نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول

محمدرضا نوروزی
۱۷:۱۷ ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا

آیا بازی Overwatch 2 توانسته‌ است موفقیت‌های فوق‌العاده نسخه‌ی اول را تکرار کند؟ در این نقد و بررسی به سوال مطرح شده پاسخ خواهیم داد.

Overwatch، اولین و تا به امروز آخرین سری بازی شوتری محسوب می‌شود که توسط Blizzard منتشر شده است؛ این عنوان نشان داد که بلیزارد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ اما بگذارید از همین ابتدا با شما رو راست باشم؛ با وجود این که نسخه‌ی اول Overwatch یکی از بهترین بازی‌های شوتری آنلاینی بود که تا به امروز تجربه کرده‌ام و اکثر وقتم را روی تجربه‌ی این بازی گذاشته‌ام، اما حداقل برای منی که روزی شیفته‌ی این اثر دوست داشتنی بودم، Overwatch 2 نمی‌تواند به اندازه‌ی نسخه‌ی اول، لذت‌بخش عمل کند. امروز قرار است Overwatch 2 را به عنوان ادامه‌ای بر یک بازی رقابتی جذاب بررسی و تحلیل کنیم.

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
اسکین Mythic که هر فصل برای یکی از شخصیت‌ها در قالب آخرین آیتم بتل‌پس قرار داده می‌شود.

نمی‌دانم اول از نکات منفی بازی شروع کنم، یا به تغییرات مثبت بپردازم؛ اما یک چیز را خوب می‌دانم؛ بهتر است قبل از بررسی بازی، سری به تریلرهای نسخه‌ی اول بزنیم! برای مثال، “Dragons”، نام تریلری بود که خط داستانی دو برادر محبوب این سری یعنی Hanzo و Genji را شرح می‌داد.

تک تک لحظات این تریلر، مو به تن آدم سیخ می‌کرد. وقتی وارد بازی می‌شدید، گنجی (Genji) را انتخاب می‌کردید و بر حسب اتفاق، حریف با شخصیت Hanzo، از Ultimate خود در برابر شما استفاده می‌کرد؛ تک تک لحظات آن تریلر را با خود مرور و با یک زمان‌بندی دقیق، حمله‌ی حریف را Deflect می‌کردید و گنجی نیز، یکی از دیالوگ‌های تریلر را به صورت رندوم می‌گفت، حس و حالی وصف نشدنی‌ای شما را فرا می‌رفت.

اما راحت بگویم، در Overwatch 2 این خبرها نیست. نه دیگر خبری از آن تریلر‌های پر زرق و برق هنگام معرفی کاراکترها است ( تریلر Zero hour که در مراسم E3 پخش شد را فاکتور می‌گیریم) و نه دیگر ویژگی جدید و به خصوصی به چشم می‌خورد. به طور خلاصه، Overwatch 2 یکی دیگر از بازی‌های آنلاین رایگانی است که شامل یک بتل‌پس، تعدادی چالش هفتگی و پیش‌روی در سیزن‌های مختلف می‌شود.

دیگر نه شور و شوقی وجود دارد و نه ویژگی و جادوی به خصوصی که آن را نسبت به دیگر شوتر‌های مطرح امروزی متمایز کند. نمی‌دانم چه بر سر بلیزارد آمده، اما این آن چیزی نبود که به عنوان یک هوادار، از بازی انتظار داشتم!

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
برای دسترسی به Kiriko در ابتدای بازی، نیازمند تهیه‌ی بتل‌پس هستید!

Overwatch 2، در قالب یک آپدیت ۲۲.۸ گیگابایتی برای نسخه‌ی اول عرضه شده و اگر از کسانی باشید که نسخه‌ی بتا را تجربه کرده‌اند، صرفا قرار است با دانلود حدود ۴.۵ گیگابایت آپدیت، به تجربه‌ی بازی بپردازید.

سیستم لوت‌باکس‌ها حذف شده و به جای آن، یک بتل‌پس تقریبا پر زرق و برق اضافه شده است. در بازی، ۳ نوع اعتبار برای شما در نظر گرفته شده که هر یک، ارزش متفاوتی دارد. نوع اول، پول Premium بازی است که جمع‌آوری آن راحت نیست و با انجام یک سری ماموریت‌ها، حدود ۱۰ تا ۳۰ واحد از این پول در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نوع دوم، واحد پول عادی بازیست که به راحتی قابل دسترسی است و در حال حاضر از نسخه‌‎ی قبلی به این ورژن حمل شده، ولی ارزش چندانی ندارد. در نهایت باید حول پول مخصوص بخش Competetive صحبت کنیم که بسیار با ارزش است و به کمک آن می‌توانید به مانند گذشته، سلاح کاراکتر مورد علاقه‌ی خود را به اصطلاح Gold و پوسته‌ی آن را طلایی و براق کنید.

