۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا
۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا
۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا
۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا

۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما

پست گیمفا
۰۸:۴۳ ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا

اکثر ما با این موضوع موافقیم که سفر با هواپیما یکی از هیجان‌انگیزترین نوع سفرها است. رؤیای پرواز از قدیمی‌ترین آرزوی انسان‌ است تا این‌که پس از کلی سعی و خطا و تلاش فراروان برادران رایت توانستند اولین پرواز موفق را تجربه کنند. امروزه پیشرفته‌ترین هواپیماها با بیشترین امکانات و سرعت در دسترس بشریت قرار گرفته و می‌توانید تنها با تهیه بلیط هواپیما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصدتان برساند.

در سفر با هواپیما ممکن است اتفاقات مختلفی بیفتد از رویارویی افرادی که سال‌ها است همدیگر را ندیده‌اند تا هواپیما ربایی و سقوط هواپیما که از تلخ‌ترین اتفاقات ممکن است. در این نوشته قصد داریم درباره فیلم‌ها صحبت کنیم؛ فیلم‌هایی که اتفاقات آن در فرودگاه و هواپیما شکل می‌گیرد که این محیط جاذبه خاصی به این فیلم‌ها می‌دهد. مسلماً این دسته از فیلم‌ها برای عاشقان پرواز و سینما بسیار لذت‌بخش و تماشایی خواهد بود. بنابراین اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که در کنار عشق به سینما، از سفر با هواپیما هم لذت می‌برید، تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

بالا در آسمان (up in the air)

۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا

تگ: فیلم سینمایی بالا در آسمان

فیلم (بالا در آسمان) به کارگردانی جیسون ریتمن و بازیگری جورج کلونی و ورا فارمیگا ساخته شده و محصول سال ۲۰۰۹ است. این فیلم با ژانر کمدیک رمانتیک داستان مردی به نام رایان است؛ که به‌ اقتضای شغل خود دائم در حال سفر است و بیشتر روزهای هفته در آسمان در حال پرواز است. او برای منابع انسانی یک شرکت مشاوره فیلم کار می‌کند و و وظیفه‌اش سخرانی‌های انگیزشی است؛ اما خودش تنها با یک کوله پشتی در حال پرواز و سفر به شهرهای مختلف است و زندگی‌اش در همان کوله پشتی خلاصه می‌شود. او در یکی از سفرهایش با زنی به نام الکس که شغلش خدمات هواپیمایی است آشنا می‌شود. از آنجایی که هر دو در حال سفر هستند، هر زمان که با هم به یک مقصد سفر می‌کنند، یکدیگر را ملاقات کرده و این سرآغاز رابطه آن دو با هم است. در ادامه زنی در شرکت رایان استخدام می‌شود که هدفش کم‌کردن هزینه‌ها است و یکی از راهکارهایش کاهش سفرهای هوایی است.

از آنجایی که این موضوع با مخالفت شدید رایان روبه‌رو می‌شود، به پیشنهاد رئیس شرکت این دو باید با یکدیگر همراه شوند تا بتوانند یکدیگر را متقاعد کنند. این موضوع فصل جدیدی از اتفاقات و چالش‌ها برای دفاع از شغلش است که رایان با آن روبه‌رو خواهد شد. این فیلم اقتباسی از رمانی با نام بالا در آسمان به نویسندگی والتر کرین است. ایده نوشتن رمان زمانی به ذهن نویسنده می‌رسد که در زمستانی سرد و سخت در مونتانا گیر افتاده است و دائم فرودگاه، هواپیما و افرادی شبیه رایان که بیشتر عمر خود را در سفرهای هوایی هستند، تصور می‌کند.

سالی (sully)

۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا

تگ: فیلم سینمایی سالی

این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود با بازیگری تام هنکس و آرون اکهارت محصول سال ۲۰۱۶ است. این فیلم بر اساس کتاب زندگی‌نامه سالنبرگر به نام بزرگترین وظیفه ساخته شده است. در ژانویه سال ۲۰۰۹ کاپیتان چلسی سالنبرگر که معروف به سالی است هدایت هواپیمای مسافربری فرودگاه لاگاردیا به شارلوت داگلاس را بر عهده دارد. تنها سه دقیقه پس از پرواز هر دو موتور از کار می‌افتند. خلبان سالی هواپیما را روی رودخانه هادسن فرود می‌آورد و به هیچ یک از خدمه و مسافرها آسیبی وارد نمی‌شود. پس از این موضوع سالی از دید مردم و مطبوعات به یک قهرمان تبدیل می‌شود؛ اما خود سالی درگیر خواب‌های آشفته می‌شود که در خواب‌هایش هواپیما به یک ساختمان برخورد می‌کند. پس از مدت‌ها از حادثه چون ماجرا خطای خلبانی ارزیابی می‌شود سالی را برای بازجویی و رمزگشایی ماجرا احضار می‌کنند و این موضوع جایگاه او را به‌عنوان یک قهرمان به خطر می‌اندازد و باید از خودش در برابر اتهامات دفاع کند.

