شرکت یوبیسافت از تکنولوژی ابری جدید خود رونمایی کرد
یوبیسافت (Ubisoft) اخیراً یک تکنولوژی جدید محاسبهی ابری را معرفی کرده است که طبق ادعای شرکت مذکور، این فناوری میتواند انواع مختلفی از بازیها را خلق کند.
در جریان یک جلسه در GDC، پاتریک باخ (Patrick Bach)، مدیر شعبهی استکهلم یوبیسافت، کریستین هولمکویست (Christian Holmqvist)، مدیر فنی، و پر اولوف رومل (Per-Olof Romell)، دیگر مدیر فنی، در خصوص فناوری ابری جدید یوبیسافت که Ubisoft Scalar نام دارد، توضیحاتی را ارائه دادند.
به گفتهی افراد اشاره شده، این فناوری جدید به یوبیسافت اجازه میدهد تا بازیهای بزرگتر و پیچیدهتری را نسبت به قبل بسازد که میتوانند همزمان بهروزرسانی شوند و تجربیات اجتماعی جدیدی را ایجاد کنند.
پر اولوف رومل در خصوص این تکنولوژی ابری جدید گفت:
Ubisoft Scaler یک فناوری مهم است که عناوین یوبیسافت را قادر میسازد که از قدرت ابری استفاده کنند. این در اصل همان چیزی که است که مانند یک تغییر ذهنی بزرگ به نظر میرسد. سعی کنید به ۱۰ سال آینده نگاه کرده و تصور کنید بازیها چگونه میتوانند باشند و چه انتظاراتی از بازیها دارید و چگونه آنها را میسازید.
پاتریک باخ که پیش از پیوستن به یوبیسافت، سمت مدیرکل استودیوی دایس (DICE) را برعهده داشت، میگوید زمانی که استودیوی استکهلم در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، این مأموریت را به دست آورد تا از قالبهایی خارج شود که آنها در مورد نحوهی ساخت بازیها میدانستند و همچنین قصد داشتند پیشرفت این فناوری را ببیند.
چگونه بازیهایی را که باید در آینده باشند و میتوانند باشند، دوباره تصور میکنید؟ و سپس شروع به ساختن به سمت آن برای ایجاد تجربیات جدید کنید؛ زیرا به طور کلی، بازیها معمولاً تکرار آنچه قبلاً انجام شده است، به نظر میرسند. ما میخواهیم از شر آن خلاص شویم و چیزی بزرگ و متفاوت بسازیم.
این محدودیت همیشه تا زمانی که ما بازی میسازیم، وجود داشته است. در واقع، چیزی که ما واقعاً در آن خوب بودهایم، پنهان کردن این محدودیتها و کار بر روی محدودیتها است. این در واقع نوعی از تخصص ماست. حال، آنچه که Scaler ما را قادر میسازد که آن محدودیتها را کاملاً حذف کنیم.
این امر ما را برای مجموعهی جدیدی از چالشها آماده میکند. یعنی اکنون آنچه میدانیم کاملاً نامربوط است و باید دوباره فکر کنیم و یاد بگیریم که چگونه بازیها را بسازیم تا تجربیاتی را ایجاد کنیم که واقعاً خواستار آن هستیم.بنابراین همه چیز را تغییر میدهد.
رومل همچنین اشاره کرد که فناوری ابری Scalar نباید با استریم بازی اشتباه گرفته شود.
استریم بازی یک مدل پخش است که دسترسی به بازیها را بهتر میکند، اما در اصل بازیها و کیفیت آنها را تغییر نمیدهد. اکنون آنچه که Ubisoft Scaler به دنبال آن است، کیفیت و امکاناتی است که برای ما به عنوان توسعهدهندگان و گیمرها ارائه میدهد.
او همچنین اشاره کرد که Scaler یک موتور بازی جدید نیست.
فکر نمیکنم شروع مجدد ساخت موتورهای بازی به روشی که امروزی چندان منطقی باشد. Scaler یک جایگزین و همچنین گزینهای برای موتورهای بازی موجود است تا از آن برای سرعت بخشیدن به بخش ابری هم از نظر تولید و هم در تجربیات همزمان استفاده کنند.
با همهی این اوصاف، بازیکنان از بازیهایی که با استفاده از Scalar ساخته میشوند، چه انتظاری میتوانند داشته باشند؟ کریستین هولمکویست در این باره گفت:
یک جنبهی بسیار مهمی که Scalar به ارمغان میآورد، این است که شما همیشه به سرویسها دسترسی دارید. بازی همیشه در حال اجرا است و همیشه امکان بهروزرسانی بخشهای مختلف آن بازی وجود دارد. بنابراین در حالی که گیمرها آنها را بازی میکنند، توسعهدهندگان میتوانند جهانهای بسیار غنی خلق نمایند که میتوانند رشد یابند، تکامل پیدا کرده و تغییر کنند. بنابراین ارتباط بسیار نزدیکتری بین بازیکنان و سازندگان ایجاد میشود.
همچنین پاتریک باخ در این باره گفت:
به طور کلی فکر میکنم آنچه که باید از این پیشرفت در محاسبهی ابری انتظار داشته باشیم، این است که اول از همه بازیکنان بیشتری در یک دنیای مشترک وجود داشته باشند. فکر میکنم این امر باعث خلق تجربیات اجتماعی جدیدی میشود که هرگز قبل از آن ندیدهایم.
همچنین میتوانید شبیهسازیهای جهان را در مقیاس و پیچیدگی ایجاد کنید که ما هرگز ندیدهایم. میتوانید آن را با یکی از ستونهای چیزی که یوبیسافت واقعاً در آن مهارت دارد، یعنی ساختن دنیاهای مختلف، تکمیل کنید. به طور کلی اکنون میتوانیم جهانهای بزرگتری برای بازیکنان بسازیم.
Scalar یک فناوری غیرمتمرکز به شمار میآید که در سراسر استودیوهای یوبیسافت موجود است و استودیوهای استکهلم، کیف، مالمو، هلسینکی و بخارست در حال حاضر با آن کار میکنند.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- پرفروشترین های فروشگاه پلی استیشن در تسخیر ایکس باکس
- نارضایتی گیمرها از Stellar Blade به دلیل تبلیغات دروغین
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- آمار فروش و دانلود عناوین فرست پارتی پلی استیشن فاش شد
- رتبه بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی
- Alan Wake 2 هنوز نتوانسته هزینههای خود را برگرداند
نظرات
اینا پشم اون تکنولوژی مایکروسافت نمیشن
یادم نیست اسمشو
سونی هم از اون تکنولوژی استفاده میکنه
تومیای مایکروسافت رو با یوبی سافت مقایسه میکنی؟اصلا منطقی نیست،گرچه یوبی هرچی باشه از سونی خیلی بهتره🙂
آها
تموم شد؟
خیلی تاثیر گذار بود
اسم سرویس ابری مایکروسافت azure است. با این صورت توی بازار پردازش ابری آمازون سهم بیشتری داره
اگه بتونن هوش مصنوعی بازی ها رو به سرویس ابری متصل کنن و ازش بهره ببرن شاهد یک پیشرفت چشم گیر در این زمینه خواهیم بود
مهم نیست منم نفهمیدم
حاجی الان اینهمه به درو تخته میزنن چرا نمیرن سریال یا فیلم تولید کنن خدایی آنقدری که تریلر واچ داگز۳ که یک رپر میاد یا اساسین والهالا آدم رو هایپ میکنن سریال لست یا هیلونمیتونه آنقدر هایپ ایجاد کنه خیلی میتونستم موفق بشن چون دیگه خبری از لول دیزاین،هوش مصنوعی و باگ نیست!!!.
الان فارکرای ۶رو که نگاه میکنی اولش میگی بریکینگ بد در صنعت گیم؟
ویلنش رو که آوردن کاریزماتیک هم که هست دیگه چی جلو بازی رو میگیره؟اما روز عرضه:یوبی سافت را درحال قلدری برای گیمر های معترض میبینید.
هایپش بخاطر کوتاه بودنشه, قطعا نمیشه تو یه فیلم ۲ ساعته تو همه زمانش هیجان ایجاد کرد
سلام اخوی تریلر های یوبیسافت رو خودش نمی سازه یه شرکت دیگه میسازه تو چند تایی اش اسم DIGIC Pictures رو دیدم که تریلر سینماتیک ساخته برای بازی های یوبی
Far Cry6 رو یادته!! سی جی مسخرش که می خواستبازی رو رونمایی کنه؟؟
یه CGمثلا با گرافیک داده بودن و بعدش آشغال در اومد.
صورت کاراکتر ها رو نگم 😖🤢
کسایی که نفهمیدن
با این تکنولوژی میتونن بازی رو در لحظه بهش محتوا و ایونت اضافه کنن بدون اینکه پلیر بفهمه یا آپدیت بخواد در لحظه بازی بهش اینا اضافه میشه
و کسایی که میان تکنولوژی های ابری سونی مایکروسافت رو مقایسه کنن باید بگم اشتباه میزنید چون فرق داره این ها باهم
بنظر من یوبیسافت از سال ۲۰۱۷ تا الان هیچ بازی درست و حسابی درست نکرده
تو سال ۲۰۱۶ اساسین کرید اوریجینز رو ساخت بعد دیگه هر گیمی که ساخت مضخرف از آب در اومد مثل اساسین اودیسی
البته اساسین والهالا یکم ابروش رو برگردوند اما فارکرای ۶ همین یه چسه ابروش رو هم برد
بنظر من فارکرای ۵ گرافیکش خیلی بهتر بود از فارکرای ۶
اصن رنگ آمیزی محیط فارکرای ۵ خیلی بهتر بود از فارکرای ۶
(یوبیسافت بعد ساختن اساسین کرید بلک فلگ تمام بازی هاش مضخرف بود بجز اساسین اوریجینز)
خیلی با ارفاق حساب کردی از فارکرای ۳ بنظر من دیگه بازی خوب نساخته
آره اما نقد ها و نمرات بلک فلگ خیلی مثبت بود بخاطر همین گفتم
گرافیکو ول کن کلا آدم بالا میوورد از داستان و شخصیت پردازی هاش 🤢
وایییی، مثلا فار کرای ۶ که جهانش بزرگتر از همه ی فار کرای ها بود توش چی کار کردین؟؟
به کلی شخصیت پردازی ها رو پوچ کرده بودن و شخصیت سازی هم اصلا نداشت و چهارتا لباس چرت و پرت به عنوان Perk ها گذاشته بودن 😐😐
روش جدید برای درآمد بیشتره دیگه.
به قول راک استار : ما به بازی های داستان محور علاقه مندیم و روی اونا بیشتر کار می کنیم!!
همینه که شاهکار رد دد ردمپشن ۲ میاد بیرون دیگه.
صنعت گیم به کدام سو می روی؟
تا نه سال آینده مشخص نیست صنعت بازی های ویدیویی به کدام سمت حرکت میکنه