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
ظاهر جدید قهرمانان بازی

جالب است بدانید که اسکین‌‌های Epic ،Legendary و یا حتی عادی بازی، در حال حاضر تنها با خرج پول واقعی و یا جمع کردن سکه‌ی Premium امکان پذیر است و این موضوع به هیچ وجه خوشایند نیست. در گذشته، با وجود لوت باکس‌هایی که گاه و بی‌گاه با لول‌آپ کردن و یا انجام یک چالش خاص به شما تعلق می‌گرفت، می‌توانستید هر اسکین و یا ایموتی که دوست دارید را به راحتی بخرید و عملا، به هیچ عنوان مجبور به خرید لوت‌باکس‌های بازی نمی‌شدید.

اما حال با حذف لوت‌باکس‌ها، برای خرید کوچک‌ترین آیتم در داخل بازی، باید هزینه‌ کنید و این موضوع به شدت احمقانه است. به شخصه خوشحالم که اکثر آیتم‌هایی که دوست داشتم را در نسخه‌ی قبل خریداری و به نسخۀ دوم انتقال دادم، چرا که خرید این اسکین‌ها در بازی دوم، عملا امکان ناپذیر است.

خرید‌های درون‌برنامه‌ای Overwatch 2، یک توهین به مخاطب و به خصوص کاربران نسخه‌ی قبل بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان این موضوع را قبول کرد و با وجود آن که بازی رایگان شده است، عملا برای استفاده از آیتم‌های تزئینی بازی‌، که روزگاری رایگان بودند، باید ده‌ها دلار هزینه کنید. مگر یک اسکین‌ ساده که در گذشته به صورت رایگان از لوت باکس‌های بازی استخراج می‌شد، ۱۰، ۱۵ دلار ارزش دارد؟!

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا

خب، حالا که حسابی از شیطنت بلیزارد گفتم، سری به گیم‌پلی بازی بزنیم. Overwatch 2 همان نسخه‌ی اول است که این بار با نقشه‌ها و حالت‌های جدید بازگشته تا روح و جان تازه‌ای به سری بدهد. گیم‌پلی کلی بازی (به جز تغییراتی که در این مقاله ذکر کردم)، تغییر چندانی نداشته است و گیم مود‌های جدید، به خودی خود جذاب هستند.

برای کسانی که با Overwatch آشنا نیستند، باید گفت که این بازی یک اثر چندنفره‌ی شوتر آنلاین به حساب می‌آید که در نسخه‌ی جدید به صورت رقابت‌هایی در قالب دو تیم ۵ نفره ساخته شده است. هر یک از گیم‌مود‌های بازی، سناریوی مخصوص به خود را دارند و در هر یک از آن‌ها به شما یک ماموریت خاص داده می‌شود که باید با همکاری هم‌تیمی‌های خود آن را به پایان برسانید.

برای مثال، باید محموله‌ی خاصی را در بازی جابه‌جا کنید و حریف نیز، وظیفه دارد تا مانع این کار شود. البته گیم‌مود‌های دیگری در قسمت Arcade بازی وجود دارند که برخی هر روز و برخی هر هفته تغییر می‌کنند و تنوع خوبی به بازی می‌دهند. ماموریت‌هایی مانند DeathMatch، Low Gravity و Lucio Ball در این دسته قرار می‌گیرند.

در نسخه‌ی اول Overwatch، شاهد رویدادهای بسیار جذابی در جشن‌ها و روز‌های به خصوص سال مانند هالووین بودیم. معمولا در این روزها، بازی میزبان حالت‌های بازی جدیدی می‌شود که جوایز به خصوصی هم به همراه دارند. در Overwatch 2 نیز قرار است شاهد چنین رویداد‌هایی باشیم و هالووین امسال، نسخه‌ی جدیدی از گیم‌مود Dr.Junkenstein در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا

بازی فعلا در حالت دسترسی زودهنگام قرار دارد و بخش داستانی‌ای که منتظرش هستیم، هنوز در دسترس قرار نگرفته است. حال باید منتظر ماند و دید که سازندگان چه ایده‌هایی برای این بخش در نظر گرفته‌اند. چیزی که در حال حاضر شاهدش هستیم، تنها یک به‌روزرسانی بزرگ است.

نقشه‌های جدید در کانادا، ایتالیا، برزیل، موناکو و دیگر کشور‌ها قرار داشته و کیفیت و طراحی بسیار خوب و زیبایی دارند. گرافیک بازی نیز اندکی بهبود یافته و نورپردازی‌ پیشرفت چشمگیری داشته است. طراحی کاراکترها از نو صورت گرفته و بسیاری از آن‌ها ظاهری پخته‌تر و مسن‌تر دارند.

به طور کلی، شاهد همان گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای هستیم که در سال ۲۰۱۶ شاهد آن بودیم و اگر تا به امروز فرصت آن را نداشته‌اید که بازی را تجربه کنید، Overwatch 2 کماکان جذابیت‌های نسخه‌ی ابتدایی را در گیم‌پلی خود حفظ کرده است و احتمالا معتاد آن خواهید شد.

تعداد پلیر‌های هر تیم در گیم‌مود اصلی بازی، از ۶ به ۵ نفر کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث افزایش سرعت گیم‌پلی شده است. تغییر قابلیت برخی از کاراکتر‌ها مانند Bastion و Mei، به این افزایش سرعت کمک شایانی کرده‌اند، اما این قضیه ممکن است برای پلیر‌هایی که نسخه‌ی اول را تجربه کرده‌اند کمی آزاردهنده باشد.

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا

برای مثال، تنها دلیل انتخاب کاراکتر Mei، قدرت فریز کردن دشمنان بود که در نسخه‌ی جدید، اسلحه‌ی سرماساز او دیگر توانایی فریز کردن را ندارد و عملا رغبتی برای استفاده از این کاراکتر برای یک پلیرهای قدیمی وجود نخواهد داشت.

همچنین کاراکتر‌های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند که هر یک قابلیت‌های به خصوصی دارند. قدرت زیاد، آسیب بالا و قابلیت‌های دیوانه‌وار کاراکتر Junker Queen کمی تعادل را برهم می‌زند و با توجه به تجربه‌ای که هنگام بازی با این کاراکتر داشتم، به نسبت نقشش که در دسته‌ی کلاس تانک قرار دارد، زیادی تهاجمی است.

Kiriko، هیروی جالبی بوده و می‌تواند خیلی زود در دل پلیر‌های نقش ساپورت جا باز کند و از طرفی Sojourn، بسیار سریع است و برای پلیر‌های دمیجی که علاقه به تجربه‌ی Apex Legends دارند، می‌تواند بسیار کاربردی عمل کند.

مهم‌ترین گیم‌مود جدیدی که به بازی اضافه شده، حالت Push نام دارد که اتفاقا بسیار جذاب و هیجان انگیز است و نیاز به همکاری بین اعضای تیم در این بخش به خوبی احساس می‌شود. توجه داشته باشید که Overwatch 2 یک بازی تیمی بوده و برای پیروزی، باید تا حد امکان با دوستانتان به تجربه‌ی بازی بپردازید و برای هر نقشه یا گیم‌مود به خصوص، نقشه و استراتژی مشخصی داشته باشید.

دومین ایراد اصلی بازی در حال حاضر، سرور‌های نه چندان پایدارش است و گویا سرور‌های بازی گنجایش تعداد پلیر‌هایی که به سمتش روانه شده‌اند را ندارند (گاهی مجبور می‌شوید تا در یک صف ۲۰۰۰ نفری برای تجربه‌ی بازی صبر کنید). لازم به ذکر است که Overwatch تا به حال تحریم یا فیلتر نبوده و نسخه‌ی اول آن نیز به راحتی در دسترس کاربران ایرانی قرار داشت.

همچنین کرش کردن بازی و مشکلاتی مانند قطع اتصال شما به هنگام تجربه‌ی بازی نیز، از ایرادات و نکات منفی بازی به شمار می‌روند.

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
صف‌های اعصاب خرد‌کن؛ گاهی ممکن است تا ۲۰۰۰ نفر در صف منتظر باشند

موسیقی‌های Overwatch 2 کماکان مو به تنتان سیخ می‌کنند و صداگذاری بازی فوق‌العاده کار شده است. دیالوگ‌های جدیدی به Voice line‌های هر کاراکتر اضافه شده و تمامی آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

خبر خوب آن است که نسخه‌ی دوم نیز در حال حاضر که این نقد و بررسی را می‌نویسم، دچار محدودیت خاصی چون تحریم و فیلتر نشده و صرفا خود سرور‌های بازی هستند که مشکلات زیادی دارند و طبیعتا از آن جایی که بازی در حالت دسترسی زودهنگام است، به زودی پایدارتر خواهند شد.

اگر از طرفداران و بازیکنان قدیمی Overwatch هستید، نسخه‌ی جدید می‌تواند دلیلی برای بازگشت به سری باشد و از آنجا که سرور‌های بازی شلوغ شده است، می‌تواند دوباره شماره سرگرم کند. البته نباید این موضوع را فراموش کنید که لذت بردن از Overwatch 2، تنها در صورتی امکان پذیر است که چشمتان را روی قیمت بسیار بالای آیتم‌های تزئینی و در نهایت یک سری تغییرات نه چندان ضروری کاراکتر‌های بازی ببندید.

