بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

کوین کانروی را می‌توان به عنوان مشهورترین صداپیشه آثار کمیک‌بوکی در تمام ادوار به حساب آورد که آثار ماندگاری را از خود بر جای گذاشته است.

کوین کانروی در تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۵۵ (۸ آذر ۱۳۳۴) در دهکده وستبری واقع در شهر نیویوک کشور ایالات متحده آمریکا چشم به جهان گشود. او که در خانواده‌ای ایرلندی و کاتولیک زندگی می‌کرد، دارای ۳ خواهر و یک برادر بود و در سن ۱۱ سالگی زادگاه خود را به مقصد وستپورت در شهر کنتیکت برای همیشه ترک نمود.

کوین کانروی پس از نقل مکان به این منطقه زندگی مشقت‌باری را تحمل کرد؛ زیرا از یک سو پدری دائم‌الخمر داشت که فضای خانه را به هم می‌ریخت و از سوی دیگر محله آن‌ها مکان بسیار شلوغ بود که شرایط را برای وی ناامن کرده بود. این شرایط در نهایت باعث شد تا او یک‌بار در دوران نوجوانی دست به خودکشی بزند که علی‌رغم نجات پیدا کردن اما برای همیشه از پدرش جدا شد و رابطه خود را با وی قطع نمود.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

او در سال ۱۹۷۳ موفق شد تا برای ورود به مدرسه هنری مشهور جولیارد بوریسه شده و به همین سبب نیز به شهر نیویورک نقل مکان کرد. او به محض ورود تحت نظر جان هاوسمن تحصیل خود را آغاز کرد و به صورت اتفاقی با رابین ویلیامز هم‌اتاق شد که اجراهای مشترکی را نیز در تئاتر این مدرسه با یکدیگر تجربه کردند.

کوین کانری در سال ۱۹۷۸ مدرک دیپلم خود را از این مدرسه دریافت کرد و با شرکت در کمپین‌های بازیگری موفق شد تا اجازه حضور در اجرایی از نمایش‌نامه شکار مرگ اثر آیرا لوین را کسب کرده و در یک تور ملی در سراسر کشور ایالات متحده اجرای موفقی را از خود بر جای بگذارد؛ مسئله‌ای که زمینه‌ساز ورود او به عرصه بازیگری شد. نکته جالب توجه درباره این نمایش‌نامه، هم‌بازی کوین کانروی به نام برایان بدفورد می‌باشد. این دو اختلافی عجیب و غریب با یکدیگر داشته و بارها اختلافات گوناگونی را نسبت به هم بروز داده بودند تا این که در شب افتتاحیه این مراسم، مردم شاهد درگیری شدید آن‌ها بودند که حواشی بسیاری را برای کوین کانروی جوان رقم زد.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

با این حال حضور او در تئاترهای مختلف سبب شهرتی کوچک برای وی شد و در سال ۱۹۸۰ تصمیم گرفت تا به صورت جدی وارد حوزه سریال‌های تلویزیونی بشود که این مسئله کوین کانروی را وادار نمود تا از شهر نیویورک به کالیفرنیا نقل مکان نماید. او در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۵ موفق شد تا در آثار گوناگونی از نمایش‌های تئاتر حضور یافته و به نامی شناخته شده برای انجمن‌های هنری شهر کالیفرنیا بدل گردد.

کوین کانروی در اواخر سال ۱۹۸۵ در نخستین فیلم بلند خود تحت عنوان The Covenant (کاوننت) به کارگردانی والتر گراومن حضور یافت؛ اثری ترسناک که با استقبال نسبتاً خوبی از سمت بینندگان مواجه شد. او همچنین وظیفه ایفای نقش یک وکیل را در سریال Dynasty (دودمان) بر عهده گرفت که سبک نقش‌آفرینی و صدای خاص او، شهرت بسیاری را برایش به ارمغان آورد.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

وی تا سال ۱۹۸۸ موفق شد تا در آثاری تلویزیونی مختلفی حضور پیدا نماید که مشهورترین آن‌ها Ohara (اوهارا) نام داشته است. کوین کانروی همچنین در کنار بازیگری، به نقاشی نیز علاقه پیدا کرد و به تصویرنگاری چهره‌های مردم در هونولولو، شهر مرکزی ایالت هاوایی پرداخت که تجربه جدید و منحصر به فردی را برای وی محسوب می‌شود.

