چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است

چرا پلی استیشن ۵ نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است

احسان شریعت
۱۲:۴۶ ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است

جدیدترین کنسول سونی یعنی پلی استیشن ۵، می‌تواند متحول کننده‌ترین و مبتکرانه‌ترین پلی‌استیشنی باشد که غول ژاپنی پس از پلی‌استیشن ۱ تولید کرده است.

در واقع پلی‌استیشن ۵ ممکن است بهترین پلی‌استیشن از زمان اولین کنسول سونی باشد. همچنین این کنسول احتمالا کمیاب‌ترین پلی‌استیشن تاریخ نیز هست، البته پیدا کردن پلی‌استیشن ۲ نیز در برخی نقاط جهان هنگام عرضه بسیار سخت بود. با وجود این که پلی‌استیشن ۵ این روزها سخت به دست می‌آید، این کنسول فروش بسیار خوبی داشته است.

به اعتقاد برخی، پلی‌استیشن ۵ بهترین کنسول سونی پس از پلی‌استیشن ۱ و بهتر از پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ است. دلایل زیادی برای این اعتقاد وجود دارد، اما در اصل، همه چیز مربوط به ریشه‌های سونی و ردپای منحصر به فردی است که این غول ژاپنی بر روی فناوری و طراحی این کنسول قرار داده است.

پلی‌استیشن ۱ در ۳ دسامبر ۱۹۹۴ (۱۲ آذر ۱۳۷۳) در ژاپن عرضه شد و ۹ ماه بعد وارد آمریکای شمالی و اروپا شد. این کنسول دارای یک پردازنده‌ی ۳۲ بیتی، ۲ مگابایت رم و ۱ مگابایت VRAM بود که بر اساس استانداردهای امروز اعداد ناچیزی به حساب می‌آیند، اما در زمان خود و اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰، به معنای واقعی کلمه مشخصات انقلابی‌ای به حساب می‌آمدند.

این کنسول با پشت سر گذاشتن دوران ۱۶ بیتی Mario و Sonic و راه اندازی یک استاندارد گرافیکی جدید، تغییر قابل توجهی را ارائه داد. پلی‌استیشن ۱ با یک دیسک دمو عرضه شد که قدرت سه بعدی خود را به نمایش می‌گذاشت و به شما این امکان را می‌داد که یک دایناسور در حال راه رفتن را مشاهده کنید و دوربین را به اطراف حرکت دهید تا آن را در شکوه کامل چند ضلعی خود ببینید. دایناسوری که از طریق Astro’s Playroom در پلی‌استیشن ۵ نیز ظاهر شد.

بعدها، بازی‌هایی مانند Tekken 3، Gran Turismo و Final Fantasy 8 گیمرهای دهه‌ی ۹۰ را با واقع گرایی و عمق خود شگفت زده کردند، در حالی که Lara Croft یک نسل کامل را مجذوب خود کرد. اما در واقع ما اینجا نیستیم که در مورد بازی‌ها صحبت کنیم؛ چرا که اگر بخواهیم پلی‌استیشن‌ها را بر اساس نرم‌افزار آن‌ها رتبه‌بندی کنیم، احتمالاً باید جایگاه اول را به پلی‌استیشن ۲ به دلیل ترکیب بی‌نظیر کیفیت و کمیت در مجموعه بازی‌های آن بدهیم.

کنسول

در عوض، ما اینجا هستیم تا در مورد سخت افزار صحبت کنیم و باید بگوییم که پلی‌استیشن ۵ نوآورانه‌ترین سخت افزاری است که سونی از زمان اولین کنسول خود عرضه کرده است. اولین نمونه از نوآوری در پلی‌استیشن ۵، کنترلر آن است که نباید آن را نادیده گرفت. به هر حال کنترلر تنها راه ارتباط شما با تصاویری که روی صفحه می‌بینید، است.

