مقابله با یک دشمن بزرگ و انجام دادن ماموریتی غیرممکن هستید. شما باید به پایگاه دشمن نفوذ کرده و آن را نابود کنید.

وقتی به پایان‌های غیرمنتظره می‌رسید، از خود می‌پرسید که کجا را اشتباه کرده‌اید؟ اتفاقات به قدری سریع و شوکه‌کننده هستند که از خود می‌پرسید، چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟! از ابتدای بازی، هرگز تصور نمی‌کردید که تصمیمات شما تا این حد روی داستان تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر سفینه خود را ارتقا نداده و به خدمه خود علاقه نشان ندهید، با عواقب بد زیادی رو‌به‌رو خواهید شد. پایان‌بندی بازی به قدری تاثیرگذار است که خیلی از شماها بعد از دستیابی به آن، تصمیم می‌گیرید بازی را مجددا شروع کنید تا به پایان مطلوب خود برسید.

Grand Theft Auto 5 – The Big Score

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

در طول داستان اصلی Grand Theft Auto 5، قهرمانان داستان چندین سرقت بزرگ را انجام می‌دهند. با این حال، ترور و مایکل برخی از این سرقت‌ها را به عنوان سرقت بزرگ خطاب می‌کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که در مقطعی، از تحادیه سپرده‌گذاری که یک بانک غول پیکر پر از طلا است، دزدی کنند. این مکان به معنای واقعی کلمه غیرقابل نفوذ است، اما شما در یکی از ماموریت‌های پایانی بازی از آنجا سرقت می‌کنید.

اینکه دزدی دقیقا چگونه انجام می‌شود بستگی به این دارد که رویکرد محافظه‌کارانه یا جدی را انتخاب کنید. هر دو روش دارای رگه‌هایی از حیله‌گری هستند و منجر به لحظات هیجان‌انگیز و پر تنشی می‌شوند. وقتی این ماموریت را با موفقیت انجام می‌دهید، مبلغ پولی باورنکردنی به دست خواهید آورد که می‌توانید با آن هرکاری انجام دهید.

بازی GTA V مانند سایر نسخه‌های این سری سرشار از ماموریت‌های به یادمادنی، سرگرم‌کننده و جذاب است. با این وجود، ماموریت The Big Score حال و هوای دیگری دارد و به نوعی، بزرگترین سرقت بازی به حساب می‌آید. امیدواریم راکستار در نسخه بعدی این سری نیز از الگوهای قدیمی خود در طراحی مراحل پیروی کرده و لحظات فراموش نشدنی‌ای را برایمان خلق کند.


حالا که با بهترین مراحل صنعت گیم از دید من آشنا شدید، چه بهتر از این که نظرات خود ر با ما به اشتراک بگذارید. به ما بگویید که کدام مراحل از کدام بازی‌ها لحظاتی فراموش‌ نشدنی را برایتان رقم زدند. بهترین ماموریتی که انجام دادید در کدام بازی بود. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

Ghost❤GOD OF WAR❤GamefanSepehrsnowgirlDaniyalمحمدامین حیدریGGDADDY PARTiSANVisible 6-tigh manهالک ایرانیDota2Behzad zargarySirAmirred-eyed Banished KnightAMIR WAZOWSKIDARKSIRENامین˝KianHunTeR007IrNmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا
بهترین مراحل بازی‌ های ویدیویی؛ ریسک و آشوب - گیمفا