۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا
۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا
۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا
۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا

۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند

آریا مقدم
۱۷:۴۵ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا

با پیشرفت تکنولوژی، هر روز شاهد عرضه‌ی بازی‌های باکیفیت‌تری برای گوشی‌های موبایل هستیم. در این مقاله به ۱۰ بازی موبایل با کیفیت بصری فوق‌العاده اشاره کرده‌ایم.

طی دهه‌ی اخیر، روند محبوبیت بازی‌های موبایل، سیری صعودی داشته است. با افزایش قدرت سخت‌افزاری گوشی‌ها، سازندگان بهتر می‌توانند ایده‌های خود را پیاده کنند و بازی‌هایی بسازند که هم از نظر گیم‌پلی و هم از دیدگاه گرافیکی، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. حتی می‌توان ادعا کرد گوشی‌های هوشمند قدرتمندتر، تا حد قابل‌قبولی نقش کنسول‌های دستی را ایفا می‌کنند. این روزها شما می‌توانید نسخه‌ی موبایل بسیاری از عناوینی که روی کنسول‌ها منتشر می‌شوند را روی گوشی هوشمند خود داشته باشید و در خیابان، مترو، مسافرت و یا هرجای دیگری که فکرش را بکنید، به انجام این بازی‌ها بپردازید.

برای انتخاب بازی‌های این لیست، بیشتر فاکتور گرافیک فنی را مد نظر قرار داده‌ایم. بسیاری از بازی‌های موبایل هستند که گرافیک هنری بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارند که در این لیست، آن‌‌ها را فاکتور گرفته‌ایم.

خب، دیگر بیش از این مقدمه‌چینی نمی‌کنم. این شما و این ۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند.

Asphalt 9: Legends

سری بازی‌های Asphalt همواره به خاطر گرافیک خیره‌کننده و کیفیت فنی بالا مورد توجه گیمرها قرار گرفته است. اولین بازی این مجموعه Asphalt Urban GT نام داشت که در سال ۲۰۰۴ برای کنسول‌های دستی Nintendo DS و N-Gage منتشر شد. در طی این سال‌ها، شرکت Gameloft این بازی را روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نیز عرضه کرد که بسیار هم موفقیت‌آمیز بود و به سرعت به یکی از بازی‌های کلاسیک موبایل تبدیل شد.

آخرین بازی این مجموعه Asphalt 9: Legends نام دارد که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. با این‌که بازی مربوط به ۴ سال پیش است، اما کافی است چند دقیقه‌ای آن را امتحان کنید تا شاهد کیفیت بصری کم‌نظیر آن روی گوشی خود باشید.

این بازی، علاوه بر گرافیک خیره‌کننده، گیم‌پلی بسیار جذابی هم دارد. خودروهای گوناگون، نقشه‌های استاندارد و کنترل روان Asphalt 9 باعث می‌شود این عنوان همواره در لیست علاقه‌مندان به بازی‌های مسابقه‌ای جای بگیرد.

Asphalt 9: Legends را به صورت رایگان از فروشگاه‌‌های گوگل پلی و اپل استور دانلود کنید.

The Elder Scrolls: Blades

The Elder Scrolls: Blades، یک بازی آنلاین نقش‌آفرینی است که در سال ۲۰۲۰ روی سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید منتشر شد. البته پس از چند روز، نسخه‌ی نینتندو سوییچ این بازی نیز به بازار آمد تا افراد بیشتری بتوانند از این اسپین آف باکیفیت لذت ببرند.

واقعیت این است که وقتی شرکت عظیمی مانند بتسدا دست به ساخت یک بازی موبایل می‌زند، می‌توان پی برد که پتانسیل این بازی‌ها تا چه اندازه بالا رفته و بسیاری از گیمرهای قهار و حرفه‌ای نیز به این بازی‌ها روی آورده‌اند. این موضوع هم‌چنین نوید این را می‌دهد که احتمالاً در آینده شاهد عرضه‌ی عناوین بزرگ دیگری روی گوشی‌های موبایل خواهیم بود.

The Elder Scrolls: Blades از نظر کیفیت فنی، یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در سال‌های اخیر است که گوشی‌های هوشمند را به عنوان پلتفرم مقصد هدف قرار داده است. کیفیت طراحی کاراکترها و محیط واقعاً بالاست و برای اجرای بازی به یک گوشی نسبتاً قوی نیاز خواهید داشت. افکت‌های ویژه در هنگام مبارزات و جزئیات بالای صحنه، باعث می‌شوند Blades در لیست باکیفیت‌ترین بازی‌های موبایل از لحاظ بصری قرار گیرد.

Fortnite

فورتنایت یکی از بازی‌های جریان‌ساز سال‌های اخیر است که هنوز هم میلیون‌ها نفر مخاطب دارد. محبوبیت بسیار بالای این بازی باعث شد تا سازندگان، آن‌ را روی هر پلتفرمی که فکرش را بکنید منتشر کنند و پلتفرم گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نبود.

درست است که سبک گرافیکی فورتنایت کارتونی است، اما نگذارید این موضوع باعث شود تا از کیفیت فنی این بازی غافل شوید. افکت‌های انفجار، عمق دید، جزئیات بالای محیط و طراحی زیبای اسکین‌های بی‌شماری که در این بازی وجود دارند، دلایلی کافی برای کیفیت بصری بالای این بازی هستند.

برای بازی کردن فورتنایت، به یک گوشی هوشمند با سخت‌افزاری قوی احتیاج خواهید داشت. اگر هنوز هم از سبک بتل رویال سیر نشده‌اید، فورتنایت گزینه‌ای مناسب برای شما به شمار می‌رود.

ARK: Survival Evolved

ARK: Survival Evolved یکی از موفق‌ترین عناوین شرکت Studio Wildcard است که در سال ۲۰۱۷ روی کنسول‌های نسل هشتمی و سیستم‌عامل‌های ویندوز، macOS و لینوکس منتشر شد و حدود یک سال بعد، نسخه‌های اندروید و iOS این بازی نیز به بازار آمدند.

گیم‌پلی این عنوان بسیار جذاب و درگیرکننده است و اگر به بازی‌هایی مانند Monster Hunter علاقه داشته باشید، احتمالاً از این عنوان نیز لذت خواهید برد. اما در کنار این گیم‌پلی جذاب، باید به کیفیت بصری بالای این بازی نیز اشاره کرد که پس از گذشت چندسال، هم‌چنان رقبای کمی در میان بازی‌های دیگر موبایل دارد.

صحنه‌های شلوغ، طراحی محیط زیبا و انیمیشن‌های روان، همگی باعث می‌شوند تا ARK: Survival Evolved جایگاهی ویژه در این لیست داشته باشد.

Call of Duty: Mobile

بعید است درباره‌ی بهترین بازی‌های موبایل حرف بزنیم و سخنی از Call of Duty: Mobile به میان نیاید. می‌توان گفت این بازی یکی از کامل‌ترین بازی‌های ساخته شده برای گوشی‌های هوشمند است که از هر نظر کم‌رقیب است.

Call of Duty: Mobile تا ماه‌ها می‌تواند شما را سرگرم نگه دارد. شخصاً از روز انتشار بازی، شاهد پیشرفت روزانه‌ی این بازی در زمینه‌های مختلف بودم و اکنون می‌توانم بگویم این بازی چیز خاصی کم و کسر ندارد. شما با داشتن یک گوشی متوسط به بالا می‌توانید به راحتی این بازی را اجرا کرده و از بخش‌های مختلف آن لذت ببرید. حالات مختلف این بازی آن‌قدر متنوع‌اند که هیچ‌گاه حوصله‌ی آدم را سر نمی‌برند.

یکی از چیزهایی که باعث می‌شود این بازی یک سر و گردن از بازی‌های دیگر موبایل بالاتر باشد، گرافیک مثا‌ل‌زدنی آن است. جزئیات نقشه‌ها، اسلحه‌ها، کاراکترها و کلاً هر چیزی که فکرش را بکنید آن‌قدر بالاست که شک می‌کنید این بازی واقعاً برای گوشی‌های موبایل ساخته شده است.

این بازی به شکل رایگان در فروشگاه‌های اپل استور و گوگل پلی قابل دانلود است.

Layers of Fear

پیدا کردن بازی‌های ترسناک خوب روی موبایل واقعاً سخت است، چرا که برای ایجاد ترس معمولاً به محیطی واقع‌گرایانه نیاز داریم تا ما را در بازی غرق کنند. این کاری است که از دست هر کسی برنمی‌آید، اما سازندگان Layers of Fear با عرضه‌ی این بازی روی گوشی‌های هوشمند، ثابت کردند که این کار کاملاً شدنی است.

با این‌که نسخه موبایلی Layers of Fear کیفیتی به مراتب کم‌تر از نسخه‌ی PC دارد (که کاملاً هم طبیعی است)، اما با این حال، آن‌قدری جذاب است که می‌تواند جای خالی بازی‌های ژانر وحشت روی پلتفرم موبایل را پر کند. طراحی محیط مثال‌زدنی، استفاده‌ی استادانه از نور و تاریکی برای ایجاد وحشت و گرافیک فنی بالای این بازی، دلایلی کافی هستند که آن را امتحان کنید.

Genshin Impact

Genshin Impact بدون شک یکی از بهترین و زیباترین عناوینی است که تا به امروز برای گوشی‌های موبایل عرضه شده است. این عنوان که در زمینه طراحی بصری شباهت‌های زیادی به Legend of Zelda دارد، در سپتامبر سال ۲۰۲۰ به بازار آمد و توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. البته این عنوان به جز گوشی‌های موبایل، روی پلتفرم‌های PC ،PS4 و PS5 نیز موجود است و نسخه‌ی نینتندو سوییچ آن نیز به زودی به بازار خواهد آمد.

بازی با المان‌های نقش‌آفرینی جذاب خود، مخاطب را به دل داستان می‌کشد و با طراحی هنری استادانه‌ی خود، او را در این دنیا غرق می‌کند. منظره‌های بازی به‌قدری زیبا هستند که از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوید. Genshin Impact علاوه بر کیفیت فنی بالا، بسیار هنرمندانه و با ذوق طراحی شده و همین موضوع باعث می‌شود که این عنوان تاریخ مصرف نداشته باشد.

Genshin Impact به شکل رایگان برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس است.

The House of Da Vinci 2

در حال حاضر، یکی از بهترین بازی‌های معمایی موجود برای گوشی‌های هوشمند The House of Da Vinci 2 است. شرکت Blue Brain Games که قبل از این نیز با نسخه‌ی اول همین بازی، تحسین بسیاری از گیمرها را برانگیخته بود، حالا با نسخه‌ی دوم بازگشته تا با داستانی قوی‌تر و گرافیکی خیره‌کننده‌تر، شما را به زمان رنسانس ببرد.

کیفیت فنی این بازی در حدی بالاست که گاهی آن را با بازی‌های روز کنسولی مقایسه خواهید کرد. از نورپردازی گرفته تا کوچک‌ترین جزئیات محیط، همه چیز در این عنوان بی‌نقص کار شده است. کافی است نگاهی به اسکرین‌شات‌های بازی بیندازید تا از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید.

اگر به بازی‌های معمایی علاقه دارید، از کنار این عنوان به راحتی عبور نکنید.

PUBG: New State

PUBG یکی از آشناترین نام‌های موجود در بین بازی‌های موبایل است. با این‌که نسخه‌ی اصلی این بازی کیفیت بسیار خوب و قابل‌قبولی دارد، اما عرضه‌ی نسخه‌ی New State نشان داد که سازندگان می‌توانند پایشان را از این هم فراتر بگذارند و کیفیت فنی بازی را چند پله ارتقاء دهند.

New State در روزهای اولیه‌‌ی عرضه‌ خود، از مشکلات مختلفی مانند کرش‌های متعدد و لود نشدن بافت‌ اجسام رنج می‌برد که اکنون تا حد زیادی برطرف شده‌اند و می‌توان از این بازی به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین بازی‌های موبایل از لحاظ بصری یاد کرد. انیمیشن‌های New State نسبت به نسخه‌ی اصلی بسیار نرم‌تر شده و گرافیک فنی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

اگر PUBG را دوست دارید، PUBG: New State را بیشتر دوست خواهید داشت!

NBA 2K21

شاید بهترین بازی ورزشی که می‌توانید روی گوشی‌ هوشمند خود امتحان کنید، NBA 2K21 باشد. این بازی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است و علاوه بر گیم‌پلی جذاب، گرافیک خیره‌کننده‌ای نیز دارد. جزئیات صورت بازیکنان معروف NBA، طراحی سالن‌ها و انیمیشن نرم توپ و بازیکنان، کیفیت کلی بازی را بسیار بالا برده‌اند.

البته طبیعتاً نباید انتظار داشته باشید که این نسخه با ورژن کنسولی برابری کند، اما کیفیت بازی آن‌قدری خوب است که بدون بروز مشکل خاصی بتوانید از آن نهایت لذت را ببرید.

آخرین نسخه‌ی این بازی با نام NBA 2K22، روی کنسول‌های نسل هشتم، نهم و PC موجود است، اما هنوز برای iOS و اندروید منتشر نشده است.


این لیست را همین‌جا به پایان می‌بریم. طبیعتاً بازی‌های نام‌برده، تنها بازی‌های باکیفیت موبایل نیستند و نام بازی‌های دیگری نیز می‌توانست در این لیست بیاید. به نظر شما کدام بازی‌های موبایل کیفیت بصری بالایی دارند؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

MSCaxel105داناامینoliver queenDARKSIREN@alistarmeysambHunTeR007IrNکسری نراقیalinerdGAMER 1995Jin sakai🤘Mohsenj74ArnaldP.morgan 𔓙

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا
۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا
۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا
۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا
۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ بازی موبایل که کیفیت بصری بی‌نظیری دارند - گیمفا