جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از john wick 4 تا oppenheimer

از فیلم John Wick 4 گرفته تا فیلم Oppenheimer، آثار بسیار برجسته‌ای در حال ساخت هستند که جزو جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ به شمار می‌روند.

به دنبال مشکلات ناشی از گسترش ویروس کرونا، سال ۲۰۲۲ میلادی برای صنعت سینما بسیار خوب بود و فیلم‌های جذابی به روی پرده سینماها آمدند اما سال ۲۰۲۳ قرار است بسیار جذاب‌تر و مهیج‌تر باشد.

در سال ۲۰۲۳ فیلم‌های بسیار جذابی از برخی از فیلم‌سازهای برتر فعلی هالیوود همچون مارتین اسکورسیزی،‌ کریستوفر نولان، فرانسیس فورد کوپولا، گرتا گرویگ، ریدلی اسکات، استیو مک‌کوئین و بن افلک اکران خواهند شد.

علاوه بر این آثار اوریجینال، قرار است دنباله‌هایی نیز برای برخی از فرنچایزهای محبوب همچون انیمیشن تازه مرد عنکبوتی، فیلم‌های تازه دی‌سی، فیلم تازه فرنچایز بازی‌های گرسنگی، فیلم تازه فرنچایز ماموریت غیرممکن، فیلم جدیدی از فرنچایز ایندیانا جونز و تعدادی دیگر به روی پرده بیایند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از جذابیت‌ترین و مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ میلادی به همراه داستان،‌ بازیگران و تاریخ اکران آن‌ها بپردازیم.

فیلم مگان (M3GAN)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم مگان (M3GAN)
  • کارگردان: جرارد جان‌استون
  • بازیگران: آلیسون ویلیامز – رانی چینگ – ویولت مک‌گراو
  • تاریخ اکران: ۶ ژانویه (جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱)
  • تماشای تریلر فیلم «مگان»

فیلم «مگان» داستان مخترعی با بازی آلیسون ویلیامز را روایت می‌کند که حضانت خواهرزاده‌اش با بازی ویولت مک‌گراو را به تازگی بدست آورده است. این دختر جوان به تازگی یتیم شده و همین نیز سبب شده تا خاله وی تصمیم بگیرد برای خشنود کردن او، جدیدترین ساخته شرکتش به نام مگان را به او هدیه بدهد. او به سرعت با این ربات عجیب پیوند برقرار می‌کند اما در ادامه همه چیز به شکلی خشونت‌آمیز پیش می‌رود.

فیلم «مگان» حاصل همکاری آکلا کوپر و جیمز وان است که در سال ۲۰۲۱ میلادی فیلم درخشان بدخیم (Malignant) را به مخاطبان عرضه کردند و حالا آن‌ها با فیلم «مگان» قصد دارند تا اثر جذاب و موفق دیگری را ارائه بدهند. برخی گزارش‌ها حاکی از موفقیت این فیلم هستند و سازندگان سعی دارند دنباله‌ای برای این فیلم بسازند.

فیلم شما مردم (You People)

فیلم شما مردم you people
فیلم شما مردم (You People)

در فیلم «شما مردم»، جونا هیل نقش مرد سفیدپوستی را بازی می‌کند که به شکلی ناامیدانه به دنبال جلب رضایت والدین سیاه‌پوست دختری با بازی لورن لاندن است. نقش پدر و مادر وی را نیز ادی مورفی و نیا لانگ بازی می‌کنند. همین نیز سبب خلق موقعیتی بسیار خنده‌دار و جالب‌توجه شده است.

کنیا باریس که بیشتر برای خلق سریال black*ish شناخته می‌شود، سکان کارگردانی این اثر را در دست دارد. خود او نیز به همراه جونا هیل فیلم‌نامه آن را قلم زده‌اند. با توجه به حضور بازیگرانی سرشناس که در زمینه کمدی مهارت بسیار زیادی دارند، بدون شک، علاقه‌مندان به ژانر کمدی به شدت منتظر این فیلم خواهند بود.

فیلم اینفینیتی پول (Infinity Pool)

فیلم اینفینیتی پول infinity pool
فیلم اینفینیتی پول (Infinity Pool)

فیلم «اینفینیتی پول» که به عنوان «ثروت بی‌انتها» نیز شناخته می‌شود، احتمالا یکی از دلخراش‌ترین و آشفته‌کننده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ میلادی خواهد بود و اصلا جای تعجب نیز ندارد. ستاره حال حاضر ژانر وحشت یعنی میا گاث در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند، کسی که در سال ۲۰۲۲ با فیلم ایکس (X) و فیلم پرل (Pearl) به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کرد.

برندن کراننبرگ که قبلا فیلم ضد ویروس (Antiviral) و فیلم متصرف (Possessor) را ساخته است، کارگردانی و نویسندگی فیلم «اینفینیتی پول» را برعهده دارد. داستان پیچیده و عجیب این اثر نیز کاملا مطابق با سبک و سیاق این فیلمساز است.

فیلم «اینفینیتی پول» داستان زوج ثروتمندی به نام جیمز و ام را دنبال می‌کند که به سفری مجلل می‌روند. با این حال، شخصی به نام گبی، جامعه‌ای متفاوت را در خارج از تفرجگاه به آن‌ها نشان می‌دهد که پر از افراط و خطر است. با این حال، حضور این زوج در حادثه‌ای غم‌انگیز همه چیز را از کنترل خارج می‌کند.

فیلم در کابین را بزن (Knock at the Cabin)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم در کابین را بزن (Knock at the Cabin)

ام نایت شیامالان یکی از کارگردان‌های برجسته در ژانر مهیج به شمار می‌رود که توانسته با آثار قبلی خودش همچون فیلم حس ششم (The Sixth Sense)، فیلم آسیب‎‌ناپذیر (Unbreakable) و فیلم شکافته (Split) توجه مخاطبان زیادی را به خودش جلب کند.

فیلم «در کابین را بزن» بر اساس کتابی به همین نام نوشته پل جی ترمبلی ساخته شده و در آن، خانواده‌ای سه نفره توسط چهار فرد غریبه به گروگان گرفته می‌شوند. گروگان‌گیرها خواستار آن هستند که یکی از اعضای این خانواده برای جلوگیری از رخ دادن آخرالزمان باید بمیرد. داستان جذاب و حضور بازیگران توانا در این فیلم سبب شده از آن به عنوان یکی از فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ یاد کنند.

فیلم آخرین رقص مجیک مایک (Magic Mike’s Last Dance)

آخرین رقص مجیک مایک magic mikes last dance
فیلم آخرین رقص مجیک مایک (Magic Mike’s Last Dance)

فیلم «آخرین رقص مجیک مایک» آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های «مجیک مایک» به شمار می‌رود که بار دیگر استیون سودربرگ روی صندلی کارگردانی آن نشسته است. در این فیلم، چنینگ تیتوم نقشش به عنوان مایک لین را در کنار سلما هایک بازآفرینی خواهد کرد.

در این فیلم تازه، مایک توسط شخصی با بازی سلما هایک به لندن برده می‌شود تا در آنجا، برنامه‌ای را به اجرا در بیاورد. مطمئنا با اضافه شدن انرژی سلما هایک به این اثر، این فیلم می‌تواند بسیار جذاب‌تر و مهیج‌تر باشد. حالا باید منتظر ماند و دید که این اثر چگونه داستان مایک جادویی را به پایان می‌رساند.

فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

فیلم انت‌من و واسپ کوانتومانیا ant man and the wasp quantumania
فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

بیننده‌ها و طرفداران دنیای سینمایی مارول در سریال لوکی (Loki) با شخصیت کانگ با بازی جاناتان میجرز آشنا شدند و حالا قرار است ادامه داستان این شخصیت در فیلم «انت‌من و واسپ: کوانتومانیا» روایت شود. شخصیت کانگ فاتح به عنوان شخصیت شرور اصلی فاز چهارم، پنجم و ششم دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود و از همین رو، فیلم «انت‌من ۳» از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در سومین فیلم «انت‌من»، پل راد و اونجلین لیلی به همراه مایکل داگلاس و میشل فایفر بار دیگر نقش‌های خود از فیلم‌های قبلی را بازآفرینی خواهند کرد و در این میان نیز کاترین نیوتن نقش دختر انت‌من به نام کسی لنگ را بازی خواهد کرد. علاوه بر این، بیل موری قرار است در این فیلم نقش شخصیت مرموزی به نام کرایلر را بازی کند که ظاهرا در گذشته با جنت ون داین ارتباط داشته است.

فیلم لینولئوم (Linoleum)

فیلم لینولئوم linoleum
فیلم لینولئوم (Linoleum)
  • کارگردان: کالین وست
  • بازیگران: جیم گافیگان – ریا سیهورن – کاتلین ناکون
  • تاریخ اکران: ۲۴ فوریه (جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱)

فیلم «لینولئوم» جدیدترین اثر از نویسنده و کارگردان کالین وست به شمار می‌رود که یادآور فیلم زیبای آمریکایی (American Beauty)، فیلم من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم (I’m Thinking of Ending Things) و فیلم مگنولیا (Magnolia) است.

در این فیلم، جیم گافیگان نقش شخصی به نام کامرون ادوین را بازی می‌کند که مجری یک برنامه علمی غیرمحبوب برای کودکان است و آرزوی چیزهای بزرگتری همچون سفر به فضا را در ذهنش دارد. او با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. پدرش در سنین پیری به فراموشی دچار شده، همسرش به نام ارین با بازی ریا سیهورن به دنبال طلاق است و آخرین درخواست کارش برای ناسا رد شده است.

با این حال، زمانی که موشکی در حیاط خلوت کامرون سقوط می‌کند، او تصمیم می‌گیرد تا رویاهایش را محقق کند و در هیمن راستا نیز موشک را تعمیر کند و به فضا برود. فیلم «لینولئوم» اثری مبتکرانه، غافلگیرکننده و زیبا است که مطمئنا از جمله آثار موفق سال ۲۰۲۳ خواهد بود.  

فیلم خرس کوکائینی (Cocaine Bear)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم خرس کوکائینی (Cocaine Bear)

فیلم «خرس کوکائینی» بر اساس داستان واقعی خرسی سیاه به نام پابلو اسکوبار ساخته شده است، خرسی که بیش از ۳۴ کیلو کوکائین مسروقه را مصرف می‌کند. در واقعیت، این خرس در همان روز از دنیا می‌رود اما در این فیلم، خرس تحت تاثیر مواد مخدر کشتاری خونین در جنگل به راه می‌اندازد.

مطمئنا الیزابت بنکس به دنبال آن است تا با این فیلم تازه خودش، بتواند توجه بیننده‌ها را جلب کند و اوقات سرگرم‌کننده‌ای را برای آن‌ها رقم بزند. حالا باید دید که او موفق به انجام این کار می‌شود یا خیر.

فیلم کرید ۳ (Creed III)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم کرید ۳ (Creed III)
  • کارگردان: مایکل بی جردن
  • بازیگران: مایکل بی جردن – تسا تامپسون – جاناتان میجرز
  • تاریخ اکران: ۳ مارس (جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱)
  • تماشای تریلر فیلم «کرید ۳»

مجموعه فیلم‌های «کرید» توانسته خودش را از زیر سایه فرنچایز راکی (Rocky) خارج کند و به فرنچایزی موفق و جذاب تبدیل شود. حالا سومین فیلم از مجموعه «کرید» قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شود، فیلمی که اولین تجربه کارگردانی مایکل بی جردن را رقم خواهد زد.

فیلم «کرید ۳» اولین فیلم از این فرنچایز به شمار می‌رود که در آن، شخصیت راکی بالبوآ با بازی سیلوستر استالونه حضور ندارد و مطمئنا کار سازندگان برای پر کردن این خلاء بسیار دشوار خواهد بود. در این فیلم جدید، آدونیس کرید ملقب به دانی قرار است به رویارویی با یکی از دوستان دوران کودکی خودش به نام دیمین اندرسون ملقب به دیم بپردازد. او اخیرا از زندان آزاد شده و به دنبال آن است تا حرفه بوکس خود را از سر بگیرد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فیلم «کرید ۳» حضور جاناتان میجرز در نقش دیمین اندرسون و رویارویی او با مایکل بی جردن است. مطمئنا فیلم «کرید ۳» می‌تواند نظر مخاطبان و طرفداران این فرنچایز را جلب کند.

فیلم جیغ ۶ (Scream VI)

فیلم scream vi
فیلم جیغ ۶ (Scream VI)
  • کارگردان: مت بتینلی اولپین
  • بازیگران: ملیسا باررا – کورتنی کاکس – جنا اورتگا
  • تاریخ اکران: ۱۰ مارس (جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱)
  • تماشای تریلر فیلم «جیغ ۶»

فیلم «جیغ ۶» اولین فیلم در این فرنچایز بیش از ۳۰ ساله به شمار می‌رود که در آن، شخصیت سیدنی پرسکات با بازی نیو کمپبل حضور نخواهد داشت. این شخصیت که در پنج فیلم قبلی حضور داشته و از جمله شخصیت‌های محبوب بین طرفداران است، در این اثر تازه حضور ندارد.

با این حال، کورتنی کاکس قرار است بار دیگر در فیلم «جیغ ۶» نقش گیل ویترز را به تصویر بکشد. در این فیلم تازه، شخصیت گوست‌فیس بار دیگر به دنبال کشتن دو خواهر به نام سم و تارا کارپنتر با بازی ملیسا باررا و جنا اورتگا در شهر نیویورک است. این در حالی است که این دو خواهر به دنبال آغاز زندگی تازه خودشان در این شهر هستند.

فیلم ۶۵

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم ۶۵
  • کارگردان: اسکات بک – برایان وودز
  • بازیگران: آدام درایور – کلویی کولمن – آریانا گرینبلات
  • تاریخ اکران: ۱۷ مارس (جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱)
  • تماشای تریلر فیلم «۶۵»

در فیلم «۶۵»، آدام درایور نقش خلبانی بین کهکشانی را بازی می‌کند که روی سیاره‌ای عجیب سقوط می‌کند. او به سرعت متوجه می‌شود که در سیاره زمین قرار دارد اما این زمین مربوط به ۶۵ میلیون سال پیش است.

این به معنای آن است که اکنون او باید با دایناسورها مبارزه کند و راهی برای بازگشت به سیاره زمین دوران خودش بیابد. این اثر عناصری از ژانر وحشت و علمی تخیلی را با دایناسورها ترکیب کرده و باید صبر کرد و دید که نتیجه آن چگونه خواهد بود.

فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods)

با وجود تغییرات عمده‌ای که در استودیو دی‌سی تحت هدایت جیمز گان صورت گرفته اما به نظر می‌رسد که فیلم «شزم! خشم خدایان» از این تغییرات در امان است. این فیلم دنباله‌ای برای فیلم موفق «شزم!» سال ۲۰۱۹ میلادی به شمار می‌رود که با وجود تاخیرهای متعدد، سرانجام در سال ۲۰۲۳ اکران می‌شود.

در فیلم «شزم! ۲» بیلی بتسون به همراه خواهر و برادرهای ناتنی‌اش باید در مقابل دختران اطلس قرار بگیرند. دختران اطلس شامل هسپرا، کالیپسو و آنتیا هستند که باور دارند قدرت‌های بیلی بتسون از خدایان دزدیده شده و حالا آمده‌اند تا آن‌ها را باز پس بگیرند.

فیلم جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4)

فیلم جان ویک ۴ john wick chapter 4
فیلم جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4)
  • کارگردان: چاد استاهلسکی
  • بازیگران: کیانو ریوز – دانی ین – بیل اسکاشگورد – لارنس فیشبرن – اسکات ادکینز – ایان مک‌شین
  • تاریخ اکران: ۲۴ مارس (جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲)
  • تماشای تریلر فیلم «جان ویک ۴»

فیلم «جان ویک ۴» چهارمین اثر از این فرنچایز اکشن به شمار می‌رود که یکی از فیلم‌های اکشن مورد انتظار ۲۰۲۳ است و در آن، کیانو ریوز بار دیگر نقش این آدمکش ماهر را بازآفرینی می‌کند. در این فیلم تازه، او قرار است با سازمان های‌تیبل و گروهی از کشنده‌ترین آدمکش‌های جهان رو در رو شود و همین نیز سبب شده تا طرفداران مشتاقانه منتظر اکشن‌هایی تماشایی باشند.

در این فیلم تازه، بازیگران جدیدی همچون دانی ین، کلنسی براون، هیرویوکی سانادا و شمیر اندرسون حضور دارند که  مطمئنا تقابل جان ویک با آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد. در حالی این فیلم روی پرده سینماها اکران می‌شود که سازندگان به دنبال ساخت فیلم «جان ویک ۵» و همچنین فیلم بالرین (Ballerina) با بازی آنا د آرماس و سریال کانتیننتال (The Continental) هستند.

فیلم سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرف میان دزدان (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves)

فیلم dungeons and dragons honor among thieves
فیلم سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرف میان دزدان (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves)

این فیلم بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام ساخته شده و مدت‌ها در دست توسعه بوده است و همین نیز سبب شده تا به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های فانتزی سال ۲۰۲۳ میلادی تبدیل شود. حضور بازیگران برجسته و سرشناس در این فیلم نیز توجه‌های بیشتری را به سمت آن کشانده است.

این فیلم داستان گروهی از دزدان را روایت می‌کند که باور دارند بهترین سارقان در جهان هستند. با این حال، با گروهی خطرناک برخورد می‌کنند و حالا باید اشتباهات خود را تصحیح کنند و به یک ماجراجویی بزرگ بروند. اکشن‌های جذاب، صحنه‌های خنده‌داری و موجودات ترسناک باعث شده تا این فیلم پتانسیل بسیار بالایی داشته باشد و احتمالا بتواند آغازگر فرنچایزی بزرگ باشد.

فیلم قلب یک شیر (Heart of a Lion)

فیلم قلب یک شیر heart of a lion
فیلم قلب یک شیر (Heart of a Lion)
  • کارگردان: جورج تیلمن جونیور
  • بازیگران: کریس دیویس – سولیوان جونز – فارست ویتاکر
  • تاریخ اکران: ۳۱ مارس (جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲)

فیلم «قلب یک شیر» اثری بیوگرافی در مورد زندگی بوکسری معروف و سرشناس به نام جورج فورمن است که سکان کارگردانی آن را جورج تیلمن جونیور در دست دارد، کسی که برای ساخت فیلم بدنام (Notorious) و فیلم نفرتی که تو می‌کاری (The Hate U Give) شناخته می‌شود.

کریس دیویس در فیلم «قلب یک شیر» نقش جورج فورمن را بازی می‌کند و در مقابل وی نیز سولیوان جونز نقش محمد علی را به تصویر می‌کشد. مطمئنا این اثر می‌تواند برای طرفداران ورزش بوکس بسیار جذاب و تماشایی باشد.

فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie)

انیمیشن برادران سوپر ماریو super mario bros
انیمیشن برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros)

سی سال از زمان اولین حضور ماریو روی پرده سینماها می‌گذارد و حالا کمپانی نینتندو با فیلم «برادران سوپر ماریو» فرصت دیگری به این شخصیت در دنیای سینما داده است. با وجود اینکه واکنش‌هایی منفی نسبت به حضور کریس پرت در این فیلم وجود داشت اما همچنان بیننده‌ها برای دیدن این اثر هیجان دارند.

تریلرهای منتشر شده از فیلم «برادران سوپر ماریو» نوید ماجراجویی‌های بسیار جذاب و خارق‌العاده‌ای را داده‌اند و حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این اقتباس تازه از بازی‌های ویدیویی می‌تواند به اثری موفق تبدیل شود یا خیر.

فیلم رنفیلد (Renfield)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم رنفیلد (Renfield)
  • کارگردان: کریس مک‌کی
  • بازیگران: نیکلاس کیج – نیکلاس هولت – آکوافینا – بن شوارتز
  • تاریخ اکران: ۱۴ آوریل (جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲)
  • تماشای تریلر فیلم «رنفیلد»

با وجود اینکه نیکلاس کیج قبلا نیز نقش خون‌آشام را بازی کرده اما حضور او در نقش دراکولا در فیلم «رنفیلد» توجهات بسیار زیادی را به این سمت کشانده است. با این حال، این فیلم تازه روی دستیار دراکولا به نام رنفیلد با بازی نیکلاس هولت تمرکز دارد.

رنفیلد پس از ملاقات با پلیس راهنمایی و رانندگی با بازی آکوافینا و عاشق وی شدن، متوجه می‌شود که زندگی فراتر از دستیاری کردن برای رئیس خونخوار خودش است. همین نیز باعث می‌شود تا او رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد. این در حالی است که بن شوارتز در این فیلم نقش گانگستری به نام تدی لوبو را ایفا می‌کند.

فیلم مرده شریر برمی‌خیزد (Evil Dead Rise)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم مرده شریر برمی‌خیزد (Evil Dead Rise)

فیلم «مرده شریر برمی‌خیزد» جدیدترین اثر از این فرنچایز ترسناک به شمار می‌رود که داستانی مستقل را روایت خواهد کرد، داستانی که به هیچ کدام از فیلم‌های قبلی این فرنچایز ارتباط نخواهد داشت.

این فیلم داستان دو خواهر را به تصویر می‌کشد که کتاب نکرومیکون را در زیرزمین خانه خودشان پیدا می‌کنند و همین نیز سرآغازی بر ماجراجویی‌ای وحشتناک برای آن‌ها می‌شود. لی کرونین که به صورت مستقیم توسط سم ریمی برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده، فیلم‌نامه آن را نیز قلم زده است.

فیلم خدایا آنجایی؟ منم مارگارت (Are You There God? It’s Me, Margaret)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم خدایا آنجایی؟ منم مارگارت (Are You There God? It’s Me, Margaret)
  • کارگردان: کلی فرمون کریگ
  • بازیگران: ریچل مک‌آدامز – آبی رایدر فورستون – کتی بیتس
  • تاریخ اکران: ۲۸ آوریل (جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲)

فیلم «خدایا آنجایی؟ منم مارگارت» بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۱۹۷۰ میلادی و نوشته جودی بلوم ساخته شده و داستانی درام و در مورد بلوغ دارد. این فیلم داستان دانش‌آموزی کلاس ششمی را روایت می‌کند که از شهر نیویورک به نیوجرسی نقل مکان می‌کند.

سکان کارگردان این اقتباس را کلی فرمون کریگ در دست دارد که بیشتر برای ساخت فیلم بسیار موفق آستانه هفده‌سالگی‌ (The Edge of Seventeen) محصول سال ۲۰۱۶ میلادی شناخته می‌شود. حضور ریچل مک‌آدامز و کتی بیتس در جمع بازیگران این فیلم نیز آن را به اثری مورد انتظار تبدیل کرده است.

فیلم نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

فیلم guardians of the galaxy vol 3
فیلم نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» داستان این تیم ابرقهرمانی را به یک نقطه پایان می‌رساند و از سوی دیگر نیز آخرین فیلم جیمز گان در دنیای سینمایی مارول خواهد بود، به خصوص از آنجا که او اکنون مدیر استودیو دی‌سی است.

در هر صورت، به نظر می‌رسد که این فیلم قرار است خداحافظی بسیار خوبی برای این کاراکترهای غیرمعمول را رقم بزند. این فیلم همچنین قرار است به معرفی شخصیت آدام وارلاک با بازی ویل پولتر و همچنین شخصیت شرور جدیدی به نام های ایولوشنری با بازی چوکوودی ایووجی بپردازد.

فیلم سریع ۱۰ (Fast X)

فیلم fast x
فیلم سریع ۱۰ (Fast X)
  • کارگردان: لوئیس لتریر
  • بازیگران: وین دیزل – میشل رودریگز – جیسون موموآ – بری لارسون – ناتالی امانوئل
  • تاریخ اکران: ۱۹ مه (جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲)

فیلم «سریع ۱۰» جدیدترین اثر از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» به شمار می‌رود که قرار است به همراه فیلم یازدهم داستان این فیلم فرنچایز را برای همیشه به پایان برساند. در ابتدا قرار بود جاستین لین سکان کارگردانی این اثر را در دست داشته باشد اما در نهایت، این وظیفه در اختیار لوئیس لتریر قرار گرفت.

حضور بازیگران قبلی این فرنچایز و همچنین پیوستن بازیگران برجسته دیگر به این اثر، سبب شده تا فیلم «سریع ۱۰» از بازیگران با استعداد و زیادی بهره ببرد و مطمئنا همین نیز سبب شده تا هیجان برای این اثر دو چندان باشد. حالا باید دید که این فیلم می‌تواند در سطح انتظارات باشد یا خیر.

فیلم پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

فیلم the little mermaid
فیلم پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

فیلم «پری دریایی کوچولو» جدیدترین اثر از کمپانی دیزنی به شمار می‌رود که به صورت لایو اکشن و بر اساس انیمیشن‌های کلاسیک این کمپانی ساخته شده است. در این فیلم، هلی بیلی نقش اصلی را بازی می‌کند و با اینکه انتقادهایی نسبت به انتخاب وی وجود داشت اما باید دید که او چگونه این نقش را ایفا خواهد کرد.

در فیلم «پری دریایی کوچولو»، هلی بیلی نقش آریل را بازی می‌کند و در نقطه مقابل وی نیز ملیسا مک‌کارتی نقش شخصیت شرور داستان به نام اورسلا را ایفا خواهد کرد. در کنار آن‌ها نیز جونا هوئر کینگ نقش شاهزاده اریک و دیوید دیگز در نقش اسکولت حضور خواهند داشت.

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست توجه مخاطبان زیادی را به خودش جلب کند و حالا نیز دنباله‌ای برای آن ساخته شده که یکی از مورد انتظارترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

داستان انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» روی رابطه میان مایلز مورالز و گوئن استیسی تمرکز دارد و این در حالی است که آن‌ها ماجراجویی‌های مهیجی را در مولتی‌ورس تجربه می‌کنند و با افراد مختلفی همچون مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ با صداپیشگی اسکار آیزاک آشنا خواهند شد. داستان جذاب، انیمیشن سازی متنوع و فضای دلنشین این انیمیشن سبب شده تا هیجان برای آن بسیار زیاد باشد.

فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)

فیلم transformers rise of the beasts
فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)

به دنبال فیلم‌های «تبدیل‎‌شوندگان» ساخته مایکل بی، فیلم بامبلی (Bumblebee) در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست جان تازه‌ای به این فرنچایز بدهد. حالا فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» سعی دارد تا همین روند را ادامه بدهد و این فرنچایز را ریبوت کند.

فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» داستان گروهی از باستان‌شناسان در سال ۱۹۹۴ میلادی در بروکلین را دنبال می‌کند که در میانه نبرد بین فرقه‌های مختلف تبدیل‌شوندگان به نام ماکسیمال‌ها، پرداکان‌ها و ترورکان‌ها گرفتار می‌شوند. بسیاری از طرفداران امیدوار هستند که این اثر تازه بتواند شروعی دوباره برای این فرنچایز جذاب باشد.

فیلم ولگردها (Strays)

فیلم ولگردها strays
فیلم ولگردها (Strays)
  • کارگردان: جاش گرینبوم
  • بازیگران: ویل فرل – جیمی فاکس – آیلا فیشر
  • تاریخ اکران: ۹ ژوئن (جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲)

خالق سریال تخریبگر آمریکایی (American Vandal) یعنی فیل فرد و کریس میلر با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا در فیلم «ولگردها» داستانی لایو اکشن و کمدی با رده سنی R در مورد سگ‌های سخنگو بسازند.

فیلم «ولگردها» داستان سگی به نام رجی با صداپیشگی ویل فرل را دنبال می‌کند که مالک بی احساس خودش با بازی ویل فورته را رها می‌کند و با گروهی از ولگردهای دیگر به رهبری سگی با صداپیشگی جیمی فاکس همراه می‌شود تا انتقام بگیرد.

فیلم شهر سیارکی (Asteroid City)

فیلم شهر سیارکی asteroid city
فیلم شهر سیارکی (Asteroid City)
  • کارگردان: وس اندرسون
  • بازیگران: تام هنکس – استیو کارل – مارگو رابی – اسکارلت جوهانسون – ادوارد نورتون
  • تاریخ اکران: ۱۶ ژوئن (جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲)

وس اندرسون از جمله فیلمسازهای برجسته حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود که به لطف آثار خودش توانسته تحسین بیننده‌ها و همچنین منتقدان را بدست بیاورد. فیلم «شهر سیارکی» نیز جدیدترین اثر وی به شمار می‌رود که بازیگران بسیار سرشناس و با استعدادی قرار است در آن به نقش‌آفرینی بپردازند.

اتفاقات فیلم «شهر سیارکی» پیرامون والدین و دانش‌آموزهایی است که در سال ۱۹۵۵ در کنوانسیون ستارگان جوان شرکت می‌کنند. این فیلم احتمالا، بزرگترین فیلم وس اندرسون تا به امروز خواهد بود و از همین رو، انتظارات بسیار زیادی از آن می‌رود.

انیمیشن المنتال (Elemental)

انیمیشن elemental
انیمیشن المنتال (Elemental)

استودیو پیکسار از گذشته تا به امروز توانسته انیمیشن‌های بسیار جذاب و جالب‎‌توجهی را خلق کند که در آن‌ها، داستان‌های بسیار برجسته‌ای برای مخاطبان به تصویر کشیده‌اند. انیمیشن «عنصری» یا «المنتال» نیز جدیدترین اثر از این استودیو به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را پیتر سوهن در دست دارد که قبلا انیمیشن دایناسور خوب (The Good Dinosaur) را ساخته است.

این انیمیشن داستان امبر لومن از عنصر آتش و وید ریپل از عنصر آب را روایت می‌کند که با وجود تفاوت‌های آشکاری که با یکدیگر دارند، به مشترکات بین خودشان پی می‌برند. داستان منحصربه‌فرد و همچنین انیمیشن‌سازی رنگارنگ این اثر سبب شده تا بیننده‌های بسیاری منتظر آن باشند.‌

فیلم فلش (The Flash)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم فلش (The Flash)
  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • بازیگران: ازرا میلر – مایکل کیتون – ران لیوینگستون – ساشا کیل
  • تاریخ اکران: ۱۶ ژوئن (جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲)
  • تماشای تریلر فیلم «فلش»

فیلم «فلش» با وجود تاخیرهای فراوانی که داشت و با وجود تغییرات عمده در دنیای سینمایی دی‌سی، سرانجام قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شود. این فیلم یکی از جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های دی‌سی تا به امروز به شمار می‌رود که در آن قرار است داستان مولتی‌ورس دی‌سی به نمایش گذاشته شود.

به همین دلیل، حضور چندین شخصیت فلش به همراه حضور دوباره مایکل کیتون و بن افلک در نقش بروس وین سبب شده تا انتظارها برای این فیلم دو چندان باشد. حالا باید دید که با وجود همه مشکلات، آیا این فیلم می‌تواند به موفقیت برسد یا خیر.

فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny)

فیلم indiana jones 5
فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny)

نزدیک به ۱۵ سال از آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» می‌گذرد و حالا طرفداران مشتاقانه منتظر تماشای فیلم پنجم این مجموعه هستند. فیلم «ایندیانا جونز» اولین اثر در این فرنچایز به شمار می‌رود که استیون اسپیلبرگ سکان کارگردانی آن را در اختیار ندارد و در عوض، این وظیفه را جیمز منگولد برعهده گرفته است.

در پنجمین و آخرین فیلم «ایندیانا جونز»، هریسون فورد بار دیگر نقش ایندی را بازآفرینی می‌کند و جان ویلیامز نیز موسیقی متن آن را می‌سازد. جدا از آن‌ها، بازیگران جدیدی به فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» پیوسته‌اند که باعث شدند این اثر بسیار جذاب و مورد انتظار به نظر برسد.

فیلم توطئه‌آمیز: ترس از تاریکی (Insidious: Fear the Dark)

فیلم insidious 5
فیلم توطئه‌آمیز: ترس از تاریکی (Insidious: Fear the Dark)
  • کارگردان: پاتریک ویلسون
  • بازیگران: پاتریک ویلسون – رز بیرن – تای سیمپکینز
  • تاریخ اکران: ۷ ژوئیه (جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲)

حدود پنج سال پس از آخرین فیلم از فرنچایز «توطئه‌آمیز» یا «اینسیدیوس»، پنجمین فیلم در این مجموعه قرار است تحت عنوان «توطئه‌آمیز: ترس از تاریکی» در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شود. ستاره این فرنچایز یعنی پاتریک ویلسون قرار است سکان کارگردانی آن را در دست داشته باشد که اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود.

فیلمبرداری این اثر در سال گذشته میلادی به پایان رسید و اتفاقات آن نیز حدود ۱۰ سال پس از رویدادهای Insidious: Chapter 2 جریان دارد و داستان خانواده لمبرت و رویارویی آن‌ها با The Further را نشان خواهد داد.

فیلم ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش اول (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One)

فیلم mission impossible 7
فیلم ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش اول (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One)

فیلم‌های مجموعه «ماموریت: غیرممکن» در سال‌های اخیر توانستند با ارائه اکشن‌هایی درخشان و برجسته توجه طرفداران این ژانر را به خود جلب کنند و حالا هفتمین فیلم از این فرنچایز قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی اکران شود که شروعی بر پایان این مجموعه نیز است.

تام کروز به دنبال موفقیت بسیار زیاد خودش با فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) سعی در بدست آوردن موفقیت بزرگتری با فیلم «ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش اول» دارد. در این فیلم، تام کروز بار دیگر نقش مامور آی‌ام‌اف به نام ایتن هانت را بازی خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعات زیادی از داستان این فیلم در دست نیست اما این فیلم به همراه فیلم هشتم قرار است داستان این شخصیت و فرنچایز را به یک نقطه پایان برساند.

فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

فیلم اوپنهایمر oppenheimer
فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: کیلین مورفی – امیلی بلانت – رابرت داونی جونیور – مت دیمون – فلورنس پیو
  • تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه (جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲)
  • تماشای تریلر فیلم «اوپنهایمر»

کیلین مورفی سابقه همکاری با کریستوفر نولان در فیلم‌های مختلف را داشته اما در تمام آن فیلم‌ها در نقش‌های مکمل حضور داشته است اما او قرار است در فیلم «اوپنهایمر» نقش اصلی را بازی کند. این فیلم در مورد خالق بمب اتم یعنی جی رابرت اوپنهایمر است و زندگی و حرفه او را به تصویر خواهد کشید.

بازیگران برجسته و سرشناس دیگری علاوه بر کیلین مورفی در فیلم «اوپنهایمر» حضور دارند که همین نیز سبب شده تا هیجان برای این اثر بسیار زیاد باشد. این مورد در کنار سبک کارگردانی خاص کریستوفر نولان نیز باعث شده تا این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های جذاب سال ۲۰۲۳ میلادی شناخته شود.

فیلم باربی (Barbie)

فیلم barbie
فیلم باربی (Barbie)
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • بازیگران: مارگو رابی – رایان گاسلینگ – ویل فرل – سیمو لیو
  • تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه (جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲)
  • تماشای تریلر فیلم «باربی»

تاریخ جمعه ۳۰ تیر روز خاصی برای علاقه‌مندان به سینما به شمار می‌رود چراکه در این روز، دو فیلم خاص و مورد انتظار یعنی فیلم «اوپنهایمر» و «باربی» به صورت همزمان به روی پرده می‌آیند. از سوی دیگر، داستان تاریک فیلم «اوپنهایمر» و داستان شاد و رنگارنگ «باربی» تضاد بسیار جالبی را ایجاد کرده که مورد توجه کاربران اینترنتی نیز قرار گرفته است. در هر صورت، رقابت بین این دو فیلم در گیشه می‌تواند بسیار جذاب باشد.

گرتا گرویگ که به خاطر ساخت فیلم لیدی بیرد (Lady Bird) و فیلم زنان کوچک (Little Women) از جمله فیلمسازهای درخشان حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود، سکان کارگردانی فیلم «باربی» را در دست دارد و فیلم‌نامه آن را نیز به همراه نوآ بامباک قلم زده است.

فیلم مارول‌ها (The Marvels)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم مارول‌ها (The Marvels)
  • کارگردان: نیا داکوستا
  • بازیگران: بری لارسون – ایمان ولانی – تریونا پاریس – ساموئل ال جکسون
  • تاریخ اکران: ۲۸ ژوئیه (جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲)

آثار مارول همیشه جزو فیلم‌های مورد انتظار سال به شمار می‌روند و فیلم «مارول‌ها» نیز از این قاعده مستثنی نیست. این اثر دنباله‌ای برای فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) محصول سال ۲۰۱۹ میلادی به شمار می‎‎‎‌رود و داستان آن نیز به اتفاقات سریال وانداویژن (WandaVision) و سریال میز مارول (Ms. Marvel) ارتباط دارد.

در فیلم «مارول‌ها»، کارول دنورز با بازی بری لارسون با مونیکا رامبو با بازی تریونا پاریس و کامالا خان یا میز مارول با بازی ایمان ولانی همراه می‌شود و احتمالا آن‌ها به یک ماجراجویی مهیج در فضا خواهند رفت.

فیلم عمارت متروکه (The Haunted Mansion)

فیلم عمارت متروکه the haunted mansion
فیلم عمارت متروکه (The Haunted Mansion)
  • کارگردان: جاستین سیمین
  • بازیگران: روزاریو داوسون – اوون ویلسون – تیفانی هدیش – وینونا رایدر
  • تاریخ اکران: ۱۱ اوت (جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲)

فیلم «عمارت متروکه» اثری تازه از کمپانی دیزنی به شمار می‌رود که بر اساس تم پارک‌های خودش ساخته شده و قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شود. این کمپانی امیدوار است که بتواند با این اثر دوباره موفقیت‌های قبلی خودش را تکرار کند.

این فیلم داستان مادری تنها به نام گبی با بازی روزاریو داوسون را روایت می‌کند که به همراه پسرش به عمارتی ارزان نقل مکان می‌کنند، عمارتی که روح‌زده و تسخیرشده است. حالا باید دید که این اقتباس نیز می‌تواند همانند فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) به موفقیت برسد یا خیر.

فیلم گرن توریسمو (Gran Turismo)

فیلم gran turismo
فیلم گرن توریسمو (Gran Turismo)

در سال ۲۰۲۳ میلادی اقتباس‌های مختلفی بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند و یکی از آن‌ها فیلم «گرن توریسمو» است که بر اساس مجموعه بازی‌هایی مسابقه‌ای به همین نام است. این فیلم داستان خودش را از رویدادی واقعی الهام گرفته و داستان راننده جوانی را به تصویر می‌کشد که سعی دارد به راننده‌ای حرفه‌ای تبدیل شود و برای این کار نیز تحت نظر مربی خود با بازی دیوید هاربر مشغول تمرین است.

فیلم چالشگران (Challengers)

فیلم چالشگران challengers
فیلم چالشگران (Challengers)
  • کارگردان: لوکا گودانینو
  • بازیگران: زندیا – مایک فیست – جاش اوکانر
  • تاریخ اکران: ۱۱ اوت (جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲)

فیلم «چالشگران» اثری در ژانر عاشقانه، ورزشی و کمدی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را لوکا گوادانینو در دست دارد، کسی که اخیرا فیلم استخوان‌ها و همه چیز (Bones and All) و فیلم با نامت مرا صدا کن (Call Me By Your Name) را ساخته است.

در این فیلم، زندیا نقش فردی به نام تشی دونالدسون را بازی می‌کند که مربی و همسر تنیس‌بازی سرشناس است. تشی همسرش را در تورنمنتی وارد می‌کند که در آن، شوهر تشی باید با شوهر سابقش رقابت کند و همین نیز باعث شده تا این فیلم جالب‌توجه باشد.

فیلم بلو بیتل (Blue Beetle)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم بلو بیتل (Blue Beetle)
  • کارگردان: آنخل مانوئل سوتو
  • بازیگران: شولو ماریدوئنا – برونا مارکوئزین – جورج لوپز
  • تاریخ اکران: ۱۸ اوت (جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲)

یکی دیگر از فیلم‌های کمپانی دی‌سی که در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها می‌آید، فیلم «بلو بیتل» نام دارد که اولین فیلم سینمایی بر محوریت ابرقهرمانی لاتین است. در ابتدا قرار بود این فیلم در سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس پخش شود اما در نهایت، پخش آن به روی پرده سینماها تغییر پیدا کرد.

در حال حاضر جزئیات زیادی از داستان فیلم «بلو بیتل» در دست نیست اما در این فیلم، سوزان ساراندون نقش شخصیت شرور داستان به نام ویکتوریا کورد را بازی خواهد کرد. این فیلم به زبان اسپانیایی فیلمبرداری شده و زیرنویس انگلیسی دارد.

فیلم راهبه ۲ (The Nun 2)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم راهبه ۲ (The Nun 2)
  • کارگردان: مایکل چاوز
  • بازیگران: استورم رید – تایسا فارمیگا – آنا پاپپلول
  • تاریخ اکران: ۸ سپتامبر (جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲)

فرنچایز احضار (The Conjuring) از جمله موفق‌ترین فرنچایزهای ترسناک تاریخ به شمار می‌رود که تاکنون هشت فیلم در آن ساخته شده و حداقل دو فیلم دیگر نیز از آن در راه است. فیلم «راهبه ۲» دنباله‌ای برای فیلم اول به شمار می‌رود که در آن، تایسا فارمیگا بار دیگر نقشش به عنوان خواهر ایرنه را بازآفرینی می‌کند. در حال حاضر، اطلاعاتی در مورد داستان این فیلم در دست نیست.

فیلم هدف بعدی پیروزی است (Next Goal Wins)

فیلم هدف بعدی پیروزی است next goal wins
فیلم هدف بعدی پیروزی است (Next Goal Wins)
  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: مایکل فازبندر – ویل ارنت – الیزابت ماس
  • تاریخ اکران: ۲۲ سپتامبر (جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲)

فیلم «هدف بعدی پیروزی است» جدیدترین اثر از تایکا وایتیتی به شمار می‌رود که بر اساس مستندی به همین نام ساخته شده و داستان واقعی تیم ملی فوتبال ساموآی آمریکا را روایت می‌کند که برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۴ میلادی تلاش می‌کند. این تیم ملی به عنوان یکی از بدترین تیم‌های جهان شناخته می‌شود اما توانستند فراتر از انتظار ظاهر شوند.

در این فیلم، مایکل فازبندر نقش مربی تیم به نام توماس رانجن را بازی می‌کند و در کنار او نیز بازیگران برجسته دیگری نقش‌آفرینی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکار کیتلی، دیوید فین و فرانکی آدامز اشاره کرد.

فیلم کریون شکارچی (Kraven the Hunter)

فیلم کریون شکارچی kraven the hunter
فیلم کریون شکارچی (Kraven the Hunter)
  • کارگردان: جی سی چاندور
  • بازیگران: آرون تیلور جانسون – آریانا دیبوز – فرد هچینگر
  • تاریخ اکران: ۶ اکتبر (جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲)

فیلم «کریون شکارچی» بر محوریت شخصیتی به همین نام است که یکی از دشمنان مرد عنکبوتی به شمار می‌رود. این فیلم، چهارمین اثر در دنیای سینمایی مرد عنکبوتی سونی به شمار می‌رود که انتظارات از آن پایین است، به خصوص پس از اینکه فیلم موربیوس (Morbius) عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

با این حال، کریون شکارچی از جمله شخصیت‌های شرور محبوب کمیک‌های مرد عنکبوتی به شمار می‌رود و همین نیز سبب شده تا بیننده‌ها برای تماشای آن هیجان داشته باشند. جزئیات زیادی از داستان این فیلم آشکار نشده اما ظاهرا او در این فیلم به دنبال تبدیل شدن به بزرگترین شکارچی جهان است.

فیلم عشق حقیقی (True Love)

فیلم عشق حقیقی true love
فیلم عشق حقیقی (True Love)
  • کارگردان: گارث ادواردز
  • بازیگران: جان دیوید واشنگتن – جما چان – رالف اینسون
  • تاریخ اکران: ۶ اکتبر (جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲)

گارث ادواردز برای ساخت فیلم روگ وان (Rogue One) در فرنچایز جنگ ستارگان شناخته می‌شود و حالا به سراغ ساخت فیلم «عشق حقیقی» رفته است. اثری علمی تخیلی که خود او سکان کارگردانی و نویسندگی آن را در دست دارد ولی هنوز اطلاعاتی در مورد داستان آن در دست نیست.

فیلم جنگیر (The Exorcist)

فیلم جنگیر the exorcist
فیلم جنگیر (The Exorcist)
  • کارگردان: دیوید گوردن گرین
  • بازیگران: لزلی بلوم جونیور – الن بورستین
  • تاریخ اکران: ۱۳ اکتبر (جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲)

فیلم «جنگیر» محصول سال ۱۹۷۳ میلادی اثری درخشان و موفق در ژانر ترسناک به شمار می‌رود که قرار است دنباله‌ای برای آن ساخته شود. این فیلم تازه قرار است ادامه رویدادهای فیلم اول را به تصویر بکشد و همین نیز باعث شده تا طرفداران بسیار خشنود باشند.

فیلم جدید «جنگیر» را دیوید گوردن گرین کارگردانی می‌کند، کسی که فیلم‌های جدید هالووین (Halloween) را ساخته است. این در حالی است که کمپانی بلوم‌هاوس مسئول ساخت آن است و همین نیز سبب شده تا امیدها نسبت به این پروژه بسیار بالا باشد.

فیلم اره ۱۰ (Saw X)

فیلم اره ۱۰ saw x
فیلم اره ۱۰ (Saw X)
  • کارگردان: کوین گرویترت
  • بازیگران: توبین بل – استیون برند – مایکل بیچ
  • تاریخ اکران: ۲۷ اکتبر (جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲)

مجموعه فیلم‌های «اره» از جمله فرنچایزهای جذاب ژانر ترسناک به شمار می‌روند که توانستند توجه مخاطبان را به خودشان جلب کنند. حالا با توجه به احیای دیگر فرنچایزهای ترسناک، قرار است دهمین فیلم اره نیز ساخته شود.

در فیلم «اره ۱۰» توبین بل بار دیگر نقشش به عنوان جان کریمر را بازآفرینی خواهد کرد و علاوه بر او، شاونی اسمیت قرار است بار دیگر نقش آماندا یانگ را به تصویر بکشد. حالا باید دید که این اثر نیز مسیر موفقیت را دنبال می‌کند یا خیر.

فیلم تل‌ماسه ۲ (Dune: Part Two)

سریال dune the sisterhood
فیلم تل‌ماسه ۲ (Dune: Part Two)
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: تیموتی شالامی – ربکا فرگوسن – زندیا – خاویر باردم – فلورنس پیو – لئا سیدو
  • تاریخ اکران: ۳ نوامبر (جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲)

فیلم «تل‌ماسه» توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند و حالا قرار است دنباله‌ای برای آن ساخته شود که نیمه دوم کتابی به همین نام نوشته فرانک هربرت را اقتباس خواهد کرد. علاوه بر کاراکترهای قبلی، قرار است کاراکترهای جدیدی نیز در این فیلم معرفی شوند که شامل شاهدخت ایرولان با بازی فلورنس پیو و فید راوتا با بازی آستین باتلر است. دنی ویلنوو در فیلم اول توانست جلوه‌های خیره‌کننده و جذابی را به نمایش بگذارد و همین نیز انتظارات از فیلم دوم را بسیار بالا برده است.

فیلم بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes)

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
فیلم بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes)

سوزان کالینز به عنوان نویسنده مجموعه کتاب‌های «بازی‌های گرسنگی» شناخته می‌شود و به تازگی نیز پیش‌درآمدی برای این مجموعه نوشته است. همین نیز باعث شده تا اقتباسی از این کتاب در دست توسعه قرار بگیرد.

فرانسیس لارنس که سابقه کارگردانی در این فرنچایز را دارد، وظیفه ساخت این فیلم تازه را برعهده دارد، فیلمی که طولانی‌ترین اثر در این مجموعه خواهد بود. این فیلم قرار است داستان دوران جوانی رئیس جمهور پانم کوریولانوس اسنو در دهمین سال بازی‌های گرسنگی را روایت کند.

فیلم وانکا (Wonka)

فیلم وانکا wonka
فیلم وانکا (Wonka)
  • کارگردان: پل کینگ
  • بازیگران: تیموتی شالامی – کیگان مایکل کی – سالی هاوکینز – اولیویا کولمن – روآن اتکینسون
  • تاریخ اکران: ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ۱۴۰۲)

فیلم «وانکا» همانطور که از نامش پیدا است، داستان جوانی ویلی وانکا را روایت خواهد کرد. در این فیلم، بازیگران سرشناسی حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تیموتی شالامی اشاره کرد که نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند.

پل کینگ که سابقه کارگردانی دو فیلم ابتدایی مجموعه پدینگتون (Paddington) را برعهده داشته، سکان کارگردانی فیلم «وانکا» را در دست دارد و همین نیز امیدها به این اثر را بسیار زیاد کرده است.

فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom)

تمام فیلم‌ها و سریال‌های آینده دی‌سی
فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom)
  • کارگردان: جیمز وان
  • بازیگران: جیسون موموآ – امبر هرد – ویلم دفو – پاتریک ویلسون – نیکول کیدمن
  • تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر (دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲)

فیلم «آکوامن ۲» دومین فیلم مستقل این کاراکتر در دنیای سینمایی دی‌سی و با نقش‌آفرینی جیسون موموآ در نقش اصلی است و قرار است در کریسمس سال جاری میلادی روی پرده سینماها اکران شود. در حال حاضر، اطلاعاتی زیادی در مورد این اثر در دست نیست اما قرار است در آن، علاوه بر کاراکترها و بازیگران فیلم قبلی، کاراکترهای تازه‌ای نیز معرفی شوند.


در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ میلادی پرداختیم که بسیار مورد انتظار هستند. این در حالی است که علاوه بر این آثار، فیلم‌های دیگری نیز در دست توسعه یا تولید قرار دارند که هنوز به صورت رسمی تاریخ اکران آن‌ها در سال جاری میلادی مشخص نشده است. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

DARKSIRENCameraManAMIR WAZOWSKI77KhafiStar LordOnly Xboxaliushakaramazofbad flashGrandWarden????Master bladegreatR.Spider-ManHalo.reach

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا
جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جذاب‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | از John Wick 4 تا Oppenheimer - گیمفا