زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است

زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است

آرش بوالحسنی
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است

سری GTA به خاطر حس شوخ‌طبعی و سناریوهای عجیبش شناخته می‌شود. با این حال شاید وقت آن فرا رسیده باشد که راکستار این فرنچایز را با Red Dead Redemption هم‌مسیر کند.

راکستار در طول این سال‌ها بازی‌های تاثیرگذار و با کیفیت زیادی را توسعه داده است. با این حال، سفر اگزیستانسیالیستی آرتور مورگان (Arthur Morgan) در غرب وحشی چیز دیگری است. این که یک بازی بلاک‌باستری مانند Red Dead Redemption 2 اصلاََ در دنیا وجود دارد، خودش خارق‌العاده است.

ریتم بازی RedDead Redemption 2 کند بوده و به جای هل دادن شما به سمت ماموریت بعدی، به شما اجازه‌ می‌دهد تا در جهان آن غرق شوید. داستان بازی بالغ بوده و مستحکم و پایدار نوشته شده است. شخصیت‌ها دوست‌داشتنی یا حداقل جذاب هستند. اتمسفر و دنیاسازی آن در کمتر بازی دیگری یافت می‌شود. تمامی این عناصر باعث شده‌اند تا Red Dead Redemption 2 در نگاه من یک شاهکار باشد. با وجود دور از انتظار بودن، دوست دارم تا راکستار این فرمول را روی بازی جدید GTA نیز پیاده‌سازی کند.

Grand Theft Auto در تضاد کامل با Red Dead Redemption قرار می‌گیرد. رنگ‌های روشن، زرق و برق زیاد، شخصیت‌های عجیب و غریب، سناریوهای اکشن عظیم و حس شوخ‌طبعی نوجوانانه بدنه‌ی اصلی GTA را تشکیل می‌دهند. من با این مسئله مشکلی ندارم. در مجموع از فرنچایز Grand Theft Auto هم لذت کافی را می‌برم. با این حال بخشی از من می‌خواهد که این فرنچایز برگی را از دفتر آرتور مورگان قرض بگیرد. ایده‌ی یک GTA جدید با لحن RDR2 به شدت من را هیجان‌زده می‌کند. یک داستان جنایی جدی که از خشونت برای شوکه کردن مخاطب استفاده می‌کند. دوست دارم شاهد یک GTA باشم که تصویر خشن و زننده‌ای را از جرم و جنایت ترسیم کند.

red dead
اگر نظر من را بپرسید به شما خواهم گفت که Arthur Morgan با اختلاف بهترین پروتاگونیست میان عناوین راکستار است. بخش زیادی از این مهم را مدیون ریتم کند و با حوصله‌ی Red Dead Redemption 2 هستیم.

طبعاََ بازی‌های سری GTA ریتم بسیار تندی دارند. GTA V یورش بی‌توقفی از ماموریت‌های وحشی و دراماتیک است. با این حال، در یک GTA واقع‌گرایانه راکستار قادر خواهد بود تا داستان جمع و جورتر و شخصی‌تری را ارائه دهد.

می‌توانیم شاهد دسته‌ای از دزدان خرده‌پا باشیم که در طول زمان بهتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد. این برخوردها می‌توانند مثل تعاملات آرتور با اعضای دسته‌ی داچ (Dutch) باشند. ایده‌ی ماموریت‌های آرام‌تر را دوست دارم: دیگر خبری از سرقت‌های بزرگ‌راه و بیرون پریدن از هواپیما نیست. در عوض ماموریت‌ها واقعی‌تر و خطرناک‌تر به نظر می‌رسند. در همین حین، می‌توانیم با شخصیتی زندگی کنیم که چندان علاقه‌ای به زندگی‌اش ندارد، اما راه دیگری را پیش پای خود نمی‌بیند.

یکی از چیزهایی که در مورد بازی Red Dead Redemption 2 دوست دارم، حس انزوایی است که بازی خلق می‌کند. آرتور عضوی از یک خانواده‌ی بزرگ است، اما در اکثر مواقع در ذهن خود زندگی می‌کند. این یکی دیگر از ایده‌هایی است که سری GTA می‌تواند آن را آزمایش کند. ایده‌ی تنها بودن برخلاف زندگی کردن در شهری بزرگ و شلوغ، پتانسیل روایی بالایی دارد. برای مثال می‌توانید نگاهی به شخصیت ترویس بیکل (Travis Bickle) از فیلم Taxi Driver بیندازید. او با وجود زندگی در نیویورک توانایی ارتباط با محیط پیرامون خود را ندارد. این پروتاگونیستی است که تا کنون در GTA ندیده‌ایم.

gta

فرض کنید در زمان کنونی به شهر Vice City بازگردیم، اما به جای یک شهر پر زرق و برق پوشیده شده از نئون که در سال ۲۰۰۶ دیده‌ایم، شاهد مکانی شکسته و فرسوده باشیم. چنین عنوانی همچنان می‌تواند حس شوخ‌طبعی فرنچایز GTA را حفظ کند، اما در عوض شاهد نسخه‌ی بدبینانه‌تر و تاریک‌تری از این شوخی‌ها هستیم.

در این میان، می‌توانم به سریال The Wire اشاره کنم که شاید منبع الهام بسیار خوبی برای چنین عنوانی باشد. در سریال The Wire هم شاهد سر و کله زدن با تم‌ها و داستان‌های عمیقی در مورد فساد سیاسی و پلیسی هستیم. با این حال، The Wire یک سریال بسیار خنده‌دار با رویکرد طنز تاریک نیز محسوب می‌شود. آیا یک بازی جهان باز جنایی پلتفرم خوبی برای روایت چنین داستانی است؟ نمی‌دانم، اما می‌دانم که Grand Theft Auto می‌تواند از نظر روایی فراتر از مسخره کردن آمریکایی‌های برای دوست داشتن چیزبرگر و تلویزیون باشد.

red dead
شکی نیست که آمریکای به تصویر کشیده شده در Red Dead Redemption 2 بهتر و درگیرکننده‌تر از تمام بازی‌های فرنچایز Grand Theft Auto است.

این بازی کاملاََ فرضی به خاطر ایده‌پردازی‌های پشت سر هم من از کنترل خارج شد، اما احتمالا متوجه‌ی منظور من شده‌اید. با وجود این که فرنچایز GTA را در شرایط کنونی دوست دارم، اما باور دارم که راکستار می‌تواند رفتار بالغانه‌تری با فرنچایز پرچم‌دار خود داشته باشد. همین حالا هم می‌دانیم که این استودیو تا چه اندازه عاشق سینما و روایت داستان‌های بزرگسالانه است. مطمئن هستم که اکثر بازی‌بازان هم از یک بازی جهان آزاد هوشمندانه‌تر با الهام از اسکورسیزی و فیلم‌سازان دیگر استقبال خواهند کرد.

MincraftV3S3MIRLightScreaming DemonDARKSIRENOldman1973Anti LgbtFlatSjwBlmVeganJews🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉آرینMmad𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Visible 6-tigh manP.morgan 𔓙penguAlireza3200Ghaderi64Little∞GodMEYSAMB300STARFIELDalinerdmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است
زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Armin Ezati گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقا آرش عزیز با تشکر از مقاله
    کامنت زیر حاوی اسپویل نیست اما خوب ممکنه بعضی از کلماتش حاوی اسپویل باشه ☀️☀️
    خوب باید بگم که سری gta از نسخه iv به تکامل و بلوغ کامل از نظر داستانی رسید که متاسفانه در نسخه v این بلوغ به فراموشی سپرده شد و خوب ما شاهد یک داستانی متوسط بودیم
    اما خوب با حرف شما از اینکه آرتور مورگان بهترین کارکتری هستش که راک استار خلق کرده مخالفم معلمومه شما niko bellic رو فراموش کردید کارکتری که بر خلاف آرتور، گرالت و …. محبوبیتش بخاطر تیپ و استالیش نیست ( هر چند که فقط بخشی از محبوبیت این کارکترها مال استایلشونه و کسی منکر عالی بودن شخصیت پردازی این کارکتر ها نمیشه ) بلکه بخاطر شخصیت پردازی عمیق این کارکتره اصلا راک استار اومد یک شخصیت با قیافه زمخت رو تبدیل کرد به یک کارکتر فراموش نشدنی در کل نیکو بخاطر تیپ و فداکاری های آخر داستان محبوب نشد بلکه بخاطر شحصیت پردازی عالیش محبوب شد و تونست قلب گیمرها رو فتح کنه

    Amir Hossein006abbas magمتأثر گشتهalinerdshadowPorfosorOmidsoltani7آریننیکو بلیک خندانTang Haomore
    • آرین گفت:

      سلام
      دقیقا چیزی که نویسنده می‌خواهند نسخه IV دارد.

      Armin EzatiSkyrim : The Elder Scrolls Vabbas magshadow
      • Ilia گفت:

        با این تیتر سایت گیمفا نشون دادین چقدر نوب هستین
        زمان بلوغ rdr و الگوبرداری از gta فرا رسیده است.
        خلاصه بگیم رد دد هم از لحاظ فیزیکی هم هنری و طراحی و رنگ هم سرگرمی و فان و حتی گرافیک که فقط تکسچر خوبی داشت یک پسرفت تمام عیار نسبت به شاهکار v بود . رد دد یک تم و زمینه ی ضعیف و غیر همه پسند داشت. حتی غرب هم درست و جذاب بازسازی نکرده بود
        بازی روی ps4 یک ترش به تمام معنا بود و جالبه متا ۹۷ هم گرفت

        سگ غمگین (the king)V3S3MIRP.morgan 𔓙.
        • آرین گفت:

          سلام
          نوب رو خوب اومدید، آره خیلی!
          کاشکی این لغت از دهنها برداشته‌بشه، آدم‌های عقده‌ای و ضعیف همش از این لغت استفاده می‌کنند.
          البته جنبه فان یا علمی‌اش مشکلی نداره ولی تحقیری‌اش خیلی مشکل داره.
          و اینکه رد دد ۲ از V بسیار زیباتر و چشم‌نوازتر بود. کجای V بهتر بود دقیقا؟ حداقل داستان که بهتر نبود.

          P.morgan 𔓙
          • Ilia گفت:

            تعریف شما از واژه نوب دستکاری شده هست. (آدمایی که کم میارن از مفهوم خارج و دنباله مغالطه تراشی هستن)
            رد دد داستان بهتری داشت ولی داستانا مثل فیلما زود تموم میشن و تحت اختیار تو نیستن این گیمپلی و آزادیهاست که مدام باهش مواجهی. وی هم رنگ بندی بهتری داشت هم فیزیک خیلی بهتر هم جلوه های ویژه و اکشن پخته تر و تمیز تر و درکل گیمپلیی که بعد سال ها تازگی داره .
            رد دد هم تو سنت دنیز بیاده راه میری فریم ۱۸هه
            سوار اسب میشی فریم میاد ۱۴ سرعت میگیری میاد ۱۰
            شروع میکنی به اکشن و تیراندازی میاد ۷ ، روزولیشن بازی اسما ۱۰۸۰ ولی با این گرد و غبار و فریم بد ۷۲۰ و یا کمتره
            اره بازی خیلی خیلی ضعیفیه و لایق اسم شاهکار نیست
            سر همین از بازی ساده ای مثل گاد هم باخت؛ اون وی که من میشناسم دوبار پشت سر هم از هرلحاظ لست رو شکست داد. تمام

  • اگر نظر من را بپرسید به شما خواهم گفت که Arthur Morgan با اختلاف بهترین پروتاگونیست میان عناوین راکستار است. بخش زیادی از این مهم را مدیون ریتم کند و با حوصله‌ی Red Dead Redemption 2 هستیم.
    این متن رو باید با طلا نوشت 🤩 آرتور شبیه ترین شخصیت به ماست نه بخاطر موشن کپچر و صداگذاری دقیق اش بخاطر احساسات و عواطف درونی اش واقعا به مظلومیت آرتور تو صنعت گیم نیست و نخواهد بود

    DARKSIRENOldman1973🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉alinerdآرینArmin EzatiAtomic SoldierP.morgan 𔓙Alireza3200Flawlessmore
    • پ ن: gta بعدی به نظر من باید از iv پیروی کنه فیزیک عالی، دنیای دارک، داستانی سیاه و انتخاب‌ های سخت و شخصیت پردازی عالی مثل rdr2 بیاد یکم حس جدیت بهت دست بده با اندکی افسردگی، نه مثل v شاد و پر از شوخی و داستانی سطحی

      alinerdArmin EzatiVisible 6-tigh manAtomic SoldierP.morgan 𔓙Alireza3200FlawlessshadowS
      • Armin Ezati گفت:

        اسپویل gta iv ☀️☀️☀️
        انتخاب های gta iv شاهکار بودن با اینکه بعضی هاشون تو روند داستان تاثیر زیادی نداشتن اما واقعا اخلاقیات بازیکن رو به چالش می‌کشیدن یکیشون انتخاب برای کشتن یا زنده گذاشتن دارکو بود واقعا این انتخابات این قدر برای من سخت بود که نگو از این طرف اگه بازیکن دارکو رو نمیکشت با خودش میگفت این همه نیکو ادم کشت و تلاش کرد و از اروپا به امریکا اومد ( البته دارکو فقط بخشی از دلیل اومدن نیکو به آمریکا بود و دلایلی دیگه مثل فرار از دست بلگارین هم در اومدن نیکو به امریکا موثر بود ) اخرش هیچی از یک طرف کشتن دارکو نشون میداد که نیکو داره روز به روز در لجن انتقام و بدبختی بیشتر فرو میره و خوب با کشتن دارکو خودشو موقتا اروم میکنه که خوب اینم گزینه خوبی نیست تصمیم بعدی کشتن پلی بوی یا dwyane که واقعا سخت بود از اینطرف dwyane به دنبال رستگاری بود و همچنین پلیر نسبت به پلی بوی حس دوستی گرفته بود و واقعا کشتن هر کدموشون برای بازیکن خیلی سخت بود در کل باور کنید داستان gta iv مقدس ترین داستان ویدیو گیم برای منه به طرز بسیار هوشمندانه‌ای میاد عوابق جرم و جنایت رو به ادم نشون میده

        Amir Hossein006Amir_00alinerdshadowOmidsoltani7Atomic SoldierP.morgan 𔓙
      • lolparham گفت:

        توی همه gta ها شوخی بوده. ولی بنظرم واقعا iv بهترین gta بوده و هست. بنظرم باید gta بعدی داستانش به خوبی iv باشه و فرمول گیم پلی رو عوض کنن و بیشتر غیر خطی بشه.

        Amir Hossein006
    • به نظرم این دیالوگ رو هم باید با طلا نوشت
      .War is where the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other
      جنگ جایی است که جوانان و احمق ها توسط پیرها فریب می خوردند تا یکدیگر را بکشند./ نیکو بلیک

      Amir Hossein006abbas magalinerdshadowSiRSiNaLadonETERNALMANآرینAtomic Soldierنیکو بلیک خندانmore
  • فکر کن یک بازی بسازن تو دنیای جی تی ای با جزییات رد دد 🙂

    .alinerdshadowآرینP.morgan 𔓙Visible 6-tigh manAtomic SoldierAlireza3200Flawless
  • کاملا با نوع نگاهتون نسبت به آینده‌ی فرنچایز جی‌تی‌ای موافقم آقای بوالحسنی
    به نظر شخصی من ، رد دد اثری بزرگسالانه‌تر ، جدی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر از جی‌تی‌ای هستش اما متاسفانه راکستار هیچ‌وقت اون لحن تینیجری و فان جی‌تی‌ای ازش نمیگیره
    چون به شدت رو فروششون تاثیر منفی میزاره
    راکستار یه بار سر نسخه چهارم ، نسبتا این کارو کرد
    با اینکه با بهترین جی‌تی‌ای از نظر من طرف بودیم و بهترین متا سری جی‌تی‌ای گرفت اما بخاطر همون لحن جدی‌تر و دارکتر نسبت به جی‌تی‌ای های دیگه بازی توو زمینه‌ی فروش اصلا به گرد پای نسخه‌ی پنجم نرسید
    به هر حال همچنان اعتقاد دارم که راکستار سیاستشو تغییر نمیده و همین مسیر رنگای شاد و دیوونه‌بازی و بی‌منطقو(داخل جی‌تی‌ای) ادامه میده

    Amir Hossein006alinerd𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Atomic SoldiershadowS
    • به نظر من عدم وجود بخش آنلاین دلیل اصلی عملکرد ضعیف‌تر IV نسبت به V بود نه مضمون و تم تاریک. (البته یه نیمچه بخش مولتی پلیری اضافه شد که اصلا نمیشه به حساب آوردش) اما خب به طور غیرمستقیم صحبتی که کردین درسته. میشه گفت فضا و اهداف بازی‌ای شبیه به IV مثل یک مانع بزرگ جلوی بخش چندنفره رو میگیره. تم جدی، فیزیک واقع‌گرایانه و شهر لیبرتی سیتی با آرت تاریک بازی‌ای مثل IV، می‌طلبه که بخش آنلاین جدی هم داشته باشه و بخش آنلاین جدی‌تر می‌تونه جلوی خیلی از دیزاین‌های آرکید رو بگیره و در زمینه‌ی خلاقیت مشکل‌ساز و دست و پا گیر بشه. درست مثل بازی rdr 2 که هیچوقت به موفقیت V در زمینه‌ی فروش نخواهد رسید چون تم جدی بازی بخش آنلاین رو شدیداََ تحت تاثیر قرار داد. اصلا نمیشه تصور کرد داخل مَپ و فضایی شبیه به IV ماشین‌های پرنده و تبدیل شونده داشته باشی، نمیشه حالت‌های مختلف رو به این شکلی که الآن هستند تصور کرد. قبلاََ گفتم راکستار برای رسیدن به حداکثر موفقیت و راضی کردن اقشار مختلف از طرفدارانش، برای GTA بعدی باید دیزاین آرکید داشته باشه با مضمون جدی که اگرچه ایده آل نیست و ترجیح اینه که برای بخش چندنفره چنین فداکاری رخ نده (برای دوستداران سینگل پلیر)، اما این ترکیب مضمون جدی و دیزاین آرکید خیلی بهتر از اینه که همان تم V دوباره اعمال بشه. راکستار شاید بتونه به تعادلی برسه. اگرچه به نظر من در نهایت همان رویکرد V رو در دیزاین پیش میگیرن.

      Amir Hossein006DARKSIRENalinerdshadowETERNALMANArmin EzatiAtomic SoldierP.morgan 𔓙Little∞GodAlireza3200
      • Armin Ezati گفت:

        خوب منم با حرفتون موافقم gta iv به این دلیل نسبت به نسخه v از نظر فروش عملکرد ضعیف تری داشت همون بخش انلاین نسخه v بود هر چند که بخش انلاین gta iv هم خوب بود
        بهترین gta از نظرت چیه اقای کریمی عزیز ؟؟؟؟؟

        Amir Hossein006متأثر گشتهalinerdآرینshadowP.morgan 𔓙
      • متاسفانه گیمر‌های امروزی باعث کج‌سلیقگی توسعه دهنده‌ها شدن
        منظورم این نیستش که نباید امثال جی‌تی‌ای‌وی ها ساخته بشه چون فان هستن و همه‌ی آثار باید جدیو دارک باشه
        منظورم اینه که همیشه آثاری مثل جی‌تی‌آی‌وی بایوشاک سایلنت‌هیل و… مظلوم‌تر از جی‌تی‌ای‌وی فورتنایت هستن
        موضوع آنلاینم
        درسته که همه‌ی مثالام آفلاین هستن اما توقع میره از هر ده نفر ۷ نفر این آثارو تهیه کنن اما توو واقعیت یک به ده هستش
        البته این اتفاق توو تمام هنر همینه
        یکیش سینما

        Amir Hossein006آرینshadow
    • Amir گفت:

      تنها دلیل اصلی فروش کمتر iv نبود بخش آنلاین و عرضه دیر و پورت به شدت افتضاح و غیرقابل بازی برای پی سی درصد بسیاری از فروش v روی پی سی هستش درضمن در نسل هفت بازی ها هیچکدومشون فروش نجومی و بالایی نداشتن و تو بیشتر کشورای های بدبخت و داغون خاورمیانه بجای دیسک اورجینال کپی خور و جلبریک بوده همین وارد کردن دیسک های اورجینال به کشورهای داغونی مثل ایران و عراق و سوریه و بقیه سود برای سازندها داشته تو نسل هشت ولی تو نسل هفت از این خبرا نبود.

      Amir Hossein006آرینshadow
  • alinerd گفت:

    مرسی بابت مقاله اقای بوالحسنی
    خودم با الگو از red dead 2 موافقم،gta نمی تونه از یه فرمول تکراری استفاده کنه.بالاخره یه جایی مخاطب ها از این تکرار خسته میشن
    به نظرم gta iv بهترین مثال برای این gta هستش.با اینکه فرمول و هسته gta رو حفظ کرده بود،اما بهتر از همه فرنچایز به لایه های تاریک امریکا و زندگی اشاره میکرد.

    Amir Hossein006Atomic SoldierP.morgan 𔓙Ghaderi64Armin EzatiFlawlessshadow
  • جی تی ای بعیده مثل ردد بشه با ریتم کند و زیادی واقع گرایانه، به دو دلیل بزرگ یکی لطمه خوردن فروش بازیه به نسبت فروش خود جی تی ای، که اگه از حالت فان و شوخ طبعی دربیاد و گیمپلی هم زیادی واقع گرایانه بشه خیلیا خوششون نمیاد اینکه شما یه اسلحه حمل کنی باقیشو بری از صندوق عقب ماشینت برداری خودش کلی ضربه میزنه به ریتم گیمپلی وخیلی چیزای دیگه که این فقط یه موردش بود یعنی کل فضایی که الان از جی تی ای میشناسیم میریزه بهم یجورایی ،دوم هم جی تی ای آنلاینه که کلا حس و حال فان داره مثل بخش داستانیش که اگه جی تی ای آنلاین شکست بخوره و همه پسند نباشه بازم به فروش بازی کلی لطمه میخوره حالا درسته بعضیا میکن جی تی ای ۴ محشر بودو بینظیر بودو از این چیزا کسی هم منکر خوب بودنش نیست ولی هم از نظر فروش هم از نظر محبوبیت قابل مقایسه نیست با جی تی ای وی یا حتی سن اندرس یعنی حرف از محبوبیت زده میشه من خودم ندیدم تو هیچ نظر سنجی ای جی تی ای ۴ به عنوان بازی محبوب از نظر طرفدارا انتخاب بشه ولی سن آندرس رو یا وایس سیتی یا همین وی رو دیدم به هرحال بنظرم ردد هم خیلی زیاد واقع گرایانه شده این ریتم کند برای همه خوشایند نیست طوری که خودم اوایل مراحل اولیرو میرفتم یه مدت طولانی ول کردم بازیو دوباره سراغش رفتم و لذت بردم از بازی بنظرم هرکدوم مسیر خودشونو برن بهتره ، تازه بنظرم اگه ردد رو بتونن حالت متعادل تری بهش بدن که یکم فان تر بشه و به جی تی ای نزدیک ترش کنن(نه خیلی فان درحد جی تی ای وی) فروش بازی بیشتر میشه و برای ردد آنلاین هم خیلی میتونه بهتر باشه ، ولی خب اگه کسی طرفدار یه داستان جدی و درگیر کننده و واقع گرایانه باشه حال و هوا هرچی واقع گرایانه تر و دارک تر باشه داستان هم بهتر از آب درمیاد

    Atomic SoldierLittle∞GodGhaderi64Flawlessshadow
  • Ghaderi64 گفت:

    برخلاف چیزی که فکر میکنن دوستان،دیشب جیمی کینگ یکی از موسسی راکستار صحبتای زیادی کرد و گفت ظاهرا gta6 هیجان انگیزی کمی داره ولی جذابیت بالایی داره،طبق چیزی که داریم میبینیم،راکستار قصد داره دنیای جدید و بزرگ و با هوش مصنوعی فوق العاده ای خلق کنه،امیدوارم موافق باشه،gta همیشه مبتنی بر شوخی و … بوده ولی امیدوارم رویکرد راکستار با موفقیت همراه بشه،من فکر میکنم اتفاقا این رویکرد جدید باعث فروش خیلی بیشتر gta میشه چون gta تو دوران جدیده و قطعا یه داستان و همچنین جزئیات بالا و بخش قوی آنلاین سبب فروش بالا میشه،چیزی که من شنیدم راکستار بنا داره gta اپیزودی کنه و مدام دی ال سی واسه بخش داستانی آنلاین بده و نقشش مدام بزرگ کنه و تغییر بده

    Atomic SoldiershadowGhaderi64
  • Amir گفت:

    مجموعه جی تی ای همیشه داستان خوبی داشته و توی نسخه v داستان به چیز معمولی و در حد خوب شد مثلا داستان وایس سیتی و سه خیلی خفن تر بود همچنین iv در کل ربطی به رنگارنگ و نئون بودن نداره و ربطی به شهر نداره بیشتر مربوط به داستان و شخصیت ها میشه اون iv هم راکستار عجیب بود که شهر تاریک و تم دارک زده بود برای من که خوب نبود نور پردازی ضعیفی هم داشت و تو همچین بازی ای نمیتونی از محیط و شهر لذت ببری و از امکانات مختلف استفاده کنی جی تی ای برای این ساخته شده تو لذت کافی رو از یک بازی جهان آزاد ببری ولی تو iv این مورد نمیشد.
    درضمن بهترین کاراکتر راکستار نیکو بلیک و تامی ورسیتی هستن تو ردد هم جان مارتسون رو ترجیح میدم

    shadowArmin Ezati
    • Armin Ezati گفت:

      امکانات جانبی کم ؟؟؟؟ تا جایی که یادم میاد بازی امکانات فان و جالب زیادی داشت بازی کردن بولینگ ، غذا خوردن ، انجام دادن ماموریت های که باید موتور و ماشین و … رو پیدا میکردی و تحویلش میدادی به گاراژ بروسی ، انجام دادن پیست های مسابقه‌ای غیر قانونی ، بیرون رفتن با دوستان و انجام برخی مینی گیم های باحال مثل دارت و … نگا کردن تلوزیون ، رفتن به انوع تورهای تفریحی، گشت زدن در اینترنت ، ماموریت های تصادفی بازی ، انجام دادن job های مختلف برای جیکوب و رومن یا دزدین ماشین پلیش و سرچ کردن اسم افراد تحت تعقیب و ترور اونها و …. شما این همه کارهای جانبی رو کم میدونید واقعا ؟؟؟
      مپ iv ضعیف بود ؟؟؟ عزیز قرار نیست مپ بازی فقط از لحاظ ظاهری متنوع باشه مپ عنوان gta iv کوچیک بود اما جزئیات درش به شدت زیاد بود به قول یک دوستی مپ غنی gta iv رو ترجیح میدم به مپ پوشالی و ظاهری gta v
      عیب گرفتن به داستان gta iv به خاطر اینکه داستان بازی مربوط به شهر نیست یعنی چی ؟؟؟؟ اتفاقا gta iv بهتر از هر نسخه ای جامعه امریکا رو به تصویر میکشه نور پردازی بازی ضعیف بود ؟؟؟؟؟؟ حرف دیگه ای ندارم

      Atomic Soldieralinerdshadowآرین
  • چی میشد اگه راکستار gta بعدی رو هم با فرمول gta iv میساخت!!

    Atomic SoldierArmin Ezatishadow
  • آرین گفت:

    سلام
    متأسفانه من اصلا موافق نیستم و این تغییرات شکست بزرگی در هویت GTA خواهدبود و ما با یک فاجعه روبرو خواهیم‌شد که طرفداران را بشدت ناامید خواهدکرد و بدترین GTA تاریخ بعد از نسخه V خواهدشد.
    رد دد باید جای خودش باشد و الکی رد دد رو نریزیم تو GTA.
    شوخ‌طبعی بازی همیشه تلخ و سیاه هم هست و باید حفط شود، GTA V متأسفانه بسیار مبتذل و چرت بود و نمره طنزش صفر هم زیادش هست.
    فیزیک و حرکات بازی باید مشابه نسخه سن‌آندریاس و وایس‌سیتی باشد، بشخصه شیوه نسخه‌های IV و V رو نمی‌پسندم.
    مأموریت‌ها و مراحل هم نباید مثل دو نسخه آخر باشد، مراحل کاملا خطی و تکراری که فقط در دزدی‌ها و بانک زدن به اوج خودش می‌رسد، سطح عمق و تنوع مراحل سن‌آندریاس فرسنگ‌ها از این دو بازی بالاتر بود.
    در نهایت این ایده برای یک بازی جدید عالی و برای GTA فاجعه خواهدبود.

    shadowAtomic Soldier
  • Ladon گفت:

    خدا کنه چون پایان جی تی ای اصلا چیز اپیکی نداشت سرقت هاش خیلی خفن بود همونطوری که باید جی تی ای میبود مرحله اسنایپ زدن خلبان جوشکاری زیر اب سرقت طلا جواهر فروشی صحنه هایی هستن تو یاد من میمونن اما رد دد ۲ انقدر شخصیت پردازی و به قول معروف کارکترش انقدر به کمال رسونده بودنش هیچ بخشی اش مشکل نداشت حتی مرحله های تو مخی مث ماهی گرفتن با پسر جک یا شنیدن حرف های مزخرف داچ بازم برات دلنشینه بازم به خاطر آرتور و شخصیت پردازی درست برای همین ساعت ها زندگی مونو و زمان مونو برای شناختن آرتور و تفکراتش و یه پیش زمینه برای جان مورستان صرف کردیم انقدر برام این شخصیت خفن بود اونجایی که به اون خانم روحانی گفت میترسم از مرگ ینی واقعا اشک تو چشام جمع میشد به نظر من بهترین اثر ساخته شده از هر لحاظ تو کل صنعت گیمه روند کندی داره درست ولی داستانش اقتضا میکنه که اینطوری باشه هنوزم که هنوزه بعضی موقع ها پرسه میزنم شاید چیزی از بازی بازم مونده باشه تا سرگرم شم باهاش

    shadow
  • A Slash گفت:

    ۹۹ درصد مخالفم
    Gta همیشه به فان و آرکید بودنش معروفه،این که یه شهر خسته و به ظاهر سنگین بدن اصلا به gta نمیخوره

    آرینAtomic Soldier
  • abbas mag گفت:

    واقعا تمام چیز هایی که نویسنده میخواد توی gta iv هست
    فضای تاریک، بهترین داستان فرنچایز، هوش مصنوعی عالی که شامل ان پی سی ها هم میشه، جزئییات باور نکردنی( که خودش یه چند صفحه میشه)، نشون داد چیزی به اسم رویای امریکایی وجود نداره در اخر بگم که شما میتونستی یک اجر رو از روی زمین برداری! متأسفانه تو ایران بخاطر یک سری دلایل مسخره محبوب نشد که بماند

    abbas mag
  • Mehrshad گفت:

    عجب مقاله ای👌 دقیقا همچین چیزی تو ذهنم بود. تشکر

زمان بلوغ GTA و پیروی از Red Dead Redemption 2 فرا رسیده است