سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند

سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند

امیررضا لاهوتی
۲۲:۰۱ ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
بیوم

ایده‌ی منحصر به فرد بازی Death Stranding، ساخته‌ی هیدئو کوجیما، برای مشارکت جمعی گیمرها در تغییرات محیطی، توسط شرکت سونی به ثبت رسید.

این ثبت اختراع که “نقشه‌برداری زمین و ساخت تدریجی مسیرهای محیط مجازی یک بازی ویدیویی” نام‌گذاری شده است، چهار ماه قبل از انتشار اولیه‌ی بازی بر روی پلی‌استیشن ۴ درخواست شده بود، اما به تازگی در روز سه‌ شنبه به ثبت رسید.

در این ثبت اختراع به صورت کتبی موضوع “بهبود مسیر اولیه‌ی بر اساس تعداد دفعات طی شده توسط یک یا چند شخصیت” درج شده است.

حال طبق این بند، به نظر می‌رسد بازی Death Stranding، شامل این قانون می‌شود.

در بازی Death Stranding، گیمرها این امکان را دارند، که در عین تجربه‌ای مستقل از یکدیگر با سازه‌ها، مسیر و پل‌های ساخته شده توسط یکدیگر تعامل داشته باشند.

سونی

این امر می‌تواند کار را برای استفاده از مکانیزم‌هایی مشابه داخل بازی‌های توسعه یافته توسط دیگر توسعه دهندگان بازی‌، بدون دریافت اجازه‌ی قانونی از سونی را دشوار سازد.

این اولین بار نیست که یک ناشر اقدام به ثبت اختراع مکانیزم گیم‌پلی یک بازی می‌کند.

اوایل امسال در موردی مشابه شرکت وارنر برادرز اینتراکتیو (Warner Bros. Interactive) در پی ثبت اختراع مکانیزم بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor موسوم به Nemesis System مورد انتقادهای فراوانی از سوی جامعه‌ی توسعه‌ دهندگان بازی‌های دیجیتالی قرار گرفت.

طبق این ثبت اختراع شرکت وارنر برادز اینراکتیو مالکیت هرگونه سیستم مشابه که در آن تعاملات شخصیت‌های درون‌بازی (NPC) بر اساس سلسه مراتب مقامی خود و گیمر و همچنین سوابق پیشین گیمر است، را بر عهده دارد.

در این رابطه مایک بیثل (Mike Bithell) توسعه دهنده‌ی بازی‌هایی از قبیل Thomas Was Alone و John Wick Hex می‌گوید:

این غیرقابل قبول است، مخصوصا برای عنوانی که اساس و مبنای Nemesis System درخشانش از کپی برداری بازی‌های دیگه ساخته شده است.

این توسعه دهنده در ادامه می‌گوید:

تمام بازی‌ها از هم کپی می‌کنند، اساساً فرهنگ و خلاقیت بازی‌سازی اینگونه عمل می‌کند.

در طرف دیگر شهریور ماه امسال شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) تصمیم گرفت تا پنج مورد از ثبت اختراع محافظت شده‌ی پیشین خود را برای بهبود دسترسی گیمرها، به اشتراک بگذارد.

شرکت الکترونیک آرتس در بیانیه‌ای رسمی در سایت خود با عنوان “تعهد حق ثبت اختراع” اعلام کرد که به هر توسعه‌دهنده‌ی بازی‌ دیگر، اجازه‌ی استفاده از این پنج اختراع را بدون نیاز به پرداخت پول و خطر شکایت از خود می‌دهد.

علیDARKSIRENگیمرHard gamerKiaکاپتان استخونیMEYSAMB300SS Ghost of SpartaBlack KnightSaman_hkEllie terminatorBlack

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • Black گفت:

      فکر کنم متن رو درست نخوندی
      اختراع مال کوجیما پروداکشنز بوده ولی سونی برای خودش ثبت کرده
      تازه دست بقیه توسعه دهنده رو هم بسته تا نتونن از روی این ایده الهام یا کپی بگیرند
      مثل این میمونه کپکام بیاد حق ایده دوربین از پشت شانه رزیدنت اویل ۴ رو برای خودش بگیره
      اینجوری نصف شاهکار هایی که میبینی خلق نشده بودند

      علیalispiderگیمرTlou part 2 game of the centurymasoud pc gamerHard gamerSettTang HaoKianima-more
  • Omid گفت:

    نکته اینجاست که بسیاری از افراد ؛ وقتیکه چنین بازی رو شخصی مثل کوجیما میسازه بهش میگن شاهکار ! یا فراشاهکار یا غیر قابل درک و عمیق یا با کلملتی مثل خلاقیت و ایده های خلاقانه و….ازش یاد میکنن….در صورتیکه خیلی از همین افراد اگر نام یک کارگردان و استودیوی ناشناس پشت این اثر بود این بازی رو ویران و نابود! میکردند و چنان اون میکوبیدن که کم سابقه باشه و یا در بهترین حالت اصلا توجهی بهش نمیکردن…..و نکته مهم دقیقا همینجاس…..خیلی از ما ها فقط از روی جوگیر شدن و یا بواسطه سابقه ذهنی و نام سازنده و….یک اثر رو شاهکار! خطاب میکنیم در صورتیکه اگر چنین پیش زمینه ذهنی از اون اثر و سازنده ش نداشتیم حتی حاضر نمیشدیم برای اثر وقت بذاریم.

    علیDARKSIRENalispiderAmirdaneshvariگیمرArsiTlou part 2 game of the centuryETERNALMANHard gamerSettmore
    • pengu گفت:

      یعنی هیچکس حق نداره بازی رو دوست داشته باشه چون شما خوشت نیومده؟؟؟ یعنی هرکس گفته بازی خوبه بخاطر کوجیما گفته از نظر شما؟؟؟

      DARKSIRENalispiderlevineاریاTlou part 2 game of the centuryHard gamerMrHill93Settshir taziyeh𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
    • CARNAGE گفت:

      حرفت به شدت مسخره هست، یعنی میگی فقط به خاطر پیش زمینه ذهنی فقط به خاطر اسم کوجیما ۴۰ ساعت روی یه بازی وقت گذاشتیم؟
      من تقریبا تا الان ندیدم کسی این بازی رو منطقی نقد بکنه همه فقط با حرفای تکراری بازی رو هیت میکنن که اکثر هیتر ها هم مایکرو فن هستن اگر این بازی انحصاری نبود و برای ایکس باکس هم میومد اصلا اینقدر هیت نمیشد، هر کسی میگه بازی شبیه ساز پیاده رویه، هیجان نداره، خسته کنندس و ازین قبیل حرفای مسخره قطعا بدونید که اصلا بازی نکرده فقط رفته تو یوتوب تیکه تیکه گیم پلی دیده بازی به هیچ وجه اینجوری نیست شاید ۱۰درصد بازی هم مجبور به پیاده روی نباشید که البته اینقدر اون ۱۰درصد با موسیقی، طراحی مراحل و محیط زیبای بازی لذت بخشه که به شخصه ترجیح میدادم بیشتر از اینا باشه!!!! بقیه بازی هم کلی وسیله و ابزار داری اصن نیازی نیست راه بری به نظرم واقعا نیاز بود کوجیما خودش برای سبک این بازی یه اسم جدید انتخاب کنه چون نمیشه تو یکی دوتا دسته قرارش داد، هم لحظات دلهره اور داره، هم اکشن، هم آرامش، هم رازآلوده، هم ماجراجویی، هم جهان باز، هم شوتر، هم شبیه ساز…
      مهم این نیست که توی بازی شمشیرهای خفن و زره و جادو و… وجود نداره دنیای بازی شمارو تو خودش حل میکنه و شمارو قانع میکنه که چرا باید از نقطه A به نقطه B برید مثل بازیه hades که شمارو قانع میکنه بازی رو بارها و بارها از اول برید و با دشمنا و باس فایتهای تکراری مبارزه کنید و شما هم ازین تکرار لذت میبرید در صورتی که به شخصه اصلا از تکرار بازی که قبلا تموم کردم لذت نمیبرم! شما نباید فکر کنید قراره تو دنیای gta یا doom بار جابجا کنید این یه دنیای متفاوته این یه بازیه دیگس و همه چیش جفت و جوره تازه تا اینجا فقط از گیم پلی حرف زدیم نقطه قوت این بازی روایت و داستان فوق العاده بازی هست برای منکه خیلی این قضیه مهمه و تو چند سال اخیر داستان و روایت به این خوبی تو هیچ بازی ندیدم! اگر درست یادم باشه بازی ۱۵ چپتر داره و شما تا اخرین چپتر هی فکر میکنید اره همه داستانو فهمیدم میدونم چی به چیه اما تا اخرین ثانیه بازی هی شمارو سوپرایز میکنه ازون داستاناس که وقتی تمومش میکنی تازه تو ذهنت شروع میشه مثل دیدن فیلم شاتر ایلند!
      خلاصه اگر این بازی رو یه بچه ۲ ساله هم میساخت باز هم بازی میکردمو ازش لذت میبردم فقط دلم به حال اون گیمرهایی میسوزه که به خاطر عقده و تنفر از کنسول طرف مقابلشون و به خاطر هیت های بقیه این شاهکار رو تجربه نمیکنن

      علیalispiderاریاBlack KnightTlou part 2 game of the centuryHard gamerSettTang Hao𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Ozhanmore
      • S گفت:

        نقد منصفانه و صحیح: بازی فیلم سینمایی نیست!

        علیalispiderSiRSiNaاریاTlou part 2 game of the centuryETERNALMANHard gamerTang Hao
        • CARNAGE گفت:

          ساخته های The Telltale Definitive
          ساخته های دیوید کیج
          Matrix Awakens
          سری های The Dark Pictures
          Until Dawn
          و….
          در واقع بازی فرا تر از سینما هست! بازی محدودیتی نداره، چرا مردم به موارد بالا اینقدر ایراد نگرفتن؟ تازه بماند که شباهت این بازی ها به فیلم صد برابر بیشتر از دث استرندینگه! من متوجه این حرف نمیشم که میگی فیلم سینماییه! فقط چون داستان و روایت محشری داره یعنی فیلمه؟چون گیم پلیش اصلا کند و خسته کننده و صرفا راه رفتن نیست یه بازیه کامله مگه اینکه بازیش نکرده باشی مثل بقیه هیترا با قیافه اون دایناسوره دهن کج بگی شیبیه سیزه پییده ریویههه

          https://dl.gametoon.ir/2021/04/OWA4e2133853.jpg

          alispiderSpenguTlou part 2 game of the century
          • S گفت:

            اونا از اول سبکشون رو مشخص کردن ولی دث سبک اکشن و مخفی کاری داره که بیشتر از نصفشو کات سین گذاشتن!
            با پیاده روی اینا مشکلی ندارم مشکل من اینه که کوجیما تو ساخت کات سین همیشه زیاده روی میکنه و میتونه بجای این که بره واسه اونا وقت بزاره گیم پلیش رو بهتر کنه

            alispider
        • MahyarMsm گفت:

          یک بازی به هیچ عنوان فیلم سینمایی نیست
          یکی مثل شما چون با بازی و گیم پلیش مشکل داره میاد میگه بازی بهتر بود یه فیلم سینمایی باشه و این بازی اصلا جز گیم محسوب نمیشه و سعی داری اینو تعمیم بدی با اینکه یه شخص دیگه شاید از بازی خوشش بیاد و مشکلی نداشته باشه. من خودم با بازی مشکل دارم ولی نمیام این حرفو بزنم.
          تو میگی بازی های اینتراکتیو درام اصلا بازی نیستن و نباید باشن و سعی داری اینو به صورت فکت ارائه بدی با اینکه من میگم اینطور نیست و صنعت گیم یکی از فرصت هاییه که دیوید کیج میتونه ایده هاش رو ارائه بده.
          x میگه بازی خسته کننده اس و شبیه ساز پیاده رویه و اگه کسی از این بازی خوشش بیاد یه فن بوی تعصبی کوجیماس و y میگه طرف از بازی خوشش نیومده چون درک و فهمش پایینه
          این حرفا همش مسخره اس اینا همش برمیگرده به سلیقه و نظر اون شخص. x از بازی های H&S حال میکنه و عشق دویل می کرایه کسی انتظار نداره از دث خوشش بیاد ولی y با بازی حال میکنه

          pengu
          • S گفت:

            نخیر بازی هایی که از اول تکلیف ژانرشون رو مشخص میکنن کاری ندارم
            من خودم عاشق ویژوال نول هستم که حتی یک دهم هم گیم پلی نداره
            ولی دث یه چیز دیگه به من گفته بود
            گفته بود یه بازی که بر پایه مخفی کاری و غیره هست.
            خب چرا تو این ژانر اینهمه کات سین میسازی؟
            خوب از همون اول یدونه اینتراکتیو میساختی هیچ اشکالی نداشت
            ولی کوجیما کاملا حرفش دروغ بود اخرشم میگفت هر کی درک نکرده احمقه و فلان
            این بحث سلیقه رو هم بندازید دور همه چی سلیقه نیست، وقتی یه بازی مشکل داره یعنی مشکل داره و اگه کسی قبول نکنه چیزی جز فن بوی نیست

            • MahyarMsm گفت:

              من خودمم قبول دارم دث از جهاتی مشکلاتی داره و دروغ هایی گفتن، منم میگم گیم پلی بازی مشکل داره، منم میگم نمیشه بازی رو توی سبکی جا داد
              من چندین نفر میشناسم متال گیر هم بازی نکردن ولی از دث خوششون اومده. طرف اصلا فن هیچ شرکتی و ناشری و شخصی نیست ولی از بازی خوشش اومده
              میشناسم کسایی که با تمام دروغ های cdpr بازم سایبرپانک رو دوست داشتن و اصلا ویچر بازی نکرده بودن. امیر رو نمیگم اون کلا فن بویه
              اینا همش نظرشخصیه
              یعنی سعی داری بگی هرکی طرفدار بازی باشه فن بویه؟ فگر میکنیم دو میلیون طرفدار داره
              همشون فن بوین؟
              و اینکه کوجیما همیشه همین بود. متال گیر سالید اکثر کات سین هاش همه طولانی ان. به بیش از ۲۰ دقیقه هم میرسن
              من به شخصه با این مشکلی ندارم، نه تنها من بلکه خیلیا

              • S گفت:

                خب کسی که سلیقشه نباید مشکلات بازی رو تکذیب کنه بعد با اسم شاهکار اون رو به بقیه معرفی کنه و فکت صادر کنه
                مگه گیر حداقل گیم پلی داشت اونم چه گیم پلی! ولی دث اینم نداره فقط یه فیلم سینماییه

                • MahyarMsm گفت:

                  اوناهم اشتباه میکنن
                  و شماهم داری میگی این بازی یک فیلم سینماییه. خب الان میتونم صدتا مثال نقض بیارم برات چون این حرفت کامل اشتباهه

                  S
    • Nietj گفت:

      بازی از نظر داستانی و ساند ترک ها یه شاهکار به تمام معنا بود متاسفانه گیم پلی بازی مشکل اصلی بود لااقل واسه من یکی جوری که میگفتن قابل درک نیست داستانش و ارتباط نمیشه باش برقرار کرد من همچین چیزایی داخلش ندیدم بازی به شدت داستان قشنگی داشت با یه فضاسازی عالی و به شدت دلنشین

      تنها مشکل من گیم پلیش بود معمولا تمام اونایی که به این بازی میگفتن شبیه ساز پیاده روی بخاطر این بودکه با وجود چنین داستانی از گیم پلی ناامید شده بودن فراموش نکنیم که هرکسی این بازی رو میساخت اگر خوب نمیشد امکان نداشت کسی اون الفاظ رو به کار ببره واسش واسه بنده به شخصه به طور کلی بازی عالی ای بود و نه شاهکار شما به این فکر کن که سی دی پراجکت بخاطر فاجعه سایبرپانک چطوری مورد حمله گیمر ها قرار گرفت پس همیشه هم اینطور نیست و یا راک استار بخاطر ساخت اون ۳ گانه فاجعه …. گیمر جماعت شاید تا یه حدی احساسی برخورد کنه ولی تقریبا منطقیه و اگر ببینه بازی مشکل داره حتما اینو میگه

      Hard gamerAmir1990ShinjiMikami
    • . گفت:

      این بازی که آشغاله ولی کیومرث حرفت از پایه ایراد داره

      اگر قرار بود این بازی کوجیما سازندش نباشه که اصلا ساخته نمیشد
      بنظرت سونی واسه یک استودیوی ناشناس این همه بودجه میداد و انجین دسیما رو بهشون میداد تا به کیفیت نهایی الآن برسه؟😹

      همین حرف واسه یک کارگردانی مثل کن لوین هم هست
      هیچی از بازی بعدیش معلوم نیست ولی میگن شاهکار میشه

      SiRSiNaاریاTlou part 2 game of the centuryHard gamerMrHill93𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰MahyarMsm🤘Mohsenj74
      • MahyarMsm گفت:

        حرفتو قبول دارم
        من نه میگم بازی شاهکاره نه میگم اشغاله.
        یکی از این بازی خوشش میاد حالا هرجور میخواد توصیفش کنه مثلا بگه شاهکار و یه بازی خلاقانه و بعضیا هم با بازی مشکل دارن و بهش میگن شبیه ساز پیاده روی و از اینجور چیزا
        اکثرا دیدم هر شخص سعی داره نظرشو درباره بازی تعمیم بده! اون دوست بالاتر pengu حرف درستی زد. یعنی چون یه شخص از بازی خوشش نیومده کسی حق اینو نداره از بازی خوشش بیاد؟ میگن این دفاع کردنا به خاطر کوجیماس و اگه یکی دیگه ساخته بودتش اینطوری نبود! اصلا بازی مال یه شخص دیگه بود بازم طرفدار خودشو داشت چون حتما اون شخص ادم خاصی بوده که سونی این همه بهش بودجه و امکانات داده و برای چنین پروژه ای ریسک کرده.
        اکثر افرادی که درباره بازی نظر میدن چه هیتراش چه طرفداراش همشون سعی دارن بگن بازی مسخره اس و اون شخص یه فن بوی و طرفدار تعصبی کوجیماس که از بازی خوشش اومده یا اون میگه طرف سطح درکش پایینه و این بازی رو درک نمیکنه. من نمیخوام از کسی دفاع کنم فقط گفتم بدونید اکثرا سر این بازی دارید حرفای بیخود و بیهوده میزنید

        Hard gamerpengu
    • ShinjiMikami گفت:

      شما در اشتباهی چرا که یک اَثر رو هر ذهن و فردی نمیتونه مشخص کنه که شاهکار محسوب میشند یا نه، شاید شما اصلاً این عنوان رو تجربه نکرده باشی از کجا معلوم.؟ باید گفت هر سازنده و هنرمندی به یک شیوه رویاها و تفکرات خودش رو بروز میده و در مواردی شاید برای خیلی ها بیش از حد مرموز و غیرقابل درک بنظر برسه. دث استرندینگ یک شاهکار محسوب میشه بخاطره شخصیت روایی خاص و مرموز و درعین حال جذاب با ترکیب عشقو احساسات و همچنین موسیقیِ بیش از حد بینظیر و شاهکار بلا استثناء؛
      چون هر بازی ای قرار نیست فقط جنبه ی بازی بودن داشته باشه بلکه رویاها می تونن متفاوت از هم پیاده سازی شن.

      Hard gamershir taziyeh
    • recidivist گفت:

      اتفاقاً این بازی هم با حضور نام کوجیما پشتش، کم کوبیده نشد. اتفاقا تو همین سایت شاهد بودم ده برابر بیشتر از کسانی که بازی کرده بودن و ازش دفاع میکردن، بقیه کامنتهایی از قبیل شبیه ساز پیاده روی و… میذاشتن.
      بخصوص تا زمانی که اسم “انحصاری PS” روش بود…

      Hard gamerSett𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰🤘Mohsenj74
    • Omid گفت:

      همه حضراتی که تشریف آوردن و حمله ور شدن توجه کنن ؛ تعصب بدترین و ویرانگرترین پدیده ذهنی ممکنه. لااقل پیش خودتون راجع به کلیات چیزی که گفتم بصورت کلی فکر کنید و بعد ابراز لطف کنید. اتفاقا روی صحبت من هم دقیقا با حضراتی چون شماها بود بقول معروف شاهد از غیب رسید! کسی که با سری متال گیر زندگی کرده حق داره نسبت به اون اثار و سازنده ش عشق بورزه اما حرف من همین بود ؛ این عشق بعضی وقتها باعث میشه فکر کنی طرف هر مزخرفی که بهت تحویل میده رو باید ستایش کنی ! منظورم در اینجا صرفا دث استرندینگ نیست و دارم کلی میگم . این نظر منه و فکر میکنم تردیدی هم درش نباشه که تعصب و پیش زمینه ذهنی و جوگیر شدن و نام بزرگ باعث میشه همونقدر که یک سری اثار متوسط لقب شاهکار بگیرن ، برعکس یک سری اثار ارزشمند اصلا دیده نشن. اگر خواستید میتونیم سر این ابرشاهکار! بحث کنیم. صرف وجود معانی و مفهایم عمیق دال بر شاهکار بودن نیست بلکه این مفاهیم باید در قالب همون مدیوم به بهترین شکل ارائه بشه نه اینکه طرف یه فیلم نود دقیقه ای بسازه و در کل فیلم فقط یکنفر عمیق ترین اشعار رو برای تماشاگر داخل سالن بخونه و بعد بگن عجب شاهکار سینمایی بود!!!!!! زمانیکه مفاهیم در مدیوم گیم و بازی ویدئویی در قالب یک گیم پلی خیره کننده منتقل بشه میشه راجع بهش بحث کرد نه اینکه فیلم سینمایی رو با دنیای گیم اشتباه بگیرید. راستی چند نفر از شماها این بازی رو برای بار دوم و سوم و…تموم کردید ؟؟؟؟؟ اصلا فکر میکنید چند نفر حاضرن این اثر رو فقط در کلام یک اثر با ارزش تکرار بالا بدونن ؟؟؟؟ شک دارم که خیلیهاتون بیشتر از یکبار این بازی رو تجربه کرده باشید.

      STlou part 2 game of the centuryֆǟʍʊʀǟɨETERNALMANHard gamer
      • MahyarMsm گفت:

        اشتباه و مشکل شما اینجاست که میخوای نظرتو نسبت به بازی عمومیت بدی. من خودم به شخصه با بازی مشکل دارم ولی اینکارو نمیکنم. از شمایی که بازی مورد انتظارت الدن رینگه انتظاری نمیره که از دث استرندینگ خوشت بیاد. خیلی ها با بازی مشکلی ندارن و به خاطر تعصب اینکارو نمیکنن اینا همش مربوطه به نظر و سلیقه شخصی و ویژگی های اون شخص.
        این فقط درباره مخالف های بازی صدق نمیکنه! طرفدار های این بازی هم اینطور فرض میکنن که چون یه شخص مخالف بازی هست پس از نظر عقل و درک ناتوانه و شعورش نمیکشه و یه تروله! با اینکه به هیچ عنوان اینطور نیست چون این شخص سلیقه اش اینطوریه و کسی حق نداره به سلیقه کسی توهین کنه.
        خیلی ها به بازی های درام تعاملی گیر میدن ولی نظر من یه چیز دیگه اس و به کسی مربوط نمیشه.
        مثل این میمونه من با بازی های سولزبورن و هاردکور حال نمیکنم (به دلایل مختلف مثل سخت بودن یا گرافیک بد یا داستان سرایی گنگ و مسخره اش البته اینا یه مثاله فقط دارم مثال میزنم) و به شما میگم یه فن تعصبی هیدتاکا میازاکی و شما به من میگی یه بچه که بلد نیست بازی کنه و این بازی هارو درک نمیکنه.
        میشه از شما بپرسم چرا مشتاق الدن رینگ هستی؟ مشخصه هیدتاکا میازاکی و سابقه اش. چرا برای بازی کن لوین هایپیم؟ مشخصه به خاطر خود کن لوین. چرا برای استارفیلد هایپیم؟ مشخصه، به خاطر تاد هاوارد و سابقه اش. میبینی؟ هممون داریم از یه استدلال نامعتبر استفاده میکنیم! حالا هرکی برای بازی بعدی کوجیما هایپه بهش میگید فن تعصبی و مسخره اش که بی دلیل برای بازیا یا و در اصل فیلم سینماییش هایپ‌ میشن! شما به هیج وجه از چیزی باخبر نیستین و حق توهین به سلیقه کسی ندارید. منم میتونم بیام با صدتا دلیل بگم الدن رینگ مسخره میشه و یه بازی هست که بی دلیل سخته و واقعا مسخره اس که کسی برای بازیش هایپ باشه.
        یک مثال میزنم. سیدی پراجکتی که ویچر ۳ رو ساخته بود داشت به شدت روی ip جدیدش یعنی سایبرپانک ۲۰۷۷ کار میکرد. مردم کلی برای بازی هایپ بودن ولی چیشد؟ فهمیدیم نصف چیزایی که گفتن دروغ بوده اما هنوزم طرفدارای خودشو داره و کسی نمیتونه بگه چرا طرفدار این دروغگو ها هستی که کلاه سر مردم میزارن و بهش لقب فن بوی ویچر و cdpr میدن با اینکه اون شخص از بازی واقعا خوشش اومده و چیزایی دیده توی اون بازی که شاید یکی دیگه ندیده باشه
        اینا فقط مثال بودن. نمیگم طرفدار بودن تاثیری نداره چرا داره ولی این حرفای شما هم اشتباهه چون اون شخص شاید چیز های دیگه هم توی اون بازی دیده باشه
        قرار نیست همه نظر شمارو داشته باشن

        ֆǟʍʊʀǟɨ
    • آیا شما از یه بازی پلتفورمر انتظار اکشن داری ؟ از بازی پازلی چی؟ حالا برعکس آیا شما از یه بازی اکشن انتظار حل معما داری ؟ این بازی هم قصیه اش همینه بازی آرامش بخشه. به شخصه درحال تجربه اش هستم و غیر از واقعا طولانی بودن کاتسینا هیچ مشکلی ندیدم که اونم بازم قابل تحمله
      همون شبیه ساز کولبری که خیلی ها میگن به قول دوستمون حتما واکترو دیدی وگرنه خود بازی به شت آرامش بخش و لذت بخشه .

      اتفاقا اگه با هیچ پیش زمینه ای از بازی بری سمتش به دور از اینکه بازیسازش کیه و چه کمپانی ای هست لذت میبری .

      Hard gamer
      • Ladon گفت:

        ژانر بازی اکشن ادونچر شوتر حتی تهش فایتینگم قاطی کرده بازی مشکلش اینه ژانر نداره یه چیزی مثل سینت رو قرو قاطی باهم حتی سرچ کنی خیلی جا ها میگن اکشنه بازی اگر قرار نبود اکشن باشه برای چی مولفه های اکشنو تو بازی اضافه کرده بازی خودشم حتی نمیدونه ژانرش چیه ته بازی میشه مورتال کمبت ایکس طرفداری الکی نکنیم واقعا

        Deleted account
    • ETERNALMAN گفت:

      دقیقا درست گفتی امید ، این جو گیری ای که بهش اشاره کردی شده مایهٔ ننگ این صنعت – هر چی بیای بگی باو فلان بازی ضعیفه ، میگن نه فلانی ساخته هاااا ، خب به درک ، هر کی میخواد ساخته باشه – الان این گیم پلی نابودی که دث داره رو هیچ کس غیر کوجیما نمی تونست خلق کنه! حالا هی راه میرن میگن شاهکار – با نظر Samul هم کاملا موافقم که یه سری گیم رو با سینما اشتباه گرفتن و حاضر هم نیستن بیان پایین – بعد جالبه طرف داره میگه خب بازی های دیوید کیج هم سینماتیکه که خب این مقایسهٔ چرتیه – چیزی مثل دیترویت اگه سینماتیک هست گیم پلی تعاملی هم داره ؛ نه اینکه تو از یه طرف چمدون جمع کنی از یه طرف داستان واسه خودش با کات سین بره جلو ، یعنی عملا رشته اتصال گیم پلی و داستان وجود نداره و این چیزیه که یا نمی‌خوان قبول کنن بعضیا یا نمی تونن چون به مقدساتشون توهین میشه و در اون صورت دیگه طرف افسانه ای نیست – به واقع رویکرد افراطی سونی در سینماتیک کردن بازی ها جرأت خلق چنین فاجعه هایی به اسم بازی رو داد و با وجود این فن بوی ها که کامنت هاشون رو داریم می بینیم این وضع حالا حالاها درست بشو نیست

      LadonS
  • Black گفت:

    در طرف دیگر شهریور ماه امسال شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) تصمیم گرفت تا پنج مورد از ثبت اختراع محافظت شده‌ی پیشین خود را برای بهبود دسترسی گیمرها، به اشتراک بگذارد.

    EA پول پرست اومد بخشش کرد
    ولی سونی………..
    بعد میگن سونی خسیس نیست

    Skyrim : The Elder Scrolls VSiRSiNaاریاBlack KnightTlou part 2 game of the centuryHard gamerMrHill93Sett𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰nima-more
  • :) گفت:

    یعنی چی ea پنج تا اختراع ثبت کرده که هیچ کی نباید ازش استفاده کنه
    هر شرکتی بخواد ۵ تا اختراع رو اینجوری کنه هیچ چی نمیمونه که

    Tlou part 2 game of the centuryHard gamer
  • . گفت:

    ویلی ویلی کوجیما داره واسه اکس باکس انحصاری میسازه 😍🤩😹😓

    Skyrim : The Elder Scrolls VاریاTlou part 2 game of the centurymasoud pc gamerHard gamerpenguFel lord𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Black KnightBlackmore
  • MrHill93 گفت:

    ب نظرم یکی از بهترین ایده هایی ک تو این بازی پیاده شده بود همین ساخت و ساز و کمک پلیرا به همدیگه داخل بازی برای پیش برد داستان بود که از خیلی جهات سختیه بازی و اسون میکرد بعضی مواقع ی راه هایی داشت بازی ک میشد گفت صعب العبورن ولی با مشارکت همه پلیرا اون راها خیلی راحت تر میشد

    Hard gamerMrHill93Black Knight
  • S گفت:

    این ایده که مال کوجیما نبود که بخوان ثبتش هم کنن
    ای خدا همون نمسیس سیستم هم کپی بود اختراع حسابش میکنن

    BlackTlou part 2 game of the centuryHard gamerSettکاپتان استخونیDeleted account
  • یعنی چه😐 هرکی هرچی ابداع کرد مال خودش بعد شاهد یکسری گیم تکراری خواهیم بود که یک عده چون نمی تونستن از ایده های بقیه استفاده کنن مجبور بودن همون ایده های خودشون رو مدام تکرار کنن. الان این ایده میتونه بازی های مولتی پلیر رو خیلی بهتر کنه یا نمسیس واقعا میتونه هوش مصنوعی و تکرار پذیری بازی ها رو بهبود بده اما با اینکار نهایت تو دو تا بازی شاهد همچین ایده های نابی خواهیم بود.

    Deleted accountHard gamer
  • Kia گفت:

    سونی مقدس و والا مقام دوباره حرکنهای ضد گیمشو شروع کرد.یه روز بیاد همه قراداداش هک شه بوی لجن صنعت گیم رو میگیره میشه

    Ellie terminatorDeleted accountBlack KnightTlou part 2 game of the centuryHard gamerMrHill93Settaliboostani
  • این ایده اولین بار تو سری سولز و اون بخش های آنلاین مشهورش مورد استفاده قرار گرفت اصلا کوجیما فقط سر و ظاهرش رو بهتر کرد
    مگه این ایده مال کوجیما پروداکشن نبود به سونی چه ربطی داره ؟
    این مسخرست احمقانه است که بیای و بقیه ی بازی ساز ها رو محروم کنی
    برا یکدفعه تو عمرم می‌خوام بگم : از EA یاد بگیرید !!!😑😐😬

    Deleted accountنمسیس ( Fury edition)Tlou part 2 game of the centurymasoud pc gamerHard gamerTang Hao
سونی ایده‌ی مشارکت جمعی در مسیرسازی Death Stranding را به ثبت رساند