نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا

کوین کانروی فقید را می‌توان به عنوان نماد شوالیه تاریکی در نظر گرفت که خاطراتی فراموش‌نشدنی را برای ما رقم زده است.

شخصیت بتمن/بروس وین توسط بازیگران و صداپیشگان بسیار زیاد و متبحری در مدیوم‌های مختلف به تصویر کشیده که موفق شده‌اند تا آثار جذاب و هیجان‌انگیزی را برای مخاطبین به ارمغان بیاورند. با این حال تنها یک نفر را می‌توان به عنوان نماد فراموش‌نشدنی شوالیه تاریکی در تمام ادوار در نظر گرفت.

کوین کانروی افسانه‌ای که با کمال تاسف در سن ۶۶ سالگی این دنیا را ترک کرده و طرفداران بتمن را در شوکی بزرگی باقی گذاشت، تنها کسی است که با قاطعیت می‌توان وی را به عنوان نماید شخصیت شوالیه تاریکی در نظر گرفت که در اینجا نیز می‌توانید بیوگرافی کاملی از او را مطالعه نمایید.

او به سبب صدای خاص و منحصر به فرد خود از دنیای بازی‌های ویدیویی گرفته تا تلویزیون و سینما رقم‌زننده آثاری ماندگار و فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای مخاطبین شده که قطعاً تا ابد در یادها باقی خواهد ماند.

با توجه به آثار متعددی که وی در نقش شخصیت شوالیه تاریکی حضور داشته است، تصمیم گرفتیم تا نگاهی به بهترین پروژه‌های او در مدیوم‌های مختلف داشته و آن‌ها را در این مقاله که نوعی ادای احترام به کوین کانروی می‌باشد، مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه این مقاله و یادآوری آثار فراموش‌نشدنی کوین کانروی فقید با ما همراه باشید.

انیمیشن Superman/Batman: Apocalypse

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Superman/Batman: Apocalypse
  • سال پخش: ۲۰۱۰
  • کارگردان: لورن مونتگومری

انیمیشن Superman/Batman: Apocalypse (سوپرمن/بتمن: آپوکالیپس) روایتی جذاب از سوپرگرل و رویارویی ابرقهرمانان بزرگ دی‌سی با شرارت‌های دارکساید را به تصویر کشیده است.

این انیمیشن که پس از وقایع بحران در دنیای دی‌سی جریان دارد، روایت‌گر سوپرگل جوانی است که نامی برای خود دست و پا کرده و سعی دارد تا به جایگاهی در بین باقی اعضای لیگ عدالت دست پیدا نماید. با این حال دارکساید متوجه حضور او شده و برای تصاحب قدرت‌های وی پا به زمین می‌گذارد که زمینه‌ساز وقایعی غافلگیر کننده خواهد شد. کوین کانروی در این انیمیشن صداپیشگی جذاب و بامصممی از شوالیه تاریکی را ارائه داده و در کنار باقی همکاران قدیمی خود همچون سوزان آیزنبرگ موفق شده تا اثری ماندگار و جذاب را برای مخاطبین به ارمغان بیاورد.

انیمیشن Superman/Batman: Public Enemies

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Superman/Batman: Public Enemies
  • سال پخش: ۲۰۰۹
  • کارگردان: سام لیو

برخلاف سینما و حواشی پایان‌ناپذیر دنیای سینمایی دی‌سی اما در صنعت انیمیشن شاهد حضور پرقدرت این استودیو هستیم که عملاً جایی برای باقی رقبا باقی نگذاشته است.

یکی از آثار موفق استودیو دی‌سی در این حیطه انیمیشن Superman/Batman: Public Enemies (سوپرمن/بتمن: دشمنان مردم) نام دارد. اثری که روایت‌گر به ریاست جمهوری رسیدن لکس لوتر بوده و این مسئله سبب می‌شود تا ابرقهرمانان سراسر جهان تحت تعقیب قرار بگیرند؛ در این بین نیز شاهد همکاری جذاب سوپرمن و شوالیه تاریکی برای حل این مشکل هستیم. کوین کانروی به سبب صدای خاص و جذاب خود اثری تماشایی را پدید آورده و باعث شده تا بتمن تمامی توجهات را در صحنه‌ها جلب کرده و عملاً کفه ترازو در رقابت با سوپرمن به سمت بتمن سنگینی کرده است.

