آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟

آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟

نصیر فرزان
۱۷:۱۴ ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟

با توجه به شرایط موجود در بازار و مشکل کمبود قطعات، آیا عرضه مدل‌های ارتقاء یافته از کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس در حال حاضر منطقی است؟

شاید باور آن دشوار باشد اما حدود ۲ سال می‌شود که وارد نسل نهم بازی‌های ویدیویی شده‌ایم؛ نسلی که با عرضه‌ی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ شروع شد. کمبود قطعات و کاهش تولید این کنسول‌ها باعث شده است که این دستگاه‌ها بعضاً با قیمتی سرسام‌آور به فروش برسند. تاکنون، بسیاری از گیمرها موفق نشده‌اند کنسول نسل بعدی مورد علاقه خود را خریداری کنند؛ اما این مسائل باعث نشده‌اند که شایعه‌ عرضه‌ی مدل‌های جدیدی از کنسول‌های سونی و مایکروسافت دهان به دهان نچرخد.

اخیرآً TCL کنفرانسی برگزار کرد که در آن به احتمال عرضه‌ی کنسول‌های جدید و میان نسلی سونی و مایکروسافت با نام‌های PS5 Pro و Xbox Series X/S Pro در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ اشاره شد. به نظر می‌رسد که این کنسول‌ها قادر خواهند بود تا بازی‌های مختلف را با وضوح تصویر ۴K و نرخ فریم ۶۰ تا ۱۲۰ اجرا کنند. این قابلیت‌ها به لطف تکنولوژی گرافیکی جدید AMD به نام RDNA3 ممکن شده‌اند.

این اخبار در حال حاضر در حد یک شایعه هستند چرا که حیطه‌ کاری TCL Technology به عنوان منبع خبر، نمایشگرها و فناوری به کار رفته در آن‌ها است و نه قطعات مورد نیاز در ساخت کنسول؛ لذا نمی‌توان با اطمینان راجع به صحت این شایعات سخن گفت. اما از سوی دیگر، ممکن است TCL در حال ساخت نمایش‌گرهایی باشد که با کنسول‌های میان‌نسلی سونی و مایکروسافت سازگار باشند. در نتیجه، این‌که TCL از عرضه مدل‌های جدید پلی استیشن و ایکس باکس اطلاع داشته باشد، موضوع بعیدی به نظر نمی‌رسد. در این شرایط، فارغ از درستی یا نادرستی شایعات، سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که آیا در این نسل به PS5 Pro و Xbox Series X Pro نیازی داریم؟

آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟

تعجب‌آور نیست که این پرسش خود سوالات دیگری را ایجاد کند؛ سوالاتی که برای پاسخ دادن به آن‌ها باید وضعیت بازار در چند سال اخیر را مطالعه کنیم. همان‌طور که می‌دانید، PS4 Pro در سال ۲۰۱۶ و Xbox One X در سال ۲۰۱۷ عرضه شدند. این کنسول‌های ارتقاء یافته قادر بودند در اجرای بازی‌های مختلف در قیاس با مدل‌های اولیه، عملکرد بسیار بهتری را ارائه کنند؛ به خصوص کنسول ایکس باکس وان ایکس که مشکلات Xbox One در اجرای بازی‌های مولتی پلتفرم را تا حد زیادی برطرف کرد.

در آن زمان، یافتن و خرید پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان بسیار راحت بود و مقوله‌ی کمبود قطعات، عملاً وجود خارجی نداشت. از طرف دیگر، در آن زمان بازی‌های بین نسلی به صورت پراکنده عرضه شده و محدود به عناوین شوتر و ورزشی‌ای می‌شدند که به خاطر فروش بیشتر، بخش بزرگی از جامعه گیمینگ را هدف قرار می‌دادند. در آن سال‌ها، بازی‌های انحصاری بسیاری توسط سونی و مایکروسافت عرضه شده بود و اکثر توسعه‌دهنده‌ها، دریافته بودند که چگونه می‌توانند از حداکثر قدرت کنسول‌های نسل هشتم استفاده کنند؛ در نتیجه معرفی کنسول‌های پیشرفته‌تر به معنای بهبود تجربه‌ی گیمینگ بازیکنان و تولید عناوین جذاب‌تر بود.

آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟

مسائلی که در بازار کنونی با آن‌ها مواجه هستیم، تا حد زیادی با چالش‌های موجود در نسل گذشته تفاوت دارند. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که کنسول‌های تولیدی توسط سونی و مایکروسافت جواب‌گوی تقاضای زیاد مشتریان نیستند. سونی اخیراً اقدام به تولید مدل جدیدی از پلی استیشن ۵ کرد تا مشکل محدودیت‌ تامین کنسول‌های مورد نیاز بازیکنان را کاهش دهد‌.

موضوع دیگر این است که احتمالاً، معضل کمبود قطعات در ماه‌های آینده برطرف نخواهد شد. در نتیجه، از نقطه نظر اقتصادی، صرف بودجه زیاد برای ساخت و ایجاد یک خط تولید جدید با قطعاتی تازه، منطقی به نظر نمی‌رسد. در این شرایط، پیدا کردن راه حل برای مشکل کمبود قطعات و تولید هرچه بیشتر کنسول‌هایی با سخت‌افزاری که میلیون‌ها نفر اقدام به خریداری آن‌ها کرده‌اند، تصمیمی به مراتب منطقی‌تر است.

این موضوع احتمالاً بیشتر در مورد شرکت سونی صدق می‌کند چرا که مایکروسافت نسل نهم را با دو نوع کنسول سری ایکس و اس شروع کرد. کسانی که قصد دارند یک تجربه گیمینگ عالی داشته باشند، می‌توانند اقدام به خرید ایکس باکس سری ایکس با قدرت محاسباتی دوازده ترافلاپس کنند. اگر مایکروسافت در این شرایط ایکس باکس جدیدی با قدرت بیشتر را معرفی کند، خرید کنسول Xbox Series X توسط میلیون‌ها نفر عملاً زیر سوال خواهد رفت.

آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟

بخش دیگری از این مقوله، به بازی‌هایی که تا کنون در این نسل عرضه شده‌اند مربوط می‌شود. پاندمی کووید ۱۹، جامعه‌ی گیمینگ را تا حد زیادی متاثر کرد و ما تاکنون، تاثیرات بد این ویروس را بر صنعت بازی‌های ویدیویی پشت سر نگذاشته‌ایم. انتشار بازی‌های بسیاری به تعویق افتاده است و روحیه‌ی توسعه‌دهندگان در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دارد. شاید وضعیت فعلی مایکروسافت به لطف موفقیت‌های Xbox Game Pass خوب باشد اما فقدان بازی‌های نسل بعدی، موضوعی است که باعث سیل انتقادات بسیاری از این شرکت شده است.

مایکروسافت در این نسل تا کنون عناوین Medium و Microsoft Flight Simulator را تحت قرارداد و همکاری با استودیوهای سوم شخص عرضه نموده است که هر دو بازی‌های بسیار خوبی هستند. با این‌حال، راجع به تاریخ عرضه Senua’s Saga: Hellblade 2 و S.T.A.L.K.E.R 2 هنوز اطلاعاتی در دست نیست. این در حالیست که پلی استیشن، اندکی در این زمینه بهتر عمل کرده و با انتشار بازی‌های جذابی نظیر Ratchet and Clank: Rift Apart و Horizon Forbidden West، در عمل ثابت کرده است که برای نسل نهم ایده‌های خوبی در سر دارد.

آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟

با همه‌ی این اوصاف، موضوعی که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، این است که هنوز از تمام ظرفیت و توان کنسول‌های نسل نهم استفاده نشده. بسیاری از بازی‌های سوم شخص، کماکان برای نسل هشتم نیز عرضه می‌شوند. با توجه به این‌که کنسول‌های میان نسلی سونی و مایکروسافت قرار است بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K اجرا کنند، معرفی و عرضه آن‌ها در شرایط فعلی چندان منطقی نیست، چرا که کنسول‌های فعلی نیز قادر به اجرای بازی‌های مختلف با این کیفیت هستند.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره شود، نحوه استفاده از به‌روزرسانی‌های جدید در کنسول‌های میان نسلی قبلی است‌. پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان پرو نسبت به انواع پایه، به مراتب قدرتمند‌تر بودند اما آپدیت‌های نرم‌افزاری بر اساس قدرت مدل‌های پایه ارائه می‌شدند؛ در واقع اگر یک بازی روی PS4 اجرا نمی‌شد، امکان تجربه آن روی PS4 Pro حتی با وجود قدرت بیشتر آن نیز وجود نداشت و این خود پرداخت پول بیشتر توسط گیمر برای خرید مدل‌های میان‌نسلی را زیر سوال می‌برد. اگر قرار باشد که پلی استیشن ۵ پرو و ایکس باکس جدید نیز به همین شکل استفاده شوند، بازیکنان کمی به خرید آن‌ها اقدام خواهند نمود چرا که ارتقاء نه چندان زیاد کیفیت بصری تصاویر، نمی‌تواند خرید یک کنسول با قیمتی به مراتب بیشتر نسبت به مدل‌های پایه را توجیه نماید.

در پایان، سوالی را که در ابتدای مقاله مطرح نمودیم، دوباره یادآوری می‌کنیم: آیا ما در حال حاضر به PS5 Pro و Xbox Series جدید نیاز داریم؟ خیر. آیا در سال‌های آتی نیاز به کنسول‌های میان نسلی دیده می‌شود؟ پاسخ به این سوال دشوار است؛ زیرا در حال حاضر مشخص نیست که مشکل کمبود قطعات تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. از طرف دیگر، راجع به قدرت واقعی کنسول‌های نسل نهم نیز اطلاعات زیادی در دست نیست. با مشخص شدن این موضوع، پاسخ به سوالی که در ابتدا مطرح نمودیم به مراتب آسان‌تر خواهد شد. با تمام این اوصاف، شایعه‌ی عرضه‌ی کنسول‌های ارتقاء یافته‌ی سونی و مایکروسافت که از کنفرانس TCL شروع شد، قرار نیست به فراموشی سپرده شود و فارغ از این‌که این موضوع حقیقت دارد یا خیر، بحث در این مورد کماکان ادامه خواهد داشت. در حال حاضر، با توجه به دلایلی که در این مقاله ذکر شد، می‌توان با اطمینان گفت که عرضه کنسول‌های میان نسلی در آینده‌ای نزدیک توجیه منطقی ندارد.

منبع: Gamingbolt

Moein MM2Arcix™ツ`علیHaj_HosseinDARKSIRENJin sakaiVisible 6-tigh manگیمری عادیSoltanimeysambامینامیر حسینAlbertParhamLeon S. KennedyM.MTSquatlatexah1372سروش یاکوزاMmfbmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • هنوز از تمام ظرفیت و توان کنسول‌های نسل نهم استفاده نشده

    Moein MM2Arcix™ツ`Haj_HosseinDARKSIRENانسانگیمری عادیSoltaniمحمدهمسایه ( فن بوی = پنچری )Tlou part 2 game of the centurymore
  • Yusef1367 گفت:

    اومدن که صدرصد میاد نسخه پرو..همین الانشم ۴k ۶۰ فریم بزور میاد .احتماله بخاطر بازیgta نسخه پرو تو ۲۰۲۴ میاد .

    Moein MM2Arcix™ツ`HerfeiyDARKSIRENانسانPS6.2027john117گیمری عادیMmfbmohammad reza gamermore
  • Mãhdīær گفت:

    اگر یه بازی بیاد مثل لست ۲ اوایل نسل که مثل ps4 از تمام قدرت کنسول استفاده کرد بیاد و از تمام قدرت Ps5 v xsx استفاده کنه میتونیم بگیم برای ادامه نسل میشه یه کنسول جدید تر داد
    گرچه هیچوقت نیازی نمیشه چون کنسول های پایه هیچوقت اجازه استفاده از پتانسیل کنسول های پرو رو نخواهند داد به سازنده ها،قضیه ای که تو گاد اف وار،لست اف اس ۲، رد دد۲ ، فورزا و خیلی بازی های دیگه رخ داد.
    اگر حساب میکردیم نسل ۸ فقط کنسول های پرو بودند نسل ۸ به این زودی به پایان نمیرسید و هنوز هم تو نسل ۸ بودیم اما مشکل اساسی و اصلی کنسول های پایه است

    Moein MM2Arcix™ツ`MR.BADGUYthe one above allHerfeiyHaj_HosseinDARKSIRENانسانjohn117گیمری عادیmore
  • بنظر من باعث از بین رفتن حس لذت کنسول نسل نو ، کنسول های میان نسلی هستند . به طوری که به جزء قابلیت ssd ری ترسینگ و دوال سنس تنها تفاوت ظاهری ps5 با ps4pro ارتقاع از ۳۰ فریم به ۶۰ فریم در حالت ۴k هست البته با توجه به قدرت xbox one x این موضوع برای کنسول نسل نهمی xbox بدتر است . هرچند بسیاری از بازی های ps5 حالت ری ترسینگ ۴k را در ۳۰ فریم اجرا می کنند و این یعنی بدتر ‌ از نظر ضریب ارتقای نسل ۸ به ۹ پایین تر از سایر ارتقا های دیگه هست . بهترین ارتقا ها به ترتیب :
    نسل ۴ به ۵
    نسل ۶ به ۷
    نسل ۵ به ۶
    نسل ۷ به ۸

    Moein MM2Haj_Hosseinگیمری عادیهمسایه ( فن بوی = پنچری )Tlou part 2 game of the centuryکاکاسنگی
  • Mmfb گفت:

    به هیچ عنوان ساخت کنسول های میان نسلی به صرفه نیست و به نظر من تا سال ۲۰۲۵ ما همچین جیزی نداریم و نسل نهم تا سال ۲۰۳۰ ادامه داره یا شاید بیشتر

    Moein MM2Arcix™ツ`Tlou part 2 game of the centurySquatlatex.
  • MIRAS گفت:

    نظر من حالا حالا نیست
    حداقل تا ۲۰۲۵

    Moein MM2Arcix™ツ`Amir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryMmfbSquatlatex.
  • MrHill93 گفت:

    هنو هیچی حقیقتا ندیدیم از شرکتا که بخان از تمام ظرفیت های هر دو کنسول بهره ببرن
    ( درسته هورایزون و دیمن سولز و رتچت اند کلنک فوق العادن ) حالا حالا ها خیلی مونده بخان کنسول میان نسلی بدن
    مگه اینکه تو تولید کنسولای فعلی ب خاطر کمبود قطعات بمونن و بخان قطعات شو عوض کنن و به عنوان کنسول میان نسلی بفروشن وگرنه تا ۲۰۲۶ ۲۰۲۷ خبری نمیشه
    عملا ی بازی تمام نسل ۹ ایی ک بتونه از تمام قدرت هر دوکنسول استفاده کنه ندیدیم ۹۰ درصد باریا میان نسلی بودن

    Moein MM2Arcix™ツ`MR.BADGUYگیمری عادیTlou part 2 game of the centurySquatlatex
  • . گفت:

    والا من که میگم نیازی نیست دو سال از نسل نهم گذشته و همچنان ما گیمر ها نتوانستیم بازی ببینیم که حداکثر توان پلی استیشن ۵ یا اکس باکس سری اکس را به نمایش بگذارد پس چه نیازی به کنسول قوی تر هست ؟؟

    Moein MM2Arcix™ツ`DARKSIRENBahramsonyگیمری عادیTlou part 2 game of the century.Squatlatex🤘Mohsenj74کاکاسنگی
  • شیخ گفت:

    نیاز بودنش که صد در صد نیازه
    همین الانش هی دائم باید داخل گیما بین گزینه ی Quality با ۳۰fps و performance با ۶۰fps یکی رو انتخاب کرد که بعضیاشونم شامل مود سوم RT هم میشن
    یه کنسولی بیاد که با کیفیت مود کوالیتی ۶۰fps همراه با RT بده اون تازه میشه نسل ۹

    Moein MM2Arcix™ツ`the one above allDARKSIRENانسان
  • شرکت ها فعلا این بچه ای که زاییدن رو‌ بزرگ کنن، دومی پیشکش

    Moein MM2Arcix™ツ`Ali slhMmfbBahramsonyگیمری عادی.
  • بله نیازه کنسول های کنونی در اجرای ۶۰ فریم ۴ کی ری تری سینگ ناتوانند تو کنسول بعدی این مورد همزمان میشه و احتمالا استاندارد ۸k و ۶۰ فریم هم میاد روکنسول ها بدون ری تریسینگ

    Moein MM2Arcix™ツ`انسانGhost of spartaگیمری عادی
    • داش تلویزیون ۸ کی تو گیر بیار اونم تو ایران عین این میمونه بری ویدیوی مقایسه رزولوشن ۴ کی و ۱۰۸۰ رو روی کیفیت ۴۸۰ ویدیو ببینی😐🗿🗿🤣

      Moein MM2Arcix™ツ`Mmfb
    • Rtx 3090 ti هم نمیتونه یه بازی بزرگ رو ۴k و شصت فریم در کنار ری تریسینگ بده بدون تکنولوژی هایی مثل fsr یا dlss بعد شما انتظار داری یه کنسول ۵۰۰ دلاری این کار رو بکنه ؟ دنیای گرافیک و جزییات محیط محدودیت نداره مطمئنا با ورود کنسول میان نسلی هم میشه بازی ای ساخت که اونا هم کم بیارن کاربرد کنسول میان نسلی صرفاً بازار گرمی و داغ کردن رقابت بین سخت افزار کنسولاس وگرنه کسایی مثل من که ۲۰۱۳ پلی استیشن ۴ خریدن تا انتهای نسل ۸ از تمام بازیا لذت بردن

      Moein MM2the one above allAli slhانسان
  • Mmfb گفت:

    ببخشید بابت اسپم:شایعه :تاریخ عرضه استارفیلد میگن لو رفته. یک یوتیوبر یک ایستراگ جالب پیدا کرده، شماره ثبت سفینه داخل تریلر SV 821 393 بوده ۸۲۱۳۹۳ در واقع شماره ثبت اختراعه هواپیمای برادران رایت هست. این پتنت در تاریخ ۲۲ می ۱۹۰۶ ثبت شده ولی برادران رایت در تاریخ ۲۳ مارچ ۱۹۰۳ اونو ارسال کرده بودن. ۲۳ مارچ ۲۰۲۳ مصادف با ۱۲۰ سالگی این رویداد هستش و خیلی ها گمان میکنن ۲۳ مارچ تاریخ عرضه استارفیلده ولی این فقط یک شایعه هس و نه تایید شده نه تکذیب

    Moein MM2Arcix™ツ`Agha Pouria.
  • دایی گفت:

    من نمیدونم یه بازی مثلا با گرافیک رد دد یا لست ۲ برای ps4 به راحتی میاد ولی ی بازی مثل فاینال فانتزی و ارکام نایتز ادعا میکنه ps4 قدرت کافی رو نداره!

    Moein MM2گیمری عادیSnake and kratos❤️
  • Herfeiy گفت:

    بزار جواب این سوالو من بدم.قطعا که کنسول های میان نسلی حتما عرضه میشن و کی عرضه میشن اونش مهم نیست احتمالا ۲۰۲۵ یا۲۰۲۴ به بالا. مسئله اینجاست که کنسول های میان نسلی فقط واسه ارتقا فریم هست در بالاترین حالت رزولیشن مثلا کنسول ps4 باز های با کیفیت بالا فقط توان اجرای رزولیشن فول اچ دی ۳۰ فریم رو داشت (اکثر بازی های انحصاری و …) و بازی های معمولی تر و ایندی توان ۶۰ فریم رو داشتن. ولی کنسول نسخه پرو همون بافت و کیفیت با قدرت اجرای ۶۰فریم نهایتا با رزولیشن ۲k رو‌داشت. و این نسل هم دقیقا داره همین اتفاق داره میفته بازی هایی که دارن از نسل قبل دارن پورت میشن واسه نسل نهم همه ۴k با نرخ ۶۰ فریم هستند و ۲k با نرخ ۱۲۰فریم. و بازی های جدید و با قدرت نسل نهم قطعا ۴k با نرخ ۳۰ و ۲k یا۱۰۸۰ با نرخ۶۰ فریم هستن و اگه بازی ها قدرت گرافیکی کمتری داشته باشن نرخ بالاتر هست و سوال اینجاست آیا واقعا تولید کنسول میان نسلی نیاز هست یا نه که به نظر من قطعا نیاز هست چون این نسل تجربه بازی ها از نظر شخصی زیر ۶۰ فریم واقعا غیر قابل قبوله و اگه کسایی که قدرت خرید یا نیازی به خرید نمیبینن بازها رو رو حالت ۱۰۸۰ ۶۰ فریم تنظیم کنن و تجربه کنن تا رزولیشن بالاتر و احتمالا نسخه های پرو با قدرت توان ۱۵ ترافلاپس عرضه میشن . سونی هم نسخه ps5 که ۱۰/۲ ترافلاپس هست نسبت ۱۲ ترا فلاپس سری ایکس نیازی ندیده و هوشمندانه هم بوده از نظر من.. چون هر دو کنسول توان بالایی دارن و اگه یک بازی با کیفیت تمام عیار نسل نهمی روی هر دو اجرا بشه آخر توان اجرا با رزولیشن ۴k با نرخ ۳۰ فریم رو دارن و بیشتر از این توان کشش رو ندارن و البته ریترسینگ رو باید در نظر بگیریم در این نسل جدید . و فقط دلیل عرضه نسخه پرو همین هست با رزولیشن ۴k با نرخ۶۰ یا ۱۲۰ فریم. بعضی ها نسخه پرو رو با دلیل عرضه کیفیت بالاتر گرافیک بازی اشتباه میگیرن

    Arcix™ツ`Herfeiy
  • بزارن هنوز کامل تو نسل ۹ بریم بعد به این فکر بیفتن😐😐😐

    Moein MM2Arcix™ツ`
  • خیر . کنسول های فعلی کاملا جوابگو هستند و مردم از پرسه زدن بازار جهت خریدن میان نسلی ها جدا خودداری فرمایند .

    Moein MM2Arcix™ツ`Herfeiy
  • Playstation 5 گفت:

    بابت اسپم معذرت میخوام برای خرید اکانت ظرفیتی ایکس باکس کدوم سایت خوبه

  • Jimmy گفت:

    کلا در یک جمله
    هیچی نمی تونیم بگیم
    چندتا دلیل داره که توی متن هم گفته شده بود
    – هنوز کنسولا قدرت واقعی خودشونو نشون ندادن
    – کمبود قطعات هست هنوز
    – خیلی ها هنوز به دلایل مختلف وارد نسل ۹ نشدن که کمبود قطعات و در نتیجه کاهش کنسولا یکی از دلایلشه
    – قیمت بالای کنسولا برای خود سونی و خود مردم ، چون قطعاتشون خیلی گرون تر از نسل قبل هستن
    – با همین کمبود قطعات و گرونی ها ، اصلا نمی صرفه یه کنسول جدید تر بزنن ، الان کنسولی مثل ایکس باکس سری ایکس رو کاغذ خیلی قویه و حالا کاری ندارم قدرت هیچ کنسولی فعلا خودشو نشون نداده ولی دیگه چقدر می خوان با این اوضاع کنسولو قوی تر کنن ، ایکس باکس سری ایکس رو کاغذ خیلی قویه ، خیلی
    اصلا نمی صرفه ، بیان یه مدل دیگه بزنن ، اون موقع اصلا یه سردرگمی ایجاد میشه ، مردم میگن این کنسولش که خیلی قوی بود پس چرا دوباره کنسول زده و کنسول خودشو زیر سوال برده ، در کنار این سری اس ، اونکه این همه داره فروش می‌ره زیر سوال می‌ره ، اصلا خود فیل اسپنسر گفته این کنسول فروشش بالاتر از. سری ایکس میشه ، چون کلا الان اقتصاد جهانی خوب نیست ، فروش زیادش هم باعث میشه که با بدبختی هم که شده براش بازی پورت کنن
    ما که بازم نمی دونیم این کارو می کنن یا نه ولی احتمال اینکه نکنن بیشتره و عقلانی تره

  • چه دوست داشته باشیم چه نه ، اومدنشون اجتناب ناپذیره چون همین حالا هم کنسولها به وعده تبلیغاتی خودشون که ۴k/60 بود عمل نکردن در اکثر سناریوها (یا حالت پرفورمنسه که ۱۴۴۰p/1800p رو با ۶۰ فریم میده ، یا حالت کوالیتی که ۴k رو ۳۰ فریم میده … یعنی عملا ۴K/60 ما ندیدیم به اون صورت ، حالا بخاطر بهینه نبودن و کم کاری توسعه دهنده ها باشه یا هرچیز دیگه)

    • در ثانی ، اختلاف قدرت بین کارت گرافیک ها همین الان و با سری ۳۰ انویدیا به اندازه کافی زیاد هست ، تا چندماه دیگه که سری ۴۰ و گرافیک های جدید AMD بیان که دیگه اختلافشون بیش از حدِ منطقی میشه (و این رو در نظر داشته باشید که دوسال یکبار این پیشرفت در زمینه قدرت گرافیکی رو شاهد خواهیم بود ، سال ۲۰۲۴ . ۲۰۲۶ … گرافیک های جدید عرضه خواهند شد … رم DDR5 هم که بماند)
      در نتیجه بنظرم کنسول میان نسلی قطعیه و فقط مسئله زمانه ، که با توجه به کمبود قطعات و فروش کم کنسولها زیاد منطقی نیست زود اومدنشون

  • King sleep گفت:

    واقعا متنفرم از همه کنسول های بازی شاید کسی که نخریده الان نگاه میکنه میگه خله ولی واقعا من خودم از بس دویدم دونبال کنسول از این بپرس از فلانی از فروشندش سایت که کدوم خوبه آخرم که خریدم اصلان ازش لذت نبوردم چون خیلی دنبالش بودم دیگه اون لذتو برام نداشت حیف بی پولی . . . .

  • King sleep گفت:

    بخام خلاصه کنم کنسول قوی هس
    کنسول خوب هس
    دسته خوش دست هس
    ولی بودجه میس

    Moein MM2
  • King sleep گفت:

    بر فرض مثال که بیاد تو ایران فقط پولدارا میخرن واسه بچه هاشون ماهم مثل همیشه با ps4 یا xbox های نسل ۸ خوشیم و میریم فقط تو گوگل سرچ میکنیم
    گیم پلی بازی فلان فلان با ps5proیاxboxقوی و تو کف گرافیک و خوش دستی دسته هاش و رنگو بویی که داره میمونیم
    و این است زندگی گیمر های خسته🚬. . .

    Moein MM2
  • AAGZH گفت:

    بنظرم عرضه نشخه اسلیم خیلی میتونه منطقی تر باشه
    هم اینکه بهینگی رو بالاتر ببره ، ایرادات فنی رو درست کنه ، و هم اینکه قیمت رو پایین تر بیاره

    Moein MM2the one above all
  • AAGZH گفت:

    بنظرم عرضه نشخه اسلیم خیلی میتونه منطقی تر باشه
    هم اینکه بهینگی رو بالاتر ببره ،
    ایرادات فنی دسته و کنسول رو درست کنه ،
    و هم اینکه قیمت رو پایین تر بیاره . همونطوری که قیمت عرضه ps4 slim از ps4 fat کمتر بود .
    حافظه اس اس‌ دی رو هم بیشتر بکنه . اونم باز مثل قضیه ای که پلی فور فت ۵۰۰ گیگ فقط داشت ولی تو اسلیم نسخه یه ترابایت هم قابل خرید شد .

    AAGZH
آیا به پلی استیشن ۵ پرو و کنسول پیشرفته‌تر ایکس باکس نیاز است؟