بررسی برخی از ناامید کنندهترین دنبالههای تاریخ سینما
برخی از فرنچایزهای سینمایی میزبان ساخت و پخش دنبالههایی بودند که تمام ارزش این مجموعه را تا مرز نابودی پیش برده و لقب ناامید کنندهترین دنبالههای تاریخ را از آن خود کردهاند.
عظمت و محبوبیت سینما طی دهههای گذشته به حدی افزایش یافته که از یک سو ساخت عنوانی جدید که بتواند در جلب نظر مردم موفق عمل نماید، به کاری بسیار پرریسک بدل شده و از سوی دیگر نیز سرمایهگذاری بر روی عناوین و آثار شناخته شده میتواند سود سرشاری را برای کمپانیهای فیلمسازی به همراه داشته باشد.
با این حال ساخت همین دنبالهها نیز ریسکهای خودش را دارد. هیچ تضمیمی نیست که شما دنبالهای را با هر کیفیت و پیشزمینهای خلق نمایید، به موفقیتی بزرگ دست پیدا کند و چه بسا این امر میتواند منجر به شکستی تمام عیار در نزد مردم و منتقدین نیز بشود.
به همین سبب نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی دنبالههای ناامید کنندهای در طول چند دهه گذشته سینما بپردازیم که نه تنها در جلب نظر مردم و طرفداران ناموفق عمل کردهاند، بلکه به حدی با واکنشهای منفی روبرو شدهاند که چه از نظر هنری و چه از نظر مالی، فرنچایز خود را تا مرز نابودی پیش بردند.
فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمهٔ بلورین) محصول سال ۲۰۰۸
مجموعه فیلمهای ایندیانا جونز یکی از محبوبترین فیلمهای اکشن و ماجراجویی تاریخ سینما محسوب میشود که حتی زمینهساز ساخت عناوین بسیاری در صنعت بازیهای ویدیویی نیز شده است.
با این حال چهارمین فیلم از این مجموعه که تحت عنوان Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull شناخته میشود و سومین فیلم از این مجموعه شناخته میشود که ۱۹ سال پس از فیلم دوم ساخته شد، به هیچ وجه در جلب نظر مردم و منتقدین موفق عمل نکرد. علیرغم کارگردانی تماشایی استیون اسپیلبرگ و جلوههای ویژه نوین آن اما قلمرو جمجمهٔ بلورین فاقد مولفههای جذاب این فرنچایز بود و شخصیتهای جدیدی همچون کیت بلانشت و شایا لباف نتواسنتد تا آنطور که میبایست، جذابیت آثار قدیمی این مجموعه را برای طرفداران پیشین و نسل جدید به ارمغان بیاورند.
فیلم Zoolander 2 (زولندر ۲) محصول سال ۲۰۱۶
فیلم Zoolander با بهرهگیری از دنیای مد و فشن و بازیگران بزرگی همچون بن استیلر و اوون ویلسون یک شگفتی در ژانر کمدی بود که هنوز هم تماشای آن جذابیت دارد.
۱۵ سال پس از فیلم زولندر، در سال ۲۰۱۶ شاهد ساخت و اکران دنباله آن بودیم که با وجود بهرهگیری از همان لحن و ترکیب تیم بازیگری اما با بیمحلی جامعه سینمایی جهان روبرو شد و خیلی زود از یادها فراموش گشت. بزرگترین مشکلی که گریبانگیر Zoolander 2 شد، پروسه تولید پرحاشیه و زمانبر آن بود که به ندرت فیلمی با چنین مشکلی میتواند با واکنشهای مثبتی از سوی سنیماگران مواجه گردد. بن استیلر بیشتر از آنچه که میبایست، بر روی المانهای موفق فیلم نخست پافشاری کرده بود که در سینمای امروز دیگر جذابیتی برای مخاطب ندارند؛ همچنین باید اشاره کرد که لحن کمدی و وقایع به تصویر کشیده شده، بیش از حد لوس و احمقانه بود و در نهایت نیز به دنبالهای شکست خورده منتهی شد.
فیلم Wall Street: Money Never Sleeps (وال استریت: پول هرگز نمیخوابد) محصول سال ۲۰۱۰
فیلم Wall Street در سال ۱۹۸۷ زمانی برای مخاطبین به تصویر کشیده شد که دهه ۱۹۸۰ با مسائل اینچنینی سر و کله میزد و هنرنمایی نمادین مایکل داگلاس اثری دیدین را برای مخاطبین آن زمان پدید آورد.
