هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

محمدرسول میرزاده
۱۵:۳۷ ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

در این مقاله به تمام اطلاعاتی که کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) و اینیشیتیو (The Initiative) از ریبوت Perfect Dark منتشر کرده‌اند، خواهیم پرداخت.

ریبوت Perfect Dark در حال توسعه است، اما هنوز جزئیات مبهم زیادی حول آن وجود دارد. این پروژه ابتدا در مراسم The Game Awards 2020 معرفی شد و ایکس باکس اعلام کرد که تیم اینیشیتیو روی این اثر کار می‌کند و با یک عنوان «مهیج جاسوسی که در آینده‌ای نزدیک جریان دارد» طرف خواهیم بود. سپس، در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که سازندۀ سری Tomb Raider، کریستال داینامیکس، برای کمک به توسعۀ بازی به این تیم پیوسته است.

پس از معرفی ریبوت Perfect Dark، این عنوان سریعاً به یکی از موردانتظارترین بازی‌های آیندۀ ایکس باکس بدل گشت. در این مقاله، تمام اخبار مهمی که تا به این لحظه از Perfect Dark منتشر شده است را پوشش داده‌ایم.

تاریخ انتشار Perfect Dark

هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

استودیوی اینیشیتیو در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و چندین سال را صرف استخدام نیرو برای ساخت پروژۀ بزرگ خود کرده است. یعنی علی‌رغم معرفی در سال ۲۰۲۰، ریبوت Perfect Dark هنوز مراحل اولیۀ توسعه را سپری می‌کند. در گزارشی از خبرگزاری VGC به این موضوع اشاره شد که حدوداً نصف اعضای تیم اصلی توسعۀ Perfect Dark در سال ۲۰۲۱ از آن کنار کشیدند و در نتیجۀ آن، کریستال داینامیکس به عنوان توسعه‌دهنده‌ی همکار روی کار آمد. پس به طور کلی، انتظار نمی‌رود که عرضۀ این بازی را در آیندۀ نزدیک شاهد باشیم.

تریلر Perfect Dark

اولین تریلر Perfect Dark در TGA 2020 نمایش داده شد. این تریلر سینمایی طوری طراحی شده بود تا به ما نشان دهد که تیم سازنده در توسعه ریبوت Perfect Dark به چه سویی حرکت می‌کند و نگاهی به جوانا دارک (Joanna Dark) نسل جدید داشته باشیم. در تریلر سینمایی مذکور، جهانی در معرض یک فاجعه زیستی و فضایی علمی‌تخیلی را شاهد بودیم که اشتیاق تجربۀ آن را دوچندان می‌کند.

گیم‌پلی Perfect Dark

هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

زمانی که Perfect Dark برای کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس انتشار یابد، قرار است عنوانی شوتر اول شخص باشد که تا حد زیادی روی مفهوم فانتزی «ابرجاسوسان» تمرکز دارد. کارگردان هنری سابق بازی، دیو موری (Dew Murray)، درباره این مفهوم گسترده در سال ۲۰۲۰ صحبت کرد:

یکی از مواردی که در ذهن داشتیم، این بود که چگونه اصطلاح «جاسوس بازی» را از چیزی که در یک اثر شوتر اول شخص سنتی می‌بینید جدا کنیم و به صورت مجزا ارائه دهیم … سُر خوردن از زیر موانع و پریدن از روی آن‌ها را در بازی خواهید دید. ما واقعاً می‌خواهیم ویژگی‌های فیزیکی و حضور در بازی را برجسته کنیم، بعضی از آن حرکات دوربین که دوربین‌های بدن GoPros به ما نشان می‌دهند را در بازی قرار دهیم و سعی کنیم هیجان تکان خوردن به روش‌هایی که من و شما نمی‌توانیم انجام دهیم را ایجاد کنیم.

توسعۀ Perfect Dark

هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

مایکروسافت عجله‌ای برای انتشار ریبوت Perfect Dark ندارد و زمانی آن را منتشر خواهد کرد که آماده باشد. اینیشیتیو در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و آقای درل گلگر (Darrell Gallagher)، که نقش کلیدی‌ای در احیای Tomb Raider داشت، ریاست آن را بر عهده گرفت. شایعات اشاره بر آن دارند که این تیم با افزایش پیچیدگی روند توسعۀ Perfect Dark، در نگهداری کارکنان خود با مشکلاتی دست به گریبان بوده است. البته، آقای گلگر در آن زمان، به دنبال این شایعات، اعلامیه‌ای را منتشر کرد:

ساخت یک استودیو و بازآفرینی فرنچایزی محبوب آسان نیست … در این مسیر، تغییرات نیروی انسانی همیشه اتفاق رخ می‌دهند، خصوصاً در حین نظم دادن به استودیو، جهان تغییر کرده است (اشاره به شیوع ویروس کرونا)؛ هنوز کارهای زیادی باقی مانده است تا یک تجربۀ عالی Perfect Dark را برای بازی‌بازانمان به ارمغان بیاوریم.

مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که اینیشیتیو برای تکمیل ریبوت Perfect Dark در حال همکاری با کریستال داینامیکس است. استودیوی اینیشیتیو در یک اعلامیه به این «تیم سطح جهانی که پشت بازی‌های شخصیت‌محوری چون Tomb Raider بوده است» اشاره کرد و متذکر شد که این استودیو کمک می‌کند تا «این اثر مهیج جاسوسی را به نسلی جدید آورد». در سال ۲۰۲۲، کریستال داینامیکس توسط امبریسر گروپ (Embracer Group) خریداری شد، اما تأیید کرد که کار روی Perfect Dark جدید را در ابعاد همکاری ادامه خواهد داد.

هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

بازی Perfect Dark روی چه پلتفرم‌هایی انتشار می‌یابد؟

از سال ۲۰۰۲ که مایکروسافت استودیوی سازندۀ این بازی را تاسیس کرده، عنوان Perfect Dark تحت مالکیت این شرکت قرار داشته است. این بدان معناست که ریبوت Perfect Dark یکی از انحصاری‌های ایکس باکس خواهد بود و از روز اول در دسترس مشترکین گیم پس قرار می‌گیرد. هنوز پلتفرم‌ به‌خصوصی توسط این استودیو تعیین نشده است، ولی انتظار می‌رود که بازی Perfect Dark روی کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC انتشار یابد.

داستان Perfect Dark دربارۀ چیست؟

مایکروسافت بازی Perfect Dark را یک داستان «علمی تخیلی زیستی» یا “eco sci-fi” که در آیندۀ نزدیک جریان دارد، تشریح کرده است. تریلر اول حول محور مفهومی به نام «خانه» (Home) می‌چرخد؛ راوی این تریلر دربارۀ افزایش فاجعه‌های زیستی صحبت می‌کند و شاهد خرابی شهری به وسیلۀ یک طوفان بزرگ هستیم؛ در حالی که جوانا نیز در حال تماشای آن است. در این جهان، غول‌های شرکتی وارد عمل شدند و به مردم کمک کردند تا با زندگی در سیاره‌ای که دیگر نمی‌تواند خود را تعدیل کند وقف پیدا کنند، اما در ادامۀ همین تریلر، نیّت‌های شومی پشت این اعمال خیر حس می‌کنیم. اگر تیم سازنده این ایده را به درستی اجرایی کند، بازی Perfect Dark فرصتی خواهد داشت تا دربارۀ خطرات ناشی از تغییرات زیستی صحبت کند که قطعاً با این کار بسیار متفاوت از دیگر عناوین شوتر اول شخص عمل خواهد کرد.

هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

بخش علمی‌تخیلی نسبت داده شده به Perfect Dark شاید به روش‌های جدید بشر برای مقابله با تغییرات زیستی اشاره داشته باشد. همچنین، شاید یک یادآوری از نسخۀ اوریجینال Perfect Dark باشد که نشانگر درگیری بین دو نژاد آدم فضایی‌ها بود. این بازی از عناوینی چون Blade Runner ،X-Files و Ghost in the Shell نیز تأثیر پذیرفته و به نحوری می‌توان گفت که آثار مهیج جاسوسی را با آدم‌فضایی‌ها، هوش مصنوعی دارای قوۀ ادراک و پروژه‌های تسلیحاتی مخفی دولتی ترکیب کرده است.

در نسخۀ اورجینال بازی، دو نژاد فضایی، با نام‌های Maians و Skedar، کره زمین را به عنوان میدان نزاع خود انتخاب کردند. هر کدام از این نژادها یک شرکت قدرتمند را به عنوان نمایندۀ خود دارند تا با استفاده از منابع‌شان، مقاصد آدم‌فضایی‌ها را به انجام برسانند. جوانا دارک، که به خاطر امتیازات بالایش در تمرینات جاسوسی به لقب Perfect Dark دست پیدا کرده است، در میان این نزاع قرار می‌گیرد که دزدیدن رئیس جمهور و نقشۀ نابودی جهان جزوی از آن است.

در این دوره، چنین پیش‌زمینۀ داستانی‌ای کمی زیاده‌روی بوده و ژانر مخفی‌کاری به طور کلی از علمی‌تخیلی به نوعی واقع‌گرایی ناخوشایندتر پیش رفته است. برای این ریبوت می‌توان انتظار المان‌های واقع‌گرایانه‌تر داشت، ولی دور از انتظار هم نیست که آدم‌فضایی‌ها بازگردند؛ در تریلر مذکور، مراکز فرماندهی dataDyne، آنتاگونیست اصلی بازی اورجینال Perfect Dark، به چشم می‌خورند.

با این حال، مایکروسافت با قاطعیت دربارۀ ریبوت یا دنباله بودن Perfect Dark جدید صحبت نکرده است. این موضوع که به جای استفاده از عنوان Perfect Dark 2، از Perfect Dark خالی استفاده شده و با توجه به اینکه بازی جدید باید مخاطبان قدیمی و مدرن را جذب خود کند، ساخت یک ریبوت را محتمل‌تر است.

mahdi12345DARKSIRENChiefامیر حسینHitasepainzامینHasan0930...Eternal...عموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)Lone wolfگیمر غمگینRyder🤘Mohsenj74

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ryder گفت:

    موافق اینم که موضوع بازی رو از موجودات فضایی بردن سمت فجایع زیستی و امیدوارم تم سایبرپانکی و بلیدرانری خودشو حفظ کرده باشه
    اگه پرفکت دارک پلی داده باشین میخواین که سازنده‌ها به این دو مورد پایبند باشن، یکی اینکه Joanna باید لهجه بریتیش داشته باشه(که تو تیزر اینطوری نبود) و دومی اینکه کرکترش باید شوخ طبع باشه مثل نیتن دریک نه سرد و بی روح که بگن آره یه کرکتر خفن و badass درست کردیم

    Rezaگیمری عادیHitasep
  • ainz گفت:

    به کوری چشم بدخواهانش که دنبال حاشیه سازی و زمین خوردنشن این بازی می ترکونه

    RezaHitasep
  • Hasan0930 گفت:

    خیلی منتظر این بازی ام
    ولی خدایی بعد ۴ سال و خورده ای هنوز تو مراحل پیش تولیده
    اینا همه حرفای نوب شو رو مبتنی بر اینکه ایکس باکس بازیهاشو دوسه ساله منتشر می کنه و وقت نمیده به سازنده و سریع بازی رو منتشر می کنه رو نقض می کنه
    دلیل حرفش اینه که گیم پس باید پر بشه و به خاطر اینکه مخاطب اشتراکو شارژ کنه باید مایکرو تند تند بازی بده بیرون
    ولی در واقعیت کاملا برعکسه نه تنها مایکرو تند تند بازی منتشر نمی کنه بلکه با سرعت پایین تر از لاکپشت بازی منتشر می کنه
    این معلوم می کنه که مایکرو فرصت کافی رو برای ساخت بازی رو به استودیوهاش داده و عجله ای برای انتشار بازی ها در کار نیست برای شارژ اشتراک ماهانه هم حتما نیاز نیست مایکرو بازی منتشر کنه همین که چندتا بازی هرماه میاد گیم پس خودش دلیل بر شارژ اشتراک میشه

    RezaHitasepHasan0930
    • Hitasep گفت:

      مایکرو این نسل رو خیلی دوست دارم
      آروم آروم جا خالی هاشو پر کرد الان تو خیلی از ژانر ها بی رقیب شده
      شوتر ، ریسینگ ، استراتژی(وارکرافت) ، بازی های خوانوادگی و..
      بازی های بزرگش رو هم عجله ای برای انتشارش نداره میخواد خوب از آب در بیاد همین عالیش می‌کنه
      در کل بنظرم خیلی خوبه

      Reza
  • mamad1166 گفت:

    به نظرم میشد خلاصه در یک جمله بگید عملا هیچ چیز از پرفکت دارک نمیدانیم

    Rezamahdi12345
    • Hitasep گفت:

      با انتشارش خیلی فاصله زیادی داریم معلومه اطلاعاتش هم کمه
      مثلا اطلاعات منتشر گاد رگنارگ رو وقتی تقریبا یه ماه مونده به انتشارش رو با اطلاعات منتشر شده قبلی مقایسه کن خب معلومه تو گزینه اولی خیلی اطلاعات دقیق تر و بیشتری اومد

  • GrandWarden گفت:

    ممنون بابت مقاله.
    “از سال ۲۰۰۲ که مایکروسافت استودیوی سازندۀ این بازی را تاسیس کرده، عنوان Perfect Dark تحت مالکیت این شرکت قرار داشته است”
    استودیو رِر در سال ۲۰۰۲ تصاحب شد و نه تاسیس لطفا اصلاح بفرمایید.

    RezaHitasepگیمری عادیmahdi12345
هر آنچه از ریبوت Perfect Dark می‌دانیم