جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد

جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن توسط مایکروسافت مشخص شد

آرش بوالحسنی
۰۸:۴۴ ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد

نایب رئیس مایکروسافت یعنی برد اسمیت (Brad Smith) به تازگی جزئیات برنامه‌ی ده ساله‌ی خود برای نگه داشتن Call of Duty روی پلی استیشن را فاش کرده است. اسمیت گفته که مایکروسافت آمده است تا تعهدی مشابه را به سایر پلتفرم‌ها هم ارائه دهد و آن را از نظر قانونی ممکن کند.

در خرید تقریبا ۷۰ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت، یکی از نقاط کلیدی که توسط تعدیل‌کنندگان بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد آینده‌ی Call of Duty به عنوانی فرنچایز مولتی‌پلتفرم است. ماه گذشته ایکس باکس به New York Times گفت که برنامه‌ای ده ساله را برای حفظ Call of Duty روی پلی استیشن به سونی ارائه داده است. روز دوشنبه هم اسمیت رسما این خبر را تایید کرد. او در Wall Street Journal نوشت:

سونی در حال حاضر بزرگ‌ترین معترض به این خرید است. آن‌ها به همان اندازه که بلاک‌باستر از رشد نتفلیکس هیجان‌زده بود در مورد این معامله هیجان‌زده هستند. اصلی‌ترین ریسک ضد رقابتی به عقیده‌ی سونی حذف Call of Duty از پلی استیشن است. اما این تصمیم از نظر مالی منطقی نیست.

بخش زیادی از درآمد اکتیویژن بلیزارد از طریق فرنچایز Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن به دست می‌آید. با توجه به محبوبیت قابلیت بازی میان پلتفرمی، این تصمیم برای ایکس باکس هم فاجعه‌بار خواهد بود و میلیون‌ها بازیکن را تنها خواهد گذاشت.

به همین سبب قرارداد ۱۰ ساله‌ای را به سونی پیشنهاد دادیم تا Call of Duty را حداقل به مدت ۱۰ سال روی پلی استیشن نگه داریم. ما حاضر به ارائه‌ی چنین تعهدی به سایر پلتفرم‌ها هم هستیم. تعدیل‌کنندگان بازار در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه‌ی اروپا هم می‌توانند آن را به صورت قانونی اجرا کنند.

کمیسیون اروپایی و تعدیل‌کنندگان بازار در بریتانیا به تازگی تحقیقات گسترده‌ای را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت آغاز کردند. هم‌چنین ادعا شده که سازمان FTC در آمریکا می‌تواند با طرح شکایتی مانع از نهایی شدن این معامله شود.

اسمیت گفته که شکایت از مایکروسافت برای توقف این معامله اشتباهی بزرگ خواهد بود که به رقابت ضربه خواهد زد و تاثیری منفی روی مشتری‌ها خواهد گذشت. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، نیز گفته که ایکس باکس بدون بازار موبایل قادر به ادامه‌ی رقابت نخواهد بود و خرید اکتیویژن بلیزارد بیشتر در مورد به دست آوردن Candy Crush است تا Call of Duty. اسمیت هم ظاهرا با اسپنسر موفق است:

خرید اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت اجازه خواهد داد تا با اپل و گوگل در بازار موبایل رقابت کنند که به نفع خریداران خواهد بود. در حالی که مشتریان مدرن قادر به استریم ویدیوها یا موسیقی با اشتراک‌های ارزان‌قیمت هستند، تجربه‌ی بازی روی اکثر پلتفرم‌ها تنها با خرید بازی‌ها به صورت تکی میسر است.

مایکروسافت می‌خواهد با ارائه‌ی یک سرویس اشتراکی ابری به بازیکنان این قضیه را تغییر دهد و این امکان را در اختیار بازیکنان قرار دهد که با پرداخت هزینه‌ای معقول بتوانند بازی‌های زیادی را روی دستگاه‌های مختلف استریم کنند. این مهم به نفع توسعه‌دهندگان هم خواهد بود.