۲۳ سال بعد و در سال ۲۰۱۰ ما شاهد ساخته شدن دنباله این فیلم تحت عنوان Wall Street: Money Never Sleeps بودیم که شاید حتی از خود شخص الیور استیون هم سوال شود، دلیل تهیه چنین دنباله عجیب و غریبی را نتواند پاسخ دهد! با قاطعیت میتوان گفت که در مقایسه با ساخته سال ۱۹۸۷، هیچ نکته جدید و قابل توجهی را در این دنباله نمیتوان پیدا کرد که جذابیتی برای مخاطب داشته باشد. ایده فیلمی حول محور وال استریت و مسائل مالی آنها نمیتواند ارزش سرمایهگذاری چندانی را داشته باشد که دنبالهای حول محور آن ساخته شود. همین موضوع باعث شد تا Money Never Sleeps با واکنشهای سردی از سوی سینماگران مواجه شده و خیلی زود از یادها فراموش گردد.
فیلم Tron: Legacy (ترون: میراث) محصول سال ۲۰۱۰
فیلم Tron سال ۱۹۸۲ به سبب بهرهگیری از ایده دنیای بازیهای ویدیویی و تلفیق آن با واقعیت و بهرهگیری از جلوههای ویژه تماشایی، به شگفتی بزرگی در آن زمان بدل شد.
پس از گذشت حدود ۳ دهه ما به واسطه ساخته شدن دنباله آن تحت عنوان Tron: Legacy باری دیگر به دنیای عجیب و غریب این مجموعه بازگشتیم؛ اثری که از جلوههای بصری منحصر به فرد و موسیقی گوشنواز و حماسی بهره میبرد. با این حال مشکل دنباله ترون در این است که محصول سال ۱۹۸۲ به نوعی یک اثر کالت و فرهنگی برای عدهای خاص محسوب میشد که کسی انتظار ساخته شدن دنبالهای برای آن را نداشت، زیرا داستان آن کشش لازم را برای گسترش نداشت (یا حداقل سازندگان فعلی آن توانایی چنین کاری را نداشتند) و نتیجه ساخته شدن اثری شد که حتی از سوی طرفداران دو آتیشه خود نیز تحت بایکوت قرار گرفت. عجیب است که بحث ساخته شدن سومین فیلم از این مجموعه با هنرنمایی جرد لتو باری دیگر به میان آمده و باید دید که آیا باز هم شاهد دنباله ضعیفی خواهیم بود یا که سازندگان دست به تهیه اثری انقلابی خواهند زد!
فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: خیزش اسکایواکر) محصول سال ۲۰۱۹
مجموعه جنگ ستارگان را میتوان به عنوان قدرتمندترین و شناخته شدهترین فرنچایز تاریخ بشریت دانست که در هر مدیومی از سرگرمی به شیوههای مختلف طی ۴۲ سال گذشته حضور داشته است.
با این حال پولپرستی کمپانی دیزنی باعث شد تا فرنچایز سینمایی آن هیچگاه فرصت استراحت پیدا نکرده و سومین سهگانه آن با فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker به پایان برسد که ساخت چنین اثر سخیف و ضعیفی قطعاً نیاز به هنری ستودنی داشته است. تمامی اخباری که حول محور این پروژه در رسانهها جریان داشت، طرفداران جنگ ستارگان را نگران و ناامید کرده بود؛ از درگذشت یکی از پایهگذاران این فرنچایز به نام کری فیشر گرفته تا بحثبرانگیزی پروژه پیشین و جدایی کارگردانش همگی در نهایت منجر به پدید آمدن پایان دهندهای شد که نه تنها تمامی ارزشها و خطوط داستانی این مجموعه را به نابودی کشاند، بلکه حتی شخصیتهای جدیدی که در سهگانه سوم به وجود آمده بودند نیز به بدترین شیوه ممکن به تصویر کشیده شده و منجر به ضعیفترین اثر تاریخ فرنچایز جنگ ستارگان در تمامی مدیومها شد.
فیلم The Matrix Resurrections (رستاخیزهای ماتریکس) محصول سال ۲۰۲۱
سهگانه ماتریکس به حدی انقلابی و تاثیرگذار بودند که ژانرهای اکشن و علمی تخیلی را برای همیشه دگرگون کرده و تحولی را در سینما و دیدگاه سینماگران پدید آوردند.
دنیای سایبرپانکی که توسط خواهران واچوفسکی ساخته شده بود، با وجود تمامی زیبایها و جذابیتشان اما در همان فیلمهای دوم و سوم نیز تا حدودی در جلب نظر مخاطبین به مانند فیلم نخست، چندان موفق عمل نکرده بود که حتی با وجود تمامی کاستیها باز هم پایانی تماشایی را برای این فرنچایز به ارمغان آورد. با این حال در اقدامی بیهوده و بدون هیچ منطقی شاهد ساخته شدن فیلم چهارمی از این مجموعه تحت عنوان The Matrix Resurrections در بحبوحه همهگیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ بودیم که تلاش جاهطلبانهای از سوی لانا واچوفسکی بود تا بتواند سود جدیدی را برای کمپانی برادران وارنر رقم بزند؛ مسئلهای که با بدترین واکنشهای ممکن از سوی سینماگران مواجه شد و نه تنها فروش خجالتآوری را برای چنین فرنچایز بزرگی به همراه داشت، بلکه حتی از سوی بسیاری از طرفداران ماتریکس نیز تحت بایکوت قرار گرفت. The Matrix Resurrections نمونه بارز فرنچایزی است که در بهترین حالت ممکن پایان یافته و باید آن را به حال خودش رها کرد تا از ایجاد یک فاجعه بزرگ سینمایی جلوگیری کرد.
فیلم Space Jam: A New Legacy (هرجومرج فضایی: میراث جدید) محصول سال ۲۰۲۱
دو کمپانی دیزنی و برادران وارنر رقابت عجیبی برای نابودی عناوین محبوب و قدیمی خود دارند تا جایی که حتی به اثری همچون Space Jam نیز رحم نکرده و خاطرات طرفدارانش را به ابتذال میکشند.
فیلم Space Jam در سال ۱۹۹۶ با هنرنمایی مایکل جوردن یکی از آثار منحصر به فرد و عجیبی بود که با ترکیب انیمیشن و دنیای واقعی به نتیجه مطلوب و خاطرهانگیزی برای مخاطبین بدل گشت. در سمت مقابل اما Space Jame: A New Legacy اثری بود که پروسه تولید پر فراز و نشیب عجیبی را پشت سر گذاشت و پس از مواجه با تاخیرهای بسیار، به صورت همزمان در سینما و سرویس HBO Max برای مخاطبین در دسترس قرار گرفت. در کنار این که چنین تصمیمی از سوی کمپانی برادارن وارنر به تنهایی منجر به صدمه دیدن آثار بسیاری در طول همهگیری ویروس کرونا شد، چنین تصمیمی سبب شد تا واکنشهای به شدت منفی و تمسخرآمیز Space Jam: A New Legacy به مانندی بمبی پر سر و صدا در رسانهها جلوه نموده و منجر به شکست تمام عیار برای دنبالهای شد که هیچ نیازی به ساخته شدن آن نبود.
فیلم Texas Chainsaw MassacreTexas Chainsaw Massacre (کشتار با ارهبرقی در تگزاس) محصول سال ۲۰۲۲
پس از موفقیت احیای مجموعه هالووین در سال ۲۰۱۸ (که البته همان هم با دنبالههای ضعیفش دوباره با ناکامی مواجه شد)، یکی دیگر از آثار ژانر اسلشر فرصت را غنیمت شمرد تا با پیروی از راه و روش فیلم هالووین، خود نیز فرصتی برای احیای یک مجموعه جدید را به ارمغان بیاورد.
نتیجه ساخته شدن فیلم Texas Chainsaw Massacre به عنوان دنباله مستقیم اثر سال ۱۹۷۴ شد که با وجود وعده وعیدهای بسیار و تبلیغات پر زرق و برق اما نتیجهای خجالتآور و فراموش شدنی را رقم زد. دنباله سال ۲۰۲۲ در نظر دارد تا به اجبار مسائل اجتماعی و فرهنگی روز را با ژانر اسلشر ترکیب نموده و در ظاهر اثری متفاوت را پدید آورد؛ با این حال سازندگان آن حتی زحمت پیروی از موفقیت هالووین سال ۲۰۱۸ را به خود نداده و بر روی راه و روش احمقانهای پافشاری کردهاند که نتیجه، ساخته شدن یکی از بدترین فیلمهای ژانر اسلشر در تمام طول تاریخ سینما شده است.
