13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها
13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها
13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها
13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها

۱۳ نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها

ابوالفضل مناف زاده
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها

بازی کال آف دیوتی: ونگارد (Call of Duty: Vanguard) چند هفته‌ی پیش منتشر شد و متاسفانه برخی گیمرها از عملکرد این بازی رضایت ندارند.

عنوان Call of Duty: Vanguard مدتی پیش در دسترس اکثر پلتفرم‌ها قرار گرفت و با آن که پرطرفدارتر از Battlefield 2042 به نظر می‌رسید، اما نتوانست در جلب رضایت گیمرها و منتقدین آن طور که باید موفق عمل کند. این موضوع در حالی رخ داده است که فیزیک و انیمیشن‌های بازی به همراه جذابیت بصری آن بسیار عالی به نظر می‌رسند، اما موارد متعددی را نیز می‌توان به عنوان نقطه‌ی ضعف در این بازی یافت. در این مقاله قصد داریم ۱۳ نقطه‌ی ضعف این بازی از نظر گیمرها را بررسی کنیم.

هوش مصنوعی افتضاح

موارد متعددی در مورد بخش کمپین بازی Call of Duty: Vanguard وجود دارند که تجربه‌ی آن را جذاب می‌کنند. در واقع، این مجموعه همواره در بخش کمپین خود گیمرها را به میدان‌های نبرد حماسی می‌برد و از آن جا که همیشه جذابیت بصری از فاکتورهای مهم Call of Duty به شمار می‌رود، به سادگی می‌توان در بازی غرق شد و هیجان آن را درون رگ‌های خود حس نمود. خوشبختانه، Call of Duty: Vanguard نیز از این قاعده مستثنی نیست و از مزایای مذکور بهره می‌برد، اما با وجود هم‌تیمی‌هایی با هوش‌مصنوعی افتضاح در این بازی، نمی‌توان با داستان ارتباط برقرار کرد.

NPCها در این بازی بدون هیچ دلیل مشخصی به گیمر شلیک می‌کنند و اگر یک دشمن شروع به فریاد زدن کند، همگی پا به فرار می‌گذارند. هیچ کس از عناوین Call of Duty انتظار هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای ندارد و گاهی اوقات بسیاری از گیمرها اصلاً به سراغ تجربه‌ی بخش کمپین نمی‌روند. بنابراین، شاید این نقطه‌ی ضعف برای بخش عمده‌ای از گیمرها چندان مشکل‌ساز نباشد.

بخش داستانی کوتاه

13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها

بخش کمپین کوتاه، لزوماً چیز جدیدی برای مجموعه‌ی Call of Duty نیست، اما حتی با توجه به استانداردهای روز بازی‌های شوتر و عناوین این مجموعه، بخش کمپین Vanguard بسیار کوتاه قلمداد می‌شود. بخش داستانی این بازی تنها ۹ ماموریت را در خود جای داده است و نهایتاً اتمام آن ۵ تا ۶ ساعت به طول خواهد انجامید. از طرفی دیگر، این بخش از بازی ابداً تکرارپذیری بالایی ندارد و تنوع خاصی در ماموریت‌ها نیز دیده نمی‌شود.

Time to Kill بسیار پایین

13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها

بخش‌های چندنفره‌ی بازی‌های Call of Duty همواره به دلیل سرعت بالای گیم‌پلی خود مشهور بوده و مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ اما به نظر می‌رسد که اکتیویژن (Activision) با کاهش Time to Kill بازی، سعی در جذا‌ب‌تر کردن آن برای استریمرها دارد و عملاً اگر از پینگ پایین برخوردار نباشید، در یک چشم به هم زدن کشته خواهید شد. اگرچه این موضوع در طول تجربه‌ی نسخه‌ی بتا‌ی بازی مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از گیمرها از آن شکایت داشتند، اما متاسفانه بدون هیچ تغییری شاهد همان Time to Kill عجیب و غریب، در بازی اصلی هستیم.

عدم وجود تعادل در قدرت اسلحه‌ها

call of duty vanguard

ایجاد تعادل در قدرت سلاح‌های بازی‌های چندنفره برای توسعه‌دهندگان یک کابوس به تمام معنا قلمداد می‌شود. در حقیقت، پرداخت بیش از حد به یک اسلحه‌ی محبوب باعث بر هم خوردن تعادل بازی خواهد شد و نپرداختن به آن باعث می‌شود تا برخی از گیمرها شاکی باشند. استودیوهای بازی‌سازی باید در نظر داشته باشند که همه‌ی اسلحه‌ها مزایای خاصی در اختیار گیمرها قرار دهند و قدرت بین آن‌ها نیز باید نسبت به سایرین در تعدل قرار داشته باشد.

اما در بازی Call of Duty: Vanguard، کافی است تا اسلحه‌های MP40 و STG-20 را در دست داشته باشید تا در کسری از ثانیه دشمنانتان را از پای درآورید. در واقع، یکی از اساسی‌ترین مشکلات بازی، عدم وجود تعادل در قدرت اسلحه‌های آن است.

Bloom یا جهت‌گیری تصادفی گلوله‌ها

علاوه بر مشکلاتی که از نسخه‌ی بتای بازی بدون تغییر وارد نسخه‌ی نهایی شده‌اند، برخی از ایرادها حتی در نسخه‌ی آزمایشی وجود نداشتند و اکنون شاهد حضور آن‌ها در بازی هستیم. یکی از این مشکلات Bloom یا اساساً، پخش‌شدن و جهت‌گیری تصادفی گلوله‌ها پس از شلیک است. بدتر این که این موضوع هیچ راه حلی ندارد و بدین ترتیب عنصر شانس وارد رقابت می‌شود؛ پارامتری که اصلاً و ابداً حضورش در بازی‌های رقابتی قابل تایید نیست.

سیستم اسپاون

سیستم اسپاون یا بازیابی مجدد، همواره یکی از مشکلات اساسی عناوین Call of Duty بوده است، اما شدت این مشکل در بازی Vanguard بنابر دلایل مختلف، بسیار زیاد است. کافی است که شما سیستم اسپاون بازی را با Time to Kill وحشتناک آن ترکیب کنید تا متوجه‌‌ی وخامت اوضاع به خصوص در نقشه‌های کوچک با پینگ‌‌های بالا بشوید. گاهی اوقات در این بازی درست کنار یک گیمر از تیم دشمن بازیابی خواهید شد که این موضوع به سادگی می‌تواند رکوردهای شما در طول مسابقه را به باد دهد.

پِرک Commando Pro

سری Call of Duty همواره میزبان انواع و اقسام پِرک‌ها بوده است و اگر بخواهیم آن‌ها را لیست کنیم، قطعاً پِرک Commando Pro در دسته‌ی بدنام‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. متاسفانه این پِرک در Call of Duty: Vanguard وجود دارد و کسانی که از آن استفاده می‌کنند به تنهایی می‌توانند پلیرهای دیگر را عصبی کنند. این پِرک سرنیزه و قابلیت Reach را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توان با آن به مقابل دشمنان تلپورت شد و با یک ضربه آن‌ها را از پای درآورد.

مچ‌میکینگ‌های مهارت محور

call of duty vanguard

مچ‌میکینگ‌های مهارت‌محور لزوماً چیز بدی نیستند، اما طرز استفاده از آن‌ها می‌تواند به کلی ذوق گیمرها برای انجام مسابقات مجدد را کور کند. Vanguard میزبان مچ‌میکینگ‌هایی است که با استناد بر مهارت و سطح گیمرها، رقبا را انتخاب می‌کند. از طرفی دیگر، این موضوع باعث می‌شود که در یکی از مسابقه‌ها عملکرد خوبی داشته باشید و در مسابقه‌ای دیگر به شدت ضعیف عمل کنید و با دشمنانی که هم رده با شما نیستند روبه‌رو شوید.

طراحی نقشه‌ها

13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها

اگر مشکلات سیستم اسپاون در نقشه‌ی Das Haus را فاکتور بگیریم، این مَپ در کنار نقشه‌های Tuscan و Hotel Royal در بازی Vanguard عملکرد بسیار خوبی دارد. با این حال، نقشه‌های Sub Pens و Demyansk مشکلات عدیده‌ای دارند که در کنار ایرادات سیستم بازیابی، تجربه‌ی بازی را بسیار نامطلوب می‌کند. همچنین، کمپرها نیز به بدتر شدن اوضاع در این نقشه کمک می‌کنند تا هیچگاه دلتان نخواهد وقتتان را در این نقشه‌ها هدر دهید.

دید ضعیف

“دید” در بازی قبلی این مجموعه یکی از اصلی‌ترین مشکلات قلمداد می‌شد و متاسفانه شدت آن در بازی Vanguard بیشتر شده است. اکثر اپراتورها در این بازی می‌توانند با نقشه‌های آن استتار کنند و با کمپ کردن در محلی مناسب به قتل عام سایرین بپردازند. از طرفی دیگر، عدم وجود جناح‌بندی اپراتورهای بازی، باعث می‌شود تا گاهاً هم‌تیمی‌های خود را با دشمنان اشتباه بگیرید. البته این موضوع به تنهایی چندان آزاردهنده نیست، اما ترکیب آن با سایر مشکلات، تجربه‌ی بازی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عدم وجود سیستم رای گیری برای گزینش نقشه‌ها

انتخاب نقشه به وسیله‌ی جمع‌آوری آرا، یکی از ویژگی‌های خوب بازی Call of Duty: WW2 بود که به گیمرها اجازه می‌داد تا نقشه‌ها را بنا بر سلیقه‌ی اکثریت انتخاب کنند. متاسفانه بازی Vanguard فاقد این سیستم است و با توجه به عملکرد بسیار بد برخی از نقشه‌ها بسیاری از گیمرها متفق‌القول به دنبال بازگردانده شدن این قابلیت هستند.

حالت زامبی

call of duty vanguard

ما با عنوانی مواجه هستیم که بخش کمپین کوتاه و تکرارناپذیری دارد و هوش‌مصنوعی بد NPCهای آن نیز آزاردهنده است. از طرفی دیگر، چندین و چند ایراد ریز و درشت در بخش چندنفره‌ی آن وجود دارد و در این لحظه، تجربه‌ی بازی از طریق حالتی دیگر از جمله زامبی می‌تواند گره‌گشا باشد؛ اما حالت زامبی این بازی که توسط استودیوی تری‌آرک (Treyarch) ساخته شده است نیز بسیار ناامیدکننده عمل می‌کند. این حالت به دلیل کمبود محتوا و تکراری بودن از سر تا پا مورد غضب گیمرها قرار گرفته است.

کرش‌ در حین تجربه‌ی بازی

هیچ بازی‌ای از مجموعه‌ی Call of Duty را نمی‌توان نام برد که در زمان عرضه‌اش با مشکل کرش مواجه نبوده باشد. به هر ترتیب، این بازی نیز از قاعده‌ی همیشگی این مجموعه مستثنی نیست و گیمرها از زمان عرضه‌ی تا کنون گزارش‌هایی مبنی بر کرش شدن‌های پیاپی و باگ‌های متعدد گزارش داده‌اند.


خوشبختانه یا متاسفانه، برای جمع کثیری از علاقه‌مندان مجموعه‌ی Call of Duty که اخیراً تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی آن را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند، وجود مشکلات مذکور نیز نمی‌تواند مانعی برای خرید و تجربه‌ی بازی باشد. اما به هر ترتیب، این بازی در شرایط فعلی در سطح ایده‌آلی قرار ندارد و امیدواریم مشکلات آن توسط به‌روزرسان‌های مختلف رفع شوند.

بازی Call of Duty: Vanguard، هم اکنون در دسترس دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌ استیشن ۴، ایکس‌ باکس وان، پلی‌ استیشن ۵، ایکس‌ باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس قرار دارد.

امینعلیdeathwingsآرینMEYSAMB300DARKSIRENTang HaoP.morgan 𔓙کاپتان استخونیایمان غلامی مهرآبادیMr.JAtomic SoldieralinerdAlireza

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها
13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها
13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها
13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها
13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

13 نقطه ضعف بازی Call of Duty: Vanguard از نظر گیمرها