طبق گزارشی که از سوی بلومبرگ در هفته‌ی گذشته منتشر شد، مایکروسافت حاضر است تا در صورت شکایت FTC در دادگاه برای نهایی ساختن خرید اکتیویژن بلیزارد مبارزه کند. با این حال در روز یکشنبه New York Post مدعی شد که شاید رئیس FTC برای عدم ایجاد دو دستگی در آرا خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کند.

Alireza1111Mavrick77Max22Ezio Auditore da FirenzeHTBehzaadsnowgirlGGarmanمحمدامین حیدریGidoraNathan MillerFernandoSpider-ManhosseinکاکاسنگیHalo.reachaliushakaramazofDaniyal Bleszinskimore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Snake گفت:

    امیدوارم این معامله زودتر تایید بشه و برای اولین بار call of duty رو سرویس گیمپس ببینیم

    hosseinMioZabi77Geralt of RiviaMax22Ezio Auditore da FirenzeSaeidfTrOyBehzaadmore
  • navida90 گفت:

    از نظر من بهترین پیشنهاد برای این بازی ۲۰ سال زمانی معادل با ساخت اولین نسخه این بازی در سال ۲۰۰۳ تا به الان خواهد بود .
    ۲۰ سال این بازی بر روی کنسول سونی بوده بالاترین فروش رو داشته و تبلیغ میشده سونی روش حساب باز کرده بعد یک شرکت با پولی که ۱ دلارش از طریق اکس باکس و گیم پس در نیومده داره این بازی رو از چندین ملیون گیمر محروم میکنه قابل توجه اینکه مدیر بخش گیم شرکت مذکور تا سال پیش مخالف ساخت بازی انحصاری بود و ادعای این رو داشت که سونی بقیه رو محروم میکنه با ساخت بازی های انحصاری (در حالی که سونی بازیارو و استودیو هارو خودش با پولی که از گیمینگ در میاره میسازه و گسترش میده )
    متاسفانه حافظه ما آدما کمه زود یادمون میره !

    ꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗMioMavrickZabiGeralt of RiviaMax22SaeidfBehzaadRezaDeadshotarmanmore
    • Master blade گفت:

      فشار خور نسخه اول cod فقط روی pc بود
      نسخه دوم روی xbox و pc عرضه شد و نسخه سوم هم تا چند ماه در انحصار ایکس باکس و pc بود
      تا سال ۲۰۱۳ هم حق تبلیغات و لید پلتفرم xbox بود

      Max22Ezio Auditore da FirenzeHitasepTlou part 2 game of the centuryarmanRezaچپ دست🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴
      • نمیدونم سنت تا چند قد میده ولی نسخه سومش برای ps2 بود تا جایی که یادمه، برای پیسی و ایکس باکس رو نمیدونم

        Tlou part 2 game of the centuryMax22
      • Hitasep گفت:

        یکی از دلیل های اینکه اول رو ایکس باکس معروف شد سخت افزار خوب ایکس باکس بود که تقریبا میشه گفت فرهنگ بازی آنلاین رو به کنسول ها آورد

        خار و مارTlou part 2 game of the centuryMax22Ezio Auditore da FirenzeWizard of Rigaچپ دستAbolfazlRezaDeadshot
      • چن سالته؟کی‌گفته نسخه دوم رو ایکس باکس و پی سی بود، سنت نمیکشه یا نوبی از این‌حرفا نزن میخندن بهت نسخه دوم روی کنسول افسانه ای ps2 اومد تازه نسخه سوم هم از روز اول بطور همزان برای پلتفرم های نسل ۶ و نسل ۷ در دسترس بود. خودتو ضایه نکن خواهشا

        Pouria_gamer_gotyMax22Wizard of Riga
      • navida90 گفت:

        اولا من نوشتم به نظر من تو به شما مربوط نیس دوما نسخه اول درست ولی از نسخه ۲ به بعد روی کنسول سونی بوده تا الان از ۲۰۰۵ تا الان میشه ۱۸ سال مشکلت با ۲ ساله؟ تا ۲۰۱۳ لید اکس باکس بوده اما فروش رو کدوم کنسول بیشتر بوده این مهمه من به شخصه هم پیسی دارم هم پلی ۵ نیازی نیس فشار بخورم شما فشار میخوری که به نظر شخصی بنده حمله میکنی برو نظر خودتو بده

        ?riddler؟Max22
    • Fel lord گفت:

      اسپنسر مخالف انحصاری نیست و در واقع محتوا انحصاری رو ستون فقرات این صنعت میدونه. تو مصاحبه با بلومبرگ همونی که شما بهش اشاره کردید هم اشاره میکنه که به اعتقاد اون بازی های انحصاری اهمیت خودشون رو در آینده از دست خواهند داد‌. به مانند حرکت اخیر سونی و مصاحبه هرمن هالست که گفته بازی های سرویس محور فرست پارتی سونی روز عرضه بر روی پی سی هم منتشر میشه و بازی های انحصاری پلی استیشن ۱ سال بعد بر روی پی سی هم عرضه خواهد شد. پس دیدیم که نظر اسپنسر همچنین هم بی دلیل نبود که انحصاری های سیتسمی ارزش خودشون رو از دست خواهند داد. کال او دیوتی هم با دوران اوج اکس باکس ۳۶۰ و سرویس لایو معروف و محبوب شد. از سال ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۵ مایکروسافت با اکتیویژن قراداد انحصاری داشت و پس از شکست اکس باکس وان اکتیویژن با سونی قراداد بست‌. دوستان جوری میگن پرفروشترین بازی در پلی استیشن هست که گویا فراموش کردند پلی استیشن بیشتری به فروش رفته و کاربران بیشتری دارد پس فروش بیشتر در شرایط برابر نیست‌ کال او دیوتی همیشه پرفروشترین عناوین اکس باکس هم بوده.

      Tlou part 2 game of the centuryMax22halkerHitaseparmanخار و مارfarshadxRezaMaster bladeچپ دستmore
    • Ahmad_bk گفت:

      (در حالی که سونی خودش با پولی که خودش بدست میاره جلوی شرکت ها رو میگیره که بازیاشونو روی گیمپس منتشر نکنن)
      بابا خواهشا یک طرفه به موضوع نگاه نکنین سونی پدر مادرتون نیس که کارای بدشو نمیبینین یا چشم بسته فقط ستایشش میکنین
      سونی کم بازی انحصاری کرده?
      هممون گیمریم نه خون شما تمیزتره و نه خون ما کثیف تر
      نکنین خواهشا نکنین فقط به این دلیل که پی اس دارین طرف سونی رو نگیرین

      MioMavrickMax22Ezio Auditore da FirenzehalkerTlou part 2 game of the centuryRezaDeadshotarmanخار و مارfarshadxmore
    • I'm Predator گفت:

      آره تو راست میگی سونی وقتی شروع بکار کرد از طریق غرق خودش پول بدست آورد اصلا هم بخش های دیگه سونی کاری براش نکردن و با این همه سرمایه سگا رو به خاک سیاه نشوند حالا شرکتی اومده همون کار رو میخواد بر علیه سونی انجام بده
      نمی‌دونم به شماها چه ربطی داره مایکروسافت از کجا پول میاره پولش قانونیه و هیچ مشکلی هم نداره فقط شماها بسوزین از سرمایه زیادی که در اختیار داره و در حال سرمایه گذاری رو بخش گیم

      Max22Ezio Auditore da FirenzemehmehTlou part 2 game of the centuryarmanRezaHitasepMaster blade
    • چپ دست گفت:

      این بازی از نسل ۸ رو کنسول ps محتوا گرفت
      ۲۰ سالو لز مجات اوردی؟

      Max22Ezio Auditore da FirenzearmanfarshadxRezaMaster blade
    • yennefer گفت:

      اولا درآمد بخش سرگرمی مایکروسافت در حد بخش ویندوزش هست سواد کافی ندارید مجبور نیستید کامنت بذارید
      دوما این بازی قرار نیست انحصاری بشه و خود اسپنسر گفت دلیل نیاوردن کلمه همیشگی مسائل حقوقی هست که هیچ شرکتی هم حاضر به دادن چنین تعهد مسخره ای نیست
      سوما خود سونی سالیان سال میلیون ها گیمر رو با انحصارگرایی محروم میکنه تا اونموقع بد نبود وقتی اسپنسر اون حرفو زد گفتین چون انحصاری نداره میگه ولی الان که میخواد تو این زمینه ایکس باکس رو قوی تر کنه کارش اشتباست؟ ولی کار سونی درست؟
      حداقل شما این حرفو نزنید