این بازیگر، نقاش و صداپیشه تا اواخر دهه ۸۰ میلادی در برنامه‌های زنده بسیاری حضور یافت و به سبب این که یک بازیگر جوان جذاب به نظر می‌رسید، مورد توجه رسانه‌های ان زمان قرار گرفته بود. در یکی از همین برنامه‌های تلویزیونی فاش کرد که مبتلا به سندرم نقص ایمنی اکتسابی شده و زندگی او وارد مرحله جدیدی که او انتظارش را نداشته است.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

همانطور که پیشتر اشاره کرده بودیم، کوین کانروی از صدای بسیار جذاب و منحصر به فردی برخوردار بود و در اوایل دهه ۹۰ میلادی این مسئله سبب شد تا پیشنهادات کاری بسیاری برای حضور در آثار انیمیشنی دریافت نماید. با توجه به این که تیم برتون با ساخت اقتباسی تماشایی از داستان‌های شوالیه تاریکی بر پرده سینما و بهره‌گیری از قدرت ستارگی مایکل کیتون، شهرت زیادی برای شخصیت بتمنبه ارمغان آورده بود، صداپیشگی این شخصیت در انیمیشن Batman: The Animated Series (بتمن: مجموعه پویانمایی) به کوین کانروی پیشنهاد شد.

حضور او در این مجموعه انیمیشنی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ شهرتی عظیم و بی‌سابقه را برای وی به همراه داشت و عملاً او به عنوان نماد صدای شوالیه تاریکی در دنیای انیمیشن‌های دی‌سی تبدیل شد. اتفاقی که منجر به حضور کوین کانروی در ده‌ها انیمیشن تلویزیونی و سینمایی مختلف شده و صداپیشگی او در قامت بروس وین/بتمن زندگی او را برای همیشه دستخوش تغییر نمود. نکته جالب توجه درباره کوین کانروی در این است که او به عنوان تنها صداپیشه‌ بتمن در تمام تاریخ شناخته می‌شود که ۲ صدای کاملاً متفاوت را برای بروس وین و شوالیه تاریکی استفاده کرده است. اتفاقی که تا آن زمان بی‌سابقه بود و در حوزه سینما نیز تنها مایکل کیتون دست به چنین روشی زده بود.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

دهه ۹۰ مملو از آثار متنوع انیمیشنی با صداپیشگی کوین کانروی در نقش شوالیه تاریکی بود و این مسئله نه تنها جلوه دنیای دی‌سی را در نزد مخاطبین تلویزیونی گسترش داده بود، بلکه شهرتی بزرگ و پرسود را برای این هنرمند محبوب ترتیب داده بود.

کوین کانروی نه تنها یک هنرمند مردمی و بسیار حرفه‌ای شده بود، بلکه از شخصیتی رئوف و اجتماعی نیز برخودار بود. او در سال ۲۰۰۱ و پس از حمله تروریستی به برج‌های دوقلو به صورت داوطلبانه به خیابان‌ها رفت تا برای نیروهای پلیس و آتش‌نشانی غذا تهیه کرده و در کمپین‌های مردمی نیز حضوری فعال از خود نشان داد. او همچنین برای تقویت روحیه مردم و نیروهای دولتی از صدای شوالیه تاریکی در هنگام پخت و پز غذا بهره می‌گرفت و یک‌بار نیز از جمله نمادین “من انتقام هستم! من شب هستم! من بتمن هستم!” استفاده کرد که با تشویق حاضرین مواجه شده است.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

در حالی که شاهد حضور چشمگیر او در آثار انیمیشنی متعددی در طی دو دهه بعدی بودیم، سال ۲۰۰۹ شاهد حضور او در پروژه‌ای انقلابی از بازی‌های ویدویی بودیم. اثری تحت عنوان Batman: Arkham Asylum (بتمن: تیمارستان آرکهام) که توسط استودیو بازی‌سازی راک‌استدی بودیم که نه تنها نمرات بسیار درخشان و خوبی را از سوی منتقدین دریافت کرد، بلکه صداگذاری کوین کانروی در قامت بتمن نیز مورد توجه بازی‌بازان قرار گرفت.

دنباله‌های این بازی ویدیویی به نام‌های Batman: Arkham City (بتمن: شهر آرکهام) و Batman: Arkham Knight (بتمن: شوالیه آرکهام) نیز به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ انتشار یافته و موفق به دریافت جوایز گوناگونی از سوی مراجع شناخته شده و مشهور شدند. صداپیشگی کوین کانروی در این آثار نیز تحسین تمام مراجع را درپی داشت و حتی منجر به دریافت جوایز گوناگونی نیز برای او شد که نامش را در صنعت بازی‌های ویدیویی تا ابد ماندگار کرد.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

پس از آن که کریستوفر نولان در سال ۲۰۰۵ اقتباسی واقع‌گرایانه و تاریک را از داستان‌های شوالیه تاریکی به تصویر کشید، نوبت به فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) در سال ۲۰۱۲ رسید و پای کوین کانروی نیز به این سه‌گانه تاریخی سینما باز شد. او وظیفه بیان دیالوگ‌های بروس وین کریستین بیل را در برخی از تریلرهای تبلیغاتی بر عهده گرفت و اتفاقی جالب ولی کمتر توجه شده را در آثار سینمایی رقم زد.

از سوی دیگر نیز شبکه CW با ساخت آثار ابرقهرمانی از شخصیت‌های کمیک‌های دی‌سی یک دنیای تلویزیونی منحصر به فرد را خلق کرد که با سریال Arrow (ارو) در سال ۲۰۱۰ آغاز شد. این دنیای تلویزیونی پرطرفدار در سال ۲۰۱۹ میزبان یک رویداد چند قسمتی بسیار بزرگ تحت عنوان بحران در زمین‌های بیکران شد که کوین کانروی برای اولین و آخرین‌بار ایفای نقش شخصیت بروس وین را به عنوان یک بازیگر بر عهده گرفت که به عنوان مشهورترین رخداد این رویداد محسوب می‌شود.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

او وظیفه ایفای نقش بروس وین در زمین ۹۹ را بر عهده گرفت؛ بروس وینی بازنشسته ولی بسیار بی‌رحم که نه تنها دست به کشتار تمامی شرورهای شهر گاتهام زده بود، بلکه سوپرمن را نیز با دستانش به کام مرگ فرستاده و عملاً دچار یک فروپاشی شخصیتی شده است. علی‌رغم این که نقش او بسیار کوتاه بود اما با استقبال بی‌سابقه بینندگان قرار گرفت.

بتمن و جوکر همیشه به عنوان یک زوج جدایی‌ناپذیر دنیای کمیک و مدیوم‌های مختلف شناخته می‌شوند که کوین کانروی و مارک همیل نیز این زوج را به بهترین نحو ممکن در آثار مختلف برای مخاطبین به تصویر کشیده‌اند و مشهورترین همکاری آن‌ها به سه‌گانه Batman: Arkham مربوط می‌شود. مارک همیل در یکی از مشهورترین مصاحبه‌های خود و درباره این همکاری فاش کرده است که:

زمانی که برای صداپیشگی جوکر با من تماسی گرفته می‌شود، از آن‌ها می‌پرسم که کوین کانروی نیز در این پروژه حضور دارد یا خیر؟ اگر که او در آن پروژه حضور داشته باشد، من حتی زحمت خواندن فیلم‌نامه را به خود نداده و با چشمان بسته در کنار او به ایفای نقش خواهم پرداخت.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

این هنرمند بزرگ، کهنه‌کار و محبوب سرانجام در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۹ آبان ۱۴۰۱) و در سن ۶۶ سالگی، در بیمارستان مانت ساینای واقع در شهر نیویورک بر اثر سرطان روده بزرگ جان خود را از دست داد و تمام مردم جهان مخصوصاً طرفداران آثار دی‌سی را در شوکی عظیم باقی گذاشت. طبق صحبت‌های اعضای خانواده‌اش، او پیش از مرگ خود، روابطش با پدرش را بهبود بخشیده و پس از سال‌ها دوری و اختلاف، به دوستانی نزدیک بدل گشته بودند.

پس از این رخداد غم‌انگیز، جمله “من انتقام هستم! من شب هستم! من بتمن هستم!” به نمادی از این صداگذار بدل شد و شرکت دی‌سی نیز کمیک Finding Batman ( در جست و جوی بتمن) را برای دسترسی تمام مردم و به احترام کوین کانروی رایگان نمود. مارک همیل نیز که به عنوان دوست و همکاری او شناخته می‌شود، نسبت به این رخداد ابراز ناراحتی کرد و در شبکه‌های اجتماعی به طریق مختلف نسبت به مرگ وی ادای احترام نمود.

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

بازی ویدیویی Suicide Squad: Kill the Justice League (جوخه انتحار: لیگ عدالت را بکش) که در دنیای Batman: Arkham جریان داشته و در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد، آخرین حضور شوالیه تاریکی با صداپیشگی کوین کانروی فقید می‌باشد و طرفداران این هنرمند دیگر هیچگاه شاهد هنرنمایی او و صدای جذاب او در قامت شوالیه تاریکی نخواهند بود.

در پایان می‌توانید لیستی از بهترین آثار کوین کانروی در مدیوم‌های مختلف سرگرمی را مشاهده نمایید که تماشای آن‌ها را به طرفداران وی توصیه می‌نماییم.

  • Batwoman: Crisis On Infinite Earths: Part Two
  • Batman Beyond
  • Batman: Mask of The Phantasm
  • Justice League
  • Batman: The Animated Series
  • سه‌گانه Batman: Arkham در صنعت بازی‌های ویدویی

B-manJin KazamaStiCheSمهدى قانع‌پسندDARKSIRENCameraManیوهانV3S3MIRMmfb🏴A.A17MahyarMsmScorpion Legacy𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔ArminArnaldSpider-ManKratosLone wolfPouria_gamer_goty🤘Mohsenj74more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا
بیوگرافی کوین کانروی | صدای به یاد ماندنی شوالیه تاریکی - گیمفا