فیلم Terminator 3: Rise of the Machines (نابودگر ۳: خیزش ماشینها) محصول سال ۲۰۰۳
جیمز کامرون، کارگردان بزرگ سینما که دنباله جدیدترین فیلمش یعنی آواتار ۲ در حال به آتش کشیدن رکوردهای باکس افیس است، در سال ۱۹۹۱ دنباله دیگری را نیز پدید آورده بود که ژانر اکشن و علمی تخیلی را برای همیشه دستخوش تغییر نموده است.
با وجود این که خالق این مجموعه شخاً اذعان داشت که داستان این مجموعه باید تمام شود اما پولپرستیهای کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۰۳ چشم به ساخت دنباله جدیدی دوخت که نه تنها به تنهایی یک فاجعه تمام عیار نسبت به نابودگر ۲ بود، بلکه زمینهساز ساخت دنبالههای دیگری نیز شد که هر یک به تنهایی میتوانند لقب بدترین ساختههای تاریخ سینما را یدک بکشند. Rise of the Machines هیچ بویی از ارزشها و جذابیتهای ساختههای جیمز کامرون نبرده بود و فرنچایزی که خود به عنوان صاحب سبک ژانر اکشن شناخته میشود، تبدیل به یکی از آثار فراموش شدنی و کلیشهای این ژانر شد که حتی طرفداران قدیمی مجموعه نابودگر را نیز ناامید کرد. شاید که اگر هیچگاه نابودگر سومی ساخته نمیشد، این مجموعه میتوانست با همان ۲ فیلم به کار خود پایان داده تا فرنچایز اینچنین امروزه به حقارت کشیده نشود.
فیلم Disenchanted (افسون نشده) محصول سال ۲۰۲۲
فیلم Enchanted (افسون شده) سال ۲۰۰۷ تاثیربزرگی بر آینده کمپانی دیزنی گذاشت، زیرا آنها را مجاب کرد که روی به ساخت بازسازی لایو اکشن از آثار انیمیشنی قدیمی و مطرح خود بیاورند.
با وجود این که فرنچایز جنگ ستارگان و دنیای سینمایی مارول در حال کسب ثروت عظیمی برای کمپانی دیزنی شده است اما گویا آنها به چنین سرمایهای راضی نبوده و دست به ساخت لایو اکشنهایی زدهاند که فیلم Disenchanted میتواند نمونه بارز شدت فاجعهآمیز بودن آنها باشد. اثری که ساخت آن ۱۵ سال زمان برد، یک تمسخر و توهین به طرفداران قدیمی این دست از انیمیشنها میباشد که سازندگانش هیچ ارزشی برای آرمانها و مفاهیم آن قائل نبوده و با چنگ انداختن به ترندهای روز سعی دارند تا سودی را به جیب زده و در پشت پرده به طرفدارانشان لبخندی از سر حقارت بزنند. با وجود موفقیت Disenchanted در آمار بر روی کاغذ اما پروژهای شکست خورده و فراموش شدنی بود که نشان داد چگونه ساختن یک اثر اقتباسی از انیمیشنهای قدیمی دیزنی میتواند بدین گونه هنرمندانه سخیف و فاجعهآمیز باشد.
آیا دنباله سینمایی دیگری را نیز سراغ دارید که در تحقق ارزشهای فیلمهای پیشین خود شکست خورده باشد؟ به نظر شما دلیل ساخت چنین دنبالههای سخیفی از سوی کمپانیهایی همچون دیزنی و برادران وارنر چه میباشد؟ میتوانید دنبالههای جدیدی از سالهای پیش رو را نام ببرید که میتوانند چنین فجایعی را باری دیگر تکرار نمایند؟ نظرات و ایدههای خود را ما به اشتراک بگذارید.
منبع: کولایدر
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
نابودگر ۳ رو قبول ندارم.. اتفاقا خیلی فیلم خوبی بود یادمه روی خانم منفی داستان کراش زده بودم 😆.. باید به جای نابودگر ۳ این نابودگر جدیده رو می زاشتید که فاجعه بود….
فیلم زوملند ۲ هم شاید باورتون نشه دیروز دیدم.. به شدت فیلم مضخرفی بود
ولی از بین همه لیست بزرگ ترین ضد حال ممکن فیلم ماتریکس ۴ بود که رسما فاجعه بود اونم با وجود اون همه پتانسیل داستانی و حتی انیماتریکس که انیمه ماتریکس بود کلی ایده توش داشت که می تونستن توی نسخه ۴ انجام بدن که ندادن..😭
اتفاقا اون خانومه هم روی تو کراش زده
این اشتباهاتی که توی دنباله فیلما انجام میدن خودش یه کلاس آموزش فیلم سازیه
Spider-Man 3
A good day to die hard
Jurassic park 3
مشکل اینکه کمپانی ها به طمع پول دخالت میکنن همین سمریمی بدبخت اگر سونی دلقک🤡 گیر نمیداد که ونوم باید حتما حضور داشته باشه ریمی داستان خودش رو روایت میکرد شاید از سه گانه اسپایدرمن در کنار دارک نایت یاد میشد
این سم ریمی دیزنی هم بهش رحم نکرد بازم با دخالت های احمقانه دکتر استرنج رو خراب کردن دلم برای ریمی میسوزه
ترمیناتور ۳ خدایی بد نبود . من خوشم اومد . به خوبی ۲ نبود . ولی خدایی خوب بود . نبود ؟
آره منم هم نظرم
فیلم سرگرم کننده ای بود
Yes soosmar it was good my friend
بجز اینکه زمینهساز مجموعهای ضعیف شد، غیرضروری بود و باعث شد تمام اتفاقات فیلم دوم بیهوده به نظر بیاد.
تو این گزینه ها واقعا ماتریکس افتضاح به تمام معنا بود ….واقعا یکی باید از خواهران واچوفسکی بپرسه چرا ابروی این فرانچایز بردید
قسمت ۴ رو خواهران واچوفسکی نساختن. فقط خواهر واچوفسکی (لانا واچوفسکی) ساخته :))
شاید اینکه میگم اسپویل باشه :
ماتریکس قسمت چهارش شبیه بازی Saint row iv شده بود خیلی تم سوپر هیرویی بود (مخصوصا آخرش) و تم عاشقانه گرفته بود
شاید چون که وقتی که یک و دوی ماتریکس رو میساختن برادر بودن، الان خواهر شدن، تازه یکیشونم که در ماتریکس چهار از کار کناره گرفت.
حیف از ترمیناتور ۲ که هنوز با نسخه های ۳ و ۴ و ۵ و ۶ و ۷ و ۸ و ۹ و … terminate نشده.
پس از نسخه نخست ماتریکس هر سه نسخه بعدیش چنگی به دل نمیزد و باعث خراب کردن خاطرات ماتریکس ۱ شدند.
در خصوص ترمیناتور ۳ مخالفم خیلی خوب بود و دنباله سزاوارانه ای بود . ایکاش بعد از پارت سوم هیچ جنگ ستارگان دیگه ای ساخته نمیشد .
دقیقا جنگ ستارگان خیلی بد رو به پسرفت رفت
ترون محصول سال ۱۰۱۰؟نمیدونستم اون موقع هم فیلم میساختن
ترون قشنگ بود
من هیچکدومو ندیدم و منتظرشم نبودم فقط فقط ماتریکس بود که بد خراب کرد
چه جالب، اکثر فیلمایی که با شخصیت اصلی مرد محبوب شدن، با تبدیل کردنش به زن تو قسمتهای بعدی، کلهپا شدن. …و این داستان همچنان ادامه دارد…
من یه عنوان یه شخص که اصلا با دنیای جنگ ستارگان ارتباط نگرفتم سه گانه سوم برام نه خوب بود نه بد(سه گانه دوم ولی خیلی خفن بود)_انیمیشن ها هم چون برای قشر کم سن و سال جامعه اس و اونا فقط به فکر سرگرمی و شادی هستن توجه به فرنچایز و خوب و بد بودن معمولا ندارن ، زیاد انیمیشن هارو نمیشه قاطی این مسله کرد.ولی ماتریکس یه فاجعه به تمام معنا بود یه فیلم که تو گذشته خودش جا مونده بود(حتی خیلی هم شباهت نداشت به سه گانه) و در دنیای سینمایی مدرن با طرز فکر کهنه و ضعف اثر زیر پا های سینما دوستان له شد
ماتریکس ۴ فاجعه بود!
