بازی Assassin’s Creed Valhalla به سود یک میلیارد دلاری دست یافت
طبق گفتههای یوبیسافت، Assassin’s Creed Valhalla، جدیدترین عنوان از فرنچایز محبوب Assassin’s Creed، تبدیل به پرفروشترین عنوان این شرکت تا به امروز شده است.
بر اساس گزارش مالی اخیر شرکت یوبیسافت (Ubisoft)، بازی Assassin’s Creed Valhalla تبدیل به پر درآمدترین عنوان این ناشر از فرنچایز Assassin’s Creed شده است و هنوز هم با گذشت تقریباً یک سال از عرضهی آن فروشی فوقالعاده را تجربه میکند. این عنوان با فروشی ۱ میلیارد دلاری، سلطنتی را در بین عناوین منتشر شده از این ناشر آغاز کرده و خود را به موفقترین بازی این شرکت مبدل ساخته است.
این فرنچایز در طول عمر ۱۴ سالهی خود، دچار تحولات بنیادی در تمامی بخشهای تشکیل دهندهی خود شد و پس از گذر از تغییرات اساسی، Assassin’s Creed Valhalla، دوازدهمین عنوان اصلی از این سری محبوب، سرانجام در نوامبر سال ۲۰۲۰ انتشار یافت. پس از انتشار، Assassin’s Creed Valhalla موفق به ثبت رکورد جدیدی شد. این بازی توانست در هفتهی اول انتشار خود، بیش از هر عنوان دیگری از این سری فروش داشته باشد، به گونهای که در اکتبر سال ۲۰۲۱، این بازی تبدیل به دومین عنوان سودآور برای یوبیسافت شد.
در این گزارش مالی، اشاره شده که عنوان Assassin’s Creed Valhalla در حال حاضر از مرز ۱ میلیارد دلار سودآوری برای این شرکت عبور کرده است. شرکت یوبیسافت این مقدار درآمد را به لطف توسعهدهندگان این عنوان که به طور منظم برای این بازی رویدادهای فصلی و هفتگی، بهروزرسانیهای منظم و بستههای الحاقی (DLC) جدید تدارک میبینند کسب کرده است.
اگرچه که تنها حدود یک سال از عرضه ی این عنوان میگذرد، اما تا به امروز دو بستهی الحاقی جدید تحت عنوانهای Wrath of the Druids و The Siege of Paris برای این بازی منتشر شده و سومین بسط داستانی هم از Assassin’s Creed Valhalla که با نام Dawn of Ragnarok شناخته میشود، قرار است در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ( ۱۰ مارس ۲۰۲۲) برای این بازی منتشر شود.
با تمام این ها و برخلاف همهی موفقیتهای این عنوان، شرکت یوبیسافت با مشکلات داخلی خود دست به گریبان است و همهگیری ویروس کرونا کار را برای این شرکت بیش از پیش پیچیده کرده است. در حال حاضر شایعه شده که یوبیسافت در حال کار روی عنوان کوچکتر از سری Assassin’s Creed است که در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ در دسترس قرار خواهد گرفت. اگرچه یوبیسافت هنوز در مورد این بازی اظهار نظری نکرده است.
طبق اطلاعات منتشر شده از حساب رسمی توییتر این شرکت، Assassin’s Creed Valhalla قرار است در ۳ اسفند (۲۲ فوریه) بهروزرسانی بزرگی دریافت کند، پس از آن یک رویداد رایگان در آخر هفته انتظار بازیکنان را میکشد و بستهی گسترشدهندهی Dawn of Ragnarok، که به گفتهی توسعه دهندگان بزرگتر از بازی AC Origins است، در تاریخ ۱۹ اسفند منتشر میشود.
جالب خواهد بود که ببینیم چگونه این عنوان ۱۴ ساله به رشد خود ادامه میدهد و آیا در این مسیر به موفقیتهای خود ادامه می دهد یا خیر، زیرا بر اساس شایعات، عنوان Assassin’s Creed Infinity قرار است رویکردی سرویس محور داشته باشد و این ممکن است برای طرفداران این اثر که تشنه محتوای داستانی بیشتر هستند، هیجان انگیز باشد یا برعکس.
بازی Assassin’s Creed Valhalla در حال حاضر روی کنسولهای نسل هشتم، نسل نهم، رایانههای شخصی و گوگل استیدیا در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
یعنی حدودا شونزده میلیون و شیشصد هزار نسخه ی شصت دلاری از بازی فروخته شده ، بنظرم خیلی فروش عجیب غریبیه!
حقشه
تازه شما قیمت کامل اش رو گفتی اکثر گیمر ها وقتی یه تخفیف خوب بخوره گیم رو میخرن که یعنی از این ۱۶ میلیون نسخه هم بیشتر بوده…
فقط خرید نبوده پرداخت درون برنامه ای هم بوده مخصوصا برا دی ال سی ها
تازه دوست عزیز فارکرای ۵ بیشتر از ۲۵ میلیون نسخه تا آخر سال ۲۰۱۹ فروش داشته فکنم الان بالای ۳۳اینطورا فروششه
خیر اینطور نیست تو متن هم ذکر شده والهالا پرفروشترین اثر یوبی تا الان بوده پس فارکرای کمتر فروخته
دوست عزیز برا والهالا چندین تا دی ال سی اومده اما برای فارکرای ۵ فقط ۳ دی ال سی اومده از نظر تعداد نسخه فروش والهالا کمتر فروخته در حدود ۲۰ میلیون فروخته اما از نظر تعداد فروش فارکرای ۵ قطعا بالای ۳۰ فروخته آمارش هم موجوده بنده از نظر تعداد نسخه فروش گفتم
اان حقش بود…اما این!؟
نکته جالب اینکه رکورد پر فروش ترین نسخه سری Assassin’s Creed رو شکسته در حالی اصلا رو استیم عرضه نشده.
یه سری میگفتن رفتن یوبیسافت از استیم به ضرر این کمپانی میشه در حالی که کاملاً به نفعش شد
این رقم فقط حاصل فروش بازی نیست
این بازی کلی DLC و پرداخت های درون برنامه ای و… داشته یه جورایی شبیه بازیای GAAS شده بود
تازه دی ال سی سومش اومده ! بلکه شما حواست نیست که اساساً اساساً آمار هفته اول بازی هم مرعوب کننده است
به عنوان یه طرفدار دو آتیشه اساسین و یوبیسافت این رو میگم :
واقعا والهالا به نسبت اوریجینز و ادیسی خیلی پیشرفت کرده بود چه از نظر داستان چه از نظر گیمپلی ولی هنوز بعضی از مواردش رو مخ بودن مثل اینکه باید تو بازی پول خرج بکنی تا پیشرفت بکنی ولی کلیت بازی واقعا سرگرم کننده و خوب بود امیدوارم یوبیسافت برای بازی های بعدیش کیفیت خودش رو بالاتر ببره و مستقل بمونه ❤🙂
اصلا نیازی به پول نداشت برای پیشرفت!!!!!!
بازی های یوبیسافتم شده مثله فیفا با اینکه هر نسخه ازشون تغییر آنچنانی نداره و همه نقدش میکنن و… ولی خب به خاطر فرمول سرگرم کننده و نبود رقیب خاصی تو سبک بازیاش همه علاوه بر اینکه میگن تکرار مکرراته ولی ته دلشون دوسش دارن البته کمبود بازی تو سال اخیرم میتونه دلیل فروش بالای والهالا باشه خودم ویچر ۳ رو دوباره تموم کردم ایندفعه با زیرنویس فارسی با ۶۰ فریم نسبت به ps4 خیییلی لذت بخش تر بود و واقعا لذت بردم. دوس دارم بشینم سایبرپانکم دوباره تموم کنم ولی چون نزدیک ۷۰ ساعت بازی کردم و کامل تمومش کردم دلم نمیاد از اول برم دوس دارم new game + بدن بعد برم سراغش
چه به موقع اومد این خبر.امشب نسخه گلد رو خریدم
واقعا جزو بهترین های سری بود. گشت و گذارو کشف کردن چیزای جالب توی دنیای بزرگش خیلی حس خوبی میداد.
بله؟ ببخشید؟ 😂 😂 بازی خوبی بود ولی اساسین نبود.
پشم البته اساسین والهالا گیم حقی بود ولی این فروش!!!! پشم ریزونه
بین اخرین اساسینس هایی که اومده بود واقعا بهتر بودش ولی متاسفانه از نسخه های قدیمیش خیلی فاصله گرفته من اونارو می خوام😕
اونا دیگه تموم شد رفیق من سبک قدیم خیلی خیلی بیشتر دوست دارم ولی فکر کنم دیگه تموم شد 😡😡
هیچوقت تموم نمی شه همیشه محبوب ترین بوده و هست
تاثیر خدای جنگه دیگه.
کامل تر توضیح میدی؟
به نظر بنده که یه اساسینز کرید باز قدیمیم و سه گانه اتزیو رو بار ها تموم کردم
اسساسینز کرید والهالا بازی بدی نیست خیلی هم خوبه و در گیر کنندس فقط مشکلش اینه که اساسین نیست و یوبیسافت با این اسم فقط داره پول در میاره اگه اسم “اساسینز کرید” رو از روش بر میداشتن و منتشرش میکردن به نظرم کمتر هیت میشد و نمره بالاتری میگرفت
عجیبه که رفتن این همه خریدن نسخه های قبلیش واسه یوبی باگ بازی هاشون فک کنم مردم خیلی خوششون نیومد و میگفتن پول دور ریختنه ولی همشون نه فکر کنم ولی این والهالا معجزه هست 😐
هر چقدربفروشه حقشه این بازی شاهکار به معنای واقعیه👌🙂❤
یادش بخیر سعید آقابابایی عزیز چقدر بابت نمره ای که به بازی داد مسخره شد.
ولی بازی واقعا فوقالعاده ست و فروش بی نظیرش با وجود متای نچندان چشمگیرش گواه این قضیه ست.
البته نمیگم فروش حتما نشان دهنده ی ارزش بازیه ولی حداقل میشه علاقه ی نویسنده به این عنوان رو اینجوری بهتر درک کرد چون خیلیا باهاش همراه شدن.
و بازی با توجه به تجربه خودم صد در صد ارزشش بیشتر از قیمتش هست و بی اندازه محتوای باکیفیت داره.
سلام
بنده هنوز نفهمیدم، اگر آدم قراره تو یه بازه خاص و از پیشتعیین شده، نمره بده یا بررسی کنه؛ اصلا چرا این کار رو میکنه؟
سلام
متوجه منظورتون نشدم؛ مگه چاره ی دیگه ای هم هست؟
سلام
مثلا قرار یه بازی در سطح A بهش نگاه بشه، نمرهاش هم بین بازه X تا y باشه.
دیگه چه ارزشی داره مرور اون بازی؟
اون مرور یا بقول شما نقد، آیا چیزی بیشتر از یک سفارش میشود؟
و آیا اون مرورکننده اصلا اینجا حضور، عقلانیت یا حتی حسی یا احساسی به بازی دارد؟
اتفاقا مثل استاد آقابابایی خوبه، که خارج از اون بازه ست و حرف حق خویشتن رو میزنه.
حالا چه این حرف نمرهای بالاتر از xوy باشه چه پایینتر.
دقیقاً یه خوبی نقدهای سعید آقابابایی همینی بود که شما فرمودید.
دمت گرم نوید واقعا یاد اوری خوبی کردی همیشه زمان خودش بهترین پاسخ رو میده سعید اونچه تجربش از بازی بود رو گفت و یک نقد اورجینال ارائه داد چیزی که خیلی ارزشمنده ، من خودم ۱۲۲ ساعت والهالا رو پلی دادم ایراد دارم به بازیش ولی لعنتی ۱۲۲ ساعت باهاش وقت گذروندم …
محسن جان من کل نقشه ی والهالا رو حتی نقاط زرد رنگ معمولی رو هم جستجو کردم و واقعا ارزش وقتی که براش گذاشتم رو داشت.
بقول تو نمیگم بی نقص بود ولی هیچوقت آدم ازش ناامید نمیشد و بعضی داستان ها و شخصیت های بازی اصلیش واقعا بیاد ماندنی و عالی بودن.
جالبه فقط بخش داستانی بازی، اندازه ی یسری بازیهای جهان باز با کل ماموریت های جانبیشون گیم پلی داشت!
اون باس فایت هایی که توی نقشه بودن و بعضی هاشون هم خوش لباس و دیدنی بودن واقعاً فراموش شدنی نیست.
آره مناطق افسانه ای مثل ازگارد و اسطوره هاش هم خودش کم از یه بازی کامل نبود اما فقط برای تنوع تو ماموریت ها قرار گرفته بود…
اقا بابایی به کمتر بازی نمره ی کم میداد ایشون نقد نمی کرد صرفا یه اظهار لطف دلنوشته برای بازی می نوشت بازی رو حتی تمام نمی کردن
نمونش گوست ریکون از تمام مشکلاتش چشم پوشی کرده بود نمره دو برابر حقش داده بود
گوست ریکون رو ایشون نقد کرده و آقای آریا مقدم نقدش رو نوشته و قرار نیست هر منتقدی که نقد میکنه همه اون نقد رو پسند کن حتی برترین منتقدین هم نقد هایی دارن که شاید خیلی ها خوششون نیاد ، بار ها شده خود من حرف و نقد کسایی که قبول دارم نمیپسندم ، یه چیز طبیعیه …
راست میگی ولی تو کامنت بلندی به دفاع از بازی نوشته بودن بار ها شده از بازی تو لیست هاشون انچنان تعریف کردن که حقشون خورده فلان من بازی کردن خوشم نیومده واقعیتش من یا بعضی های نقد های ایشون شدیدا مخالفم
اولا نقدهای ایشون از جمله کامل ترین و شیرین ترین نقدهای موجود تو نت هست و بهتر و بیشتر از خیلیا به نقاط ضعف و قوت بازیها میپرداخت و به هیچ عنوان دلنوشته نبود!
حالا اینکه نمراتشون به بازیها معمولا بالا بود خب دیگه سلیقه ایشون بود و خیلی مواردش رو خیلیامون قبول داشتیم و بعضی موارد رو نه. این طبیعیه…
سلام
میدونید چرا؟
چون بیجنبگی و بیظرفیتی گیمرها باعثش شد.
ایشون حرفهای جدیای علیه GTA و Rde Dead داشتند.
ولی آیا این رسانه و این مثلا مخاطب، گیمرها، تحمل و ظرفیت این حرف رو داشتند؟
اینها حتی تحمل خوب بودن یه بازی خوب رو هم ندارند.
چه برسه به بد بودن یه بازی مهم و اسمدار.
چارهای نبود جز اینکه حداقل از بازیهای خوب دفاع کنیم.
از Surge و lords of the fallen،
تا Darksiders و Valhalla.
این اواخر هم Farcry 6.
معرفی دارکسولز ها، کی آخه اینجا دارکسولز میشناخت؟ که باعث شد همه از زور پز هم که شده حداقل یه سولزبورن بازی کنند؟
اگر از ایشون حرف منفی یا زدن و کوبیدن اثری نیست، بخاطر این هست که ما لیاقتش رو نداشتیم و ما پذیرای این حرف نبودیم.
شاهکار جهان باز نسل ۸ :)))))))
قطعا یکی از سه بازی پر محتوای نسل نهمه هست و خواهد بود.
اگه والهالا رو ناتی داگ یا راکستار و سانتا و …. میساختن متاش راحت بالای ۸۸.۸۹ بود
پ.ن:متئوس کجایی
سلام
اگر همینو راکستار میساخت متاش حداقل ۹۷ بود😹💅
منطقیه😆
درسته
واقعا راست میگی
حیف که دیر اومد
کل یوبی سافت رو همین ip و rainbow داره میچرخه
سلام
تبریک! تبریک به خودم و خودت و همه!
انشاءالله که بازی به بازی رضایت هوادارا هم بیشتر جلب بشه.
والهالا تا چند ساعتی خوبه بازیش اما بعد چند ساعت کسل کننده و تکراری میشه
یک بازی با گرافیک عالی👌
گرافیک خوب بود ولی داستان بازی صفر
سلام
خلایق هر چه لایق😹😹😹😹😹😹😹
دیگه وقتی هورایزون ۲۰ میلیون میفروشه این طبیعی هست
هورایزن داستان و گرافیکش معرکه بود ولی شخصیت پردازی کم جونش و مراحل فرعی ناجورش و سختی غیرمتعادلش رو نباید ندیده بگیریم
بازی ضعیفی بود…حیف این همه پول
واقعا شاهکار بود هنوز دارم بازیش میکنم
حقشه بیشتر بفروشه
بازی خوبیه ولی بسیار طولانی و تکراری هست ، هر دوتا بازی قبلی رو دیسک گرفتم ولی آنقدر طولانی بود(صد درصد کردن بازی) وسط هر دوتاش هم origins و هم odyssey بازی رو به مدت چند ماه رها کردم بعد دوباره ادامه بازی رو تموم کردم
بازی خیلی عالی که حتماً باید تجربه بشه ولی نه روی PS4 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تجربه این بازی روی کنسول نسل قبل اصلا توصیه نمی کنم. بافت ها فوق العاده بی کیفیت در حد نسل ۶ یا حتی ماقبل ۶ !!! افت فریم و لودینگ فوق العاده طولانی در نقشه فوق العاده عظیم و خلوتی بیش از اندازه نقشه.