کنسول پلی‌استیشن ۲ دارای یک کنترلر با فناوری Rumble (سیستمی برای ایجاد ویبره در کنترلر) بود، که این فناوری در پلی‌استیشن ۱ نیز وجود داشت. کنترلر پلی‌استیشن ۳، SIXAXIS را اضافه کرد و بی‌سیم بود. کنترلر پلی‌استیشن ۴ بهبودهایی را تجربه کرد، اما همچنان نشان‌دهنده‌ی ارتقای تدریجی DNA اولین دوال‌شاک که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد، بود.

دوال‌سنس (DualSense) یا به عبارتی تکامل پلی‌استیشن ۵ از دوال‌شاک، با ویژگی‌های جدید خود مانند Haptic Feedback و Adaptive Triggers نشان دهنده‌ی یک نوآوری واقعی است. جزئیات و تنوع بازخورد از طریق دوال‌سنس واقعا جالب توجه هستند. چنان که اکنون در Gran Turismo Sport می‌توانید با استفاده از این کنترلر، وزن ماشین‌ها، توزیع تعادل و بافت سطوح مختلف جاده را از طریق دستان خود احساس کنید.

Astro’s Playroom، یک نسخه‌ی نمایشی برجسته برای نشان دادن توانایی‌های دوال‌سنس است که به شما امکان می‌دهد قطرات باران را روی سر Astro، فرو رفتن پاهای او در گل و لای یا صیقلی بودن فولاد هنگام غلتیدن روی آن را احساس کنید. در واقع این کنترلر با استفاده از یک ترفند جالب شما را فریب می‌دهد. مثلا هنگامی که Astrobot از یک سطح صاف به سطحی از فولاد می‌پرد، می‌توانید این تغییر سطح را کاملا حس کنید، که این حس تنها به دلیل شدت لرزش نیست، بلکه در صدایی است که کنترلر از خود منتشر می‌کند. این صدا و لرزش مغز را طوری فریب می‌دهند که حس لمس کردن یک سطح پولادین را درک کند.

بهبودهای صوتی نیز بخش بزرگی از جذابیت‌های پلی‌استیشن ۵ هستند. صدا در این کنسول از طریق بلندگوهای تلویزیون یا هدست، نه تنها با دامنه‌ی داینامیکی بیشتر و ترکیب صدای فراگیرتر، بلکه با ایده‌های جدید مانند صدای سه بعدی نسبت به نسل قبلی خود یعنی پلی‌استیشن ۴ برتر است. البته با توجه به این که سونی شرکتی است که Walkman را ساخته و تا به امروز سیستم‌های صوتی و هدفون‌های تحسین شده‌ای را تولید می‌کند، انتظار می‌رفت که این تغییرات خیلی زودتر از این‌ها اعمال شوند.

پلی‌استیشن ۱ به سونی کمک کرد تا به اوج خود برسد. زمانی در دهه‌ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ بود که به نظر می‌رسید سونی جذاب‌ترین برند جهان است. از تلویزیون‌های Trinitron خود با صفحه‌های کاملا تخت گرفته تا پخش کننده‌های سی دی G-Shock و نوآوری‌هایی مانند MiniDisc و سگ رباتیک Aibo، سونی به دلیل رویکرد خلاقانه و در عین حال جالب خود در طراحی و نوآوری‌های فنی شناخته شده بود. در واقع پلی‌استیشن نشان دهنده‌ی این بود که سونی از آزمون و خطا گریزی ندارد.

پلی‌استیشن ۲ بسیار قدرتمندتر از برادر بزرگترش بود، اما به نظر می‌رسید که با یک طرح رنگ مشکی و طراحی پیچیده کمی زودتر از حد انتظار به بلوغ رسیده است. پلی‌استیشن ۳ نیز یک کنسول بزرگ با یک سی‌ پی‌ یوی ناامید کننده بود که منجر به اجرای نه چندان جالب برخی بازی‌ها می‌شد. پلی‌استیشن ۴ توانمند بود، اما بیشتر شبیه به یک پلی‌استیشن ۳ اصلاح شده بود تا یک جهش بزرگ. جدا از چشم انداز و بازی‌ها، این کنسول پلی‌استیشن ۵ است که بیشتر از نسل قبلی خود، طرفداران و جامعه‌ی گیمینگ را به وجد می‌آورد.