      Max22Ezio Auditore da Firenze
    • دوست عزیز در چه مورد محرومیتی حرف میزنی ایکس باکس حاضر هست توی تمامی پلتفرم ها گیم های خودش رو ارائه بده همون طور که قصد داره گیم پس رو بر روی استیم دک و نینتندو سوییچ ارائه بده و به اصطلاح کاربر ها رو از گیم ها و انحصاری های ۲۰۲۳ خودش محروم نکنه در مورد حافظه گفتید نیازی به حافظه چندانی نیس همین ماه پیش بود که خبر های ارائه گیم پس بر روی پلی استیشن اومد که در اون مخالفت کامل سونی اعلام شده بود پس حالا از چه محرومیتی حرف میزنید
      ۲۰سال !! شما در مورد چی دارید حرف میزنید حتی معلوم نیست که بیست سال بعد دیگه کالاف دیوتی در این حد ترند باشه یا نه چه برسه به فروش اصلا معلوم نیست گیم های شوتر تا اون موقع
      محبوبیت و کامیونتری که امروز دارن رو داشته باشن یانه به نظر ینده ۸سال معقول ترین تاریخ هست و حتی یه ماه هم سر چونه زنی نداره چه برسه به ۲ سال یا۱۲ سال!!!
      بعدشم چه ربطی به پول در اوردن از گیم پس و ایکس باکس داره
      (مثل این هست که بگم میخوام برای فروشگاهم وسیله بخرم و این ماه چون سود نداشتم میخوام از سرمایه خودم بدم بعد شما(مشتری) بیای بگی نه این کار تو اشتباهه ؟! خب عقل سلیم حکم میکنه که یه فحش اب دار به شما بدم!! و به شما بگم:به تو چه!)

      Max22
    • Hitasep گفت:

      بعد سونی پول خرید کرانچی رول(یک میلیارد) رو از صنعت انیمه در آورد که اونجا مونوپولی کرده ؟

      خار و مارMax22Tlou part 2 game of the century
    • ?riddler؟ گفت:

      این حرف خیلی مسخرست اصن مایکرو اون پول از باباش گرفته باشه یا تو اسکویید گیم اصن مهم نیست از چند میلیون نفر میگیره از اونور میده به چند صد میلیون نفر و پیشرفت و… امیدوارم تا زمان وارزون۲ این معامله اوکی بشه یه بزرگتر بالاسر بازی باشه گیم نشه پره چیتر

  • DOTA_2 گفت:

    پول داشته خریده دوست داره هر کاری کنه تو هم پول داری بخر هر کاری میخوای کن رقابت عین بازی شطرنج میمونه حالا سونی این وسط کیش و مات شده عین بچه ها داره گریه میکنه تو هم برو یه حرکت بزن تلافی کن.

    Max22Tlou part 2 game of the centuryDOTA_2RezaHitasepA,,shآرتور مورگان...Eternal...Johnny joestarhalkermore
  • Temor گفت:

    روز بعد ده سال سونی رو با یه پس گردنی آب دار بیرونش میکن

    Max22Ezio Auditore da FirenzeRezaHitasepچپ دست.Spider-Manدین وینچسترکاکاسنگیBrainiac(خداحافظ)more
  • Mr Hill93 گفت:

    سونی نباید خام این پیشنهاد بشه مایکرو نشون داده روباهه مکاره

    ꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗMax22Ezio Auditore da FirenzeRezaDeadshotarmanRezaHitasepسونی جهان خوارᕼᑌᑎTᗴᖇ...Eternal...more
  • barzam1368 گفت:

    عاشق این قسمتش هستم رئیس ایکس باکس خرید اکتیویژن بلیزارد بیشتر در مورد به دست آوردن Candy Crush است تا Call of Duty شوخی زشتی بود خیلی زشت