پرواز (Flight)

این فیلم به کارگردانی رابرت زمه‌کیس با بازیگری دنزل واشنگتن و دان چیدل محصول سال ۲۰۱۲ است. این فیلم با بازی فوق‌العاده دنزل در بخش فیلم‌نامه و نقش اول مرد نامزد اسکار شد. در این فیلم کاپیتان ویپ ویتاکر با بازی دنزل واشنگتن خلبان خط هوایی بعد از یک شب بی‌خوابی برای این‌که بتواند بیدار بماند کوکائین مصرف می‌کند. صبح روز بعد در پروازش به سمت آتلانتا هنگام بلند شدن هواپیما از باند با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. کمک خلبان کن ایوانز در حالی که ویتاکر در آب پرتقالش الکل ریخته و در حال چرت زدن است هدایت هواپیما را بر عهده می‌گیرد.

حین پرواز هواپیما دچار ایراد فنی می‌شود، ویتاکر در حالی که خواب‎آلود است سعی می‌کند هواپیما را کنترل کند؛ پس از برخورد هواپیما با زمین ۹۶ نفر از ۱۰۲ نفر نجات می‌یابند. ویتاکر پس از حادثه در حالی چشمانش را باز می‌کند که در بیمارستان و در محلی برای ترک اعتیاد بستری است؛ چون زمانی‌که بیهوش بوده از او آزمایش گرفته‌اند و متوجه وجود کوکائین در خونش شد‌ه‌اند. در حالی‌که دوستانش به او قول نابودی گزارش بیمارستان داده‌اند، همسرش به‌دلیل اعتیاد به الکل تقاضای طلاق می‌دهد و کاپیتان ویتاکر هر روز در منجلاب فرو می‌رود.

بدون توقف (Non stop)

۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا

تگ: فیلم سینمایی بدون توقف

این فیلم به کارگردانی ژاومه کویت ‌سرا محصول سال ۲۰۱۴ است. از ستارگان این فیلم می‌توان به لیام نیسون و جولیان مور اشاره کرد. در این فیلم بیل مارکز با نقش آفرینی لیام نیسون یک مارشال ورشکسته خطوط هواپیمایی است که به‌علت اعتیادش به الکل زندگی‌اش در حال فروپاشی است. بیل در آخرین پرواز کاریش قرار است، با هواپیما از نیویورک به لندن برود. در میانه راه شخصی با شناسایی او و اطلاع از مشکلاتش شروع به دادن پیامک‌های رمزنگاری شده مشکوک به او می‌کند. در این پیامک‌ها شخص ناشناس درخواست ۱۵۰ میلیون دلار از دولت می‌کند و می‌خواهد این مبلغ به حسابی منتقل شود. اگر این درخواست اجرایی نشود هر ۲۰ دقیقه یکی از مسافرها کشته خواهد شد. در این بین بیل مارکز با چالش‌های زیادی روبه‌رو است، خودش با توجه به این‌که سابقه خوبی ندارد، در معرض اتهام قرار می‌گیرد؛ او باید با استفاده از تجربه چندین ساله و هوش و ذکاوتش این معمای پیچیده را حل کند تا اتهاماتی که متوجه خود او است بر طرف شود.

یونایتد ۹۳ (United 93)

این فیلم به کارگردانی پل گرین‌گرس و بازی دیوید آلن باشی و اولیویا ترلبای محصول سال ۲۰۰۶ است. این فیلم بر اساس دیالوگ کارگردان و بازیگرها با خانواده قربانیان حادثه غم‌انگیز یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ ساخته شده است. این فیلم داستان هواپیمای ربوده شده دیگری است که هدفی دیگر به غیر از برج‌های تجارت جهانی است. صبح روز حادثه ۴ نفر از اعضای القاعده در فرودگاه نیویورک سوار هواپیمای شماره ۹۳ می‌شوند. آن‌ها بخش دیگری از نقشه القاعده برای ربودن هواپیما و حمله انتحاری به کاخ کنگره امریکا است. بعد از پرواز ارتباط هواپیما و برج کنترل قطع می‌شود. با حدس ربوده شدن هواپیما ۱۷ دقیقه بعد هواپیمای دیگر به برج‌های دو قلو تجارت جهانی بر خورد می‌کند؛ در حالی‌که یکی از اعضای القاعده هنوز مردد است پس از کشمکش زیاد هواپیما سقوط می‌کند و تمام مسافران خدمه کشته می‌شوند؛ اما اجازه نمی‌دهند که تروریست‌ها به هدفشان برسند.

متا: با ما همراه باشید تا فیلم‌های برتر پرواز و هواپیما که برخی نامزد جایزه اسکار شده‌اند را به شما معرفی کنیم و لذت تماشای فیلم در آسمان را به شما هدیه دهیم.

X_Wolverine_Xیوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا
۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا
۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا
۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا
۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۵ تا از بهترین فیلم‌ها درباره پرواز و هواپیما - گیمفا