پلی استیشن

ورود به بازی‌ها با SSD پرسرعت، صدای فراگیر، و کنترلر انقلابی دوال‌سنس، پلی‌استیشن ۵ را تبدیل به متحول شده‌ترین پلی‌استیشن برای مدت طولانی می‌کند. از زمانی که پلی‌استیشن ۱ با ورود خود آرایش اتاق‌های نشیمن را تغییر داد و کنسول‌ها را به فضای اصلی‌تری از زندگی عادی منتقل کرد، سونی به بخش کنسول‌های خود که سود زیادی برای این شرکت به همراه داشته است، اهمیت بیشتری داد.

به نظر می‌رسید که سونی برای مدتی سرگرمی را فراموش کرد و بیشتر روی سرگرمی‌‌های چند رسانه‌ای (پلی‌استیشن ۲) و قدرت خالص (پلی‌استیشن ۳) تمرکز کرد. پس از آن، پلی‌استیشن ۴ مانند رویکردی ساده‌تر برای سونی بود، که توسعه‌ی کنسول را برای آن‌ها آسان‌تر کرد، اما همزمان، خلاقیت را که بخشی حذف نشدنی از این شرکت است، کنار گذاشت. اکنون به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن ۵، روح عجیب و غریب و نوآورانه‌ای که برای اولین بار در پلی‌استیشن ۱ دیده شده بود را دوباره زنده کرده است.

سونی همیشه به رسانه‌های فراتر از بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند بوده است. چنان که پلی‌استیشن ۱ قابلیت پخش سی دی‌، پلی‌استیشن ۲ دی وی دی و پلی‌استیشن ۳ توانایی پخش بلو ری‌ها را داشت. اما انگار پلی‌استیشن ۵ نشان می‌دهد که سونی دوباره به این ایده متصل شده است که این کنسول در درجه‌ی اول، یک ایستگاه برای بازی (Station for Play) است. دستگاهی که برای سرگرمی و بازی ساخته شده و بیش از هر زمان دیگری سیگنال‌های جدیدی را به پلیرها ارسال و آن‌ها را در نوآوری‌های سخت افزاری غوطه‌ور می‌کند.


نظر شما در این باره چیست؟ آیا سونی با نوآوری‌های خود در پلی‌استیشن ۵، قدمی رو به جلو برداشته است؟

DARKSIRENعلیامینNobodyمتأثر گشتهHard gamerAmirdaneshvarimajidamBahramsony🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉.Communistآرینکسری نراقیalinerdT800اوسعلیS Ghost of SpartaAlirezaVisible 6-tigh manmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Jim Ryan گفت:

    یچی ساختم که هوش از سر فیل بپره 😎

    علیGAME-SOLDIER...Eternal...Max22Skyrim : The Elder Scrolls VHard gamersam snake 47PorfosorMr.turAhmad_bkmore
  • یکسری کنسول ها هم هنوز دستشون هنوز باتری قلمی میخوره 🔋

    تازه بدون آپدیت کردن بازی ها نمیتونی چیزی روشون اجرا کنی

    دیسک هر بازی ای هم داخلش میگذاری باید بقیه دیتا رو از سروراش دانلود کنی و با دیسک نمیتونی آفلاین بازی کنی

    (اونایی که نمی‌دونن هر وقت دیسک یک بازی رو برای xbox میخری دیتاش ناقص هست و حتما باید آنلاین بشی تا بقیش از سروراش دانلود بشه نمونش هم همین فارکرای ۶ که خبرش اومد که فقط ۷۰۰ مگ رو دیسک هست و ۸۰ گیگ بقیه بازی رو باید دانلود کنی)

    PC gamer ;)علیAsir console...Eternal...متأثر گشتهHard gamerPorfosormajidamfbjgy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANmore
  • Vampire گفت:

    پلی استیشن وان در تاریخ جاودانس

    PC gamer ;)nima-NicKHard gamer🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉hassanST.rangerNietjLion RJTlou part 2 game of the century
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود در جواب به سوال باید بگم از نظر من پلی ۵ با نواوری های خودش و نابغه ایی همچون مارک سرنی نه یک قدم بلکه چند قدم رو به جلو حرکت کرده و پلی ۵ از هر لحاظ فوق العادست و قدرت نسل جدید رو به خوبی به کاربرهاش القاء میکنه و این تازه شروع نسل هست پلی استیشن همواره ثابت کرده هر چه نسل به جلوتر میره شگفتی های زیادی برای ویدیو گیم به ارمغان میاره.

    Aliاحسان شریعتNinja theoreyNicKایمان غلامی مهرآبادیHard gamerPorfosorS Ghost of SpartaNietjVampiremore
  • sonicer گفت:

    این طبیعیه که هر نسل از نسل قبلیش پیشرفته تر و قویتر باشه. اما اینکه انقلابی باشه، بعد از پلی استیشن ۱، به نظرم پلی استیشن ۳ هستش. تو زمانه ای که دسته بیسیم با باتری داخلی، درایو بلو-ری و پردازنده به اون قدرتمندی وجود نداشت، سونی ریسک کرد و انجامش داد. تکنولوژی بازی حرکتی سونی با move ps3 به تکامل رسید، گرافیک و صدا نسبت به نسل قبلش ۱ جهش بالایی داشت و مهمتر از همه بیشتر آی پی های مهم پلی استیشن تو PS3 معرفی شدند که باعث افزایش فروشش دربرابر ایکس باکس ۳۶۰ شد.

    SOLIDPC gamer ;)nima-Hard gamerTlou part 2 game of the centuryhassanwitcher_cdprVampireAlirezaNietjmore
    • Alireza گفت:

      پس چرا با این وجود میگن ایکس باکس نسل هفت رو برده و خیلی معتقدن که نسل هفت برنده مایکروسافت بوده!؟🤔🤔🤔
      اگر طبق گفته شما فروش پی‌اس تری بیشتر از ایکس باکس ۳۶۰ توی اون نسل بوده باشه

      PC gamer ;)...Eternal...nima-Hard gamerTlou part 2 game of the centuryhassan
      • sonicer گفت:

        برنده نسل هفت که wii بوده. اما پی اس ۳ با اختلاف کم از ایکس باکس ۳۶۰ بیشتر فروخته که البته ایکس باکس ۳۶۰ مدت کوتاهی بخاطر معرفی کینکت خیلی جلو افتاده بود.

        PC gamer ;)...Eternal...nima-Hard gamerTlou part 2 game of the centuryhassan
      • Ali گفت:

        ایکس باکس ۳۶۰ یک سال زودتر از پلی ۳ عرضه شد و این یعنی زمان بیشتری تا پایان نسل برای فروش داشته. دوما کنسول ایکس باکس ۳۶۰ همون اوایل هک شد و اکثر کسانی که پلی ۲ داشتند از جمله خودم به ۳۶۰ مهاجرت کردند و صرفا اواسط نسل پلی ۳ تهیه کنند. سوما کنسول ۳۶۰ از نظر معماری سخت افزار بسیار بهتر از پلی ۳ بود و کسانی که مایکرو رو ترول میکنند باید این رو به خاطر داشته باشند که اگر مایکرو نبود ما هنوز هم در پلی استیشن معماری آشغال پلی ۳ رو داشتیم.
        پلی ۳ رو فقط بازی‌های انحصاری محشرش نجات داد وگرنه هیچ حرفی در مقابل ۳۶۰ نداشت. حتی شرکت‌های بازی ساز هم برایشان سخت بود بازی رو برای پلی ۳ بهینه کنند.
        اشتباه سونی این بود که در این کنسول تمرکز کاملی بر گیم نداشت. در زمان معرفی روی یک کامپیوتر قدرتمند بودنش تاکید می‌کردند. نسخه فت ۴ تا درگاه یو اس بی داشت و قابلیت اجرای لینوکس!!!!
        سونی در اواسط نسل به خودش اومد و اون فاصله رو به طور غیر قابل باوری جبران کرد و حتی در انتهای نسل تونست دستگاه بیشتری از ایکس باکس ۳۶۰ بفروشه.

    • bbb10 گفت:

      به به چه زیبا گفتی فقط عمل کردش یکم ت ر زد اون پی اس ۳
      ریسک پذیری با آینده نگری زیباست نه رو هوا
      منکر ps5 و ps1 نمیشم که کنسول خوبی ساختن (بجز تبلیغات ps5 که دروغ رو تو رومون میگفتن )
      اون سیستم move پی اس ۳ هم که در جواب wii بود حتی از کینکت هم عقب افتاد سلطان
      دسته های ps3 تویه شوتر اینقدر بد بود که هنوزم راجبش بحث میکنن ملت و به قولا جا افتاد بین مردم که ps واسه بازی شوتر خوب نیست
      ولی انحصاری هاشون رو قبول دارم
      سیستم psnetwork که اون زمان نابود بود
      کیت توسعه اینقدر کم و توسعه دادن اینقدر سخت که سی دی هم که اون زمان بعد ویچر ۱ پول دستش اومده بود بیخیال توسعه ویچر دو واسه پی اس ۳ شد
      بازی سازایه ایندی هم که یادمه کلا نا امید شده بودن از اون کنسول و همه رفتن سمت اکس باکس آرکید
      این که پی اس ۳ رو بیایم مثال بزنیم و بگیم انقلاب کرد یا تفاوتی ایجاد کرد که چشم گیر بود کلا دور از ذهنه میشه گفت پی اس ۳ اشتباهاتی داشت که چشم مهندس ها رو بیشتر از قبل برای معماری یه کنسول باز کرد

      SOLIDHard gamer
  • در واقع ps5 نه فقط نوآورانه ترین بلکه بهترین کنسول تاریخ ps تا به امروزه
    طراحی فوق العاده دوال سنس که نوآورانه ترین کنترلر پلی استیشن هه
    قدرت سخت افزار مناسب که توان ۴k و ۶۰ فریم اجرا کردن اکثر بازی ها داره
    وجود ssd با سرعت بی نظیر که هم روی دیزاین بازی ها هم لودینگ فوق العاده موثره
    و هم حجم بازی ها به طرز باورنکردنی روی ps5 کاهش پیدا کردن که این باعث شده
    حافظه ۶۶۰ گیگابایتی ps5 کاملا کافی به نظر برسه
    داشتن بهترین لانچ تاریخ پلی استیشن که بین تمام کنسول های قبلی بی نظیره
    حتی طراحی قاب ps5 به صورتیه که بر خلاف دستگاه های گذشته
    به راحتی قابل شخصی سازیه و دیگه نیازی نیست منتظر باندل خاص بمونی
    خوشبختانه فن دستگاه هم طراحی مناسبی داره که باعث شده ps5
    بی صدا و ساکت ترین کنسول تاریخ ps هم باشه
    و خوشبختانه اخیرا مشخص شده که حداقل ۲۵ بازی در حال ساخت برای ps5
    در حال حاضر وجود داره که کاملا بی نظیره
    حتی ps4 چنین پشتوانه قدرتمندی نداشت
    من که به آینده ps5 کاملا خوشبین هستم و شک ندارم میتونه حداقل فروش ۱۰۰ میلیون واحد
    برسه
    ممنون بابت مقاله