انیمیشن Static Shock

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Static Shock
  • سال پخش: ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۴
  • کارگردان: دنیس کووان

شخصیت استاتیک یکی از ابرقهرمانان نسبتاً جدید دنیای دی‌سی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۰ برای نخستین‌بار اثر مستقل خود تحت عنوان Static Shock (استاتیک شاک) را دریافت کرد.

او که در این انیمیشن یک جوان بی‌تجربه و خام را به تصویر کشیده بود، در برخی از قسمت‌ها با شوالیه تاریکی و رابین همکاری کرد تا جوکر را دستگیر نمایند و این همکاری باعث ایجاد صمیمیتی بین آن‌ها شد که منجر به ساخت بت سیگنال اختصاصی استاتیک نیز شده است. این محصول که از حضور غافلگیر کننده کوین کانروی بهره برده بود، نه تنها باعث شگفتی مخاطبین شد بلکه زمینه‌ساز برخی از زیباترین قسمت‌های مجموعه Static Shock در آن دوران گشت که تعداد مخاطبین آن را نیز به طور فزانیده‌ای افزایش داد. حضور جذاب و تماشایی کوین کانروی در نهایت باعث شد تا برای چند قسمت در فصل‌های بعدی نیز حضوری کوتاه پیدا کرده تا تمامی توجهات را به سمت خود جلب نماید.

انیمیشن Justice League: Doom

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Justice League: Doom
  • سال پخش: ۲۰۱۲
  • کارگردان: لورن مونتگومری

انیمیشن حماسی Justice League: Doom (لیگ عدالت: نفرین) که اقتباسی از داستان “برج بابل” می‌باشد، تصویری از نابودی تمام و کمال لیگ عدالت را به ارمغان می‌آورد که به خودی خود منحصر به فرد جلوه کرده است.

اگر که از خوانندگان دنیای کمیک باشید، اطلاع خواهید داشت که دشمنان لیگ عدالت به حدی خطرناک هستند که می‌تواند ذهن افراد این گروه را تحت کنترل خود دربیاورند. به همین منظور نیز شوالیه تاریکی یک برنامه مخفی و مرموز را برای توقف تمامی اعضای لیگ در نظر گرفته تا در صورت نیاز از آن بهره ببرد. این انیمیشن نگاهی به فاش شدن این اطلاعات توسط گرون “لژیون نابودی” داشته و تقابل جالبی را از لیگ عدالت به تصویر کشیده است. انیمیشنی که تمرکز ویژه‌ای بر روی شخصیت شوالیه تاریکی داشته باشد با همراهی صدای فراموش‌نشدنی کوین کانروی می‌تواند به شاهکاری جذاب تبدیل شده که حیرت تمام مخاطبین را در پی خواهد داشت.

انیمیشن Justice League Action

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Justice League Action
  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • کارگردان: جیک کاستورنا و داگ مورفی

تمامی آثار انیمیشنی استودیو دی‌سی قرار نیست که از لحنی تاریک و بزرگسالانه بهره برده باشد. موضوعی که پای انیمیشنی تحت عنوان Justice League Action (لیگ عدالت اکشن) را به میان خواهد آورد.

این انیمیشن روایت‌گر ماجراجویی‌های شوالیه تاریکی، زن شگفت‌انگیز و سوپرمن در غالب ترینیتی بوده که با تهدیداتی جذاب به مقابله می‌پردازند و وقایعی با لحن سبک و مفرح را به تصویر می‌کشند. با وجود این که لحن این مجموعه انیمیشنی برخلاف باقی آثار دی‌سی برای کودکان نیز مناسب تدارک دیده شده است اما به سبب صداپیشگی کوین کانروی همچنان شاهد شوالیه تاریکی جذاب و مخوف هستیم که وقایعی تماشایی را در کنار دو دوست خود رقم می‌زند. نکته جالب توجه درباره Justice League Action به قدرت صداپیشگی کوین کانروی اشاره دارد؛ زیرا این مجموعه ثابت می‌کند که فرای سبک اثر به تصویر کشیده شده اما او از قدرتی عجیب برای هماهنگی شوالیه تاریکی با لحن آن اثر را برخوردار بوده و همچنان می‌تواند مخاطبین را شگفت‌زده نماید.

سریال Batwoman

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Batwoman
  • سال پخش: ۲۰۱۹ الی ۲۰۲۲
  • کارگردان: لورا بلزی

سریال Batwoman (بت وومن) علی‌رغم تمامی کم و کاستی‌ها و حواشی‌هایی که رقم زده است اما تنها به یک دلیل در نزد طرفداران دی‌سی از اهمیتی بالا برخوردار می‌باشد و آن هم حضور کوین کانروی در قامت بروس وین است.

