سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند

سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند

شهریار شهبازنژاد
۰۷:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند

به مناسبت ۲۰ سالگی بازی محبوب GTA 3، سازندگان مطرح دنیا از تاثیر آن روی بازی‌های خود گفتند و چگونه این اثر، قدمی بزرگ برای صنعت بازی‌سازی بود.

بر کسی پیشیده نیست که راکستار (Rockstar) با انتشار GTA 3، استانداردهای عناوین جهان آزاد را بالا برد، اما در بعضی از مناطق دیگر، تاثیر مستقیم‌تری روی طراحی و ساخت بازی‌های محبوب و سازندگان آنها داشته است. حالا توسعه‌دهندگان اینسامنیاک (Insomniac)،‌ رمدی (Remedy)، کپکام (Capcom)، استودیوی بند (Bend Studio)، آرکین لیون (Arkane Lyon)، مدیا مولکول (Media Molecule)، فایراسپرایت گیمز (Firesprite Games) و پلی‌استیشن لندن (PlayStation London) توضیحاتی راجع به تاثیر GTA 3 روی صنعت بازی‌سازی دادند.

کوشی ناکاناشی (Koshi Nakanishi) کارگردان عنوان محبوب Resident Evil 7 گفت:

به یاد دارم که از خودم پرسیدم، چگونه بازی GTA 3 را برای کنسول پلی‌استیشن ۲ ساختند؟ نه تنها از نظر گیم‌پلی بلکه از منظر تکنیکی نیز کاری فوق‌العاده انجام دادند. تصمیم گرفتم که روندی کاملاً متضاد با دنیای آزاد GTA 3 پیش بگیرم و بازی ترسناکی با محیطی کوچک، محدود و متراکم طراحی کنم و در نهایت Resident Evil 7 متولد شد. به نوعی می‌توان گفت که اگر GTA 3 وجود نداشت، بازی Resident Evil 7 ساخته نمی‌شد. از بازی GTA 3 ممنونم و بیستمین سالگردش را تبریک می‌گویم.

بخش داستانی غیرخطی GTA 3 به گیمرها اجازه داد تا هرطوری که دوست دارند به بازی بپردازند. می‌توان گفت که گیم‌پلی Ratchet & Clank نیز به نوعی مدیون GTA 3 است.

برایان هاستینگز (Brian Hastings)، رئیس بخش خلاقیت اینسامنیاک اعلام کرد:

اثر GTA 3 باعث شد تا دید من نسبت به بازی‌های ویدیویی تغییر کند.

بازی‌ها به این صورت بودند که درست بپرید، دشمنان را شکست بدهید و معماها را حل کنید یا به بیان دیگر، سازنده‌ی بازی مسیر حرکت شما را تعیین می‌کرد. GTA 3 اولین عنوانی بود که آزاد بودید، هرطور لذت می‌برید، بازی کنید. این موضوع باعث شد تا در روش گشت‌وگذار، آیتم‌ها و اسلحه‌های بازی Ratchet & Clank تجدید نظر کنم و گیمرها را آزاد بگذارم تا به صورتی که دوست دارند به تجربه‌ی این عنوان بپردازند.

مایکل کاسورینن (Mikael Kasurinen)، کارگردان بازی موفق Control، گفت:

اولین روزی که به دفتر رمدی وارد شدم را به خاطر می‌آورم، اوایل آبان ۱۳۸۰ (نوامبر ۲۰۰۱) بود و بسیار هیجان‌زده و کمی مضطرب بودم. اولین چیزی که دیدم، گروهی از کارکنان بودند که دور تلویزیون می‌خندیدند و بعضی نیز تنها تماشا می‌کردند. داشتند GTA 3 بازی می‌کردند. عنوانی شورانگیز، غیرقابل پیشبینی و بسیار لذت‌بخش بود که دست کشیدن از آن کاری دشوار بود. تغییری بنیادی در صنعت بازی‌سازی ایجاد کرد که تا به امروز روی کار من تاثیر داشته است.

بازی GTA 3 بخشی از عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition خواهد بود که در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱) برای پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی (از طریق لانچر راکستار گیمز) منتشر خواهد شد. همچنین این سه‌گانه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به iOS و Android می‌آید.

red-eyed Banished KnightAtomic Soldierعلی1100آرینmeysambP.morgan 𔓙farzaadSHadDelZeroVisible 6-tigh manCorvoshadowردد۲ آشغال ترین بازی pcDARKSIRENalinerd🤘Mohsenj74Lucciola Ballad

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند
سازندگان Insomniac ،Remedy و Capcom از تاثیرات GTA 3 گفتند