آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا

آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
هر آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید

جیمز گان و پیتر سفران به تازگی فیلم‌ها و سریال‌های اولین فاز دنیای سینمایی دی‌سی را اعلام و جزئیات بیشتری از آینده این دنیای سینمایی را آشکار کردند.

سرانجام پس از مدت‌ها گمانه‌زنی،‌ برنامه آینده دنیای سینمایی دی‌سی (DCU) به صورت رسمی اعلام شد که در این میان، جزئیات بسیار مهم و برجسته‌ای از برنامه جیمز گان و پیتر سفران برای آینده این دنیای سینمایی مشخص شد.

گان و سفران که به صورت مشترک ریاست استودیو دی‌سی را در دست دارند، چند ماه اخیر را صرف توسعه و برنامه‌ریزی برای هشت تا ۱۰ سال آینده دنیای سینمایی دی‌سی کردند. آن‌ها در آن زمان اعلام کرده بودند که طرفداران برای خبرهای دقیق باید تا اواخر ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی منتظر بمانند. اما در این میان، بازار شایعات بسیار داغ بود و انتقادهای بسیار زیادی علیه جیمز گان صورت گرفت.

با این حال،‌ در اواخر ماه ژانویه و همانطور که وعده داده شده بود، جیمز گان و پیتر سفران اولین فاز از دنیای سینمایی دی‎‌سی را به صورت رسمی معرفی کردند که شامل چندین پروژه مختلف است. بنابر گفته آن‌ها، از این به بعد جهان دی‌سی بین فیلم‌های لایو اکشن، انیمیشن و همچنین سریال‌ها و بازی‌ها یکسان خواهد بود. در ادامه این مطلب به بررسی تمام جزئیات مربوط به آینده دنیای سینمایی دی‌سی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۱. فیلم Shazam 2 و Blue Beetle جزو دنیای سینمایی دی‌سی خواهند بود

آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
فیلم Shazam 2

فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam: Fury of the Gods) و فیلم بلو بیتل (Blue Beetle) از جمله فیلم‌های دی‌سی به شمار می‌روند که قبل از حضور جیمز گان ساخته شدند و قرار است در سال جاری میلادی به روی پرده سینماها بیایند ولی این فیلم‌ها جزو آینده دی‌سی خواهند بود. جیمز گان تایید کرده که فیلم «شزم ۲» به فیلم فلش (The Flash) ارتباط خواهد داشت و این در حالی است که فیلم «بلو بیتل» به طور کامل هیچ ارتباطی با فیلم‌های قبلی دی‌سی نخواهد داشت.

در فیلم «بلو بیتل» برای اولین بار این شخصیت با بازی شولو ماریدوئنا به تصویر کشیده می‌شود و می‌توان از آن بعدا در آینده دنیای سینمایی دی‌سی استفاده کرد. از سوی دیگر، زکری لی‌وای نیز می‌تواند نقش شزم را ادامه بدهد اما هنوز چیزی تایید نشده است. البته باتوجه به محبوبیت این کاراکتر و همچنین بازیگر آن، استفاده از وی در آینده دی‌سی دور از انتظار نخواهد بود.

۲. فیلم فلش دنیای سینمایی دی‌سی را ریست می‌کند

آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
فیلم Flash

جیمز گان نظریه بسیار معروفی حول فیلم «فلش» را تایید کرده است. همانطور که انتظار می‌رفت، فیلم «فلش» قرار است دنیای سینمایی دی‌سی را ریست کند. در حقیقت، داستان این فیلم مرتبط با مولتی‌ورس و سفر در زمان، این امکان را به سازندگان می‌دهد تا تغییرات دلخواه خود را ایجاد کنند به طوریکه این تغییرات در راستای اهداف آن‌ها برای آینده دنیای سینمایی دی‌سی باشد.

در حال حاضر مشخص نیست که فیلم «فلش» تا چه اندازه قرار است گذشته دنیای سینمایی را تغییر بدهد اما باید گفت که جیمز گان رویکرد کارگردان اندی موسکیتی نسبت به این اثر را ستوده است. جیمز گان و پیتر سفران اظهار داشتند که آن‌ها تغییراتی در فیلم ایجاد نکردند و در عوض، داستان مولتی‌ورس فیلم «فلش» راه را برای آینده دنیای سینمایی دی‌سی هموار خواهد کرد.