بحران در زمین‌های بیکران (Crisis on Infinite Earths) که بزرگترین رویداد تاریخ آثار ابرقهرمانی در مدیوم تلویزیون لقب گرفته است، از چندین و چند شخصیت شناخته شده و بزرگ دنیای دی‌سی بهره گرفته است. با این حال کوین کانروی برای نخستین‌بار شخصاً به عنوان بازیگر، نقش‌آفرینی بروس وین را بر عهده گرفت و دوران بازنشستگی این شخصیت محبوب را به تصویر کشید. او که بتمن زمین ۹۹ محسوب می‌شود، متفاوت‌ترین شوالیه تاریکی تمام ادوار را به تصویر کشیده است؛ زیرا بروس وین او نه تنها تمامی شخصیت‌های شرور گاتهام را سلاخی کرده بود، بلکه حتی سوپرمن زمین ۹۹ را نیز به قتل رسانده است. کوین کانروی پس از سال‌ها و برای نخستین‌بار ایفای نقش شرورترین نسخه از شوالیه تاریکی را بر عهده گرفت و نقش‌آفرینی جذاب و بسیار متفاوتی را برای طرفداران این شخصیت رقم زد که به عنوان تنها نکته مثبت تمام سریال Batwoman شناخته شده و علی‌رغم حضور کوتاهش اما جذابیت خاصی به رویداد بحران در زمین‌های بیکران افزوده است.

انیمیشن Batman Beyond: Return Of The Joker

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Batman Beyond: Return Of The Joker
  • سال پخش: ۲۰۰۰
  • کارگردان: کرت گدا

پیش از آن که دی‌سی دنیای انیمیشنی بزرگ خود را راه‌اندازی نماید، کوین کانروی حضور جسته و گریخته‌ای در برخی از آثار این استودیو داشت که انیمیشن Batman Beyond: Return Of The Joker (بتمن ماورایی: بازگشت جوکر) یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

این انیمیشن که دوران بازنشستگی بروس وین/شوالیه تاریکی را به تصویر می‌کشد، در آینده‌ دوری از شهر گاتهام جریان داشته و بتمنی جدید وظیفه امنیت شهر را بر عهده گرفته است. با این حال بازگشت جوکر باعث می‌شود تا بروس وین و تیم او شاهد یکی از بی‌رحمانه‌ترین و تاریک‌ترین وقایع به تصویر کشیده شده در دنیای انیمیشن باشند که با صداپیشگی کوین کانروی و لحن خسته او به اثری بسیار جذاب و حتی دلهره‌آور بدل گشته است. قطعاً Batman Beyond: Return Of The Joker یکی از متفاوت‌ترین آثار به تصویر کشیده شده از ماجراجویی‌های بروس وین می‌باشد که تعریف جدیدی از رویارویی شوالیه تاریکی با جوکر را ارائه داده و حضور قدرتمندانه کوین کانروی نیز بر ارزش این اثر افزوده است.

انیمیشن Batman: Mask of The Phantasm

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Batman: Mask of The Phantasm
  • سال پخش: ۱۹۹۳
  • کارگردان: اریک رادومسکی

کوین کانروی در اوایل دهه ۹۰ میلادی در انیمیشنی ماندگار و منحصر به فرد تحت عنوان Batman: Mask of The Phantasm (بتمن: نقاب شبح) شوالیه تاریکی را در برابر فرشته مرگ مرگ قرار داد.

این اثر که از حضور تماشایی مارک همیل در قامت جوکر نیز بهره برده است، نگاهی متفاوت و جدید از رویارویی شوالیه تاریکی بر علیه جرم و جنایت و بی‌عدالتی داشته و استفاده فوق‌العاده جذابی از تیم کوین کانروی و مارک همیل کرده است. با وجود این که از عمر این اثر بیش از ۲ دهه گذشته است اما انیمیشن Batman: Mask of The Phantasm روایتی جذاب و فراموش‌نشدنی از بتمن را برای طرفداران دی‌سی پدید آورده که هنوز هم تماشای آن می‌تواند شما را بر سر جایتان میخکوب نماید. همکاری کانروی و همیل با آن‌چنان استقبالی از سوی طرفداران روبرو شد که بعدها شاهد حضور آن‌ها در پروژه‌های بسیار بزرگ دیگری نیز بوده‌ایم.

انیمیشن Superman: The Animated Series

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Superman: The Animated Series
  • سال پخش: ۱۹۹۶ الی ۲۰۰۰
  • کارگردان: آلن برنت و بروس تیم

پس از موفقیت بزرگ و غیرقابل پیش‌بینی انیمیشن Batman: The Animated Series (بتمن: مجموعه پویانمایی) دی‌سی خواهان ساخت یک مجموعه دیگر از روی یکی از ابرقهرمانان بزرگ دیگر خود تحت عنوان Superman: The Animated Series (سوپرمن: مجموعه پویانمایی) شد که در جهانی مشترک با شوالیه تاریکی جریان داشت.

این انیمیشن سوپرمن که از روایت و لحنی همانند Batman: The Animated Series بهره گرفته بود، روایت‌گر ماجراجویی‌های آخرین پسر از سیاره کریپتون و رویارویی‌های او با دشمنانش بود که لحظاتی مفرح و جذاب را رقم می‌زد. محبوبیت این دو انیمیشن باعث شد تا طرفداران خواستار کراس اوور بین شوالیه تاریکی و سوپرمن باشند که در نهایت این اتفاق توسط قسمتی تحت عنوان “بهترین‌های جهان” به وقوع پیوست و شاهد حضور شوالیه تاریکی با صداپیشگی جذاب کوین کانروی در سریالی از شخصیت سوپرمن بودیم. رویدادی که در آن زمان بسیار سر و صدا به پا کرد و قدرت‌های صداپیشگی کوین کانروی نیز عملاً تمامی توجهات را از سوپرمن به سمت بتمن معطوف کرد.

انیمیشن Justice League: The Flashpoint Paradox

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Justice League: The Flashpoint Paradox
  • سال پخش: ۲۰۱۳
  • کارگردان: جی اولیوا

انیمیشن Justice League: The Flashpoint Paradox (لیگ عدالت: پارادوکس فلش‌پوینت) که اقتباسی از یکی از محبوب‌ترین کمیک‌های تاریخ دی‌سی می‌باشد، وقایعی جذاب و غافلگیر کننده را برای مخاطبین به تصویر می‌کشد.

این انیمیشن حول محور سفر در زمان بری آلن به گذشته بوده تا از این طریق بتواند مادرش را از مرگ حتمی نجات دهد. با این حال چنین اتفاقی باعث می‌شود تا تمامی خط زمانی دنیای دی‌سی دگرگون شده و وقایعی غیرقابل پیش‌بینی به وقوع بپیوندد. کوین کانروی در این انیمیشن علی‌رغم حضور بسیار کوتاه خود اما لحظاتی تاثیرگذار و احساسی را از شخصیت بتمن به تصویر کشیده و ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد. در دنیای جدیدی که ایجاد می‌شود، توماس وین به عنوان بتمن حضور داشته و بروس در دوران کودکی کشته شده است؛ با این حال لحظه پایانی این انیمیشن و رویارویی بروس و توماس با صداپیشگی فراموش‌نشدنی کوین کانروی قطعاً می‌تواند احساسات مخاطبین را جریحه‌دار نموده و صحنه‌ای تاثیرگذار را در تاریخ آثار انیمیشنی استودیو دی‌سی به ثبت برساند.

انیمیشن Batman Beyond

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Batman Beyond
  • سال پخش: ۱۹۹۹ الی ۲۰۰۱
  • کارگردان: بروس تیم، پال دینی و آلن برنت

انیمیشن Batman Beyond (بتمن ماورای) در اواخر دهه ۹۰ میلادی کار خود را آغاز کرد و اثر Batman Beyond: Return Of The Joker نیز جزوی از همین مجموعه محسوب می‌شود.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کرده بودیم، Batman Beyond روایت‌گر آینده شهر کاتهام بوده که بروس وین با صداپیشگی بی‌تکرار کوین کانروی مسن شده و خود را بازنشسته کرده است؛ همین مسئله سبب شده تا بتمن جدیدی وظیفه ایجاد عدالت در شهر گاتهام را بر عهده داشته باشد. این مجموعه به نوعی میراث Batman: The Animated Series برای طرفداران دی‌سی محسوب می‌شود که نه تنها مخاطبین قدیمی آن مجموعه را راضی کرده و وقایعی نوستالژی را برای آن‌ها رقم می‌زند، بلکه در جذب مخاطبین جدید نیز بسیار موفق عمل کرده و تعادل مناسبی را بین این دو به ارمغان آورده است. این مجموعه به حدی از محبوبیت و شهرت دست یافت که شخصیت‌های آن به کمیک‌هایی با همین نام نیز انتقال پیدا کردند.

انیمیشن The New Batman Adventures

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
The New Batman Adventures
  • سال پخش: ۱۹۹۷ الی ۱۹۹۹
  • کارگردان: بروس تیم و پال دینی

انیمیشن The New Batman Adventures (ماجراجویی‌های جدید بتمن) در نظر داشت تا با نمایش جنبه‌های متفاوتی از زندگی شوالیه تاریکی به موفقیتی در حد و اندازه Batman: The Animated Series دست پیدا کند که در این زمینه کاملاً ناموفق عمل کرده است.

با این حال The New Batman Adventures با بازگرداندن کوین کانروی به عنوان صداپیشه شوالیه تاریکی و بهره‌گیری از سبک انیمیشنی کاملاً جدید، به خودی خود به محصولی جذاب برای طرفداران دی‌سی تبدیل شده است. این مجموعه همچنین بیش از پیش بر روی شخصیت‌های دیگری همچون رابین، بت‌گرل و نایت‌وینگ تمرکز داشته و آن‌ها را وارد ماجراجویی‌های مهم بتمن می‌کند که تاکنون سابقه نداشته است. در کمال تاسف به سبب شروع مجموعه Batman Beyond، تنها ۲۴ قسمت از ماجراجویی‌های جدید بتمن ساخته و پخش شد که البته همین تعداد کم نیز میزبان دریافت جایزه‌های متعددی بوده است. کوین کانروی به سبب لحن خاص و جذاب خود دوران پرکاری را در آن زمان سپری می‌کرد و از مجموعه‌ای به مجموعه دیگر راه می‌یافت.

انیمیشن Justice League

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Justice League
  • سال پخش: ۲۰۰۱ الی ۲۰۰۴
  • کارگردان: بوچ لوکیچ و دن ریبا

پس از موفقیت دو مجموعه انیمیشن Batman: The Animated Series و Superman: The Animated Series شاهد تشکیل لیگ عدالت با حضور شوالیه تاریکی، سوپرمن، آکوامن، زن شگفت‌انگیز، گرین لنترن، هاک‌گرل و مارشن من‌هانتر بودیم.

این مجموعه انیمیشنی که در طول ۲ فصل روایت شده است، چندین و چند خط داستانی مختلف را به یکدیگر متصل نموده و ماجراجویی‌های لیگ عدالت را برای مخاطبین به ارمغان می‌آورد که سرشار از لحظات ناب و جذاب برای طرفداران دی‌سی بوده که در این بین اما صداپیشگی کوین کانروی بسیار خاص و متفاوت جلوه داشته است. این مجموعه به حدی مورد استقبال قرار گرفت که حتی یک بازی ویدیویی نیز با اقتباس از آن ساخته شد و دسترس مخاطبین قرار گرفت.

انیمیشن Justice League Unlimited

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Justice League Unlimited
  • سال پخش: ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۶
  • کارگردان: خواکیم دوس سانتوس و دن ریبا

مجموعه انیمیشن Justice League در سال ۲۰۰۱ به حدی موفق جلوه نمود که سران استودیو دی‌سی را وادار کرد تا دنباله آن تحت عنوان Justice League Unlimited (لیگ عدالت نامحدود) را روانه بازار نمایند.

این مجموعه جدید در کنار استفاده از شخصیت‌های اصلی Justice League ، میزبان حضور چندین و چند شخصیت جدید و جذاب دیگری نیز بود تا مبارزه بر علیه ابرشرورها را بیش از پیش جذاب جلوه دهد. شوالیه تاریکی کوین کانروی نیز نقش مهمتری را در این مجموعه جدید ایفا می‌کرد و حتی شاهد یک ارتباط عمیق بین او و زن شگفت‌انگیز بودیم که رقم‌زننده لحظاتی تاثیرگذار و بسیار خاص شده است. نکته جالب توجه درباره Justice League Unlimited و شخصیت شوالیه تاریکی مربوط به اجرای یک آهنگ بسیار غافلگیر کننده و احساسی در یکی از قسمت‌های این مجموعه می‌باشد که کوین کانروی آن را به بهترین نحو ممکن به اجرا درآورد و یکی از خاص‌ترین لحظات شوالیه تاریکی را در تاریخ حضور او در مدیوم‌های مختلف به تصویر کشید.

انیمیشن Batman: The Animated Series

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Batman: The Animated Series
  • سال پخش: ۱۹۹۲ الی ۱۹۹۵
  • کارگردان: بروس تیم، پال دینی و میچ برایان

سرانجام می‌رسیم به بهترین اثر شوالیه تاریکی در مدیوم انیمیشن که در سال ۱۹۹۲ پخش شد و نه تنها کوین کانروی را به عنوان نماد بتمن به جهانیان معرفی کرد، بلکه رقم‌زننده برخی از خاطره‌انگیزترین ماجراجویی‌های شوالیه تاریکی در تمام ادوار نیز شده است.

این مجموعه جذاب و تماشایی یک انقلاب را در آثار انیمیشنی رقم زد و هنوز هم یکی از بهترین ساخته‌های شوالیه تاریکی محسوب می‌شود که زندگی او و دغدغه‌هایش به عنوان یک قهرمان آسیب دیده را به شکلی تاثیرگذار و زیبا برای مخاطبین به تصویر کشیده است. Batman: The Animated Series باعث شد تا کوین کانروی در رقابت با باقی صداپیشگان بتمن بسیار خاص و منحصر به فرد جلوه کرده و عملاً پیروز این رقابت لقب بگیرد که زمینه‌ساز حضور او در ده‌ها اثر مختلف دیگری نیز شده است که هر یک از آن‌ها به گونه‌های متفاوت خاطراتی جذاب و فراموش نشدنی را برای مخاطبین رقم زده‌اند. شاید جالب باشد تا بدانید که دی‌سی بارها سعی کرد تا با ساخت مجموعه‌های مختلف موفقیت Batman: The Animated Series را تکرار نماید که در این امر ناموفق بود و این مجموعه به مانند یک گوهر بی‌تکرار و منحصر به فرد در قلب بینندگان با صدای کوین کانروی جای گرفت.

سه‌گانه Batman: Arkham

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
Batman: Arkham
  • سال انتشار: ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵
  • کارگردان: سفتون هیل

بازی‌های ویدیویی بسیاری در تاریخ این صنعت حول محور شخصیت شوالیه تاریکی ساخته و منتشر شده‌اند که هیچ‌کدام حتی به گرد پای سه‌گانه Batman: Arkham (بتمن: آرکهام) نزدیک هم نشده‌اند.

این سه‌گانه که انقلابی را در ژانر ابرقهرمانی رقم زد و هنوز هم به عنوان بهترین بازی‌های ویدیویی ابرقهرمانی تاریخ شناخته می‌شود، رویارویی شوالیه تاریکی و جوکر به به اشکال گوناگون را به تصویر کشیده و با بهره‌گیری از داستان‌هایی بسیار تاریک و چالش‌برانگیز به عنوان بهترین یادگار کوین کانروی فقید شناخته می‌شود. این سه‌گانه عملاً تقابل جذابیت‌های گفتاری کوین کانروی و مارک همیل بوده و قطعاً بدون حضور هر یک از آن‌ها ما با چنین شاهکاری روبرو نمی‌شدیم. دیالوگ‌های ادا شده توسط کوین کانروی به حدی عمیق، تاثیرگذار و فراموش نشدنی هستند که هیچ صداگذار دیگری نمی‌تواند جای خالی او را در نزد هواداران شوالیه تاریکی و دی‌سی جبران نماید.


در پایان این مقاله باید گفت که مرگ کوین کانروی بسیار غافلگیر کننده و تاثیرگذار بوده و قطعاً صدای ماندگار او در قامت شوالیه تاریکی تا ابد در یاد تک تک هواداران دی‌سی باقی خواهد ماند. اگر که از بینندگان آثار او در مدیوم‌های مختلف هستید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از نظر شما بهترین اثر خلق شده توسط کوین کانروی کدام یک از پروژه‌های وی لقب خواهد رفت؟ آیا باقی صداپیشگان در انتقال حس شوالیه تاریکی می‌توانند همانند او موفق جلوه نمایند؟ واکنش شما به عنوان Suicide Squad: Kill the Justice League که آخرین حضور کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی خواهد بود، چه می‌باشد؟ آیا این شخصیت کمیک بوکی بدون حضور این صداگذار فراموش نشدنی می‌توانست به چنین جایگاهی از شهرت و محبوبیت در زند بینندگان دست پیدا کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

REZAGAMER.Mohamad4ADARKSIRENRezag1WotanLeroxیوهانP.morgan 𔓙arshia.ya.moUNCLE ARTHURMahyarMsmAlirezaArminKratosArnaldKratosزمین 52TUPACBehnam.Hzhmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا
نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به بهترین آثار کوین کانروی در قامت شوالیه تاریکی - گیمفا