هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا
هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا
هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا
هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا

هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم

مهدی رضایی
۱۷:۴۰ ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا

سری بازی‌های FIFA بدون شک محبوب‌ترین فرنچایز ورزشی هستند و هر ساله توقعات زیادی از نسخه جدید آن داریم. اما انتظاراتمان از FIFA 23 در این باره چیست؟

بازی FIFA 22 اولین عنوانی بود که از همان زمان عرضه بر پایه نسل نهم ساخته شده بود. نسخه‌ی نسل نهمی این عنوان تفاوت‌های زیادی با نسخه نسل هشتمی آن داشت و اگر هر دو نسخه را بازی می‌کردید؛ متوجه تفاوت‌های زیاد آن‌ها می‌شدید؛ با این حال نسخه نسل نهمی آن نیز بدون ایراد نبود و بازیکنان اعتراضاتی نسبت به آن داشتند. به عنوان یکی از طرفدارهای همیشگی این سری، علاوه بر بهبود مشکلات این بازی، انتظار اضافاتی به آن را نیز در بازی FIFA 23 دارم. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

از یکی از مهم‌ترین مشکلات نسخه‌ی قبل بازی شروع می‌کنیم: AI Defending. ابتدا باید با مفهوم این عبارت آشنا شویم. AI Defending به معنای دفاع یاران هوش مصنوعی خودی است در زمانی که حریف توپ را در دست دارد. این مورد در فیفا ۲۲ چیزی نزدیک به فاجعه است! بسیاری اوقات پیش می‌آید که حریفتان در نزدیکی بازیکن هوش مصنوعی تیم شماست و او حتی زحمت یک پاگذاشتن ساده یا تنه‌ را به خود نمی‌دهد و به راحتی اجازه‌ی عبور به حریفش می‌دهد.

AI Defending در فیفا ۲۱ نیز بسیار مورد اعتراض طرفداران بود و دلیل آن کاملا برعکس آن در فیفا ۲۲ بود. در فیفا ۲۱، دفاع هوش مصنوعی OP بود و کمی غیرطبیعی جلوه می‌کرد. کافی بود دسته را رها کنید تا شانس توپ‌گیری زیادی توسط بازیکنان هوش مصنوعی خود داشته باشید. FIFA 23 باید در مبحث AI Defending چیزی بین این دو بازی باشد. نه به شوری فیفا ۲۱ و نه به بی‌نمکی فیفا ۲۲! حتی اگر هوش مصنوعی دفاع چیزی در حد فیفا ۲۲ باشد و فقط بازیکنان زحمت دفاع کردن در موقعیت‌های بسیار واضح و چسبیده به بازیکن حریف را به خود بدهند، باز هم راضی هستیم.

بازی fifa 23

مسئله‌ی مورد اعتراض بعدی طرفداران، بخش بسیار ضعیف تیم‌های ملی این سری بازی است. تیم‌های ملی در بازی‌های فیفا بسیار کم‌تعداد هستند و همان تعداد کم نیز بعضا لایسنس نشده‌اند؛ مانند تیم ملی برزیل که از اسامی عجیب و غریبی تشکیل شده است. امیدواریم بازی FIFA 23 که تقریبا همزمان با جام جهانی عرضه می‌شود، از یک Mode جام جهانی نیز برخوردار باشد و وضعیت تیم‌های ملی و تورنومنت‌های آن بهبود اساسی پیدا کنند.

در نسخه‌ی قبلی شاهد گسترده شدن قسمت جام جهانی زنان در بازی بودیم و علاوه بر نزدیک شدن نحوه‌ی برگزاری تورنومنت جام جهانی زنان به واقعیت، تیم‌های ملی بیشتری هم در این قسمت به بازی اضافه شدند. کاری که باید FIFA 23 برای بخش زنان بازی انجام دهد، اضافه کردن تیم‌های ملی بیشتر و از مهم‌تر از آن اضافه کردن تیم‌های باشگاهی زنان به بازی است. البته در تریلر اولیه‌ی بازی نشانه‌هایی از تیم‌های باشگاهی بانوان دیده می‌شد؛ اما هنوز چیزی رسما تایید نشده است.

عنوان fifa 23

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های بازی فیفا، بخش Online Friendlies است. این بخش از سرورهای خوبی برخوردار بوده و به راحتی می‌توانید با دوستانتان حتی به صورت کراس پلتفرم (فقط در نسل نهم) بازی کنید. اما این قسمت هنوز جای پیشرفت دارد. متاسفانه بازی فیفا امکاناتی برای ایجاد یک تورنومنت آنلاین برای بازی با دوستانتان ندارد و تنها می‌توانید با آن‌ها دوستانه بازی کنید یا اگر خواهان تورنومنت هستید، باید آن را دستی برگزار کنید که برای چنین عنوانی در سال ۲۰۲۲ تاریخ مصرف گذشته است. امیدواریم EA به این قسمت هم فکر کند و امکان برگزاری تورنومنت به صورت آنلاین را در خود داشته باشد.

حالت Volta Football یا همان فوتبال خیابانی خودمان، هنوز حالت‌های محدودی برای بازی دارد و از مشکلاتی هم رنج می‌برد. سرورهای بخش چندنفره‌ی این قسمت واقعا ضعیف است! ممکن است تا نیم ساعت هم منتظر جمع شدن بازیکنان آنلاین در تیمتان باشید و در اخر هم بازی تشکیل نشود یا کافی است کیفیت اینترنت فقط یکی از بازیکنان کمی ضعیف باشد تا بازی به کل لغو شود. در واقع تنها بخش‌های مفید این قسمت در نسخه‌ی قبل قسمت Arcade Mode و Squad Battle بود و قسمت DIvisions، عملا بلااستفاده شده بود.

فیفا 23

همچنین Volta به یک حالت Ultimate Team برای جدی گرفته‌شدن نیاز دارد. فرض کنید تیم خود را داشته باشید و بتوانید مانند بخش Ultimate Team بازی اصلی، بازیکنان بزرگ را به تیم خود بیاورید و با دیگر بازیکنان آنلاین سرتاسر جهان رقابت کنید. همچنین قدرت‌های ویژه‌ی بازیکنان در این قسمت کاربرد کمتر از حد انتظاری در نسخه‌ی قبل داشت و امیدواریم در نسخه‌ی جدید، این قسمت هم بهبودهایی به خود ببیند.

به سراغ مهم‌ترین بخش بازی، Ultimate Team می‌رویم. همان‌طور که می‌دانید این قسمت پول‌سازترین و سرگرم‌کننده‌ترین بخش بازی‌های فیفا است و این مورد در FIFA 23 هم مستثنی نیست. اما انتظار چه بهبودهایی در این بخش داریم؟ از نظر تنوع و تعداد بخش‌ها، این قسمت واقعا کامل است و کمبودی ندارد؛ اما نیازمند اصلاحاتی است. مهم‌ترین مورد آن است که Placement بازیکنان در Division های مختلف در ابتدای هر فصل، کمی دقیق‌تر یا بهتر است بگویم منصفانه‌تر باشد. چرا وقتی شما فصل قبل را در Division پنجم تمام کرده‌اید، ناگهان در فصل جدید به Division هفتم یا هشتم تنزل پیدا کنید؟! آیا بهتر نیست مثل عنوان Overwatch هر فصل را با ده بازی آزمایشی آغاز کنید و بعد شروع به رقابت در یک Division خاص کنید؟ این تنزل بر چه ملاکی است؟

بسیاری معتقدند این تنزل به دلیل آن است که گیمرها نسبت به خرید پک‌ها بیشتر ترغیب شوند و با بدست آوردن بازیکنان قدرتمند سریعا به Division اصلی خود بازگردند؛ این کار واقعا سیاست کثیفی است و امیدواریم در FIFA 23 شاهد این‌گونه حرکات از سوی EA نباشیم تا Ultimate Team زهرمارمان نشود! همچنین امیدواریم EA نسبت به Overall بازیکنان و متا بودن بعضی کارت‌ها بهبودهایی اعمال کند. واقعا برای بعضی بازیکنان آن عدد قدرت کاملا تزئیتی است و هیچ ربطی به عملکرد بازیکن در زمین ندارد! واضح‌ترین مثال آن هم Weghorst در سال قبل است که قدرتمندترین کارت او با Overall 91 اصلا بازیکن خوبی نبود و به راحتی توسط دو دفاع گلد خوب مهار می‌شد! بعضی بازیکنان نیز به طرز عجیبی بی‌عیب و نقص هستند و تقریبا مهارشان غیرممکن است.

fifa 23

همچنین گفته می‌شود سیستم Chemistery در بازی FIFA 23 متحول شده است و دیگر بازیکنان همه‌ی لیگ‌ها و ملیت‌ها می‌توانند با قواعد خاصی به یکدیگر لینک شوند و همچنین یک سیستم رتبه‌بندی ستاره‌ای به قسمت کمیستری اضافه می‌شود و به جای ۱ تا ۱۰۰، Chemistery تیم شما بین ۱ تا ۳ ستاره خواهد بود. چنین سیستمی می‌تواند محدودیت‌ها را در تیم‌سازی از بین ببرد و تغییر بسیار جذابی است. خوشبختانه این مورد تغییر مثبتی است و دیگر دیواری بین شما و بازیکنان محبوبتان برای خرید نخواهد بود.

آخرین موردی که تقاضای بهبود آن را داریم باگ‌های ریز و درشتی است که در بازی اثر می‌گذارند. از این دسته باگ‌ها می‌توان به باگ‌های مربوط به کنترلر اشاره کرد! برای مثال اگر شارژ باطری شما حین بازی تمام شود و مجددا دسته را وصل کنید، ممکن است تنظیمات مورد نظر شما اصلا لود نشود و فقط بتوانید با حالت کلاسیک بازی کنید! یا در بازی دو نفره به صورت Local تنظیم هر دو کنترلر با یک پروفایل به جز در منوی اصلی بازی ممکن نیست و حین بازی نمی‌توان تنظیمات دسته‌ی دوم را تغییر داد! امیدواریم این باگ‌های عذاب آور را در FIFA 23 نبینیم.

اما با همه‌ی این مشکلات، سری FIFA کامل‌ترین فرنچایز فوتبالی است؛ پس بدون شک نقاط قوت زیادی هم دارد. تکنولوژی نسل نهمی Hyper motion روح جدیدی به بازی بخشیده است و امیدواریم این تکنولوژی در نسخه‌ی جدید بازی پیشرفت هم بکند تا شاهد هرچه واقعی‌تر شدن حرکات بازیکنان باشیم. همچنین بخش‌هایی نیز در بازی وجود دارد که امیدواریم EA با تغییرات بیهوده آن را خراب نکند. برای مثال بخش Pro Clubs در FIFA 22 متحول شد و اگر دقیقا به همین صورت در FIFA 23 پیاده شود و فقط کمی امکانات تمرینی بیشتر به آن اضافه شود، هیچ مشکلی ندارد.

همچنین بخش Career Mode در نسخه‌ی قبل تغییرات خوبی به خود دید و نیازمند تحول خاصی نیست. طراحی Kit و لوگو بعد از درخواست‌های زیاد طرفداران به بازی اضافه شد و شما می‌توانستید باشگاه ساخت خود را ارائه کنید و این مورد فوق‌العاده بود. تنها اصلاحات مورد نیاز در این قسمت این است که باید کنفرانس‌های مطبوعاتی بیشتر به واقعیت نزدیک شوند و انتقال قرضی بازیکنان آسان‌تر شود. Career Mode و Pro Clubs کم‌ایرادترین بخش‌های بازی است و اگر EA طمع خاصی به این بخش‌ها نورزد، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

Moein MM2GidoraپوکرفیسDARKSIRENهالک ایرانیVisible 6-tigh manParhammeysambmariodamhazerPorfosor.امیر حسین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا
هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا
هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا
هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا
هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه از FIFA 23 انتظار داریم - گیمفا