بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk
بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk
بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk
بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

در حالی که فاز چهارم دنیای سینمایی مارول همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد، اما سریال She-Hulk مملو از اشکالات ریز و درشتی می‌باشد که ضربه جبران ناپذیری به کیفیت آن وارد کرده است.

افت کیفیت شدید دنیای سینمایی مارول در فاز چهارم، واقعیتی غیرقابل انکار می‌باشد که حتی صدای طرفداران دو آتیشه‌اش را نیز درآورده است. مسئله‌ای که در تک تک Hثار سینمایی و تلویزیونی MCU به وقوع پیوسته و باعث شده تا سینماگران بیش از پیش به پروژه‌های ابرقهرمانی مارول انتقاد نمایند.

یکی از پروژه‌های مارول که از روز معرفی چندان مورد استقبال طرفداران قرار نگرفته بود، سریال She-Hulk: Attorney at Law نام دارد که وظیفه داشت تا شی‌هاک با هنرنمایی تاتیانا ماسلانی (Tatiana Maslany) را وارد دنیای سینمایی مارول کرده و به نوعی به جایگزین هالک با هنرنمایی مارک رافلو (Mark Ruffalo) تبدیل شود.

در حالی که خود هالک مارک رافلو نیز مورد انتقادات گسترده‌ای از سمت بینندگان بوده که در تک تک فازهای MCU ضعیفتر شده و عملاً چنین شخصیت مهم و قدرتمندی به حایشه برده شده است، معرفی هالکی جدید کار چندان عhقلانه‌ای نبود که در هر حال استودیو مارول آن را محقق نمود.

با این حال سریال شی‌هالک به حدی از مشکلات ریز و درشت رنج می‌برد که نمی‌توان ویژگی‌های مثبت چندانی در آن یافت کرد و همین موضوع می‌تواند زنگ خطری برای استودیو مارول باشد تا برای فازهای آینده در تکرار اشتباهات خود درس بگیرند. مسئله‌ای که حداقل تاکنون رخ نداده و تک تک پروژه‌های جدید آن‌ها مملو از ایرادات اسفناکی شده که تماشای آثار آن‌ها را غیرممکن کرده است.

حال نیز در این مقاله قصد داریم تا به مهمترین مشکلhت سریال شی‌هالک پرداخته و آن‌ها را مورد کنکاش قرار دهیم؛ پس برای بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk با ما همراه باشید.

استفاده از جلوه‌های ویژه بسیار ضعیف

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

دنیای سینمایی مارول علی‌رغم تمام انتقاداتی که از سال ۲۰۰۸ تاکنون دریافت کرده است، اما در ۳ فاز گذشته خود جلوه‌های ویژه تمیز و بسیار تماشایی را رقم زد که باعث شگفت‌زدگی سینماگران شده است.

با این حال در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول این مسئله کاملاً برعکس شده و شاهد یکی از زشت‌ترین و مضحکانه‌ترین جلوه‌های ویژه به کار رفته در تمام تاریخ سینما و تلویزیون بوده‌ایم که با سریال She-Hulk این مسئله به اوج خود رسیده و حتی نخستین تریلر آن نیز مورد انتقاد شدید بینندگان قرار گرفته بود.

جلوه‌های ویژه به کار رفته در این مجموعه تلویزیونی به حدی زشت و مبتدیانه است که گویا در حال تماشایی اثری در دهه ۹۰ می‌باشیم. طراحی چهره‌ها، مبارزات و شخصیت‌های خیالی بسیار ابتدایی خلق شده و به هیچ عنوان نمی‌تواند مخاطب را جذب خود نماید. این سریال حتی در مقایسه با نخستین آثار MCU در یک دهه گذشته نیز از جلوه‌های ویژه بسیار ضعیفی رنج می‌برد که نشان از مدیریت ضعیف استودیو مارول و کمپانی‌های وابسته به آن‌ها دارد.

عدم برخورداری از خط داستانی یک‌پارچه و منسجم

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

سریال She-Hulk با افتخار می‌تواند به عنوان ضعیف‌ترین ساخته تاریخ دنیای سینمایی مارول لقب بگیرد که نمرات هر یک از قسمت‌های آن به طور پیوسته کاهش یافته و عملاً قسمت‌های اخیر آن نمراتی زیر عدد ۵ دریافت کرده است.

در حالی که این سریال با تمرکز بر روی بروس بنر و جنیفر والترز آغاز می‌شود، اما به مرور شخصیت‌های گسترده‌ای وارد داستان می‌شوند که هیچ‌کدام از آن‌ها روایتی مناسبی نداشته و تک بعدی می‌باشند. حتی شخصیت‌هایی مثل وانگ یا ابومینیشین که در گذشته نیز شاهد حضور آن‌ها بودیم، در سریال She-Hulk عملاً غیرقابل تحمل شده‌اند. نویسندگان این سریال ثابت کردند که تمرکز آن‌ها به جای آن که برروی روایت داستانی منسجم و یک‌پارچه باشد، تنها و تنها نمایش مجموعه‌ای احمقانه از لودگی‌های زشتی بوده که به هیچ عنوان مورد رضایت مخاطب نبوده است.

عدم ارتباط با باقی ابرقهرمانان اصلی دنیای سینمایی مارول

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

یکی از انتقادات بزرگی که همیشه به MCU وارد شده و بارها در مقالات مرتبط با دنیای سینمایی مارول به آن اشاره داشته‌ایم، عدم استفاده از پتانسیل چنین جهان بزرگی می‌باشد که شخصیت‌های گوناگونی در آن حضور دارند.

زمانی که شما ادعای داشتن دنیای سینمایی بزرگی را دارید که تک تک سریال‌ها و فیلم‌ها به یکدیگر مرتبط خواهند بود، باید بتوانید شخصیت‌های این آثار را بین پروژه‌های مختلف سویچ کرده و از پتانسیل آن‌ها استفاده کنید. با وجود این که در سریال She-Hulk شاهد حضور وانگ یا بروس بنر و مت مورداک هستیم، اما باقی قهرمانان مارول کجای داستان این سریال قرار دارند؟

چرا حضور حتی همین تعداد انگشت‌شمار از شخصیت‌های MCU نیز محدود به سکانس‌های بسیار کمی بوده که تاثیر آن‌چنانی در داستان نخواهند داشت؟ دنیای سینمایی مارول که چهارمین فاز آن نیز رو به اتمام می‌باشد، چرا باید در استفاده از تعداد بی‌شماری شخصیت خساست به خرج داده و در عوض شخصیت‌های جدیدی را وارد داستان کند که هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارند؟

عدم پرداخت به زندگی شخصی جنیفر والترز

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

بروس بنر یکی از شخصیت‌هایی بود که به خاطر مسائل حقوقی، استودیو مارول نمی‌توانست تا از پتانسیل کامل آن بهره ببرد و همین مسئله باعث شد تا چنین ابرقهرمان مهمی عملاً در تک تک فازهای MCU در حاشیه قرار داشته باشد.

در سمت دیگر اما سریال She-Hulk ساخته شد تا اشتباهی که از سال ۲۰۰۸ صورت گرفته شده بود را مارول جبران کرده و هالک کاملاً جدید و پخته‌ای را برای مخاطبین به ارمغان بیاورد. با این حال باز هم شاهد عدم پرداخت مناسب حول محور شخصیت جنیفر والترز هستیم و به ندرت درباره زندگی شخصی او و مشکلات روزمره‌اش اطلاعاتی دریافت می‌کنیم. این مسئله باعث شده تا مخاطب در برقراری ارتباطی که از همان نخست ضعف دارد، به مشکل خورده و مقبولیت او را برای بینندگان دشوار نماید.

هنوز مشخص نیست که ایا این سریال ادامه خواهد یافت یا خیر و آیا در پروژه‌های آینده MCU شاهد حضور شخصیت شی‌هالک می‌توانیم باشیم یا خیر! با این حال شخصیتی که به هیچ عنوان روایت مناسبی دریافت نکرده است، نمی‌تواند در آینده به یک عضو تاثیرگذار از خانواده مارول تبدیل شود که مخاطبین برای حضور او در صحنه ذوق و شوقی از خود نشان دهند.

معرفی شخصیت شرور ضعیف و مضحک

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

در یک اثر تلویزیونی یا سینمایی که حول محور ابرقهرمانان می‌باشد، شخصیت‌های منفی و شرور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. با این حال زمانی که حتی شخصیت اصلی نیز از عدم پرداخت کافی رنج می‌برد، وای به حال شخصیت شروری که قرار باشد تا در مقابل چنین قهرمانی قد علم نماید!

تیتانیا که به عنوان نخستین شخصیت شرور سریال She-Hulk معرفی می‌شود، به حدی مضحک و مسخره است که حتی برای آثار میان رده دهه ۹۰ نیز غیرقابل قبول می‌باشد. شخصیت‌پردازی او و اهدافش برای ایجاد تهدیدی بزرگ بسیار کودکانه و مسخره بوده و بازیگرش قطعاً می‌تواند به عنوان یکی از نامزدهای اصلی تمشک طلایی امسال در نظر گرفته شود.

عدم استفاده از پتانسیل هالک و قدرت‌های او

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

در سال ۲۰۰۸ با فیلم The Incredible Hulk شاهد هالکی مخوف و شگفت‌انگیز بودیم که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین آثار دنیای سینمایی مارول از آن یاد می‌شود. با این حال در سال‌های بعدی به مرور این شخصیت ضعیف شد و در حاشیه قرار گرفت که همین موضوع باعث شده تا مارول مورد انتقادات بسیاری از سمت مخاطبین قرار بگیرد.

در هر حال سریال She-Hulk با معرفی جنیفر والترز در نظر داشت تا از تجربیات و پتانسیل هالک استفاده کرده تا شخصیت جدیدی را به جمع ابرقهرمانان MCU اضافه نماید. اتفاقی که به هیچ وجه رخ نداد و نه تنها از پتانسیل بروس بنر و هالک به درستی استفاده نشده است، بلکه حتی به میراث شکل گرفته توسط وی نیز توهین شده و به مانند شخصیتی درجه دوم یا سوم با آن رفتار می‌شود.

در روایت داستان نیز به هیچ عنوان از هالک به عنوان یک قهرمان بزرگ و باتجربه که سبب نجات کل کهشکان بوده است، یاد نمی‌شود و تنها در یک الی دو سکانس شاید بتوانیم لحظاتی را شاهد باشیم که به گذشته فلش‌بک زده شده تا شخصیت او و اعمالش مورد ستایش قرار بگیرد.

مدت زمان کم اختصاص داده شده به بروس بنر

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

با وجود این که در دنیای سینمایی مارول تنها شاهد اکران یک فیلم با محوریت شخصیت بروس بنر بوده‌ایم، اما در باقی آثار او تنها به عنوان یک شخصیت فرعی حضور داشته و استودیو مارول نتوانسته تا روایات مهمی را حور محور او ایجاد نماید.

همین مسئله باعث شده بود تا کور سوی امیدی برای سریال She-Hulk شکل بگیرد که شاهد نمایش جنبه‌های مهمی از زندگی بروس بنر و وقایع شکل گرفته حول محور او باشیم. کسی که با بشکن خود توانست تمامی موجودات نابود شده کهکشان را نجات دهد، باز هم در این مجموعه تلویزیونی به حاشیه رانده شد و بعید به نظر می‌رسد که طرفداران این شخصیت در آینده بتوانند شاهد اثری مستقل و جدی درباره هالک و بروس بنر باشند.

عدم پرداخت مناسب به مشکلات ابرقهرمانی

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

شخصیت هالک و قدرت‌های او به حدی گسترده و حاشیه‌ساز است که می‌توان انواع و اقسام روایات جذاب را برای او رقم زد. مخصوصاً نسبت به شخصی که تازه چنین قدرت‌های مهلکی را تصاحب کرده باشد.

با این حال سریال She-Hulk به هیچ عنوان روی چنین مسئله‌ای مانور نداده و خیلی راحت از آن عبور می‌کند. شی‌هالک از همان نخست با اعتماد به نفس ظاهر شده و گویا سال‌های سال در حال تمرین و فراگیری قدرت‌هایی بوده که بروس بنر حتی در فاز سوم نیز برای کنترل آن به مشکل خورده بود. این سریال در نمایش کشمکش‌های جنیفر والترز و هیولای درونی او به هیچ عنوان موفق ظاهر نشده و به صورت ناامیدانه پتانسیلی را هدر می‌دهد که در صورت استفاده می‌توانست به یکی از نقاط قوت این مجموعه جدید دنیای سینمایی مارول تبدیل گردد.

به ابتذال کشیدن شخصیت ابومینیشن

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

شخصیت ابومینیشن که برای نخستین‌بار در فیلم The Incredible Hulk حضور پیدا کرد و رقم‌زننده یکی از بهترین رویارویی‌های ژانر ابرقهرمانی بوده است، برای سال‌های سال به فراموشی سپرده شد تا این که به واسطه سریال She-Hulk وعده بازگشت تمام و کمال وی برای طرفداران داده شد.

اتفاقی که ای کاش هیچ‌گاخ رخ نمی‌داد تا او را به واسطه تنها همان فیلم The Incredible Hulk به خاطر می‌سپاردیم. آن شخصیت بی‌رحم، بلندپرواز، انتقام‌جو و قدرتمند سال ۲۰۰۸ به واسطه فضای مفرح و شوخ‌طبعانه‌ای که مارول به آن دچار شده است، عملاً به یک دلقک داخل قفس تبدیل شده که انگار نه انگار یک شهر را به مرز نابودی پیش برده بود. با وجود این که اشاره می‌شود روحیه او تغییر پیدا کرده، اما انتظار می‌رفت که لااقل بتوانیم جذبه شخصیت وی را پس از گذشت این همه سال باری دیگر شاهد باشیم.

عدم بهره‌وری از پتانسیل شخصیت دردویل/مت مورداک

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

چارلی کاکس (Charlie Cox) در قامت مت مورداک/دردویل به حدی تماشایی و زیبا این نقش را ایفا کرد که به گل سرسبد آثار ابرقهرمانی در مدیوم تلویزیون بدل شد و پس از پایان سریال در سرویس نتفلیکس، طرفداران مارول آرزوی حضور او در MCU را به سر می‌بردند.

این اتفاق سرانجام با فیلم Spider-Man: No Way Home به وقوع پیوست و سریال She-Hulk نیز وظیفه پیدا کرد تا در عین نمایش جنبه جدیدی از این شخصیت محبوب، زمینه‌ساز سریال مستقل دردویل تحت عنوان Daredevil: Born Again نیز باشد. با وجود نقص‌های بسیاری که در سریال شی‌هالک شاهد هستیم، اما حضور مت مورداک جزو معدود نکات مثبتی بود که موفق شد تا طرفداران این سریال را از روند مفتضحانه‌ای که پیش گرفته بود نجات داده تا بلکه جذابیت سریال افزایش پیدا نماید.

در حالی که نمایش مت مورداک شوخ‌طبع چندان باب میل طرفداران قدیمی او نبوده است، اما با این حال حضور او بارقه امیدی بود تا She-Hulk از لقب یکی از بدترین ساخته‌های ابرقهرمانی تاریخ نجات پیدا کند. حضور او اگرچه جذاب و تماشایی می‌باشد، اما استودیو مارول می‌توانست تا بیش از پیش از پتانسیل این شخصیت بهره برده و مت مورداک را به یکی از شخصیت‌های اصلی سریال تبدیل نماید که بتواند ضعف‌های شخصیتی جنیفر والترز و عدم حضور هالک را پوشش دهد.


با توجه به این که زمانی تا پایان فصل نخست سریال She-Hulk باقی نمانده و مشخص نیست که در آینده فصل‌ جدیدی برای آن ساخته خواهد شد یا خیر، به عقیده شما آیا این سریال روند نزولی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول را دستخوش تغییر خاصی کرده است؟ آیا از این سریال می‌توان به عنوان یکی از کارهای متفاوت استودیو مارول نام برد؟ آیا شخصیت شی‌هالک توانسته تا به جذابیتی همانند باقی شخصیت‌های اصلی MCU دست پیدا نماید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کولایدر

REZAGAMERKoldWarامینΚύρος ο Μέγας77آقا محمدmohsen62AMIR WAZOWSKIKAGAN𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭vahid gamer🇮🇷Hulk🇮🇷h00man.‌Boogiman...Lonesome guyFashanعلیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk
بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk
بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk
بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk
بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی دلایل ضعف سریال ابرقهرمانی She-Hulk