برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

سهراب قربانی
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

در این مقاله به معرفی برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی منتشر شده در سال ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱، اکنون وقت آن است که نگاهی به برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی منتشر شده در سال جاری بیندازیم.

ژانر علمی‌-تخیلی یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ژانر‌ها در تلویزیون و سینما به شمار می‌رود و در سال جاری میلادی نیز مانند سال‌های گذشته، فیلم‌های بسیاری در این ژانر منتشر شده که برخی از آن‌ها موفق ظاهر شده‌اند و برخی دیگر نیز کاملاً شکست خورده‌اند.

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی منتشر شده در سال ۲۰۲۱ را فیلم‌های زیر تشکیل می‌دهند:

نکته‌ی مهم: این لیست براساس نمرات منتقدین به این فیلم‌ها در سایت راتن تومیتوز (سایتی که نقدهای منتقدین درباره فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را گردآوری می‌کند) طبقه‌بندی شده است.

۱۶. Boss Level

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم اکشن و علمی‌-تخیلی «رتبه رئیس»، محصول اورجینال تولید شده توسط شبکه اینترنتی Hulu در سال جاری میلادی می‌باشد.

این فیلم داستان مردی با نام روی پالور را روایت می‌کند که در روز مرگش، در حلقه‌ی زمانی بی‌پایانی به دام می‌افتد.

فیلم علمی‌-تخیلی Boss Level در میان دیگر فیلم‌های تولید شده در ژانر حلقه زمانی، توانسته با صحنه‌های اکشن بسیار جذاب و هیجان‌انگیزش، فیلمی بسیار موفق ظاهر شود.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به فرانک گریلو (Frank Grillo)، نائومی واتس (Naomi Watts)، مل گیبسون (Mel Gibson) و آنابل والیس (Annabelle Wallis) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان مطرح هالیوودی با نام جو کارنهان (Joe Carnahan) بر عهده داشته است.

فیلم Boss Level توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۴ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه شانزدهم این لیست قرار گیرد.

۱۵. Meander

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم علمی‌-تخیلی و فرانسوی «پیچ و خم»، داستان خانومی با نام لیزا را روایت می‌کند که در مجموعه‌ای از لوله‌های عجیب و غریب و پر از تله به دام افتاده است.

این فیلم به دلیل صداگذاری عالی، جو پرتنش و دلهره‌آورش، توانسته مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار بگیرد. علاوه بر این، برخی از منتقدین نیز این عنوان را با فیلم مشهور Cube مقایسه کرده‌اند.

از بازیگران فرانسوی حاضر در این فیلم می‌توان به گایا ویس (Gaia Weiss)، پتر فرانتسن (Peter Franzén)، رومن لیبرت (Romane Libert) و فردریک فرانچیتی (Frédéric Franchitti) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردانی با نام متیو توری (Mathieu Turi) بر عهده داشته است.

فیلم علمی‌-تخیلی Meander توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه پانزدهم این لیست قرار گیرد.

۱۴. Godzilla vs. Kong

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم هیولایی و علمی‌-تخیلی «گودزیلا در برابر کونگ»، چهارمین قسمت از سری فیلم‌های MonsterVerse کمپانی برادران وارنر می‌باشد.

این فیلم داستان رویارویی دو هیولای بسیار مشهور صنعت سینما، یعنی کونگ و گودزیلا را با یکدیگر روایت می‌کند.

از بازیگران بزرگی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به بیل اسکاشگورد (Alexander Skarsgård)، میلی بابی براون (Millie Bobby Brown)، ربکا هال (Rebecca Hall) و برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry) اشاره کرد.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردان مطرح هالیوودی با نام آدام وینگارد (Adam Wingard) بر عهده داشته است.

این فیلم از نظر منتقدین، دارای بهترین صحنه‌های اکشن خلق شده در فرنچایز هیولایی کمپانی برادران وارنر یعنی MonsterVerse می‌باشد. علاوه بر این، نحوه کارگردانی صحنه‌های CGI این فیلم نیز توسط آدام وینگارد، مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.

فیلم هیولایی Godzilla vs. Kong توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه چهاردهم این لیست قرار گیرد.

۱۳. The Map of Tiny Perfect Things

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم رمانتیک و علمی‌-تخیلی «نقشه چیزهای کوچک و عالی»، محصول تحسین شده‌ی شبکه‌ اینترنتی پرایم ویدیو آمازون در سال جاری می‌باشد.

این فیلم داستان دو نوجوان با نام‌های مارک و مارگارت را روایت می‌کند که در یک حلقه‌ی زمانی بی‌وقفه گیر افتاده‌اند و باید با کمک یکدیگر این حلقه را شکسته و از آن خارج شوند.

از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به کاترین نیوتون (Kathryn Newton)، کایل آلن (Kyle Allen)، جرمین هریس (Jermaine Harris) و آنا میکامی (Anna Mikami) اشاره کرد.

این فیلم توسط کارگردانی با نام ایان ساموئلز (Ian Samuels) کارگردانی شده است.

از نکات مثبت حاضر در این فیلم از نظر منتقدین می‌توان به کاراکترهای دوست داشتنی آن و بازی بسیار خوب کاترین نیوتون و کایل آلن در نقش‌های اصلی این فیلم اشاره کرد.

فیلم رمانتیک و علمی‌-تخیلی The Map of Tiny Perfect Things توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۶ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه سیزدهم این لیست قرار گیرد.

۱۲. Stowaway

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم فضایی و علمی‌-تخیلی «مسافر قاچاق»، یکی دیگر از فیلم‌های اورجینال تولید شده توسط کمپانی نتفلیکس در سال جاری می‌باشد.

این فیلم داستان خدمه سه نفره‌ی یک فضاپیما با نام MTS-42 را روایت می‌کند که به یک‌باره در میانه مسیر، متوجه حضور یک مسافر قاچاق در فضاپیمای خود می‌شوند و با توجه به کمبود منابع، آن‌ها باید با این واقعیت که احتمالاً زنده به مقصد خود نخواهند رسید، روبه‌رو شوند.

منتقدین از داستان این فیلم که براساس یک معضل اخلاقی حاد می‌باشد و همچنین رویکرد متفکرانه‌ی به کار رفته در آن، تعریف بسیاری کرده‌اند.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به آنا کندریک (Anna Kendrick)، دنیل دای کیم (Daniel Dae Kim)، تونی کولت (Toni Collette) و شامیر اندرسون (Shamier Anderson) اشاره کرد.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردان و تهیه‌کننده‌‌ی برزیلی با نام جو پیانا (Joe Penna) بر عهده داشته است.

فیلم فضایی Stowaway توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۷ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه دوازدهم این لیست قرار گیرد.

۱۱. In the Earth

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم علمی‌-تخیلی «در زمین»، داستان ماجراهای ترسناک یک دانشمند به همراه پیشاهنگی با نام مارتین در اعماق یک جنگل، جهت پیدا کردن دارویی برای یک ویروس ویرانگر را روایت می‌کند.

منتقدین در نقد‌هایشان این عنوان را فیلمی بسیار درخشان، ترسناک و به‌یادماندنی خوانده‌اند.

از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جوئل فرای (Joel Fry)، ریس شیراسمیت (Reece Shearsmith)، هیلی اسکوایرز (Hayley Squires) و الورا تورچیا (Ellora Torchia) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس مطرح بریتانیایی با نام بن ویتلی (Ben Wheatley) بر عهده داشته است.

فیلم ترسناک In the Earth توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۹ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه یازدهم این لیست قرار گیرد.

۱۰. Black Widow

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ابرقهرمانی «بیوه سیاه»، اولین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول و بیست و چهارمین قسمت از این فرنچایز می‌باشد.

اخطار: خلاصه داستان این فیلم حاوی اسپویلر است.

داستان این فیلم با تمرکز بر روی عضو کشته شده‌ی گروه اونجرز در فیلم Avengers: Endgame، به بررسی توطئه خطرناکی که با گذشته این کاراکتر ارتباط دارد، می‌پردازد.

او جهت رویارویی با نیرو‌هایی خطرناک و شکست آن‌ها، باید با گذشته بحث برانگیز‌ش در این فیلم دست ‌و پنجه نرم کند و در عین حال نیز باید با سخت‌ترین متحدان خود، یعنی خانواده‌اش سر و کله زده و با آن‌ها همکاری کند.

از بازیگران بزرگ حاضر در این فیلم می‌توان به اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson)، فلورنس پیو (Florence Pugh)، دیوید هاربر (David Harbour) و ریچل وایس (Rachel Weisz) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس استرالیایی با نام کیت شورتلند (Cate Shortland) بر عهده داشته است.

منتقدین از سکانس‌های اکشن این فیلم و همچنین نقش‌آفرینی بازیگران اصلی حاضر در آن به خصوص فلورنس پیو تعریف بسیاری کرده‌‌اند.

فیلم ابرقهرمانی Black Widow توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۹ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه دهم این لیست قرار گیرد.

۹. Fried Barry

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک و علمی‌-تخیلی «بری سرخ شده»، محصول تحسین شده‌ی کشور آفریقای جنوبی و شبکه اینترنتی Shudder در ماه مارس سال جاری (اسفند ماه ۱۳۹۹) می‌باشد.

این فیلم داستان معتادی با نام بری را روایت می‌کند که به یک‌باره بدنش تحت کنترل فضایی‌ها درآمده و سپس ماجراهای عجیب و غریبی را در شهری با نام Cape Town در کشور آفریقای جنوبی تجربه می‌کند.

منتقدین از این فیلم، به عنوان ترکیبی به یاد‌ماندنی و عجیب و غریب از ژانر‌های علمی‌-تخیلی و کمدی یاد کرده‌‌اند.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به گری گرین (Gary Green)، شانل دی جاگر (Chanelle De Jager)، برت ویلیامز (Brett Williams) و جوئی کرامر (Joey Cramer) اشاره کرد.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردانی با نام رایان کروگر (Ryan Kruger) بر عهده داشته است.

فیلم ترسناک و علمی‌-تخیلی Fried Barry توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۸۰ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه نهم این لیست قرار گیرد.

۸. Free Guy

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم اکشن و علمی‌-تخیلی «مرد آزاد»، یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های پخش شده در سال جاری می‌باشد.

این فیلم داستان یک NPC (شخصیت غیرقابل بازی)، در بازی ویدئویی آنلاینی با نام Free City را روایت می‌کند که پس از پیدا کردن یک دختر متوجه می‌شود که زندگی‌اش واقعی نیست و او در واقع یک NPC می‌باشد. سپس پس از کنار آمدن با این واقعیت، او اکنون باید با کمک دوستان خود، از نابود شدن این جهان توسط خالق این بازی جلوگیری کند.

از بازیگران بزرگی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به رایان رینولدز (Ryan Reynolds)، جودی کومر (Jodie Comer) و جو کری (Joe Keery) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان مطرح هالیوودی با نام شاون لوی (Shawn Levy) بر عهده داشته است.

این فیلم از نظر منتقدین یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های پخش شده در سال جاری می‌باشد. آن‌ها علاوه بر تعریف از نقش‌آفرینی رایان رینولدز و جودی کومر در این فیلم، از لحن شادی‌بخش، حس شوخ‌طبعی حاضر در آن و همچنین روند داستانی سرگرم‌کننده‌‌اش، تعریف بسیاری کرده‌اند.

فیلم اکشن و علمی‌-تخیلی Free Guy توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۸۰ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه هشتم این لیست قرار گیرد.

۷. Dune

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم علمی‌-تخیلی و حماسی «تل‌ماسه»، جدیدترین اقتباس صورت گرفته از رمان مشهور نوشته شده توسط فرانک هربرت (Frank Herbert) با همین نام می‌باشد.

این فیلم داستان پسری اشرافی با نام «پل» را روایت می‌کند که وظیفه‌ی حفاظت از مهم‌ترین ماده حاضر در کهکشان به او سپرده شده است.

از بازیگران بزرگ حاضر در این فیلم می‌توان به تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، جیسون موموآ (Jason Momoa) و جاش برولین (Josh Brolin) اشاره کرد.

این فیلم توسط کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مطرح فرانسوی-کانادایی با نام دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) کارگردانی شده است.

منتقدین علاوه بر تحسین جلو‌ه‌های بصری این فیلم، از عظمت و بزرگی جهان خلق شده در آن و همچنین بازی عالی و درجه یک گروه بازیگری حاضر در این فیلم تعریف بسیاری کرده‌اند.

فیلم علمی‌-تخیلی و حماسی Dune توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۸۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه هفتم این لیست قرار گیرد.

۶. Oxygen

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم مهیج و علمی‌-تخیلی «اکسیژن»، محصول اورجینال و فرانسوی-آمریکایی شبکه اینترنتی نتفلیکس در سال جاری می‌باشد.

داستان این فیلم بر روی زن فرانسوی جوانی با نام الیزابت تمرکز دارد که به یک‌باره در یک مخزن کرایوژنیک (مخزنی که در فیلم‌های علمی‌-تخیلی برای منجمد کردن و نگه‌داری انسان‌ها استفاده می‌شود) از خواب بیدار شده و باید تلاش کند تا علاوه بر زنده ماندن، از نحوه‌ی رسیدن به این مکان و هویت واقعی‌ خود پرده‌ بردارد.

از بازیگران فرانسوی حاضر در این فیلم می‌توان به ملانی لوران (Mélanie Laurent)، ماتیو آمالریک (Mathieu Amalric)، مالک زیدی (Malik Zidi) و مارک سائز (Marc Saez) اشاره کرد.

این فیلم توسط کارگردان مطرح فرانسوی با نام الکساندر آژا (Alexandre Aja) کارگردانی شده است.

از نکات مثبت حاضر در این فیلم از نظر منتقدین، می‌توان به فضای خاص و کلاستروفوبیک آن به همراه بازی فوق‌العاده ملانی لوران در نقش اصلی این فیلم اشاره کرد.

فیلم مهیج و علمی‌-تخیلی Oxygen توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۸۸ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه ششم این لیست قرار گیرد.

۵. The Suicide Squad

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم «جوخه انتحار» اولین فیلم ابرقهرمانی کارگردانی شده توسط جیمز گان (James Gunn)، براساس کاراکترهای حاضر در سری کمیک بوک‌های DC می‌باشد.

داستان این فیلم بر روی گروهی از شخصیت‌های منفی با عنوان Task Force X تمرکز دارد که توسط کاراکتری با نام «آماندا والر» دور هم جمع شده‌اند تا به دستور او، به جزیره‌ای با نام «کورتو مالتیز» رفته و پروژه‌ای با نام Starfish را نابود کنند.

از نکات مثبت این فیلم از نظر منتقدین، می‌توان به استفاده به جا از عنصر طنز و صحنه‌های احساسی و جذاب به کار رفته در آن اشاره کرد.

علاوه بر این، این فیلم با نمره بسیار بالایی که از طرف منتقدین دریافت کرده، توانسته در زمره بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی منتشر شده در چند سال اخیر قرار گیرد.

از بازیگران بزرگ حاضر در این فیلم می‌توان مارگو رابی (Margot Robbie)، ادریس البا (Idris Elba)، جان سینا (John Cena) و وایولا دیویس (Viola Davis) اشاره کرد.

فیلم ابرقهرمانی The Suicide Squad توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۹۰ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه پنجم این لیست قرار گیرد.

۴. Little Fish

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

 فیلم رمانتیک و علمی‌-تخیلی «ماهی کوچک»، محصول تحسین شده‌ و بسیار موفق کمپانی IFC Films در سال جاری می‌باشد.

داستان این فیلم درباره‌ زوج جوانی با نام‌های «اما» و «جود» و تلاش آن‌ها برای مقابله با ویروسی که حافظه‌ و خاطراتشان را با یکدیگر هدف قرار داده، می‌باشد.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به اولیویا کوک (Olivia Cooke)، جک اوکانل (Jack O’Connell)، سوکو (Soko) و رائول کاستیلو (Raúl Castillo) اشاره کرد.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردان مطرح ایرلندی با نام چاد هارتیگان (Chad Hartigan) بر عهده داشته است.

منتقدین علاوه بر تحسین این فیلم در نقد‌هایشان، این عنوان را مثال بسیار خوبی برای قدرت ارتباطی انسانی با یکدیگر در زمان‌های سخت خوانده‌اند.

فیلم رمانتیک و علمی‌-تخیلی Little Fish توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۹۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه چهارم این لیست قرار گیرد.

۳. Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ابرقهرمانی «شانگ چی و افسانه ده حلقه»، بیست و پنجمین قسمت از فرنچایز دنیای سینمایی مارول می‌باشد.

داستان این فیلم به معرفی ابرقهرمان مسلط به هنر‌های رزمی مارول با نام شانگ-چی می‌پردازد.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به سیمو لیو (Simu Liu)، آکوافینا (Awkwafina)، میشل یئو (Michelle Yeoh) و فلوریان مونتهانو (Florian Munteanu) اشاره کرد.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردان موفقی با نام دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) بر عهده داشته است.

این فیلم از نظر منتقدین دارای بهترین صحنه‌های اکشن تولید شده در بین تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول می‌باشد.

علاوه بر این، داستان‌سرایی این فیلم و بار احساسی حاضر در داستان آن نیز مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.

فیلم ابرقهرمانی Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۹۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه سوم این لیست قرار گیرد.

۲. A Quiet Place: Part II

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک و علمی‌-تخیلی «یک مکان ساکت: بخش ۲» ادامه‌‌ای مستقیم برای قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۸ می‌باشد.

داستان این فیلم در ادامه قسمت اول آن و در دنیایی آخرالزمانی روایت می‌شود که توسط هیولاهایی کور که با استفاده از صدا شکار خود را پیدا می‌کنند، اشغال شده است. در قسمت دوم این فیلم، خانواده «ابوت» با قبول کردن ریسک برخورد با موجوداتی وحشتناک و ناآشنا در دنیای بیرون، راهی ماجراجویی دیگری در این دنیای آخرالزمانی می‌شوند.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به امیلی بلانت (Emily Blunt)، کیلین مورفی (Cillian Murphy)، میلیسنت سیموندز (Millicent Simmonds) و نوآ ژوپ (Noah Jupe) اشاره کرد.

وظیفه کارگردانی این فیلم را مانند قسمت اولش، جان کرازینسکی (John Krasinski) بر عهده داشته است.

فیلم علمی‌-تخیلی A Quiet Place: Part II از نظر منتقدین، یکی از برترین فیلم‌های پخش شده در سال جاری می‌باشد.

بسیاری از منتقدین علاوه بر تحسین داستان دو شاخه‌‌ی آن، از هنرنمایی فوق‌العاده بازیگران این فیلم به خصوص کیلین مورفی نیز، تعریف بسیاری کرده‌اند.

از دیگر نکات مثبت حاضر در این فیلم، می‌توان به استفاده به‌جا از صداها برای افزایش دادن تدریجی تنش در آن و گسترش دادن داستان این فرنچایز به شکلی صحیح اشاره کرد.

فیلم ترسناک و علمی‌-تخیلی A Quiet Place: Part II توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۹۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه دوم این لیست قرار گیرد.

۱. Spider-Man: No Way Home

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ابرقهرمانی و مورد انتظار «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» از نظر منتقدین، برترین فیلم علمی‌-تخیلی پخش شده در سال جاری می‌باشد.

داستان این فیلم در ادامه‌ی اتفاقات رخ داده در قسمت قبلی آن یعنی فیلم Spider-Man: Far from Home روایت می‌شود.

«پیتر پارکر» (مرد عنکبوتی) که در پایان قسمت قبلی این فیلم، هویتش توسط کاراکتر «میستریو» برای همگان آشکار شده بود، اکنون تصمیم می‌گیرد که جهت کمک گرفتن و مخفی کردن دوباره‌ی هویت خود، به سراغ کاراکتر «دکتر استرنج» برود.

دکتر استرنج نیز برای کمک کردن به او، طلسمی را اجرا خواهد کرد تا هویت واقعی مرد عنکبوتی از ذهن مردم جهان پاک شود. متأسفانه طلسم اجرا شده توسط این کاراکتر با مشکل مواجه شده و این طلسم، در‌های مولتی‌ورس (چند جهانی) را به دنیای سینمایی مارول باز می‌کند.

از بازیگران بزرگی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به تام هالند (Tom Holland)، بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)، ویلم دفو (Willem Dafoe)، آلفرد مولینا (Alfred Molina) و جیمی فاکس (Jamie Foxx) اشاره کرد.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را مانند قسمت‌های قبلی‌اش، کارگردان مطرح هالیوودی با نام جان واتس (Jon Watts) بر عهده داشته است.

این فیلم علاوه بر فروش فوق‌العاده در باکس آفیس، توانسته نظرات مثبت بسیاری از منتقدین را نیز به خود جلب کند.

طبق گفته‌های منتقدین، این فیلم بدون از دست دادن عنصر شوخی و حس خودمانی‌ حاضر در آن، موفق شده که نسبت به قسمت‌های قبلی‌اش، عنوانی بسیار بزرگ‌تر و جسورانه‌تر ظاهر شود.

علاوه بر این، آن‌ها از نقش‌آفرینی ویلم دفو، آلفرد مولینا و جیمی فاکس نیز در این فیلم تعریف بسیاری کرده‌اند و این عنوان را در نقد‌هایشان، فیلمی بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده خوانده‌اند.

فیلم ابرقهرمانی Spider-Man: No Way Home توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۹۴ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه اول این لیست قرار گیرد.

منبع: راتن تومیتوز

MRIPGhostDARKSIRENBlack KnightO2تی‌تاپ طلایییوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Black گفت:

    فکت :
    Boss level ده برابر بهتر از free guy هست

    Free guy یه فیلم اورریتد با یه بازیگر اورریتده که کلی فیلم بازی کرده ولی اول و آخر همه با ددپول میشناسنش چون فقط همون یه فیلم رو خوب بازی کرده
    Free guy فاقد یه داستان خوب و منسجمه و فقط سعی داره خودشو با چسبوندن به ویدئو گیم بالا بکشه اتفاقا بدجوری هم شکست میخوره
    Free guy یه شوخی بی مزه است و یه توهین به صنعت گیم

    در عوض boss level با بازیگران خوب و شخصیت پردازی بهتر و یه داستان سرگرم کننده و با هدف به سبک بازی های ویدیویی خیلی خیلی بهتر از free guy عمل میکنه

    AlirezabrnیوهانshonarBlack
  • Black گفت:

    امسال در کل سال خوبی برای علمی تخیلی بود
    به غیر از بلک ویدو و free guy که آش.غال بودن بقیه فیلم ها عالی بودن

    Black KnightیوهانBlack
  • vas گفت:

    The Suicide Squad و Dune رو دوست داشتم

    اگر تا الان Dune رو ندیدید و به فیلم هایی با داستان غنی و نکته دار علاقه دارید ببینید اما اگر طرفدار فیلم های اکشن هستید شاید این فیلم براتون خسته کننده باشه.

    Black Knightیوهان
  • NicK گفت:

    حقیقتش بدجوری با رتبه ۱ و ۲ موافقم. بنظرم جای ۱ و ۲ میتونست عوض شه
    بعد از سالها یه اسپایدی خیلی خیلی خوب دیدم از اونور هم a quiet palce 2 خیلی خیلی خوب بود در کل هر دو بشدت فیلم های خوبی هستن
    یکم بریم رتبه های پایین تر لیست
    نظرم درمورد sucide squad تا اواسطش بشدت قوی بود و دوست داشتنی ولی دقیقا از جایی که ویلن اصلی وارد شد کار خراب شد شاید هم من نتوستم با ویلن اصلی ارتباط برقرار کنم در کل اون هم بد نبود
    Free guy هم بدک نبود

    MK
  • انتخاب بین سه تای اول واقعا سخته هر سه عالی بودند
    راستش زیاد امیدی به جوخه انتحار نداشتم ولی فیلم عالی بود.
    dune چطور بود فیلمش؟ من هنوز ندیدم

برترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین