۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید
۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید
۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید
۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید

۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید

مهدی رضایی
۱۶:۳۰ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید

کنسول ایکس باکس سری ایکس که جدیدترین محصول سرگرمی شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود، ویژگی‌های مخفی زیادی دارد. برای مطلع شدن از این ویژگی‌ها با ما همراه باشید.

کنسول‌های ایکس‌باکس از سال ۲۰۰۷ و با عرضه Xbox 360 محبوبیت زیادی در ایران پیدا کردند. ایکس باکس سری ایکس و اس هم تا حد زیادی توانسته کم‌کاری مایکروسافت در نسل هشتم را جبران و محبوبیت بسیار زیادی در ایران و جهان پیدا کند. اما این کنسول با وجود طراحی ساده‌اش، چندین نکته‌ مخفی دارد! در این مقاله ویژگی‌های زیادی از قابلیت‌های مخفی خواهید خواند و قطعاً از وجود چند عدد از آن‌ها متعجب خواهید شد.

۱- فیلتر نمایش بازی‌های بهینه شده برای نسل بعد در Store

یکی از قابلیت‌های خوب فروشگاه ایکس‌‌باکس، امکان فیلتر کردن نوع نمایش محصولات مختلف است. مثلا می‌توانید نمایش بازی‌ها را به ترتیب ارزان به گران یا میزان محبوبیت دسته‌بندی کنید. اما یکی از فیلترهای جالب فروشگاه، امکان فیلتر بازی‌ها بر اساس ویژگی‌های بازی‌ها است. مثلا فقط بازی‌هایی که رزولوشن ۴K دارند یا امکان بازی به صورت Split Screen دارند برای شما نمایش داده شوند. در میان این فیلترها، فیلتر «نمایش بازی‌های بهینه شده برای نسل نهم» نیز وجود دارد.

با فعال کردن این فیلتر، فقط بازی‌هایی را خواهید دید که تگ Optimised For Series X|S دارند. این بازی‌ها آپدیت مخصوص نسل بعد را دریافت کرده و بسیار بهتر روی کنسول نسل نهمی شما اجرا می‌شوند. توجه کنید در فروشگاه مایکروسافت امکان دانلود نسخه نسل هشتم این بازی‌ها را بر روی Xbox Series X نیز دارید؛ اگر از کمبود حجم رنج می‌برید، شاید بهتر باشد از این قابلیت خوب Xbox نیز بهره ببرید.

ویژگی های مخفی ایکس باکس

۲- شخصی‌سازی داشبورد کنسول Xbox Series X

با فشردن دکمه View (دکمه سمت چپ دسته با دو مربع) می‌توانید داشبورد خود را هر طور که دلتان می‌خواهد بچینید. این چیدن فقط برای بازی‌ها نیست و حتی می‌توانید برنامه و لینک صفحه چت دوستانتان را نیز وارد داشبورد خود کرده و به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با قرار دادن بازی‌های پر استفاده و لینک دوستانی که زیاد با آن‌ها تعامل دارید در بالای صفحه، هر چه سریع‌تر به این موارد دست پیدا خواهید کرد.

در قسمت شخصی‌سازی داشبورد، اگر به نوار سمت راست بروید، می‌توانید راهنمای کنسول را نیز شخصی‌سازی کنید. راهنما همان ابزاری است که با فشردن دکمه Xbox در وسط دسته برایتان نمایش داده می‌شود. با شخصی‌سازی آن، می‌توانید ترتیب صحفات را تغییر دهید.

ویژگی های مخفی xbox

۳- پس‌‎زمینۀ متحرک در Xbox Series X

ایکس باکس سری ایکس و اس اولین کنسول ایکس باکس هستند که از تصویر پس‌زمینه‌ی متحرک پشتیبانی می‌کنند. برای استفاده از این تصاویر متحرک، وارد گزینه ی Personalisation شوید، سپس به Dynamic Background مراجعه کنید و از تصاویر متحرک آماده برای ایکس باکس خود استفاده کنید. همچنین جالب است بدانید که رنگ این تصویر پس زمینه متناسب با رنگ انتخابی برای پروفایلتان بوده و در صورت تغییر رنگ پروفایل، رنگ این پس‌زمینه هم به صورت اتوماتیک تغییر می‌کند.

۴- روشنایی پویایی تم

شما در قسمت Personalisation و بخش Theme And Motion می‌توانید تاریک یا روشن بودن تم خود را مشخص کنید. اما گزینه‌ای وجود دارد که به صورت پویا و خودکار بین این دو گزینه سوییچ کنید. این امکان باعث می‌شود در ساعات شب و تاریک، تم شما تاریک شود و در ساعات روشنایی، تم شما روشن باشد. این گزینه Scheduled نام دارد.

ویژگی های مخفی xbox series x

۵- انتخاب گزینه‌های Quick Access Menu با اهرم سمت راست

با فشردن دکمه Xbox وسط دسته، راهنما برای شما باز می‌شود. در قسمت پایینی راهنما، منوهای دسترسی سریع شامل میزان صدا، گیم پس، فروشگاه و موارد دیگری دیده می‌شود. برای انتخاب این گزینه‌ها، کافیست اهرم سمت راست را به پایین بکشید و نیازی به استفاده از فلش‌ها نیست.

۶- شخصی‌سازی کنترلر

با استفاده از گزینه‌ی Device And Connections می‌توانید وارد گزینه‌ی Accessories شوید. بعد از انتخاب این گزینه، وارد منوی Remap Controller شوید. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که هر دکمه چه کاری انجام دهد. مثلا دکمه A کار X را انجام دهد و باهم جابه‌جا شوند، جای دو اهرم عوض شود و موارد مختلف دیگر، اما مهم‌ترین کاربرد این قسمت، تعیین کاربرد دکمه‌ی Share یا همان به اشتراک‌گذاری است. این دکمه مهم‌ترین تغییر کنترلر Xbox Series X نسبت به کنترلر نسل هشتم است.

در این قسمت می‌توانید تعیین کنید با فشردن، نگه داشتن یا دوبار زدن این دکمه چه اتفاقی بیوفتد. می‌توانید مشخص کنید که با دوبار زدن، آن‌چه که در ۳۰ ثانیه‌ی اخیر اتفاق افتاده ضبط شود، با فشردن آن ضبط کردن شروع شود و از این دست موارد.

ویژگی های مخفی کنسول نسل نهم

۷- کنترل با موبایل

با نصب برنامه‌ی Xbox App روی گوشی خود، می‌توانید با استفاده از آن در منوهای ایکس‌باکس بچرخید، کیبورد کنسول را کنترل و صدای بازی خود را کم و زیاد کنید. برای این کار به قسمت Device And Connections بروید و گزینه‌ی Remote Control را انتخاب کنید. بعد از تست کردن اینترنت شما و Pair شدن کنسول با گوشی، قادر به کنترل کردن Xbox از طریق گوشی خواهید بود.

همچنین با استفاده از برنامه‌ی Xbox App می‌توانید بازی مورد نظر خود را با گزینه‌ی Remote Play On Mobile اجرا کنید و با یک کنترلر Xbox، بازی را از طریق کلاد روی گوشی خود بازی کنید.

۸- نصب بازی‌ها روی Xbox Series X قبل از خرید!

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی Xbox Series X، امکان نصب کردن بازی‌ها روی آن با برنامه‌ی Xbox App قبل از خرید آن‌ها است! این مورد واقعا جالب است و شما می‌توانید هر بازی‌ای که دلتان بخواهد را روی کنسول نصب و بعد اقدام به خرید آن کنید. برای این کار با گوشی وارد حساب کاربری ایکس باکس خود شوید و با انتخاب گزینه‌ی Download To Your Console بازی مورد نظر را دانلود کنید.

xbox series x

۹- وجود دستیار دیجیتالی در Xbox Series X

با استفاده از منوی Device And Connections گزینه‌ی Digital Asisstant را انتخاب و آن را فعال کنید. با این کار می‌توانید به کنسول ایکس باکس خود دستورات صوتی بدهید. دستوراتی مانند خاموش و روشن شدن کنسول، اجرای یک بازی خاص و موارد دیگر.

۱۰- فعال کردن دنبال‌کننده‌ اچیومنت‌ها

اگر درگیر جمع کردن اچیومنت‌ها هستید، این گزینه مخصوص شما است. با استفاده از Guide یا دکمه‌ی Xbox وسط کنترلر، به صفحه‌ی اچیومنت‌ها بروید. پایین رفته و آخرین گزینه به نام Configure Tracker را انتخاب کنید. با فعال کردن این گزینه، می‌توانید میزان اچیومنت‌های گرفته شده از بازی و میزان اچیومنت‌هایی که باقی‌مانده را مشاهده کنید. همچنین جای نمایش این دنبال‌کننده در صفحه حین انجام بازی را مشخص کنید.

xbox series s

۱۱- انتقال سیوها به نسخه نسل بعد بازی‌ها به صورت رایگان

خیلی ساده است. تمام دارندگان کنسول Xbox بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و صرفاً با اتصال به ایکس باکس لایو، می‌توانند بدون نیاز به هیچ اشتراکی، سیوهای بازی‌های خود را از کنسول نسل قبلی به کنسول نسل نهمی خود منتقل کنند. این مورد برای انتقال سیوها از نسخه‌ی نسل هشتمی یک بازی به نسخه‌ی نسل نهمی آن نیز صادق است و این کار بدون انجام هیچ اقدامی و صرفا با نصب نسخه نسل بعدی بازی به صورت خودکار انجام خواهد شد.

۱۲- محدود کردن بچه‌ها از بازی‌ها و اینترنت کنسول

با استفاده از گزینه‌ی Account و سپس Family Setting و Manage Family Members، اکانت‌های افراد مختلف خانواده را به Xbox معرفی کرده و سطح دسترسی آن‌ها را به محتویات کنسول مشخص کنید. این دسترسی شامل میزان ساعات دسترسی این افراد، بازه‌ی زمانی دسترسی افراد مختلف به کنسول و محتویات ممنوعه می‌شود.

ویژگی های xbox series x

۱۳- استفاده از موس و کیبورد برای بازی‌های Xbox Series X

خوشبختانه شما می‌توانید از هر موس و کیبوردی برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس خود بهره ببرید و نیازی به تهیه‌ی مدل مخصوصی برای این کنسول نیست! توجه کنید که بازی‌های زیادی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، اما اگر قصد خرید یک بازی را دارید و می‌خواهید آن را با موس و کیبورد خود بازی کنید، لیست بازی‌هایی که از موس و کیبورد استفاده می‌کنند را حتما چک کنید تا پولتان هدر نرود.


به پایان مقاله‌ی ویژگی‌های مخفی Xbox Series X و سری اس رسیدیم. شما از کدام ویژگی مخفی این کنسول نسل نهمی بیشتر خوشتان آمد؟ با ما در میان بگذارید.

Moein MM2marioگیمر غمگینمحمدرضاS.m𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988hosseinMR.BADGUYامینGod of the gameفریدDARKSIRENGidoraalinerdکاپتان استخونیZFBTlou part 2 game of the centuryJin sakaiعلیP.morgan 𔓙more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید
۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید
۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید
۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید
۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۳ ویژگی مخفی ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن‌ها خبر ندارید