رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی

رخت‌آویز خونین؛ ۱۰ زره زیبا در دنیای بازی

امیرعلی قهرمانی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی

در این مقاله قصد داریم فهرستی از زیباترین زره‌های دنیای بازی‌ها را منتشر کرده و به تحلیل تک تک‌شان بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

کاسپلی‌ کردن از محبوب‌ترین روش‌هایی است که طرفداران بازی‌های مختلف به وسیله‌ی آن عشق و علاقه‌ی خود را نسبت به شخصیت‌های فرنچایز محبوبشان نشان می‌دهند؛ اما به راستی دلیل این مسئله چیست؟ به نظرم، ما بازی‌بازان دوست داریم لباسی مثل لباس شخصیت مورد علاقه‌مان بپوشیم، چون فقط رفتار و کار‌های این شخصیت‌ها نیستند که آن‌ها را در چشم ما خاص می‌کنند؛ بلکه ویژگی‌های ظاهریشان، به خصوص تن‌پوششان، نقش اساسی‌ای از شناخت ما از این شخصیت‌ها ایفا می‌کنند.

این مقاله‌ شامل اسپویلر است، با احتیاط بخوانید.

از نظر طراحی‌ هنری، هر تن‌پوش معنی خاصی را در خود دارد. در علم طراحی بازی، تن‌پوش‌ها فقط وسیله‌ی پوشاندن بدن شخصیت‌ها نیستند؛ بلکه بیانگر داستانی عمیق‌تر از کلمات نویسنده‌اند. یک طراح شخصیت‌ِ خوب می‌تواند با طراحی یک لباس یا زره مناسب برای شخصیت مورد نظر خود، داستانی از گذشته‌ی شخصیت و درد و رنجی که او متحمل شده است را بگوید، شخصیتش را در چند تکه پارچه خلاصه کند و حتی از آینده‌ی او نوید دهد.

kratos outfit design
وقتی برای اولین بار و پس از سالیان دراز شخصیت کریتوس را در عنوان God of War 2018 دیدیم، لباس او روایتگر تغییراتی بود که در غیاب ما در او به وجود آمده بود. به عنوان مثال در تصویر بالا، شکل چرمی و دست ساز لباس‌های کریتوس نشان می‌دهد که او حالا یک شکارچی است و در انزوا زندگی می‌کند (چرا که لباس‌هایش چرمی و دست‌سازند). البته شاید ظریف‌ترین نکته در این طراحی، مچ بند دست راست کریتوس باشد. وجود این مچ بند و تفاوتش با مچ بند دست چپ نشان می‌دهد که کریتوس می‌خواهد به هر قیمتی که شده، زخم‌های دستش که نمادی از گذشته‌اش هستند را بپوشاند و فراموش کند.

حالا هم در این مقاله سعی دارم تا ۱۰ تا از بهترین و زیبا‌ترین زره‌ها را در دنیای بازی‌ها به شما مخاطبین عزیز گیمفا معرفی کنم. پس از خواندن این مقاله، دیدگاه کامل‌تری نسبت به هنر طراحی لباس در دنیای بازی‌ها پیدا خواهید کرد و خواهید توانست معنی پشت طراحی این زره‌ها را بهتر درک کنید.

مد نظر داشته باشید که رتبه‌بندی این فهرست نظر شخصی این حقیر بوده و به هیچ عنوان به معنی برتری بازی‌ها نسبت به هم نیست.

۱۰: زره شخصیت آیزاک کلارک (Isaac Clark) در عنوان Dead Space 1

بازی Dead Space یکی از بهترین‌های ژانر وحشت بقا در سال‌های اخیر است. توانایی سازندگان در ساخت یک اتمسفر تنگ و نفسگیر قابل تحسین است؛ ولی اگر بخواهیم یکی از بهترین ویژگی‌های این بازی را نام ببریم، باید به طراحی هنری‌اش اشاره کنیم و البته، برجسته‌ترین طرح در این بازی، طراحی زره شخصیت اصلی، آیزاک کلارک است.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
زره آیزاک کلارک یکی از شناخته شده‌ترین و تاثیر‌گذارترین تن‌پوش‌های دنیای بازی، مخصوصا در ژانر وحشت است. طراحی منظم قطعات آهن کنار پارچه‌ها و زنگ‌زدگی‌ها، یک ترکیب زیبا و موثر ساخته‌ که خود منعکس کننده‌ی اتمسفر تنگ و تاریک دنیای Dead Space است.

