هیدئو کوجیما جایزۀ فرهنگی بزرگی را از ژاپن دریافت کرد
کشور ژاپن از کارگردان بازیهای Metal Gear Solid و Death Stranding، هیدئو کوجیما، برای تلاشهایش در عرصۀ هنر تقدیر و تشکر کرد.
بهتازگی، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) برای دستاوردهای ارزندهاش در عرصههای هنری از طرف وزارت فرهنگ ژاپن جایزه گرفت. از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون، ژاپن از افرادی که در زمینههای مختلف هنری دستاوردهای قابل توجهی داشته یا تحول مهمی در حوزۀ فعالیت خود ایجاد کرده باشند، با جایزۀ افتخاری دستاورد هنری تقدیر میکند.
کوجیما این جایزه را در بخش هنرهای رسانهای دریافت کرده است. در سال ۲۰۱۰ نیز، شیگرو میاماتو (Shigeru Miyamoto) نیز این جایزه را کسب کرده بود. آخرین بازی کوجیما، Death Stranding، توسط هیئت داوران بهشدت تحسین شده است.
کوجیما در صفحۀ اجتماعی خود نوشت:
من هفتاد و دومین جایزۀ دستاورد هنری را از وزارت فرهنگ کشور ژاپن دریافت کردم. از شما خیلی ممنونم. من ۳۶ سال است که بازی میسازم. بهشدت خوشحالم از اینکه مدیوم بازیهای ویدیویی حالا بالغ شده و بهعنوان یک فرم و شیوۀ بیان هنری-فرهنگی شناخته میشود. من به تلاش برای ساخت سرگرمیهای دیجیتال ادامه میدهم. از شما خیلی ممنونم بابت پشیبانی همیشگی.
–هیدئو کوجیما، ۱۵ مارس ۲۰۲۲
هیدئو کوجیما دوران حرفهای خود را از سال ۱۹۸۶ میلادی با ساخت بازی Metal Gear برای کامپیوتر MSX2 آغاز کرد. عنوانی که درآخر پایهگذار ارشد سبک مخفیکاری میان بازیهای ویدیویی شد. او ۳۰ سال در کمپانی Konami به شغل خود بهعنوان کارگردان، ایدهپرداز و طراح بههمراه یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa) ادامه داد که در کنار یکدیگر برای ساخت و طراحی آثاری مثل Metal Gear Solid ،Zone of Enders و بازیهای ماجراجویی از جمله Snatcher (در سال ۱۹۸۸) و Policenauts (در سال ۱۹۹۴) به فعالیت پرداختند.
در سال ۲۰۰۵، کوجیما استودیوی Kojima Productions را تحت نام کونامی تأسیس کرد. پس از جدایی از کمپانی ژاپنی او با کمک سونی استودیوی Kojima Productions را از پایه بازسازی کرد تا در سال ۲۰۱۹ اولین بازی خود یعنی Death Stranding را منتشر کند. نسخۀ Director’s Cut این عنوان سال گذشته برای پلی استیشن ۵ منتشر شد و در تاریخ ۳۰ مارس برای رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.
او پیشتر در سال ۲۰۲۰ جایزۀ BAFTA Fellowship و جایزۀ یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده بود.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
کوجیما=عشق
سلام
کوجیما چیزی نیست جز یک فیلم تعامی ساز که سونی فن ها آن را اورریتد کرده اند👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂
سلام
رو آب بخندی 😹😹😹😹
از ممنونم که موجبات خنده و شادی این بنده ی حقیر رو فراهم میکنی… امیدوارم زودتر کنسول مورد علاقت رو بخری و دست از سر کچل این سایت برداری!
ها اسپنسر جاهل با سری هیلو بی کران خوبه که ۲۰ هزار پلیر داره😹😹
سلام
اون هیلو متای ۹۷ رو داره و بهترین بازی سال از دید گیمر ها شده که کوجیما تو خوابش هم نمیبینه 😹😹😹😹😹😹
سید در جواب ترول ترول نکن
البته از پروفت معلومه خودت ترولی
داش فقط دیس هاتو
مگه میشه کسی که متالگیر سالید ۳ snake eater رو ساخته فراموش کرد ؟ اون اهنگ اولش که زنه میخونه رو هنوز گوش میدم ، میرم سال های زیبا . شخصا بیشترین احترام و ارزش رو واسه کسایی قاعلم که شاید مرده باشن یا پیر شده باشن ولی انرژی که اون سال تولید کردن هنوز هم وجود داره و میشه حسش کرد .
جناب سوسمار بنده ارادت ویژهای خدمت شما دارم و باعث افتخاره که میبینم جامعه سوسوماران هم در رشد فرهنگ بازیها سهیم هستند. ولی انصافاً شانس ویژهای دارید که مار نشدید! وگرنه عاقبت اسنیک شما رو هم در جنگل میخورد!
من مخلص شما هستم اقای غزالی بزرگوار ۳> . خورده شدن توسط اسنک ، لیاقتی بود که نصیب من نشد 🙁 🙂 . البته زنده ی منم کاربرهایی برای اسنک داره . استفاده به عنوان جاسوعیچی ، یا میتونه من رو به پیستولش وسل کنه اگه سلیقش بگیره 🙂
عزیزی سوسمارجان :)) انشاءالله توی متال گیرهای بعدی اگر بود این آپشن اضافه بشه!!
از خالقی که مخلوقش سری متال گیر باشه باید هم تقدیر بشه. هرچند کارشو توی نسل هشتم خوب نمیدونم ولی بالاخره خالق فرنچایز ابهت و شکوهه.
نصف اینایی که پشت سر کوجیما حرف میزنند
mgs 4 روی درجه solid نمی تونند تموم کنند چه برسه به بیگ باس و باس
و تو mg5 کلاه مرغ باید سرشون بزارند
بعد میگند کوجیما گیمپلی نداره
سلام
دیگه یک فیلم سینمایی که از این حرف ها رو ندارن یک دکمه میزنی بقیش داخل کاتسین انجام میشه😹😹😹😹😹
برو بشین سره مشقت من فن کوجیما نیستم ولی هروقت تونستی متال گیر سالید ۳ رو تموم کنی بعد بیا حرف بزن نوب
کوجیمای بولد شده
کوجیمای تموم شده
اصلا قبولت ندارم
👎👎👎👎
همین که باعث فشار شما ها میشه خوبه🤣🤣
خودمونیم پسفردا شایعه ها درست دراومدن و انحصاری ایکس باکس ساخت یهو میشه شاهکار ساز و نابغه…
خب قطعا لیاقتشو داشت.بازیساز هنرمندیه و سبک خودشو پیدا کرده تو بازیسازی،حالا ممکنه منه نوعی حال نکنم ولی دلیل نمیشه ارزشش کم بشه
پ.ن:خبر رو چند روز پیش شنیدم من،یه کوشولو دیر پوشش دادین
به عنوان خالق متال گیر ارزش زیادی برای کوجیما قایل هستم،امیدوارم تا سال های سال به کار بازیسازی ادامه بده