خالق Elden Ring از کسانی که از سختی بازیهایش آزار میبینند عذرخواهی میکند
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، خالق سری Souls و Elden Ring، مصاحبه ای با The New Yorker انجام داد و در مورد چیزهای زیادی صحبت کرد.
میازاکی در این مصاحبه از الهامات و اهداف هنری بازیهای گذشته خود صحبت کرد. میازاکی در مورد مهارت خود در بازیها صادقانه گفت:
من هرگز بازیکن بسیار ماهری نبودهام، من زیاد در بازیها میمیرم. اگر قرار است مرگ نشانه شکست باشد، چگونه به آن معنا بدهم؟ چگونه مرگ را لذت بخش کنم؟
میازاکی در ابن مصاحبه قاطعانه تاکید کرد که سختی بازیهای او بخش اصلی ماهیت بازیهای اوست، اما انتقادات بازیکنانی که از طراحی آنها ناراضی هستند را نادیده نمیگیرد. او از همه کسانی که احساس میکنند بازیهای فرامسافتور (FromSoftware) بیش از حد سخت هستند، عذرخواهی میکند. به گفته خود میازاکی، او فقط سعی دارد حس لذتبخش و چالشبرانگیز بازیهایش توسط تمام گیمرها تجربه شود.
تعداد زیادی از افراد، مجذوب سرگذشت زندگی میازاکی هستند. او در شرایط سختی بزرگ شد و برای کمک به خانوادهاش، شغلی پردرآمد اما نامطلوب را انتخاب کرد. میازاکی پس از تغییر شغل خود، به صنعت بازی پیوست و با الهام از بازی Ico که توسط فومیتو اوئدا (Fumito Ueda) ساخته شده بود، مسئولیت یک پروژه شکست خورده را برعهده گرفت و مجوز ساخت پر ریسک آن را دریافت کرد. آن پروژه به عنوان Demon’s Souls در سال ۲۰۰۹ خاتمه یافت که توانست سبک جدیدی در بازیهای فانتزی ارائه دهد.
میازاکی با ساخت آخرین بازی فرامسافتور و پتانسیل آن برای تبدیل شدن به یک تجربه قابل دسترستر، ادعا کرد که تیمش می خواست که مردم احساس کنند، پیروزی یک موفقیت قابل دستیابی است. همانطور که گفته شد، رئیس فرامسافتور ن تصریح کرد که در بازیهای آنها به طور خاص، سختی چیزی است که به تجربه معنا میدهد. بنابراین این چیزی نیست که در حال حاضر مایل به ترک آن باشند. این هویت آنها است.
در اواخر این مصاحبه، میازاکی به جزئیات بیشتر در مورد رابطه کاری خود با جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) پرداخت. ماهیت مشارکتهای مارتین که پیشزمینه و چهارچوب داستان بازی Elden Ring را تشکیل میدهند، مدتها پیش در به شکل رسمی اعلام شد. این همکاری نشان میدهد که میازاکی مدتها از طرفداران داستانهای مارتین بوده است؛ خیلی قبل از موفقیت کتمانناپذیر Game of Thrones. نکته دوم این است که این دو هنرمند، یک دوستی شخصی از این همکاری ایجاد کردهاند.
بازی Elden Ring هماکنون برای کنسولهای نسل هشتم و نهم ایکس باکس و پلی استیشن، به همراه پلتفرم PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- پرفروشترین های فروشگاه پلی استیشن در تسخیر ایکس باکس
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- کارگردان Stellar Blade: از شدت فقر نمیتوانستم هیچ کنسولی بخرم
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
تو فقط یه شاهکار ساختی ! استاد این گیمت یه سطح از همه گیمات بالاتره
کسی نمیدونه بعد از گادریک باس اصلی بعدی یعنی لرد بعدی به کدام سمت باید رفت تو نقشه سر در گم شدیم
به سمت Liurnia of the lakes. ابتدا انتهای منطقهی پوشیده شده از آب و Academy of Raya Lucaria و بعد دشتهای سمت راست و چپ قلعه.
ممنون
سلام اقای کریمی یه سوال داشتم زیاد مربوط به اینجا نیست من نسخه دیجیتال الدن رینگ رو برای ps5 خریدم موقع دانلود به ۶ گیگ که میرسه ارور میده ce-107928-7 دیتا ایز کارپتد هم ریبیلد دیتا بیس کردم هم ریستور لایسنس حتی ریست فکتوری هم کردم بازم ارور میده مشکل رو نمیدونید چیه؟
خوشم میاد اینقدر بازی کردید وجب به وجبشو حفظید
اقای کریمی شاهکاره بازی به درد اونایی که النگو دارن نمیخوره یه باسی دیدم خییلی منو چالش داد بعد ۲۰ بار مردن کشتمش یه عقربه یورتمه میره نامرد جفتکم میندازه جادوگری هم میکنه خخخ
((من هرگز بازیکن بسیار ماهری نبودهام، من زیاد در بازیها میمیرم. اگر قرار است مرگ نشانه شکست باشد، چگونه به آن معنا بدهم؟ چگونه مرگ را لذت بخش کنم؟))
فقط میتونم بگم خیلی خفنی مرد
میازاکی بعد از انتشار الدن رینگ حداقل نزد من دیگه به یک جایگاه خیلی بزرگی رسیده مخصوصا که میشه پیشرفت رو در اثار ایشون به وضوح دید و وقتی میخونم نظرات و حرفاش رو بیشتر پِی میبرم که چرا اینطوره ، ایشون یک legendary به تمام معناست باید قدر دادن این اشخاص بود که همیشه سطح بازی های داستانی رو چند لِول بالاتر میبرن . در ضمن به عقیده من بازی های ایشون اونقدرا هم سخت نیست و این رسما یک تصور غلطه ، فقط کافیه با دنیای بازی ارتباط برقرار کنید و پیشرفت کنید در بازی ، البته یادتون باشه هرگز از مردن نترسید 👊💀
رفتی سمت سری سولز بالاخره؟
چون یادمه میگفتی اعصابش نیست
آره بلاد بورن باعث شد جذب بازی های میازاکی بشم همین اواخر ، متاسفانه دیمن سولز باعث شد فکر کنم باختن در بازی های میازاکی یعنی برگشتن به اول بازی و یک مقدار هم حرف مردم باعث شده بود جدی نگیرم ولی خب خوشبختانه این قضیه تموم شد 😁 باید اعتراف کنم اگر گیمفا نبود شاید هیچ وقت سمت این اثار به دلیل تصور غلط نمیرفتم.
مگه تو دیمن سولز هم میمیرن؟انقدر راحت بود دیمن سولز ک ناامیدم کرد،کاش الدن رینگ انقدر راحت نباشه،کلا ساختار بازی یجوریه وقتی راحته اصلا جذاب نیست
بله برای بعضیا واقعا راحته . مثلا خودم هیچوقت با یک باس میازاکی بیشتر از ۱۰ بار سر کله نزدم ولی اینکه شما میگی هم عجیبه :/
و اینو کسی داره میگه که تا حالا تو عمرش سولز بازی نکرده طبق گفته های خودش چون این بازیا خیلی سخته اعصابشو نداره برای همین هیچوقت سراغشون نرفته
یادتون که هست ?? خخخخ
من یادم نمیاد به خاطر سختی تا حالا بازیی رو کنار گذاشته باشم شما که حافظه خوبی داری برو قشنگ کامنتام رو بخون و یادت بیار که به چه دلیل نرفتم سراغشون، بزرگترین دلیلش کمبود وقت و تصور غلط بود ، الانم با این کامنت که از عَمد هم گذاشتم خواستم به کسایی که مثل من فک میکردن بگم سخت در اشتباهین 😉
چرا عذرخواهی میکنی سلطان
البته جدا از اینکه کار خیلی حرفه ای انجام داده با اینکار ولی ما هم همین سختی رو انتظار داشتیم
مزه ش به همین سختیشه
شما نمیخواد عذرخواهی کنی شما فقط بشین و بعد از ساخت این بازی استراحت کن و آماده شو برای ساخت شاهکار بعدی
درواقع ما باید از جنابعالی تشکر کنیم بابت خلق چنین اثری
“من هرگز بازیکن بسیار ماهری نبودهام، من زیاد در بازیها میمیرم. اگر قرار است مرگ نشانه شکست باشد، چگونه به آن معنا بدهم؟ چگونه مرگ را لذت بخش کنم؟”
میازاکی داداش خب در بیشتر بازی ها بعد مرگ مینویسه گیم آور . یعنی باختی ولی نه تو بازی های سولز :/ اصلا بدون مردن بازی رو تموم کردن که نمیشه انصافا :/
اصلا حسی که بعد یه کار سخت یا شکست دادن یه باس داری خودش یه لذتیه. شب که میخوای بخوابی با خودت میگی عجب کاری کردم، برگای خودم اصلا!
درخت هرچه سر به زیر تر، پر بار تر.
البته یکم برعکسه هرچه پربارتر سر بزیرتر
حالا چه سر به کلاه چه کلاه به سر
اگر قرار است مرگ (باخت) نشانه شکست باشد، چگونه به آن معنا بدهم؟
حرف پر معنای زد که برداشتهای زیادی میشه کرد ولی خب منو بیشتر یاد اون باور جالب ایین بودایی میندازه که میگه که در پس هر مرگی زندگی دوباره ای نهفته است (که امیدوارم همینطور باشه، اخه ستمه یه بار زندگی کنی اون یه بارم تو ایران امروزی باشه 🙂 )
متاسفانه همین یبار بیشتر نیس و همین زندگی رو با ارزش میکنه و مرگ رو ترسناک و با عظمت
داداش زندگی تو ایران امروزی در انتها = مرگ
زندگی در مریخ در انتها = مرگ
تهش مرگه و در انتظار نشستن برای روز قضاوت
واقعا بازی بی نظیری ساختند
موسیقی متن، دنیای غنی، داستان ، از همه مهم تر طراحی باس فایت همه بدون نقص در بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن هستند
بهتر از این نمیشه واقعا
فرام سافتور ترکونده
متاسفانه به دلیل بی پولی فعلا امکان تجربه مستقیم بازی رو ندارم
از چیزی که از ویدیو های بازی دیدم خدمتتون میگم
واقعا بازی معرکه ای ساختن
خیلی مشتاقم زودتر خودمم بازیش کنم
درجه سختیش واقعا بالاتر از اثار دیگه است
هوش مصنوعی هم بهبود یافته
من بلاد بورن و سکیرو را از سری سولز بیشتر دوست دارم چون واقعا پرمحتواتر و گیمپلی گیراتری رو ارائه میکنند
الدن رینگ هم به همین صورت کنار این دو بازی قرار میدم
این بازی مناسب کسانی که حوصله پیدا کردن نقطه ضعف دشمن و سروکله زدن با دشمن رو ندارن نیست.دمت گرم میازاکی که هرسری میگن بازیتو آسون کن سخت تر میکنی به این میگن بازی سازی که به شعار خودش عمل میکنه و فقط جذب چندتا بچه سال کژوال که دنبال پول خرج کردن هستن نیست.Eaکه قطع عضو رو از بازی جدای فالن اوردر برمیدارد و فقط موجودات فضایی رو میتونید با لایت سیبر نصف کنیداونم بخاطر چی گیمر بچه سال نه از لحاظ سنی والا هرجای دنیا بری گیمرهای زیر۱۸بیشترgtaو…بازی میکنن.
بازیش فوق العاده مسخره مزخرف و پوچه لعنت و نفرین بر اون منتقدا که ۹۷ به این بازی دادن بعد فاز اونا که میگن بهترین بازی سال میشه هویج که اگه این آشغال بهترین بازی سال بشه حیف اون نتی که خرجش کردم فقطداونایی که ۷۰ دلار دادن جای این بازی بهشون تسلیت میگم من که کرکی دانلودش کردم پشیمونم از کارم و پاکش کردم توی ماکسیمم و ۲k فریمی که میگرفتم۶۰ بود همش هم کمو زیاد میشد بازی پر از مشکله با موس و کیبرد اصلا نمیشه خوب بازی کرد کنترلر پلی استیشن ۴ رو بهش وصل کردم شناسایی نمیکنه یه سازندها به خودش زحمت ندادن یه دکمه عقب بزارن توی تنظیمات باید راست کلیک کنی بعد روی دکمه برگشت به عقب کلیک کنی من موندم چطور میگین این میازاکی استاده هیچی نیست همون قدر که کوجیما رو استاد حساب میکنین
بیا پایین بچه
آزار دادنتم قشنگه ….
بهترین بازی تاریخ …
عذرخواهی چرا؟ ترینر را برای یه همچین مواقعی ساختن.
من در حال دانلودشم. امیدوارم اونقدرها که میگن روی PC بد اجرا نشه.
عذرخواهی به شرطی قبول که یک بلادبورن ۲
۲ سکیرو ۲
۳ الدن رینگ ۲ بسازه
الدن رینگ واقعا خفنه باس هاش محیطش داستانش همهچی
این استورم هیل باس اصلی کدوم هستش
من الان فقط دارم محیط های جدید آزاد میکنم باید یه راهنما خوب پیدا کنم نمیدونم کجا باید برم
یه دیسلایک گرفتی فقط چونکه اسپویل کردی
صد در صد الدن رینگ رو ادامه میدن خودشونم گفتن با این فرنجایز زیاد کار داریم حتی کتاب مصور شایدهم انیمیشن و ….
حاجی یک شاهکار ساختی ولی پورت پی سی به شدت خراب
الان من موندم تا اپدیتا بیاد بعد بازی رو نصب کنم حالا شما فکر کنین من چندماهه داشتم لحظه شماری می کردم الان باید یکی دو ماه دیگه به خاطر آپدیتا لحظه شماری کنم و فارسی ساز گیم ساب 😕😕
انگلیسیت ضعیفه؟
پی اس فور و پی اس فایو
همه اونایی که میگن بازی سخته نوبن 😌 *هزار بار سر باس اول میمیرد*
درود بر تو جنتلمنِ شاهکارساز…
بدنمو مور مور کردی استاد
سلام خدمت دوستان ی سوال داشتم کسی پاسخ بده سپاس ازش گفتن دنیا شیش تا لند داره خواستم بدونم همه توی همین صفحه مپ هست که تکه تکه های مپ رو پیدا میکنیم یا این صفحه مپ اول فقط ی تیکه از لند اوله ؟ یعنی لند های دیگه هر کدوم اندازه ی صفحه اسکرین نمایشگر هستن ؟
اساتیدی که از بازی ایراد میگیرن. گیمپلی و گرافیک بازی سبکش این مدلیه. اگه حال نمیکنین فورتنایت هست.
هادی عزیز من خودم یکی از فن های بازی های درجه یکی مثل الدن هستم و عالیه این بازی ولی جواب زیبنده ای نیست دوست من کسی که فورتنایت میزنه هم قابل احترامه
من بلاد بورن رو تا باس مرحله ۳ بیشتر نتونستم برم .گرافیک کم بود بازیشم سخت بود
ولی نسخه ریمیک دیمون سولز رو تو کمتر ۱۵ روز تموم کردم.چون میخاستم الدن رینگ رو بازی کنم مجبور بودم یه پیش درامدی از این بازیهای میازاکی داشته باشم.الانم دوست ندارم هیچ بازی جز بازیای میازاکی بازی کنمدر کل از بازیهای شمشیری لذت میبردم همیشه اگه بازی سختر دیمون سولز والدن رینگ میخاین بهتون بازی sifu رو پیشنهاد میدم پایین نگه داشتن سنت تو این بازی کار هر کسی نیست .
خیلی حرف جالبی زده. من توی بازی های دیگه معمولا چیزی به نام تجربه کسب نمیکنم یعنی میرم همون اول مرحله رو میرم و تمام ولی توی بازی های سولز با مردن به باس ها و دشمن هایی که کمین کردن تجربه کسب میکنم و فقط با استفاده از اون تجربه میشه شکستشون داد.
همین موضوع بازی رو خیلی ارزشمند میکنه و برای همین دوست ندارم بازی های فرام سافتور بخش easy داشته باشه یا سختیش کم بشه
موفقیت نیازمند شکست های زیاده
من عاشق این مرد و استودیوی هنرمند Fromsoftware هستم.
سخت بودنش واقعاً سخته ولی اگر قلقش دستت بیاد اونقدرام سخت نیست به نظم فقط پوستت کنده میشه و یکم هم ضعف اعصاب میگیری همین D: من که فعلاً منتظرم زیرنویش بیاد بعد پلی بدم تا داستانش رو قشنگ بفهمم چی به چیه
بجای عذر خواهی تنظیمات درجه سختی بزار این یه استاندارده توی بازی های ویدئویی تا گیمر های casual هم بتونن از بازی هات لذت ببرن تو طراحی نرم افزار و گیم ما یه اصل مهم داریم به اسم accessibility و user experience یعنی باید یه نرم افزار یا بازی برای همه افراد قابل تجربه باشه ولی متأسفانه این استودیو براش این استاندارد بی معنیه. به شخصه با اینکه سبک هنری و طراحی باس های بازی های میازاکی رو خیلی میپسندم ولی وقت و حوصله این حجم از سختی رو ندارم
سخت بودن بازی ربطی به accessibility نداره. اگه چیزی مثل عدم ساپورت prompt های کیبورد و موس رو به عنوان accessibility معرفی میکردی منطقی تر بود. دیفیکالتی بازی، هویت این بازی هاست،گذاشتن ایزی مود توهین به طرفداراست.
بازی های شرکت فرام سافتور رو تجربه نکردم ولی بازی های سخت بخشی از تاریخ بازی های ویدیویی هستند.به نظر من وجود این مدل بازی ها برای صنعت گیم ضروری هست