…
ترمیناتور ۳ بَد نبود. مشکلش اینجا بود که این داستان “دوتا روبات از آینده بفرستیم گذشته یکی برای کُشتن و دیگری برای محافظت” دیگه کمی تکراری شده بود. “ترمیناتور: سرنوشت تاریک” واقعاً مزخرف بود.
…
Space Jam 2 هم به اندازی اولی خوب نیست ولی بَد هم نیست.
…
“جنگ ستارگان: خیزش اسکایواکر” هم قطعاً ضعیفترین فیلم تو سه گانه جدید هست.
همرو قبول دارم به جز ترمیناتور ۳ !تنها قسمت از سری ترمیناتور ها که اصلا تو کتم نرفت فقط ترمیناتور نسخه ۴ بود آرنولد شوراتزنگر نبود تو فیلم که هیچ داستانش هم اصلا مالی نبود ترمیناتوری که سلطان آرنولد توش نباشه دیدن ندارع اصلا
کارائیب ۴ و ۵ هم جذابیتش فقط جانی دپ بود وگرنه خیلی داغون بود و اصلا در حد و اندازه و حال و هوای سه نسخه ی اول نبود
. ترمیناتور در لیست بد ها جایی نداره
ریز آف اسکای واکر گو.ه ترین ترین دنباله تاریخه
Space jam هم خیلی فیلم بدی نبود. به نظرم این فیلم با فیلم تام و جری خیلی بیش از حد قضاوت شدند.
ماتریکس سال ها فیلم مورد علاقم بود و عاشق سه گانشم. اما اصلا همین انتخاب ادامه ساختن برام غم انگیز بود چون فقط بوی تصمیم تماماً مالی می داد، واسه داستانی که عالی تموم شده بود. با همه این اوصاف و بد بینی ها، هیچ چیز منو واسه آشغالی که Resurrections هست آماده نکرد! اونروز یادمه رفتم بالاترین کیفیتشو دانلود کردم و به خانمم گفتم یه بار سر کار می بینم، ولی غروب بازم باهم میبینیم نگران نباش! همون یبارو هم با چنان زجری دیدم که ۴۰ گیگو بلافاصله پاک کردم. بدترین فیلمی بود که تا آخر دیدم. آی اون صحنه ی لعنتی بعد تیتراژ… حالمو چقد بیشتر بهم زد
استاروارز بعد دارث ویدر ارزش دیدن نداره
بنظرم ترمیناتور ۳ جاش اینجا نیس..🎈
دنباله که زیادن ساخته شدن و داغون بودن
مثلا
ادامه سری جیسون بورن بعد از نسخه سوم
آخرین نسخه alien
نسخه های transformers بعد از نسخه ۳ که الان دیگه مجبور شدن دوباره فیلم رو از اول بسازن
تمام نسخه های جنگ ستارگان بعد از ۶ گانه اصلی (بجز نسخه rogue one)
اکثر فیلم های مارول وقتی بیخیال کیفیت شدن و دنبال پول رفتن مثل نسخه دوم ant man که هیچ داستان درست حسابی نداشت یا (اسپویل!!) نسخه دوم guardian of galaxy که دشمن طرف باباش بود که باز باباش سیاره بود!!!!
نسخه ۵ و۶ ترمیناتور که فاجعه باز ۳ و۴ قابل تحمل بود خودم به شخصه از ۴ بدم نیومد ولی ۵ و ۶ که دیگه هیچی
نسخه چهارم men in black و… کلی فیلمه سرتون به درد میاد 😀
اتفاقا هرج و مرج فضایی ۲ عالی بود لدرفیس ۲۰۲۲ هم خوب بود تا حدی تونست حس ترسو به من منتقل کنه مخصوصا سکانس اتوبوسش فقط با داستانش یکم مشکل داشتم
ترمیناتور سه خوب بود و باعث به حقارت کشیدنه فرنچایز هم نشد
همه این فیلمها در پیشگاه فرانچایزی همچون ترمیناتور شوخیه.
یک استودیو فیلمسازی چند بار میتونه یک آیآپی خاطرهانگیز را از بین ببره؟
“[ترمیناتور ۳] نه تنها به تنهایی یک فاجعه تمام عیار نسبت به نابودگر ۲ بود،بلکه زمینهساز ساخت دنبالههای دیگری نیز شد که هر یک به تنهایی میتوانند لقب بدترین ساختههای تاریخ سینما را یدک بکشند.”