مشخصا وقتی استودیوی ویسکرال گیمز (Visceral Games) طراحی زره مهندسی شخصیت اصلی را شروع کرد، هدفش به تصویر کشیدن تمام احساساتی بوده است که آیزاک در طی وقایع این بازی تجربه می‌کند. این لباس ترکیب تمام چیز‌هایی است که اتمسفر Dead Space را خاص می‌کند؛ حفاظ فلزی، سیستم برقی، فرسودگی، زنگ زدگی و خشونت. جدا از این، حالت تنگ و قفس مانندش فقط حس ترس را به مخاطب القا می‌کند.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
اگر با دقت به زره آیزاک نگاه کنید، می‌بینید که این لباس با تک تک جزئیات محیط و اتمسفر بازی سازگاری کامل دارد و ضمن آن‌ که به ترستان می‌افزاید، به شما حس قدرت می‌دهد؛ قدرتی که میل شما را برای ادامه‌ی بازی افزایش داده و ترس بازی را لذت‌ بخش و قابل تحمل می‌کند.

سازگاری بی‌نقص با اتمسفر بازی، القای حس اعتماد به نفس به بازی‌باز و طراحیِ هنری جذاب این زره باعث شد تا در این لیست رتبه‌ی دهم را کسب کند.

۹: زره شخصیت رِیدن (Raiden) در بازی Metal Gear Rising Revengence

هر جور حساب کنیم، زره شخصیت رِیدن در عنوان Metal Gear Rising Revengence نه تنها یکی از زیباترین زره‌های دنیای بازی است، بلکه یکی از کشنده‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
زره نینجا-سایبورگی رِیدن چیزی بیشتر از یک سلاح کشتار جمعی کامل است؛ این زره یک اسکلت خارجی مقاوم، کشنده و دقیق است که با تکنولوژی شگفت انگیز و طراحی ترسناکش دشمنان را به چالش می‌کشد. با وجود این که طراحی این زره کاملا نوآورانه است، استفاده‌ی درست طراح از رنگ‌های سیاه، خاکستری، سفید و طلایی موجب شده تا طراحی آن در دنیای Metal Gear غریبه نباشد.

با وجود این‌ که بازی Metal Gear Rising Revengence گیم‌پلی‌ هک-اند-اسلشِ سریعی داشته و از این نظر تفاوت زیادی با دیگر عناوین سری Metal Gear دارد، در طراحی این زره، می‌توان رد پای این فرنچایز را مشاهده کرد.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
توجه طراحان بازی به جزئیات این زره قابل تقدیر است؛ البته که دقت در جزئیات در سرتاسر بازی دیده می‌شود، ولی مشخص است که طراحان سعی داشته‌اند تمام فلسفه‌ و داستان بازی را در این زره جای دهند. تک تک پیچ و مهره‌ها، اهرم‌ها و شکاف‌ها در بهترین جای ممکن قرار گرفته‌اند و حتی نمی‌توان به آن‌ها کوچک‌ترین اشکالی وارد کرد.

نوآوری با وجود پایبندی به ریشه‌ها، دقت بسیار زیاد به جزئیات و طراحی زیبا و منحصر به فرد باعث شده تا این زره رتبه‌ی نهم را در این لیست کسب کند.

۸: ست زره جنگی N7 در سری Mass Effect

طراحی یک زره جنگی خوب خیلی سخت است، ولی از آن سخت‌تر طراحی یک زره جنگی به‌یادماندنی است. البته که طراحان استودیوی بایوور (Bioware) به خوبی این نکته را درک می‌کنند و زره جنگی N7 هم گواه بر این مطلب است.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
زره N7 در عنوان Mass Effect: َAndromeda

البته، بی‌دلیل نیست که این زره پرطرفدارترین تن‌پوش بین طرفداران Mass Effect است، چرا که طراحی ساده و موثر این زره، آن را به یکی از به یاد ماندنی‌ترین تن‌پوش‌های دنیای بازی‌ تبدیل کرده است. دلیل به یاد ماندنی بودن این زره، سادگی آن در استفاده‌ از رنگ‌ها و توجه به جزئیات مهمی است که معمولا در طراحی لباس‌ها جا می‌مانند. طراحان بایوور در طراحی این زره قدرت را با تکنولوژی و امنیت ترکیب کردند تا به بازی‌بازان نشان دهند یک فرمانده‌ی جنگی بین کهکشانی چه حسی را در حین نبرد تجربه می‌کند.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
طبق صحبت‌های یکی از طراحان استودیوی بایوور، سادگی زره N7 باعث می‌شود که صاحب آن، بدون هیچ‌گونه اغراقی، قدرتمند‌تر به نظر برسد و احتمالا همین آن را به یکی از نماد‌های Mass Effect تبدیل کرده است.

طراحی ساده، موثر و دقت به رنگ‌ها باعث شده است تا زره N7 در جایگاه هشتم در این لیست قرار بگیرد.

۷: زره Nightingale در بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

نمی‌توان انتظار داشت که لیستی از عناوین برتر در موضوعی نوشته شود، و اسم گروهی از بازی‌ها در آن نباشد؛ عنوان Skyrim یکی از این بازی‌هاست. حالا اگر بخواهیم لیستی از زیبا‌ترین تن پوش‌های دنیای Skyrim بنویسیم، قطعا زره Nightingale مورد علاقه‌ی اکثریت طرفداران خواهد بود. این زره یکی از تن‌پوش‌های نادر در دنیای این بازی بوده است و فقط می‌توان آن را از طریق تمام کردن خط داستانی مربوط به انجمن دزدان به دست آورد.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
زره Nightingale در نوع خود متفاوت از تمام تن‌پوش‌های دیگر در دنیای Skyrim است. بعضی از بازی‌بازان فقط برای به دست‌ آوردن این زره که معروف به زره استاد دزدان است، خط داستانی انجمن دزدان را تجربه می‌کنند؛ البته با توجه به طراحی زیبا‌ی این زره، نمی‌توان سرزنششان کرد.

طراحی متفاوت و زیرکانه‌ی این تن‌پوش باعث پرطرفدار بودنش شده است. اگر دقت کنید، طراحی این لباس با تمامی تن‌پوش‌های دنیای Skyrim متفاوت است و برای این مسئله دلیل خوبی وجود دارد؛ در حالی که اکثر لباس‌های زیبای این بازی برای جادوگر‌ان یا مبارزان طراحی شده‌ است، تن‌پوش‌های زیبای زیادی برای علاقه‌مندان به مخفی کاری وجود ندارد. توسعه‌دهندگان بازی Skyrim هم کمبود لباس مخصوص مخفی کاری را، با ساختن این تن‌پوش برای بازی‌بازان مشتاق جبران کرده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ی زره Nightingale پوشاندن کل بدن شخصیت می‌باشد. به دلیل وجود نقاب ترسناک و خوش فرمی که چهره‌تان را می‌پوشاند، شنلی که حرکات شما را پنهان کرده و رنگ تیره‌ای که شما را در سایه‌ها مخفی می‌کند، این زره بهترین نماد انجمن دزدان است.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
اگر شما هم می‌خواهید این زره زیبا را به دست بیاورید، تنها کاری که باید بکنید دنبال کردن ماموریت‌های انجمن دزدان می‌باشد. در طی این ماموریت‌ها و پس از پیوستن به گروه Nightingale و انجام ماموریت Daedric Prince Nocturnal، این تن‌پوش ارزشمند به شما هدیه داده می‌شود.

طراحی متفاوت، شکل حرفه‌ای و سازگاری مفهمومی این زره با خط داستانی، باعث شده است تا در این لیست، جایگاه هفتم را کسب کند.

۶: زره اولیه‌ی گرالت در عنوان The Witcher 3: Wild Hunt

پانزده سال پیش ممکن نبود به ذهن کسی خطور کند که روزی یک استودیوی لهستانی بتواند یکی از بهترین‌های تاریخ بازی را بسازد، ولی استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد (CD Project Red) با انتشار بازی The Witcher 3: Wild Hunt موفق به انجام این امر شد و سازندگان این عنوان بخش عظیمی از این موفقیت را به طراحی شگفت انگیز دنیای بازی و البته، طراحی بی‌نقص لباس‌ها مدیونند.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
قطعا زره اولیه‌ی گرالت (که به زره Kear Morhen نیز معروف است) یکی از بهترین طراحی‌های لباس در بازی The Witcher 3 Wild Hunt بوده است. جدا از شروع بازی، این زره در تمامی تبلیغات این عنوان حضور دارد و حتی می‌توان گفت که گرالت به پوشیدنش شناخته می‌شود.

کاملا مشخص است که طراح لباس شخصیت گرالت قصد داشته است با طراحی این لباس، سرنخ‌هایی از سبک زندگی گرالت به مخاطبین بدهد. طراحی این زره نشان می‌دهد که صاحب آن همواره در حال سفر است، چرا که بدنه‌ی آن تا جای ممکن سبک طراحی شده است، اما در عین حال برای حمل وسایل زیاد مناسب است. این یعنی که صاحبش یک جنگجوی در حال سفر است.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
به نظر می‌رسد که طراحان شخصیت استودیوی سی‌دی پراجکت رد کاملا با دنیای این بازی ارتباط داشته‌اند، چرا که این زره به بهترین شکل ممکن با دنیای این بازی سازگاری دارد.

طراحی منطبق با داستان بازی، واقع‌گرایی در طراحی ویژگی‌های زره و سازگاری آن با اتمسفر دنیای ویچر باعث شده تا این زره جایگاه ششم را در لیست زیباترین زره‌های دنیای بازی، کسب کند.

۵: زره مسترچیف در سری Halo

مطمئن بودم که اگر در این لیست خبری از مسترچیف نمی‌شد، خون طرفداران سری Halo به جوش می‌آمد و البته حق دارند؛ مسترچیف با زره معروفش یکی از تاثیر گذارترین تن‌پوش‌ها را در دنیای بازی دارد که با وجود تغییرات زیاد و پیچیدگی بی‌حد و مرزش، قادر است فشار خون طرفداران را تنها با نشان دادن ذره‌ای از رنگ استثنایی‌اش به سقف برساند.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
تغییرات زره مسترچیف از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۲

وقتی که قصد دارید قهرمانی مثل مسترچیف بسازید، داستان پشت زره او به اندازه‌ی خود شخصیت مهم می‌شود و مشخصا توسعه‌دهندگان این بازی به این موضوع معتقدند. اگر همین الان درباره‌ی لباس این قهرمان یک جستجوی اینترنتی کوچک بکنید شاهد هزاران مقاله‌ی مختلف خواهید بود که جزئیات مربوط به لباس این شخصیت را بررسی می‌کنند.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
جدا از طراحی حرفه‌ای این لباس، تغییرات مثبت آن در طول زمان و ترکیب رنگی زیبایش نشان دهنده‌ی همکاری نزدیک گروه نویسندگان با طراحان شخصیت است که باعث شده زره مسترچیف به یکی از پرطرفدارترین و راز‌آلودترین تن‌پوش‌های دنیای بازی تبدیل شود.

ارتباط قوی این زره با داستان سری، ترکیب رنگی جذاب و به‌روزرسانی طراحی این تن‌پوش در طول زمان باعث شده تا در این لیست رتبه‌ی پنجم را کسب کند.

۴: زره ضد گلوله‌ی بتمن در عنوان Batman: Arkham Knight

مهم نیست چطور او را به خاطر بیاورید، یک میلیونر، مبارز عدالت یا خفاش شب، زره بتمن منعکس کننده‌ی تمام این صفات است. لباس بتمن معروف‌ترین لباس ابرقهرمانی دنیا است و البته، در طول زمان ورژن‌های گوناگونی داشته است، اما به نظر شخص حقیر، اوج زیبایی این زره در بازی Batman: Arkham Knight نمایان می‌شود.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
زره بتمن در عنوان Batman: Arkham Knight که به Batsuit هم معروف است

طراحی فلزی، موثر و پایبند به ریشه‌‌های سری، دقیقا چیزی بود که بازی‌بازان و طرفداران برای آخرین نسخه‌ی سه‌گانه‌ی استودیوی راکستدی (Rocksteady) نیاز داشتند. شکل این زره از وضعیت کاملا وخیمی که شهر گاتهام در نسخه‌ی سوم سری به سر می‌برد می‌گوید و کاملا مشخص است که بتمن قصد دارد با این تن‌پوش به یک جنگ تمام عیار برود.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
نمایی نزدیک از شواله‌ی تاریکی

نوآوری حین پایبندی به ریشه‌ها، طراحی برجسته و توجه به جزئیات از جمله دلایل انتخاب این زره برای جایگاه چهارم این لیست است.

۳: زره شخصیت Arkham Knight در بازی Batman Arkham Knight

طراحی لباس جیسون تاد (Jason Todd) در عنوان Batman Arkham Knight به قدری بی‌نظیر است که نتوانستم آن را در این لیست نگنجانم. این زره در حقیقت دو حالت مختلف با ظاهر کاملا متفاوت دارد؛ حالت اول زره به حالت Arkham Knight معروف است در حالی که در مراحل پایانی بازی؛ این تن‌پوش از مدل Arkham Knight به مدل Red Hood تغییر می‌کند.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
نمایی از مدل Arkham Knight زره جیسون تاد.

هدف سازندگان از طراحی دو حالت مختلف برای این زره، نمایش دادن دو نیمه‌ی مختلف جیسون تاد است. مدل Arkham Knight چیزی است که جیسون می‌خواهد باشد، یک بتمن بهتر. طراحی کلاه این زره شباهاتی با لباس بتمن دارد، در حالی که مدرن‌تر است و بدنه‌ی نظامی لباس نشان می‌دهد که او از انجام کار شیطانی در راه هدف خود، واهمه‌ای ندارد. اما حالت Red Hood این زره چیزی را نشان می‌دهد که جیسون واقعا به آن تبدیل شده است، یک ضد قهرمان؛ کسی که حاضر است دست خود را به خون آغشته کند.

با این وجود شاید جالب‌ترین نکته در طراحی این زره وجود نماد بتمن در زیر آن است. این نشان می‌دهد که جیسون از بتمن متنفر نیست و هنوز او را به عنوان یک الگو و نمادی از عدالت می‌بیند.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
نمایی از حالت Red Hood زره جیسون تاد. در داستان بازی، پس از از بین بردن بخش رویی زره نماد بتمن را زیر آن خواهید دید.

توجه شگفت‌انگیز سازندگان به جزئیات داستانی، وجود دو حالت متنوع در یک زره و استفاده‌ی صحیح از رنگ‌ها باعث شده تا این تن‌پوش رتبه‌ی سوم را کسب کند.

۲: زره شخصیت آرتوریاس (Artorias) در عنوان Dark Souls

یکی از غم‌انگیز‌ترین داستان‌های بازی اول سری Dark Souls، داستان آرتوریاس، شوالیه‌ی روشنایی است؛ شوالیه‌ای که در جنگ با تاریکی شکست خورد و توسط آن تسخیر شد. به نظرم، طراحی این زره یکی از بهترین‌های دنیای بازی است؛ چرا که لباس این شوالیه‌ی سقوط کرده، روایتگر داستان او است.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
زره آرتوریاس پس از تسخیر شدنش توسط تاریکی.

این زره نشان دهنده‌ی تمام رنجی است که این شخصیت برای شکست تاریکی متحمل شده است. شکل تحلیل رفته‌ی پارچه، نبود چهره‌ی شوالیه و به هم ریختگی این زره، لحظات آخر این شخصیت را برای بازی‌بازان مجسم می‌کند. اگر با دقت به سرنخ‌های موجود در لباس نگاه کنید، متوجه می‌شوید که Artorias در لحظات آخر عمرش متحمل چه رنج و ناامیدی‌ای شده است.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
شکل تحلیل رفته‌ی زره نشان می‌دهد که او نبرد‌های طولانی‌ای را تجربه کرده است. زنجیر‌هایی که پاره شده، پارچه‌هایی که تحلیل رفته و زرهی که رد شمشیر دشمنان در آن دیده می‌شود. مشخص است که آرتوریاس تا رسیدن به نقطه‌ی شکست و تسخیر شدنش توسط تاریکی شرافتمندانه جنگیده است.

طراحی عمیق، زیبا و ترسناک این شخصیت، او را صاحب یکی از زیباترین زره‌های دنیای بازی‌ می‌کند و این مسئله او را در جایگاه دوم این لیست قرار می‌دهد.

مورد افتخاری: زره شخصیت Prophet در سری Crysis

ممکن نیست سری Crysis را بازی کرده باشید و متوجه زره هوشمند شخصیت اصلی، شکل زیبا و توانایی‌های شگفت‌انگیزش نشده باشید؛ چرا که کل داستان سری هول قابلیت‌ها و توانایی‌های این زره می‌گردد.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
اگر به رنگ‌های استفاده شده در این زره دقت کنید، در‌می‌یابید که عدم استفاده از رنگ‌های روشن به افزایش سنگینی و وقار این زره کمک کرده است. طراحی این زره فریاد میزند من به قدری قدرتمند هستم که نیازی به استتار ندارم (که البته اگر این عنوان را بازی کرده باشید، دلیلش را می‌دانید).

طراحان زره Nano-Suit قصد داشته‌اند با طراحی آن آینده را به تصویر بکشند. آینده‌ای که تکنولوژی نه تنها می‌تواند با اسلحه‌ای در دست سرباز باشد، بلکه می‌تواند با بدن سرباز ترکیب شود، زخم‌های او را در لحظه شفا دهد و حتی ژن‌‎های او را درمان کند. طراحی هوشمند و قدرتمند این زره نماد تکنولوژی، هوش و قدرت است.

همانطور که در ویدئوی بالا می‌بینید، زره Nano-Suit حاصل ادغام تمام علوم و تکنولوژی بشر، از زیست‌شناسی و ژنتیک گرفته تا مهندسی و کدنویسی است.

طراحی برجسته، داشتن نقش برجسته در داستان بازی و نوآوری در طراحی باعث شد تا Nano-Suit به عنون زره افتخاری در این لیست حضور داشته باشد.

۱: زره شخصیت Ezio در Assassins Creed 2

زره شخصیت Ezio در عنوان Assassins Creed 2 یکی از زیباترین و بنیادی‌ترین زره‌های دنیای بازی، و به نظر حقیر، زیباترین زره موجود در تاریخ گیمینگ است. جدا از زیبایی بسیارش، طراحی این زره تاثیر خیلی زیادی روی آینده‌ی دنیای بازی، چه در سری Assassins Creed و چه فرنچایز‌های دیگر داشته است.

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
شاید از تاثیر زیاد این زره روی دنیای بازی بدانید، ولی احتمالا نمی‌دانید که طراح این تن‌پوش، خود از یک فرنچایز قدیمی‌تر الهام گرفته شده است؛ یکی از طراحان شخصیت بازی Assassins Creed 2 طی مصاحبه‌ای اشاره کرد که خیلی از المان‌های این زره، مثل دستمال کمر قرمز رنگش، از سری Prince of Persia الهام گرفته شده است. اگر طرفدار فرنچایز Prince of Persia باشید، قطعا می‌توانید شباهات بیشتری بین این زره و تن‌پوش شاهزاده پیدا کنید.

جدا از ترکیب رنگی کم نظیر و طراحی برجسته، نمادگرایی اعمال شده در این زره قابل ستایش است. بی‌دلیل نیست که دشمنان فرقه‌ی حشاشین در وحشت دائمی از آنان بوده‌اند؛ کسی که چنین دقت و خلاقیتی در انتخاب زره و سلاح‌های قتل خود دارد، چه دقت و خلاقیتی در روش‌های کشتن دشمانش به خرج خواهد داد؟

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
طراحی زره شخصیت Ezio در گیم‌پلی بازی Assassins Creed 2

رعایت اصول نماد گرایی، طراحی بسیار نوآورانه و توجه زیاد به جزئیات موجب شده است تا این زره در لیست زیباترین زره‌های دنیای بازی، جایگاه نخست را کسب کند.


دنیای بازی‌های رایانه‌ای گستردگی‌ای به بزرگی تخیل دارد و انتخاب زیباترین زره‌ها در دنیای بازی تا حد زیادی بستگی به سلیقه دارد. مطمئنا شما نیز مواردی را سراغ دارید که دوست داشته‌اید در این لیست ببینید؛ پس حتما لیست خودتان از زیباترین زره‌های دنیای بازی را در ادامه کامنت کنید.

Artorias_t.a.wAlirezaGame overCameraManCommunistPARASITE EVE 2Requiemمتأثر گشتهAshenone@alistarBlack Knightامیرعلی قهرمانیsamanA.F.Jکاپیتان قیمتBlackpro_gamer93Tang Haoمحسن رضوی فرvitto corleonemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی
رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رخت‌آویز خونین: 10 تا از زیباترین لباس‌های دنیای بازی