۳. فیلم Aquaman 2 به فیلم جدید سوپرمن مرتبط است

تمام فیلم‌ها و سریال‌های آینده دی‌سی
فیلم Aquaman 2

جیمز گان همچنین تایید کرده که اتفاقات فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom) در ادامه به اتفاقات فیلم جدید سوپرمن (Superman) در دنیای جدید دی‌سی مرتبط می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که منظور دقیق جیمز گان از این مطلب چه بوده است.

هنوز مشخص نیست که اتفاقات فیلم «آکوامن ۲» پایه‌ریز اتفاقات فیلم «سوپرمن» می‌شود یا اینکه این فیلم با بازی جیسون موموآ آخرین فیلم دنیای قدیم دی‌سی خواهد بود و پس از آن دنیای سینمایی جدید شروع می‌شود.

با وجود اینکه شایعات بسیار زیادی حول فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» وجود داشت و حتی برخی از عدم حضور جیسون موموآ در آینده دی‌سی خبر داده بودند اما با توجه به گفته‌های جیمز گان باید گفت که انتظار از این اثر بسیار بالا است که حتی می‌تواند پایه‌ریز فیلم جدید «سوپرمن» نیز باشد.

۴. معرفی فیلم Superman: Legacy

هنری کویل man of steel 2
فیلم جدید Superman

یکی از خبرهای بسیار مهم و بزرگ جیمز گان در رابطه با دنیای سینمایی دی‌سی، معرفی فیلم جدید سوپرمن تحت عنوان سوپرمن: میراث (Superman: Legacy) بود که اولین فیلم در فاز اول دنیای سینمایی دی‌سی محسوب می‌شود.

خود جیمز گان فیلم‌نامه این اثر را قلم زده و داستان آن نیز روی کلارک کنت جوان تمرکز دارد که سعی دارد تا بین زندگی ابرقهرمانی‌اش به عنوان سوپرمن و زندگی عادی‌اش تعادل برقرار کند. او قرار است تجسم امید باشد و نوری برای جهانی تاریک باشد که فکر می‌کند مهربانی کردن قدیمی شده است.

در حال حاضر هیچ بازیگری برای ایفای نقش سوپرمن در این فیلم به خدمت گرفته نشده و هنوز نیز مشخص نیست که آیا خود جیمز گان کارگردانی این اثر را برعهده خواهد داشت یا فردی دیگر. در هر صورت، فیلم «سوپرمن: میراث» برای اکران در تاریخ ۱۱ ژوئیه سال ۲۰۲۵ میلادی (پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی شده است.

۵. فاز اول: خدایان و هیولاها

فاز اول دی سی خدایان و هیولاها gods and monsters
فاز خدایان و هیولاها (Gods And Monsters)

همانند مارول، جیمز گان قصد دارد تا دنیای سینمایی دی‌سی را به صورت فاز‌های مختلف ارائه بدهد و اولین فاز این دنیای جدید نیز با نام خدایان و هیولاها (Gods And Monsters) خواهد بود. پیتر سفران اظهار داشته که عنوان فاز اول دنیای سینمایی دی‌‎سی نشان‌دهنده نوع داستان‌هایی است که استودیو دی‌سی قرار است در فاز اول به نمایش بگذارد و اشاره‌هایی به کاراکترهای آن نیز دارد.

عنوان «خدایان و هیولاها» به معنای آن است که در فاز اول بیننده‌ها و طرفداران شاهد کاراکترهای سوامپ تینگ، عروس فرانکشتاین و دیگر هیولاها و همچنین ابرقهرمانانی همچون سوپرمن، سوپرگرل، واندروومن و دیگر خدایان دی‌سی خواهند بود.

۶. معرفی سریال انیمیشنی Creature Commandos

سریال انیمیشنی creature commandos
فیلم The Suicide Squad

یکی از آثار معرفی شده برای فاز اول دنیای سینمایی دی‌سی، سریال انیمیشنی Creature Commandos نام دارد که از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد. خود جیمز گان داستان تمام هفت قسمت این سریال انیمیشنی را نوشته و این اثر هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد.

این سریال انیمیشنی داستان کاراکتری به نام عروس فرانکشتاین را دنبال می‌کند و در آن، کاراکترهای دیگری از دی‌سی همچون نینا مازورسکی، دکتر فوسفوروس، اریک فرانکشتاین و جی آی ربات حضور خواهند داشت.

این سریال انیمیشنی همچنین با معرفی شخصیت ویسل و پدر ریک فلگ از فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) به نحوی خودش را با این اثر سینمایی مرتبط می‌کند. این سریال انیمیشنی برای پخش در سال ۲۰۲۴ میلادی روی سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس برنامه‌ریزی شده است.

۷. معرفی سریال Waller با بازی وایولا دیویس

سریال waller با بازی وایولا دیویس
سریال پیس‎‌میکر (Peacemaker)

از مدتی پیش شایعاتی درباره ساخت سریال لایو اکشن والر (Waller) با بازی وایولا دیویس در نقش آماندا والر منتشر شده بود. وایولا دیویس این نقش را در فیلم‎‌های مختلف دی‌سی و همچنین سریال پیس‎‌میکر (Peacemaker) به صورت کوتاه بازی کرده و حالا قرار است نقش اصلی این سریال لایو اکشن تازه را به تصویر بکشد.

کریستال هنری که سابقه کار در سریال نگهبانان (Watchmen) را دارد به همراه جرمی کارور که قبلا در سریال دوم پاترول (Doom Patrol) کار کرده، وظیفه ساخت سریال «والر» را برعهده دارند و وایولا دیویس نیز در آن بار دیگر این نقش را بازآفرینی خواهد کرد.

اتفاقات سریال «والر» بین فصل اول و دوم سریال «پیس‌میکر» جریان خواهد داشت و کاراکترهای دیگری از سریال «پیس‌میکر» نیز در آن حضور خواهند داشت اما هنوز به صورت دقیق این کاراکترها مشخص نشدند. این سریال احتمالا در سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه می‌شود.

۸. فصل دوم سریال پیس‌میکر به زودی ساخته نمی‌شود

سریال peacemaker
سریال Peacemaker

جیمز گان که فصل اول سریال «پیس‌میکر» را خودش ساخته، تایید کرده که فصل دوم این سریال به این زودی‌ها ساخته نمی‌شود. دلیل این تاخیر نیز برنامه شلوغ وی به عنوان مدیر استودیو دی‌سی و همچنین نوشتن چندین فیلم‌نامه و احتمالا کارگردانی فیلم «سوپرمن: میراث» است.

همین نیز باعث شده تا جیمز گان زمان کافی برای نوشتن داستان فصل دوم سریال «پیس‌میکر» و کارگردانی آن را نداشته باشد. البته، ساخت فصل دوم این سریال همچنان در دستور کار آن‌ها قرار دارد اما زمان توسعه این پروژه هنوز نامشخص است.

۹. معرفی سریال Green Lanterns

سریال green lanterns
سریال Green Lanterns

سریال گرین لنترن‌ها (Green Lanterns) یکی از سریال‌های معرفی شده در فاز اول دنیای سینمایی دی‌سی است و نقشی بسیار مهم در داستان کلی فاز اول خواهد داشت. این سریال لایو اکشن محصولی از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس خواهد بود که در دست توسعه قرار دارد و داستان هال جردن و جان استوارت را دنبال خواهد کرد، کسانی که دو تا از محبوب‌ترین گرین لنترن‌ها در کتاب‌های کمیک هستند.

سریال «گرین لنترن‌ها» داستان جان استوارت و هال جردن را دنبال خواهد کرد که در روی سیاره زمین در حال تحقیق در مورد وحشتی باستانی هستند. این سریال به عنوان اثری معمایی به سبک سریال کارآگاه حقیقی (True Detective) توصیف شده است.

در حال حاضر هیچ بازیگری برای ایفای دو نقش اصلی این سریال مشخص نشدند و بنابر گفته‌ها، معمای مرکزی این سریال روی داستان کلی آینده دنیای سینمایی دی‌سی تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

۱۰. سریالی شبیه به «بازی تاج و تخت» درباره تمیسکیرا

فیلم واندر وومن ۳ wonder woman 3
فیلم Wonder Woman

تمیسکیرا به عنوان خانه کاراکتر واندر وومن شناخته می‌شود و حالا سریالی لایو اکشن قرار است ساخته شود که به نحوی پیش‌درآمدی بر داستان و فیلم‌های واندر وومن (Wonder Woman) خواهد بود. این سریال با عنوان بهشت از دست رفته (Paradise Lost) است و شبیه به سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) توصیف شده که به تاریکی، درام و فتنه‌های سیاسی در این جزیره اسرارآمیز می‌پردازد.

اتفاقات سریال «بهشت از دست رفته» قبل از تولد دایانا پرینس رخ می‌دهد و داستان جامعه‌ای متشکل از زنان را روایت می‌کند که برای دست یافتن به قدرت تلاش می‌کنند. در حال حاضر نه عوامل سازنده و نه بازیگران و نه تاریخ پخشی برای این سریال اعلام نشده است.

۱۱. گل گدوت مایل به حضور دوباره در نقش واندروومن است

آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
گل گدوت – فیلم Wonder Woman

جیمز گان تایید کرده که هنوز هیچ چیزی برای بازگشت گل گدوت در نقش واندر وومن رسمی نشده اما این بازیگر تمایل بسیاری برای ایفای دوباره این نقش دارد و آن‌ها نیز در حال مذاکره با وی هستند. این در حالی است که اخیرا ساخت فیلم «واندر وومن ۳» کنسل شده بود و شایعاتی نیز درباره عدم علاقه جیمز گان و پیتر سفران برای استفاده از گل گدوت در این نقش وجود داشت.

در هر صورت، گل گدوت حضور موفقی در نقش واندر وومن داشته و این احتمال می‌رود که او یکی از معدود بازیگران فیلم‌های قبلی دی‌سی باشد که در آینده این دنیای سینمایی نیز حضور خواهد داشت و بار دیگر نقشش را بازآفرینی خواهد کرد، حتی اگر داستان او متناسب با آینده این دنیای سینمایی جدید تغییر کند.

۱۲. معرفی سریال Booster Gold

سریال booster gold
سریال Booster Gold

جیمز گان در برنامه خود برای آینده دنیای سینمایی دی‌سی ساخت سریال لایو اکشن بوستر گلد (Booster Gold) برای پخش از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس را نیز در نظر گرفته است. این سریال داستان قهرمانی با قدرت سفر در زمان به نام مایکل جان کارتر را دنبال می‌کند که از فناوری آینده برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان در دوران معاصر استفاده می‌کند.

پیتر سفران و جیمز گان تایید کردند که آن‌ها در حال مذاکره با بازیگری خاص برای ایفای نقش بوستر گلد در DCU هستند اما فعلا این بازیگر را معرفی نخواهند کرد. با این وجود، عوامل سازنده این سریال و همچنین تاریخ پخش آن هنوز مشخص نشدند.

۱۳. فیلم The Authority ضدقهرمان‌ها را معرفی می‌کند

فیلم the authority
فیلم The Authority

جیمز گان که با فیلم «جوخه انتحار» تجربه بسیار خوبی با شخصیت‌های ضدقهرمان داشت، ساخت فیلم اتوریتی (The Authority) را در آینده دنیای سینمایی دی‌سی در دستور کار قرار داده است. این فیلم سینمایی بر اساس کمیک‌هایی به همین نام محصول سال ۱۹۹۹ میلادی است و داستان گروهی از ضدقهرمانان را دنبال می‌کند.

این گروه باور دارند جهان باید نجات داده شود و برای دست یافتن به این هدف خود نیز دست به هر کاری می‌زنند. این به معنای آن است که آن‌ها مردم را می‌کشند، دولت‌ها را سرنگون می‌کنند و دیگر کارهای عجیب را انجام می‌دهند.

فعلا جیمز گان هیچ اطلاعاتی درباره اعضای این گروه نداده اما کاراکترهای اصلی این گروه در کتاب‌های کمیک شامل جنی اسپارکس، جک هاکسمور و تعدادی دیگر می‌شود. این در حالی است که هنوز تاریخی برای اکران این اثر اعلام نشده است.

۱۴. حضور بتمن و پسرش در آینده دنیای سینمایی دی‌سی

فیلم شجاع و جسور the brave and the bold
فیلم شجاع و جسور (The Brave and the Bold)

جیمز گان قصد دارد تا با ساخت فیلم شجاع و جسور (The Brave and the Bold) بتمن جدیدی را در آینده دنیای سینمایی دی‌سی معرفی کند. این فیلم داستان بروس وین و پسرش به نام دیمین وین را دنبال خواهد کرد.

در این فیلم سینمایی، بازیگری تازه نقش بتمن را بازی خواهد کرد و برای اولین بار، شخصیت دیمین که بروس وین هیچ اطلاعی از آن نداشته و به عنوان یک آدمکش بزرگ شده، در دنیای لایو اکشن به نمایش در خواهد آمد.

فیلم «شجاع و جسور» بر اساس کتاب‌های کمیک بتمن نوشته گرنت موریسون است و اعضای دیگر خانواده بت نیز در آن حضور خواهند داشت اما هنوز جزئیات بیشتری از این پروژه همچون تاریخ اکران آن آشکار نشده است.

۱۵. بن افلک دیگر بتمن دنیای سینمایی دی‌سی نیست

بتمن دی‌سی کیست
بن افلک

همانطور که در بالا ذکر شده بود، جیمز گان به دنبال استفاده از بازیگر دیگری در نقش بتمن در فیلم «شجاع و جسور» است و به تازگی نیز تایید کرده که بن افلک در آینده دنیای سینمایی دی‌سی نقش بتمن را بازی نخواهد کرد. بن افلک حضوری کوتاه در فیثلم «فلش» و همچنین فیلم «آکوامن و پاشاهی گمشده» خواهد داشت و این دو مورد نیز پایان حضور وی به عنوان بروس وین خواهند بود.

با این حال، جیمز گان بار دیگر اظهار داشته که او قصد دارد تا از بن افلک روی صندلی کارگردانی و به عنوان کارگردان یکی از فیلم‌های آینده دی‌سی استفاده کند و فعلا آن‌ها در حال پیدا کردن پروژه‌ای مناسب برای وی هستند.

۱۶. معرفی فیلم Supergirl: Woman of Tomorrow

فیلم supergirl woman of tomorrow
فیلم Supergirl: Woman of Tomorrow

یکی دیگر از فیلم‌های فاز اول دنیای سنیمایی دی‌سی، فیلم سوپرگرل: زن فردا (Supergirl: Woman of Tomorrow) است که بر اساس کتاب کمیکی از سال ۲۰۲۲ میلادی نوشته تام کینگ خواهد بود و خود او نیز در حال همکاری برای ساخت این فیلم سینمایی است.

با وجود اینکه فیلم «سوپرگرل: زن فردا» به صورت رسمی معرفی شده اما جیمز گان و پیتر سفران تایید نکردند که بازیگر نقش اصلی این فیلم چه کسی خواهد بود و آیا آن‎‌ها از ساشا کل از سریال «سوپرگرل» استفاده خواهند کرد یا بازیگر دیگری را برای این نقش در نظر دارند.

این فیلم داستان سوپرگرل را دنبال می‌کند که پس از نابودی کریپتون به مدت ۱۴ سال روی تکه‌ای از این سیاره باقی می‌ماند و شاهد مردن عزیزانش است. در حال حاضر تاریخی برای اکران این فیلم اعلام نشده است.

۱۷. معرفی فیلم Swamp Thing

فیلم swamp thing
فیلم Swamp Thing

فیلم سوامپ تینگ (Swamp Thing) یکی از فیلم‌های در حال توسعه برای آینده دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود که به معرفی هیولاها در فاز اول خواهد پرداخت. در حال حاضر جزییات زیادی از این فیلم آشکار نشده است.

فیلم «سوامپ تینگ» قرار است داستان خاستگاه شخصیت آلک هالند ملقب به سوامپ تینگ را روایت کند ولی فعلا نه نویسنده و کارگردان و نه بازیگران و تاریخ اکران آن مشخص نشده‌اند و برای اطلاعات بیشتر از این پروژه باید زمان بیشتری را صبر کرد.

۱۸. نویسندگان فاز اول دنیای سینمایی دی‌سی مشخص شدند

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول
سریال Moon Knight

جیمز گان و پیتر سفران تنها کسانی نیستند که برای توسعه برنامه آینده دنیای سینمایی دی‌سی تلاش کردند و در این میان، مجموعه‌ای از نویسندگان نیز حضور داشتند که به عنوان معماران DCU شناخته می‌شوند.

از جمله این افراد نیز می‌توان به نویسنده فیلم «فلش» و فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey) کریستینا هادسون، نویسنده سریال مون نایت (Moon Knight) جرمی اسلیتر و نویسنده فیلم ددپول ۲ (Deadpool 2) درو گودارد اشاره کرد. هر کدام از این افراد علاوه بر طرح کلی در حال کار روی پروژه‌های مختلفی از آینده دی‌سی هستند.

۱۹. هر سال چند فیلم و سریال از دی‌سی ساخته می‌شود؟

فیلم های آینده دی‌سی
فیلم سوپرمن

جیمز گان اظهار داشته که استودیو دی‌سی به دنبال آن است تا سالیانه دو فیلم سینمایی برای اکران روی پرده سینماها و دو سریال برای پخش از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس بسازد و این برنامه از سال ۲۰۲۵ میلادی و با فیلم «سوپرمن: میراث» شروع خواهد شد و شامل فیلم‌ها و سریال‌های قبلی و دیگر نمی‌شود.

بر اساس این هدف باید گفت که به جز فیلم «سوپرمن» فیلم دیگری از دی‌سی در سال ۲۰۲۵ اکران خواهد شد که هنوز به صورت رسمی نام و تاریخ آن مشخص نشده است. این اثر نیز فیلم «شجاع و جسور» نخواهد بود چراکه در سال ۲۰۲۵ فیلم «بتمن ۲» ساخته مت ریوز و جدا از دنیای سینمایی دی‌سی اکران می‌شود.

۲۰. هنوز تمام فیلم‌ها و سریال‌های فاز اول مشخص نشدند

جیمز گان دی سی
جیمز گان

با وجود اینکه جیمز گان و پیتر سفران ۱۰ فیلم و سریال جدید را در فاز اول دنیای سینمایی دی‌سی اعلام کردند اما هنوز پروژه‌هایی هستند که بعدا معرفی خواهند شد. بیشتر فاز اول معرفی شده ولی هنوز برخی از آثار مانده‌اند که با توجه به زمان ساخت دیگر پروژه‌ها در آینده اعلام می‌شوند.

۲۱. فیلم بتمن جدا از دنیای سینمایی باقی می‌ماند

مت ریوز فیلم the batman 2
فیلم The Batman 2

فیلم «بتمن» ساخته مت ریوز جدا از دنیای سینمایی دی‌سی خواهد بود و در جهانی جداگانه به نام DC Elseworlds جریان خواهد داشت. این به معنای آن است که بتمن با بازی رابرت پتینسون در دنیای سینمایی دی‌سی حضور پیدا نخواهد کرد.

جیمز گان همچنین تایید کرده که این مجموعه یک سه‌گانه خواهد بود و به دنبال ساخت فیلم دوم، فیلم سوم آن نیز ساخته می‌شود. علاوه بر این دو فیلم نیز سریال‌های نسخه‌فرعی از آن ساخته خواهد شد که یکی از آن‌ها سریال «پنگوئن» با بازی کالین فارل است. فیلم بتمن ۲ (The Batman – Part II) برای اکران در تاریخ ۳ اکتبر سال ۲۰۲۵ (پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی شده است.

۲۲. فیلم‌های بیشتری جدا از دنیای سینمایی دی‌سی ساخته می‌شوند

لیدی گاگا فیلم joker 2
فیلم Joker 2

جدا از ساخت فیلم و سریال از جهان «بتمن» ساخته مت ریوز، قرار است فیلم‌های بیشتری تحت برند DC Elseworlds ساخته شوند و این در حالی است که جیمز گان و پیتر سفران می‌خواهند بیشتر محتواهای آینده دی‌سی مربوط به دنیای سینمایی خود آن‌ها باشد.

با این حال، آن‌ها با فکری باز سعی دارند تا فیلم‌هایی سطح بالا را در این جهان جداگانه برای مخاطبان به نمایش در بیاورند و یکی از همین آثار نیز فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie à Deux) است. ولی جیمز گان به جز این مورد به فیلم‌های دیگری از این جهان جداگانه اشاره نکرده است.

۲۳. احتمال ساخت فیلم Aquaman 3 وجود دارد

jason momoa aquaman
فیلم Aquaman

احتمال اینکه در آینده ساخت فیلم «آکوامن ۳» در دنیای سینمایی دی‌سی اعلام شود نیز وجود دارد. جیمز گان اظهار داشته که جیسون موموآ همیشه در ذهنش این فرنچایز را به عنوان یک سه‌گانه می‌دیده و با توجه به صحبت‌های اخیر جیسون موموآ، باید گفت که ساخت فیلم «آکوامن ۳» دور از انتظار نخواهد بود.

البته هنوز هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است و این احتمال وجود دارد که استودیو منتظر عملکرد فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» در گیشه باشد تا مشخص کند آیا ساخت فیلم سوم ارزشش را دارد یا خیر.

۲۴. جیسون موموآ نقش لوبو را بازی نمی‌کند

جیسون موموآ نقش لوبو
جیسون موموآ – نقش لوبو

شایعاتی مطرح شده بود که جیسون موموآ قرار است نقش شخصیت لوبو را در آینده دنیای سینمایی دی‌سی بازی کند اما پیتر سفران و جیمز گان این موضوع را رد کردند و اظهار داشتند که این بازیگر قرار نیست نقش دو شخصیت را به صورت همزمان ایفا کند.

البته آن‌ها تایید کردند که درباره حضور جیسون موموآ در نقش لوبو کر کردند. از همین رو همه چیز بستگی به آینده شخصیت آکوامن در دنیای سینمایی دی‌سی دارد و در صورت کنار رفتن این شخصیت، جیسون موموآ شانس حضور در نقش لوبو را خواهد داشت.

۲۵. ازرا میلر می‌تواند همچنان بازیگر نقش فلش باشد

آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
ازرا میلر

ازرا میلر قرار است نقش فلش را در فیلم مستقل این شخصیت بازی کند و به گفته جیمز گان، او و پیتر سفران صحبت‌هایی درباره ادامه حضور ازرا میلر در این نقش داشته‌اند. البته فعلا آن‌ها بیشتر روی بهبود این بازیگر تمرکز کرده‌اند و تصمیم برای ادامه حضور این بازیگر در نقش فلش یا انتخاب بازیگری دیگر را به بعدا موکول کردند.

هر چند، جیمز گان فیلم «فلش» را بسیار ستوده و آن را یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی‌ای توصیف کرده که تاکنون دیده و خواهان همکاری بیشتر با کارگردان این اثر یعنی اندی موسیکیتی است.


در ادامه می‌توانید تصویری گرافیکی از فیلم‌ها و سریال‌های آینده دی‌سی چه در جهان مشترک و چه در جهان Elseworlds را مشاهده کنید. در این مطلب به معرفی برخی از نکات و جزئیات مربوط به آینده دنیای سینمایی دی‌سی پرداختیم. نظر شما درباره آینده دی‌سی و فیلم‌ها و سریال‌های آن چیست؟

فیلم‌های آینده دی‌سی
فیلم‌ها و سریال‌های دی‌سی

منبع: اسکرین رنت

Batman Arkham knightred-eyed Banished KnightDARKSIRENMincraftSepehrSpider-ManBlack SwordsmanMMYKINGامیر حسینUNCLE ARTHURmeysambEzio Auditore da Firenzeکریتوس بزرگ(😐میشناسیم)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا
آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آنچه از آینده دنیای سینمایی دی‌سی باید بدانید | خدایان و هیولاها - گیمفا