    Max22Tlou part 2 game of the centuryfarshadxRezaHitasepسونی جهان خوار.Spider-ManChris redfieldAbolfazlmore
    • Master blade گفت:

      Candy crash یک میلیارد کاربر داره
      Cod روی هم ۲۰۰ میلیون

      Max22Ezio Auditore da FirenzeTlou part 2 game of the centuryRezaAbolfazl.
    • Fel lord گفت:

      سال ۲۰۲۱ مجموع درآمد اکتیویژن بیلیزارد با هم کمتر از بخش King بوده. کندی کراش پرفروشترین عنوان موبایلی آمریکا هست و King یکی از مهم ترین عرضه کنندگان عناوین موبایل زیر نظر مایکروسافت خواهد شد. کال او دیوتی مشتری به اکوسیستم اکس باکس میاره در کنارش مایکروسافت با توانایی های اکتیویژن بیلیزارد توی صنعت موبایل پیشرفت میکنه جایی که رقیبان قدری اونجا هستن و قلمرو آنها هست.

      Max22Mmfb🏴farshadxRezaHitasepMaster bladeچپ دست
    • اتفاقا منطقی هم هست، بازار موبایل در حال حاضر بزرگ‌تر از مجموع بازار کنسول و پی‌سی هست و همینطور هم داره به رشد بی‌وقفه خودش ادامه میده در صورتی که بازار کنسول و پی‌سی رشد به مراتب کندتری رو تجربه میکنن.

      یادمه اوایل اعلام خرید اکتیویژن بلیزارد، گفتن که این خرید یه سرمایه‌گذاری روی متاورس هست. الآن که متاورس به فنای سگ رفته! تنها منطقی که باقی می‌مونه همون بازار موبایل، تصاحب کال‌آف‌دیوتی موبایل و کندی‌کراش و دیابلو و… برای رقابت با یکه‌تازی تنسنت و درآوردن بازار موبایل از چنگ اون هست. در غیر این صورت مایکرو به هیچ وجه حاضر نمی‌شد انقدر هزینه کنه و بعدش بیاد همچین تعهداتی رو به سونی بده.

      رقابت اصلی با تنسنته، گیم‌پس و رقابت با سونی در درجه دوم اهمیت قرار داره.

      farshadxHitasep
  • mmdo گفت:

    ده سال مدت زمان خیلی زیادیه
    که البته نگرانی سونی بیشتر به خاطر گیمپسه و الی یه شوتر محبوب و بزرگ انحصاری کردنش سودی نداره

    داشتم به این فکر میکردم
    اگه با خرید موافقت کنن
    شاید بشه فرانچایز هیلو رو بدی اکتیویژن
    به نظرم ایده بدی نیست

    Max22Ezio Auditore da FirenzeHitasepRezaChris redfieldChiefMaster bladeTlou part 2 game of the century
  • چپ دست گفت:

    اون ۱۰ سالم مایکرو مخش کارکنه جلوی عرضه سالانه کالافو بگیره ب جاش هر ۳ سال ی بازی بده
    هم بلاخره کیفیتش میره بالا ی چیز درست حسابی کارشده میشه پلی داد هم دست سونیو دیگه ازش قطع میکنی
    تا بره خودش ی شوتر برا خودش پرورش بده (چون ظاهر استعداد شکوفایی تو پرورش دادن داره) فقد حیف ک زبون بسته دیگه ب اون صورت نمیتونه از کالاف پول دربیاره

    ?riddler؟Max22Ezio Auditore da FirenzeHitasepهالک ایرانیhalkerChris redfieldAbolfazlعلیMaster blade
  • ?riddler؟ گفت:

    من فقط به این موضوع فکر میکنم که اگه اکتی بلی دست مایکرو باشه خیلی بیشتر پیشرفت میکنه به نفع منه گیمره(فن بوی گیم نه کنسول) سونی انقد درگیره رقابته که تو غول های خودش گند زده نمونه رگناروک…الان پروفایل ضرب در مربعی ها با تم آبی میریزن زیر کامنت ولی حقیقت شفاف و تلخه دوستان تعصبیه من

    Max22mehmehHitasepscorpionesRezaA,,shسونی جهان خوارکاکاسنگیشبح گیمفا 👣چپ دستmore
    • xbox.home گفت:

      کاش همه ی بازی ها بتونن با متای ۹۴ گند بزنن .

