صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی
صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی
صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی
صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی

صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی

شهریار شهبازنژاد
۱۵:۱۱ ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی

سازندگان ناتی داگ (Naughty Dog) و اینسامنیاک (Insomniac)، پیرامون ایجاد گزینه‌های دسترسی (Accessibility) و چالش‌های ساخت آن‌ها، صحبت کردند.

متیو گلنت (Matthew Gallant)، مسئول بخش طراحی سیستم ناتی داگ، در پاسخ به سوال گیمرها چه چیزی را از گزینه‌های دسترسی به درستی متوجه نشدند؟ پاسخ داد:

گزینه‌های دسترسی مستقل از دشواری بازی هستند. برخی از هواداران به دنبال تجربه‌ای آسان هستند، اما باقی به دنبال سخت‌ترین سطح هستند و یا حالتی که تنها یک بار شکست، فایل ذخیره‌ی آن‌ها حذف شود. سختی و دشواری یک بازی ویدیویی از گزینه‌های دسترسی آن جدا است و با انتخاب‌های درست، می‌توانند با یکدیگر توازن داشته باشند.

آقای گلنت ادامه داد که هر بازی ویدیویی در ساخت گزینه‌های دسترسی متناسب با خود، مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد که از طریق ارزیابی و تست آن‌ها، می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. متیو گلنت باور دارد که گزینه‌های دسترسی، خط مقدم طراحی بازی‌های ویدیویی هستند و امیدوار است که در دهه‌ی آینده، وجود این قابلیت‌ها همه‌گیر شود.

سازندگان و توسعه‌دهندگانی همچون اینسامنیاک و ناتی داگ، در ساخت قابلیت‌های دسترسی خود، با افراد کم‌توان و متخصصان مشورت می‌کنند. برایان آلگیر (Brian Allgeier)، یکی از کارگردان اینسامنیاک، اعلام کرد که برای این استودیو ساخت دنیایی با شخصیت‌هایی قابل درک، بسیار مهم است. به عنوان مثال در عنوان Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، یک هنرمند خیابانی ناشنوا با نام هایلی کاپر (Hailey Cooper) معرفی شد که توسط ناتاشا اوفیلی (Natasha Ofili) هنرنمایی شد. لازم به ذکر است که ناتاشا اوفیلی در واقعیت نیز ناشنوا است.

آقای آلگیر گفت:

هدف داریم تا در آینده، دنیاهایی با شخصیت‌هایی از دامنه‌های بیشتری بسازیم و امیدواریم که به دل طرفداران عناوین ما نیز بنشینند.

blackcityfarzaad✎﹏ȏṃıԀAlirezaMEYSAMB300🤘Mohsenj74God of the gameعلیHard gamerS Ghost of SpartaKurosM.MTEllie terminator𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰O2کاپتان استخونیBlack Knight

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی
صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی
صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی
صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی
صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آره کرکترای بیشتر و واقعی تر و گسترده خیلی خوبه.

    پ.ن. شوتر بساز برادر.

    AlirezaMEYSAMB300علیHard gameralinerdshir taziyehBlack Knight
    • shir taziyeh گفت:

      ناتی داگ با این کمالگرایی که داره نباید شوتر ساز بشه بنظرم باید یه اوپن ورد خیلی خفن بده که مرز های اوپن ورد جابجا بشه شوتر سطح استودیو رو پایین میاره
      گوریلا و فایر والک و فایر اسپریت و دیویشن دارن شوتر میسازن
      هوسمارک هم داره شوتر سوم شخص میسازه به احتمال بالا
      اینسامنیاک و ناتی داگ هم هرکدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن اینسامنیاک تند بازی میسازه ، ناتی داگ با کمال گرایی بالا اما پروژه شوتر برا اینسامنیاک که رزیستنس باشه میتونه جذاب باشه

      ✎﹏ȏṃıԀTin TinعلیHard gamerO2Ellie terminatorPC gamer ;)AmirAgha
      • ناتی داگ نه موتور گرافیکی بهینه بازی اوپن ورلد داره نه استعدادش در این جهت قرار میگیره. ناتی داگ باید مرزهای روایت و ارائه یک تجربه ماجراجویی رو فراتر ببره. نقطه قوت این استودیو روایت منحصر به فرد داستان‌های ساده هستش که ترکیبش با تکنولوژی مناسبی که دارن بهترین نتیجه رو میده. جاه‌طلبی استودیو در داستان نویسی کاملا مشخصه، هر کدوم از گیمرهای مخالف tlou 2 که منطقی باشه رو پای بحث بیاریم، مطمئناََ به جاه طلبی در روایت اشاره میکنه منتهی همین جاه‌طلبی شاید باعث کشمکش یا مشکلاتی در بحث روایت شده باشه. اگر بازی tlou 2 در زمینه روایت به نظر عده‌ای مشکل داره دلیل اصلی جاه طلبی خود تیم سازنده اس و این که قصد داشتن در روایت یک بازی ویدیویی کاری تازه انجام بدن و این جای تشویق داره، منتهی همین مدیومی که درش فعالیت دارن یک سری محدودیت‌ها رو برای بازی به وجود آورد و موضوع دوم هم ارجحیت و اهمیت پیام اثر بود. بنابراین به نظرم باید همین رویکرد در داستان‌گویی ادامه پیدا کنه. تعداد نیروی مورد نیاز برای اثر open world که فراتر از جهان آزادهای قبلی بره در این استودیو وجود نداره و مهارت اصلی این افراد هم چیزی دیگری هستش. بهترین گزینه برای تکامل بازی های جهان آزاد راکستار هستش و بهترین گزینه برای نزدیک شدن به بلوغ صنعت گیم در زمینه روایت ناتی داگ. به نظرم باید بذاریم هر کدوم کار خودشون رو انجام بدن، بهتره خیلی درگیر موارد جانبی که تخصصی درش ندارن نشن.

        A,,sh✎﹏ȏṃıԀAlireza3200Alirezaنyasi🤘Mohsenj74shir taziyehMateusعلیHard gamermore
        • O2 گفت:

          حالا من ناتی رو کاری ندارم، اما گوریلا هم تخصصی توی بازی open world نداشت، اما بازی های خیلی خوبی ارائه داده، به نظر من فقط یه مقدار جسارت و اراده میخواد اینجور کارها، ولی ناتی از همین شاهکار ها مثل لست ۲ بسازه من راضی تر هستم.

          ✎﹏ȏṃıԀAlireza
          • بحث اصلی سر Open World نیست، سر فراتر بردن مرزهای Open World هستش. بازی Horizon قطعاََ اثر بسیار خوبیه، اما به هیچ عنوان تحولی به همراه نداره و سطح یک بازی جهان آزاد رو بالاتر نمیبره. ناتی داگ قطعا میتونه مثل گوریلا یک بازی جهان آزاد بسازه، اما این که چیزی فراتر از بازی های راکستار باشه و بتونه سطح اینچنین آثاری رو بالا ببره؟ تقریباََ غیرممکنه مگر این که ناگهان ظرفیت استودیو تا ۲.۵ هزار نفر بالا بره، موتورگرافیکی ناگهان برای بازی های جهان آزاد آپتیمایز بشه و …/ قطعاََ ناتی داگ میتونه آثار جهان آزاد خلق کنه، اما بحث اصلی اینه جاه طلبی تا کجا و از نظر منطقی امکانش وجود داره اثری بهتر از RDR 2 بیرون بیاد از یک استودیوی ۵۰۰ نفره مثل ناتی داگ با مهارت های متمایز؟ هر چقدر هم استعداد وجود داشته باشه، چنین چیزی تقریباََ غیرممکنه. چون خواه ناخواه بخش عمده‌ای از یک بازی خوب به ریسورس یا منابع موجود بر می‌گرده. یه مقدار جسارت و یه مقدار مهارت نمیتونه نقشه‌ای با وسعت بازی های راکستار، تعداد بیشماری npc و انمیشین برای یک بازی جهان آزاد، جزئیات و … فراهم کنه، بلکه چند هزار نیروی کار بااستعداد، منابع مختلف، موتورگرافیکی مخصوص هدف و سیاست‌گذاری مناسب نیازه. سیاست‌گذاری مناسب یعنی این که آیا سونی ترجیح میده ناتی داگ ۱۰ سال تایم رو ریسک کنه روی ژانری که تا حالا بازی نساخته یا ترجیح میده همون ۳ ۴ سالی یک بار بازی بده اما تضمین شده؟ ساعت‌ها میشه دلیل آورد که چرا چنین چیزی منطقی نیست برای ناتی داگ.

            ✎﹏ȏṃıԀAlireza3200نyasiBlack Knight🤘Mohsenj74𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰O2اربابshir taziyehMahyarMsmmore
            • O2 گفت:

              درسته، معلومه که ناتی باید همین مسیر رو بره که الان داره میره، چون کسی ازش ناراضی نیست و فن بیس های سونی دوست دارن آثارش رو واقعا، تا وقتی کسی ناراضی نباشه تغییر مسیر به نظرم غلطه، گوریلا هم حقیقتش این بود که یه عده از کیلزون های آخری راضی نبودن، اونم مسیرش رو عوض کرد و موفق هم شد خوشبختانه، اما ناتی در حد راکستار یا سی دی پراجکت یا بتسدا آره قبول دارم نمیتونه open world بسازه، مگه اینکه شرایط براش فراهم باشه از هر نظر.

              Black Knight🤘Mohsenj74
            • Black Knight گفت:

              درسته Horizon انقلابی نیست و معیار های صنعت گیم رو زیاد جا به جا نمیکنه ولی از اونطرف بعضی المان هاش و خلاقیت هاش تو جهان سازیش واقعا تحسین بر انگیزه نمونش اینکه یه بازی Open World آخرالزمانی با المان های ربات هایی شبیه به دایناسور بسازی تو Level خودش خیلی جذابه Horizon Forbidden West هم با توجه به پیشرفت هایی که کرده و تنوعی که داده به نظرم میتونه حداقل تبدیل به بهترین Open World انحصاری سونی و یکی از بهترین Open World ها چند سال اخیر بشه

              • باز هم ارتباطی به بحث نداره ما در مورد انقلاب در بازی های جهان آزاد صحبت کردیم، کسی نگفت هورایزن تحسین برانگیز یا عالی نیست.

                • Black Knight گفت:

                  با احترام ولی شما بحث رو بردید به سمت انقلاب در بازی های جهان باز وگرنه کسی که بهش ریپلای زدید اصلا حرفی درباره انقلابی بودن نزده بود
                  هورایزن شاید جهان باز انقلابی نباشه ولی از منظر یه بازی که توسط یه استودیو شوتر ساز ساخته شده بخوایم حساب بکنیم صد در صد انقلابیه و ریسک پذیری بالای استودیو رو تو خلق IP های جدید اون هم خارج از سبک خودشون نشون میده حالا این وسط بازی رو تو یه جهان کاملا آخرالزمانی فانتزی و رباتی شبیه عصر حجر ساختن که شخصا حتی تو هیچ فیلمی هم به این شکل ندیدم این خودش از نظر جهان سازی به نظرم یه انقلاب و دستاورده
                  حالا درسته قسمت اول تو زمینه مراحل فرعی کمی میشکل داشت ولی مطمئنا با پیشرفت گوریلا گیمز میتونه تو نسخه های بعدی یا آی پی های بعدی خودش یه جهان باز جذاب و عالی بسازه و حتی شاید یه روزی انقلابی !

                • کامنت اول: درسته horizon انقلابی نیست. کامنت بعدی: به نظرم یه انقلاب و دستاورده. شما با خودتون چند چندین. بازی هورایزون حتی نزدیک یه بازی انقلابی هم نمیشه و اتفاقا تنها ایراد جدی اثر اینه که همانقدری که در تم منحصر به فرده در ساختار اورجینال نیست. حالا این که من و شما بحث کنیم سر این موضوع چیزی رو تغییر نمیده، تک تک المان‌های بازی از عناوین مطرح دیگه گرفته شدن که البته در اکثر نقاط عملکرد بسیار خوبی داره.

                  مورد بعدی اینه که من به کسی ریپلای کردم که نوشته بود:
                  “مرز های اوپن ورلد جابجا بشه ”
                  مرزها جا به جا بشه یعنی چی؟ اصلا واژه انقلاب رو کنار بذاریم؛ بحث سر اینه که مرزهای ژانر جهان آزاد گسترش پیدا کنه و من هم صرفا در همین مورد صحبت کردم، ناتی داگ و استودیوای مثل گوریلا هیچوقت این توانایی رو ندارن به دلایلی که ذکر کردم (لازم نیست کامنتی که نوشتم رو تکرار کنم) در ژانر جهان آزاد موفقیت شرکتی مثل راکستار رو کسب کنه که چندین شعبه داره و چندین هزار نفر نیرو با موتورگرافیکی مخصوص یک بازی جهان آزاد فعالیت داره. حالا این وسط شما خواستی به صورت کاملا نامربوط یه دفاع از بازی محبوب خودت بکنی که اصلا ارتباطی به موضوع ما نداشت.

                  اصلا همه ی این موارد رو بذاریم کنار. کسی هم در مورد پیش بردن ژانر جهان آزاد صحبت نکرده باشه (فرض بر این بذاریم) من در حال حاضر در این مورد صحبت کردم و اتفاقا نوشتم هر چند هورایزن بازی بسیار خوبیه. و من متوجه نمیشم حرف شما چه ارتباطی به کامنت من داشت؟ میتونستید ابراز علاقه به هورایزن رو در جای مناسب‌تر انجام بدید چون ما در مورد چیز دیگری صحبت میکردیم. این که هورایزن کاری برای ژانر جهان آزاد انجام نمیده، ارتباطی با عالی بودن یا نبودن اثر نداره.

                  موضوعی که چندان جالب نیست اینه که خیلی ها وقتی از یه بازی انتقاد کوچکی میشه اونم چیز واضحی مثل این که بازی X “انقلابی نیست” یا “مرزهای ژانر خودش رو گسترش نمیده”، خیلی از افراد احساس میکنن باید حتما یه دفاعی از اون بازی بکنن، احساس میکنن به بازی توهین شده. گفتن فکت‌ها توهین نیست، این که یک بازی هم مرزهای ژانر خودش رو گسترش نده توهین به بازی نیست. بازی میتونه انقلابی نباشه اما سرگرم کننده و عالی باشه بار ها گفتم این موضوع رو، یه بازی نیازی به دفاع بی مورد و بی ربط نداره همه میدونن هورایزن بازی سرگرم کننده و خوبیه اینو حتی خودم توی کامنت گفتم.

                  Mateus
                • Black Knight گفت:

                  اینجا منظور بنده از انقلابی بودن با اون توصیفی که شما ازش دارید و با بازی هایی مثل جی تی ای مقایسه میکنید متفاوته
                  من بیشتر رو بحث جهان سازی و ریسک پذیر استودیو از اینکه از یه شوتر به سراغ ساخت یه بازی جهان باز رفت که نمونش جهانش تو کمتر بازی یا فیلمی هستش بهش همچین لقبی دادم ولی شما به صورت کل منظورتون یه چیزی مثل جی تی ای بود !
                  فالات ۴ هم تحولی ایجاد نکرد ولی همه ازش به عنوان یکی از بزرگ ترین اوپن ورلد های نسل ۸ یاد میکنن !
                  یه بازی اوپن ورلد هم لزوما نباید حتما یه تحول عظیم ایجاد بکنه تا بشه اون رو یه اوپن ورلد خوب دونست خیلی از عوامل و ویژگی ها هستن که میتونن باعث به وجود اومدن یه بازی خوبی و عالی و حتی شاهکار بشن تو سبک اوپن ورلد
                  گوریلا هم طبیعتا اولین تجربش بوده تو سبک اوپن ورلد و به مرور رشد میکنه همونطور که ساکرپانچ با گوست آو سوشیما به جاهای جدیدی رسید و یه سری از ویژگی های بازی واقعا خلاقانه بود که تو هیچ بازی دیگه ای نبودن مثل پیدا کردن مسیر از طریق باد و نداشتن مینی مپ عمیق تر بودن مپ نسبت به ساخته های قبلیشون یعنی اینفیمس
                  گوریلا هم اول راهه و مسلما به مرور پیشرفت میکنه
                  و اما درباره حرفتون راجع به حالت دفاعی نسبت به هورایزن باید بگم شما خودتون هم همچین حالت هایی رو بعضی وقت ها به نسبت بازی ها میگیرید
                  نمونش هم الدن رینگ و گرافیک بازی و نکته های دیگه بازی و یا غیره که حتی با اعضای تحریریه هم بحث میکردید بنده کاری به گرافیک الدن رینگ ندارم ولی این رو باید زمانی به من بگید که خودتون هم همچین کار هایی انجام نداده باشید
                  فراموش نکنیم همین حرف های شما میشه دکل برای هیت کردن خیلی ها از بازی های سونی نمونش هم لست ۲ که اون دفعه میگفتید کوچک ترین کمکی به صنعت گیم نکرده و یه سری از حرف شما دکل نوردی میکردن و حتی بازی رو هم تجربه نکرده بودن و هیت میدادن

            • Nathan گفت:

              سلام
              کاملا موافقم اما یه چیزی ذهنمو درگیر کرده
              از آنچارتد ۴ به بعد از خطی کامل بازی شامل چپتر نیمه جهان باز شد هم tlou 2 هم the lost legacy که حدسم اینه ناتی داگ داشته خودشو ب مرور تو ساخت بازی غیر خطی وفق می‌داده
              اما اینکه نه نیرو انسانی کافی و نه موتور گرافیکی لازم و نه زمان کافی برای ساخت یک open world انقلابی نداره رو قبول دارم

              Black Knight
              • دیزاین مراحل un 4 و tlou 2 (برخی از قسمت‌ها) به شکل سندباکس صورت گرفته، اما ارتباط چندانی به دیزاین یک Open World نداره. نکته قابل توجه مخصوصا در مورد un 4 اینه که با دیزاین هوشمندانه مراحل جوری طراحی شدن ک حس عظیم بودن هر ناحیه به گیمر دست بده اما در نهایت تمامی مسیرها به یک مسیر واحد ختم میشن.

                Nathan
        • shir taziyeh گفت:

          حرفتون کاملا درسته اقای کریمی
          منم فقط اومدم یکم رویا پردازی کنم
          ناتی داگ بهتره تخصص خودش رو گسترش بده و رو چیزی که ماهره بزرگ‌تر بشه

          Omidsoltani7O2
      • هراستودیوی تو کار خودش وارده مثل اکتویژن که مثل اب خوردن یه شوتر سریع انلاین میسازه یا راکستار سالها زمان صرف ساخت یه بازی اوپن ورلد با کیفیت میکنه
        استودیو ناتی داگ برای ساخت بازیهای داستانی خیلی کارش درسته و کار بلده ساخت یه بازی اوپن ورلد مثل بازیهای راکستار به افرادی که تو این زمینه حرفه ایی هستن لازم داره پس خیلی زمان میبره یه بازی با کیفیت اوپن ورلد که سالها زمان میبره که ناتی داگ نه تعداد کارکناش زیاده نه تجربه ایی داره اگه اینجور بود هرسال یه بازی اوپن ورلد ساخته میشد

    • Kuros گفت:

      نه نوتی بلکه تمام استودیوهایی سونی نباید سراغ شوتر و بازی اول شخص برن ….
      کار سونی بازی شوتر و اول شخص نیست و طرفدارهاشم این سبک رو زیاد نمیخوان…

      O2
  • rooh-e-zendeh گفت:

    سلام خدمت دوستان و نویسندگان وکادر فنی گیمفا از جمله اقای شهباز نزاد ی سوالی داشتم وبابت اسپم معذرت میخوام : من ی سری پیشنهاد برای بهبود وضعیت سرویس دهی اینترنت دارم که اسمشو گذاشتم طرح اینترنتی بنام معجزه روح دراین طرح علاوه بر دریافت ترافیک از مزایایی همچون ۴ نوع سرویس تخفیف بنام های ۱-امتیاز دهی ۲-ستاره ایی (طلایی.نقره ای .برنزی) ۳-امتیاز دهی-ستاره ای (واحد) و ۴- بانک مجازی با حداقل ۱۰ تا ۱۵ قانون برتر ویا سرویس های دیگری همچون کانورت کردن حجم به تعداد روز-سرعت وغیره ویا سرویس هدیه دادن شرکت به مشترکین مثلا من ۵۰۰گیگ خرید کردم و حجم باقی مانده را میخوام هدیه بدم ب ی دوست دیگر ودر عوض امتیازاتی همچون مثلا ۱ستاره طلایی ۲۰امتیاز و۵۰۰۰ تومان هدیه تخفیف (بانک مجازی )دریافت کنم میفهمید که چی میگم من میخوام انحصاری شرکت شاتل کنم با یک روانشناس که صحبت کردم گفت ممکنه ازت بدزدند وهمین طور با پزشکم که اعصاب و روان هستش نیز مشورت کردم گفت احتمال اینکه باهات قرارداد ببندند خیلی کمه !!! میخواستم نظرات کادر فنی گیمفا وکاربراشو بدونم لطفا این نظر را تایید کنید من الان ۲۰ ماهه دارم رو این موضوع فکر میکنم با تشکرفراوان.

    علیHard gamer
  • اسپم : بچه‌ها اگه بهتون میگفتن دو تا استدیو با هم همکاری کنن تا بازی مورد علاقه‌ی شما رو بسازن
    رویایی‌ترین همکاری برای شما کدوم استدیوها هستن؟
    ((چه ژانری))

    علیHard gamerEllie terminatoralinerd.Playstation x Bungie𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰shir taziyehP.morgan 𔓙Black Knight
  • Habib گفت:

    این که در هر بازی درجه سختی دشوار و همچنین درجه سختی مناسب برای افراد خاص وجود داشته واقعا عالیه و نشان دهنده پیشرفت روزافزون صنعت گیم هست

  • Black Knight گفت:

    این پیشرفت تو Accessibility رو واقعا مدیون Naughty Dog هستیم چون با The Last of Us Part II بود که خیلی به این ویژگی تو بازی ها توجه شد و رسما جهانی شد
    امیدوارم روزی برسه بقیه استودیو ها و بازیساز ها هم از این ویژگی برای افراد خاص استفاده بکنن
    پ.ن: Naughty Dog شخصا برای من بهترین استودیو بازیسازیه

    XERXESTin Tin𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Ellie terminatorایمان غلامی مهرآبادیshir taziyehOmidsoltani7
    • shir taziyeh گفت:

      برا من هم بهترین استودیو در کنار فرام و سانتا مونیکا قرار میگیره
      دو تا استودیوی برترم تو ps هستن اینجور که سونی میخره تا اواخر۲۰۲۲ سه تا استودیوی مورد علاقم همگی میشن جزو پلی استیشن استودیوز و گودرت خالص

      XERXESTin TinHard gamerO2PC gamer ;)Black Knight
  • امیدوارم یه روز همه با هر معلولیتی بتونن گیم های مختلف رو تجربه کنن‌. البته امیدوارم یه روز کلا علم این معلولیت ها رو حذف کنه از دنیا

    Spider-Mah04🤘Mohsenj74علیPC gamer ;)Black Knight...Eternal...
  • Paul Miller گفت:

    «هواداران به دنبال تجربه‌ای آسان هستند، اما باقی به دنبال سخت‌ترین سطح هستند و یا حالتی که تنها یک بار شکست، فایل ذخیره‌ی آن‌ها حذف شود. سختی و دشواری یک بازی ویدیویی از گزینه‌های دسترسی آن جدا است و با انتخاب‌های درست، می‌توانند با یکدیگر توازن داشته باشند»

    اوه اوه عجب تیکه ای به فرام سافتور میندازه😹😹😹
    من جای فرام سافتور بودم همین الان الدنگ رینگ رو کنسل میکردم

    XERXESBlack KnightCommander jensen
  • mo1234 گفت:

    خیر امواتت هر کاری میکنی بکن فقط ابی رو بفرست مرخصی :))))))))

صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی