نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا

نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش

مهدی رضایی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا

بازی Knockout City با ساختاری جذاب و متفاوت، توسط Velan Studios در می امسال برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم و PC منتشر شد. با بررسی این بازی همراه گیمفا باشید.

این روزها بازار پر شده است از بازی‌های آنلاین شوتر یا بتل‌رویال که شباهت بسیار زیادی به هم دارند. در واقع بازار بازی‌‌های آنلاین به سمت تکرار رفته و خیلی کم پیش می آید یک بازی تمام‌آنلاین ساختارشکن و با ایده‌های خاص و نو ببینیم. کافی است سری به استورهای مختلف بازی‌ها بزنید تا به این مساله پی ببرید. در این بین، یک بازی با نام Knockout City که یک ایده خاص و کاملا یونیک را عملی کرده، یکی از بازی‌های آنلاین سرگرم‌کننده و باکیفیت این روزها است. این بازی در سرویس Gamepass هم در دسترس است.

knockout city
بازی Knockout City یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های آنلاین این روزها است.

گیم‌پلی Knockout City؛ وسطی به شکل مدرن

هرچقدر فکر کردم که Knockout City را به چه عنوانی تشبیه کنم، هیچ عنوانی به ذهنم نرسید که کاملا حق مطلب را ادا کند. شاید نزدیک‌ترین مثال برای این بازی Brawl Stars با تفاوت‌های بسیار باشد! در Knockout City در قالب دو تیم سه نفره (در ماد تیمی) یا در یک نبرد Free For All در قالب یک نبرد ۸نفره به میدان می‌روید. به جای تفنگ در دستانتان توپ است و هرچقدر بتوانید بازیکنان بخت‌برگشته را بیشتر با توپ‌هایتان KO کنید، به پیروزی نزدیکتر خواهید شد.

حتما تا به حال بازی وسطی را انجام داده‌اید. کاری که شما در این بازی باید به آن تسلط پیدا کنید، خرس وسط کردن دشمنانتان است! باید تا می‌توانید توپ را با قدرت هرچه بیشتر به سر و کله بازیکنان دیگر بکوبید و هیچ رحمی نداشته باشید. شاید باورتان نشود ولی بازی در عین سادگی پیچیدگی‌های زیادی دارد! شما حتی می‌توانید با توپ‌های بانمکتان، بازیکنان دیگر را اسنایپ کنید و نقش تک توپ‌انداز تیم را برعهده بگیرید! می‌توانید تکنیکی زن شوید و با مهارت کافی ضربات قوس‌دار و آبشاری به توپ بزنید! و دیگر مثال‌های از این دست.

بازی knockout city
بازی Knockout City را در گیم‌پس هم می‌توانید تجربه کنید. همچنین این بازی از بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس ماه جاری است.

مهم‌ترین مولفه یک گیم‌پلی، سرگرم‌کنندگی است. یک بازی آنلاین هرچقدر هم خفن به نظر برسد و امکانات زیادی داشته باشد؛ تا موقعی که شما را پای کنسول میخکوب خود نکند موفق نیست. باور کنید چندین بار به خودم آمدم و دیدم چند ساعت از تجربه بازی گذشته و متوجه نشده ام. این که چرا Knockout City شما را پای کنسول یا PC می‌نشاند و جذاب است دلایل زیادی دارد. مادهای بازی با وجود آن که هنوز جای کار دارند، متنوع هستند. تعداد نقشه‌های بازی قابل قبول است و حتی توپ‌های مختلف کاربردهای مختلفی دارند.

در این شهر شلوغ اگر KO نکنید، KO می‌شوید

هر توپ در بازی معنای خاصی دارد. استایل ضربه زدن شما به توپ در گیم‌پلی تعیین کننده است و حتی می‌توانید از محیط بازی به طور ناجوانمردانه‌ای برای پیروزی بهره ببرید. همانطور که گفتیم هدف اصلی در بازی کوباندن توپ به دشمنان و KO کردن آن‌ها است. مسلم است برای این کار نیاز به توپ دارید. به جز بدست آوردن توپ در محیط بازی سه راه برای دست‌یابی به آن دارید. ۱- به دشمنان تنه بزنید و توپ را از آن‌ها بگیرید. ۲- خود را در معرض KO شدن قرار داده و توپ پرتاب شده را با L2 با زمان‌بندی مناسب بگیرید. ۳- به هم‌تیمی خود بگویید تبدیل به توپ شود(!) و او را شوت کنید!

نقد و بررسی بازی knockout city
گرافیک بازی واقعا چشم‌نواز و زیبا است.

مورد آخر مرگبارترین سلاح بازی است و اگر یکی از هم‌تیمی‌های توپ شده خود را به طور دقیق پرتاب کنید، دشمن درجا KO می‌شود. توپ‌های معمولی برای از پا درآوردن دشمن به دو برخورد نیاز دارند (مگر این که قبل از پرتاب کاملا با نگه داشتن R2 شارژ شوند) اما توپ‌های انسانی و توپ‌های بمبی در بازی با یک برخورد و بدون نیاز به شارژ شدن درجا دشمن را نابود می‌کنند. البته باید حواستان باشد؛ در صورت دریافت این توپ‌های پرتاب شده توسط دشمن، خطر بزرگی شما را تهدید خواهد کرد.

نقد بازی knockout city
اگر اینترنت خوبی ندارید، متاسفانه باید قید تجربه بازی را بزنید.

تنوع در بازی حرف اول را می‌زند

حالت Free For All که بازی آن را KO Royale می‌نامد بسیار شلوغ‌تر و پرهیجان‌تر است. به جز FFA معمولی که نمونه‌اش را بارها در بازی‌های شوتر هم دیده‌ایم یک حالت FFA تیمی هم در بازی وجود دارد. در این حالت در قالب ۴ تیم دو نفره به مصاف دشمنان آنلاین خود می‌روید و شاهد یک درگیری تمام عیار خواهید بود. نقشه‌های بازی کم‌تعداد نیستند؛ اما تفاوت‌هایی نسبتا جزئی با یکدیگر دارند. جا دارد Velan Studios کمی به نقشه‌های بازی تنوع ببخشد و تفاوت‌های آن‌ها را باهم بیشتر کند.

قطعا یکی از مواردی که برای بازیکنان حرفه‌ای‌تر اهمیت زیادی دارد، قسمت Rank بازی‌های آنلاین است. قسمت رنک در بازی‌ Knockout City به نام League Play است. در این قسمت ابتدا شما ۵ بازی انجام داده تا رنک اولیه شما از برنز تا Gold تعیین شود و بعد به تدریج می‌توانید با پیروزی در بازی‌ها رنک خود را برتر کنید. آن چیزی که در این قسمت مشکل دارد، وجود تنها یک حالت بازی است. در League Play شما در قالب دو تیم ۳ نفره نبرد می‌کنید؛ تفاوتش با حالت Casual این است که در صورت مرگ دیگر تا پایان راند Respawn نمی‌شوید.

بررسی بازی knockout city
گیم‌پلی بازی واقعا سرگرم‌کننده است. توصیه می‌کنم بازی را حتما با دوستانتان هم تجربه کنید.

League Play؛ بخش حرفه‌ای بازی Knockout City

قسمت League Play در بازی Knockout City شباهت زیادی به قسمت Factions بازی TLOU دارد (از نظر شباهت حالت بازی) با این حال این قسمت از کمبود تنوع شدیدی رنج می‌برد و نیازمند توجه بیشتری است. یکی دیگر از قسمت‌های درخشان بازی، کاستومایزها و کاسمتیک‌ها است. شما می‌توانید کاراکتر خود را از سر تا پا تغییر دهید و جزئیات زیادی هم برای تغییر وجود دارد. همچنین لباس‌های مختلفی بر اثر پیشرفت در Knockout Pass بازی برایتان باز می‌شود که تنوع زیادی به ظاهر کاراکترها می‌بخشند.

اما بیایید کمی جدی‌تر به بازی نگاه کنیم. بازی اصلا ادعایی برای تبدیل شدن به بهترین بازی آنلاین یا قدعلم‌کردن برای بزرگان شوترهای آنلاین مثل Warzone را ندارد. اما چه چیزی باعث شده کمتر این بازی جدی گرفته شود؟ من برای آن دو دلیل اصلی را فارغ از اتمسفر کلی بازی که اصلا جدی نیست بیان می‌کنم. اول آن که بازی از هیچ هیرویی بهره نمی‌برد. اگر مانند بازی Overwatch می‌توانستیم از بین هیروها و کلاس‌های مختلف با قابلیت‌های مختلف، کاراکتر انتخاب کنیم قطعا بازی جدی‌تر گرفته می‌شد.

تصاویر بازی knockout city
بازی Knockout City یک عنوان کاملا مهارت‌محور است.

دلیل دوم هم نیازمند بودن بازی به پینگ بسیار خوب برای یک تجربه ایده آل و مناسب است. از آنجایی که بازی سرعت بسیار بالایی دارد و سرعت انتقال و پرتاب توپ هم بالاست، برای این که کاملا در جریان اتفاقات باشید و تجربه مناسبی از بازی کسب کنید؛ نیاز به پینگ زیر ۵۰ خواهید داشت. البته اگر پینگ زیر ۱۲۰ هم دارید، باز هم می‌توانید تجربه نسبتا قابل قبولی (نه ایده آل و عالی) از بازی داشته باشید. همین دو دلیل به عقیده بنده در کنار اتمسفر شوخ و رنگارنگ و غیرجدی بازی، باعث شده بازی در فضای مجازی اصلا جدی گرفته نشود و تا این حد Underrated باشد.

گرافیک Knockout City؛ چشم‌نواز در عین سادگی

گرافیک بازی شباهت‌هایی با عنوان تحسین شده دنیای آنلاین، Fortnite دارد. تکسچرهای بازی و افکت‌هایی چون باران و انفجار واقعا در حد خود کیفیت بسیار خوبی دارند. Draw Distance به واسطه نیاز به داشتن دید به دور دست بسیار خوب کار شده و می‌توانید مناظر و کاراکترها را به خوبی از فاصله دور تشخیص دهید. خوشبختانه فریم‌ریت هم در بازی پایدار است و در طی تجربه خود با Xbox Series S شاهد کم‌ترین افت فریمی نبودم.

knockout city در گیم پس
لحظه برخورد توپ با حریف بسیار لذت‌بخش است:)

یکی از مواردی که در گیم‌پلی بازی هم تاثیرگذار است؛ انیمیشن‌های کاراکترها است. انیمیشن گرفتن توپ مهم‌ترین و تاثیرگذارترین انیمیشن در گیم‌پلی بازی است که خوشبختانه بسیار کم دچار باگ می‌شود و اختلالی در تجربه شما به وجود نمی‌آورد. انیمیشن‌های پرتاب و پرش و … بسیار روان است و اصلا خشک و انعطاف ناپذیر نیست.

موسیقی و صداگذاری؛ اولویت دادن کیفیت به کمیت

موسیقی در بازی با وجود قطعات کم، واقعا شنیدنی است. همان موسیقی ابتدایی لانچ کردن Knockout City، شما را به وجد وا می‌دارد و دوست خواهید داشت زمان بیشتری در منوها و قسمت‌های ابتدایی بازی بگذرانید. هیجان خاصی در موسیقی‌های بازی تعبیه شده که با شنیدن آن‌ها به حرف من پی خواهید برد.

بازی ناک اوت سیتی
این بازی سرگرم‌کننده را حتما تجربه کنید

بازی Knockout City تا تبدیل شدن به یکی از بزرگان بازی‌های آنلاین، راهی طولانی در پیش دارد. اما Velan Studios، جرئت زیادی به خرج داده و یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز کودکی ما را در قالب یک بازی آنلاین به ویدئوگیم آورده و همین کارش جای تحسین و تشویق دارد. Knockout City تجربه واقعا سرگرم‌کننده‌ای است و پیشنهاد می‌کنم آن را حتما با دوستانتان تجربه کنید.

نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا

Toxic lifeراستین کولهETERNALMANامینMEYSAMB300یوهانCorvoP.morgan 𔓙Sina MorganSDARKSIREN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی بازی Knockout City؛ در عصر کلیشه‌ها تو متفاوت باش - گیمفا