نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا

نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

آرش بوالحسنی
۱۳:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا

سوییچ به یکی از موفق‌ترین کنسول‌های تاریخ تبدیل شده است، اما با گذشت بیش از پنج سال از عرضه آن، این سوال پیش آمده که جانشینش چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

کنسول نینتندو سوییچ به زودی ۶ ساله خواهد شد. شاید یادآوری این قضیه کمی عجیب باشد، اما خیلی از شکست قبلی نینتندو یعنی کنسول Wii U و عملکرد فاجعه‌بار آن نمی‌گذرد. این کنسول آن قدر عملکرد بدی داشت که نینتندو تا مرز حذف شدن از رقابت گیمینگ هم پیش رفت. پلتفرم و سخت‌افزار این شرکت توسط بسیاری از ناشران دیگر نادیده گرفته شده بود و بازی‌های انحصاری نینتندو هم به تنهایی قادر به جلب توجه نبودند. زمان زیادی از گمانه‌زنی در مورد Nintendo NX مرموز هم نمی‌گذرد. Nintendo NX در نهایت با نام نینتندو سوییچ معرفی شد و برای بسیاری این سوال پیش آمد که آیا این کنسول قادر خواهد بود تا در بازاری بسیار رقابتی، بار دیگر نام نینتندو را بر سر زبان‌ها بیندازد یا خیر.

در آن زمان، من جزو کسانی بودم که به موفقیت نینتندو سوییچ باور داشتم، اما حتی به فکر من هم نمی‌رسید که این پلتفرم به چنین موفقیت بزرگی تبدیل شود. نینتندو سوییچ در حال حاضر پرفروش‌ترین کنسول تاریخ نینتندو بوده و این شانس را دارد تا با کنار زدن پلی استیشن ۲، تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ شود. نینتندو در دوران سوییچ سودآورترین سال‌های خود را هم تجربه کرد و از این نظر حتی دوران Wii/DS را هم پشت‌سر گذاشت. در این دوران، استودیوهای انحصاری نینتندو هم وارد عصر طلایی دیگری شدند و شاهد انتشار برخی از بهترین بازی‌های تاریخ به صورت انحصاری برای سوییچ بودیم؛ عناوینی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey به شاهکارهای ژانر خود تبدیل شدند و حتی فرنچایز Metroid هم با Metroid Dread به اوج بازگشت.

نینتندو سوییچ
بازی‌های انحصاری نینتندو در حالی میلیون‌ها نسخه می‌فروشند که به ندرت شاهد تخفیف خوردن آن‌ها هستیم و این بازی‌ها هنوز هم در اکثر مواقع با قیمت ۶۰ دلار قابل خریداری هستند

اما احتمالا مهم‌تر از موفقیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، موفقیت‌های ناملموسی هستند که نینتندو با کمک سوییچ به دست آورد. برای مثال، نینتندو سوییچ بیشترین پشتیبانی را از سوی ناشران ترد پارتی در میان کنسول‌های نینتندو داشته است. این در حالی است که رابطه‌ی نینتندو با این ناشران پیش از سوییچ در وضعیت فاجعه‌باری بود و بسیاری از آن‌ها تا مرز قطع ارتباط کامل هم پیش رفته بودند. بازی‌های ترد پارتی سوییچ مسئول نیمی از فروش کل بازی‌ها روی این پلتفرم هستند. دیگر فقط بازی‌های انحصاری نینتندو روی کنسول‌های نینتندو فروش نمی‌روند؛ همه چیز روی نینتندو سوییچ خریدار دارد. بالای ۱۲۰ میلیون نفر کنسول سوییچ را خریداری کرده‌اند که آماری فراتر از Wii است، اما در مقایسه با Wii سوییچ فروش نرم‌افزار بسیار بهتری را تجربه کرده است. این مسئله باعث شده تا موفقیت سوییچ در بلند مدت تضمین شود.

سوییچ ۲ چه خواهد بود؟

سوییچ نماینده‌ لحظه‌ای منحصر به فرد برای نینتندو است. این پلتفرم برای نینتندو فروش سخت‌افزاری زیاد، فروش بازی زیاد، پشتیبانی ترد پارتی قابل توجه، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی بازی‌ها روی هر پلتفرمی به جز PC (تعداد بازی‌ها روی سوییچ تقریبا به ۱۰ هزار عدد رسیده است) و ده‌ها میلیون مشترک سرویس آنلاین نینتندو را به همراه داشته است. طبعاً، واضح‌ترین حرکت تجاری در چنین موقعیتی، عدم تغییر زیاد شرایط و ادامه دادن مسیر کنونی است. سوییچ ۲ باید علاوه بر پشتیبانی از فرمتی مشابه، سخت‌افزاری قدرتمندتر داشته باشد و بتواند تا حد ممکن با سایر کنسول‌ها و پلتفرم‌ها از این منظر رقابت کند. این تصمیم باعث می‌شود تا شاهد یک اکوسیستم سالم با پشتیبانی ترد پارتی باشیم. چنین کاری را سونی با پلی استیشن نسل به نسل انجام داده است.

نینتندو تا کنون پلتفرمی به این موفقی و عظمت نداشته و طبیعی است که این شرکت کمی برای ورود به نسل بعدی و عرضه‌ی کنسول جدید نگران باشد. آن‌ها این نگرانی را در یک جلسه‌ی جدید با سرمایه‌گذاران هم به اشتراک گذاشته‌اند. پیش از این شاهد تغییر نسل به نسل فاجعه‌باری برای نینتندو در زمینه‌ی کنسول‌های خانگی بوده‌ایم. معروف‌ترین مثال حول این موضوع، تغییر نسل نینتندو از کنسول فوق‌العاده موفق Wii به Wii U است. نینتندو از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول خود در آن زمان مستقیما به کم‌فروش‌ترین کنسول خود رفت و این اتفاق در نسل‌های دیگر هم افتاده است. در انتقال از SNES به N64 و N64 به Gamecube هم شاهد افت فروش کنسول‌های نینتندو بوده‌ایم.

نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
نینتندو پیش از این در استفاده نکردن از موفقیت کنسول‌های خانگی خود در نسل جدید سابقه دارد. فاصله‌ی ۶ ساله‌ی Wii و Wii U فاصله‌ی پرفروش‌ترین و کم‌فروش‌ترین کنسول خانگی نینتندو است.

یکی از دلایل شکست‌های مذکور، این است که ظاهرا نینتندو به هر کنسول به عنوان پلتفرمی منحصر به فرد نگاه می‌کند و شاهد دیدگاه نسل به نسل پلی استیشن و ایکس باکس از سوی این شرکت نیستیم. هر کنسول جدید یک نگاره‌ی جدید است که باید از اول بازیکنان را جذب کرده و آن‌ها را متقاعد به خرید کند. این موضوع هم ابدا تضمین‌ شده نیست. بازیکنان شاید از کنترل‌های حرکتی Wii استقبال کنند، اما علاقه‌ای به کنترلر تبلت Wii U نداشته باشند.

این استراتژی باعث می‌شود تا ناشران ترد پارتی هم نتوانند آینده‌ی رابطه‌ی خود با نینتندو را به صورت دقیق برنامه‌ریزی کنند. نه تنها آن‌ها باید بازی‌های خود را برای یک سخت‌افزار و معماری کاملا جدید توسعه دهند، بلکه عدم موفقیت خود کنسول ممکن است به معنای عدم معقول بودن سرمایه‌گذاری روی آن پلتفرم باشد. در اکثر مواقع، حرکت هوشمندانه برای ناشران ترد پارتی این است که منتظر مانده و از موفقیت کنسول نینتندو مطمئن شوند. شکست یک کنسول همانند Wii U هم می‌تواند به معنای رها شدن کامل آن پس از مدتی کوتاه باشد.

با این اوصاف، سابقه‌ی نینتندو در انتقال نسل به نسل چندان به نفع وضعیت کنونی سوییچ نیست. با این حال، برای موفقیت کافی است که نینتندو کتاب راهنمایی که برایش نوشته شده است را نگاه کند. منظور ما حدود ۳۰ سال تاریخچه‌ی سونی با پلی استیشن است؛ ارتقای چیزی که مردم آن را دوست دارند یک استراتژی جوابگو خواهد بود. خصوصا وقتی بتوانید از پلتفرم خود با عناوین انحصاری با کیفیت پشتیبانی کنید. Backwards Compatibility باعث کاهش اختلاف و تحریک بیشتر بازیکنان به ارتقا می‌شود. همچنین در صورت استفاده از معماری یکسان، ناشران ترد پارتی بیشتر به ادامه‌ی پشتیبانی از پلتفرم شما علاقه نشان خواهند داد.

نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
پر واضح است که ناشران و بازیکنان به سوییچ واکنش مثبتی نشان داده‌اند. پس نینتندو برای تضمین موفقیت صرفا کافی است تا پلتفرم کنونی خود را ارتقا دهد.

حتی می‌توان گفت که نینتندو برای الهام گرفتن نیازی به نگاه کردن به پلی استیشن هم ندارد؛ تاریخچه‌ی ۴۰ ساله‌ی خود آن‌ها برای انجام این کار کافی است. نینتندو شاید در انتقال نسل به نسل در کنسول‌های خانگی شکست‌های زیادی را متحمل شده باشد، اما سابقه‌ی آن‌ها در کنسول‌های دستی بسیار درخشان‌تر محسوب می‌شود. برای حدود ۴۰ سال، تعداد بازیکنان کنسول‌های دستی نینتندو حدود ۱۰۰ میلیون نفر بوده و با چشم‌پوشی از برخی از استثناها، این عدد بین نسل‌ها کاهش پیدا نکرده است.

کنسول‌های دستی نینتندو معمولا دستگاه قدیمی‌تر را از جوانب معنادار و تاثیرگذاری ارتقا می‌دهند و همه چیز را از نو طراحی نمی‌کنند. هر کدام از این کنسول‌های دستی هم تا حدی قابلیت Backwards Compatibility را دارند. حتی اگر این کنسول‌های دستی یک ویژگی نه چندان به درد بخور و تبلیغاتی داشته باشند، این ویژگی مانع از پشتیبانی ناشران ترد پارتی نمی‌شود. فرمول موفقیت همین حالا هم در دستان نینتندو قرار دارد؛ خود سوییچ یک کنسول هیبریدی بوده و از DNA مشابه‌ای برخوردار است.

تا اینجا در مورد این که جانشین سوییچ چه باید باشد صحبت کردیم، اما آیا می‌توانیم حدس بزنیم که این کنسول چه خواهد بود؟ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. در حال حاضر هیچ خبر محکم و معتبری در مورد کنسول بعدی نینتندو در دسترس نیست. وقتی سوییچ عرضه شد، نینتندو اعلام کرد که به این کنسول به عنوان یک پلتفرم بلند مدت نگاه می‌کند. شرکت Nvidia که SoC کنسول‌های سوییچ را می‌سازد هم گفته که نینتندو برای آن‌ها یک همکار ۲۰ ساله خواهد بود. این دو در ترکیب با شایعاتی که به همکاری نینتندو، Nvidia و ناشران ترد پارتی برای ساخت جانشین سوییچ اشاره می‌کنند؛ به عبارت دیگر، بعید به نظر می‌رسد که نینتندو ساخت یک کنسول کاملاً جدید را در نظر داشته باشد و این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم.

نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
برخلاف کنسول‌های خانگی، نینتندو در انتقال نسل به نسل در کنسول‌های دستی سابقه‌ی بسیار درخشانی دارد.

با این حال، هر چند وقت یک بار خبری منتشر می‌شود که کمی ما را در مورد آینده‌ی نینتندو و جانشین سوییچ نگران می‌کند. مدتی پیش، شیگیرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) در مورد جانشین سوییچ صحبت کرد و متذکر شد که Backwards Compatibility ممکن است اولویت اصلی نینتندو نباشد. البته منظور میاموتو این است که برخلاف کنسولی مثل Wii U، ویژگی Backwards Compatibility قرار نیست جزو پایه‌های اصلی طراحی جانشین سوییچ باشد. چرا که کنسول Wii U به خاطر همین ویژگی با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد.

با توجه به سابقه‌ی پر فراز و نشیب نینتندو در کنسول‌های خانگی، حتی چنین گفته‌ای از سوی میاموتو هم طبیعتا می‌تواند باعث نگرانی بسیاری شود؛ خصوصا با توجه به این که نینتندو قبلاً به صورت عمومی هم در برخی مواقع گفته بود که جانشین سوییچ قرار است پلتفرم منحصر به فرد خود باشد. در هر صورت، چند وقتی از این صحبت‌ها می‌گذرد و هنوز اطلاعات کافی برای نتیجه‌گیری نهایی در دست نیست؛ بنابراین محتمل‌ترین چیز در حال حاضر همان سوییچ ۲ است.

صنعت بازی‌های ویدیویی در بهترین حالت، همچنان غیرقابل پیش‌بینی است و در حال حاضر به هیچ عنوان در بهترین حالت این صنعت نیستیم و نینتندو به تنهایی یک متغیر غیرقابل پیش‌بینی دیگر را به این معادله اضافه می‌کند. اصلا کسی چه می‌داند؟ شاید نینتندو Virtual Boy 2 را به عنوان جانشین سوییچ عرضه کرد تا از محبوبیت کنونی بازار واقعیت مجازی بهره ببرد! هر اتفاقی ممکن است. در حال حاضر و با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم، یک مسیر کاملا مشخص برای نیتندو و جانشین سوییچ وجود دارد و آن چیزی نیست جز سوییچ ۲.

امیرعلی مسیDARKSIRENMincraft𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔vitto corleonefarhadqpmeysambA.Offآرش بوالحسنیامیر حسینMavrickAbolfazlاپوزوسیون گیمفاAmirch

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا
نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بنظرم باید بیشتر روی پردازنده نینتندو جدید کار کنن تا بتونه پورت های بیشتری براش عرضه شه و بتونه اجرا کنه ، وگرنه نینتندو از لحاظ انحصاری مشکلی نداره و تو سبک خودش طرفدارای خاصشو داره

    امیرعلی مسیAmir(PC & PS4)Brainiac(خداحافظ)HadesMincraftAmir :))بیگ اسموکvitto corleoneAAS(بازگشته است)mariomore
    • اتفاقا برعکس چیزی که فکر میکنید طرفدارهای بازی های نینتندو عام ترین قشر گیمری اند و اصلا خواص نیستند. مثلا توو آمریکا بیشترین فرنچایزی که توسط گیمرها پلی داده میشه اول کال آو دیوتیه و بعدش ماریو، بازی ایی که یه نسخه ش پنجاه میلیون بفروشه که خاص پسند نیست، پوکمان هم که کاملا در نقشِ کال آو دیوتیه آر پی جی هاست، سالی یک یا حتی دو نسخه میاد و انفجاری میفروشه هرسال، سخت افزارشم خیلی نمیتونه قوی بکنه چون موبایله و بسیار گرون، الان کنسول های دستی ایی که بالای ۲ ترافلاپس قدرت دارن بیشتر از ۸۰۰ دلار قیمت دارن. نینتندو باید قیمت کنسولش رو بیش از ۴۰۰ دلار قیمت گزاری نکنه

      Brainiac(خداحافظ)HadesMincraftسپهرvitto corleonemarioگیمری عادیA.Off
    • . . گفت:

      به نکته ی زریفی‌ اشاره کردید

      Brainiac(خداحافظ)Mincraftگیمری عادی
  • Emmat گفت:

    سوییچ نهایت نینتندو هست ، موفقیت ، موقعیت و کوشش همه ایده های نسل هشتم نینتندو رو ایجاد کردند ،نینتندو همیشه کمپانی بوده که یک قدم جلوتر و همیشه سعی کرده تکنولوژی های مدرن رو بذاره توی کنسول ها ، اما اینجا مرز های هست که نینتندو باید جابه‌جا کنه.

    X-_riperBrainiac(خداحافظ)MincraftسپهرAmir :))بیگ اسموکMmfb🏴marioگیمری عادیA.Off
  • Aiden pearce گفت:

    ساخت یه کنسول کاملا جدید با طراحی جدید و معماری کاملا متفاوت خیلی مسخرست
    نینتندو فقط باید یه سوییچ جدید با پردازنده خیلی بهتر+حل مشکل دریفت جوی کان+پشتیبانی بیشتر از ثرد پارتی ها رو بده بیرون
    همین سه کار میتونه موفقیت کنسول بعدی رو تضمین کنه

    Brainiac(خداحافظ)MariomanMincraftسپهرAmir :))بیگ اسموکMmfb🏴marioگیمری عادیA.Off
  • دقیقا سوییچ ۲ محتمل ترینه، اما با چه سخت افزاری؟؟ اگر بخواد به همین منوال هیبریدی ادامه بده و از سخت افزارهای موبایل استفاده بکنه کار سخت میشه، آخه الان کنسول های دستی ایی که بیش از دو ترافلاپس قدرت دارن بیشتر از ۸۰۰ دلار قیمتشونه. چجوری میخواد هم سخت افزارش در حدی باشه که دستکم در حد سوییچ بازی های تردپارتیه نسل نهمی براش بیاد و هم قیمتش بالا نره؟ خیلی کنجکاوم بدونم چی میشه

    Brainiac(خداحافظ)MariomanMincraftسپهرباستیانبیگ اسموکmarioگیمری عادیA.Off
    • فراموش نکنیم که همین سوییچ از تگرا ایکس (اگر اسمش درست یادم باشه) استفاده کرده که قبلا تو انویدیا شیلد استفاده شده بود (که اونم یه کنسول دستی بود). یه پردازنده رسما زهوار در رفته. ولی نمی دونم چطوری customise ش کردن که اصلا شد یه چیز دیگه انگار.
      الان هم خود پردازنده به کنار، نینتندو قراره با کمک انویدیا شخصی سازی خودش رو انجام بده، در عین حال که احتمالا تکنولوژی های جدیدی مثل DLSS3 هم در دسترسن.

      Brainiac(خداحافظ)Mincraftاپوزوسیون گیمفاسپهرA.Off
  • milad3d گفت:

    چرا سوییچ توی خارج از کشور اینقدر پرفروشه ولی داخل کشور آنچنان محبوب نیست؟

    Brainiac(خداحافظ)Mincraftسپهرگیمری عادی
    • نبود قانون
      اول از همه هم قوانین رده سنی

      Brainiac(خداحافظ)Mincraft
    • Mmfb🏴 گفت:

      به خاطر خرج خیلی زیادی که داره

      Brainiac(خداحافظ)MariomanMincraftسپهر
    • داخله کشورم محبوبه، ولی چون ایران پلیرای پی سی زیادی داره اکثر بازی های نینتندو رو با شبیه ساز تو پی سی بازی میکنن،دلیل بعدیشم اینه که ایران بیشتر رقابتی بازی میکنن و بازی های نینتندو رو بچگونه میدونن،درصورتیکه همون آدما اگه یکم فکر کنن معنیه اصلیه گیم همین بازی های سبک نینتندوعن،بازی های رقابتی در واقع اصلا نباید جزو گیم یا اینترتینمنت به حساب بیان،در واقع همون واژه ی ای اسپورت بهترین تعریفه براشون

      A.mBrainiac(خداحافظ)MincraftUltraknightسپهرA.Off
    • سوال خوبی پرسیدی ولی جوابش همونطور که هست مشخصه فقط باید به قشر جامعمون نگاه بکنی.
      کنسولی که بازی هاش ۶۰دلار هستش هر کدومش که نزدیک به سه تومن باید بخاطر یک بازی بدی و خود کنسول که سخت افزار خوبی نداره در کنار اون مشکلاتی در کنترل های کنسول و اینترنت کشور همگی دست به دست هم میدن تا جامعه به سمت این کنسول نره هر چند من می خواستم سمت نینتندو برم ولی از وقتی با مشکلاتش مواجه شدم قیدش رو زدم.
      ایکس باکس هم می خواستم بخرم مدل سری ایکس فروشنده ها همگی می گفتند(اول که وارد کشور میشد)می گفتند که چه کسی این کنسول رو به تو معرفی کرده و می گفتند ما هرچی از این کنسول رو وارد کشور کردیم تقریبا نصفش با مشکلاتی نظیر مشکل دسته و مشکل سخت افزاری و نرم افزاری و… پیدا کرده اگر مشهد باشید و به سعدی رفته باشید تمام فروشنده ها همین رو می گفتند بعدش که رفتم سراغ پلی استیشن که پلی استیشن مثل نینتندو دارای کمی از ایرادات نظیر قیمت گرون اشتراک و هر بازی و دسته و سرجمع کل قیمت کنسول میشد و در کنارش اگر بخوای هارد هم بگیری نزدیک به ۳۵میلیون باید پول کنسول و لوازم و بازی می دادم و در کنار اون اگر می خواستم آنلاین بازی بکنم با سرعت نتی که داخل مملکت ما هستش یک بازی آپدیت و یا نصبش ۱ روز شاید طول بکشه دانلودش که اصلا همچین پولی نداشتم و مجبور شدم پلی استیشن ۴ بگیرم.

      A.mBrainiac(خداحافظ)Mincraftسپهر
    • دلایلش مشخصه ..چندان سوییچ با سلیقه ما ایرانی ها جور نیست …به طور مثال اگه بین بازی ها بین زلدا و ماریو //// و کالاف و لست بمونی کدوم رو انتخاب می کنی ….اکثریت گزینه ۲ رو انتخاب می کنن

      Brainiac(خداحافظ)MincraftسپهرA.Off
  • farhadqp گفت:

    تا الان نینتندو کنسولی نداشته که شماره دو داشته باشه. ۳DS که اونهمه فروخت حتی شماره دو نداشت. نینتندو همیشه دنبال نوآوری بوده و هست و چیزی تکراری از جمله بهبود سخت افزار مثل سایر شرکتا تولید نمیکنه

    Brainiac(خداحافظ)Mincraftبیگ اسموکmarioگیمری عادیA.OffSoosmar (بازنشسته)
    • نع اتفاقا نینتندو قبلا هم کنسول های موفقش رو ارتقا داده، به سری گیم بوی نگاه کنید که چند نسخه ارتقا دادتش، یا حتی همین ۳ds ارتقا یافته ds

      Brainiac(خداحافظ)MincraftA.Off
    • Ali گفت:

      ۳ دی اس یک شکست برای نینتندو محسوب میشه!! نینتندو دی اس توی زمان پی اس پی بالای ۱۵۰ میلیون فروخت!! بعد ۳دی اس توی دوره ویتا ( با فروش شاید کمتر از ۲۰ میلیون ) نتونست نصف دی اس هم بفروشه!!
      اتفاقا نینتندو همواره راه کنسول‌های موفقش رو ادامه داده! کنسول snes ادامه کنسول موفق nes بود. کنسول Wii U ادامه کنسول موفق Wii بود.

  • بکوارد
    ما فقط بکوارد می خوایم

    پ.ن. معلوم نیست کی بیاد ولی بیاد قراره طوفانی بیاد.
    چندین نسل بکوارد، زلدای نسل جدید، ماریو ادیسی ۲، اسمش جدید و ماریو کارت جدید 🥹🥹🥹
    بعضیام تفنگ بازی بچگونه میسازن، با صد سال تاخیر میاد، میادم نصفش نیست😒😒

    Brainiac(خداحافظ)MincraftA.Off
  • سوئیچ دو اگر سخت افزارش پیشرفت چشم گیری داشته باشه شاید با تمام وجود در کنار استفاده از اون ویژگی که دول سنس رو خلق کرد و با پیشرفت اون می تونه کنسول دستی موفقی بشه اگر در کنارش عمر باتری رو هم افزایش بده و بازی هاش کمی تخفیف بخورن مثلا۱۰ درصد بهتره.

    Brainiac(خداحافظ)Mincraft
    • حرف از کنسول شد یاد کنسولی که ایران داشت تولید می کرد قبل انقلاب افتادم به خودم می گفتم که داشتیم از هر لحاظ پیشرفت می کردیم ببین به چه حال و روزی افتادیم.(از عرش به فرش رسیدیم.)
      اگر این روند ادامه دار بود و هیچ چیزی حکومت قبلی رو به پایان نمی رسوند الان ما در صنعت گیم با کنسول شهاب و انحصاری های بزرگی بودیم و شاید انحصاری هایی مثل کالاف و… می داشتیم.

      MariomanMincraftاپوزوسیون گیمفا
  • به شدت کنسول جذابی هست ولی کمی سخت افزار و بازی هاش خاص پسنده …به طور مثال اگه کسی بین این و ps5 بمونه معمولا کنسول سونی رو ارجع تر می دونه …

    MariomanMincraftA.Offاپوزوسیون گیمفا
  • Ali گفت:

    نینتندو نباید سیاست جدیدش رو عوض کنه چون ترکیب ۲ کنسول دستی و خانگی بهترین کاری بوده که توی ۳۰ سال گذشته انجام داده. همه چیز کنسولش از درگاه یو اس بی سی گرفته تا کارت اس دی و میکرو اس دی کاملا استاندارد هستن و تا ۱۰ سال آینده هم این رابط‌ها و درگاه‌ها عوض نمیشن!!
    نینتندو به خاطر گوشی‌های موبایل داشت بازار کنسول‌های دستی رو از دست میداد و توی فروش کنسول خانگی هم فاجعه بار عمل کرده بود. نینتندو سوییچ مثل یک معجزه بود!! به نظر من فقط کافیه طراحی دستگاه به روز بشه و از سخت افزار موبایلی روز استفاده کنه.

نینتندو سوییچ ۲ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ - گیمفا