۱۰ مورد از به یادماندنیترین همراهان در بازیها؛ تو تنها نیستی
یکی از مهمترین بخشهای یک عنوان داستانمحور، کرکترها و ارتباط بین آنها است. در طول سالها عناوین زیادی منتشر شدند که اهمیت ویژهای به این موضوع میدادند و از رباتها و هوش مصنوعی تا حیوانات و انسانها، همراهان به یادماندنی و دوستداشتنی را برای قهرمان داستان طراحی کردند.
امروز من قصد دارم یادی کنم از ۱۰ مورد از این شخصیتهای به یادماندنی و همراهان دوستداشتنیای که در طول تجربهی مجازیمان همراهمان بودند.
از آنجایی که تعداد این کرکترها زیاد است و قرار دادن همهی آنها در این لیست مقدور نیست، شما کاربران عزیز نیز شخصیتهای مورد علاقهی خود را که در این لیست حضور ندارند در بخش نظرات با من و کاربران دیگر به اشراک بگذارید.
۱۰. Tails (Sonic The Hedgehog)
فرنچایز Sonic The Hedgehog در طول سالها مهمان شخصیتهای فراوانی بوده است که Sonic را در طول ماجراجوییهایش همراهی کردهاند اما هیچکدام از آنها به اندازهی Tails هم برای Sonic و هم برای طرفداران او ارزشمند نبودهاند.
اولین حضور این روباه زرد رنگ دوستداشتنی در عنوان Sonic The Hedgehog 2 بود که در سال ۱۹۹۲ برای کنسول Sega Genesis منتشر شد. پیوستن این شخصیت به این عنوان و همراهی Sonic در طول بازی و هماهنگی بین آنها برای طرفداران این فرنچایز بسیار لذتبخش بود.
همچنین این شخصیت این امکان را برای پلیرها ایجاد کرده بود که به صورت دو نفره به تجربهی این عنوان بپردازند که در دورهی خود بسیار هیجانانگیز بود.
در نهایت حضور Tails در این عنوان با واکنش بسیار مثبت طرفداران مواجه شد و از آن پس او به شخصیتی مهم و صمیمیترین دوست Sonic تبدیل شده است و حتی چند عنوان اختصاصی نیز برای او ساخته شده است که نشاندهندهی اهمیت او در این فرنچایز است.
۹. Yoshi (Super Mario)
وقتی صحبت از برترین عناوین Super Mario میشود، شخصا Super Mario World را در بالای لیست عناوین مورد علاقهی خودم از این فرنچایز قرار میدهم. این عنوان در سال ۱۹۹۰ برای کنسول SNES منتشر شد و با واکنشهای فوقالعاده مثبتی روبرو شد چنان که نه تنها بنده بلکه بسیاری از طرفداران این لولهکش دوستداشتنی، از آن به عنوان یکی از برترین عناوین این فرنچایز یاد میکنند.
اما دلیل اصلی این موفقیت چه بود؟ جواب Yoshi است! این شخصیت برای اولین بار در این نسخه معرفی شد و یک همراه وفادار و مفید برای Mario بود که سعی داشت پرنسس Peach و Dinosaur Land را از اسارت Bowser نجات دهد.
Yoshi با سواری دادن به Mario اجازه میداد که شما سریعتر در مراحل جابهجا شوید. همچنین در مبارزات و از بین بردن موانع و دشمنان نیز به Mario کمک میکرد.
به طور کلی اگر بخواهم مختصر بگویم، Yoshi در عنوان Super Mario World گیمپلی عناوین دو بعدی این فرنچایز را دگرگون کرد و مکانیزمهای تازه و جالبی را به این عنوان اضافه کرد که لذت تجربهی آن را چندین برابر میکرد و از آن پس این شخصیت نیز به یکی از دوستداشتنیترین و به یادماندنیترین شخصیتها و همراهان دنیای بازیهای ویدئویی تبدیل شد. لازم به ذکر است که Yoshi در نسخهی Super Mario Galaxy 2 نیز با Mario همراه میشود و باز هم مکانیزمهای تازه و جالبی را ارائه میدهد.
۸. D-Dog (Metal Gear Solid V)
عنوان Metal Gear Solid V: Phantom Pain همراهان متنوعی را در اختیار شما قرار میدهد که هرکدام از قابلیتهای خاصی برخوردارند و میتوانند به نوعی در طول مراحل به Snake کمک کنند. اما قطعا دو مورد از به یادماندنیترین آنها Quiet و D-Dog هستند.
از آنجایی که دلیل انتخاب Quiet توسط پلیرها کاملا مشخص است، در اینجا ما دربارهی D-Dog صحبت خواهیم کرد. سگها همیشه همراهانی دوستداشتنی چه در دنیای واقعی و چه در بازیهای ویدئویی هستند و از برخی دیگر از این سگهای دوست داشتنی میتوان به Dogmeat از عنوان Fallout 4 یاد کرد.
اما چیزی که به نظر من D-Dog را خاص میکند حضور او در پس زمینهی داستان بازی و روند رشد و تعلیم اوست.
شما D-Dog را در زمانی که تنها یک تولهی کوچک است پیدا میکنید و از پس از آن هر بار که به Mother Base میروید میتوانید او را در حال بازی و تعلیم ببینید و حتی شاهد برخی از سکانسهای جالب او و Big Boss هستیم.
در نهایت D-Dog پس از بزرگ شدن و پایان تعلیم او، در بخشی از بازی به عنوان یکی از همراهان شما قابل دسترس میشود و شما میتوانید او را با خود به ماموریتهای مختلف ببرید.
او میتواند دشمنان شما را در ۵۰ متری اطرافتان شناسایی کند، مینهای روی زمین را پیدا کند و همچنین با دشمنان شما به مبارزه بپردازد. واقعا چه کسی از داشتن چنین سگی در کنار خودش بدش میآید؟
۷. Elizabeth (Bioshock Infinite)
امکان ندارد که عنوان Bioshock Infinite را تجربه کرده باشید و عاشق کرکتر Elizabeth نشده باشید. جدا از مسائل ظاهری، این شخصیت مانند یک محرک برای این عنوان بود و همچنین نقش بسیار مهمی را در داستان بازی ایفا میکرد.
از همان ابتدا که شما در نقش Booker Dewitt او را زندانی در یک کتابخانه پیدا میکنید جریانی قوی و خاص از سوی کرکتر او احساس خواهید کرد. Elizabeth علاوه بر اینکه در طول مبارزات به شما کمک میکند و مهمات و آیتمهای سلامتی در اختیار شما قرار میدهد، مانند نقطهی ثقلی برای داستان بازی عمل میکند.
شکلگیری و رشد ارتباط او با پروتاگونیست بازی، شخصیتپردازی و صداگذاری بسیارخوب او و همچنین گره خوردن او با پیچشهای داستانی همه و همه باعث میشوند که این کرکتر و تجربهی این عنوان همیشه در ذهن شما باقی بماند.
۶. Dom (Gears of War)
به نظر من شخصیت Dom از فرنچایز Gears of War هیچوقت آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت. Dom دوست نزدیک پروتاگونیست سه نسخهی ابتدایی این فرنچایز یعنی Marcus Fenix بود و همچنین نقش پررنگی نیز در داستان این سه نسخه داشت.
این شخصیت لحظات به یادماندنی زیادی در سه نسخهی ابتدایی این فرنچایز دارد که از بهترین آنها میتوان به یافتن همسرش در نسخهی دوم یاد کرد که به خوبی بعدهای دیگر این شخصیت و شکستن او را به تصویر میکشید.
در کل هماهنگی و رفاقت بین Dom و Marcus قطعا جزو بهترین بخشهای نسخههای ابتدایی فرنچایز بود و این لحظات همیشه در قلب طرفداران این فرنچایز باقی خواهد ماند.
۵. Clank (Ratchet And Clank)
شخصیتی که الان قرار است راجعبش صحبت کنم یک ربات دوستداشتنی است که از خط تولید خود فرار کرده و توسط دوستش Clank نام گذاری شده. ما برای اولین بار با Clank در عنوان Ratchet and Clank آشنا شدیم که در سال ۲۰۰۲ به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 2 منتشر شده بود.
Clank شخصیت بسیار جذابی دارد و رابطه و ارتباط او با Ratchet به سرعت باعث عزیز شدن او در دل طرفداران شد به طوری که او در سال ۲۰۰۸ یک عنوان اختصاصی به نام Secret Agent Clank دریافت کرد که برای کنسول دستی PSP منتشر شد و نشان دهندهی اهمیت بالای این کرکتر برای کمپانی سونی بود.
همچنین در سال ۲۰۱۶ شاهد ریبوتی از این فرنچایز بودیم که این گروه دو نفرهی دوستداشتنی را دوباره در کنار یک دیگر به تصویر میکشید و در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد عرضهی یک نسخهی جدید و ستایش شدهی دیگر از این فرنچایز با نام Ratchet And Clank: Rift Apart بودیم که نشان دهندهی ارزش بالای این کرکتر و به طور کلی این فرنچایز در قلب طرفداران بود.
۴. Mimir (God of War 2018)
عنوان God of War که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، عنوانی گسترده و وسیع بود. شما در طول داستان باید با استفاده از قایقتان به مناطق مختلف سفر میکردید که برخی از این سفرها نسبتا طولانی بودند و میتوانستند خسته کننده باشند اما Mimir از این موضوع جلوگیری میکرد.
شخصا به شدت از شخصیتپردازی Mimir در این عنوان لذت بردم و تصور بسیاری از بخشهای بازی بدون حضور او کمی سخت است. در افسانههای نورث آمده است که Mimir باهوشترین موجود زندهی دنیا بوده است و سازندگان نیز به خوبی این موضوع را در این عنوان به تصویر کشیدهاند.
زمانهایی که شما در نقش Kratos در حال تکه تکه کردن دشمنان خود نیستید عموما در حال گوش کردن به Mimir هستید که با لهجهی اسکاتلندی غلیظ خود در حال تعریف کردن داستانها و افسانههای جذاب است.
ارتباط او با Kratos و رد و بدل کردن دیالوگهای جالب نیز به جذابیت شخصیت این کرکتر میافزاید. به نظر من Mimir قطعا یکی از جذابترین کرکترهایی است که در فرنچایز God of War شاهدش بودیم و همچنین نقش پررنگی در لذتبخشتر شدن ماجراجوییها و سفرهای Kratos و Atreus داشت.
۳. Victor “Sully” Sullivan (Uncharted)
امکان ندارد عناوین Uncharted را تجربه کنید و از همراهی و جر و بحث Sully و Nathan لذت نبرید! این کرکتر به قدری در دل طرفداران این فرنچایز برای خود جا باز کرده است که در تمام نسخههای Uncharted حضور داشته است و بخشی جدایی ناپذیر از Nathan و ماجراجوییهای او بوده است.
Sully مانند پدری برای Nathan محسوب میشود که همیشه سعی دارد به او یادآوری کند که اعمال او چه پیامدهایی دارند و چه چیزهایی را در خطر قرار میدهند. همچنین مکالمات بین او و Nathan همیشه جذاب است و لذت تجربهی تک تک عناوین فرنچایز Uncharted را چندین برابر میکند.
Sully در طول سالها بارها و بارها در معرض خطر مرگ قرار گرفته است و هربار از این موقعیتها نجات یافته است که خود نشاندهندهی اهمیت این کرکتر برای این فرنچایز و طرفداران آن است و سونی نمیخواهد یکی از پرطرفدارترین کرکترهای مکمل خود را از دست بدهد.
۲. Cortana (Halo)
شخصیت Master Chief بعد از عرضهی نسخهی اول فرنچایز Halo به سرعت به یکی از محبوبترین کرکترهای صنعت گیمینگ بدل شد. اما بسیاری از این محبوبیت به لطف کرکتر Cortana بود. Master Chief به طور کلی شخصیت پر حرفی نیست بنابراین سازندگان برای پر کردن این خلاء یک هوش مصنوعی را به عنوان دستیار برای او قرار دادند.
Cortana علاوه بر نقش مهمی که در طول نسخههای مختلف این فرنچایز و داستان آنها ایفا میکند، پل ارتباطی پلیر با Master Chief به شمار میآید. ما در طول سالها شاهد نزدیک شدن این دو کرکتر و شکلگیری ارتباط جذاب بین آنها بودهایم. همچنین صداگذاری بسیارخوب Jen Taylor در نقش Cortana نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کرکتر در دل طرفداران Halo است.
به طور کلی اگر بخواهیم دربارهی کرکترهای مکملی صحبت کنیم که به خوبی کمبودهای پروتاگونیست بازی را کامل میکنند، قطعا میتوانیم از Cortana یاد کنیم. بعید میدانم که کسی بتواند هر یک از این دو شخصیت را بدون دیگری تصور کند.
۱. Ellie (The Last of Us)
با وجود نظرات مختلف حول و محور نسخهی دوم The Last of Us، فرقی ندارد طرفدار کدام کمپانی یا پلتفرم باشیم، همهی ما بر این موضوع که نسخهی اول The Last of Us یکی از زیباترین داستانسراییهای دههی اخیر را به نمایش میگذارد اتفاق نظر داریم اما این داستانسرایی بدون وجود Ellie به عنوان شخصیت مکمل در کنار Joel امکان پذیر نبود.
مشاهدهی رشد شخصیت Ellie در طول بازی و ایجاد ارتباط و احساسات بین او و Joel یکی از لذتبخشترین خصوصیات این عنوان محسوب میشد.
هارمونی بین این دو کرکتر، چگونگی کامل کردن یکدیگر و پرداختن به اندازه و به جا به رابطهی این دو در کنار خط داستانی اصلی بازی همه و همه باعث شدند که Ellie به سرعت به یکی از دوستداشتنیترین شخصیتهای همراه و مکمل در عناوین منتشر شده در دههی اخیر بدل شود.
در نهایت این کرکتر هم مثال دیگری از تاثیر بزرگ کرکترهای همراه در داستان و میزان لذتبخش بودن تجربهی یک بازی برای پلیر محسوب میشود و همچون Cortana برای فرنچایز Halo، تصور نسخهی اول The Last of Us بدون وجود Ellie نیز غیر ممکن است.
سخن آخر
امروز در این مقاله یادی کردیم از برخی از شخصیتها، موجودات، حیوانات و به طور کلی همراهانی که باعث شدند تجربهی ما از بازیها چندین و چند برابر لذتبخشتر و به یادماندنیتر گردند. شاید اگر برخی از این شخصیتها، پروتاگونیستهای محبوب ما را در طول ماجراجوییهایشان همراهی نمیکردند، هیچگاه به محبوبیتی که امروزه به آن دست یافتهاند نمیرسیدند.
شما کاربران عزیز نیز میتوانید شخصیتها و کرکترهای موردعلاقهی خود را که در این لیست حضور نداشتند و همچنین خاطرات زیبایی که با آنها ساختهاید را در بخش نظرات با من و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
گاد ۲۰۱۶ /:
لطفا این سوتی رو اصلاح کنید
۲۰۱۹
تاریخ نخستین انتشار: ۲۰ آوریل ۲۰۱۸
می شه بپرسم چی زدی😐
گفتش ک چرا تو متن نوشتید گاد ۲۰۱۶ نه اینکه خودش بگه چرا ننوشتید ۲۰۱۶
با شماره ۱ به شدت موافقم . اصلا طوری واسه الی شخصیت پردازی شده که انگار از بچگی میشناسیش . در لفت بیهاید هم اون بازی مبارزه ای تخیلی که با رایلی داشت ، عجیب تو خاطرم موند . اخرالزمان رو قشنگ به تصویر کشیدن . رتبه دام از گیرز ولی میتونست کمی بهتر باشه . دام حس یک برادر رو واسه مارکوس داشت نه فقط یک همراه
اسپم سلام به همگی! پس از سه سال دنبال کردن گیمفا عضو گیمفا شدم
برای من یوشی از ماریو تیلز از سونیک از بهترینا بود
خوش اومدی❤️
امیدوارم کاربر خوب و منطقی باشی تا فضای سایت بهتر بشه
سلام
خوش اومدین
خوش اومدی برادر
خوش اومدی سید
اترئوس چرا نبود ؟ بنظرم کارامد ترین همراه تاریخ بازی ها اترئوسه خیلی کمک میکرد
خیلی مقاله جالبی بود از نویسنده ممنونم
نه خیر هیچ کمکی هم نمیکرد فقط بلد بود زِر بزنه! کریتوس خودش قبلا بدون مشکل و بدون نیاز به کمک کسی از تیر و کمان استفاده میکرد؛ با این تفاوت که میتونست خیلی بیشتر از فقط چهار تیر بصورت پشتسرهم شلیک کنه و کمانش هم سر و صدای الکی نمیکرد!
به خدا این دوستمون گفت ارتئوس فقط یاد شما افتادم 👍😂 اصلا تردید نداشتم بهش ریپلای میزنی 😁
آترئوس از وقتی فهمید خداست قاطی کرد اصلا😐
چر این سایت اسپویلرم نداره😂
داداش خب اگه بینهایت بود خراب میشد تو با اون چهار تا میتونستی حواس دشمن رو پرت کنی و بنده شی با اونا میتونستی بزنی و اون آسیب ببینه و تو شروع کنی دمیج بزنی همینطور انواع اقسام مختلف تیر بهت میداد خیلی حساب شده بود
سلام
نفهمیدم چجوریه که گاد رو بخاطر سینمایی بودن و اون بقش هوایی که فقط راه میری میکوبی ولی از فاینال فانتزی ۷ ریمی تعریف میکنی که ۶۰ درصد کل بازی فقط راه رفتن و بالا رفتن از پله بود خخخخخ
سلام. من فقط بخاطر راه رفتن از گاد آو وار ۲۰۱۸ بدم نمیاد؛ من از داستان خسته کننده و بی سر و ته این بازی بدم میاد، از لول دیزاین آشغال بازی بدم میاد که فقط یه سطح جامد برای راه رفتنه و هیچگونه چالش محیطی و امکان خطایی درش وجود نداره، از مبارزات خسته کننده و کم تنوع بدم میاد که حملاتی که باید عادی باشن رو پشت یه تایمر نگه میداره، از سیستم فست تراول بازی بدم میاد که تماما برای تلف کردن وقت پلیر طراحی شده، از المانهای نقش آفرینی بازی بدم میاد که کریتوس رو مجبور به چیدن گل و خریدن زره میکنه و… راه رفتن فقط یکی از مشکلات گاد آو وار ۲۰۱۸ هست. من هیچوقت این بازی رو فقط بخاطر راه رفتن نکوبیدم، این بازی خیلی مشکلات دیگه هم داره. فقط موضوع مقاله چند روز پیش جوری بود که من به اون مورد اشاره کردم چونکه به مقاله مربوط بود.
درباره فاینال فانتزی هفت ریمیک و بقیه بازیهایی که راه رفتن دارن هم باید بگم که من در هیچ بازی طرفدار راه رفتنهای الکی نیستم و ترجیح میدم که اصلا وجود نداشته باشن، ولی فاینال فانتزی هفت ریمیک انقدر نکات مثبت دیگه داره که وقتی به بازی فکر میکنم فقط راه رفتن و مشکلات بازی یادم نمیاد.
اون fast travel ک مارو وارد اون مکان میکرد برای این بود ک مکان بعدی و پیش رو load بشه و ب جای اینکه از loading page استفاده کنن این کار رو کردن ک ب نظرم درسته
اشلی کو😂😂
الیزابت هفتم😑😑😑
Garrus یا لاریا هم میتونستن باشن(کلا همه همراه های مس افکت)
Navy از زلدا هم میتونست باشه
پسر یهو با دیدن پست هوس بایوشاک اینفینیت رو کردم
پسرررر
اولین بار که این بازی رو پلی دادم موهام ریخته بود.
گرافیک فنی که خیلی خوب بود به کنار.
طراحی بصری و نورپردازی هاش چنان من رو به وجد اوردن که هیچ وقت فراموشش نمیکنم.
از بوکر و الیزابت هم که هر چی بگم کمه.
پسر برم بعدا دان کنم دوباره این شاهکارو تجربه کنم
آره واقعا بهترین بازی تاریخ بعد اسکایریم همین بایوشاکه 👏
درود خدمت اقای زرمهر مطلب جالبی بود شمار ۷ و ۱ و ۲ رو خیلی میپسندم ، صحبت از همراه و سگ شد در شماره ۸ بزارید یک بازی قدیمی از دوران سگا نام ببرم shadow dancer زمان خودش اون سگ همراه حرف نداشت اگر دکمه B رو نگه میداشتین و بعد ولش میکردین دشمن رو سرنگون میکرد 😁 یکی از بهترین همراهایی که تو بازی ها دیدم الکس در سری half life 🖤💜 هست و همچنین جانی سیلور هندِ badass دوس داشتنی و خب خیلی های دیگه
البته محسن جان اون بازی جزو فرانچایز Shinobi حساب میشه دومین قسمت از مجموعه بازیای shinobi و قسمت اولش اولین بازی هک اسلش تاریخه و… بهترین بازیا تو مجموعه بازیا shinobi دوتان
Shinobi 2002
Nightshade 2003 نمیدونم پلیشون دادی یا نه اگه پلی ندادی پلی بده داوش
این دو تا رو بازی ندادم ولی زمان سگا شینوبی ۱ و ۲ رو بازی کردم انصافا خیلی هم سخت بودن شماره ۲ رو معجزه شد تمومش کردم به این بازی هم که اشاره کردم اون م قع تو کلوپ به نینجا سگی معروف بود =))) ممنون بابت معرفی 🙏
میدونم که چه حسی داری بعد از تموم کردن بازیای سگا
خودم واس اون دوران نیستم ولی در دوران کودکی یادمه که این کنسول ها رو مد بود و همه یا پی اس ۱ یا سگا یا پی اس ۲ داشتن
خودم استریت آف ریج ۱ رو رو سگا تموم کردم و بعد تموم کردنش انگار دنیا رو بهم دادن
فکر کنم کل این لذت به خاطر این بود که بازیا سیو و چک پوینت نداشتن
واقعا بار اولی که تمومشون میکردی یه حس فوق العاده ایی داشت خیلی مهارت محور بود ، استریت اف ریج هم که خوراکه ۲ نفری رفتن بودن ، اندک بازی هایی هم بودن که پسوورد میخوردن ، دوره ایی تکرارنشدنی و فراموش نشدنی بود ….
درست
سلام خسته نباشید مقاله عالی بود. فقط به نظر خودم جای چنتا شخصیت خالی بود من جمله dogmeat, paladin danse, nick valentine و piper wright از سری فالوت و aku aku از سری کرش بندیکوت،solair knight of astora از سری سولز(هرچند که کل بازی همراهمون نیست ولی خیلی شخصیت جالبیه و کمکهاش خیلی تاثیر گذارن) و همچنین trishka novake از بازی Bulletstorm که شخصیت پردازیش خیلی به نظرم جالبه(هرچند که از اول بازی همراهمون نیست) بقیه رو هم دوستان بهش اشاره خواهند کرد.
جای Daxter چقدر خالیه
عالی🔥👌
فقط اینکه گاد اف وار سال ۲۰۱۶ معرفی شد و ۲۰۱۸ منتشر شد😅
سلام دوست عزیز
بله بنده به اشتباه سال عرضهی بازی رو ۲۰۱۶ نوشته بودم که اصلاح شد. مرسی بابت اطلاع رسانی