نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا

نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick

علی محمدپناه
۲۳:۵۸ ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
فیلم top gun maverick

نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick منتشر شدند و منتقدان به ستایش این فیلم جدید با بازی تام کروز پرداختند.

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) دنباله‌ای برای فیلم اکشن و هیجانی «تاپ گان» محصول سال ۱۹۸۶ میلادی است. فیلم «تاپ گان: ماوریک» که حدود ۳۶ سال پس از فیلم اول روی پرده سینماها اکران می‌شود، توانسته تا تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات درخشانی بدست بیاورد.

در این فیلم،‌ تام کروز (Tom Cruise) بار دیگر نقش اصلی را بازی می‌کند و در کنار او نیز چندین بازیگر برجسته همچون مایلز تلر (Miles Teller) و جنیفر کانلی (Jennifer Connelly) حضور دارند. فیلم «تاپ گان: ماوریک» در تاریخ ۲۷ ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران می‌شود اما منتقدان توانستند تا چند هفته زودتر این فیلم را مشاهده کنند؛ از همین رو نقدهای خود را منتشر کرده‌اند که اکثر به ستایش فیلم پرداخته‌اند.

به هنگام نگارش این مطلب، در در وب سایت راتن تومیتوز ۵۷ نقد برای فیلم «تاپ گان: ماوریک» منتشر شدند که امتیاز ۹۶ درصد را برای فیلم به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز ۳۵ نقد ثبت شده است؛ بر اساس این نقدها، امتیاز ۸۱ از صد برای این فیلم بدست آمده است. در ادامه، نظر برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم «تاپ گان ۲» قرار دارد.

نظر منتقدان

فیلم تاپ گان ماوریک top gun maverick

«۱۰۰/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: تامریس لافری»

سکانس‌های به تصویر کشیده شده از پرواز جت‌ها بر فراز آسمان در فیلم «تاپ گان: ماوریک» جذاب هستند و تدوین منسجم انجام شده توسط ادی همیلتون نیز جذابیت آن‌ها را دو چندان کرده است. این سکانس‌ها، حسی معجزه‌آسا و دلنشین در بیننده ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر، این فیلم لحظات احساسی قابل‌توجهی نیز دارد.

«۱۰۰/۱۰۰ Empire | منتقد: ایان فریر»

نویسنده و کارگردان و دیگر عوامل موفق شدند تا بار دیگر حس فیلم اول «تاپ گان» را در بیننده ایجاد کنند و در عین حال، صحنه‌های هوایی جذاب، جلوه‌های خیره‌کننده، اکشن‌های هیجان‌انگیز و لحظات احساسی را ارائه کنند. از سوی دیگر، تام کروز نیز بار دیگر موفق شده تا نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای از خودش به جای بگذارد.

«۱۰۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»

فیلم «تاپ گان: ماوریک» کاملا شایسته تمام ستایش‌ها و تحسین‎‌های منتقدان و بینندگان است. این فیلم موفق شده تا از هر جهتی که تصور کنید، نسبت به فیلم اول بهتر باشد و احتمالا یکی از بهترین دنباله‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. علاوه بر این، نقش‌آفرینی تام کروز در این فیلم واقعا تماشایی است و صحنه‌های اکشن هوایی فیلم از جمله بهترین صحنه‌های اکشن هوایی تاریخ سینما به شمار می‌روند. فیلم «تاپ گان: ماوریک»، اثری تماشایی‌ است که نفس را در سینه شما حبس می‌کند.

«۱۰۰/۱۰۰ The Telegraph | منتقد: رابی کالین»

فیلم «تاپ گان ۲»، اثری هیجان‌انگیز، تکان‌دهنده و باشکوه است؛ این فیلم به کارگردانی جان کرازینسکی (Joseph Kosinski) دنباله‌ای عالی برای فیلم اصلی به شمار می‌رود؛ علاوه بر این، این فیلم از جمله بهترین فیلم‌های اکشن سال‌های اخیر محسوب می‎‌شود.

«۹۱/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

فیلم «تاپ گان: ماوریک» موفق شده تا از هر جهت نسبت به فیلم اصلی بهبود پیدا کند؛ این اثر سینمایی، فیلمی شایسته برای تابستانی داغ به شمار می‌رود. هر چند، نباید ستاره فیلم یعنی تام کروز را فراموش کرد که همچنان فیلم‌های تابستانی‌اش عالی و درخشان هستند.

«۹۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»

فیلم «تاپ گان: ماوریک» موفق شده تا تمام خواسته‌های طرفداران را برآورده سازد و هر آنچه آن‌ها از این فیلم انتظار داشته‌اند را انجام بدهد.

«۸۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: بن کندریک»

فیلم «تاپ گان ۲»، دنباله‌ای نادر به شمار می‌رود که نه تنها از فیلم اصلی بهتر است بلکه به طور قابل توجهی، داستان را عمیق‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

«۷۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

حضور بازیگران در داخل کابین هواپیماهای واقعی به هنگام فیلمبرداری فیلم «تاپ گان: ماوریک» سبب شده است تا صحنه‌های پرواز فیلم حس واقع‌گرایانه داشته باشند و بیننده‌ در مقایسه با صحنه‌های کامپیوتری،‌ از آن‌ها بیشتر لذت ببرد.

GameOverBahramsonyامیر حسینshadow1100DARKSIRENOmid_Fshهمسایه ( فن بوی = پنچری )PaprikaGramy kP.morgan 𔓙Jin sakaihalkerMengoArnald@alistarAshen undead the bearerAtomic Soldiermeysamb...Eternal...more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات فیلم Top Gun: Maverick - گیمفا