جوزف فارس تیر خوردن را به قرار دادن NFT در بازیهایش ترجیح میدهد
جوزف فارس، کارگردان بازی It Takes Two، در صحبتهای اخیر گفت که وی هرگز در بازیهایش از NFTها استفاده نخواهد کرد و به جای قرار دادن آنها، ترجیح میدهد تا تیر بخورد!
کارگردان برندهی بهترین بازی سال ۲۰۲۱، اخیراً مصاحبهای را با The Washington Post انجام داده است. جوزف فارس (Josef Fares) در این مصاحبه از بازیهای ویدیویی به عنوان یک اثر هنری دفاع و از شرکتها برای پیادهسازی مکانیزمهایی به منظور ترغیب بازیکنان برای خرج کردن پول واقعی در بازی انتقاد کرد. وی همچنین اشاره کرد که هیزلایت (Hazelight)، استودیوی تحت رهبری او، بازی سرویس محور نخواهد ساخت. آقای فارس در ادامه گفت ترجیح میدهد تیر بخورد تا این که NFTها را در بازیهای آیندهی خود قرار دهد.
NFTها امروزه به شدت در حال گسترش در فضای دیجیتالی هستند و برخی از مردم هزینههای هنگفتی را برای خرید آنها تقبل میکنند. از طرف دیگر، برخی از شرکتهای بزرگ بازیسازی مانند یوبیسافت (Ubisoft) نیز به این عرصه ورود کردند. با این حال، برنامهی NFT یوبیسافت به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اگرچه به نظر میرسد این شرکت همچنان قصد دارد تا NFTها را در پروژههای آیندهی خود قرار دهد.
توسعهدهندگان بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl در استودیوی GSC Game World نیز در ابتدا قصد داشتند تا از NFTها در این اثر استفاده کنند. با این حال، اقدام شرکت مذکور با انتقادات زیادی همراه شد و در نهایت تصمیم گرفته شد تا NFTها از این بازی حذف شوند.
بازی It Takes Two، جدیدترین ساختهی استودیوی هیزلایت، در حال حاضر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس/اس، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی در دسترس است.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
ای کاش همه سازندهای بازی های ویدیویی مثل تو بودن
که میفهمیدن صنعت گیم جای هنر واقعیه
و ای کاش تو سینما هم مثل تو بودن و امثال مارول میفهمیدن سینما جای زباله سازی های یکبار مصرف نیست
جوزف فارس یک گوتی
میازاکی یک گوتی
کوجیما صفر گوتی
شانس؟!
چقد تو خوبی آخه بشر! کارگردان خلاق برای این صنعت مثل هدیه میمونه
همین درسته.بقیه هم باید یاد بگیرن.
اسپم:یه ویدیو چن ثانیه ای دوباره از الدن رینگ اومده.البته چیزه اونجور خواصی نیست
???How can someone be so Based
مثال هایی که جوزف میزنه بی نظیره 🤣
آخه مرد مومن چجوری تیر خوردن به ذهنت رسید 🤣
یکی اون تبلیغ بچه دار شدن تو tga ؛ الانم تیر خوردن 🤣🤣🤣
از همین سادگی و رک بودنش مخصوصا توی مصاحبه ها خیلی خوشم میاد .. بمونی برامون 👌❤
همیشه همین طور اول موضع میگیرن . خوش به حال اونایی که از الان پیگیرن و میخرن
اگه ناشرش EA باشه، احتمالا همین کارو میکنه.
سلام، روز بخیر
ناشرش EA هست ولی صاحبش نه، نمیتونه EA کاملا در امور استودیو “هیزلایت” دخالت کنه.
چه دوست داشته باشیم و چه نه، جهان داره به این سمت میره.
آقای فارس هم شاید خودش مخالف باشه، اما در نهایت ناشر هستش که راجع به این مسائل تصمیم میگیره. به عنوان مثال ایشون با گیمپس مخالفه، اما دو بازی اخیرش طبق تصمیم EA روی گیمپس قرار گرفتن.
آقا سوال NFT تو بازی چجوری میتونه به ضرر صنعت باشه و همچنین چجوری میتونه سود برسونه به شرکت سازنده؟
تا جای که میدونم NFT ها توکن های غیرقابل تعویض مثلا یه عکسه که تو بلاک چین اتر هست و فقط به اسم اون نفری که صاحبشه تو فضا دیجیتالی ذخیره و خرید فروش میشه.
تا جای که میدونم NFT تو بازی ها فعلا یک سری آیتم و مثلا شخصیت خاص بودن که یکی هست ازشون و متعلق به صاحبش قرار میگیره خب خرید و فروش این تا جای که میدونم یوبیسافت مثلا هیچ پولی بهش نمیرسه
خب چجوری که شرکتها دارن میرن سمتش و مردم هم میترسن
ساز و کارش مهم نیست. مهم نتیجشه. شما اگر اسمی از ای ای یا یوبی شنیده باشین قطعا در جریان هستین که این بزرگواران در مورد گیمر ها چه فکرای ناجوری می کنن.
خب نتیجش هم تهش ختم به همون یه کرکتر چیز دیگه ای نیست
و یه کرکتر هم مگه چقدر مهمه؟
سلام عزیز
این خریدوفروشها حالا مثلا در پلتفرمی انجام میشود بنام Ubisoft Quartez.
خب اثر یا همون تومن هم یه سرش متصل هست به اثر یوبیسافت.
مسلما سهمی میبره یوبیسافت در اینجا.
و حتی خودش فروشنده خواهدبود.
این کار یک خرید و فروش زائد هست، مثل خریدوفروش آثار هنری.
اثر هنری جاش تو موزه و فرهنگسرا ست!
نه اینکه از زیر بته و جایی یدفعه دربیاد، بعد کلان بخرندش تا قیمتش بره بالا، بعد گرونگرون بفروشند و همینطور سهم و پورسانت بگیرند، همینطور هم چرخه ادامه داره.
بعد اصلا جایی نداره تو ویدئوگیم، بشینید بازی خوب بسازید، ما تقاضای NFT نداریم!
یه اقتصاد دلال و مریض هست که نه خرجی دارد نه پایهای، فقط از جیب مردم و دل هواداران سوءاستفاده میکنه و اثر معنوی رو با مادیات تاخت میزنه.
جوزف فارس تکرار نشدنیه…
آفرین مرد👏
ببینم این NFT چیه جریانش ؟؟؟
یه جور فروشگاه اینترنتی که با ارز دیجیتالی توش خرید فروش میکنی.. مثلا یه شخصیت تو فورتنایت میسازی (مثال هستش وگرنه تو فورتنایت نمیشه) بعد اون شخصیت رو تو NFT ثبت میکنی.. اون شخصیت ثبت جهانی میشه و هیچکس نمیتونه یه شخصیت دیگه شبیه شما بسازه ولی خودتون میتونید ازش هر چه قدر دوس داشتین بسازین و بفروشین.. اگه اوندشخصیت رو بفروشین حق مالکیت به خریدار میرسه و خودتون دیگه نمیتونید ازش بسازین یا کپی کنین
میدونی خلاصه بگم صنعت گیم میشه فورتنایت البته هرکس یه شخصیت با توجه به پول جیبش داره مشکل این قضیه اینه که تمام بازی های دنیا تبدیل به سرویس میشن و شما مجبور به خرید ارز دیجیتال میشی و از اون سمت نابودی پول جهانی رو به همراه داره یه مسئله عجیبیه و در هر صورت برای منه گیمر خوب نیس برای پول جهانی سرطانه
پس خوب نیستش این nft ، همون بهتر جوزف فارس چنین حرفی زد دمش گرم
هر تهدیدی رو آقای ملکی به فرصت تبدیل میکنه😂
ممنون 🙏
خیلی خوشم میاد از این جوزف فارس👍
اینجا nft اونجا nft همه جا nft کلا هر جایی که نگاه میکنی یدونه هس
Joseph is the Real God
عاشقتم دقیقا حرف دلم و دل خیلی از گیمرها رو زدی
اتمسفر بازیش بشدت جذاب و خاص بود همچنین گیمپلی و محیط زندش اگر چه یک بازی با محیطی فانتزی انیمیشنی بود اما آنقدر روی محیط کار کردن که انگار واقعیه! یعنی اکثر جاهاش برای گیمر قابل دسترسی هست.
امیدوارم بعضیا از جوزف فارس این نکته را بیاموزند و اینگونه بر عناوین خودشان درست کار بکنند و به این صورت فروش خفن را به دست بیاورند: سود باید در فروش بازی باشد نه با محتویات خود بازی.
ارزو کردیم که امثال شینجی میکامی و کوجیما و کامیا و میازاکی در نهایت قبل دو سه سال کوری بارلوگ زیاد بشن و اینکه خدا حفظشون کنه میبینم که امسال آقای جوزف فارس جلو اومدن با این فرمول خفن😁ایول🌺💞❤️✨💎
باز هم امیدواریم✌️
سلام
بهبه، سعادت دیدار نداشتیم عزیز!
سلامت باشید!
سلام و درود فراوان عزیزین داداش گلم همچنین به به بر جمالتون🌺😁… راستش من همیشه هستم ولی به دلایل کاری کم کامنت میذارم نمیرسم: دیگه میبخشید✨💞.
دمت گرم واقعا 👌
هم بازی هاش عالین هم اخلاقش (کاری به قضیه اسکار ندارم 😂)
سلام
تیرت رو بخوریم الهی! پرجم حاج جوزف بالا ست!
جالب هست بدونیم ایشون ابتدا فیلمساز و کارگردان بودند، متولد لبنان و در ده سالگی به سوئد مهاجرت کردند.
اولین فیلمشون “جلال، جلال” محصول سال ۲۰۰۰ هست.
بعدها “ZoZo” را در سال ۲۰۰۵ ساختند.
و “Leo” و “Farsen یا توپها” در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰.
اولین بازی جوزف (یوسف) فارس (یا فیرس) چنین نام داشت:
Brothers A Tale of Two Sons 2013
محصول استودیو استاربریز (starbreez) به کارگردانی خود آقای جوزف فیرس.
ناشز: ۵۰۵ games, ناشر بازیهای کنترل و دثاسترندینگ.
و بعد استودیو خودشان به اسم هیزلایت (Hazelight) را ساختند و با تیم کوچک ۲۰، ۳۰ نفره خود، ساخت بازی A Way Out را شروع کردند که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.
ناشر این بازی EA بود و بازی با قیمت ۳۰ دلار عرضه شد و تمام سود فروش اثر به هیزلایت تعلق گرفت.
امسال هم که بازی آخرشون با نام It takes two منتشر شد و برنده جایزه بهترین بازی سال (گوتی) هم شد.
تمام ۳ بازی آقای فیرس در سبک کوآپ و در قالب همکاری و کار تیمی دونفره میباشد، یعنی برای اتمام بازی و گذر کردن از هر مرحله حتما باید دو گیمر حضور داشتهباشند. (البته بازی اول هم تکنفره میشود هم دونفره.)
بازیها شامل معماها و کارهای تیمی مختلفی میشوند و جالب اینجا ست که از بین دو کاراکتر بازی، هر کدام قابلیتها و مشخصات منحصربهفرد خودش را دارد و در بازی وظایف مخصوصی را انجام خواهد داد.
و هر کدام سناریو، داستان و پیشینه جداگانهای دارند که بر خلقوخو آنها و آینده داستان بازی و سرنوشت مأموریتها تأثیرگذار خواهدبود.
مثلا در بازی Brothers برادر بزرگ پرزورتر و قویتر هست و اهرمها را فشار میدهد ولی برادر کوچکتر جثه ریزی دارد و از مسیرهای تنگ و باریک یا حفرهها براحتی عبور میکند.
یا در A Way Out یکی حواس پلیس و نیروهای زندان را پرت میکند و دیگری آن طرف نقشه فرار را عملی میکند.
و در it takes two این تفاوتها بیشترین خودشان هستند، بزرگترین، غنیترین و متنوعترین بازی از بین این ۳ تا.
در هر مرحله کاراکتر شما (کودی یا می) قابلیت جدیدی خواهد داشت و شما با این قابلیت جدید مراحل را طی خواهیدکرد.
مثلا کودی میخها رو در هوا پرتاب میکند و می چکش میزند.
یا در مرحلهای هر کدام یک تفنگ مخصوص خواهندداشت.
نکته جالب اینکه باسفایت هم در بازیها مشاهده میشود و برای شکست دادن باسفایتها هم به کار تیمی نیاز است، اصلا بدون کار تیمی دوربین حرکت نمیکند و شما نمیتوانید قدم از قدم بردارید.
مطلب آخر هم اینکه هر بازی مینیگیمها و بازیهای کوچک خودش را دارد که در it takes Two به بیشترین میزان خودشون میرسند و دهها عدد بازی دونفره را شامل میشوند.
میشه جوزف فارس رو بخشی از بازی سازهای اصیلی دونست که به اصول خودشون پایبند هستند،NFT هیچ سازگاری با
صنعت بازیهای ویدیویی نداره