اما اگر از افرادی هستید که قرار است برای اولین بار سری به Overwatch بزنند، احتمالا همان حسی را خواهید داشت که در روز اول تجربه‌ی نسخه‌ی اول بازی داشتم و مبارزه به همراه دوستانتان و گیم‌مود‌‌های بی‌شمار بازی و به خصوص بخش آنلاین، حسابی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که اوضاع بد سرور‌ها می‌تواند تجربه‌ی شما را کمی مختل کند.

امیدوارم که بلیزارد در آینده‌ فکری به حال سرور‌های بازی و پرداخت درون‌برنامه‌ای بازی بکند و با ارائه‌ی یک بخش داستانی جذاب، کاری کند تا کاربران جدید Overwatch نیز بتوانند آن طور که باید و شاید از تجربه‌ی این اثر لذت ببرند.


Overwatch 2

Overwatch 2 در حال حاضر بیشتر شبیه به یک اثر ناتمام یا یک آپدیت نسبتاً بزرگ است. تمرکز بیش از حد سازندگان روی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای گران قیمت، مشکلات متعدد سرورها و نبود محتوای بدیع و جدید، پلیر‌های قدیمی را چندان خوشحال نخواهد کرد. اگر از افرادی هستید که برای اولین بار قصد تجربۀ Overwatch را دارید، از این بازی لذت خواهید برد و رایگان بودن Overwatch 2 می‌تواند خبر بسیار خوبی برای شما باشد.


نکات مثبت:

  • رایگان بودن بازی
  • گیم‌پلی جذاب برای کاربران جدید
  • طراحی زیبای نقشه‌های جدید
  • سرگرم کننده بودن گیم‌مود‌های تازه
  • موسیقی‌های جذاب

نکات منفی:

  • اوضاع وحشتناک سرور‌ها
  • تغییرات نه چندان ضروری برخی کاراکتر‌ها مانند Mei
  • پرداخت درون برنامه‌ای بی‌منطق

۷

این بازی روی PC تجربه و بررسی شده است

Ali_pxvergil2maxvahid gamerیوهان77Z2656god of warامینVisible 6-tigh manDARKSIRENمهدى قانع‌پسندCameraManSam_fisher_47گیمری عادیEspressoLonesome guyEzio Auditore da Firenzeژنرال اردکPorfosor...more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا
نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • . گفت:

    نقدو نخوندم اما همون تیتر کافی بود تا به کل نقد پی ببرم
    دقیقا استار وارز بتلفرانت ۲ برام تداعی شد
    بلیزارد کلا زده تو خطه تیغ زنی
    کیفیت بازیاشم اومده پایین
    دیابلو ۴ تنها امیدمونه امیدوارم شاهکار بشه

    REZAGAMERvahid gamer77🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴BlackmarshesK1legendboyMR.BADGUYگیمری عادیAl.ml.khmore
    • O2 گفت:

      این بازی هم بعد از f2p شدن به مرور تبدیل به یه آشغال شبیه csgo میشه پر از هکر و تاکسیک، من حدودا شاید ۲۰۰۰ ساعت یا کمتر خاطرم نیست، بازی کردم، اما بخاطر آپدیت های مسخره مثل همین آپدیت Mei، بازی جذابیتش رو از دست داد، هیچ آپدیتی نبود که reaper باف نشه، یا junk باف نشه، اما به جاش از اون ور hanzo و genji فقط nerf شدن، هیروهایی که اسکیل نمیخواست قوی میشدن، اونایی که اسکیل میخواست ضعیف، الانم که دیگه نور علی نور شده، لوت باکس هم نمیده.
      تنها دلیل ساختن نسخه دوم بازی هم گند کاری خود بلیزارد بود چون معماری گرافیکی و ساخت بازی جوری بود که نمیشد آپگرید گرافیکی داشته باشه یا محتوای اضافه، اینا هم مجبور شدن نسخه دوم رو بسازن، و از اونجایی که بخاطر آپدیت های احمقانه پلیر بازی خیلی کم شده، مجبور شدن رایگانش کنن، این بازی محکوم به شکست و فنا هست، دیر یا زود خودتون میبینید.

      FINNZ2656Masuod EnayatiSpider-Man
    • MILAD8TECH گفت:

      بازی رایگان هست پی تو وین هم نیست تمام! به نظر من مشکلی نداره برا من که قرار نیست خرجی کنم کسی هم که دوست داره خرج میکنه برا اسکینو اینجور چیزا چرا میگی تیغ زنی!

      REZAGAMERMILAD8TECH
  • با تشکر و عرض خسته نباشید خدمت آقای نوروزی
    بعد از دیابلو ایمورتال دیگه به بلیزارد امیدی نیس
    ویروس اکتیویژن بهشون سرایت کرده
    اینم از اورواچ
    ببینیم دیابلو ۴ چه آشیه که میپزن فقط امیدوارم هدف اونم چاپیدن جیب نباشه

    legendboyMHNDARKSIRENMR.BADGUYگیمری عادیChris redfieldSpider-Manعلی.RoozbehFocusmore
  • کلا جالبه که چون دید ها به بلیزارد خراب شده ، منتقد هم میاد با دید منفی به سراغ تجربه بازی میره و به هدف کوبیدن
    و الان کساییم که میان اینجا کامنت بدن با حالت منفی میان که فقط بکوبن و برن و بگن بعله بلیزارد فلانه و بازی فلانه و خداحافظ ! این که نشد برادر من

    هنوزم با گلدی که خود بازی میده میشه اسکین هارو خرید !
    سرور ها ام که والا تحت حمله قرار گرفته مشکلات اولش نباید نمره بازیو کم کنه ! امروزم فیکس شدن سرور هاش همه چی صحیح و سالم
    بعد من نمیدونم تغییر هیرو ها چرا باید نکته منفی باشه این عجیبه. کلا تغییر خوبه همیشه خوب بوده و من و دوستام که خیلی پسندیدیم تغییرات هیرو هارو.
    اوکی خرید درون برنامه ای کلا چیز مزخرفیه ولی شما اینو ام در نظر بگیر که بهرحال بازی دیگه رایگان شده ، من به شخصه نمیرم پول بدم برای اسکین ، تاثیریم تو تجربه بازیم ایجاد نمیکنه و خیلیام دیگه میتونن بدون پرداخت پول بازیو تجربه کنن
    مگه چیزی جز اسکین ها و وویس و اموت و ایکن و این چیزا رو از دس میدیم؟ اینقد ینی فشار میاره اینا و حتما باید بخرید؟ خب اقا نخرید ، مگه فقط اورواچه که این حالت گیم پس رو پیش گرفته ، الان دیگه خیلی از بازیا همینجورن.

    REZAGAMERCharlie ChaplinZ2656Titanfall3obhanBehnam.HzhAhmad_bkO2siavashگیمری عادیmore
    • از سر بازی هم زیادیه نمره و نقدی که نوشتن خیلی مثبت نگرانه هست. عملاً بلیزارد بی عرضه اومده یه آپدیت بزرگ رو به اسم ow 2 داده بیرون فن بوی های دو هزاریشم مثل تو فقط بلدن تمجید کنن. چشاتو باز کن ببین همون اولی رو کرده تو پاچت. از سطحی نگریت خندم میایه خیخیخیخی.

      Charlie ChaplinMILAD8TECHfbjgZ2656DanialRanjbarzadehO2TitanfallParhamAliAhmad_bkmore
      • Capitan گفت:

        «همون اولی رو کرده تو پاچت»
        منظورش overwatch 1 گوتی ۲۰۱۶ با متای ۹۱ عه؟
        تو که قشنگ معلومه هیتری چون مایکروسافت بلیزارد رو خرید اومدی هیت بورزی
        اگه راست میگی چند تا دلیل درست درمون بیار🤬

        Charlie ChaplinJohnny joestarTitanfallAhmad_bkRoozbehFocusگیمری عادیمتین
    • سلام.
      ۱- به عنوان طرفدار اورواچ، یک آپدیت سطحی رو نمیتونم به عنوان نسخه‌ی دوم قبول کنم
      ۲- ۹۹٪ اسکین‌های باارزش بازی صرفا با پول واقعی قابل خرید هست، مگر این که تمامی چالش‌های هفتگی بازی رو طی ۲ سیزن تموم کنید که وقت بسیار زیادی می طلبه.
      ۳- بتل‌پس بازی عملا یک بار مصرفه و بهتون پول پریمیوم نمیده، باید هر فصل دوباره بخرید
      ۴- اگه سرورای بازی مشکل دارن و بازی کرش میکنه، نباید بازی رو منتشر کنن
      ۵- برای کسی که یک بار اورواچ ۱ رو خریده و به تمام این اسکین‌ها دسترسی داشته، منطقیه که پرداخت درون برنامه‌ای بازی براش جالب نباشه

      ᴘᴏʀɪCharlie Chaplin🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴3obhanDARKSIRENParhamMR.BADGUYگیمری عادیRoozbehFocusمتینmore
      • حمله شده توسط گروه dDos به سرور های بلیزارد اونم دو بار ، اونا سرورشون مشکلی نداشته ، و منتشر کردن ، کف دستشون بو نکرده بودن که موقع لانچ بهشون حمله میشه ، این اتفاق کاملا برا خیلی چیزا پیش میاد..

