چرا الهام GTA 6 از بانی و کلاید پتانسیل بسیار بالایی دارد
به نظر میرسد که داستان بازی GTA 6 از زوج خلافکار آمریکایی الهام خواهد گرفت؛ این موضوع میتواند عمق بیشتری به سرقتهای مسلحانه در این عنوان بدهد.
برترین و خاطرهانگیزترین لحظات فرنچایز Grand Theft Auto، زمانی از راه میرسند که بازیکن در یک موقعیت جنونآمیز قرار گرفته و میتواند با سلاحهای مختلف، دشمنان را از پای در آورد. تعقیب و گریزهای پرهیجان از دست پلیس، از دیگر وقایع جذاب این مجموعه بازیها محسوب میشوند. این در حالیست که یکی از برترین بخشهای GTA 5، سلسله مراحلی بودند که بازیکنان باید یک سرقت و یا عملیات بزرگ را از پایه برنامهریزی و در نهایت عملی مینمودند. با پیاده کردن هر کدام از این نقشهها به صورت موفقیتآمیز، بازیکن اینطور احساس میکرد که به واقع مغز پشت پردهی ماجرا بوده و به یک مجرم واقعی تبدیل شده است.
گزارشهای اخیر حاکی از آن هستند که داستان بازی GTA 6 از ماجراجوییهای بانی و کلاید (Bonnie and Clyde) اقتباس شده است؛ زوج امریکایی که به دلیل فعالیتهای مجرمانهشان، از شهرت بالایی برخوردارند. GTA 6 میتواند با استفاده از شخصیتهایی مشابه با بانی و کلاید، سرقتهای بزرگی که گروههای تبهکاری مختلف نیز در آنها دخیل هستند را به نمایش بگذارد. اگر این موضوع به درستی در این بازی پیاده شود، GTA 6 میتواند به یک بازی کلاسیک و فراموشنشدنی تبدیل شود.
بانی پارکر (Bonnie Parker) و کلاید بارو (Clyde Barrow)، یک زوج امریکایی بودند که ماجراجوییهایشان در اوایل دههی ۳۰ میلادی، باعث شهرت جهانیشان شد. این دو نفر، از اعضای گروه تبهکاری Barrow محسوب میشدند که در طی سالهای ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۴، دست به اقدامات خلافکارانهی متعدد زدند. در لیست کارهای قانونشکنانهی این گروه، سرقت از چندین بانک، فروشگاه و مراکز تجاری دیده میشود. خشونت، جزئی جداییناپذیر از فعالیتهای مجرمانهی گروه Barrow بود به طوری که حداقل ۱۳ نفر، که شامل تعدادی از افسران پلیس نیز میشدند، در جریان عملیاتهای مختلف این گروه جان خود را از دست دادند. در ماه مه سال ۱۹۳۴، بانی و کلاید با کمین نیروهای پلیس مواجه شده و در حین رانندگی، به رگبار بسته شدند.
با وجود بدنامی این دو شخصیت به دلیل فعالیتهای مجرمانه، این داستان عاشقانه آنهاست که معمولا با شور و اشتیاق زیاد در محافل مختلف نقل میشود. قسمت جالب ماجرا اینجاست که معمولا در رسانهها، جرمشکنیهای این زوج مثبت جلوه داده شده و از کلاید به عنوان زنی خطرناک و در عین حال محکوم به تقدیری نفرینشده یاد میشود. تاکنون، آهنگها و فیلمهای سینمایی مختلفی راجع به بانی و کلاید ساخته شده و اینطور به نظر میرسد که حماسهی این زوج تبهکار، در نسخهی بعدی بازی GTA 6 نیز اقتباس خواهد شد.
در اوایل سال ۲۰۲۲، شرکت راکستار (Rockstar)، خبر کار روی نسخه جدید از فرنچایز محبوب GTA را تایید کرد؛ با اینحال، جزئیات بیشتری از این بازی ارائه نشد. با توجه به اینکه از زمان انتشار GTA 5 چیزی حدود یک دهه میگذرد، این خبر باعث خوشحالی بیحد و حصر طرفداران این مجموعه شد. از آنجایی که راکستار هیچ اطلاعاتی راجع به GTA 6 ارائه نکرده، توجه طرفداران معطوف اخباری شد که از سوی منابع داخلی و رسانههایی از قبیل بلومبرگ (Bloomberg) منتشر شده است. در جدیدترین خبری که از سوی بلومبرگ پیرامون GTA 6 به بیرون درز کرد، راجع به وضعیت فعلی راکستار و نقشههای این استودیو برای نسخهی جدید GTA، موارد مهمی ذکر شده بود.
به گفته این رسانه، راکستار در حال تجربه تغییرات داخلی بسیاری بوده و سیاست فعلی چپگراهای لیبرال، این استودیو را نیز متاثر نموده است. به نظر میرسد که این موضوع، در نسخه بعدی GTA نیز به صورت پررنگ دیده خواهد شد؛ به طوری که از زبان گزنده نسخههای قبلی و شوخی نمودن با اقلیتها، دیگر خبری نخواهد بود.
گزارشهای بلومبرگ حاکی از آن هستند که برای اولین بار، شاهد حضور یک پروتاگونیست زن در دنیای GTA خواهیم بود. این زن که احتمالا اصلیتی لاتین دارد، قرار است نقش بانی را در نسخه جدید Grand Theft Auto ایفا کند. مکان وقوع بازی، از میامی و مناطق حومهی این شهر اقتباس شده که این خود بدین معناست که شاهد بازگشت فرنچایز GTA به Vice City خواهیم بود. به نظر میرسد که طول عمر این بازی طویل خواهد بود؛ چرا که راکستار قصد دارد برای سالهای متوالی، با عرضهی بهروزرسانیهای متعدد، مراحل و شهرهای جدیدی را به بازی اضافه کند.
اگر این گزارشها حقیقت داشته باشند، به نظر میرسد که GTA 6 تفاوتهای عمدهای با نسخههای قبلی این فرنچایز خواهد داشت و در عین اینکه از فرمول همیشگی بازیهای راکستار پیروی میکند، قصد دارد تا تجربهای متفاوت را برای بازیکنان رقم بزند. استفاده از یک شخصیت اصلی مونث، میتواند در نگاه اول یک تغییر بزرگ و پرریسک به نظر برسد اما این انتخاب، میتواند جلوههای جدیدی به گیمپلی بازی ببخشد؛ به خصوص در صورتی که سازنده از ماجراجوییهای الهام گرفته از بانی و کلاید در GTA 6 استفاده نمایند. اگر این بازی از نظر سرقتهای بزرگ و در همتنیده، فرمول GTA 5 را تعقیب کرده و آن را بسط دهد، به جرات میتوان گفت که با یک عنوان فراموشنشدنی مواجه خواهیم شد.
یکی از جذابترین بخشهای GTA 5، سرقتهای چندمرحلهای این بازی است. بازیکنان میتوانند استراتژی خاص خود را در این عملیاتها پیاده کرده و به خاطر افزایش احتمال موفقیت نقشهی خود، از کسانی که باب میلشان است استفاده نمایند. پیش از شروع یک عملیات، معمولا بازیکنان چند مرحلهی کوچک را پشت سر گذاشته و اطمینان حاصل میکنند که شانس موفقیت نقشه افزایش پیدا کند. با اینکه پیش از عملی کردن یک نقشه، هدف بازیکن این است که همه چیز را مو به مو و طبق برنامه پیاده کند، معمولا شرایط آنطور که میخواهد پیش نمیرود؛ اینجاست که اهمیت ابتکار و نوآوری، خود را بیش از پیش نشان میدهد. سرقتهای بزرگ GTA 5، از جمله خاطرهانگیزترین مراحل این بازی محسوب میشوند؛ به همین دلیل، راکستار باید اطمینان حاصل کند که این مراحل، باکیفیت بالاتر و ایدههای جدیدتر، در GTA 6 نیز وجود داشته باشند.
شرکای جرمی که در GTA 5 میتوانید برای یک سرقت انتخاب کنید، معمولا به انتخاب خودتان، قابل تغییر هستند؛ به همین دلیل، بازیکنان فرصت زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به پیشزمینهی شخصیتی این افراد پیدا نمیکنند. اگر GTA 6، از ماجراجوییهای بانی و کلاید اقتباس کند، این رویه به احتمال بسیار تغییر خواهد نمود. طوری که پیشتر نیز گفته شد، بانی و کلاید از اعضای باند Barrow محسوب میشدند؛ در واقع، کلاید رهبری این باند خلافکارانه را به عهده داشت و به نوعی، مغز متفکر آن محسوب میشد. به همین ترتیب، GTA 6 نیز میتواند بازیکن را در نقش یکی از اعضای یک باند مجرم قرار داده و به او اجازه دهد تا سایر کسانی که در این گروه حضور دارند را بیشتر شناخته و با آنها یک ارتباط نزدیک برقرار کند. کسب اطلاعات بیشتر راجع به اعضای گروه و مهارتهایشان، میتواند گیمپلی بازی را تا حد زیادی متاثر کرده و ابعاد جدیدی به آن ببخشد.
استفاده راکستار از بانی و کلاید، میتواند منجر به این شود که یک بار دیگر شاهد حضور چند پروتاگونیست در بازی GTA باشیم و از این طریق، زمینه برای انتخاب شخصیت مورد نظر، به دلخواه بازیکنان فراهم شود. این موضوع زمانی جالبتر خواهد شد که هر کدام از این دو شخصیت، دارای مهارتها و تواناییهای منحصر به فرد باشند. در صورت عملی شدن این اتفاق، زمینه برای اینکه بازیکنان یک ماموریت را چندین بار و در قالب پروتاگونیستهای مختلف انجام دهند، فراهم میشود؛ برای مثال، راکستار میتواند موقعیتی را فراهم کند که وقتی کنترل شخصیت زن را برعهده دارید، روی مهارت شلیک با اسلحه تمرکز کرده و در وقت گریختن از یک مخمصه با اتومبیل، از پروتاگونیست دیگر استفاده کنید.
با توجه به توقعات بسیار بالایی که طرفداران از نسخهی جدید فرنچایز GTA دارند، راکستار باید نهایت تلاش خود را برای خلق یک بازی انقلابی به کار ببندد. استفاده از بانی و کلاید در ظاهر یک ایده، جذاب محسوب میشود؛ چرا که ماجراجوییهای این زوج تبهکار، بارها در مدیومهای مختلف ثابت کرده که از جذابیت بالایی برخوردار است. بانی و کلاید میتوانند ابعاد جدیدی را به روی فرنچایز GTA باز کرده و به خصوص در خلق سرقتهای چندمرحلهای و بزرگ، دست راکستار را برای ایجاد خلاقیت و نوآوری، بازتر از همیشه بگذارند.
از سوی دیگر، بعد جدیدی که این موضوع به بازی تزریق میکند، مطمئناً پتانسیل خلق لحظات احساسی و تعاملات میان دو کاراکتر اصلی خواهد بود. ایدۀ بانی و کلاید این فرصت را به راکستار میدهد که داستان یک لایۀ احساسی نیز داشته باشد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
واقعا که از این داستان الهام گرفتهشه پس شاهکاری پیش نیست و همهی آلمانهاش یه شاهکار خواهد بود بخصوص از لحاظ داستان که جی تی ای وی زیاد راضی کننده نبود برایه من و فراز و فرود زیاد داشت ولی خب حالا مشخصه که نسخه بعدی جی تی ای داستانشم شاهکاره مثل رد دد ۲
کی میای کی……
وقت گل نی
هه هه هه چقد تو نمکی…..
تکثیر نشدم
امام زمان ظهور میکند gtaنمی آید😂
از الان تا ۲۰_ ۳۰ سال دیگه منتظر gta 7 باش🤣
حالا بزار۶بیاد
این فیلمه تنها فیلم ه که کلی اسمشو شنیدم ولی هیچ وقت ندیدمش نمی دونم چرا… داستانش هم امروزه کلیشه ای حساب میشه.. ولی حالا الهام گرفتن هم جالبه…
فقط امیدوارم پشتیبانی از برف و مترو تو جی تی ای ۶ به تکامل رسیده باشه
طبق شایعات شاهد حشرات و جزئیات ریز دیگه هم هستیم.
این دو چیزی نیست.
تو gta iv قرار بود بارش برف رو شاهد باشیم
بشدت موافقم
به به چی از این بهتر
هعی الآن ۲۷ اکتبره و هنوز خبری از رونمایی نیست …
همه میدونن که جی تی ای ۶ قراره خیلی متفاوت تر باشه
اگه فکر کنیم میبینیم که تا حالا توی هیچ جی تی ای شخصیت زن نداشتیم پس به احتمال زیاد حداقل یکی از شخصیت ها زن خواهد بود
شایدم بیشتر…
البته من خودم زیاد دوست ندارم داستان بیشتر رو شخصیت زن تمرکز کنه
داستان gta v اصلا برای من راضی کننده نبود
انگار راکستار عجله داشت ک داستان بازی رو زود تر تموم کنه
و به نظرم به خاطر این بود که سه تا پروتاگونیست داشت بازی
طوری ک باعث شده بود به هر شخصیت به اندازه کافی پرداخته نشه
اسپویل…
مرحله اخر و انتخاب سوم خیلی اب دوغ خیاری رفتیم تمام دشمنای اصلی رو کشتیم و زرت بازی تموم شد
اینجوری بخوای نگاه کنی سن اندرس هم مرحله آخر اب دوغ خیاری بود چون زرت همه دشمنای اصلی کشتیم تموم شد.
gta v بروز ترین و مود ترین داستان سری رو داشت.
مرحله آخر سن آندرس کلا دو نفر رو اونم بعد از اون همه ماجرا کشتیم
تو نسخه وی ۴ تاکله گنده تو داستان رو تو یه ماموریت به راحتی میکشیم و بازی تموم میشه
آره کلی حفره داستانی موند تو بازی اصلا هیچی معلوم نبود یهو رفتیم همرو کشتیم تموم شد بنظرم باید تو چندین مرحله مختلف و با استراتژی های زیادی هر کدوم از دشمنامونو میکشتیم اصلا اگه کشتنشون اینهمه ساده بود چرا از اول نکشتیمشون
درسته داستان بازی سریع میگذشت اصلا فرصت واسه ارتباط گرفتن با داستان نبود
نسخه چهارم داستان محشری داشت و با دی ال سی ها این داستان محشر کامل ترم شد
واقعا نیازه که تم بازی مثل RDR2 واقعی باشه
بنظر من نباید مثل GTA V گرافیک آرکید داشته باشه
برعکس چیزی که گفتی
بازی باید آرکید و با گرافیک مثل gta v باشه که شکست iv برای راکستار تکرار نشه
رد دد ۲ هم که نسبت به همه gta ها پسرفت بود تو میگی بیاد الگو بشه؟ رد دد خطی ولیgta آزادی عمل بخاطر همینه سری gta همیشه بهتر و محبوب تر بوده
به بازی که متای ۹۸ گرفته نمیشه گفت شکست! از لیک ها مشخص بود که بیشتر شبیه gta v آرکید هست ولی تا حدودی واقعی تر
چرا روی pc موفق عمل نکرد؟ درضمن بازی هایی که توی نسل هشتم و درکل از سال ۲۰۱۵ به بعد متای بالای ۹۰ میگیرن درواقع از متای ۹۵ به بالای بازی های قدیمی هم ارزشمند تره. چون اولا توقع ها بالا میره دوما نباید چیز تکراری تحویل بدن و همجوره سخت تره کارشون. بقول یکی از دوستان سایت متا ۸۶ بازی سال ۲۰۲۲ برابری میکنه با متای ۹۶ بازی ده سال قبل
خوبه ولی کاش یه شخصیت مرد چرک ترجیحا سیاهم بزارن تو بازی که خلافکاری و سرقت به آدم حال بده مزه جی تی ای به همینه و با زن اصلا نمیچسبه یا مرد سفیدی که خیلی اتو کشیده باشه. مثلا توی gta v من اصلا با مایکل حال نکردم.
..
الان باز میگن نژاد پرستی کرد ! بعضیا هنوز معنی سلیقه رو نمیدونن ولی معنی نژاد پرست رو میدونن . این خودش جالبه
قبل عرضه سایبرپانک ، همه اونو رقیب gta میدونستن ولی بعد عرضه کیفیتش حتی از هیلو هم پایین تر بود.این نشون میده راکستار وقت و هزینه ای که صرف بازی هاش میکنه واقعیه نه مثل سی دی پراجکت که این همه سال ساختن سایبرپانک رو طول داد ولی یه زباله تحویل داد
سی دی پراجکت رد بزرگترین نقش افرینی تاریخ رو ساخته سایبرپانک هم مشکلش باگ هاش بود داستان و گیم پلی هیچ ایرادی نداشت از وقتی مشکلاتش رفع شده فروشش هم خوب بوده نزدیک ۳۰ میلیون نسخه فروخته البته که هیچ بازی ای از نظر فروش نزدیک جی تی ای ۵ هم نیست در ضمن هیلو حداقل در مقایسه با نسخه قبلی اش کیفیت بالایی داشت
داستان بازی صد در صد عالی میشه😍 ، فقط ایکاش زودتر تریلرش رو نشون بدن
فکر کنم هیچ یک از این مسائل (شایعات و لیک ها و ….. حتی گزارشات واقعی و معتبر ) مهم نیستن ، باید ریلکس کنیم و به راکستار اعتماد کنیم تا مثل همیشه یه شاهکار بزرگ دیگه تحویلمون بده اونا ثابت شده ان لیاقت اعتماد بی چون و چرا رو دارن 🤩🤩
بعید نیست