      Max22Ezio Auditore da FirenzescorpionesRezaA,,shسونی جهان خوارDirtyomnicشبح گیمفا 👣Ellie terminatorAbolfazlmore
    • Sony Home گفت:

      رگناروک واقعا بد بود
      خودم براش خیلی هایپ داشتم و منتظرش بودم ولی از همه لحاظ ناامید شدم

      بدترین انحصاری امسال سونی کنار فوربیدن وست و گرن و ریمیک لست بود

      ?riddler؟Max22Ezio Auditore da FirenzeTlou part 2 game of the centuryscorpionesRezaA,,shAbolfazl
    • میدونستی افکارت مثل خود ریدلر منطقی نیست ؟ از نمره ۹۴ مشخصه گند زده اصلا میباره

      ?riddler؟Max22Tlou part 2 game of the centuryscorpiones
      • Hitasep گفت:

        نمیگم رگنارک بده ها
        ولی واقعا اون چیزی که انتظار داشتیم نبود من شاید ایکس فن باشم ولی حتی یه بارم به آیپی های سونی توهین نکردم مخصوصا گاد آف وار که خیلی دوستش دارم و فنشم
        زنجیر های المپ و گاد آف وار یک و دو سگانه رو هم دارم و بعضی موقع بازی میکنم چند وقت دیگه هم می‌خوام ۲۰۱۸ رو برم رو پیسی بریزم بازی کنم ولی رگنارک نمیگم بازی بدی بود ولی وقتی یه منتقد به بازی ۱۰ میده یعنی بازی تو با کیفیت ترین حالت خودش قرار داره
        ولی رگنارک اینطوری نبود داستان ضعیف و خیلی جاها وقت تلف کننده ، ایتمیزیشن و المان های نقش آفرینی ضعیف ، ماموریت های فرعی خسته کننده (اون ماموریت ماسکه که باهاش اودین میخواست تو دروازه رو ببینه و دانش اینو بدست بیاره تو رگنارک نبینه هم من آخر سر نفهمیدم چی شد کسی می‌دونه بگه ) طراحی و شخصیت پردازی بد کارکتر (بیاین استرس وقتی که بالدر تو ۲۰۱۸ و ثور داشتن حرف میزدن و وارد خونه کریتوس شد برسی کنین قشنگ معلوم بود این یه آرامش قبل توفانه بعد بیان یه نگاه به وقتی که اودین وارد شد با اون شکل و ظاهر و طرز حرف زدن مقایسه کنید ) باس فایت ضعیف ( باس فایت اودین چه ربطی به قدرت های اودین داشت به جز کلاغا )
        اینا همش ضعفه تعدادشون هم کم نیست که بگیم با ارفاق(از املاش مطمئن نیستم) میشه بهش ۱۰ داد

        ?riddler؟Tlou part 2 game of the centurymehmehMax22
      • ?riddler؟ گفت:

        داداش من به متا اصن کاری ندارم😑تنها جایی که مو به تنم سیخ شد جای بود که همون اول پسرمون تبدیل به خرس میشه و یه فایت نمکی…داستان گیرایی نداشت…اگه گرافیک و گیمپلی خاستم گیمایی هستن با متا زیر ۸۰ که خیلی جلو ترن بعد ما میگیم dlc بعضیا ناراحت میشن به جان گرافیکم قسم ما هم ps پلیریم

        Hitasep
  • Sony Home گفت:

    واقعا شرکت باتری ساز سونی فکر کرده می‌تونه جلوی یک ابرغول چند صد میلیاردی مثل مایکروسافت رو بگیره؟

    TemorMax22Ezio Auditore da FirenzeHitasepسونی جهان خوارhalkerکاکاسنگیChris redfieldشبح گیمفا 👣چپ دستmore
  • Sony Home گفت:

    خلاصه جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن توسط مایکروسافت:

    کالاف و بقیه بازی های اکتیویژن روی پلی استیشن باز هم عرضه خواهند شد اما فقط به صورت استریم

    مایکروسافت ۹ میلیارد داد بتسدا رو خرید همه آیپی هاش از اول تا آخر انحصاری شد لغت فکر کردید حالا که ۷۰ میلیارد داده گیماش رو قرار نیست انحصاری کنه!!!؟؟؟؟😂👊

    Max22Ezio Auditore da FirenzeHitasepچپ دستAbolfazlهالک ایرانیMaster bladeTlou part 2 game of the century
  • xbox.home گفت:

    فقط اونایی که فکر میکردن بعد از خرید ای پی کال اف انحصاری میشه.

    Max22Ezio Auditore da FirenzeHitasepRezahalkerچپ دستxbox.homeAbolfazlعلیMaster blademore
  • مایکروسافت چقدر سخاوتمنده که ۷۰ میلیون دلار پول داده با این حال میخواد قبول کنه که تا ۱۰ سال بازی رو انحصاری نکنه
    سونی گدا باید احترام خودش رو نگه داره و این پیشنهاد رو قبول کنه
    این شرکت پول پرست با انحصاری ها، ریمیک های بی کیفیت و دی ال سی های ۷۰ دلاری صدای اعتراض جامعه گیمینگ را در اورده و این صنعت را به نابودی کشانده
    هیچ رقیبی هم نمی خواد داشته باشه
    این آخرین بیانیه دوستانه مایکروسافت است
    در صورت مسخره بازی در اوردن توسط سونی بیانیه بعدی با لحن دیگری خواهد بود

    ?riddler؟خار و مارMax22Ezio Auditore da FirenzeTlou part 2 game of the centuryسونی جهان خوار
  • Xbox fan گفت:

    چقدرم به نفع گیمراس 😂😂😂نه به اون گیم پس که پر شده از بازیای شکست خورده و متا زرد نه اینکه دیروز خبر گرون کردن کنسول و خدمات اشتراکی مایکرو اومد به اضافه ۷۰ دلار شدن گیم ها این کجاش به نفع گیمراس؟؟؟فکرشو بکن به اشغالی به اسم استارفیلد ۷۰ دلار بدی 😐

    ?riddler؟Alireza1111Max22HitasepTlou part 2 game of the centuryfarshadxarmanRezaسونی جهان خوار
  • Majima گفت:

    قرارداد خوبیه که پیشنهاد شده ، اما بعید بدونم سونی قبول کنه

    Hitasep
  • Xbox game گفت:

    ماکروسافت خوب میدونه تا ۱۰ سال دیگه چیزی بنام کنسول ما نخواهیم داشت ، کلا یه فضای ابری با خرید اشتراکش روی هر مدل گوشی ، تلویزیون هوشمند یا هر لپتاپی میتونی بازی کنی نهایت یکسری کنسول دستی کوچیک بمونه، حتی الانشم ما همینارو داریم اما در مرحله ی ابتداییی هستن ، و استارتشم گوگل استدیا و همینطور گیمپس زده، شما گیمپس میگیری با فضای ابری بدون دانلود بازی و نیاز به کنسول بازیو استیریم میکنی همین الان روی نسل هشت ایکس باکس میتونی بازیهای نسل نهم استریم کنی، منتها چون مراحل اولیش هست خب خیلی باگ داره و نت پرسرعت میخواد،با تلویزیون هوشمند سامسونگ ک کلا همون دستگاه نسل هشتم هم نمیخوایی،
    پس میاد به سونی میگه باشه اقا تا ۱۰ سال دیگه هم برای کنسولهای شما بازیو منتشر میکنیم ، دقت کنید که میگه برای کنسول های سونی، بعد ۱۰ سال این فضای ابری گیمپس میمونه و کالاف دیوتی که هرکی میخواد بازی کنه باید گیم پس بخره.کنسول چیه عمرا اگر تا ۱۰ سال دیگه کنسول وجود داشته باشه

    Max22Hitasep
  • snowgirl گفت:

    منی که منتظرم امینم بازم برای کال اف دیوتی ترک بده بیرون

    snowgirl
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد