مدیر استودیوهای ایکس باکس: Starfield یک Skyrim در فضا نخواهد بود
مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس باکس، در مصاحبهی جدید خود در خصوص بازی مورد انتظار Starfield صحبت کرده است.
در مصاحبهای جدید با پادکست Friends Per Second، از رئیس استودیوهای ایکس باکس در مورد سری Halo، سرویس گیم پس و همچنین بازی Starfield سوالهایی پرسیده شد.
رالف پانبیانکو (Ralph Panebianco) از سایت SkillUp با اشاره به این که استقبال از تریلرهای بازی Starfield تا حد زیادی مثبت بوده است، میگوید که اغلب مخاطبان این بازی را صرفاً به عنوان «یک Skyrim در فضا» رد کردهاند. وی از مت بوتی در خصوص بازی Starfield سوالات زیر را مطرح کرد.
آیا فکر میکنید که بازی Starfield یک Skyrim فضایی است؟ اگر اینگونه نیست، فکر میکنید چه مواردی این بازی را با Skyrim متمایز میکند؟ در چه جایی مشاهده کردید که این بازی مدل ساختههای بتسدا گیم استودیوز را تکامل میدهد؟
رئیس استودیوهای ایکس باکس در پاسخ به این سوالات اظهار داشت:
من در طول یک سال و نیم گذشته این شانس را داشتم که زمان بیشتری را با تاد هاوارد بگذرانم و مشاهده کنم که او چگونه کار میکند و چه چیزی در طراحی بازی ارائه میدهد. مطمئن هستم که او روی چیزی که قبلا ساخته شده بود، کار نمیکند. رویکرد تاد هاوارد اینگونه نیست که چیزی مشابه را دوباره بنویسد و بسازد.
موردی که مرا در خصوص این بازی هیجانزده میکند، استایل بصری آن است. به دلیل نبود مورد خاص، این سبک را NASA-punk مینامم. این سبک بصری از طرحهای مفهومی علمی-تخیلی در دههی ۷۰ و ۸۰ میلادی الهام پذیرفته است.
آقای بوتی در ادامه به برخی از ویژگیهای بازی Starfield مانند ساخت سفینهها، نبردهای فضایی و اکتشاف سیارهها میپردازد.
فکر میکنم در بازی Starfield موارد جدید بسیار زیادی وجود خواهد داشت که طرفداران بتسدا و طرفداران تاد هاوارد آن را ندیدهاند.
در پایان این مصاحبه، از مت بوتی در خصوص تاریخ انتشار بازی Starfield سوال شد. پانبیانکو از رئیس استودیوهای ایکس باکس پرسید که آیا این بازی در تاریخ ۳/۳/۲۰۲۳ منتشر میشود؟ وی در پاسخ گفت که هنوز تاریخ دقیق انتشار این بازی مشخص نشده است.
بازی Starfield در نیمهی اول سال ۲۰۲۳ برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه، برای مشترکان سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
در هر صورت بازی واقعاً حس اسکایریم و فال اوت فضایی داره 🗿🗿🗿🗿
خیلی براش هایپم چون گیمی شبیه بهش اونم با همچین وسعتی تاامروز نیومده،فقط امیدوارم عرضه بشه و دوباره تاخیر نخوره
این یارو حرف می زنه تن و بدن آدم می لرزه.
برو بشین یه گوشه ماستتو بخور. چه کار داری در مورد استارفیلد حرف می زنی!؟
حسرت هر سونی فن
البته بعد از عرضه استارفیلد دیگه سونی فنی باقی نمیمونه
خوبی یا بدی استارفیلد روی کسایی که طرفدار این ژانر نیستن تاثیری نداره. فن بوی ها این حرفا که فلان گیم فلان کنسول رو نابود میکنه رو سالها دارن میزنن ولی هنوزم خبری نیست.
اونی که دنبال یه سرویس با قیمت مناسب و RPG های غربی هست، میره سراغ Xbox و اونی که دنبال اکشن ادونچر های با کیفیته میره سمت PlayStation. اون کسی هم که از هردو لذت میبره بدون بحثی میره تجربه شون میکنه 🙂
خواهیم دید✍️✅
منم که پول ندارم سمت هیچکدوم 😔😭
اینا هنوز هستن 🤣🤣🤣…
حالا بذار بیاد ، شاید خودتم خوشت نیومد😂😂
Star is coming (🤍🤍🤍🤍🤍)
خود هاوارد میگه اسکایریم در فضا بعد این رد میکنه جالبه 😶
ولی ایکاش بود ): آخه تا الدر اسکرولز بعدی بیاد من پیر میشم
یاد اونایی می افتم که به Elden Ring میگفتن Dark souls with a horse
یا به رگناروک می گفتن DLC
آخر داستان هم این دوتا گیم تودهنی شدن برای اون کسایی که این طرز تفکر رو داشتن
نمیدونم چرا یه عده شباهت های یه بازی به ساخته های قبلی استودیو رو بزرگ میکنن ولی پیشرفت هاش و ویژگی ها و مکانیک های جدیدش رو نادیده میگیرن.
اسکایریم یه Cultural Icon بود توی نسل هفت و هنوز هم هست. اگه ستارفیلد بتونه بهتر هم باشه که رویایی میشه. تا الان که بنظر میرسه از اسکایریم بیشتر المان های RPG هاردکور داشته
حالا بازی چی هست و چی نیستو کاری نداریم ، ولی خدایی یه تاریخ عرضه بدید فلج شدیم از سکوت خبری – اون موقع که هیچی از بازی معلوم نبود هر روز تو تیتر اخبار بود ، حالا که می دونیم بازی چیه شده بیابون برهوت
احتمال زیاد ۱۱ نوامبر دوباره یه خبری میشه. ممکنه درحد چندثانیه گیمپلی باشه (مثل اون سیستم دیالوگی که نشون دادن) شاید هم طولانی تر.
هنوز خیییلی چیزا هست که راجع بازی نمیدونیم.
آیا مثل فالوت همه ی اسکیل ها روی دیالوگ تاثیر دارن؟
آیا توی بازی وسیله های زمینی مثل Land Rover برای گشت و گزار وجود داره؟
آیا میشه زیر آب گشت و گزار کرد؟ (شهر Neon روی یه سیاره ی تمام آب وجود داره)
آیا Cybernetics یا Biotech توی گیمپلی هست؟ (توی لور که انگار وجود دارن) و آیا مثل Deus Ex روی گیمپلی تاثیر میزارن؟
آیا میشه سفینه های کوچیک تک نفره ساخت؟ میشه توی سفینه جاذبه ی مصنوعی رو خاموش کرد؟
شهر چهارم بازی چه شکله؟ آیا فضاییه؟ یا شایدم Crimson Pirate Headquarters ه. شایدم اون منطقه ی Cydonia ست که روی مریخ نشون دادن
سروایوال مود بازی چطور قراره باشه؟
آیا قراره اون فضایی هایی که اون تکنولوژی مرموز رو ساختن رو ببینیم یا مثل Precursor های هیلو سالیان سال نابود شدن؟
اون پوینت سیستم دیالوگ چطور کار میکنه؟ بنظر خودم شبیه سیستم Deus Ex ه
آیا قراره Cosmic Horror توی بازی باشه؟
آیا سیستم Hacking عمیقی وجود داره که بشه خیلی چیزا رو هک کرد؟ یا تکنولوژی دنیاش هنوز اونقدر پیشرفت نکرده که همه چیز بی سیم وصل باشه؟
و کلی سوال دیگه… اون ۱۵ دقیقه هیچی نبود 🙂
هنوزم هیچی راجع فالورها و رومنس نمی دونیم
آره اینم حرفیه
اینکه استارفیلد رو به اسکایریم تشبیه میکنن دلیلش اینه هیچ بازی ای انقدر گسترده تو سبک استارفیلد نیست
کلا یه بارم گفتم خیلی استودیو های گیم جهان باز کم شدن یه سری که استودیو های سونین یکی راکستار یکی هم بتسدا
بقیه یا کوچیکن یا یوبیسافتن یا مثل یویسافت
جهان باز های گسترده و واقعی فقط کار راکستار و بتزدا هست
نینتندو و سی دی پراجکت هم هستن که مثل یوبیسافت نیستن ولی در سطح راک استار و بتسدا هم نیستن
زلدا ۲۰۱۷ نه تنها سطحش از جهان باز های بتسدا و راک استار پایین تر نیست، بلکه در بعضی از زمینه ها حتی در جایگاه بالاتری قرار می گیره.
نظر شخصی خودم باشه که زلدا بهترین بازی جهان باز تاریخ هست ولی نینتندو فقط همین یه بازی رو تو ژانر جهان باز داره درحالی که راک استار و بتسدا هر کدوم دو تا فرانچایز جهان باز دارن
در جریانی که جهان باز های سونی هم کاملا یوبی سافتی محسوب می شوند!؟
واقعا 😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
نا امید شدم
کاملا یوبیسافتی نیستن فقط شبیه اش هستن اسپایدرمن فرمول یوبیسافت رو استفاده کرده بود ولی سری هورایزن نسبتا خوب بودن و مکانیک های جهان باز رو به درستی استفاده کردن گوست هم که به دلیل داستان و ماموریت های فرعی خوبش با ویچر ۳ مقایسه میشه
شاهکار ایز کامینگ
ای کاش بتسدا engine بهتری رو به کار میگرفت از الان میشه گفت بازی روز لانچ مشکلات زیادی خواهد داشت از جمله افت فریم زیاد
خوب شد گفتش
وگرنه نمیدونستیم
Skyrim یکی از برترین جهان آزاد های ساخته شده در تمام تاریخه و بعد از ۱۱ سال کم تر جهان آزادی میتونه باهاش مقابله کنه
به همین خاطر هیچ عیبی نداره که Bethesda از داشته ها و تجربه های خودش استفاده کنه برای Starfield
Starfield باید تمامی نکات مثبت Skyrim و دیگر ساخته های Bethesda رو در حفط کنه و اونا رو چند پله ارتقا بده و تجربه فراموش ناشدنی رو ارائه بده
شاید مثالی که می زنم اشتباه باشه… ولی نو منز اسکای از استارفیلد هم بزرگ تره ( البته جهانش کاملا رندوم هست) اینی که دوستان میگن با این ابعاد تو فضا نداشتیم اشتباهه
فکر کن جی تی ای تو فضا اوف چی بشه
به نظرم مایکروسافت برای رقابت با سونی باید بیشتر روی بازی های داستانی تمرکز کنه . تو ژانر ریسینگ با سری Forza از سونی سرتره تو ژانر شوتر هیلو رو داره که تعداد کمه . بازی های داستانی و ماجراجویی سونی از بهترین بازی هاست
بتسدا رو برای چی خرید پس
مهم گیمر جماعت هست که این حس رو بکنه یا نکنه
بخاطر این گیم باید حداقل در کنار ps5 یه Xbox series s هم خرید