    Aliاحسان شریعتNicKHard gamerhassan🤘Mohsenj74Hamid_Death Strandingموجود حق گوNietjCommander jensen
  • Mateus گفت:

    “”چرا پلی استیشن ۵ نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است””؟؟
    .
    جوابش خیلی سادست : چون نابغه ایی به اسم مارک سرنی طراح کنسوله

    PC gamer ;)Ninja theoreyNicKHard gamerhassanHamid_Death StrandingVampireNietjCommander jensenTlou part 2 game of the century
  • Mr Dewitt گفت:

    اصلا ps5 گرفتین پیشنهاد میکنم اولین بازی که روش میرین playroom باشه قشنگ با همه قابلیت های کنسول اشناتون میکنه بعد پر از ایستراگ از بازی های دیگه سونی مثل لست و هورایوزن و بلاد بورن و دیز گان و گاد و… هرچی بگی هست کلا خیلی باحاله

    Hard gamerTlou part 2 game of the century
  • پی اس ۵ واقع کنسول جذابیه
    پی اس ۱ هم عالی تر بود
    امیدوارم هرکی دوست داره بتونه بخره

    Hard gamerTlou part 2 game of the century
  • . گفت:

    من هنوز یه پلی استیشن یک دارم البته این شکلی که تو پست عکسشه نیست یکم نازک تره و لبه ها خمیده هستن تیز نیستن اون بقلش هم صافه خیلی فرق داره با اینی که تو عکسه ، دسته هاشم که خداااااان محکم سرامیکی خوشکل😎

    NicKHard gamerS
  • hassan گفت:

    بهتره بنویسید نو آورانه ترین کنسول صنعت گیم ( در کنار نینتندو )

    PC gamer ;)...Eternal...Hard gamerPorfosor
    • bbb10 گفت:

      نا اشتباهه تا الان نو آوری درست فقط نینتندو تو طراحی کنسول هاش داشته هر نسل کله سیستم رو میکوبه از نو میسازه

      متأثر گشتهHard gamer
      • Ali گفت:

        نینتندو با کلی آزمون و خطا این کار رو انجام میده. یکبار اومد قویترین کنسول نسل رو با گیم کیوب عرضه کرد و شکست خورد. یکبار دیگه اومد زودتر از بقیه با وی یو کنسول فول اچ دی عرضه کرد و شکست سنگین خورد. یکبار دیگه اومد کنسول دستی ۳ بعدی بدون نیاز به عینک عرضه کرد و از فروش ۱۶۰ میلیون دستگاه دی اس به حدود ۸۰ میلیون در ۳دی اس رسید.
        برایم جالب است که اینجا و جاهای دیگه همه میگن نینتندو باید کنسول فلان بسازه یا باید کنسول قدرتمند بسازه که بازی‌های فلان رو بیاره. اما در نظر نمیگیرن که نینتندو خیلی قبل‌تر همه این راه‌ها رو رفته و تنها وقتی نتیجه گرفته که تمرکزش رو بر روی سرگرمی خالص گذاشته. نمونه‌اش کنسول وی که ضعیف‌ترین کنسول نسل هفتم بود و بیشتر از بقیه فروخت. نمونه‌اش کنسول دستی دی اس که به مراتب ضعیف‌تر از پی اس پی بود و بالای ۱۵۰ میلیون فروخت. نمونه‌اش همین کنسول سوییچ که در زمان معرفی همه از شکست قطعی‌اش صحبت می‌کردند!!! ولی حالا داریم میبینیم که در حال شکستن تمامی رکوردها است.

  • Communist گفت:

    به نظرم مقاله خیلی درست نیست
    پی اس فایو شاید از لحاظ ظاهری خیلی تغییر کرده باشه ولی باطن همونه و حتی معماری خیلی فرق نکرده
    وجود SSD که کلا تو سرعت اجرای بازی ها تاثیر گذاره و فقط وجود کراکن که باعث کم شدن حجم بازیا میشه ، یه نوآوریه
    توی کنترلر هپتیک فیدبک نوآورانه س و یکم هم تریگر ها که تو بعضی بازیا سفت میشن
    اما میکروفون کیفیت خوبی نداره و همون یه هندزفری وصل کنی با اون صحبت کنی بهتره
    بعدش تمامی قابلیت ها روی کنترلر پی اس فور بوده
    به نظرم پی اس فور خیلی نوآورانه تر بود نسبت به پی اس ۳ نه پی اس فایو نسبت به فور
    همچنین پی اس ۳ هم کلی نوآوری داشت
    همینطور توی اکس باکس ۳۶۰

    Ninja theoreyمتأثر گشتهHard gamerPorfosorTlou part 2 game of the century
  • Felipe گفت:

    نوآوری PS5 تو دسته انقلابی خلاصه شده (منظورم رو اشتباه نگیرید اتفاقا همین مورد اختلاف اساسی نسل ۸ و ۹ رو رقم زده)
    اما بقیه موارد فقط پیشرفت سخت افزاره که سونی اونها رو خلق نکرده اما به بهترین شکل ممکن تو یک کنسول قرار داده
    در کل با تیتر مقاله موافقم PS5 تو نوآوری بعد PS1 قرار میگیره و از نظر فروش هم بهتر از PS3 خواهد بود ولی فکر نمیکنم بتونه رکورد فروش PS1 رو بزنه (عمر PS1 فقط ۵ سال بود!!!)

  • Ninja theorey گفت:

    مخالف این مقاله هستم .گذر از ps4 به ps5 احساس خیلی هیجانی نداره.و در عوض گذر از ps1 به سمت ps2 واقعا هیجان انگیز و باور نکردنی بود .تصور کنید از بازیهای ساده و شطرنجی ps1 یکدفعه با دویل می کرای و اونیموشا مواجه شدیم

  • TekkenGod گفت:

    کدوم نوآوری برادر من ؟
    بازیهایی که تا الان منتشر شده رو انقد باید با رزلوشن بالا و با دقت بررسی کنی تا متوجه تفاوت کیفیت بین نسخه PS5 با PS4 بشی . در صورتی که نسلهای قبلی هر چی میریم عقب تر این افزایش کیفیت مشهودتر بود . اولین بار که پلی استیشن ۱ رو دیدم تا مدت زیادی فکمون اومده بود رو زمین . کوچ از گرافیک ۱۶ بیتی دو بعدی به فضای سه بعدی و پخش مولتی مدیا در بازی و امکان سیو بازیها انقد جذابیت داشت و نوآورانه بود که ده نسل دیگه هم نمیتونه بهش برسه کسی . شوک کنترلر هم یه چیز هیجان انگیز دیگه بود . حتی اومدن پلی استیشن ۲ و تبدیل پولیگانهای نوک تیز و محدود به طراحی صاف و صیقلی و آزادی حرکتی بیشتر در محیط و واقعی تر شدن طراحی چهره کلی جذابیت داشت . بی سیم شدن دسته ها و امکان بازیهای آنلاین و افزایش کیفیت بی نظیر بازیها در پلی استیشن ۳ باز جذابیت زیادی داشت . بعید میدونم الان کسی با خرید PS5 جذابیت و نوآوری خاصی نسبت به نسل قبل تجربه کرده باشه . کیفیت بصری که تقریبا همونه فقط یه دوال سنس میمونه که اونم بعید میدونم سازندگان بازی آنچنان که باید و شاید بتونن ازش استفادش کنن .

    SOLID
چرا پلی استیشن 5 نوآورانه‌ترین کنسول سونی پس از PS1 است