تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا
تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا
تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا
تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا

تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها

استودیوهای مختلف در حال توسعه فیلم‌ها و سریال‌هایی بر اساس بازی‌های ویدیویی محبوب و برجسته هستند.

در سال‌های اخیر ساخت اقتباس‌های سینمایی و سریالی بر اساس بازی‌های ویدیویی شدت بیشتری گرفته و کمپانی‌ها و سرویس‌های آنلاین مختلف به دنبال آن هستند تا با استفاده از این آی‌پی‌های محبوب، فرنچایزهای بزرگ و سودآوری برای خود خلق کنند.

در این مطلب به معرفی تمام فیلم‌های سینمایی در حال تولید بر اساس بازی‌ها می‌پردازیم که در سال ۲۰۲۲ و پس از آن پخش خواهند شد. جدا از آثار سینمایی، سریال‌هایی در حال توسعه هستند که به معرفی آن‌ها نیز می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

انیمیشن برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros)

  • تاریخ اکران: ۷ آوریل سال ۲۰۲۳ (جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲)
انیمیشن برادران سوپر ماریو super mario bros

این فیلم جدید بازسازی اقتباس لایو‌اکشن سال ۱۹۹۳ میلادی با بازی باب هاسکینز (Bob Hoskins) در نقش ماریو و جان لگویزمائو (John Leguizamo) در نقش لوییجی نخواهد بود بلکه اثری انیمیشنی و تازه است. این انیمیشن حاصل همکاری استودیو انیمیشن‌سازی ایلومینیشن و کمپانی نینتندو خواهد بود و بازیگران برجسته‌ای به عنوان صداپیشه آن انتخاب شده‌اند.

ستاره فیلم‌های نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) کریس پرت (Chris Pratt) صداپیشه ماریو خواهد بود که این انتخاب با واکنش‌های متفاوتی از سوی طرفداران روبه‌رو شد. آنا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy) در نقش پیچ، چارلی دی (Charlie Day) در نقش لوئیجی، جک بلک (Jack Black) در نقش باوزر، کیگان مایکل کی (Keegan-Michael Key) در نقش تود و ست روگن (Seth Rogan) در نقش دانکی کونگ دیگر صداپیشگان این انیمیشن هستند.

فیلم دیویژن (The Division)

فیلم دیویژن the division

کمپانی یوبیسافت در حال توسعه اقتباس سینمایی بر اساس بازی «دیویژن» است. در حال حاضر جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) و جسیکا چستین (Jessica Chastain) برای نقش‌آفرینی در این اثر آخرالزمانی به خدمت گرفته شده‌اند.

در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی یوبیسافت اعلام کرد که این فیلم به صورت مستقیم در سرویس آنلاین نتفلیکس پخش خواهد شد اما تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است. الن شانمن (Ellen Shanman) فیلم‌نامه این فیلم را قلم زده و کارگردان فیلم‌های آسمان‌خراش (Skyscraper) و ما میلر هستیم (We’re the Millers) یعنی راسون مارشال تربر (Rawson Marshall Thurber) وظیفه کارگردانی این اثر را برعهده دارد.

فیلم بوردرلندز (Borderlands)

فیلم بوردرلندز borderlands

خالق سریال چرنوبیل (Chernobyl) یعنی کریگ مازین (Craig Mazin) به همراه الی راث (Eli Roth) فیلم‌نامه فیلم «بوردرلندز» را قلم زده است. خود الی راث نیز وظیفه کارگردانی فیلم را در دست دارد. جیمی لی کرتیس (Jamie Lee Curtis)، کیت بلانشت (Cate Blanchett) و کوین هارت (Kevin Hart) بازیگران برجسته این فیلم هستند.

این فیلم بر محوریت شخصیت لیلیث با بازی کیت بلانشت است و فیلمبرداری آن در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی به پایان رسیده بود. در حال حاضر تاریخ اکرانی برای این فیلم اعلام نشده است.

فیلم ماینکرفت (Minecraft: The Movie)

فیلم ماینکرفت minecraft the movie

برای اولین بار توسعه فیلم «ماینکرفت» در سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام شد و قرار بود برای اکران در تاریخ ۴ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی ساخته شود اما همه‌گیری ویروس کرونا تمام برنامه‌ریزی‌ها را به هم ریخت. جدا از کنسل شدن تاریخ اکران فیلم، هیچ‌گونه خبر تازه‌ای از توسعه آن نیز منتشر نشده است.

کارگردانی این اثر را پیتر سولت (Peter Sollett) در دست دارد. برای مدت کوتاهی، خبرهایی در مورد حضور استیو کارل (Steve Carell) درباره این فیلم منتشر شده بود اما از آن زمان اتفاقات و تغییرات زیادی رخ داده‌اند. اخیرا نیز شایعاتی در مورد نقش‌آفرینی جیسون موموآ (Jason Mamoa) در نقش اصلی این فیلم منتشر شده است.

فیلم متال گیر سالید (Metal Gear Solid)

فیلم متال گیر سالید metal gear solid

کارگردان فیلم کونگ: جزیره جمجمه (Kong: Skull Island) یعنی جردن ووگت رابرتز (Jordan Vogt-Roberts) علاقه بسیار زیادی به بازی‌ها دارد و برای اینکه بتواند کارگردانی فیلم «متال گیر سالید» را در دست بگیرد، تلاش زیادی کرده است. این کارگردان صحبت‌های زیادی با هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) برای توسعه این فیلم داشته است.

توسعه فیلم همچنان در مراحل اولیه قرار دارد و نویسنده فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) یعنی درک کانلی (Derek Connolly) در توسعه فیلم‌نامه فیلم کمک خواهد کرد. شایعاتی نیز مبنی بر انتخاب اسکار آیزاک (Oscar Isaac) برای حضور در نقش اسنیک در این فیلم وجود دارد.

فیلم پنج شب با فردی (Five Nights at Freddy’s)

فیلم پنج شب با فردی five nights at freddy's)

در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام شد که کمپانی بلوم‌هاوس که فیلم‌های ترسناک قابل توجهی می‌سازد، حقوق ساخت اقتباسی سینمایی بر اساس این بازی‌ها را بدست آورده است. کارگردان فیلم تنها در خانه (Home Alone) و دو فیلم ابتدایی هری پاتر (Harry Potter) یعنی کریس کلمبوس (Chris Columbus) به عنوان نویسنده،‌ کارگردان و تهیه‎‌کننده این پروژه معرفی شده بود.

خالق این مجموعه بازی‌ها یعنی اسکات کاتون (Scott Cawthon) در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده بود که فیلمبرداری قرار بوده در سال ۲۰۲۱ میلادی شروع شود اما این اتفاق رخ نداده و از آن زمان نیز اطلاعات اندکی از این پروژه منتشر شده است.

فیلم اسپلینتر سل (Splinter Cell)

فیلم اسپلینتر سل splinter cell

برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی به ساخت این اقتباس سینمایی اشاره شده بود و از آن زمان نیز تغییرات زیادی در تیم توسعه دهنده فیلم رخ داده است؛ اما در این میان، یک مورد هیچ تغییر نکرده و آن بازیگر این فیلم است. از آن زمان تنها نام تام هاردی (Tom Hardy) به عنوان بازیگر نقش سم فیشر بر سر زبان‌ها بوده است. با این وجود، با گذشت این همه سال‌ همچنان خبری از پیشرفت و توسعه این فیلم به گوش نمی‌رسد.

فیلم مهاجم مقبره ۲ (Tomb Raider 2)

فیلم مهاجم مقبره tomb raider

به دنبال موفقیت فیلم اول، ساخت فیلم مهاجم مقبره ۲ در دستور کار قرار گرفت اما مدتی است که خبری از توسعه این فیلم نیست. خالق سریال لاوکرفت کانتری (Lovecraft Country) یعنی میشا گرین (Misha Green) وظیفه نویسندگی و کارگردانی این اثر را در دست دارد.

در ابتدا قرار بود این فیلم در ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی اکران شود اما اکران آن لغو شد و مدتی است که تاریخ اکران جدیدی برای آن تعیین نشده است. بن ویتلی (Ben Wheatley) قرار بود در ابتدا سکان‌ کارگردانی این فیلم را در دست داشته باشد اما او به دلیل عدم پیشرفت تولید فیلم، از آن کناره‌گیری کرده بود.

فیلم کال آف دیوتی (Call of Duty)

فیلم کال آف دیوتی call of duty

برای مدتی توسعه فیلم به خوبی در جریان بود. استفانو سولیما (Stefano Sollima) که قبلا فیلم سیکاریو: روز سرباز (Sicario: Day of the Soldado) را ساخته بود، به عنوان کارگردان این فیلم انتخاب شده بود. کیران فیتزجرالد (Kieran Fitzgerald) نیز به عنوان نویسنده فیلم انتخاب شده بود که در حال حاضر در حال نگارش فیلم‌نامه فیلم شرلوک هولمز ۳ (Sherlock Holmes 3) است.

با این حال، به طور غیرمنتظره‌ای توسعه فیلم با مشکل روبه‌رو شد. در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، کارگردان فیلم اعلام کرد که این پروژه تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است. از آن زمان نیز هیچ خبر مثبتی از توسعه آن به بیرون درز نکرده اما در این میان، شایعاتی نیز در مورد حضور دوئین جانسون (Dwayne Johnson) در این فیلم وجود دارد.

فیلم مس افکت (Mass Effect)

فیلم مس افکت mass effect

در سال ۲۰۱۲ میلادی نویسنده مورگان دیویس فوهل برای نگارش فیلم‌نامه این فیلم به خدمت گرفته شد و از آن زمان نیز توسعه این اثر درگیر مشکلات بی‌پایانی شده است. در سال‌های اخیر نیز حقوق ساخت این فیلم بین کمپانی‌ها و تهیه‌کننده‌های مختلف در چرخش بود. شاید عرضه بازی جدیدی در مجموعه «مس افکت» بتواند توسعه این فیلم را رو به جلو حرکت بدهد.

فیلم فایرواچ (Firewatch)

فیلم فایرواچ firewatch

برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی خبر ساخت اقتباسی سینمایی بر اساس این بازی منتشر شد اما تا سال ۲۰۲۰ میلادی خبر تازه‌ای از آن نبود. سپس کیث کالدر (Keith Calder) و جس وو کالدر (Jess Wu Calder) به عنوان تهیه‌کننده‌های این فیلم معرفی شدند.

حقوق ساخت این فیلم در اختیار کمپانی Good Universe قرار داشته اما پس از اینکه کمپانی لاینزگیت آن را خریداری کرد، حق ساخت این فیلم به توسعه‌دهنده بازی یعنی Campo Santo بازگشته است. فعلا نیز خبر جدیدی از توسعه این فیلم به گوش نمی‌رسد.

فیلم گیرز آف وار (Gears of War)

فیلم گیرز آف وار gears of war

از سال ۲۰۰۷ میلادی توسعه فیلمی سینمایی بر اساس مجموعه بازی‌های «گیرز آف وار» در جریان است اما همچنان خبری از آن روی پرده سینماها نیست و طرفداران اشتیاق بسیار زیادی برای آن دارند. اخیرا نیز شایعاتی در مورد علاقه نتفلیکس به خریداری حقوق ساخت فیلم یا سریالی بر اساس این بازی‌ها منتشر شده اما هنوز چیزی قطعی نشده است. با این حال، به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان قصد دارند تا این فیلم اثری بدون نقص باشد و در مارس سال ۲۰۲۲ میلادی نیز یکی از تهیه‌کنندگان نوید خبرهای تازه‌ای را داده بود.

فیلم شبح سوشیما (Ghost of Tsushima)

فیلم شبح سوشیما ghost of tsushima

سونی پیکچرز و پلی‌استیشن برای کارگردانی فیلم «شبح سوشیما» کارگردان فیلم جان ویک (John Wick) یعنی چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) را به خدمت گرفته‌اند. چاد استاهلسکی با کارگردانی فیلم «جان ویک» توانسته به شهرت قابل توجهی در ژانر اکشن دست پیدا کند و علاقه شدید او نسبت به این بازی، دلیل دیگری برای انتخاب او به عنوان کارگردان این اثر سینمایی به شمار می‌رود.

کمپانی پلی‌استیشن و سونی در سال‌های اخیر تمرکز زیادی روی توسعه فیلم و سریال بر اساس بازی‌ها قرار داده‌اند و اخیرا نیز فیلم سینمایی آنچارتد (Uncharted) را روی پرده سینماها اکران کرده‌اند. آن‌ها همچنین در حال توسعه سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) برای شبکه اچ‌بی‌او هستند.

فیلم پورتال (Portal)

فیلم پورتال portal

توسعه فیلم «پورتال» همچنان در جریان است و در ماه می سال گذشته میلادی، جی جی آبرامز (JJ Abrams) تایید کرد که توسعه این فیلم سینمایی در کمپانی برادران وارنر همچنان با قدرت ادامه دارد. جی جی آبرامز همچنین تایید کرده که آن‌ها فیلم‌نامه تکمیل شده فیلم را در اختیار دارند اما تاریخی برای شروع فیلمبرداری یا اکران فیلم تعیین نشده است.

فیلم سگ‌های خفته (Sleeping Dogs)

فیلم سگ‌های خفته sleeping dogs

در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام شد که اقتباسی سینمایی بر اساس بازی «سگ‌های خفته» یا «اسلیپینگ داگز» ساخته می‌شود و قرار است نقش اصلی آن را بازیگر فیلم جنگ ستارگان: روگ وان (Star Wars: Rogue One) یعنی دانی ین (Donnie Yen) بازی کند.

مدتی پیش استیو ین در مصاحبه‌ای گفته بود که توسعه این فیلم همچنان در جریان است و تهیه‌کنندگان فیلم به او اطمینان دادند که این فیلم ساخته خواهد شد و آن‌ها در حال مذاکره با چندین سرویس آنلاین بزرگ هستند.

فیلم بایوشاک (Bioshock)

فیلم بایوشاک bioshock

یکی از جدیدترین پروژه‌های در حال توسعه در این فهرست، اقتباسی سینمایی بر اساس بازی «بایوشاک» است. قبلا قرار بود فیلمی بر اساس این بازی‌ها ساخته شود اما پس از پنج سال توسعه، این پروژه در سال ۲۰۱۳ کنسل شد. حالا نتفلیکس با خبر ساخت این اثر سینمایی همه را شوکه کرد.

فیلم جک و داکستر (Jak and Daxter)

فیلم جک و داکستر jak and daxter

فیلم «جک و داکستر» نیز همانند فیلم «بایوشاک» از جمله پروژه‌هایی است که خبر توسعه آن‌ها در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شده است. پس از موفقیت فیلم «آنچارتد» روی پرده سینماها، کارگردان فیلم یعنی روبن فلیشر (Ruben Fleischer) اعلام کرد که او قرار است کارگردانی فیلم «جک و داکستر» را در دست داشته باشد.

سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها

جدای از آثار سینمایی که بر اساس بازی‌های ویدیویی در حال توسعه هستند، سریالی‌هایی نیز بر اساس بازی‌ها ساخته می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)

سریال the last of us

کمپانی ناتی داگ و اچ‌بی‌او در حال همکاری برای ساخت سریال «آخرین بازمانده از ما» هستند تا داستان جوئل و الی را برای بینندگان و طرفداران به نمایش بگذارند. این بازی‌ها مورد تحسین و برجسته قرار است تبدیل به سریالی برای شبکه اچ‌بی‌او شوند که نقش‌های اصلی آن را پدرو پاسکال (Pedro Pascal) و بلا رمزی (Bella Ramsey) بازی خواهند کرد. فیلمبرداری سریال به اتمام رسیده و احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی پخش خواهد شد.

فصل سوم سریال ویچر (The Witcher)

فصل سوم سریال the witcher

پخش فصل ابتدایی سریال «ویچر» روی سرویس آنلاین نتفلیکس با استقبال گسترده بینندگان روبه‌رو شد و تمدید آن برای فصل‌های بعدی اصلا جای تعجب نداشت. فصل سوم سریال قرار است ادامه ماجراجویی‌های گرالت با بازی هنری کویل (Henry Cavill) را بازگو کند.

داستان‌های زیادی از این جهان تماشایی و خارق‌العاده باقی مانده و مطمئنا این سریال تا چندین فصل دیگر نیز ادامه خواهد داشت. فیلمبرداری فصل سوم سریال در جریان است و احتمالا در سال ۲۰۲۳ میلادی از نتفلیکس پخش خواهد شد.

سریال اساسینز کرید (Assassin’s Creed)

سریال اساسینز کرید assassins creed

مجموعه بازی‌های «اساسینز کرید» بسیار برجسته هستند و طرفداران زیادی دارند. در سال ۲۰۱۶ میلادی اقتباسی سینمایی بر اساس آن با بازی مایکل فاسبندر (Michael Fassbender) ساخته شد. حالا نتفلیکس قرار است سریالی بر اساس آن تولید کند. قبلا اکانت نتفلیکس پرتغال، تیزری بسیار کوتاه منتشر کرده بود که ساخت سریال اساسینز کرید را تایید می‌کرد. این تیزر را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

سریال رزیدنت ایول (Resident Evil)

  • تاریخ پخش: ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۲ (جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۱)
سریال resident evil

قبلا مجموعه فیلم‌های بسیار خوبی بر اساس بازی‌های «رزیدنت ایول» ساخته شدند و حالا کمپانی نتفیلکس به دنبال آن است تا سریالی لایو اکشن بر اساس این مجموعه بازی بسازد. تولید این سریال تکمیل شده و قرار است در ماه ژوئیه سال جاری میلادی از این سرویس آنلاین پخش شود.

سریال اسپلینتر سل (Splinter Cell)

سریال اسپلینتر سل splinter cell

توسعه فیلمی سینمایی بر اساس بازی «اسپلینتر سل» برای سال‌ها است که با مشکل روبه‌رو شده و حالا نتفلیکس قصد دارد تا سریالی لایو اکشن بر اساس آن تولید کند. درک کولستاد (Derek Kolstad) که به عنوان نویسنده و خالق جان ویک شناخته می‌شود، قرار است مدیر اجرایی این سریال باشد.

فصل دوم سریال انیمیشنی آرکین (Arcane)

انیمیشن arcane

سریال انیمیشنی «آرکین» بر اساس بازی‌های League of Legends ساخته شده و در سال ۲۰۲۱ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شد. این اثر توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و توجه بینندگان و طرفداران زیادی را به خود جذب کند. به دنبال موفقیت فصل اول، توسعه فصل دوم آن کلید خورد و احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی پخش خواهد شد.

سریال ناکلز (Knuckles)

فیلم sonic the hedgehog 2

هنوز فیلم سونیک خارپشت ۲ (Sonic The Hedgehog 2) روی پرده سینماها اکران نشده بود که ساخت سومین فیلم آن تایید شد. علاوه بر آن، ساخت سریالی لایو اکشن بر اساس شخصیت ناکلز برای پخش از سرویس آنلاین پارامونت پلاس نیز کلید خورد. همانند فیلم سینمایی، صداپیشگی این شخصیت را در این سریال، ادریس البا (Idris Elba) در دست دارد.

سریال فال‌اوت (Fallout)

سریال fallout

سرویس آنلاین آمازون در حال توسعه سریال «فال‌اوت» است. این سریال لایو اکشن بر اساس بازی‌های پساآخرالزمانی کمپانی Bethesda خواهد بود و بنابر گزارش‌های قبلی، تولید آن قرار است از سال جاری میلادی شروع شود.

سریال خدای جنگ (God of War)

بازی god of war

مدیر کمپانی سونی چندی پیش اعلام کرده بود که آن‌ها در حال توسعه چندین سریال بر اساس بازی‌های ویدیویی هستند و یکی از آن‌ها نیز سریالی لایو اکشن بر اساس بازی‌های «خدای جنگ» یا «گاد آف وار» است. ساخت این سریال را سرویس آنلاین آمازون پرایم در دست خواهد داشت.

سریال هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn)

رز لزلی سریال horizon zero dawn

یکی دیگر از سریال‌های در حال توسعه، سریالی بر اساس بازی «هورایزن زیرو داون» است که توسط استودیو Guerilla Games توسعه داده شده بود. این بازی توانسته توجه افراد زیادی را به خود جذب کند و مطمئنا ساخت سریالی بر اساس آن توسط نتفلیکس جالب‌توجه خواهد بود.


در این مطلب به معرفی تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌های ویدیویی پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: gamesradar – dexerto

Moein MM2Batman Arkham knightJin sakaiDARKSIRENCorvomeysamb🤘Mohsenj74Espressoامیر حسینscorpiones.Lonesome guySquatlatexAlberto0ashil0o

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا
تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا
تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا
تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا
تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تمام فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌ها - گیمفا