گزارشی جدید از Battlefield 2042 مشکلات روند توسعه‌ی آن را آشکار می‌کند

16 آذر 1400 - 20:11
Battlefield 2042

تام هندرسون (Tom Henderson)، یکی از منابع داخلی مورد انتظار فرنچایز Battlefield، به تازگی گزارشی را در مورد روند توسعه‌ی بازی Battlefield 2042 منتشر کرده است. این طور که به نظر می‌رسد این بازی طی توسعه‌ی خود مشکلات زیادی را تجربه کرده است.

Battlefield 2042 مشکلات زیادی دارد. این مسئله از زمان انتشار بتای عمومی بازی کاملا واضح بود. نه تنها این بازی کم‌ترین امتیاز متاکریتیک در تاریخ فرنچایز Battlefield را دارد، بلکه از زمان انتشار با نقدهای منفی زیادی در استیم مواجه شده است. در این میان این سوال به وجود می‌آید که چه اتفاقی برای این بازی افتاده است؟ تام هندرسون تصمیم گرفته تا پاسخ این پرسش را برای طرفداران فراهم کند. گزارش با جزئیات این منبع داخلی خبر از مشکلات داخلی زیاد به هنگام توسعه‌ی Battlefield 2042 می‌دهد.

این طور که به نظر می‌رسد اوضاع از همان ابتدا برای بازی بسیار آشفته بوده است. الکترونیک آرتس (Electronic Arts) به دنبال رقابت با شوترهای دیگر و بتل رویال بود که باعث شد بسیاری از توسعه‌دهندگان Battlefield 5 استودیو را ترک کنند. خواسته‌ی این ناشر از دایس (ِDICE) به زبان ساده این بود که از شوترهای محبوب تقلید کنند. به همین سبب سیستم کلاس‌های قبلی Battlefield از اوایل سال 2020 کاملا از بازی حذف شد. در اواسط سال 2020 بود که بازی از یک شوتر بتل رویال به یک Battlefield کامل تغییر کاربری داد. هم‌چنین ایده‌ی اصلی بازی به بخش Hazard Zone تبدیل شد.

حوالی اوت 2020 بود که روند توسعه‌ی بازی به صورت واقعی آغاز شد. این یعنی Battlefield 2042 تنها یک سال و سه ماه برای توسعه‌ی کامل خود وقت داشته است. در طی این زمان، توسعه‌دهندگان با مشکلات مربوط به توسعه‌ی بازی برای دو نسل متفاوت هم روبه‌رو شده‌اند. هم‌چنین به نظر می‌رسد که ادعای دایس در رابطه با جلوتر بودن از برنامه یک دروغ تمام عیار بوده است. حوالی مارس 2021 دایس زیر فشار بوده و به همین دلیل کرایتریون (Criterion) به عنوان توسعه‌دهنده‌ی جانبی به پروژه اضافه شده است. متاسفانه کمبود تجربه خود منجر به مشکلات تازه‌ای شده است. هم‌چنین خیلی زود مشخص شد که رابط کاربری بازی یک مشکل بزرگ است.

پس از تست فنی بازی و مشخص شدن مشکلات زیاد آن، هندرسون مطلع شد که بازی در شرایط بدی قرار دارد. بخشی از این مشکلات هم مربوط به نحوه‌ی مدیریت پروژه بود. بتای محدود بازی که پس از تاخیر منتشر شد هم بیشتر یک آلفا بود. در مجموع باید گفت که کمبود شدید وقت و ترک دایس توسط توسعه‌دهندگان قدیمی (تا حدی که استودیو از نظر عوامل یک استودیوی کاملا متفاوت است)، دلیل اصلی به وجود آمدن اکثر مشکلات است.

جالب است بدانید که بازی Battlefield: Bad Company 3 حوالی آغاز روند توسعه‌ی Battlefield 2042 لغو شد، چرا که الکترونیک آرتس چندان به پتانسیل فروش این بازی باور نداشت. در حال حاضر Battlefield 2042 در حال دریافت به‌روزرسانی‌های متعدد است تا حداقل برخی از مشکلات آن رفع شوند. هم‌چنین الکترونیک آرتس قصد دارد تا پس از این به سراغ یک شوتر قهرمانی کامل برای فرنچایز Battlefield برود.

بازی Battlefield 2042 در حال حاضر روی پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دسترس است.

امینDARKSIRENAli Hassan nejadMEYSAMB300آریناینسایدر استخونی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ea یه بازی مولتی که من سریشو بازی می‌کردم تر زد توش .
    باورنکردنی کهdiceوbioware از بزرگان صنعت گیم به یه مشت بنجل ساز و سری ساز تبدیل کرده.

    DARKSIREN
  • آرین گفت:

    سلام
    EA, EA, EA.
    بعد ملت از یوبی‌سافت نفرت دارند، با اینا هم آشتی اند و کاری ندارند.
    عقاید یک گیمر…

    SettDARKSIRENPlaystation T
    • Playstation T گفت:

      تصمیمات اشتباه EA از تصمیمات اشتباه Ubisoft کم نمیکنه دوست عزیز. دوتاشون منفورن برای بلایی که سر IP های قدیمی شون آوردن

      DARKSIRENSettrecidivist
      • آرین گفت:

        سلام
        نوچ نوچ، کجا یوبی خراب کرده. کم ناحق بگید.
        یوبی‌سافت بسیار ساخته از آیپی‌هاش و همه بازی‌ها استاندارد بودند.
        EA نه بازی‌ای ساخته و نه پیشرفتی داده! فرقش اینه که یوبی‌سافت هنوز صاحب سبک و استاندارده ولی EA فعلا نیست.
        شما همه حرفاتون بی‌ارزش و تعصبی ست، معلوم نیست اصلا بازی کردید یا نه، چیزی می‌دونید یا نه، همینطور کذب محض می‌فرمائید.
        تنها ایراد یوبی‌سافت شده مراحل تکراری و خیلی سطحی، اگر این فاجعه ست، پس هورایزن و گوست‌اف‌سوشیما هم مشتی فاجعه بی‌ارزش اند.
        شما به این دو تا می‌گید شاهکار بعد به بازی مادر و استاد این دو می‌گید بد، حق بدید که برای حرفتون ارزشی قائل نباشم.

        SettDARKSIRENPlaystation Trecidivist
    • Sett گفت:

      شما یه بازی از یوبی بیار که هنوز گند نزده باشه توش یا رها نکرده باشتش( کامل سبک اساسینز رو تغییر داد- فارکرای رو بدون محتوا داره عرضه میکنه – واچ داگز هیچی کلا-پرینس اف پرشیا رها شده -ریمن رها شده- اسپلینتر سل رها شده- دویژن 2 داون گرید نسبت به یک تقریبا – گوست ریکان ضعیف و در حال مرگ- فور آنر دیگه فک کنم رها شده حساب میشه)
      مردم با چیز خوب هیچوقت مشکل ندارن
      وقتی یوبی و ای ای اینجوری با ایپی هاشون برخورد میکنن حقشونه هیت بشن

      DARKSIRENPlaystation Trecidivist
      • recidivist گفت:

        مرسی اومدم لیست بنویسم دیدم شما زحمتش رو کشیدی😁
        فقط چندتا اسم اضافه کنم فکر نکنم خالی از لطف باشه
        Tom Clancy’s XDefiant
        Ghost Recon Frontline
        The Division Heartlands
        سه تا بازی Free To Play از زیرمجموعه Tom Clancy که یه روزی به داستان و بخش campaignشون معروف بودن.
        بگذریم از این که چقدر احمقانست این حرکت آخه‌حتی بین Free to Play های معروف و موفق هم شرکته اومده یه بازی داده نه اینکه با فاصله یک ماه از هم بیای واسه همه فرنچایزهات نسخه Free To Play معرفی کنی.
        از Far Cry هم بد نیست یکم بگیم که کلا از قسمت ۴ به اینور واسه هر یه قدم رو به جلو دوتا رو به عقب ورمیداره. اینم ایشالا Free To Play میشه با اسکین Vaas و Pagan میوفتیم به جون هم مثل قدیما…یادتونه که…وقتی اینا همه آنلاین بودن😒

        SettDARKSIRENPlaystation T
  • recidivist گفت:

    “جالب است بدانید که بازی Battlefield: Bad Company 3 حوالی آغاز روند توسعه‌ی Battlefield 2042 لغو شد، چرا که الکترونیک آرتس چندان به پتانسیل فروش این بازی باور نداشت”

    یعنی خااااک بر سر این شرکتا که دیگه واقعا بجای اینکه بازیشونو بسازن جای ملت تصمیم میگیرن “چی میخوان” و “چی فروش میره”
    امیدم نسبت به EA, UBISOFT, ACTIVISION و امثالشون صفر شده
    فقط Capcom یه کام بک زد بقیه با سرعت میخوان نابود کنن فرنچایزهای محبوبشونو…🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    DARKSIRENنyasiSettAli Hassan nejad1100آرین