بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا
بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا
بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا
بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا

بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند

علی محمدپناه
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند

با اینکه اقتباس‌های ساخته شده بر اساس بازی‌های ویدیویی اغلب موفقیت‌آمیز نیستند اما برخی بازی‌ها می‌توانند به سریالی‌هایی عالی تبدیل شوند.

در حال حاضر، بازار تبدیل کردن بازی‌های ویدیویی به فیلم و سریال بسیار داغ است و سریال‌هایی از بازی‌های آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)، بردرلندز (Borderlands) و اساسینز کرید (Assassin’s Creed) در حال توسعه هستند.

علاوه بر این، با توجه به موفقیت قابل توجه سریال آرکین (Arcane)، انتظار می‌رود که در سال‌های آینده، شاهد فیلم و سریال‌های اقتباسی بیشتری از بازی‌های ویدیویی باشیم. قبلا فیلم‌هایی بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند و موفقیت‌آمیز نبودند اما تبدیل کردن آن‌ها به یک سریال، مطمئنا به سازندگان زمان و فضای بیشتری برای پرداختن به کاراکترها و داستان خواهد داد و بینندگان بهتر خواهند توانست با دنیای آن ارتباط برقرار کنند.

از همین رو، در این مطلب قرار است به بررسی بازی‌هایی بپردازیم که مطمئنا اگر بر اساس آن‌ها، سریالی ساخته شود، سریال‌هایی عالی خواهند بود. در ادامه همراه با ما باشید.

بازی هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn)

بازی هورایزن زیرو داون horizon zero dawn

ساخت سریالی بر اساس این بازی، واقعا جاه‌طلبانه خواهد بود و نیاز به جلوه‌های کامپیوتری بسیاری دارد. با این حال، اگر این بازی به یک سریال تبدیل شود، مطمئنا، سریال علمی-تخیلی برجسته‌ای خواهد شد که دارای داستانی احساسی به همراه موجوداتی وحشتناک است.

با محبوبیت سریال‌هایی همچون سریال وایکینگ‌ها (Vikings)، مطمئنا زمینه و محیط بازی هورایزن زیرو داون برای بسیاری از افراد جالب توجه خواهد بود. اضافه شدن موجوداتی رباتی و آخرالزمانی به داستان آن، مطمئنا باعث شکل‌گیری یک سریال بسیار عالی خواهد شد که همانند آن هرگز دیده نشده است.

بازی اتوموبیل دزدی بزرگ ۵ (Grand Theft Auto 5)

بازی اتوموبیل دزدی بزرگ 5 grand theft auto 5

مطمئنا یک سریال بر اساس بازی اتوموبیل دزدی بزرگ ۵ یا جی تی ای با محوریت سه کاراکتر اصلی مایکل، ترور و فرانکلین بسیار جالب توجه خواهد بود. این سریال می‌تواند یک اثر کمدی با صحنه‌های بسیار اکشن باشد. این سریال می‌تواند حس و حال سریال پسران (The Boys) را داشته باشد.

این سریال می‌تواند سرقت‌های بزرگی را به نمایش در بیاورد. راه‌های بسیار زیادی وجود دارند که سریال جی تی ای می‌تواند در پیش بگیرد. در هر صورت، سریال جی تی ای می‌تواند اثری بسیار تماشایی و سرگرم‌کننده باشد که طرفداران از آن بسیار لذت خواهند برد.

بازی تا سپیده دم (Until Dawn)

بازی تا سپیده دم until dawn

مطمئنا اگر بازی تا سپیده دم یا آنتیل داون به یک سریال ترسناک و تینیجری تبدیل شود، بر خلاف سریال کنسل شده جیغ (Scream)، می‌تواند توجه مخاطبان بسیار زیادی که علاقه‌مند به ژانر تینیجری و ترسناک هستند را جلب نماید. این سریال می‌تواند شامل هشت قسمت باشد که هر قسمت آن، روی یکی از کاراکترها تمرکز داشته باشد.

سریال تا سپیده دم می‌تواند اثری جذاب باشد و بیننده را در تمام لحظات خود، درگیر داستان نماید. این سریال به خوبی می‌تواند در بیننده حس تعلیق ایجاد کند و این سوال را در ذهن بیننده شکل دهد که کدام یک از کاراکترها زنده خواهند ماند و کدام یک، گرفتار قاتل خواهد شد.

بازی شبح تسوشیما (Ghost Of Tsushima)

بازی شبح تسوشیما ghost of tsushima

اتفاقات بازی شبح تسوشیما یا شبح سوشیما در ژاپن فئودالی رخ می‌دهند. این بازی، داستان شخصیت جین ساکای را دنبال می‌کند که جزیره محل زندگی‌اش به نام سوشیما توسط رهبر مغول‌ها به نام کوتون خان مورد حمله قرار گرفته است. یک سریال تاریخی اگر به خوبی ساخته شود، می‌تواند اثری بسیار محبوب و موفق باشد.

یک سریال از بازی شبح سوشیما می‌تواند به بررسی تهاجم مغول‌ها با جزئیات زیاد بپردازد. سریال شبح سوشیما می‌تواند به بررسی داستان پس‌زمینه کاراکترهایی همچون یونا و ایشیکاوا بپردازد. این سریال همچنین می‌تواند علاوه بر ارائه درام بسیار خوب، مبارزات قابل قبولی را عرضه نماید.

بازی یک راه خروج (A Way Out)

بازی یک راه خروج a way out

بازی یک راه خروج، داستان دو مرد در زندان را روایت می‌کند که با یکدیگر متحد می‌شوند تا از زندان بگریزند. در این بازی، شخص مدام در حال مبارزه میان دوگانگی خوبی و بدی است و مطمئنا این موضوع، می‌تواند در درون یک سریال به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

داستان‌های پس زمینه بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان در این سریال برای دو شخصیت اصلی آن بازگو کرد. این سریال همچنین می‌تواند به توسعه رابطه آن‌ها در داخل زندان بپردازد. با اینکه داستان بازی “یک راه خروج” مناسب یک سریال طولانی نیست اما به عنوان یک سریال کوتاه، می‌تواند اثری خوب و تاثیرگذار را به نمایش در بیاورد. البته، این سریال بی شباهت به سریال فرار از زندان (Prison Break) نخواهد بود.

بازی دیترویت: انسان شدن (Detroit: Become Human)

بازی دیترویت انسان شدن detroit become human

در حال حاضر، سریالی مشابه بازی دیترویت: انسان شدن، وجود دارد. این سریال در حقیقت سریال انسان‌ها (Humans) است که از شبکه ۴ بریتانیا پخش می‌شود. اتفاقات سریال انسان‌ها در جهانی رخ می‌دهند که انسان‌ها برای انجام کارهای روزمره خود، به ربات‌هایی انسان‌نما وابسته هستند. اما یک روز، ربات‌ها هوشیار می‌شوند.

با اینکه سریال انسان‌ها تحسین منتقدان را برانگیخته بود اما پس از پخش سه فصل، کنسل شد. مطمئنا یک سریال بر اساس بازی دیترویت، می‌تواند موفقیت سریال انسان‌ها را تکرار نماید و داستان آن را برای بینندگان تازه، بهتر نماید. این بازی ویدیویی، حسی مشابه یک سریال را دارد و مطمئنا سریالی بر اساس آن، بسیار جالب و موفق خواهد بود.

بازی بایوشاک: بیکران (Bioshock Infinite)

بازی بایوشاک بیکران bioshock infinite

مطمئنا یک شهر ویکتوریایی و استیم پانک، می‎‌تواند زمینه بسیار خوبی برای ساخت یک سریال اسرارآمیز و علمی-تخیلی بسیار برجسته باشد. در بازی بایوشاک: بیکران، شخصیت اصلی بازی به نام بوکر، معماها را حل می‌کند و سعی در آشکار کردن حقیقت پشت رهبر کونکوردیا دارد.

یک سریال بر اساس این بازی می‎‌تواند مسیرهای داستانی مختلفی را در پیش بگیرد. مطمئنا، داستان این بازی با پیچش‌ها و چرخش‌های خود، می‌تواند اثری سرگرم‌کننده یا اثری تلخ باشد. در هر صورت، ساخت سریالی بر اساس بازی بایوشاک: بیکران، می‌تواند اوقات بسیار جالب توجهی را برای سریال‌بازها رقم بزند.

بازی هل‌بلید: پیشکش سنوئا (Hellblade: Senua’s Sacrifice)

بازی هل‌بلید پیشکش سنوئا hellblade senua's Sacrifice)

بازی هل‌بلید: پیشکش سنوئا با کمک و همکاری متخصصان بیماری روانی و مبتلایان به این بیماری، ساخته شده است. در نتیجه، این بازی موفق شده تا این بیماری را به طرز شگفت‌انگیزی به کار بگیرد و گیمر را در این سوال فرو ببرد که آیا این اتفاقات واقعی هستند یا تنها در درون ذهن شخصیت اصلی بازی یعنی سنوئا رخ می‌دهند.

مطمئنا، سرویس نتفلیکس می‌تواند محتوای این بازی را به یک اثر گیج‌کننده و در عین حال، تاثیرگذار تبدیل نماید. نتفلیکس قبلا با سریال مجنون (Maniac) این سبک سریال را ساخته و پخش کرده است. مطمئنا بازی هل‌بلید می‌تواند یک سریال کوتاه و جذاب باشد که به خوبی بیننده را به درون ذهن سنوئا ببرد.

بازی زندگی عجیب است (Life Is Strange)

بازی زندگی عجیب است life is strange

کلویی و مکس، کاراکترهای بسیار خوبی برای یک ساخت سریال تینیجری و درام بزرگ هستند. با وجود نزاع‌های نوجوانانه و قدرت‌های فوق بشری، داستان این سریال بر اساس بازی “زندگی عجیب است”، بسیار جذاب خواهد بود. علاوه بر این، کشمکش‌های میان کاراکترها به راحتی باعث شکل‌گیری روند داستانی خواهد شد. این بازی مشابه به سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا (The Chilling Adventures of Sabrina) است.

سریال “زندگی عجیب است” می‌تواند از داستان بازی به عنوان یک نقطه شروع بهره بگیرد و سپس داستان کلویی، مکس و دوستانشان را در سختی‌ها و رنج‌ها دنبال کند. مطمئنا این داستان، تمام عناصر لازم برای تبدیل شدن به یک سریال تینیجری بزرگ را دارد و احتمالا، مخاطبان زیادی را نیز جذب خواهد کرد.

بازی عصر اژدها (Dragon Age)

بازی عصر اژدها dragon age

یک سریال بر اساس بازی عصر اژدها، می‌تواند همانند سریال ویچر و سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، به یک سریال فانتزی بسیار بزرگ تبدیل شود. سریال عصر اژدها می‌تواند از داستان پیچیده این بازی بهره بگیرد که مطمئنا توسعه آن تا چندین فصل زمان خواهد برد.

کاراکترهای بسیاری با داستان‌های پس‌زمینه طولانی و جالب توجه وجود دارند که سریال عصر اژدها می‌تواند به آن‌ها بپردازد. این بازی، بسیار وسیع است و تاریخ و داستان‌های توسعه یافته بسیاری دارد. این سریال می‌تواند داستان را از بازی عصر اژدها: اوریجینز (Dragon Age: Origins) شروع کند و سپس، داستان را بر اساس این سه‌گانه ادامه دهد. البته حتی اگر سریالی بر اساس یکی از این بازی‌ها ساخته شود، داستان‌های زیادی وجود خواهد داشت که می‌توان سریال را تا چندین فصل ادامه داد.


در حال حاضر، اقتباس‌های زیادی از بازی‌های ویدیویی در حال توسعه هستند و مطمئنا، بازی‌هایی که در بالا ذکر شدند، می‌توانند به سریال‌های بی‌نظیری تبدیل شوند. به نظر شما، کدام بازی برای تبدیل شدن به یک سریال مناسب‌تر است؟

KHEDER_Pro_GamerCameraManAlirezaDARKSIRENGod of the gameBlack Knightمینو فرجیalinerdGame overTang HaoNEONMEYSAMB300XERXESکاپتان استخونییوهانBlackVisible 6-tigh man𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا
بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا
بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا
بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا
بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی‌هایی که می‌توانند سریال‌هایی عالی باشند - گیمفا