        Charlie ChaplinTitanfallSpider-Manگیمری عادیمتینCapitan
      • Fel lord گفت:

        سرور های بازی مشکل ندارند بلکه توان این همه بازیکن رو ندارن و برای یه بتزی محبوب مثل اورواچ که رایگان هم شده منطقی هست که بازی در روز لانچش شلوغ باشه. شما از یه بازی سرویس محور چه انتظاری دارید ؟ اینکه بازی رایگان میشه به چه دلیل هست ؟ آیا فورتایت رو هم نقد کنید لقب دستگاه ماشین پول بهش میدید ؟ اسکین ها به صورت تزیینی اراىٔه میشن کسی دوست داشت پول میده براش ( مثل فورتایت ) کسی هم دوست نداشت از بازی لذت میبره. شما اومدی سال اول نه ماه اول هم نه در روز های عرضه دوباره اورواچ مرثیه نابودی براش خوندید ؟ ایپکس که اسکین ۱۶۸ دلاری اراىٔه میده ماشین پول سازی نیست ولی اورواچ هست.

        REZAGAMERCharlie ChaplinRoozbehFocus
        • O2 گفت:

          خیلی ببخشید من که ۶۰ دلار دادم و بازی رو خریدم چرا باید نتونم مثل قبل اسکین بخرم، اون پول من کجاست پس؟ اپکس یه بازی بوده از اول رایگان، نه اینکه اول ۶۰ دلار بکنه توی پاچه مشتری بعدش بیاد رایگانش کنه و لوت باکسم حذف کنه، این آخرت دزدی محسوب میشه.

          REZAGAMERCharlie ChaplinRoozbehFocusZ2656
          • Fel lord گفت:

            در دنیای دیجیتال شما مالک هیچ چیز نیستید فقط اجازه دارید از آن محصول استفاده کنید. شما پول دادید در عوضش ساعت ها سرگرم شدید و محتوا دریافت کردید.
            تمام پیشروی های شما، تمام اسکین ها و ایتم های تزیینی شما به اورواچ ۲ منتقل شده و چیزی از شما که پول دادید نگرفته شده

            Charlie ChaplinRoozbehFocusO2Z2656
  • Vito Scaletta گفت:

    با این وضعیت اینترنت بازی آنلاین برام حسرت شده لعنت به باعث و بانی این وضعیت

    Charlie ChaplinlegendboyAhmad_bkParhamSpider-ManMR.BADGUYگیمری عادیمتینSkull
  • Capitan گفت:

    باز هم رد پای سیاست های کثیف اکتیویژن داخل بازی هلی بلیزارد
    بازی که نمیسازن دستگاه چاپ پوله
    کاش به جای رایگان بود پولی بود ولی وضع‌ش این نبود

    Spider-ManIran_gamerABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)گیمری عادیمتینRoozbehFocusEzio Auditore da Firenze
  • ?riddler؟ گفت:

    خلاصه وقتی گیمی فری تو پلی میشه واسه پیشرفت باید پول در بیاره از راه بتل پس و اسکین و…
    فورتنایت هم اینکارو کرد الان هم خیلی داره به پلیرا حال میده هر چند وقت ده دلار شارژت می‌کنه
    اگه هیرو ها تعقیر نمی‌کردن دیگه نمیشد اورواچ ۲ همون ۱میموند
    ولی من به شخصه اون وایب اولیه‌ی اورواچ رو نمیگیرم

    Charlie ChaplinParhamRoozbehFocus
    • تغییر هیرو خوبه، ولی نه این که یکی از قابلیت‌های اصلی یک شخصیت رو که خیلی مورد استفاده بود، کامل حذف کنی

      Charlie Chaplinگیمری عادیمتینParham
    • Ali slh گفت:

      عزیز دل با مثال میارم برات که راه اشتباه رفته بازی
      لیگ اف لجند ۱۳ ساله رایگانه ، ۱۳ ساله محتوا داره میده محتوا رایگان داره
      کنارش بتل پسی داره که کلا میشه ۵ دلار ۱۰ دلار خیلی دیگه خرج بخوای بکنی که اونم کلا ۴ ساله آورده، تمامی اقدامات داخل بازی رایگانه اسکیت رایگان گرفتن جزو آسون ترین کار هاست داخل گیم از گرون ترین اسکین ها بگیر تا اسکین هایی که غیر قابل خرید با پول هستن (یک سری اسکین ها محدودیت هایی دارن که فقط باید بدست آورده بشن با پول هم نمیشه گرفتش) کارکتر ها رایگانه فقط باز نیست و باید لول آپ کرد تا اون قضیه ارزشمند بودن کارکتر حفظ بشه،سرور های بدون مشکل ، بلیزارد خیلی وقته داره برای وارکرفت و اورواچ کار میکنه هیچ دلیلی نداره که نتونن یک حمله دیداس رو که جزو بچگونه ترین حمله ها حساب میشه رو دفع نکنن! به سرور های رایوو همزمان با اورواچ حمله شده ولی بازی مشکلی براش پیش نیومد و تنها فقط برای ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه به حالت استرایک رفت که سریع مشکل رو رفع کنن و تمام .
      می رو که قشنگ زدن داغونش کردن الان من مین هیروم کاملا یوزلس شده برام و دیگه معنی نداره پلیش بدم،فکر اینکه برا اورواچ ۱ پول دادم و باز باید برای این یکی هم پول بدم صرفا برای بتل پس دیوانه میکنه ادمو چیزی که نمیتونن مدیریت کنن رو بهتره به همون شکل اول نگه دارن و اورواچ یک رو زنده نگه میداشتن (فقط ۴ سال عمر مفید کرده این بازی)

      Charlie Chaplinمحمدرضا نوروزیAhmad_bkParhamRoozbehFocus
      • MHN گفت:

        اسکینای Prestige لول = حدود ۱۷۰۰۰ RP
        قدرت 💪💪💪💪💪
        دیگه نگم براتون ۱۸k ارپی قیمتش چقده
        خودتون برید سرچ کنید ‘ به کسی هم نگید

        Ali slh
        • Ali slh گفت:

          ۱همون اسکین پرستیژ با بتل پس خریدش میشه ۱۶۰۰ آرپی کلا عزیز دل میشه ۳۴۰ تومن
          ۲ اسکین پرستیج قابل خرید با rp نیست و صرفا یا از تو چست و یا گرفتنش داخل پس گیم هست و بس ^^
          ۳ الان پرستیژ ها تازه داره قشنگ میشه قبل اون پرستیژ فقط یه کروم رنگ طلایی روی اسکین بود که ارزش نداشت
          ۴ میگما قیمت اسکین پرستیژ از کجات اوردی ۱۸ هزار تا ؟؟ سنگین ترین خرید های درون برنامه ای لیگ میشن ۹۸۰۰ تا که یک پس ۲۰۰ اورب ۵۰ تا بگ فول اسکین اون ایونت شاملشه 🤔🤔۱۸ کا رو از کجا اوردی سید

  • Hitasep گفت:

    لعنت بهت اکتیویژن
    بیلزارد رو با اون همه گیم های گادش مثل خودت دزد کردی

    O2Masuod EnayatiSpider-Manسرهنگ بازنشسته در استارفیلدمتینCapitanRoozbehFocus
  • Iran_gamer گفت:

    اثرات خرید ردموندی ها کم کم داره خودش رو نشون میده. کم هزینه برای خرید اکتیویژن نکردن. بتل پس ، گیم پس و… زیادی برای آثار زیر مجموعه ی اکتیویژن در راه خواهد بود. سرطان منفعت طلبی جسم بی‌جان خلاقیت و نبوغ صنعت گیم رو فرا خواهد گرفت. منتظر روزهای تاریک تری باشید.

    Charlie ChaplinBahram
  • blackcity گفت:

    دوستان بازی خیلی قشنگه
    حتما پیشنهاد میدم
    این نقد رو زمانی انجام دادن که به سرورهای بلیزارد حملات ddos شده بود که طبعا مشکلاتی تو وصل شدن بودش
    صف طولانی یا حتی وقتی وارد منوی اصلی بازی میشدید ممکن بود واحد مبارزه بازی نشید
    اینها همش از مشکلات سرورهاش بود که به وجود اومده بود
    الان خداروشکر مشکل نداره و هم با کنسول و هم با pc تست کردم جفتشون راحت کنکت شدن (داخل لابی چند بار باید کویک گیم رو بعضی مواقع میزدم تا وارد بشه) و در کل مشکلی نبود
    ولی اگر تا حالا فرصت تجربه این بازی رو نداشتید واقعا بهتون پیشنهاد میکنم بازی کنید که صد در صد ارزشش رو داره
    زیاد هم در خصوص بتل پسش فکر نکنید
    ۹۹ درصدش اسکین بازی هست که مطمئنا تاثیری تو خود بازی نداره

    REZAGAMERRoozbehFocus
  • حرفهاتون رو به نسبت قبول دارم. خودم هم به عنوان فن اورواچ ۱ که از زمان بتا ساعتها پای این بازی بودم رایگان شدن بازی و آوردن سیستم بتل پس واقعا برام ضد حال بود. اما از طرفی هم درک می‌کنم که چرا اینکارو کردن. این موضوع ربطی به حریص بودن اکتیویژن نداره. صرفا رقبای اورواچ که ازش پیشی گرفتن تماما بازی های free to play بودن. بلیزارد هم میشه گفت با این کار خواست safe route رو پیش بگیره.
    و خب شخصیت‌های جدید اونطوری که فکر می‌کردم پولی نیستن. صرفا باید تا اواسط بتل پس پیش برین تا آزاد شن که با توجه به اینکه کاراکترهای جدید تا یکی دو هفته بعد از انتشار در بخش competitive برای همه قفل هستن خیلی اهمیتی نداره این موضوع (البته اگه توی این مدت مرتب بازی کنید تا به اواسط بتل پس برسید و کاراکتر رو باز کنید)
    در مورد اون تغییری هم که برای Mei گفتین لازم نبوده هم موافقم هم مخالف. یکی از اهداف سازنده‌ها در این نسخه از بازی این بوده که تا جای ممکن مکانیک‌هایی که جلوی شما رو از کنترل کاراکتر می‌گیرن (crowd control) کم کنن.تقریبا تمام تغییرات بازی هم بر همین اساس بوده. تغییر فلش بنگ، هک، زیاد شدن cooldown اسلیپ دارت و همینطور این قابلیت فریز کردن Mei. اما خب اینکار باعث شده خیلی از کاراکترها هویتشون که خاصشون می‌کرد رو از دست دادن. از جملشون هم همین Mei و Sombra. در کل بنظرم نقد کردن این نسخه از بازی که در اصل early access به حساب میاد و بخش اصلی بازی یعنی PvE رو شامل نمیشه یکمی نادرسته. این ورژن در اصل شامل محتویاتیه که باید طی این دو سال خشکسالی که اورواچ ۱ دچارش شده بود منتشر میشد. در کل با وجود اینکه نقدتون بیشتر از اینکه حس نقد رو القا کنه شبیه به یه comparison بود بین ow1 و ow2 ولی خب کار دیگه ای هم نمیشد کرد. چون با چیزی طرف هستیم که در اصل یه آپدیت بزرگ برای یه بازی قدیمیه و nothing more.

    REZAGAMERRoozbehFocusblackcity
  • MBoxter گفت:

    اورواچ
    یادمه زمانی که نسخه اول منتشر شد عجیب به دلم نشست .
    اینم همونه .
    فقط با سیستم مزخرف قیمت گذاری آیتم ها .
    تکرار میکنم ، این همون شاهکاریه که همه عاشقش بودن ولی با چاشنیه سیاست هایی که خیلی زود میتونم بازیو زمین بزنه و امیدوارم سر عقل بیان و یه فکری بکنن

    RoozbehFocus
  • pro_gamer93 گفت:

    دوستان مد pve این بازی ارزش تجربه داره یا نه ؟جذابیت داره که وقت براش بزاری یا دانلودش کنی ؟ با توجه به اینکه کلا اوضاع نت این روزا حال خوبی نداره و تنها دلخوشی مون رو دارن از ما می گیرن

  • god of war گفت:

    ممنون اقا نوروزی نقد خوبی بود
    بله بنده هم خیلی با موسیقی های اورواچ حال می کنم
    حداقلش رایگانش هست و همه می تونن بازیش کنن
    نگفتید این پرداخت ها و ایتم های خریدنی تاثیری در برد و باخت بازی داره و یا فقط اسکین های پر زرق و برقه؟؟؟؟

  • احتمالا منتقد محترم به تازگی با اسم Blizzard اشنا شدن که به Overwatch 2 میگن دستگاه چاپ پول!!!چرا اینو میگم؟
    همین که بازی از طرف Blizzard رایگان هستش باید کلاهتون بندازید بالا!!! یه زمانی ما برای لول اپ شدن تو wow و تموم کردن بازی مثه دیابلو هفته هفته باید پول خرج میکردیم.

    اینکه چرا سری ۲ این بازی هیچوقت موفقیت نسخه ۱ که گوتی شد رو بدست نمیاره نباید تو اوضاع وحشناک سرور ها و پرداخت های درون برنامه ای دنبالش گشت… جوابش اینه که چون نوآوری و ابتکارعملی که تو سری ۱ بودو نداره این مسئله ای هستش که تمامی فرانچایز های معتبر مثه بتلفیلد و کال اف دیوتی یا حتی سری Stronghold و… بهش مبتلا شدن یا میشن! تو این زمونه گیمرا دنبال بازی های مثه Disco Elysium میگردن که نوآوری داشته باشه نه بازیهای که ۱.۲ هفته تو توییچ ترندن بعدا فید میشن.

  • sam09ft گفت:

    برای بازی که چندین سال قرار پلی بشه مشکل سرور روز یک نباید یه نمره منفی حساب بشه چون بعد دو روز این مشکل حل شد
    تغییرات کاراکتر ها هم اجتناب ناپذیر بوده با توجه به تغییر گیم پلی
    به نظرم الکی سه نمره کم کردید

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول - گیمفا